- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження
Державної комісії з регулювання ринків фінансових
послуг
N 922 від 03.12.2009 )
Про затвердження Стандарту надання адміністративних послуг Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України
На виконання підпункту 4 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2009
N 737 "Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг" Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України
ПОСТАНОВИЛА:
1. Затвердити Стандарт надання адміністративних послуг Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України, що додається.
2. Заступникам Голови, директорам департаментів, керівникам структурних підрозділів забезпечити безумовне виконання Стандарту надання адміністративних послуг Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника Голови згідно з розподілом обов'язків.
Протокол засідання Комісії від 27 серпня 2009 р. N 504 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної
комісії з регулювання
ринків фінансових
послуг України
27.08.2009 N 653
СТАНДАРТ
надання адміністративних послуг Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України
Цей Стандарт надання адміністративних послуг Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Стандарт) розроблений відповідно до Методичних рекомендацій з розроблення стандартів адміністративних послуг, затверджених наказом Міністерства економіки України від 12.07.2007
N 219, та нормативно-правових актів Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Держфінпослуг), які регулюють порядок реєстрації фінансових установ та видачі їм дозвільних документів, та визначає вимоги щодо надання певних адміністративних послуг.
Розділ 1. Загальні положення
1.1. У цьому Стандарті наведені нижче поняття вживаються в такому значенні:
адміністративна послуга - це державна послуга, яка є результатом здійснення Держфінпослуг повноважень щодо прийняття згідно з нормативно-правовими актами на звернення небанківської фінансової установи, юридичної або фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності адміністративного акта, спрямованого на реалізацію та захист її прав і законних інтересів та/або на виконання особою визначених законом обов'язків щодо надання фінансових послуг (реєстрація, погодження, отримання свідоцтва, дозволу (ліцензії) та інших документів тощо);
адміністративний акт - це прийняте Держфінпослуг рішення індивідуальної дії, спрямоване на набуття, зміну чи припинення прав та обов'язків особи;
адміністративний орган (Держфінпослуг) - спеціальний уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг, що на виконання актів законодавства надає адміністративну послугу, спрямовану на реалізацію та захист прав і законних інтересів споживачі фінансових послуг та/або на виконання особами визначених законом обов'язків щодо надання фінансових послуг;
одержувач адміністративної послуги (далі - одержувач) - небанківська фінансова установа, юридична або фізична особа-суб'єкт підприємницької діяльності (резидент), що звертається або звернулася за адміністративною послугою безпосередньо або через свого законного представника до адміністративного органу;
запит про надання адміністративної послуги (далі - заява) - виражена в письмовій формі і представлена до адміністративного органу вимога одержувача щодо надання адміністративної послуги.
Розділ 2. Перелік категорій одержувачів адміністративних послуг
Одержувачем адміністративних послуг, що надаються Держфінпослуг, може бути:
- небанківська фінансова установа, яка має намір отримати дозвіл (ліцензію) на здійснення певної фінансової послуги;
- юридична особа, яка має на меті набуття статусу фінансової установи;
- юридична особа, яка за своїм правовим статусом не є фінансовою установою, але має визначене законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг право надавати послугу з фінансового лізінгу;
- фізична особа, яка має на меті проводити аудиторські перевірки фінансових установ, та/або внесена до Реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ;
- юридична/фізична особа, яка зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності та здійснює за винагороду посередницьку діяльність у страхуванні від свого імені на підставі брокерської угоди з особою, яка має потребу у страхуванні як страхувальник;
- фізична особа, яка працює в установі, яка здійснює професійну діяльність щодо тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ, надання аудиторських, юридичних або консультаційних послуг з питань функціонування ринків фінансових послуг;
- фізична особа - незалежний експерт, що виконує функції тимчасової адміністрації за договором;
- фізична особа - службовець Держфінпослуг, яка безпосередньо здійснює або має намір безпосередньо здійснювати тимчасову адміністрацію відповідного виду фінансової установи.
Розділ 3. Перелік адміністративних послуг
3.1. Держфінпослуг надає такі адміністративні послуги:
3.1.1. Видачі, переоформлення Свідоцтва, видачі дублікату Свідоцтва:
про реєстрацію фінансової установи;
про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ;
про внесення до реєстру страхових та перестрахових брокерів;
3.1.2. Переоформлення Свідоцтва, видачі Дозволу:
на право прийняття на себе комерційних ризиків при створенні фонду фінансування будівництва виду Б;
на право здійснення емісії сертифікатів фонду операцій з нерухомістю;
на здійснення емісії іпотечних сертифікатів;
3.1.3. Видача Довідки про взяття на облік юридичної особи - суб'єкта господарювання, який за своїм правовим статусом не є фінансовою установою, але має визначене законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг право надавати послугу з фінансового лізінгу;
3.1.4. Переоформлення ліцензії, видачі ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг;
3.1.5. Видача Сертифікату на право здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ.
3.1.6. Реєстрація документів недержавних пенсійних фондів:
статуту, в тому числі пенсійних схем і змін до них;
інвестиційної декларації і змін до неї.
3.2. Свідоцтво про реєстрацію фінансової установи - документ установленого зразка, який засвідчує факт набуття юридичною особою статусу фінансової установи та внесення Держфінпослуг інформації про фінансову установу до Державного реєстру фінансових установ.
3.3. Ліцензія на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг - документ установленого зразка, який видається відповідно до Закону України
"Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", інших законів з питань регулювання діяльності з надання окремих фінансових послуг та засвідчує право ліцензіата провадити діяльність з надання певної фінансової послуги протягом визначеного строку за умови виконання Ліцензійних умов, затверджених Держфінпослуг відповідно до вимог законодавства.
3.7. Довідка про взяття на облік юридичної особи - документ установленого зразка, який засвідчує внесення інформації про юридичну особу до Переліку юридичних осіб, які мають право надавати фінансові послуги з фінансового лізінгу та перебувають на обліку в Держфінпослуг.
3.8. Свідоцтво про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ - документ установленого зразка, який видається відповідно до Закону України
"Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та засвідчує факт внесення до Реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, а також право аудитора на проведення аудиторських перевірок фінансових установ та підпис аудиторських висновків.
3.9 Свідоцтво про внесення до реєстру страхових та перестрахових брокерів - документ, який засвідчує факт реєстрації страхового (перестрахового) брокера і внесення інформації про нього у Державний реєстр страхових та перестрахових брокерів, а також підтверджує право здійснювати посередницьку діяльність у страхуванні та перестрахуванні.
3.10. Сертифікат на право здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ - це офіційний документ, що видається відповідно до вимог законодавства та засвідчує компетентність спеціаліста і рівень професійних знань, необхідних для здійснення тимчасової адміністрації відповідного виду фінансових установ на території України.
Розділ 4. Перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги
4.1. Документи, які подаються одержувачем до Держфінпослуг, повинні бути викладені державною мовою, прошнуровані, пронумеровані та відповідати вимогам відповідних нормативно-правових актів Держфінпослуг.
4.2. Видача Свідоцтва про реєстрацію фінансової установи.
4.2.1. Видача Свідоцтва про реєстрацію фінансової установи здійснюється в порядку визначеному Положенням про Державний реєстр фінансових установ, затвердженим розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.2003
N 41, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.09.2003 за N 797/8118 (далі - Положення N 41).
4.2.2. Одержувачем послуги може бути юридична особа (резидент) незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування в частині їхньої діяльності на фондовому ринку, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державного казначейства України та державних цільових фондів), яка має намір надавати одну чи декілька фінансових послуг відповідно до частини першої статті
4 Закону України
"Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
4.2.3. Для набуття статусу фінансової установи та отримання свідоцтва про реєстрацію фінансової установи заявник відповідно до вимог Положення
N 41 подає до Держфінпослуг такі документи:
заяву про внесення інформації до Державного реєстру фінансових установ (за формою згідно з додатком 2 до
Положення N 41) в паперовій формі;
реєстраційну картку юридичної особи (за формою згідно з додатком 3 до
Положення N 41) в паперовому та електронному вигляді у форматі, установленому Держфінпослуг;
реєстраційну картку з інформацією про відокремлені підрозділи юридичної особи (за наявності) (за формою згідно з додатком 4 до
Положення N 41) в паперовому та електронному вигляді у форматі, установленому Держфінпослуг;
інформацію про ліцензії та правила на провадження певного виду фінансових послуг (за формою згідно з додатком 5 до
Положення N 41) в паперовій формі;
інші документи, визначені окремими нормативно-правовими актами Держфінпослуг, якими передбачені особливості реєстрації окремих фінансових установ:
- фінансових компаній (в тому числі фінансових установ - юридичних осіб публічного права, які створені відповідно до вимог глави 8
Господарського кодексу України, крім тих, виключним видом діяльності яких є надання фінансових кредитів за рахунок власних та/або залучених коштів) відповідно до Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 05.12.2003
N 152, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2003 за N 1252/8573 (далі - Положення N 152);
- кредитних установ (крім ломбардів та кредитних спілок), в тому числі кредитних установ - юридичних осіб публічного права, визначених в главі 8
Господарського кодексу України, відповідно Положення про внесення інформації про кредитні установи до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.03.2008
N 417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.05.2008 за N 424/15115 (далі - Положення N 417);
- ломбардів відповідно до Положення про порядок внесення інформації про ломбарди до Державного реєстру фінансових установ, затверджене розпорядженням Держфінпослуг від 18.12.2003
N 170, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 13.01.2004 за N 30/8629 (далі - Положення N 170);
- кредитних спілок та об'єднаних кредитних спілок відповідно до Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.06.2004
N 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 07.07.2004 за N 847/9446 (далі - Положення N 1099);
- страхових (перестрахових) компаній відповідно до Положення про внесення інформації про юридичних осіб, які мають намір набути статусу страховиків (перестраховиків), до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.11.2005
N 4934, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.12.2005 за N 1506/11786 (далі - Положення N 4934);
- недержавних пенсійних фондів відповідно до Положення про внесення інформації про недержавні пенсійні фонди до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 12.10.2004
N 2534, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2004 за N 1399/9998 (далі - Положення N 2534);
- адміністраторів недержавних пенсійних фондів відповідно до Положення про внесення до Державного реєстру фінансових установ інформації про адміністраторів недержавних пенсійних фондів, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 22.02.2005
N 3617, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2005 за N 336/10616 (далі - Положення N 3617);
- довірчих товариств (які створені відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 17.03.93
N 23-93 "Про довірчі товариства" як товариства з додатковою відповідальністю, що здійснюють представницьку діяльність відповідно до договору, укладеного з довірителями майна щодо реалізації їхніх прав власників) відповідно до Положення про порядок унесення інформації про довірчі товариства до Державного реєстру фінансових установ, затверджене розпорядженням від 28.03.2006
N 5538, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.04.2006 за N 452/12326 (далі - Положення N 5538);
- фінансових установ - юридичних осіб публічного права (крім фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державного казначейства України, державних цільових фондів та юридичних осіб публічного права, які створені відповідно до вимог глави 8
Господарського кодексу України) відповідно до Положення про порядок унесення інформації про фінансові установи - юридичні особи публічного права до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням від 07.07.2005
N 4300, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.07.2005 за N 796/11076 (далі - Положення 4300).
4.2.4. Реєстрація фінансової компанії.
Для набуття статусу фінансової установи заявники, відповідно до Положення
N 152, крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають до Держфінпослуг:
реєстраційну картку структурної одиниці (за наявності) згідно з додатком 2 до Положення
N 152 в паперовому та електронному вигляді у форматі, установленому Держфінпослуг;
оригінали або нотаріально засвідчені копії установчих документів та всіх змін та доповнень до них на дату подання заяви;
копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
фінансову звітність, складену відповідно до Положень (стандартів) бухгалтерського обліку 2
"Баланс", 3
"Звіт про фінансові результати", 4
"Звіт про рух грошових коштів", 5
"Звіт про власний капітал", затверджених наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99
N 87 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.06.99 за N 396/3689, N 397/3690, N 398/3691, N 399/3692, відповідно, за останній календарний рік, підтверджену аудитором (аудиторською фірмою), та проміжну фінансову звітність відповідно до Положень (стандартів) бухгалтерського обліку 2
"Баланс", 3
"Звіт про фінансові результати", підтверджену аудитором (аудиторською фірмою) за станом на останній день кварталу, що передує поданню заяви, в паперовому та електронному вигляді. Новостворені заявники (юридичні особи, які отримали свідоцтво про державну реєстрацію протягом шести місяців до моменту подання заяви до Держфінпослуг) надають тільки фінансову звітність, складену відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2
"Баланс", підтверджену аудитором (аудиторською фірмою) станом не раніше ніж на останній день місяця, що передує поданню заяви;
аудиторський висновок щодо власного капіталу фінансової компанії, який має включати підтвердження фактичного виконання зобов'язань з формування статутного (пайового) та власного капіталу фінансової компанії відповідно до вимог чинного законодавства станом на останній день місяця, що передує поданню заяви;
довідку про відсутність взаємовідносин щодо права власності, заборгованості або іншого конфлікту інтересів з аудитором (аудиторською фірмою), який здійснив аудиторську перевірку фінансової компанії;
інформацію у довільній формі про відсутність порушень чинного законодавства в сфері регулювання ринків фінансових послуг протягом року, що передує зверненню юридичної особи - заявника до Держфінпослуг (крім новостворених);
інформацію про наявність та відповідність вимогам чинного законодавства системи бухгалтерського обліку, облікової та реєструючої системи щодо фінансових послуг у довільній формі;
копії положень/правил, що регулюють порядок надання фінансових послуг, затверджених уповноваженим органом заявника у відповідності до його установчих документів;
довідку про відповідний фаховий рівень керівника заявника та наявність кваліфікованих кадрів, що безпосередньо здійснюють діяльність з надання фінансових послуг, згідно з додатком 3 Положення
N 152, а також зобов'язання керівника та службовців (працівників) заявника щодо безумовного виконання ними вимог статті
10 Закону України
"Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" в паперовому та електронному вигляді;
засвідчені підписом керівника та печаткою заявника відомості про наявність приміщення, обладнання, техніки, засобів зв'язку та програмного забезпечення, технічні можливості яких забезпечують постійне формування поточної інформації про надання фінансових послуг клієнтам та надання звітності до уповноважених органів державної влади, у довільній формі.
для заявників, що здійснювали діяльність з надання фінансових послуг до моменту подання заяви до Держфінпослуг, - довідку про обсяг та кількість наданих фінансових послуг за попередній рік (окремо за кожним видом фінансових послуг) згідно з додатком 4 Положення
N 152 в паперовому та електронному вигляді у форматі, установленому Держфінпослуг.
4.2.5. Реєстрація кредитної установи (крім ломбардів та кредитних спілок).
Для набуття статусу фінансової установи та отримання свідоцтва про реєстрацію фінансової установи кредитною установою, відповідно до Положення
N 417, заявники крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають:
виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
засвідчену в установленому законодавством порядку копію своїх установчих документів з усіма змінами, протоколу установчих/загальних зборів, якими затверджені останні зміни до статуту;
засвідчену в установленому законодавством порядку копію довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
засвідчену підписом керівника та печаткою заявника довідку про наявність системи бухгалтерського обліку, реєструючої системи, зокрема програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання, що відповідають вимогам законодавства і передбачають облік операцій з надання фінансових послуг своїм клієнтам та складання звітності, яка, зокрема, повинна включати:
найменування програмного забезпечення, його розробника;
перелік наявного спеціального технічного обладнання (комп'ютерна техніка, сервер, телефони тощо);
копію документа, що підтверджує право власності або право користування нежилим приміщенням за місцем здійснення діяльності заявника, засвідчену в установленому законодавством порядку;
засвідчені підписом керівника та печаткою заявника копії документів про освіту, у тому числі документів, що підтверджують проходження керівником та головним бухгалтером заявника підвищення кваліфікації відповідно до Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004
N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554;
засвідчені підписом керівника та печаткою заявника копії трудових книжок керівника та головного бухгалтера заявника. У разі призначення керівника та/або головного бухгалтера за сумісництвом заявник додатково подає засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної установи копії відповідних документів, що підтверджують призначення особи на посаду за сумісництвом. У разі обрання заявником такої форми ведення бухгалтерського обліку, як користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, або ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією чи аудиторською фірмою заявник подає засвідчені підписом керівника та печаткою заявника копії документів, що підтверджують наявність таких договірних відносин;
довідку за підписом керівника та головного бухгалтера заявника про їх відповідність вимогам підпунктів "г" та "ґ" пунктів 2.1 та 3.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004
N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554, засвідчену печаткою заявника. Довідка повинна містити згоду на перевірку цієї інформації у відповідних органах державної влади;
річну фінансову звітність, складену відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2 "Баланс", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99
N 87, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.06.99 за N 396/3689, та Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.03.99
N 87, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.06.99 за N 397/3690, за останній календарний рік в паперовому вигляді, достовірність та повнота якої підтверджена аудитором (аудиторською фірмою) (крім новостворених заявників та фінансових установ - юридичних осіб публічного права), та звітні дані в паперовій та електронній формі, складені відповідно до Порядку складання та подання звітності кредитними установами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 19.02.2007
N 6832, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.2007 за N 234/13501, за станом на останній день місяця, що передує даті подання заяви про внесення інформації до Реєстру.
4.2.6. Реєстрація ломбарду.
Для набуття статусу фінансової установи та отримання свідоцтва про реєстрацію фінансової установи ломбардами, відповідно до Положення
N 170, заявники крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають:
засвідчені у встановленому законодавством порядку копії установчих документів;
засвідчену у встановленому законодавством порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію ломбарду;
засвідчені у встановленому законодавством порядку копії документів, що підтверджують право власності або оренди приміщення за місцезнаходженням ломбарду;
інформацію про наявність у ломбарді окремого приміщення для зберігання заставленого майна та необхідних засобів безпеки, зокрема, охоронної сигналізації та/або відповідної охорони, завірену підписом керівника та печаткою ломбарду;
інформацію про сформований статутний капітал, яка повинна містити: загальну суму заявленого статутного капіталу, частку кожного із засновників, форму внесків, внесену частку та граничний термін сплати невнесеної частки статутного капіталу за кожним засновником, завірену підписом керівника, головного бухгалтера та печаткою ломбарду;
копії дипломів про освіту та витяг з трудових книжок керівника та головного бухгалтера ломбарду (у разі сумісництва - копії наказів про призначення та звільнення з відповідної посади), а також відомості про відсутність непогашеної судимості в керівника та головного бухгалтера ломбарду, завірені підписом керівника та печаткою ломбарду;
інформацію про наявність спеціального технічного обладнання, облікової та реєструючої системи (у тому числі обладнання для оцінки майна, програмного забезпечення, комп'ютерної техніки, комунікаційних засобів тощо), які використовуються в ломбарді, завірену підписом керівника та печаткою ломбарду;
інформацію про власний капітал ломбарду, завірену підписом керівника, головного бухгалтера та печаткою ломбарду.
4.2.7. Реєстрація кредитної спілки.
Для набуття статусу фінансової установи кредитними спілками, відповідно до Положення
N 1099, заявники крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають:
засвідчену в установленому законодавством порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
засвідчені в установленому законодавством порядку копії статуту кредитної спілки з усіма змінами і доповненнями, протоколу установчих/загальних зборів, якими затверджена остання редакція статуту, реєстру осіб, які брали участь у цих зборах.
засвідчену в установленому законодавством порядку копію довідки про внесення до ЄДРПОУ;
засвідчену підписом керівника та печаткою кредитної спілки довідку про підтвердження сплати всіма засновниками (учасниками) вступного та обов'язкового пайового внесків;
засвідчену в установленому законодавством порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію професійної спілки, громадської чи релігійної організації (подається кредитними спілками, ознакою членства в яких є належність до зазначених організацій) або засвідчену в установленому законодавством порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію відповідної юридичної особи, з якою член кредитної спілки перебував у трудових відносинах при вступі до кредитної спілки чи навчального закладу, який надає послуги з одержання освіти і підготовки фахівців і до якого член кредитної спілки був зарахований відповідно до законодавства при вступі до кредитної спілки (подається кредитними спілками, ознакою членства в яких є спільне місце роботи чи навчання). Об'єднаною кредитною спілкою, ознакою членства якої є належність до асоціації кредитних спілок, подається засвідчена в установленому законодавством порядку копія свідоцтва про державну реєстрацію відповідної асоціації кредитних спілок;
засвідчену підписом керівника та печаткою кредитної спілки довідку про склад органів управління кредитної спілки, у якій зазначаються щодо кожної особи прізвище, ім'я та по батькові, дані паспорта або документа, який його замінює, посада та освіта, відомості щодо наявності (відсутності) непогашеної судимості;
копії внутрішніх положень кредитної спілки згідно з Переліком внутрішніх положень та процедур кредитної спілки, затвердженим розпорядженням Держфінпослуг від 11.11.2003
N 116, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.11.2003 за N 1078/8399, сторінки яких мають бути пронумеровані, прошнуровані та засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної спілки;
копії документів, що підтверджують право власності або користування приміщенням за місцезнаходженням кредитної спілки, засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної спілки;
засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної спілки копії документів про освіту, у тому числі документів, що підтверджують проходження керівником та головним бухгалтером кредитної спілки підвищення кваліфікації відповідно до Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004
N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554;
засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної спілки копії трудових книжок керівника та головного бухгалтера кредитної спілки. У разі призначення голови правління та/або головного бухгалтера за сумісництвом кредитна спілка додатково подає засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної спілки копії відповідних документів, що підтверджують призначення особи на посаду за сумісництвом. У разі обрання кредитною спілкою такої форми ведення бухгалтерського обліку як користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи або ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою, кредитна спілка подає засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної спілки копії документів, що підтверджують наявність таких договірних відносин;
довідку за підписом керівника та головного бухгалтера кредитної спілки про їх відповідність вимогам підпунктів "г" та "ґ" пунктів 2.1 та 3.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004
N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554 (із змінами), засвідчену печаткою кредитної спілки. Довідка повинна містити згоду на перевірку цієї інформації у відповідних органах державної влади;
інформацію (довідку) про наявність у кредитній спілці програмного забезпечення (з указівкою про його найменування та розробника) та спеціального технічного обладнання, пов'язаного з наданням кредитною спілкою фінансових послуг, згідно з Вимогами до програмного забезпечення та спеціального технічного обладнання кредитних спілок, пов'язаного з наданням фінансових послуг, затвердженими розпорядженням Держфінпослуг від 03.06.2005
N 4122, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 04.07.2005 за N 707/10987 (із змінами), засвідчену підписом керівника та печаткою кредитної спілки;
інформацію (довідку) про наявність у кредитній спілці окремого приміщення з обмеженим доступом, сейфа та необхідних засобів безпеки, зокрема, охоронної сигналізації та/або відповідної охорони, засвідчену підписом керівника та печаткою кредитної спілки.
4.2.8. Реєстрація страхової (перестрахової) компанії.
Для набуття статусу фінансової установи страховиками (перестраховиками), відповідно до Положення N 4394, заявники крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають:
завірену в установленому законодавством порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності або довідку про внесення до ЄДРПОУ;
завірені в установленому законодавством порядку копії установчих документів заявника (з усіма змінами);
довідки банків або аудиторський висновок аудитора, інформація про якого внесена до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що підтверджують розмір сплаченого статутного фонду;
інформацію про керівника та головного бухгалтера заявника відповідно до Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.07.2004
N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.08.2004 за N 955/9554;
засвідчені підписом керівника та печаткою заявника відомості про наявність приміщення, обладнання, техніки, засобів зв'язку та програмного забезпечення, технічні можливості яких забезпечують постійне формування поточної інформації про надання фінансових послуг клієнтам та надання звітних даних (в довільній формі);
бізнес-план запланованої страхової (перестрахової) діяльності на строк не менше ніж три роки.
4.2.9. Реєстрація недержавного пенсійного фонду.
Для набуття статусу фінансової установи недержавним пенсійним фондом, відповідно до Положення
N 2534, заявники крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають:
засвідчені в установленому законодавством порядку копії свідоцтв про державну реєстрацію недержавного пенсійного фонду та засновників пенсійного фонду (якщо засновники - юридичні особи);
засвідчені в установленому законодавством порядку копії довідок про внесення до ЄДРПОУ пенсійного фонду та засновників пенсійного фонду (якщо засновники - юридичні особи);
витяг з торгового (банківського) реєстру або іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземного учасника в країні, у якій зареєстровано головний офіс іноземного інвестора, легалізований за місцем видачі (якщо засновником пенсійного фонду є юридична особа - нерезидент). Правильність перекладу такого документа повинна бути нотаріально засвідчена;
рішення про створення пенсійного фонду, оформлене відповідно до пункту 4.3 Положення
N 2534;
оригінали або нотаріально засвідчені копії установчих документів засновників пенсійного фонду;
копія рішення про внесення неприбуткової організації (установи) до Реєстру неприбуткових організацій (установ), засвідчена органом, що його видав;
відомості про посадових осіб засновників та пов'язаних осіб пенсійного фонду, складені відповідно до пункту 4.4 Положення
N 2534;
відомості про результати фінансово-господарської діяльності засновників пенсійного фонду за останній фінансовий рік та на останню звітну дату, що передує даті подання документів для внесення інформації про пенсійний фонд до Реєстру, складені відповідно до пункту 4.5 Положення
N 2534 (крім випадку, якщо засновником пенсійного фонду є професійна спілка);
у разі, якщо засновником пенсійного фонду є професійна спілка, до Держфінпослуг подається копія звіту про використання коштів неприбуткових організацій та установ. Звіт про використання коштів неприбуткових організацій та установ складається за станом на останній фінансовий рік та на останню звітну дату, що передує даті подання документів на реєстрацію пенсійного фонду як фінансової установи;
у разі, якщо засновником пенсійного фонду є юридична особа - нерезидент, надається засвідчена в установленому порядку за місцем видачі копія висновку іноземної аудиторської організації про фінансовий стан іноземного інвестора на кінець останнього повного фінансового (звітного) року. Висновок складається на підставі поданої таким засновником інформації про фінансовий стан та має бути засвідчений аудитором, інформація про якого внесена до реєстру аудиторів відповідно до Порядку ведення реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 19.02.2004
N 86 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2004 за N 489/9088.
стратегія діяльності пенсійного фонду, що містить відомості, передбачені пунктом 4.6 Положення
N 2534.
4.2.10. Реєстрація адміністратора недержавного пенсійного фонду.
Для набуття статусу фінансової установи адміністраторами недержавного пенсійного фонду, відповідно до Положення
N 3617, заявники крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають:
засвідчені в установленому законодавством порядку копії свідоцтв про державну реєстрацію заявника та засновників заявника (якщо засновники - юридичні особи).
У разі, якщо засновником заявника є юридична особа - нерезидент, подається витяг з торгового (банківського) реєстру або копія іншого офіційного документа, що підтверджує реєстрацію іноземного учасника в країні, у якій зареєстровано головний офіс іноземного інвестора, легалізований за місцем видачі. Правильність перекладу такого документа повинна бути нотаріально засвідчена.
оригінали або нотаріально засвідчені копії установчих документів заявника та засновників заявника, а також усі зміни та доповнення до установчих документів заявника та засновників заявника на момент подання заяви. Установчі документи заявника повинні відповідати вимогам пункту 3.6 Положення
N 3617;
відомості про засновників заявника, керівництво заявника та пов'язаних осіб заявника, складені відповідно до пункту 3.3 Положення
N 3617;
відомості про результати фінансово-господарської діяльності заявника та засновників заявника за останній фінансовий рік та на останню звітну дату, що передує даті подання документів для внесення інформації заявника до Реєстру, складені відповідно до пункту 3.4 Положення
N 3617;
копії свідоцтв про реєстрацію випуску цінних паперів заявника (для професійних адміністраторів, що є акціонерними товариствами).
4.2.11. Набуття статусу фінансової установи довірчим товариством.
Для набуття статусу фінансової установи довірчим товариством, відповідно до Положення
N 5538, заявники крім документів, передбачених Положенням
N 41, подають:
оригінали або засвідчені в установленому законодавством порядку копії установчих документів довірчого товариства та всіх змін і доповнень до них (за наявності) на момент подання заяви;
засвідчену в установленому законодавством порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію (перереєстрацію) довірчого товариства;
інформацію про довірче товариство згідно з додатком до Положення
N 5538;
інформацію про наявність та відповідність вимогам законодавства системи бухгалтерського обліку, облікової та реєструвальної системи довірчого товариства в довільній формі;
4.2.12. Набуття статусу фінансової установи юридичною особою публічного права.
Для набуття статусу фінансової установи юридичними особами публічного права заявники відповідно до Положення
N 4300, крім документів, передбачених Положенням
N 41, додатково подають:
копію рішення про утворення (засновницького договору, статуту, положення) фінансової установи - юридичної особи публічного права, завірену в установленому порядку;
засвідчену в установленому законодавством порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи;
засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів, що підтверджують право власності або оренди приміщення за місцезнаходженням фінансової установи - юридичної особи публічного права та її відокремлених підрозділів;
інформацію про наявність у фінансовій установі - юридичній особі публічного права та її відокремлених підрозділах необхідних засобів безпеки, зокрема охоронної сигналізації та/або відповідної охорони, завірену підписом керівника та печаткою фінансової установи - юридичної особи публічного права;
копії дипломів про освіту та витяги з трудових книжок керівника та головного бухгалтера фінансової установи - юридичної особи публічного права, завірені підписом керівника та печаткою фінансової установи - юридичної особи публічного права;
інформацію про наявність спеціального технічного обладнання, облікової та реєструючої систем (у тому числі програмного забезпечення, комп'ютерної техніки, комунікаційних засобів тощо), які використовуються у фінансовій установі - юридичній особі публічного права та її відокремлених підрозділах, завірену підписом керівника та печаткою фінансової установи - юридичної особи публічного права.
4.3. Видача ліцензії на провадження діяльності з надання небанківськими фінансовими установами фінансових послуг.
4.3.1. Одержувач, який має намір провадити певний вид господарської діяльності з надання фінансових послуг, що ліцензується, особисто або через уповноважений нею орган чи особу звертається до Держфінпослуг із заявою встановленого зразка про видачу ліцензії. У заяві про видачу ліцензії повинні міститися відомості про особу заявника (найменування, місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код). У разі наявності у заявника філій, інших відокремлених підрозділів, які провадитимуть господарську діяльність на підставі отриманої ліцензії, у заяві зазначається їх місцезнаходження.
4.3.2. До заяви про видачу ліцензії або дозволу додається копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи чи копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, посвідчена нотаріально або органом, який видав оригінал документа.
4.3.3. Для отримання ліцензії на провадження страхової діяльності (за видами добровільного та обов'язкового страхування, в тому числі обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів), в тому числі філіями страховиків-нерезидентів відповідно до Ліцензійних умов провадження страхової діяльності, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.2003
N 40, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.09.2003 за N 805/8126 (далі - Ліцензійні умови N 40), додатково надаються такі документи:
копії установчих документів, засвідчені в установленому законодавством порядку;
довідки банків, що підтверджують розмір сплаченого статутного фонду, або аудиторський висновок аудитора, внесеного до реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, щодо підтвердження формування та розміру сплаченого статутного фонду, а також, відповідно до пункту 2.5 Ліцензійних умов
N 40, щодо підтвердження перевищення вартості нетто-активів (чистих активів) над розміром статутного фонду на останню звітну дату, що передує поданню документів на отримання ліцензії. Для новостворених страхових компаній - довідки банків, що підтверджують розмір сплаченого статутного фонду, або аудиторський висновок аудитора;
довідка про фінансовий стан засновників страховика, підтверджену аудитором (аудиторською фірмою), якщо страховик створений у формі повного чи командитного товариства або товариства з додатковою відповідальністю та акціонерного товариства;
правила (умови) страхування;
економічне обґрунтування запланованої страхової (перестрахувальної) діяльності;
інформація про голову виконавчого органу та його заступників (за формою додатка 3 до
Ліцензійних умов N 40) , яка має бути підписана керівником страховика і скріплена печаткою, копія диплома голови виконавчого органу страховика або його першого заступника про вищу економічну або юридичну освіту, копія диплома головного бухгалтера страховика про вищу економічну освіту, засвідчені печаткою страховика і відповідним підписом;
інформація про наявність відповідних сертифікатів у випадках, передбачених Держфінпослуг.
затверджені в установленому порядку правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу;
завірена заявником копія документа про призначення працівника, відповідального за проведення внутрішнього фінансового моніторингу з інформацією про керівних посадових осіб або фахівців, які є відповідальними за проведення фінансового моніторингу (за формою додатка 4 до
Ліцензійних умов N 40) .
4.3.4. Для отримання ліцензії на провадження діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів, відповідно до Ліцензійних умов провадження діяльності з адміністрування недержавних пенсійних фондів, затверджених розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003
N 118, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.01.2004 за N 25/8624 (далі - Ліцензійні умови N 118), додатково надаються такі документи:
інформація про кваліфікованих працівників заявника - професійного адміністратора згідно з додатком 1 до Ліцензійних умов
N 118;
аудиторський висновок, що підтверджує формування і розмір сплаченого статутного капіталу та розмір власного капіталу за станом на останню звітну дату, що передує даті подання документів для отримання ліцензії на провадження діяльності з адміністрування пенсійних фондів. Аудиторський висновок має бути складений аудитором, інформація про якого внесена до реєстру аудиторів відповідно до Порядку ведення реєстру аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 19.02.2004
N 86 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2004 за N 489/9088 (у редакції розпорядження Держфінпослуг від 24.06.2005
N 4239, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2005 за N 768/11048);
відомості про відповідність технічного забезпечення та інформаційних систем для ведення персоніфікованого обліку учасників пенсійних фондів вимогам, установленим Держфінпослуг, згідно з додатком 5 до Ліцензійних умов
N 118;
документація до інформаційної системи персоніфікованого обліку, а саме:
опис інформаційної системи персоніфікованого обліку;
інструкція користувача з використання програмного продукту з ведення інформаційної системи персоніфікованого обліку;
інструкція системного адміністратора з використання програмного продукту з ведення інформаційної системи персоніфікованого обліку;
копії ліцензій, виданих розробнику програмного продукту та заявнику на всі програмні засоби, які використовуються в інформаційній системі персоніфікованого обліку;
копії ліцензій Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України (далі - ДСТСЗІ), виданих заявнику на здійснення господарської діяльності з використання й експлуатації криптосистем і засобів криптографічного захисту;
сертифікати відповідності засобів забезпечення технічного захисту інформації, що використовуються в інформаційній системі персоніфікованого обліку;
копії ліцензій ДСТСЗІ, виданих розробнику програмного продукту на здійснення господарської діяльності з розроблення, використання, експлуатації криптосистем і засобів криптографічного захисту інформації та надання послуг у галузі криптографічного захисту інформації;
внутрішнє положення, яке відповідає вимогам пункту 3.3 Ліцензійних умов
N 118;
засвідчені печаткою заявника та підписом його керівника копії документа, який підтверджує право власності на нерухоме майно, або договору оренди приміщення, у якому розміщується адміністратор, з урахуванням вимог пункту 3.4 Ліцензійних умов
N 118.
................Перейти до повного тексту