- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
09.01.2013 № 12/2-12.1/123-ЕП |
Начальникам митниць
Про надання роз'яснень
З 05.01.2013 набрав чинності Закон України від 20.11.2012
№ 5502-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання та управління у сфері транспорту та дорожнього господарства", згідно з яким на митні органи України у пунктах пропуску через державний кордон України покладено функції здійснення документального контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень у частині забезпечення:
контролю наявності у перевізників дозвільних документів на виконання перевезень;
габаритно-вагового контролю транспортних засобів;
контролю за дотриманням перевізниками правил перевезення небезпечних вантажів;
контролю внесення (нарахування) перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України;
контролю сплати перевізниками штрафів чи виконання приписів органів контролю;
ведення обліку автомобільних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів i вантажів автомобільним транспортом.
До законодавчого визначення порядку здійснення посадовими особами митних органів України документального контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень, пропонуємо дотримуватись такого порядку.
1. Контроль наявності дозвільних документів на виконання перевезень
1.1. Здійснюється перевірка наявності у перевізника-нерезидента в пункті пропуску через державний кордон України дозволу на поїздку по території України для здійснення перевезень вантажів та пасажирів, окрім випадків, що відповідно до вимог законодавства України, не потребують дозволу.
1.2. Під час здійснення посадовою особою митного органу контролю додержання перевізниками правил та норм міжнародних автомобільних перевезень вантажів та пасажирів перевіряється строк дії дозволу, відповідність відомостей про автотранспортний засіб, перевізника, відправника, отримувача вантажу, місце завантаження та розвантаження вантажу, маршрут руху, i кількість здійснених перевезень та можливих обмежень вагових параметрів автотранспортного засобу і маси вантажу, що зазначаються в графі 3 бланку Дозволу на в'їзд (ввезення) та рух по території України вантажного транспортного засобу або складом транспортних засобів в міжнародному автомобільному сполученні з відомостями, визначеними у дозволі, а також відповідність даних спідометра транспортного засобу даним, вказаним перевізником у цьому дозволі.
1.3. При здійсненні контролю автобуса, що здійснює міжнародні перевезення пасажирів перевіряється:
у регулярному сполученні:
- наявність дозволу на здійснення перевезень пасажирів;
- строк дії дозволу;
- відповідність даних про власника, визначених у дозволі, даним у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу;
у нерегулярному сполученні:
- наявність дозволу на здійснення перевезень пасажирів (якщо інше не передбачене законодавством);
- строк дії дозволу;
- відповідність даних про власника, реєстраційний номер транспортного засобу та його модель, визначених у дозволі, даним у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу.
1.4. За позитивними результатами здійснення цього виду контролю посадова особа митного органу проставляє відбиток штампа "Під митним контролем" на оригіналі і ксерокопії дозволу при виконанні нерегулярних перевезень та на ксерокопії дозволу - при виконання регулярних перевезень, наданих перевізником-нерезидентом, зазначає своє прізвище, ім'я, по батькові та засвідчує їх особистим підписом.
Ксерокопія дозволу залишається в справах митного органу разом з документами, що були підставою для пропуску транспортного засобу на митну територію України.
1.5. У разі подання перевізником-нерезидентом дозволу на здійснення багаторазових перевезень, посадова особа митного органу здійснює перевірку кількості здійснених перевезень з кількістю перевезень, визначених в дозволі. При цьому, на зворотному боці багаторазового дозволу (на оригіналі i на ксерокопії) при кожному в'їзді в Україну такого транспортного засобу посадова особа митного органу проставляє відбиток штампа "Під митним контролем", зазначає свої прізвище, ім'я, по-батькові та засвідчує їх особистим підписом.
2. Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів
2.1. Документальний контроль габаритних i вагових параметрів транспортних засобів (крім транспортних засобів, що використовуються для перевезення пасажирів), здійснюється посадовою особою митного органу на підставі поданих перевізником або експедитором, чи уповноваженою особою документів.
2.2. При здійсненні габаритного контролю посадова особа митного органу проводить візуальну перевірку відповідності загальної довжини, ширини та висоти транспортного засобу нормативам, визначеним міжнародними угодами України в галузі міжнародних автомобільних перевезень, а також законодавством України.
2.3. У разі наявності у посадової особи митного органу достатніх підстав вважати, що загальна вага транспортного засобу та/або навантаження на вісь транспортного засобу, та/або довжина, та/або ширина, та/або висота транспортного засобу не відповідає нормативам, визначеним міжнародними угодами України в галузі міжнародних автомобільних перевезень, а також законодавством України, посадовою особою митного органу здійснюється інструментальна перевірка відповідності показника, щодо якого виникли сумніви.
2.4. Інструментальна перевірка вагових параметрів транспортних засобів здійснюється посадовою особою митного органу шляхом зважування цих транспортних засобів з використанням автомобільних ваг, що введені в експлуатацію та встановлені у пункті пропуску через державний кордон України.
2.5. Інструментальна перевірка габаритних параметрів транспортних засобів здійснюється посадовою особою митного органу шляхом вимірювання габаритних параметрів з використанням сертифікованих засобів вимірювання.
2.6. У разі наявності у перевізника спеціального дозволу на перевезення великовагових або великогабаритних вантажів, посадова особа митного органу також перевіряє:
відповідність маршруту перевезення, зазначеного в цьому дозволі, фактичному маршруту, зазначеному в поданих перевізником товаротранспортних документах;
відповідність даних про власника та реєстраційний номер транспортного засобу, визначних у спеціальному дозволі, даним у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу;
відповідності отриманих у результаті контролю вагових i габаритних параметрів параметрам, зазначеним у спеціальному дозволі на перевезення великовагових або великогабаритних вантажів;
строк дії спеціального дозволу;
відповідність кількості здійснених перевезень кількості перевезень, визначених у дозволі.
У цьому випадку посадова особа митного органу проставляє відбиток штампа "Під митним контролем" на дозволі та його ксерокопії, що надаються перевізником, зазначає в них свої прізвище, ім'я, по-батькові та засвідчує їх особистим підписом. Ця ксерокопія дозволу також залишається в справах митного органу разом з документами, що слугували підставою для пропуску транспортного засобу через митний кордон України.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних і/або вагових обмежень, але таке перевищення становить менше 7 (семи) відсотків над визначеними законодавством обмеженнями, посадова особа митного органу перевіряє документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів. Подання спеціального дозволу у такому випадку не вимагається.
3. Контроль за дотриманням перевізниками правил перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)
3.2. Документальний контроль за дотриманням правил перевезень небезпечних вантажів здійснюється посадовою особою митного органу шляхом перевірки наявності у перевізника:
3.2.1. Свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, а також строку дії свідоцтва, відповідності даних про власника та реєстраційний номер транспортного засобу, визначених у цьому свідоцтві, даним у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу.
Відповідно до підпункту "б" пункту 9.1
Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів , затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 26.07.2004 № 822, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.08.2004 за № 1040/9639 (зі змінами), "для транспортних засобів, що здійснюють міжнародні перевезення небезпечних вантажів та відповідають вимогам ДОПНВ, свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів видається тільки на транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, OX та AT.
3.2.2. Свідоцтва про підготовку водія транспортного засобу, що перевозить небезпечні вантажі, а також строку дії свідоцтва, відповідності даних про водія транспортного засобу даним у свідоцтві про підготовку водія.
3.2.3. Інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.
3.2.4. Спеціальних знаків на транспортному засобі.
3.3. Транспортні засоби, якими перевозяться небезпечні вантажі, перевіряються на відповідність вимогам екологічної безпеки для автомобільного транспортного засобу: використання спеціалізованого автомобіля або автомобіля загального призначення, що пристосований для перевезення небезпечних вантажів; наявність інформаційних таблиць, на яких позначено знак небезпеки, серійний номер ООН i код екстрених заходів (спереду i ззаду), а для іноземних перевізників - наявність інформаційних таблиць міжнародного зразка; наявність вогнегасника згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.1997
№ 1128 "Про забезпечення транспортних засобів первинними засобами пожежогасіння"; кузов типу "фургон" обов'язково повинен мати замковий пристрій, що забезпечує замикання дверей кузова й дозволяє їх опломбувати; брезент, яким вкритий транспортний засіб, повинен бути водонепроникний.
3.4. За позитивними результатами здійснення цього виду контролю посадова особа митного органу проставляє відбиток штампа "Під митним контролем" на оригіналах ксерокопіях наданих перевізником дозволу та свідоцтв, зазначає в них своє прізвище, ім'я, по-батькові та засвідчує їх своїм підписом. Ці ксерокопії документів залишаються в справах митного органу разом з документами, що слугували підставою для пропуску транспортного засобу через митний кордон України.
4. Контроль внесення (нарахування) перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України
4.1. Контроль повноти внесення перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України здійснюється під час виїзду за межі митної території України транспортного засобу з іноземним реєстраційним номером шляхом співставлення показників спідометра з показниками спідометра цього транспортного засобу при в'їзді на митну територію України.
Показники спідометра транспортного засобу з іноземними реєстраційними документами при в'їзді його на митну територію України та виїзді з митної території України засвідчуються відбитком штампа "Під митним контролем".
Перевірка повноти внесення та нарахування перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України здійснюється шляхом віднімання від даних показника спідометра при виїзді транспортного засобу з України даних показника спідометра при в'їзді транспортного засобу на митну територію України, з подальшим співставленням отриманого в результаті віднімання кілометражу з кілометражем зазначеним у уніфікованій митній квитанції
форми МД-1 , що була оформлена митним органом України у пункті пропуску через державний кордон України при в'їзді транспортного засобу в Україну.
4.3. Розрахунок єдиного збору в уніфікованій митній
квитанції МД-1 здійснюється окремо за всіма складовими єдиного збору з зазначенням всіх даних, що стали основою для нарахування єдиного збору, а також обов'язковим зазначенням реєстраційного номеру транспортного засобу.
4.4. У разі встановлення посадовою особою митного органу під час виїзду транспортного засобу з іноземними реєстраційними за межі митної території України факту недоплати перевізником-нерезидентом плати за проїзд транспортного засобу автомобільними дорогами України або додаткової плати за проїзд автомобільного транспортного засобу з перевищенням встановлених загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрів, посадова особа митного органу вживає заходи щодо донарахування такої плати.
4.5. За наявності у перевізника уніфікованої митної квитанції
форми МД-1 про сплату платежів за проїзд автомобільними дорогами України та за наявності додаткової плати за проїзд автомобільного транспортного засобу з перевищенням встановлених загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрів, відсутності заборгованості у перевізника-нерезидента по вищевказаним платежам посадова особа митного органу дозволяє виїзд транспортного засобу за межі митної території України.
4.6. Ксерокопія уніфікованої митної
квитанції МД-1 про сплату єдиного збору, залишається в справах митного органу разом з документами, що слугували підставою для пропуску транспортного засобу через митний кордон України.
5. Контроль сплати перевізниками штрафів чи виконання приписів органів контролю
5.1. Під час переміщення через митний кордон України транспортного засобу посадова особа митного органу перевіряє наявність у перевізника не сплачених штрафів чи не виконаних приписів органів контролю в такому порядку:
5.1.1. Під час перевірки реєстраційних документів на транспортний засіб посадова особа митного органу перевіряє наявність в митному органі офіційної інформації компетентних органів або в ЄАІС митних органів щодо накладення штрафу чи виконання приписів, що стосуються переміщуваного транспортного засобу.
5.1.2. У разі наявності інформації про не сплачені штрафи чи не виконані приписи органів контролю, посадова особа, яка виявила цей факт, інформує перевізника про наявність у нього боргу по сплаті штрафів чи виконання приписів органів контролю.
5.1.3. Підставою для пропуску транспортного засобу через митний кордон України у цьому випадку є документ про сплату штрафу або виконання припису. Ксерокопія документа, завірена відбитком штампа "Під митним контролем", залишається разом з товаротранспортними документами, що слугували підставою для пропуску транспортного засобу через митний кордон України.
5.2. Інформація про наявність у перевізника боргу по сплаті штрафів чи виконання приписів органів контролю заноситься до модулю "Орієнтування" АСМО "Інспектор-2006" на регіональному та центральному рівні.
6. Облік автомобільних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні автомобільні перевезення пасажирів i вантажів
Облік автомобільних транспортних засобів, що здійснюють міжнародні перевезення вантажів i пасажирів, здійснюється за допомогою відповідних електронних Журналів обліку транспортних засобів ЄАІС Держмитслужби України.
7. Інші положення
7.1. Пропуск у пункті пропуску через державний кордон України - пункті вивезення за межі митної території України - транзитних транспортних засобів, щодо яких було здійснено документальний контроль за дотриманням автомобільним перевізником законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень у пункті пропуску через державний кордон України - пункті ввезення на митну територію України, здійснюється на підставі результатів документального контролю в пункті ввезення (крім контролю внесення (нарахування) перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України та контролю сплати перевізниками штрафів чи виконання приписів органів контролю).
У цьому випадку контроль внесення (нарахування) перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України та контроль сплати перевізниками штрафів чи виконання приписів органів контролю здійснюється посадовою особою митного органу відповідно до вимог пунктів 4.4 - 4.6 розділу 4 та розділу 5 цього тимчасового порядку.
7.2. За результатами проведення документального контрою за дотриманням автомобільним перевізником законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень посадовою особою митного органу в Протоколі дій відповідних електронних журналів АСМО "Інспектор-2006" вчиняється запис "ДК МАП проведено".
7.3. У разі виявлення посадовою особою митного органу порушень перевізником законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень, подальший рух транспортного засобу дозволяється тільки після усунення виявлених порушень.
Крім цього, у зв'язку з запитами митниць щодо надання роз'яснень з приводу застосування окремих положень Закону України від 20.11.2012
№ 5502-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання та управління у сфері транспорту та дорожнього господарства" інформуємо.
1. Питання пропуску через митний кордон України автобуса, що здійснює нерегулярні перевезення пасажирів та на який у перевізника відсутній маршрутний лист, який необхідний для проїзду територією іноземної держави, не належить до компетенції митних органів України.
Перевізник повинен завчасно, до в'їзду в пункт пропуску через державний кордон, здійснити заходи щодо оформлення необхідних дозвільних документів для переміщення транспортного засобу через митний кордон України.
Наголошуємо, що відповідно до вимог вищевказаного
Закону України на митні органи України у пунктах пропуску через державний кордон України покладено функції здійснення документального контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень, а не оформлення будь-яких документів, необхідних для здійснення цих перевезень.
2. Нормативи повної маси та навантаження на вісь транспортного засобу, а також габаритні норми транспортних засобів, що допускаються до руху автомобільними дорогами України, встановлені
Правилами дорожнього руху , затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306.
3. У разі переміщення через митний кодон України транспортних засобів з українськими реєстраційними номерами, що переміщують причепи та напівпричепи з реєстраційними номерами іноземної країни, застосовується порядок здійснення документального контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень як для перевізників-резидентів.
4. Для проведення контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень перевізник повинен подати посадовій особі митного органу заповнений у встановленому порядку дозвіл. Заповнення дозволу посадовою особою митного органу не передбачено законодавством України.
5. Офіційна веб-сторінка Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті - uti.gov.ua.
5.1. Адреси місця знаходження територіальних управлінь Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті: Головна сторінка - Структура інспекції - Територіальні управління.
5.2. Адреси місця знаходження пунктів видачі дозволів Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті: Головна сторінка - Діяльність - Адміністративні послуги - Дозвільні документи.
6. З метою налагодження взаємодії між митницями на місцях та територіальними підрозділами Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, з урахуванням домовленостей, досягнутих під час робочої зустрічі керівництва Держмитслужби України та Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, пропонуємо організувати робочі зустрічі між представниками митниці та інспекції на яких обговорити питання взаємодії, навчання посадових осіб митних органів для здійснення в пунктах пропуску через державний кордон України документального контролю за дотриманням автомобільними перевізниками законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень, у тому числі методики обрахунку платежів за проїзд автомобільними дорогами України та додаткової плати за проїзд автомобільного транспортного засобу з перевищенням встановлених загальної маси, осьових навантажень та (або) габаритних параметрів тощо.
7. При встановлені посадовою митного органу факту порушення перевізником законодавства України щодо міжнародних автомобільних перевезень, з урахуванням граничного строку перебування товарів, транспортних засобів комерційного призначення у пунктах пропуску, встановленого статтею
199 Митного кодексу України , перевізник протягом граничного строку перебування транспортного засобу в пункті пропуску повинен вжити заходів щодо усунення порушення.
Додатки:
1. Довідкова таблиця по нарахуванню плати за проїзд автомобільними дорогами України (за кожний кілометр проїзду) та АТЗ іноземних країн, що виконують перевезення вантажів або пасажирів по території України в розрізі країн.
2. Довідкова таблиця по роботі з іноземними перевізниками, що виконують нерегулярні перевезення пасажирів по території України.
3. Методика з контролю, оформлення та пропуску вантажних АТЗ, що не потребують дозволу компетентного органу договірної сторони, при виконанні перевезень в міжнародному автомобільному сполученні (в розрізі країн).
Заступник директора Департаменту |
А.І. Сербайло |
Додаток 1
ДОВІДКОВА ТАБЛИЦЯ
по нарахуванню плати за проїзд автомобільними дорогами України (за кожен кілометр проїзду) на АТЗ іноземних країн, що виконують перевезення вантажів або пасажирів по території україни в розрізі країн
№ п/п |
КРАЇНА |
Плата за проїзд автомобільними дорогами України (за кожен кілометр проїзду): |
1. |
Австрія |
Нараховується |
2. |
Азербайджан |
Не нараховується |
3. |
Бельгія |
Не нараховується |
4. |
Білорусь |
Не нараховується |
5. |
Болгарія |
Нараховується |
6. |
Боснія та Герцеговина |
Не нараховується |
7. |
Великобританія |
Не нараховується |
8. |
Вірменія |
Нараховується |
9. |
Греція |
Не нараховується |
10. |
Грузія |
Не нараховується |
11. |
Данія |
Не нараховується |
12. |
Естонія |
Не нараховується |
13. |
Іран |
Не нараховується |
14. |
Іспанія |
Не нараховується |
15. |
Італія |
Нараховується |
16. |
Казахстан |
Не нараховується |
17. |
Кіпр |
Не нараховується |
18. |
Киргизстан |
Нараховується |
19. |
Латвія |
Не нараховується |
20. |
Литва |
Не нараховується |
21. |
Македонія |
Не нараховується |
22. |
Молдова |
Не нараховується |
23. |
Монголія |
Не нараховується |
24. |
Нідерланди |
Не нараховується |
25. |
Німеччина |
Нараховується |
26. |
Норвегія |
Не нараховується |
27. |
Польща |
Не нараховується |
28. |
Португалія |
Не нараховується |
29. |
Росія |
Не нараховується |
30. |
Румунія |
Не нараховується |
31. |
Сан-Марино |
Нараховується |
|
Сербія |
Не нараховується |
32. |
Сирія |
Не нараховується |
33. |
Словаччина |
Не нараховується |
34. |
Словенія |
Не нараховується |
35. |
Таджикистан |
Не нараховується |
35. |
Туреччина |
Не нараховується |
36. |
Туркменістан |
Не нараховується на двосторонні перевезення |
37. |
Угорщина |
Не нараховується |
38. |
Узбекистан |
Не проводити |
39. |
Фінляндія |
Не нараховується |
40. |
Франція |
Не нараховується |
41. |
Хорватія |
Не нараховується |
42. |
Чехія |
Не нараховується |
43. |
Швейцарія |
Нараховується |
44. |
Швеція |
Нараховується |
__________
Примітка:
В разі пред'явлення квотового дозволу України для виконання перевезення пасажирів або вантажів "з дорожніми зборами" плата за проїзд автомобільними дорогами України нараховується.
Додаток 2
ДОВІДКОВА ТАБЛИЦЯ
по роботі з іноземними перевізниками, що виконують нерегулярні перевезення пасажирів по території України
№ п/п |
Країна |
Дозвіл на проїзд по території України пасажирського транспортного засобу |
"Зачинені" двері |
З групою туди, назад порожній |
Порожній, за групою ввезеною раніше |
Заміна поламаного автобуса |
1. |
Австрія |
Не потрібний (Проект Угоди). |
Потрібний (Проект Угоди). |
Потрібний (Проект Угоди). |
Потрібний (Проект Угоди). |
2. |
Азербайджан |
Не потрібний (ст. 9 п. 1 Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 9 п.1 Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 9 п. 1 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 9 п. 2 Угоди ). |
3. |
Бельгія |
Не потрібний (ст. 11 Угоди ) |
Не потрібний (стаття 11 Угоди) |
Не потрібний (ст. 11 Угоди) |
Не потрібний (ст. 11 Угоди) |
4. |
Білорусь |
Не потрібний (ст.4 Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний (ст.4 Угоди ). |
Потрібний (ст.3 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 Угоди ). |
5. |
Болгарія |
Не потрібний при умові, що всі пасажири автобуса є громадянами країни реєстрації автобуса (ст.5 Угоди п.3в Прот. від 14-15.02.95, Софія, Прот. від 13-14.07.98 року). |
Потрібний (ст.5 Угоди ; п.3в Прот. від 14-15.02.95, Софія). |
Потрібний (ст.5 Угоди ; п.3в Прот. від 14-15.02.96, Софія). |
Потрібний (ст.5 Угоди ; п.3в Прот. від 14-15.02.96, Софія). |
|
Боснія i Герцеговина |
|
|
|
|
6. |
Вірменія |
Не потрібний (ст. 9 п. 1 Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 9 п. 1 Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двостор. перевез. (ст. 9 п. 1 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 9 п. 2 Угоди ). |
7. |
Великобританія |
Не потрібний (Ст. 4 Угоди п. 2а). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (Ст. 4 Угоди п. 2в). |
Не потрібний (Ст. 4 Угоди п. 2с). |
Не потрібний (Ст. 4 Угоди п. 2ф) |
8. |
Греція |
Не потрібний (ст.5, п.1 Угоди ). |
Не потрібний (ст.5, п.1 Угоди ). |
Потрібний (ст.5, п.6 Угоди ). |
Потрібний (ст.5, п.6 Угоди ). |
9. |
Грузія |
Не потрібний (ст. 5 п. 1а Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст.5 п. 1б Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 5 п. 1в Угоди ). |
Не потрібний (ст. 5 п. 1г Угоди ). |
10. |
Данія |
Не потрібний (ст. 4 п. 1а Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 1б Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 1в Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 2 Угоди ) |
11. |
Естонія |
Не потрібний (ст. 4 п. 1а Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 4 п. 1б Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 4 п. 1б Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 1в Угоди ). |
12. |
Іран |
Не потрібний (ст. 5 п. 1а Угоди ). |
Потрібний (ст. 4 Угоди ). |
Потрібний (ст. 4 Угоди ). |
Потрібний (ст. 4 Угоди ). |
13. |
Іспанія |
Не потрібний (ст. 7 п. 1 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 7 п. 1 Угоди ). |
Потрібний (ст. 7 п. 2 Угоди ). |
Потрібний (ст. 7 п. 2 Угоди ). |
14. |
Італія |
Не потрібний (ст.11 Угоди ). |
Не потрібний, якщо поїздка починається в мор. порту чи аеропорту Італії i закінчується в мор. порту чи аеропорту України (ст.11 Угоди ). |
Потрібний (ст.11 Угоди ). |
Не потрібний (ст.11 Угоди ). |
15. |
Казахстан |
Потрібний (ст. 3 Угоди ). |
Потрібний (ст. 3 Угоди ). |
Потрібний (ст. 3 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 Угоди ). |
16. |
Киргизстан |
Не потрібний (ст. 5 п. 1а Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 5 п. 1б Угоди ). |
Потрібний (ст. 4 п. 1 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 5 п. 2 Угоди ). |
17. |
Кіпр |
Не потрібний (ст. 4 п 1а Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 4 п 1б Угоди ). |
Потрібний (ст. 3 п.1 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п 2 Угоди ). |
18. |
Латвія |
Не потрібний (ст. 4 п. 1 Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 4 п. 1 Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 4 п. 1 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 2 Угоди ). |
19. |
Литва |
Не потрібний (ст. 4 п. 1а Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 1б,г Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 1в, г Угоди ). |
Не потрібний (ст. 4 п. 2 Угоди ). |
20. |
Македонія |
Не потрібний (ст.17 Угоди ). |
Не потрібний (ст.17 Угоди ). |
Потрібний (ст.17 Угоди ). |
Потрібний (ст.17 Угоди ). |
21. |
Молдова |
Не потрібний, при умові перевезення групи пасажирів країни реєстрації транспортного засобу (ст. 3 п. 3а Угоди, Протокол від 7-8 грудня 1994 р.). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях, при умові перевезення групи пасажирів країни реєстрації транспортного засобу (ст. 3 п. 3б Угоди, Протокол від 7-8 грудня 1994 р). |
Потрібний (ст. 3 п. 3 Угоди). |
Не потрібний (ст. 3 п. 4 Угоди). |
22. |
Монголія |
Потрібний (ст. 4 Угоди ). |
Потрібний (ст. 4 Угоди ). |
Потрібний (ст. 4 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 5 Угоди ). |
23. |
Нідерланди |
Не потрібний (ст. 2.9 Протоколу від 18 серпня 1993 року). |
Не потрібний (ст. 2.9 Протоколу від 18 серпня 1993 року). |
Потрібний (ст. 2.9 Протоколу від 18 серпня 1993 року). |
Не потрібний (ст. 2.9 Протоколу від 18 серпня 1993 року). |
24. |
Німеччина |
Не потрібний (ст.5, п.2а Угоди ). |
Не потрібний (ст.5, п. 2б Угоди ). |
Не потрібний (ст. 5, п. 2в Угоди ). |
Потрібний (ст.5, п.4 Угоди ). |
25. |
Норвегія |
Не потрібний (ст. 11 Угоди ). |
Не потрібний (ст.11 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 11 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 11 Угоди ). |
26. |
Польща |
Не потрібний при умові, що виконується перевезення групи пасажирів країни реєстрації транспортного засобу (ст.4, п.1а Угоди ; п.3 Прот. від 27-28.09.94). |
Не потрібний при умові, що виконується перевезення групи пасажирів країни реєстрації транспортного засобу (ст.4, п.1б Угоди ; п.3 Прот. від 27-28.09.94). |
Не потрібний при умові, що перевезення групи пасажирів країни реєстрації транспортного засобу (ст.4, п.1б Угоди ; п. 3 Прот. від 27-28.09.94). |
Потрібний (п.3 Протоколу від 8-9 лютого 1996, Катовіце). |
|
Португалія |
Не потрібний |
Не потрібний при двосторонніх перевезеннях |
Не потрібно при двосторонніх перевезеннях |
Не потрібний |
27. |
Росія (транзит) |
Не потрібний (ст.5, п.1а Угоди ). |
Транзитом потрібний (ст.4, п.2 Угоди ). |
Транзитом потрібний (ст.4, п.2 Угоди ). |
Не потрібний (ст.5, п.2 Угоди ). |
28. |
Румунія |
Не потрібний (ст.5, п.1а Угоди ; ст.2, п.2.4.1а Прот. від 2-4.02.94, Чернівці). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст.5 Угоди ; ст.2, п. 2.4.1б Прот. від 2-4.02.94). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст.5, Угоди ; ст.2, п.2.4.1в Прот. від 2-4.02.94, Чернівці). |
Не потрібний (ст.5, п.2 Угоди ; ст. 2, п. 2.4.1в Прот. Від 2-4.02.94, Чернівці). |
|
Сербія |
Не потрібний |
Не потрібний при двосторонніх перевезеннях |
Не потрібний |
Не потрібний |
|
Сирія |
Не потрібний |
Не потрібний при двосторонніх перевезеннях |
Потрібний |
Не потрібний |
29. |
Словаччина |
Не потрібний (ст.5, п. 2а Угоди ). |
Не потрібний (ст.5, п. 2б Угоди ). |
Потрібний (ст.5, п. 3 Угоди ). |
Потрібний (ст.5, п.п. 3,4 Угоди ). |
30. |
Словенія |
Не потрібний (ст. 9 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 9 Угоди ). |
Потрібний (ст. 9 Угоди ). |
Потрібний (ст. 9 Угоди ). |
|
Таджикистан |
Не потрібний |
Не потрібний при двосторонніх перевезеннях |
Потрібний |
Не потрібний |
31. |
Туреччина |
Не потрібний при перевезенні пасажирів країни реєстрації транспортного засобу (ст.6 Угоди ; п.3(2) Протоколу від 25-26.09.96). |
Не потрібний при перевезенні пасажирів країни реєстрації транспортного засобу (п.3(2) Протоколу від 25-26.09.96). |
Потрібний (ст.5 Угоди ; п.3(2) Протоколу від 25-26.09.96). |
Потрібний (ст.5 Угоди ; п.3(2) Протоколу від 25-26.09.96). |
32. |
Туркменістан |
Не потрібний (ст. 3 п. 2а Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 3 п. 2б Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 3 п. 2б Угоди ). |
Не потрібний (ст. 3 п. 3 Угоди ). |
33. |
Угорщина |
Не потрібний (ст. 3 п 3а Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст.3 п 3б Угоди ). |
Потрібний (ст. 3 п 1 Угоди ). |
Не потрібний. (ст. 3 п. 4 Угоди ). |
34. |
Узбекистан |
Не потрібний (ст. 3 п. 3а Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 3 п. 3б Угоди ). |
Потрібний (ст. 3 п. 1 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 3 п. 4 Угоди ). |
35. |
Фінляндія |
Не потрібний (ст. 4 Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 4 Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 4 Угоди ). |
Потрібний (ст. 3 Угоди ). |
36. |
Франція |
Не потрібний (п. 9 "Умов здійснення перевезень пасажирів..." Протоколу від 13-14.12.95 р.). |
Потрібний (п. 11 "Умов здійснення перевезень пасажирів..." Протоколу від 13-14.12.95 р.). |
Потрібний (п. 11 "Умов здійснення перевезень пасажирів..." Протоколу від 13-14.12.95 р.). |
Потрібний (п. 11 "Умов здійснення перевезень пасажирів..." Протоколу від 13-14.12.95 р.). |
37. |
Хорватія |
Не потрібний (ст. 6 п. 1а Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 6 п. 1б Угоди ). |
Потрібний (ст. 5 Угоди ). |
Не потрібний (ст. 6 п.2 Угоди ). |
38. |
Чехія |
Не потрібний (ст.5, п. 2а Угоди ). |
Потрібний транзитом. Не потрібний (ст.5, п.2б Угоди ). |
Потрібний (ст.5, п.3 Угоди ). |
Потрібний (ст.5, п.3 Угоди ). |
39. |
Швейцарія |
Не потрібний (ст. 3 п.1а, 1д Угоди ). |
Не потрібний (ст.3 п. 1б,1д Угоди ). |
Не потрібний (ст. 3 п. 1в Угоди, п. 1 виконавчого Протоколу до Угоди ). |
Не потрібний (п. 1 виконавчого Протоколу до Угоди ). |
40. |
Швеція |
Не потрібний (ст. 6 п. 1а Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 6 п. 1б Угоди ). |
Транзитом потрібний. Не потрібний при двосторонніх перевезеннях (ст. 6 п. 1в Угоди ). |
Не потрібний (ст. 6 п. 2 Угоди ). |
__________
Примітки:
* - в усіх випадках необхідна наявність у перевізника відповідним чином оформленого формуляру i суворе дотримання відповідності списку пасажирів, вписаного в формуляр, групи, що перевозиться.
** - при в'їзді автобуса за "групою, ввезеною раніше тим же автобусом", перевізник повинен мати формуляр попередньої поїздки, заповнений відповідним чином.
*** - в усіх випадках, не вказаних в таблиці або "Додатку..." (в т.ч. в'їзд порожнього автобуса; човникові перевезення), перевізник повинен мати дозвіл на проїзд по території України.
**** - в'їзд порожнього автобуса або перевезення іноземним автобусом громадян України без відповідного дозволу на виконання нерегулярних перевезень - є грубим порушенням Двосторонніх міжурядових Угод про перевезення пасажирів та вантажів в міжнародному сполученні i категорично заборонено.
***** - перевезення вантажопасажирськими автобусами виконуються тільки на підставі пасажирських дозволів на виконання нерегулярних перевезень, якщо інше не передбачено міжурядовими Угодами, незалежно від виду виконуємих перевезень (тлг. ВПК 01-03/6-1136 від 29.12.1999 року).
****** - якщо перевізник виконує перевезення пасажирів, що потребує наявності дозволу на проїзд по території України, а дозвіл у нього відсутній, СМАП проводить затримання автобусу. Інформація про затримання, не пізніше ніж через 1 годину, передається до ВПК (в нічні години, вихідні та святкові дні - до диспетчерської служби УДП "Укрінтеравтосервіс"). Подальший пропуск затриманого автобусу дозволяється тільки після офіційного розпорядження ВПК або Диспетчерської служби.
Додаток до довідкової таблиці по роботі з іноземними пасажироперевізниками
(ОСОБЛИВІ ВИМОГИ):
1. Бельгія - Для всіх видів нерегулярних перевезень пасажирів дозвіл НЕ ПОТРІБНИЙ. Крім того, дозвіл не потрібний для здійснення човникових перевезень з наданням житла, яке забезпечується українськими або бельгійськими перевізниками, якщо тільки при таких перевезеннях країнами відправлення є, відповідно, Україна або Бельгія. Човникові перевезення без надання житла розглядаються як регулярні перевезення. Повний список пасажирів повинен знаходитися в транспортному засобі (Ст.
11 Угоди).
2. Білорусь - при виконанні прикордонних двосторонніх перевезень на відстань до 50 км вглиб від кордону дозвіл не потрібний (Виконавчий протокол до
Угоди... від 16.12.94 р. Пункт 4).
3. Болгарія - перевезення робітників, що, на виконання міжурядових угод, працюють на території іншої країни, виконуються при наявності разових дозволів (Протокол від 14-15.02.95, пункт 3 г). Маятникові (човникові) перевезення виконуються на підставі дозволу Міністерства транспорту тієї країни, по території якої виконуються перевезення (Протокол від 14-15.02.95, пункт 3 б).
4. Великобританія - дозвіл на проїзд по території України не потрібний:
а) при виконанні човникових перевезень, при яких за допомогою поїздок туди i назад, що повторюються, заздалегідь сформовані групи пасажирів перевозяться з одного певного місця від'їзду до іншого певного пункту призначення. Кожна група пасажирів, яка здійснила виїзд разом, потім повинна повернутися на місце від'їзду разом. Висадка та посадка пасажирів під час такої поїздки не дозволяється. Перша зворотня поїздка i остання поїздка до пункту призначення здійснюються без пасажирів (Ст.
4 п. 1д
Угоди).
б) при виконанні транзитних перевезень по території іншої Договірної Сторони порожнього пасажирського транспортного засобу під час поїздки до або з третьої країни (Ст.
4 п. 1е
Угоди).
5. Данія - дозвіл на проїзд по території України не потрібний при виконанні нерегулярних транзитних перевезень (Ст.
4 п. 1г
Угоди).
6. Естонія - дозвіл не потрібний при перевезенні пасажирів автотранспортними засобами, призначеними для перевезення пасажирів, кількість місць в яких, згідно технічних вимог, включаючи місце водія, менше 9 - ти (Ст.
4 п. 1г
Угоди).
7. Іран - дозвіл на проїзд по території України не потрібний при виконанні нерегулярних транзитних перевезень (Ст.
5 п. 1в
Угоди). Організовані міжнародні перевезення пасажирів, які попередньо угрупованні протягом всього перевезення з одного пункту відправлення до пункту призначення та їх повернення до пункту відправлення на узгоджений період (пасажири подорожують групою, мають повертатися тією ж самою групою, зворотня поїздка та поїздка транспортного засобу до пункту призначення здійснюватиметься без пасажирів) - так звані "човникові" або "маятникові" перевезення - наявності дозволів не потребують (Ст.
5 п. 1б
Угоди).
8. Італія - дозвіл на проїзд по території України не потрібний, якщо:
- перевезення пасажирів автобусом починається в морському порту чи аеропорту Італії i закінчується в морському порту чи аеропорту на території України, причому автобус повертається з пасажирами (громадянами Італії), що прибули теплоходом або літаком в той самий порт чи аеропорт, в який були доставлені перші пасажири, i мають продовжувати поїздку на теплоході або літаку від іншого порту чи аеропорту, розташованого на території Італії (Ст.
10 Пункт 2
Угоди);
- перевезення пасажирів автобусом починається в морському порту чи аеропорту Італії i закінчується в морському порту чи аеропорту на території України, причому автобус повертається з пасажирами (громадянами Італії), що прибули теплоходом або літаком до іншого порту чи аеропорту, розташованому на території України, i мають продовжувати поїздку на теплоході або літаку від іншого порту чи аеропорту, розташованого на території Італії (Ст.
10 Пункт 2
Угоди);
9. Латвія - дозвіл не потрібний: для поїздок на легкових автомобілях - транспортних засобах, призначених для перевезення пасажирів, місткістю не більше 9 чоловік, включаючи водія (Ст.
4 п. 4
Угоди), а також при проїзді порожніх автотранспортних засобів, придбаних фізичними i юридичними особами однієї з Договірних сторін (Пункт 2
Виконавчого протоколу про використання Угоди від 23 травня 1995 року ).
10. Литва - дозвіл на проїзд по території України не потрібний при виконанні нерегулярних транзитних перевезень (Ст.
4 п. 1 г
Угоди).
11. Молдова - виконання перевезень пасажирів з України автобусом Молдови на територію будь - якої іншої третьої країни без наявності у водія дозволу Міністерства транспорту України - заборонено (Протокол від 8-9 жовтня 1999 року, м. Київ).
12. Нідерланди - "за винятком, коли випадковим перевезенням пасажирів є порожній пробіг з одної країни до другої, де транспортний засіб візьме пасажирів, дозвіл на випадкові (нерегулярні) перевезення не потрібний (включаючи човникові перевезення) для поїздки туди i назад або транзитом через дві країни"(Протокол від 18 серпня 1993 року).
13. Норвегія - Для всіх видів нерегулярних перевезень пасажирів дозвіл НЕ ПОТРІБНИЙ. Дозвіл на виконання човникових перевезень не потрібний при умові, що вони надаються українськими i норвезькими перевізниками з комплектом узгоджених послуг i транспорт виконує перевезення відповідно з України i Норвегії. Човникові перевезення, що виконуються без надання комплексу узгоджених послуг, вважаються регулярними (Ст.
10,
11 Угоди).
14. Росія - нерегулярні перевезення пасажирів між Росією та Україною у двосторонньому сполученні здійснюються без дозволів (Ст.
4, п.1
Угоди ).
15. Туреччина - дозвіл на проїзд по території України не потрібний при виконанні човникових перевезень, тобто в разі виконання організованих перевезень груп пасажирів (попередньо укомплектованих) з одного й того ж міста відправлення (в Туреччині) в одне й теж місто призначення (в Україні) та подальшого повернення до міста відправлення після деякого періоду часу (причому всі пасажири повинні перевозитись зворотньо в тому ж складі груп, що й ввозились). При виконанні цього виду перевезень перша зворотня (в Туреччину) i остання поїздка до місця призначення на території України виконуються без пасажирів. При виконанні цього виду перевезень повинні перевозитись пасажири країни реєстрації транспортного засобу (Ст.
6 Угоди; п. 3(2) Прот. від 25-26.09.96 р.).
16. Швейцарія - крім того, дозвіл не потрібний при виконанні транзитних перевезень через територію іншої договірної сторони (Ст.
3 п. 1д
Угоди) та при перевезенні групи пасажирів в країну пункту їх відправлення, при умові перевезення їх з цієї країни, або при умові їх повернення в країну іншої Договірної Сторони з відшкодуванням транспортних витрат за рахунок запрошуючого. Пасажири об'єднуються в групу, яка створюється тільки на цю поїздку. Човникові (маятникові) перевезення транзитом або до місця призначення на території іншої Договірної Сторони i при переміщенні порожніх автобусів, які здійснюють такі перевезення - наявності дозволу не потребують (Ст.
3 п. 1 г, 2
Угоди).
17. Швеція - мінімальний стандарт встановленого для пасажирського транспорту впроваджений для рівня вихлопів ЄВРО-1 та рівня шумів, мінімальний стандарт яких буде 81-84 dB. Транспорт, який вперше зареєстровано після 1.1.93 року вважається задовільним для виконання мінімальних вимог щодо навколишнього середовища (Протокол від 25-26 березня 1998 року).
Додаток 3
МЕТОДИКА
з контролю, оформлення та пропуску вантажних атз, що не потребують дозволу компетентного органу договірної сторони, при виконанні перевезень в міжнародному автомобільному сполученні (в розрізі країн)
................Перейти до повного тексту