- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України
( Щодо питання подання статистичної звітності до Національного банку
див. Постанову Національного банку
№ 111 від 10.11.2017 )
Відповідно до статей
7,
15,
56,
67 Закону України
"Про Національний банк України" , статті
69 Закону України
"Про банки і банківську діяльність" , Закону України
"Про державну статистику" щодо складання грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, банківської статистичної інформації, а також для забезпечення виконання Національним банком України регулятивних та наглядових функцій Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Правління Національного банку України,
перелік яких додається.
3. Департаменту статистики та звітності (Половньов Ю.О.) після офіційного опублікування постанови довести її зміст до відома банків України та філій іноземних банків в Україні, небанківських фінансових установ - резидентів, які є платіжними організаціями, інших фінансових установ, національного оператора поштового зв'язку України, яким надано генеральну ліцензію Національного банку України на здійснення валютних операцій, для використання в роботі.
4. Департаменту інформаційних технологій (Нагорнюк В.В.) внести відповідні зміни до програмного забезпечення.
5. Контроль за виконанням цієї постанови залишаю за собою.
6. Постанова набирає чинності з 21 березня 2016 року.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби фінансового моніторингу України В.о. Голови Державної служби статистики України |
І.Б. Черкаський І. Жук |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
01.03.2016 № 129
ПЕРЕЛІК
постанов Правління Національного банку України, що втратили чинність
Директор Департаменту статистики та звітності |
Ю.О. Половньов |
Заступник Голови Національного банку України |
Д.Р. Сологуб |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
01.03.2016 № 129
ПРАВИЛА
організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України
I. Загальні положення
( Абзац перший пункту 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
1) банків України та філій іноземних банків в Україні (далі - банки);
2) небанківських фінансових установ - резидентів, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем;
3) інших фінансових установ, яким надано генеральну ліцензію Національного банку України (далі - Національний банк) на здійснення валютних операцій (далі - інші фінансові установи);
4) національного оператора поштового зв'язку України, якому надано генеральну ліцензію Національного банку України на здійснення валютних операцій (далі - національний оператор поштового зв'язку);
5) суб'єктів господарювання, власників індивідуальних ліцензій на розміщення валютних цінностей на рахунках за межами України (далі - суб'єкти господарювання).
( Абзац шостий пункту 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
Отримані дані використовуються для складання грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, банківської статистичної інформації та для забезпечення виконання Національним банком регулятивних, наглядових функцій та валютного контролю відповідно до законодавства України.
( Абзац сьомий пункту 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
2. Ці Правила визначають перелік, зразки форм статистичної звітності та порядок їх заповнення, періодичність їх складання, терміни та способи подання даних до Національного банку, а також осіб, які мають право підписувати відповідні форми звітності (додаток 1).
3. Вимоги цих Правил поширюються на банки, небанківські фінансові установи - резиденти, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, інші фінансові установи, національного оператора поштового зв'язку, суб'єктів господарювання і є обов'язковими для виконання.
4. Для складання Національним банком грошово-кредитної та фінансової статистики, банківської статистичної інформації використовуються дані форм статистичної звітності банків, небанківських фінансових установ - резидентів, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, інших фінансових установ, національного оператора поштового зв'язку.
5. Для складання Національним банком статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу використовуються дані форм статистичної звітності банків, які здійснюють операції з нерезидентами від власного імені та за дорученням клієнтів, небанківських фінансових установ - резидентів, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, а також дані форм статистичної звітності суб'єктів господарювання.
6. Форми статистичної звітності складаються з урахуванням норм бухгалтерського обліку, а також міжнародних стандартів щодо складання Національним банком грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, банківської статистичної інформації.
7. Підрозділи центрального апарату і відокремлені підрозділи Національного банку, які беруть участь в опрацюванні змін до цих Правил, у разі потреби щороку до 01 березня та 01 вересня подають до Департаменту статистики та звітності пропозиції щодо запровадження нових і внесення змін до діючих форм статистичної звітності, що складаються банками, небанківськими фінансовими установами - резидентами, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, іншими фінансовими установами, національним оператором поштового зв'язку, суб'єктами господарювання для подання Національному банку.
8. Департамент статистики та звітності після отримання пропозицій від підрозділів центрального апарату та відокремлених підрозділів Національного банку здійснює розроблення нових та внесення змін до діючих форм статистичної звітності, що складаються банками, небанківськими фінансовими установами - резидентами, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, іншими фінансовими установами, національним оператором поштового зв'язку, суб'єктами господарювання для подання Національному банку, а також надає інформацію до Департаменту інформаційних технологій для розроблення відповідного програмного забезпечення або внесення змін до нього.
9. Департамент статистики та звітності один раз на півріччя здійснює перегляд переліку форм статистичної звітності, їх структури, порядку і періодичності складання, термінів і способів подання до Національного банку банками, небанківськими фінансовими установами - резидентами, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, іншими фінансовими установами, національним оператором поштового зв'язку, суб'єктами господарювання.
II. Складання і подання форм статистичної звітності
10. Банки, небанківські фінансові установи - резиденти, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, інші фінансові установи, національний оператор поштового зв'язку, суб'єкти господарювання складають та підписують статистичну звітність за формами та в порядку, визначених цими Правилами.
11. Для складання форм статистичної звітності використовуються дані бухгалтерських балансів, аналітичних рахунків бухгалтерського обліку з урахуванням значень параметрів аналітичного обліку згідно з переліком, наведеним у додатку 2 до цих Правил, та дані про рух коштів.
12. Форми статистичної звітності, що складаються відповідно до цих Правил, підписують особи, які обіймають посади, визначені в зразках форм статистичної звітності, або особи, які виконують їх обов'язки, якщо інше не передбачено цими Правилами.
Форми статистичної звітності, що складаються банками і мають містити підпис голови правління банку, підписують голова правління банку або уповноважений ним заступник згідно з розподілом повноважень і головний бухгалтер (начальник підрозділу).
13. Голова правління і головний бухгалтер або особи, які виконують їх обов'язки, відповідають за організацію та своєчасність подання повної та достовірної статистичної звітності.
Особи, які підписали форми звітності, відповідають за порядок їх заповнення (складання), повноту та достовірність статистичної звітності, дотримання термінів та способів подання даних до Національного банку.
14. Дані форм статистичної звітності зазначаються в одиницях, установлених для кожної форми окремо, з округленням сум до одиниць, із збереженням підсумкових даних статистичної звітності.
15. Для складання Національним банком грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, банківської статистичної інформації банки - юридичні особи надсилають зведені дані по банку в цілому, у розрізі відокремлених підрозділів банку, у розрізі регіонів за операціями, здійсненими відокремленими підрозділами банку та/або із застосуванням банкоматів на території регіону, у формі файлів електронною поштою Департаменту інформаційних технологій Національного банку (далі - Департамент інформаційних технологій) в строки, визначені в додатку 1 до цих Правил.
( Абзац перший пункту 15 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 35 від 04.04.2018 )
Департамент інформаційних технологій надає такі зведені дані підрозділам центрального апарату Національного банку:
( Абзац другий пункту 15 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 35 від 04.04.2018 )
1) дані для форм балансу банку, дані для форм розшифрування валютних рахунків - до 16 години поточного робочого дня;
2) щомісячні дані для форм про касові обороти банку - до кінця поточного робочого дня;
3) інші щоденні дані для форм статистичної звітності та щоденні файли для розрахунку економічних нормативів - через три години після встановленого терміну подання форм (файлів) поточного робочого дня;
4) усі інші дані - наступного робочого дня після встановленого терміну подання форм.
( Абзац сьомий пункту 15 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
( Абзац восьмий пункту 15 розділу II виключено на підставі Постанови Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
( Абзац сьомий пункту 15 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
16. Файли банків - юридичних осіб мають бути підписані електронним цифровим підписом особи, відповідальної за подання статистичної звітності до Національного банку. Перед надсиланням цих файлів в електронній формі до Національного банку здійснюється їх захист за допомогою програмного забезпечення "Автоматизоване робоче місце обміну неплатіжною інформацією" (АРМ-НБУ-Інформаційний).
Департамент інформаційних технологій розробляє структуру та формат файлів з набором економічних показників і надсилає їх для використання в роботі.
( Пункт 16 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
( Пункт 16 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
16-1. Небанківські фінансові установи - резиденти, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, інші фінансові установи, національний оператор поштового зв'язку надсилають зведені дані по установі в цілому, у розрізі відокремлених підрозділів, у розрізі регіонів за операціями, здійсненими відокремленими підрозділами установи.
Зазначені установи, а також суб'єкти господарювання надають дані в електронному вигляді, які підписані електронно-цифровим підписом керівника або заступника керівника, згідно з розподілом повноважень, в строки, визначені в додатку 1 до цих Правил. Дані подаються у форматі XML через веб-портал Національного банку, який розміщується за адресою: https://portal.bank.gov.ua.
Департамент інформаційних технологій розробляє структуру та формат подання звітності і розміщує їх на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку для використання в роботі.
( Розділ II доповнено новим пунктом 16-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
17. Форми статистичної звітності, які подаються банками на паперових носіях, надсилаються через поштові відділення зв'язку.
18. У разі виявлення підрозділом Національного банку або банком суттєвих помилок під час заповнення форм статистичної звітності для складання грошово-кредитної та фінансової статистики, банківської статистичної інформації зміни до форм статистичної звітності та файлів уносяться на підставі відповідного дозволу Національного банку:
1) для щоденних форм балансу, щоденних форм розшифрування валютних рахунків, щоденних файлів для розрахунку економічних нормативів - не пізніше ніж через чотири години робочого дня;
2) для інших щоденних форм звітності - не пізніше ніж через шість годин робочого дня (якщо інше не передбачено поясненнями щодо заповнення форм звітності);
3) для щодекадних форм звітності - не пізніше наступного робочого дня, якщо інше не передбачено поясненнями щодо заповнення форм звітності;
4) для інших форм звітності - не пізніше ніж через три робочих дні після встановленого терміну подання форми (або файла), якщо інше не передбачено поясненнями щодо заповнення форм звітності.
Виправлені форми та файли підписують голова правління і головний бухгалтер (начальник підрозділу) банку. Подання банками статистичної звітності (у тому числі виправленої) після встановленого Національним банком терміну вважається несвоєчасним.
У разі невиправлення у вищезазначені строки виявлених суттєвих помилок (або порушень нормативно-правових актів Національного банку, що призвели до перекручення даних звітності) звітність уважається недостовірною (тобто дані звітності не відповідають реальній дійсності).
Порогом суттєвості окремих об'єктів обліку, що належать до активів, зобов'язань і власного капіталу, є величина в 1 відсоток підсумку відповідно до всіх активів, усіх зобов'язань і капіталу банку. Порогом суттєвості окремих видів доходів і витрат є величина в 1 відсоток підсумку відповідно до всіх доходів і всіх витрат банку. Поріг суттєвості за окремими об'єктами обліку за іншою величиною встановлено Національним банком в інших нормативно-правових актах, зокрема з питань валютного регулювання.
19. Під час підготовки даних для складання форми (або файла) статистичної звітності банки, небанківські фінансові установи - резиденти, які є платіжними організаціями та/або членами/учасниками платіжних систем, інші фінансові установи, національний оператор поштового зв'язку, суб'єкти господарювання використовують державні класифікатори, відповідні стандарти та довідники Національного банку.
Національний банк для статистичних цілей здійснює ведення та актуалізацію довідника суб'єктів ЄДРПОУ на підставі інформації щодо суб'єктів ЄДРПОУ, наданої Державною службою статистики України. Довідник суб'єктів ЄДРПОУ містить статистичну складову, що визначається Національним банком з використанням даних відповідних реєстрів, отриманих від органів державного регулювання ринків фінансових послуг тощо.
( Пункт 19 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
( Пункт 19 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 384 від 12.09.2016 )
20. У разі внесення змін у діючу форму звітності або введення нової форми звітності Департамент статистики та звітності в разі потреби встановлює тестовий період для складання та подання статистичних звітів за щоденними та декадними формами звітності тривалістю до одного місяця, за іншими - один звітний період, про що повідомляє про це в окремому листі.
Упродовж тестового періоду вимоги щодо складання та подання статистичних звітів, установлений порядок виправлення помилок під час заповнення форм звітності не змінюються. Штрафні санкції за допущені помилки в статистичних звітах, які були подані впродовж тестового періоду, не застосовуються.
III. Оприлюднення грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, банківської статистичної інформації
21. Оприлюднення статистичних даних з грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, банківської статистичної інформації здійснюється шляхом їх розміщення на сторінках Офіційного інтернет-представництва Національного банку.
22. Відповідно до Статей
Угоди Міжнародного валютного фонду Національний банк подає до Міжнародного валютного фонду статистичну звітність з грошово-кредитної та фінансової статистики, статистики платіжного балансу, міжнародної інвестиційної позиції, зовнішнього боргу, банківської статистичної інформації, яка публікується в збірнику Міжнародного валютного фонду "Міжнародна фінансова статистика".
Директор Департаменту статистики та звітності |
Ю.О. Половньов |
Заступник Голови Національного банку України |
Д.Р. Сологуб |
Додаток 1
до Правил організації
статистичної звітності,
що подається до Національного
банку України
(пункт 2 розділу I)
ЗРАЗКИ ТА ПОЯСНЕННЯ
щодо заповнення форм статистичної звітності, що подається до Національного банку України
Форма № 401 (квартальна)
Подається електронною поштою
банками - юридичними особами в
регіональному розрізі*
Департаменту інформаційних технологій не
пізніше 11 робочого дня місяця,
наступного за звітним кварталом
ДАНІ
про операції, які здійснені із застосуванням платіжних карток, емітованих (розповсюджених) для клієнтів банку
( Форма № 401 та пояснення щодо її заповнення із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 134 від 20.12.2017 )
Додаток 2
до Правил організації
статистичної звітності,
що подається до Національного
банку України
(пункт 11 розділу II)
ПЕРЕЛІК
параметрів аналітичного обліку та їх значення для формування показників статистичної звітності, що подається до Національного банку України
1. Резидентність (К030)
Значення параметра:
1 - резидент;
2 - нерезидент.
2. Код країни (К040)
3. Інституційний сектор економіки (К070)
Значення параметра визначаються відповідно до
Класифікації інституційних секторів економіки України, затвердженої наказом Державної служби статистики України від 03 грудня 2014 року № 378. Банк може визначати значення параметра з використанням ідентифікаційного коду ЄДРПОУ за довідником суб'єктів ЄДРПОУ, який надсилається Національним банком України.
4. Вид економічної діяльності (К110)
Значення параметра визначаються відповідно до національного класифікатора України
ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності", затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457 (зі змінами).
5. Організаційно-правова форма господарювання (К050)
Значення параметра визначаються відповідно до Державного класифікатора України
ДК 002:2004 "Класифікація організаційно-правових форм господарювання", затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 року № 97 (зі змінами). Банк може визначати значення параметра з використанням ідентифікаційного коду ЄДРПОУ за довідником суб'єктів ЄДРПОУ, який надсилається Національним банком України.
6. Ознака пов'язаної з банком особи (К060)
Значення параметра:
01 - контролери банку;
02 - особи, які мають істотну участь у банку, та особи, через яких ці особи здійснюють опосередковане володіння істотною участю у банку;
03 - керівники банку, керівник служби внутрішнього аудиту, керівники та члени комітетів банку;
04 - споріднені та афілійовані особи банку, у тому числі учасники банківської групи;
05 - особи, які мають істотну участь у споріднених та афілійованих особах банку;
06 - керівники юридичних осіб та керівники банків, які є спорідненими та афілійованими особами банку, керівник служби внутрішнього аудиту, керівники та члени комітетів цих осіб;
09 - будь-яка особа, через яку проводиться операція в інтересах осіб, зазначених у частині першій статті
52 Закону України
"Про банки і банківську діяльність" , та на яку здійснюють вплив під час проведення такої операції особи, зазначені в цій частині, через трудові, цивільні та інші відносини.
99 - інші особи (не пов'язані з банком особи).
7. Код контрагента (К010)
Значення параметра визначаються відповідно до реєстру контрагентів, який веде банк.
9. Ідентифікаційний/реєстраційний код/номер (К020)
Значення параметра визначається для суб'єктів:
1) для суб'єкта - юридичної особи резидента (крім банку) зазначається ідентифікаційний код відповідно до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ);
2) для суб'єкта - фізичної особи зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків;
3) для суб'єкта, який є банком-резидентом, зазначається код згідно з Довідником банківських установ України rcukru.dbf (поле GLB). Якщо код містить менше 10 знаків, то цей код доповнюється до 10 знаків нулями зліва;
4) для суб'єкта, який є банком-нерезидентом, зазначається цифровий код згідно з Довідником зарубіжних банків rcbnk.dbf.
Якщо суб'єкт - юридична особа/фізична особа не має коду за ЄДРПОУ/реєстраційного номера облікової картки платника податків, то зазначаються:
1) для резидентів - фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті, - серія і номер паспорта (без пробілів), які доповнюються до 10 знаків нулями зліва;
2) для нерезидентів - фізичних осіб - латинська літера "I" та ідентифікаційний номер, який вони мають у країні постійного місця проживання, якщо це передбачено законодавством цієї країни; якщо немає ідентифікаційного номера, - латинська літера - "I" та серія і номер паспорта або документа, що його замінює. Якщо номер містить менше 9 знаків, то між літерою "I" та номером до 10 знаків зазначаються нулі;
3) для нерезидентів - юридичних осіб - латинська літера "I" та ідентифікаційний код відповідно до вимог законодавства країни - місця реєстрації юридичної особи; якщо немає ідентифікаційного коду, - латинська літера "I" та єдиний умовний код, який присвоює банк такому суб'єкту для цілей складання статистичної звітності. Якщо код містить менше 9 знаків, між літерою "I" та кодом до 10 знаків зазначаються нулі.
Для неповнолітніх дітей, які не отримали паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків, зазначається серія та номер їх свідоцтва про народження, які доповнюються до 10 знаків нулями зліва. Цей код повинен містити 10 знаків і мати таку структуру: TTTTTTTTTT, де T - літера або цифра.
Якщо рахунок відкритий для формування (статутного або складеного капіталу, пайового або неподільного фонду) суб'єкта господарювання або в банку немає інформації щодо наявності коду за ЄДРПОУ - юридичної особи резидента або реєстраційного номера облікової картки платника податків фізичної особи резидента, які не є клієнтами банку, то банк має присвоїти резиденту умовний внутрішній код. Цей код має бути єдиним для цілей складання статистичної звітності, містити 10 знаків і мати таку структуру: NNNNNNNNNN (наприклад, 0000000001).
Якщо в банку немає інформації щодо наявності ідентифікаційного коду/ідентифікаційного номера суб'єкта-нерезидента, то банк має присвоїти нерезиденту умовний внутрішній код. Цей умовний код має починатися з літери "I", містити 10 знаків, мати таку структуру: INNNNNNNNN (наприклад, 1000000001) і бути єдиним для цілей складання статистичної звітності.
Якщо код/ідентифікаційний номер нерезидента містить більше 10 знаків, то заповнення параметра відбувається в такому форматі: IXXXXXXXXX, де XXXXXXXXX - останні 9 цифр ідентифікаційного коду/ідентифікаційного номера нерезидента.
( Пункт 9 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку
№ 35 від 04.04.2018 )
10. Код валюти або банківського металу (R030)
Значення параметра визначаються відповідно до
Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 02 жовтня 2002 року № 378, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2002 року за № 841/7129) (зі змінами).
11. Розподіл аналітичного рахунку за складовими R011 та R013 (R110)
Складова R011 застосовується для розподілу рахунків за фінансовими інструментами в частині основних рахунків та відповідних рахунків з обліку неамортизованої премії/дисконту, переоцінки вартості, нарахованих доходів/витрат, резервів, або додаткового розподілу за іншими критеріями, визначеними показниками форм статистичної звітності, що подаються до Національного банку України.
Складова R013 застосовується для додаткового розподілу аналітичного рахунку за визначеним критерієм для розрахунку показників економічних нормативів або додаткового розподілу за іншими критеріями, визначеними показниками форм статистичної звітності, що подаються до Національного банку України.
Значення параметра R110 у розрізі складових R011 і R013 та зміни до нього доводяться Національним банком України окремим повідомленням.
12. Початковий строк погашення (S180)
Параметр відображає фіксований період дії фінансового інструменту і має значення:
1 - на вимогу або овердрафт;
2 - овернайт або на 1 день;
3 - від 2 до 7 днів;
4 - від 8 до 21 дня;
5 - від 22 до 31 дня;
6 - від 32 до 92 днів;
7 - від 93 до 183 днів;
A - від 184 до 274 днів;
B - від 275 до 365 (366) днів;
C - від 366 (367) до 548 (549) днів;
D - від 549 (550) днів до 2 років;
E - більше 2 до 3 років;
F - більше 3 до 5 років;
G - більше 5 до 10 років;
H - понад 10 років.
13. Кінцевий строк погашення (S240)
Параметр відображає строк, що залишився до погашення фінансового інструменту згідно з умовами договору. Якщо договором передбачено строки (графік) поступового повернення коштів, то визначені договором частини такого активу/зобов'язання відображаються за відповідними строками, що залишилися до погашення згідно з графіком. Параметр має значення:
1) 1 - на вимогу або овердрафт;
2) 2 - овернайт або на 1 день;
3) I - від 2 до 31 дня;
4) J - від 32 до 365 (366) днів;
5) K - від 366 (367) до 2 років;
6) L - від 2 до 5 років;
7) M - понад 5 років;
8) Z - строк погашення згідно з договором минув.
16. Вид забезпечення кредиту (S031)
Значення параметра:
1) 00 - не визначено;
2) 11 - безумовні та безвідкличні гарантії/безвідкличні резервні акредитиви, що виконують функції фінансової гарантії Кабінету Міністрів України;
3) 18 - майнові права на грошові кошти, розміщені на вкладному (депозитному) рахунку в банку, який має інвестиційний кредитний рейтинг, за умови, що строк розміщення коштів не менший, ніж строк користування активом;
4) 19 - цінні папери, емітовані Національним банком України;
5) 21 - банківські метали, що перебувають на зберіганні в банку-кредиторі, чи майнові права на банківські метали, які розміщені на вкладному (депозитному) рахунку в банку-кредиторі на строк, не менший, ніж строк користування активом, за умови безперешкодного доступу банку-кредитора до зазначеного предмета застави в разі невиконання боржником зобов'язань за кредитною операцією, що обумовлено договором;
6) 23 - цінні папери, емітовані центральними органами виконавчої влади України або гарантовані Кабінетом Міністрів України;
8) 25 - нерухоме майно, що належить до житлового фонду (квартири);
9) 28 - товари в обороті або в переробці;
10) 30 - інше рухоме майно;
11) 31 - інше нерухоме майно;
12) 33 - інші види забезпечення;
13) 35 - легкові автомобілі;
14) 36 - грошове покриття, що розміщене в банку-кредиторі на строк, не менший, ніж строк користування активом, за умови забезпечення безперечного контролю та доступу банку-кредитора до цих коштів у разі невиконання боржником зобов'язань за кредитною операцією, що обумовлено договором, з урахуванням ризику перерахунку однієї валюти в іншу;
15) 37 - нерухоме майно, що не належить до житлового фонду (крім земельних ділянок);
16) 38 - транспортні засоби (крім легкових автомобілів);
17) 39 - облігації міжнародних фінансових організацій, які на умовах, визначених своїм установчим актом, та/або відповідно до міжнародного договору України здійснюють емісію облігацій на території України;
18) 40 - кілька видів застави (без іпотеки);
19) 41 - кілька видів застави, серед яких вартість нерухомого майна житлового фонду є найбільшою;
20) 42 - кілька видів забезпечення, серед яких вартість майнових прав на майбутнє нерухоме майно житлового фонду є найбільшою;
21) 43 - кілька видів забезпечення, серед яких вартість іншого нерухомого майна є найбільшою;
22) 44 - кілька видів забезпечення, серед яких вартість майнових прав на інше майбутнє нерухоме майно є найбільшою;
23) 45 - кілька видів забезпечення, серед яких вартість іпотеки є меншою, ніж вартість інших видів забезпечення;
24) 50 - об'єкт у формі цілісного майнового комплексу;
25) 51 - устаткування;
26) 53 - цінні папери, емітовані органами місцевого самоврядування;
27) 55 - біологічні активи;
28) 57 - державні цінні папери за операціями репо, які ґрунтуються на двосторонньому договорі між банком та його контрагентом про купівлю державних цінних паперів із одночасним зобов'язанням контрагента викупити державні цінні папери за обумовленою в договорі ціною та на обумовлену дату;
29) 58 - іпотечні облігації, емітовані фінансовою установою, більше ніж 50 відсотків корпоративних прав якої належить державі та/або державним банкам, якість іпотечного покриття за якими відповідає вимогам законодавства України;
30) 59 - іменні ощадні (депозитні) сертифікати, що випущені банком-кредитором, або майнові права на грошові кошти боржника чи майнового поручителя, що розміщені на вкладному (депозитному) рахунку в банку-кредиторі на строк, не менший, ніж строк користування активом, за умови безперечного контролю та доступу банку-кредитора до цих коштів у разі невиконання боржником зобов'язань за кредитною операцією, що обумовлено договором;
31) 61 - безумовні та безвідкличні гарантії/безвідкличні резервні акредитиви, що виконують функції фінансової гарантії урядів країн, що мають інвестиційний кредитний рейтинг згідно з міжнародною шкалою, підтверджений агентством (компанією) Standard&Poor's або аналогічний рейтинг інших провідних світових рейтингових агентств (компаній);
32) 62 - безумовні та безвідкличні гарантії/безвідкличні резервні акредитиви, що виконують функції фінансової гарантії банків та інших установ, що мають інвестиційний кредитний рейтинг згідно з міжнародною шкалою, підтверджений агентством (компанією) Standard&Poor's або аналогічний рейтинг інших провідних світових рейтингових агентств (компаній);
33) 63 - безумовні та безвідкличні гарантії/безвідкличні резервні акредитиви, що виконують функції фінансової гарантії міжнародних багатосторонніх банків (Міжнародний банк реконструкції та розвитку, Європейський банк реконструкції та розвитку, Міжнародна фінансова корпорація);
34) 66 - товари, прийняті на зберігання за подвійним складським свідоцтвом (протягом строку зберігання товару на підставі застави цього свідоцтва);
35) 67 - цінні папери (крім цінних паперів інститутів спільного інвестування), емітовані резидентами, які внесені до першого рівня лістингу та перебувають у ньому не менше трьох місяців поспіль до дати розрахунку розміру кредитного ризику за активом;
36) 68 - земельні ділянки, оформлені на правах власності, на яких розташоване нерухоме майно, що не належить до житлового фонду, і площа яких безпосередньо використовується у функціонуванні об'єкта;
37) 69 - земельні ділянки, оформлені на правах власності, на яких розташоване нерухоме майно, що належить до житлового фонду (будинки), і площа яких безпосередньо використовується у функціонуванні об'єкта;
38) 70 - земельні ділянки [крім земельних ділянок, за якими їх купівля, продаж та зміна цільового призначення (використання) обмежені на законодавчому рівні] без земельних поліпшень, оформлених на правах власності;
39) 71 - нерухоме майно, що належить до житлового фонду (будинки);
40) 72 - майнові права на нерухоме майно, що належатиме до житлового фонду (багатоквартирний будинок), зі ступенем готовності більше 70%;
41) 90 - без забезпечення (бланкові).
( Пункт 16 доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку
№ 35 від 05.05.2017 )
42) 73 - Майнові права на кредитний договір.
17. Клас боржника/контрагента (S080)
18. Види кредитів за цільовим спрямуванням (S260)
Значення параметра:
01 - купівля побутової техніки, аудіотехніки, фотоапаратури та обладнання для оброблення інформації (для фізичних осіб);
02 - охорона здоров'я (для фізичних осіб);
03 - купівля транспортних засобів;
04 - придбання туристичних послуг (для фізичних осіб);
05 - освіта (для фізичних осіб);
07 - придбання, будівництво та реконструкція нерухомості (крім земельних ділянок);
08 - інше (у тому числі кредити, надані іншим банкам та органам державної влади);
09 - придбання земельних ділянок сільськогосподарського призначення;
10 - придбання інших земельних ділянок.
19. Символ касових оборотів (D010)
Значення параметра визначається за номенклатурою символів, викладеною в поясненні щодо заповнення
форм № 747,
№ 748 "Звіт про касові обороти банку".
20. Розподіл суми оборотів за рахунком за визначеним критерієм (D020)
Значення параметра визначається за критеріями, визначеними показниками форм статистичної звітності, що подаються до Національного банку України.
21. Код операції
Значення параметра визначається за стандартною класифікацією платіжного балансу, наведеною в поясненні щодо заповнення форми № 1-ПБ "Звіт банку про фінансові операції з нерезидентами".
22. Номер рахунку (R020)
23. Характеристика рахунку (R050)
Значення параметра:
03 - актив/пасив - активні залишки за рахунками, що відображаються в розділі активів, або пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі зобов'язань у балансі;
11 - актив - активні залишки за рахунками, що відображаються в розділі активів у балансі;
12 - актив (контрактив) - пасивні (контрактивні) залишки за рахунками, що відображаються в розділі активів у балансі;
13 - актив/пасив (контрактив) - активні або пасивні (контрактивні) залишки за рахунками, що відображаються в розділі активів у балансі;
21 - зобов'язання (контрпасив) - активні (контрпасивні) залишки за рахунками, що відображаються в розділі зобов'язань у балансі;
22 - зобов'язання - пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі зобов'язань у балансі;
23 - зобов'язання [актив (контрпасив)/пасив] - активні (контрпасивні) або пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі зобов'язань у балансі;
33 - актив (контрпасив)/пасив (контрактив) - активні (контрпасивні) залишки за рахунками, що відображаються в розділі активів, або пасивні (контрактивні) залишки за рахунками, що відображаються в розділі зобов'язань у балансі;
41 - капітал [актив (контрпасив)] - активні (контрпасивні) залишки за рахунками, що відображаються в розділі капіталу в балансі;
42 - капітал (пасив) - пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі капіталу в балансі;
43 - капітал [актив (контрпасив)/пасив] - активні (контрпасивні) або пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі капіталу в балансі;
62 - доходи - пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі доходів у балансі;
63 - доходи (актив/пасив) - активні або пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі доходів у балансі;
71 - витрати - активні залишки за рахунками, що відображаються в розділі витрат у балансі;
73 - витрати (актив/пасив) - активні або пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі витрат у балансі;
91 - позабалансовий (актив) - активні залишки за рахунками, що відображаються в розділі позабалансових рахунків у балансі;
92 - позабалансовий (пасив) - пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі позабалансових рахунків у балансі;
93 - позабалансовий (актив/пасив) - активні або пасивні залишки за рахунками, що відображаються в розділі позабалансових рахунків у балансі;
94 - позабалансовий меморандний рахунок - рахунок, за яким ведеться кількісний облік;
99 - позабалансовий контррахунок - контррахунок для позабалансового рахунку, який відображається в розділі позабалансових рахунків у балансі.
24. Код платіжної системи та системи розрахунків (D060)
Значення параметра визначається Департаментом платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку України.
25. Код строку прострочення погашення боргу (S190)
Значення параметра:
0 - непрострочені;
A - від 1 до 7 днів;
B - від 8 до 30 днів;
C - від 31 до 60 днів;
D - від 61 до 90 днів;
E - від 91 до 180 днів;
F - від 181 до 360 днів;
G - понад 360 днів.
26. Код виду цінного паперу (S130)
Значення параметра:
10 - облігації підприємств;
11 - облігації внутрішніх державних позик України;
12 - облігації зовнішніх державних позик України;
13 - облігації внутрішніх місцевих позик;
14 - облігації зовнішніх місцевих позик;
15 - казначейські зобов'язання України;
16 - іменні ощадні (депозитні) сертифікати;
17 - ощадні (депозитні) сертифікати на пред'явника;
18 - векселі;
19 - облігації міжнародних фінансових організацій;
1A - облігації Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;
1B - іпотечні облігації;
1C - заставні;
1D - приватизаційні цінні папери;
1E - товаророзпорядчі цінні папери;
1X - інші боргові цінні папери;
1Y - привілейовані акції, крім лістингових цінних паперів, які не надають право на отримання частини майна акціонерного товариства в разі його ліквідації;
20 - привілейовані акції, крім лістингових цінних паперів, які надають право на отримання частини майна акціонерного товариства в разі його ліквідації;
21 - привілейовані акції, що належать до лістингових цінних паперів, які надають право на отримання частини майна акціонерного товариства в разі його ліквідації;
22 - прості акції, крім лістингових цінних паперів (крім акцій корпоративного інвестиційного фонду);
23 - прості акції, що належать до лістингових цінних паперів (крім акцій корпоративного інвестиційного фонду);
24 - акції корпоративного інвестиційного фонду;
25 - інвестиційні сертифікати;
26 - сертифікати фондів операцій з нерухомістю;
27 - іпотечні сертифікати;
2X - інші форми участі в капіталі;
2Y - інші пайові цінні папери;
30 - похідні цінні папери та інші фінансові інструменти;
90 - інше.
27. Коди ознак операцій для фінансового моніторингу (D050)
Значення параметра:
1) 21010 - купівля за готівку чеків;
2) 21011 - купівля за готівку дорожніх чеків;
3) 21012 - купівля за готівку інших платіжних інструментів або платіжних засобів чи засобів платежу;
4) 21020 - продаж за готівку чеків;
5) 21021 - продаж за готівку дорожніх чеків;
6) 21022 - продаж за готівку інших платіжних інструментів або платіжних засобів чи засобів платежу;
7) 21033 - фінансові операції по внесенню готівкових коштів для зарахування на рахунок ініціатора;
8) 21034 - фінансові операції з переказу готівкових коштів (без відкриття рахунку та/або без використання рахунку ініціатора);
9) 21035 - фінансові операції з отримання коштів готівкою;
10) 21050 - обмін банкнот національної валюти на банкноти іншого номіналу;
11) 21060 - обмін банкнот іноземної валюти на банкноти іншого номіналу;
12) 21070 - здійснення розрахунку за фінансову операцію в готівковій формі;
13) 22010 - переказ коштів на анонімний (номерний) рахунок за кордон;
14) 22020 - надходження коштів з анонімного (номерного) рахунку з-за кордону;
15) 22030 - переказ коштів на рахунок, відкритий у фінансовій установі, зареєстрованій у державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон;
16) 22040 - зарахування коштів на рахунок у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон;
17) 22050 - переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін - учасників фінансової операції має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, що віднесена Кабінетом Міністрів України до переліку офшорних зон;
18) 23010 - зарахування коштів на рахунок, у разі якщо хоча б одна із сторін є фізичною особою, що має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
19) 23011 - зарахування коштів на рахунок у разі, якщо хоча б одна із сторін є юридичною особою (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство іноземної держави), що має відповідну реєстрацію чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
20) 23012 - зарахування коштів на рахунок у разі, якщо однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
21) 23020 - переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін є фізичною особою, що має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
22) 23021 - переказ коштів у разі, якщо хоча б одна із сторін є юридичною особою (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство іноземної держави), що має відповідну реєстрацію чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
23) 23022 - переказ коштів у разі, якщо однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
24) 23030 - надання кредиту (позики) у разі, якщо хоча б одна із сторін є фізичною особою, що має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
25) 23031 - надання кредиту (позики) у разі, якщо хоча б одна із сторін є юридичною особою (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство іноземної держави), що має відповідну реєстрацію чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
26) 23032 - надання кредиту (позики) у разі, якщо однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
27) 23040 - отримання кредиту (позики) у разі, якщо хоча б одна із сторін є фізичною особою, що має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
28) 23041 - отримання кредиту (позики) у разі, якщо хоча б одна із сторін є юридичною особою (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство іноземної держави), що має відповідну реєстрацію чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
29) 23042 - отримання кредиту (позики) у разі, якщо однією із сторін - учасників фінансової операції є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
30) 23050 - здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін є фізичною особою, що має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
31) 23051 - здійснення інших фінансових операцій у разі, якщо хоча б одна із сторін є юридичною особою (у тому числі дипломатичне представництво, посольство, консульство іноземної держави), що має відповідну реєстрацію чи місцезнаходження в державі (на території), що не виконує чи неналежним чином виконує рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, що провадять діяльність у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
................Перейти до повного тексту