- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РІШЕННЯ № ____/2019 РАДИ АСОЦІАЦІЇ
МІЖ УКРАЇНОЮ ТА ЄС від ____ ____________ 2019 року про внесення змін і доповнень до Додатка XXVII до Угоди про асоціацію між Європейським Союзом і Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з однієї сторони, та між Україною, з іншої сторони
( Рішення затверджено Законом
№ 2739-VIII від 06.06.2019, ВВР, 2019, № 27, ст.112 )
( Рішення Ради Асоціації , опубліковане в Офіційному віснику України № 60 від 09.09.2019 )
( Рішення Ради Асоціації опубліковане в Офіційному віснику України № 76 від 04.10.2019 )
(
Див. текст )
РАДА АСОЦІАЦІЇ ЄС-УКРАЇНА,
Оскільки:
(1)
Угода про асоціацію (далі - "Угода") між Європейським Союзом і Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з однієї сторони, та між Україною, з іншої сторони, була підписана 21 березня та 27 червня 2014 року та набрала чинності 1 вересня 2017 року.
(2) У
преамбулі до Угоди визнано прагнення Сторін просувати в Україні процес реформування та наближення, таким чином сприяючи поступовій економічній інтеграції та поглибленню політичної асоціації, а також досягненню економічної інтеграції за допомогою широкого регуляторного наближення. У преамбулі також згадано зобов’язання Сторін щодо зміцнення енергетичної безпеки, серед іншого шляхом посилення ринкової інтеграції та регуляторного наближення до ключових елементів acquis ЄС.
(4) У
статті 1 Угоди зазначено ціль підтримувати зусилля України стосовно завершення переходу до діючої ринкової економіки, серед іншого шляхом поступового наближення законодавства до законодавства Союзу.
(5) Відповідно до
статті 273 Угоди , Сторони адаптують своє законодавство, як передбачено у додатку XXVII до
Угоди , для забезпечення того, щоб усі умови для транспортування електроенергії та газу були об’єктивними, обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними.
(6) Окрім того, з метою досягнення прогресу у напрямку ринкової інтеграції, у
статті 337 Угоди передбачено, що Сторони продовжують та активізують свою співпрацю з енергетичних питань, у тому числі шляхом поступового зближення в енергетичному секторі.
(7) У
статті 341 Угоди встановлено, що поступове наближення в енергетичному секторі відбуватиметься відповідно до графіка, передбаченого у додатку XXVII до
Угоди .
(8) У
статті 474 Угоди підтверджується загальне зобов’язання України проводити поступове наближення свого законодавства до законодавства Союзу, у тому числі в енергетичному секторі.
(9) Положення acquis ЄС в енергетичному секторі зазнали суттєвих змін з моменту завершення переговорів щодо Угоди, і, таким чином, змінилися зобов’язання України, що випливають з імплементації Угоди, та її членства у
Договорі про заснування Енергетичного Співтовариства. Зазначені зміни необхідно відобразити у додатку XXVII до
Угоди , який, отже, необхідно оновити.
(10) Стаття 475
Угоди в загальних термінах визначає моніторинг прогресу наближення законодавства України до права ЄС, у тому числі аспекти імплементації та забезпечення виконання. Зазначена стаття передбачає, що процес звітування та оцінювання буде враховувати конкретні методи, визначені в Угоді або в рішеннях інституційних органів, створених відповідно до цієї Угоди.
(11) Для забезпечення ефективнішої імплементації реформ Україною необхідно зміцнити механізм моніторингу реформи енергетичного сектора, щоб досягнуті реформи мали незворотний характер і таким чином у довгостроковій перспективі сприяли модернізації енергетичного сектора.
(12) Відповідно до статті 463(1) та (3)
Угоди Рада асоціації Україна-ЄС ("Рада асоціації") може ухвалювати рішення, спрямовані на досягнення завдань цієї Угоди. Зокрема, вона може оновлювати або вносити зміни і доповнення до додатків до Угоди, враховуючи розвиток права ЄС та застосовні стандарти, встановлені в міжнародних інструментах, як вважатимуть за відповідне Сторони.
(13) Таким чином, Рада асоціації має внести зміни і доповнення до додатка XXVII до
Угоди для того, щоб передбачити детальніші правила для моніторингу наближення законодавства України до права ЄС в енергетичному секторі. З цією метою необхідно включити в додаток XXVII до Угоди відповідні положення, що посилюють процес моніторингу.
УХВАЛИЛА ЦЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1
Додаток XXVII до
Угоди замінити додатком до цього рішення.
Стаття 2
Це рішення підлягає публікації в Офіційному журналі Європейського Союзу та в Офіційному віснику України.
Стаття 3
Це рішення набуває чинності з дати його ухвалення.
Додаток
Додаток XXVII
СПІВРОБІТНИЦТВО У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ, ВКЛЮЧАЮЧИ ЯДЕРНУ ЕНЕРГЕТИКУ
ДОДАТОК XXVII-A
МОНІТОРИНГ НАБЛИЖЕННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
З метою посилення моніторингу наближення внутрішнього законодавства України до acquis ЄС у сфері енергетики та досягнення у довгостроковій перспективі модернізації енергетичного сектора України Сторони застосовують такі додаткові заходи відповідно до статті 475(2)
Угоди . Зазначені заходи не впливають на права та обов’язки Сторін, що випливають з їхнього членства у Договорі про заснування Енергетичного Співтовариства.
Ефективна імплементація acquis ЄС.
1. Європейська Комісія негайно інформує Україну про будь-які пропозиції Європейської Комісії щодо ухвалення або внесення змін до будь-яких актів ЄС, що змінюють acquis ЄС, включене до цього додатка.
2. Україна забезпечує ефективну імплементацію наближених національних актів та вживає будь-яких заходів, необхідних для відображення змін у праві Союзу у своєму національному законодавстві, що регулює енергетичний сектор, відповідно до переліку у додатку XXVII-B. Зокрема, будь-який акт, що відповідає:
a. будь-якому регламенту або рішенню ЄС, необхідно зробити частиною внутрішнього правового режиму України;
b. будь-якій директиві ЄС, передбачає право органів влади України на власний вибір визначати форму і метод імплементації;
c. будь-якому регламенту Комісії, що стосується мережевого кодексу в електроенергетичному або газовому секторі, необхідно зробити частиною внутрішнього правового режиму України без внесення змін до структури та тексту Регламенту, не враховуючи перекладу, окрім якщо сама Європейська Комісія визначає необхідність внесення таких змін.
3. Україна утримається від будь-яких дій, що негативно впливають на завдання або результати наближення свого національного законодавства до acquis ЄС в енергетичному секторі відповідно до переліку у додатку XXVII-B.
4. Україна скасовує положення свого національного законодавства або припиняє внутрішні практики, що є несумісними з правом Союзу або з її національним законодавством, наближеним до права Союзу в енергетичному секторі відповідно до переліку у додатку XXVII-B.
Консультації
5. Україна проводить консультації з Європейською Комісією щодо сумісності з положеннями acquis ЄС будь-якої законодавчої пропозиції у сферах, що мають бути наближені до законодавчих актів ЄС, перелічених у додатку XXVII-B, до набрання чинності такої пропозиції. Обов’язок проводити консультації стосується пропозицій про внесення змін до вже наближеного національного законодавчого акту, незалежно від юридичної форми такої пропозиції.
6. Уряд України може проводити консультації з Європейською Комісією щодо сумісності з положеннями acquis ЄС будь-якої пропозиції щодо акту, що імплементує законодавство в енергетичному секторі, який було наближено або має бути наближений до acquis ЄС, включеного до переліку в додатку XXVII-B. Якщо Уряд України вирішить провести консультації з Європейською Комісією щодо такого акту, застосовують пункт 7.
7. Україна утримується від введення в дію актів, поданих на проведення консультацій, зазначених у пункті 5 та 6, до того, як Європейська Комісія завершила оцінювання сумісності законопроекту з відповідними положеннями acquis ЄС та у випадку, якщо Європейська Комісія дійшла висновку, що законопроект є несумісним із зазначеними положеннями acquis ЄС.
8. Оцінювання сумісності Європейською Комісією може включати рекомендації щодо законопроекту або його частин, які Європейська Комісія вважає несумісними з acquis ЄС. Для проведення оцінювання Європейська Комісія може, на власний розсуд, проводити консультації з Секретаріатом Енергетичного Співтовариства або організовувати експертні місії. Оцінювання сумісності необхідно завершити протягом 3 місяців з дати надходження англомовної версії законопроекту або протягом довшого строку, що може бути погоджений Європейською Комісією та Україною. У разі відсутності реакції Європейської Комісії протягом вказаного строку Україна може вводити законопроект в дію. Відсутність реакції протягом вказаного строку не означає, що Європейська Комісія вважає законопроект сумісним з acquis ЄС.
9. Україна доводить до відома Європейської Комісії остаточну версію кожного акту у тих сферах, що мають бути наближені до acquis ЄС відповідно до переліку у додатку XXVII-B або які вносять зміни в наближене національне законодавство у вказаних сферах.
10. Уряд України може подавати до Європейської Комісії будь-який інший акт або пропозицію з енергетичних питань, охоплених цією Угодою для того, щоб зробити запит на висновок, що матиме незобов’язальний характер, щодо сумісності такого акту із положеннями acquis ЄС відповідно до переліку у додатку XXVII-B.
11. Сторони обмінюються інформацією у порядку, встановленому цим додатком, через секретарів Ради асоціації.
Звітування перед Радою асоціації.
12. Європейська Комісія інформує Раду асоціації, напередодні її щорічного засідання, про всі висновки, із запитом про отримання яких зверталася Україна та які були надані Україні відповідно до цього додатка, щодо відповідності національних актів України положенням acquis ЄС.
13. Україна письмово звітує перед Радою асоціації, за три місяці до її щорічного засідання, про результати, досягнуті у сфері імплементації реформи енергетичного сектора на основі положень acquis ЄС відповідно до переліку у додатку XXVII-B. У такому звіті необхідно детально розглянути, у який спосіб Україна врахувала висновки та рекомендації, надані Європейською Комісією, у своїх ухвалених актах, а також надати інформацію про ефективне застосування ухвалених законів.
14. Результати заходів з моніторингу подають на обговорення у всі відповідні органи, створені за цією Угодою, у тому числі для цілей рекомендацій, зазначених у статті 475(4)
Угоди .
ДОДАТОК XXVII-B
ЗОБОВ’ЯЗАННЯ УКРАЇНИ ЩОДО НАБЛИЖЕННЯ В ЕНЕРГЕТИЧНОМУ СЕКТОРІ
Україна зобов’язується поступово наблизити своє законодавство до наведеного нижче законодавства ЄС у визначені терміни.
1. Положення acquis ЄС, які Україна зобов’язалася імплементувати в рамках Договору про заснування Енергетичного Співтовариства. Погоджені у ньому строки застосовуються до цього додатка.
Електроенергія
Директива Європейського Парламенту і Ради 2009/72/ЄС від 13 липня 2009 року щодо спільних правил для внутрішнього ринку електроенергії та про скасування
Директиви 2003/54/ЄС .
Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 714/2009 від 13 липня 2009 року про умови доступу до мережі для транскордонних перетоків електроенергії та про скасування Регламенту (ЄС) № 1228/2003.
Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1227/2011 від 25 жовтня 2011 року про доброчесність та прозорість на гуртовому ринку електроенергії.
Директива Європейського Парламенту і Ради 2005/89/ЄС від 18 січня 2006 року щодо заходів забезпечення надійності постачання електроенергії та інвестування в інфраструктуру.
Регламент Комісії (ЄС) № 838/2010 від 23 вересня 2010 року про настанови, що стосуються механізму компенсації операторам систем транскордонних передач електроенергії та спільного нормативного підходу до плати за передачу електроенергії.
Регламент Комісії (ЄС) № 543/2013 від 14 червня 2013 року про надання та оприлюднення даних на ринках електроенергії та про внесення змін і доповнень до додатка I до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 714/2009.
Регламент Комісії (ЄС)
№ 2016/1388 від 17 серпня 2016 року про встановлення мережевого кодексу приєднання електроустановок до мереж.
Регламент Комісії (ЄС)
№ 2016/631 від 14 квітня 2016 року про встановлення мережевого кодексу вимог до приєднання генераторів до мережі.
Регламент Комісії (ЄС)
№ 2016/1447 від 26 серпня 2016 року про встановлення мережевого кодексу вимог до приєднання до мережі систем постійного струму високої напруги і приєднаних на постійному струмі модулів енергоцентру.
Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 2016/1952 від 26 жовтня 2016 року про європейську статистику цін на природний газ та електроенергію та про скасування Директиви 2008/92/ЄС.
Газ
Директива Європейського Парламенту і Ради 2009/73/ЄС від 13 липня 2009 року щодо спільних правил для внутрішнього ринку природного газу та про скасування
Директиви 2003/55/ЄС .
Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 715/2009 від 13 липня 2009 року про умови доступу до мереж транспортування природного газу та про скасування Регламенту (ЄС) № 1775/2005.
Директива Ради 2004/67/ЄС від 26 квітня 2004 року щодо заходів із забезпечення надійності постачання природного газу.
Регламент Комісії (ЄС)
№ 2015/703 від 30 квітня 2015 року про встановлення мережевого кодексу правил інтероперабельності та обміну даними.
Регламент Комісії (ЄС)
№ 2017/459 від 16 березня 2017 року про встановлення мережевого кодексу механізмів розподілу потужності в газотранспортних системах та про скасування Регламенту (ЄС) № 984/2013.
Регламент Комісії (ЄС)
№ 2017/460 від 16 березня 2017 року про встановлення мережевого кодексу гармонізованих структур тарифу на транспортування газу.
Відновлювані джерела енергії
Директива 2009/28/ЄС Європейського Парламенту і Ради від 23 квітня 2009 року про заохочення використання енергії з відновлюваних джерел та внесення змін і доповнень та наступне скасування
Директив 2001/77/ЄС та 2003/30/ЄС.
Нафта
Директива Ради 2009/119/ЄС від 14 вересня 2009 року про зобов’язання держав-членів підтримувати мінімальні запаси сирої нафти та/або нафтопродуктів.
Енергетична інфраструктура
Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 347/2013 від 17 квітня 2013 року про настанови для транс-європейської енергетичної інфраструктури і скасування рішення № 1364/2006/ЄС та внесення змін і доповнень до Регламентів (ЄС) № 713/2009, (ЄС) № 714/2009 та (ЄС) № 715/2009.
Енергоефективність
Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
№ 2012/27/ЄС від 25 жовтня 2012 року про енергоефективність, внесення змін і доповнень до Директив 2009/125/ЄС і 2010/30/ЄС та про скасування Директив 2004/8/ЄС та 2006/32/ЄС.
Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
№ 2017/1369 від 4 липня 2017 року про встановлення рамок для енергетичного маркування та про скасування Директиви 2010/30/ЄС.
Імплементаційні регламенти:
- Делегований регламент Комісії (ЄС)
№ 518/2014 від 5 березня 2014 року про внесення змін і доповнень до делегованих регламентів Комісії (ЄС) № 1059/2010, (ЄС) № 1060/2010, (ЄС) № 1061/2010, (ЄС) № 1062/2010, (ЄС) № 626/2011, (ЄС) № 392/2012, (ЄС) № 874/2012, (ЄС) № 665/2013, (ЄС) № 811/2013 та (ЄС) № 812/2013 стосовно маркування в Інтернеті пов’язаних з енергоспоживанням продуктів;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 2017/254 від 30 листопада 2016 року про внесення змін і доповнень до делегованих регламентів Комісії (ЄС) № 1059/2010, (ЄС) № 1060/2010, (ЄС) № 1061/2010, (ЄС) № 1062/2010, (ЄС) № 626/2011, (ЄС) № 392/2012, (ЄС) № 874/2012, (ЄС) № 665/2013, (ЄС) № 811/2013, (ЄС) № 812/2013, (ЄС) № 65/2014, (ЄС)
№ 1254/2014, (ЄС)
2015/1094 , (ЄС)
2015/1186 та (ЄС)
2015/1187 стосовно використання допустимих відхилень у процедурах верифікації;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 1060/2010 від 28 вересня 2010 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування побутових холодильних приладів;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 65/2014 від 1 жовтня 2013 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування побутових духових шаф та кухонних витяжок;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 626/2011 від 4 травня 2011 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування кондиціонерів повітря;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 874/2012 від 12 липня 2012 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування електричних ламп та світильників;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 1059/2010 від 28 вересня 2010 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування побутових посудомийних машин;
- Директива Комісії 96/60/ЄС від 19 вересня 1996 року на імплементацію
Директиви Ради 92/75/ЄЕС щодо енергетичного маркування побутових прально-сушильних машин;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 392/2012 від 1 березня 2012 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування побутових барабанних сушильних машин;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 1061/2010 від 28 вересня 2010 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування побутових пральних машин;
- Делегований регламент Комісії (ЄС) № 665/2013 від 3 травня 2013 року на доповнення Директиви Європейського Парламенту і Ради 2010/30/ЄС стосовно енергетичного маркування пилососів;
................Перейти до повного тексту