1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
12.07.2007 N 219
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1523 від 23.12.2013 )
Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення стандартів адміністративних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.02.2006 N 90 "Про схвалення Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади" та постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 N 737 "Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг"
НАКАЗУЮ:
( Вступна частина в редакції Наказу Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 )
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення стандартів адміністративних послуг, що додаються.
( Пункт 1 в редакції Наказу Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 )
2. Рекомендувати органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, державним підприємствам, установам та організаціям, що на виконання актів законодавства надають адміністративні послуги, розробити та затвердити стандарти адміністративних послуг з урахуванням Методичних рекомендацій, затверджених цим наказом, та поінформувати Мінекономіки.
( Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 )
3. Департаменту з питань державного управління довести цей наказ до відома центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.
Міністр А.К.Кінах
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
12.07.2007 N 219
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення стандартів адміністративних послуг
( Назва Методичних рекомендацій в редакції Наказу Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 )
I. Загальні положення
Методичні рекомендації з розроблення стандартів адміністративних послуг (далі - Методичні рекомендації) розроблені з метою вдосконалення діяльності адміністративних органів та призначені для використання під час розроблення ними внутрішніх стандартів адміністративних послуг.
( Абзац перший розділу I в редакції Наказу Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 )
Наведені в цих Методичних рекомендаціях терміни вживаються в такому значенні:
адміністративна послуга - це державна послуга, яка є результатом здійснення суб'єктом повноважень щодо прийняття згідно з нормативно-правовими актами на звернення фізичної або юридичної особи адміністративного акта, спрямованого на реалізацію та захист її прав і законних інтересів та/або на виконання особою визначених законом обов'язків (отримання дозволу (ліцензії), сертифіката, посвідчення та інших документів, реєстрація тощо);
( Абзац третій розділу I в редакції Наказу Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 )
адміністративний орган - орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що на виконання актів законодавства надає адміністративну послугу;
( Абзац четвертий розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009 )
Стандарт адміністративної послуги (далі - стандарт) - це акт, який видається адміністративним органом відповідно до нормативно-правових актів, що визначають порядок надання адміністративної послуги, та містить інформацію про адміністративну послугу і процедуру її надання, зокрема умови та відповідальних осіб.
( Абзац п'ятий розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки N 799 від 31.07.2009; в редакції Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
одержувач адміністративної послуги (далі - одержувач) - фізична чи юридична особа (резидент або нерезидент), що звертається або звернулася за адміністративною послугою безпосередньо або через свого законного представника до адміністративного органу;
запит про надання адміністративної послуги - виражена в усній, письмовій чи електронній формі і представлена до адміністративного органу вимога одержувача щодо надання адміністративної послуги.
Адміністративний орган зобов'язаний забезпечити захист відомостей про факти, події і обставини життя одержувача, що дозволяють ідентифікувати його особу, у тому числі шляхом забезпечення конфіденційності інформації на всіх етапах взаємодії з одержувачем.
Сторонні особи не можуть мати доступ до документів та інформації з надання адміністративної послуги. Зазначені відомості чи результат надання адміністративної послуги надаються одержувачу після пред'явлення документів, що засвідчують особу, або його законному представнику в разі пред'явлення документів, що підтверджують представництво. Зазначені відомості також можуть бути надані на письмовий запит суду або інших державних органів відповідно до законодавства.
Адміністративний орган при застосуванні стандарту адміністративної послуги забезпечує:
інформування одержувачів про відповідний стандарт у доступній формі;
контроль за дотриманням і ефективністю відповідного стандарту.
( Абзац тринадцятий розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
Контроль за повнотою та ефективністю застосування стандарту здійснюється органом, який затвердив стандарт, у тому числі із залученням громадськості.
Недотримання або неналежне дотримання посадовою особою стандарту, виконання якого входить до його посадових обов'язків, встановлення непередбачених законом або стандартом обов'язків одержувача щодо здійснення дій та надання документів у зв'язку з одержанням адміністративної послуги, порушення встановлених строків надання адміністративної послуги тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Установлювати стандартом права і обов'язки одержувачів забороняється.
( Розділ I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
Адміністративні органи, яким делеговані закріплені згідно з нормативно-правовими актами за органами виконавчої влади повноваження щодо надання адміністративних послуг, надають такі послуги згідно із стандартами, затвердженими органами виконавчої влади, що делегували такі повноваження.
( Розділ I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
У разі коли право надання адміністративної послуги надано двом або більше адміністративним органам, у тому числі місцевим органам виконавчої влади, територіальним органам центральних органів виконавчої влади, відповідальний за надання адміністративної послуги центральний орган виконавчої влади затверджує типовий стандарт надання адміністративної послуги, відповідно до якого інші адміністративні органи затверджують власні стандарти надання такої послуги.
( Розділ I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
II. Зміст стандарту
Стандарт має включати вимоги, що забезпечують необхідний рівень доступності і якості адміністративної послуги в цілому, а також на кожному етапі її надання, включаючи внесення запиту про надання адміністративної послуги, його оформлення і реєстрацію, очікування надання адміністративної послуги, її одержання, контроль за якістю адміністративної послуги.
( Абзац перший розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
Стандарт повинен:
забезпечувати мінімізацію витрат часу та інших ресурсів одержувача;
передбачати можливість звернення із запитом до адміністративного органу у письмовій та/або усній формі, а також з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
забезпечувати мінімізацію дій одержувача та кількості документів, що ним надаються;
закріплювати вимірювані вимоги до якості і доступності адміністративної послуги;
враховувати думку та інтереси одержувача.
Стандарт повинен містити:
перелік категорій одержувачів, у тому числі вразливих верств населення;
перелік документів, необхідних для надання адміністративної послуги;
склад і послідовність дій одержувача та адміністративного органу, опис етапів надання послуги;
вимоги до строку надання адміністративної послуги, а також до строків здійснення дій, прийняття рішень у процесі надання адміністративної послуги;
вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги;
опис результату, який повинен отримати одержувач;
інформацію про платність або безоплатність надання адміністративної послуги та розмір плати за її надання, якщо плата передбачена;
вимоги до посадових осіб, які безпосередньо забезпечують надання адміністративної послуги, включаючи вимоги до їх кваліфікації;
вимоги до місця надання адміністративної послуги з урахуванням його транспортної і пішохідної доступності;
режим роботи адміністративного органу, порядок прийому одержувачів, у тому числі можливість одержання бланків запитів про надання адміністративної послуги та їх реєстрації тощо;
черговість надання адміністративної послуги (здійснення дій та прийняття рішень) у випадку перевищення попиту на адміністративну послугу над можливістю її надання без очікування, у тому числі терміни й умови очікування надання адміністративної послуги;
вимоги до інформаційного забезпечення одержувача при зверненні за одержанням та у ході надання адміністративної послуги;
особливості надання адміністративної послуги особам похилого віку та інвалідам тощо;
( Абзац двадцять другий розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 378 від 26.04.2011 )
порядок виправлення можливих недоліків наданої адміністративної послуги і відшкодування збитків одержувачу.

................
Перейти до повного тексту