1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2017/459
(До Розділу V "Економічне та галузеве співробітництва" Глава 1. Співробітництво у сфері енергетики, включаючи ядерну енергетику)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2017/459
від 16 березня 2017,
яким запроваджується мережевий кодекс щодо механізмів розподілу потужності в газотранспортних системах та яким скасовується Регламент (ЄС) № 984/2013-1
__________
-1 Регламент Комісії (ЄС) 984/2013 від 14 жовтня 2013 року, яким впроваджується мережевий кодекс щодо механізмів розподілу потужності в газотранспортних системах та про доповнення Регламенту (ЄС) № 715/2009 Європейського Парламенту і Ради
Адаптації зроблені Рішенням Постійної групи високого рівня 2018/06PHLG-EnC.
Оскільки:
(1) Регламент (ЄС) № 715/2009 встановлює недискримінаційні правила щодо умов доступу до газотранспортних систем з метою забезпечення належного функціонування внутрішнього ринку газу.
(2) Дублювання газотранспортних систем у більшості випадків не є економічно вигідним чи ефективним. Таким чином, конкуренція на газовому ринку потребує прозорого та недискримінаційного доступу до газової інфраструктури для всіх замовників послуг транспортування. Проте, в багатьох країнах ЄС, недостатність рівного та прозорого доступу до газотранспортної потужності залишається головною перешкодою на шляху досягнення ефективної конкуренції на оптовому ринку природного газу. Більше того, національні законодавства у державах-членах є різними, що ускладнює процес створення належно функціонуючого внутрішнього газового ринку.
(3) Неефективне використання та обмежений доступ до газопроводів високого тиску в країнах ЄС призводить до несприятливих ринкових умов. Більш прозора, ефективна та недискримінаційна система розподілу обмеженої газотранспортної потужності має бути запроваджена для газотранспортних систем в країнах Союзу, з метою подальшого розвитку міжнародної конкуренції та інтеграції ринку. Зацікавлені сторони послідовно підтримують розробку таких правил.
(4) З метою досягнення ефективної конкуренції між постачальниками всередині та поза межами Союзу, необхідно, щоб вони могли гнучко використовувати існуючі газотранспортні системи для поставки газу відповідно до цінових сигналів. Лише добре функціонуюча мережа з'єднаних газотранспортних систем, що надає рівні умови доступу для всіх, дозволяє безперешкодно транспортувати газ країнами Союзу. Це, в свою чергу, призводить до збільшення кількості постачальників, підвищуючи ліквідність на торгівельних хабах та сприяючи механізму виявлення прозорої ціни і, отже, встановленню справедливих цін на газ, що базуються на принципах попиту та пропозиції.
(5) Регламент Комісії (ЄС) № 984/2013, яким впроваджується мережевий кодекс щодо механізмів розподілу потужності в газотранспортних системах спрямований на створення необхідного рівня гармонізації у Союзі. Більше того, ефективне впровадження зазначеного Регламенту залежить від впровадження тарифних систем, які відповідають механізмам розподілу потужності, запропонованих в цьому Регламенті, з метою забезпечення впровадження Регламенту без негативного впливу на доходи та грошові потоки операторів газотранспортних систем.
(6) Даний Регламент має ширший предмет ніж Регламент Комісії (ЄС) № 984/2013, більшою мірою в частині правил щодо пропозиції нової (збільшеної) потужності, а також в частині більш детального викладу положень щодо визначення та пропозиції гарантованої та переривчастої потужності та покращення узгодження договірних умов відповідних операторів газотранспортних систем щодо пропозиції об'єднаної потужності. Положення цього Регламенту щодо координації підтримання та стандартизації комунікації мають тлумачитися з урахуванням положень Регламенту Комісії (ЄС) 2015/703 .
(7) З метою забезпечення можливості замовників послуг транспортування отримання ефективних механізмів розподілу потужності узгоджених найбільш широкою мірою на інтегрованому ринку, цей Регламент слід застосовувати до продуктів потужності нових інфраструктур, на які поширюються правила звільнення від вимог згідно з Статтею 32 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту й Європейської Ради, в міру того, що застосування цього Регламенту не перешкоджає такому звільненню від вимог та беручи до уваги специфічну природу інтерконекторів при об'єднанні потужності.
(8) Цей Регламент не обмежує застосування правил Європейського Союзу та національних правил конкуренції, зокрема, заборони обмежувальних угод (Стаття 101 Договору про функціонування Європейського Союзу) і зловживання домінуючим становищем (стаття 102 Договору про функціонування Європейського Союзу). Механізми розподілу потужності, що застосовуються, мають бути розроблені таким чином, щоб запобігти припиненню поставок на ринки постачання природного газу кінцевим споживачам.
(9) Для того, щоб оператори газотранспортних систем забезпечили найбільш можливу пропозицію гарантованої потужності, слід дотримуватися ієрархії продуктів, згідно з якою щорічна, щоквартальна та щомісячна переривчаста потужності пропонуються лише за умови відсутності гарантованої потужності.
(10) Якщо відповідні умови, що застосовуються до пропозиції продуктів об'єднаної потужності операторами газотранспортних систем з двох сторін точки міждержавного з'єднання, істотно відрізняються, цінність та корисність бронювання об'єднаної потужності для замовників послуг транспортування можуть знизитися. Тому слід розпочати процес, під керівництвом Агентства з взаємодії енергетичних регуляторів ("Агентство") та Європейської мережі операторів газотранспортних систем ("ENTSOG"), згідно з якими такі умови операторів газотранспортних систем в Європейському Союзі для продуктів об'єднаної потужності повинні бути оцінені і узгоджені, наскільки це можливо, з метою створення стандартизованих умов.
(11) З метою реагування на можливий ринковий попит на таку потужність, необхідний спрощений і гармонізований процес у Європейському Союзі щодо пропозиції нової (збільшеної) потужності. Такий процес повинен складатися з регулярних оцінок попиту з подальшим структурованим етапом розробки та розподілу, заснованим на ефективній транскордонній (в межах ЄС) співпраці між операторами газотранспортних систем та національними регуляторами. Будь-яке інвестиційне рішення, прийняте після оцінки ринкового попиту на потужність, повинне пройти економічний тест з метою визначення економічної доцільності. Такий економічний тест повинен, в свою чергу, забезпечити, взяття замовниками послуг транспортування, які звернулися із запитом щодо потужності, на себе відповідних ризиків, пов'язаних з їх запитом, з метою уникнення покладення ризику здійснення таких інвестицій на споживачів, які прив'язані до визначеного джерела постачання.
(12) Розподіл потужності для стандартних проектів нової (збільшеної) потужності слід здійснювати у формі стандартного процесу розподілу через аукціон, для гарантування найвищого рівня прозорості та недискримінації. У випадку великих та складних проектів, які стосуються декількох держав-членів, операторам газотранспортних систем слід дозволити використовувати альтернативні механізми розподілу. Ці механізми повинні забезпечувати необхідну гнучкість для інвестицій у випадку, коли існує дійсний ринковий попит, але вони все ж повинні бути узгоджені між державами. У випадку, якщо дозволений альтернативний механізм розподілу, необхідно запобігти обмеженню доступу на ринок, шляхом вимоги виділити більш високу квоту потужності для короткострокових бронювань.
(13) При впровадженні комплексних режимів входу-виходу, зокрема із фізичними потоками газу, призначених для інших ринків, - через ці зони оператори газотранспортних систем запровадили, а національні регулятори затвердили різні договірні підходи до продуктів гарантованої потужності, дія яких повинна бути оцінена на рівні всього Європейського Союзу.
(14) Національні регулятори та оператори газотранспортних систем повинні враховувати передовий досвід та зусилля з гармонізації процесів, пов'язаних із виконанням даного Регламенту. Згідно зі Статтею 7 Регламенту (ЄС) № 713/2009 Європейського Парламенту та Ради, Агентство та національний регулятор повинні забезпечити впровадження механізмів розподілу потужності у відповідних точках міждержавного з'єднання на території усього Європейського Союзу найбільш ефективним чином.
(15) Заходи, передбачені в даному Регламенті, відповідають позиції Комітету, створеного згідно зі статтею 51 Директиви 2009/73/ЄС.
ГЛАВА I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1
Предмет
Цим Регламентом запроваджується мережевий кодекс, у якому визначаються механізми розподілу потужності в газотранспортних системах для існуючої потужності та для нової (збільшеної) потужності. Цей Регламент визначає, як співпрацюють суміжні оператори газотранспортних систем, з метою спрощення продажу потужності, враховуючи загальні комерційні та технічні правила, що стосуються механізмів розподілу потужності.
Стаття 2
Сфера застосування
1. Цей Регламент застосовується до точок міждержавного з'єднання між Договірними Сторонами. Також він може застосовуватися до точок входу і виходу до третіх країн, у випадку прийняття рішення відповідним національним регулятором. Це положення не застосовується до точок виходу до прямих споживачів та розподільних систем, точок входу з LNG-терміналів та газовидобувних підприємств та точок входу/виходу до/з газосховищ.
2. Стандартизовані механізми розподілу потужності, створені відповідно до цього Регламенту, повинні включати процедуру аукціону для відповідних точок міждержавного з'єднання в межах Енергетичного Співтовариства та стандартних продуктів потужності, що пропонуються та розподіляються. Там, де пропонується нова (збільшена) потужність, також можуть застосовуватися альтернативні механізми розподілу за умов, визначених у статті 30(2).
3. Цей Регламент застосовується до всієї технічної та переривчастої потужності в точках міждержавного з'єднання, а також до додаткової потужності, у контексті пункту 2.2.1. Додатку I до Регламенту (ЄС) № 715/2009 та до нової (збільшеної) потужності. <...>
4. Якщо застосовується альтернативний механізм розподілу потужності відповідно до статті 30, то в такому разі статті 8(1) - (7), статті 11 -18, стаття 19(2) та стаття 37 не застосовуються до рівнів пропозиції, якщо не прийнято інше рішення відповідними національними регуляторами.
5. В разі застосування неявних методів розподілу потужності, національні регулятори можуть прийняти рішення щодо незастосування статей 8 - 37.
6. З метою запобігання переривання поставок на ринки постачання природного газу кінцевим споживачам, національні регулятори можуть, після проведення консультацій із замовниками послуг транспортування, вирішити провести заходи з пропорційного обмеження попередніх заявок на купівлю потужності будь-яким замовником послуг транспортування в точках міждержавного з'єднання в Договірній Стороні.
Стаття 3
Визначення
Для цілей цього Регламенту, використовуються визначення і правила, що містяться в статті 2 Регламенту (ЄС) № 715/2009, статті 3 і статті 24 Регламенту Комісії (ЄС) 2017/460 та статті 2 Директиви 2009/73/ЄС. Також використовуються наступні визначення:
1. нова (збільшена) потужність - можливе майбутнє збільшення технічної потужності за допомогою ринкових процедур або створення нової потужності в разі відсутності достатньої існуючої потужності, яка може бути запропонована на основі інвестиції у фізичну інфраструктуру або довгострокової оптимізації використання потужності та згодом розподіленої за умови позитивного результату економічного тесту, у наступних випадках:
(a) на існуючих точках міждержавного з'єднання;
(b) шляхом створення нової точки або точок міждержавного з'єднання;
(c) як потужність фізичного реверсного потоку в точці або точках міждержавного з'єднання, яка не була запропонована раніше;
2. точка міждержавного з'єднання - фізична або віртуальна точка, що з'єднує суміжні системи входу-виходу або систему входу-виходу з інтерконектором, якщо ці точки підпадають під процедури бронювання замовниками послуг транспортування;
3. механізм альтернативного розподілу потужності - механізм розподілу рівня пропозиції потужності або нової (збільшеної) потужності, розроблений для кожного окремого випадку операторами газотранспортної системи, та затверджений національними регуляторами для задоволення заявок на можливий попит на потужність;
4. стандартний продукт потужності - це визначений обсяг потужності газотранспортної системи на певний період часу по визначеній точці міждержавного з'єднання;
5. рівень пропозиції - сума вільної потужності та відповідного рівня нової (збільшеної) потужності, запропонованої для кожного з видів річних стандартних продуктів потужності в точці міждержавного з'єднання;
6. неявний метод розподілу потужності - метод розподілу потужності, за яким, в разі можливості на аукціоні, одночасно розподіляються потужність транспортування та розподіляється відповідний обсяг природного газу;
7. раунд аукціону - період часу, протягом якого замовники послуг транспортування можуть подавати, змінювати та відкликати свої пропозиції;
8. великий ціновий крок - фіксований або змінний обсяг, що визначається для точки міждержавного з'єднання і стандартного продукту потужності;
9. проект нової (збільшеної) потужності - проект збільшення обсягу технічної потужності в існуючій точці міждержавного з'єднання або створення нової точки міждержавного з'єднання на основі розподілу потужності у попередній процедурі нової (збільшеної) потужності;
10. економічний тест - тест, який застосовується для оцінки економічної доцільності реалізації проектів нової (збільшеної) потужності;
11. процес нової (збільшеної) потужності - процес оцінки ринкового попиту щодо нової (збільшеної) потужності, що включає не обов'язковий етап, в якому замовники послуг транспортування висловлюють і кількісно визначають свій попит на нову (збільшену) потужність та обов'язковий етап, на якому одним або більше оператором газотранспортної системи встановлюється вимога замовникам послуг транспортування зарезервувати визначений обсяг потужності та взяти на себе обов'язок по сплаті за користування такою потужністю;
12. об'єднана потужність - стандартний продукт потужності, що пропонується на гарантованій основі і включає відповідні потужності входу та виходу з обох сторін точки міждержавного з'єднання;
13. угода про взаємодію - угода, укладена операторами суміжних газотранспортних систем, системи яких з'єднані через певну точку міждержавного з'єднання, у якій визначаються умови, технічні процедури та положення щодо подачі/відбору газу у точці міждержавного з'єднання з метою посилення ефективності взаємодії об'єднаних газотранспортних систем відповідно до Глави ІІ Регламенту (ЄС) 2015/703 ;
14. конкуруюча потужність - вільна потужність в одній точці системи, яка може бути розподілена лише якщо знизити, повністю чи частково, вільну потужність в іншій точці системи;
15. календар аукціонів - таблиця з інформацією щодо конкретних аукціонів, яка публікується ENTSOG <...> кожного календарного року для аукціонів, що проходитимуть з березня до лютого наступного календарного року, та включає відповідну інформацію про час проведення аукціонів, зокрема, дати початку аукціонів та стандартні продукти потужності, щодо яких вони проводяться;
16. газова доба - період часу з 5:00 до 5:00 UTC наступної доби (зимовий час) та з 4:00 до 4:00 UTC наступної доби (літній час);
17. потужність протягом доби - потужність, що пропонується та розподіляється після завершення аукціонів на потужність на добу наперед по відношенню до доби на яку розподілялася потужність;
18. зростаючий аукціон - аукціон, у якому замовник послуг транспортування розміщує обсяги для замовлення у відповідності до визначених цінових кроків, що оголошуються послідовно;
19. аукціон єдиної ціни - означає аукціон, під час якого замовник послуг транспортування протягом одного раунду аукціону пропонує як ціну, так і обсяг, а всі замовники послуг транспортування, що отримують потужність, платять ціну найменшої успішної заявки;
20. стартова ціна - мінімальна дозволена ціна з якої розпочинається аукціон;
21. малий ціновий крок - фіксована або змінна сума, що визначається для точки міждержавного з'єднання і стандартного продукту потужності і є меншою за великий ціновий крок;
22. перший дефіцит попиту - ситуація, коли сукупний попит всіх замовників послуг транспортування нижчий за потужність, що пропонується для купівлі наприкінці другого або будь-якого наступного раунду аукціону;
23. віртуальна точка міждержавного з'єднання - дві або більше точки міждержавного з'єднання, що поєднують дві суміжні системи входу-виходу, об'єднані для цілей надання єдиної послуги щодо потужності;
24. ф-фактор - частка поточної вартості очікуваного збільшення дозволеного або цільового доходу оператора газотранспортної системи пов'язана з новою (збільшеною) потужністю, включеною до відповідного рівня пропозицій, визначеного відповідно до статті 22(1)(b), яку необхідно покрити поточною вартістю зобов'язань замовників послуг транспортування щодо придбання потужності, визначеного відповідно до статті 22(1)(a) ;
25. номінація понад договірну потужність - це механізм, за яким замовники послуг транспортування, які виконали мінімальні вимоги для надання номінацій, можуть подати заявки на переривчасту потужність в будь-який час протягом доби шляхом надання номінації, що підвищує їх загальний обсяг газу по номінаціям до рівня, що перевищує договірні потужності.
26. захищені споживачі - це всі побутові споживачі, які підключені до газорозподільної мережі і, крім того, якщо відповідна Договірна Сторона вирішить, можуть також означати одне або більше з наступного, за умови, що підприємства чи послуги, які зазначені в пунктах (а) та (b) ) не становлять спільно більше 20% від загального річного кінцевого споживання газу в цій Договірній Стороні
(a) малі та середні підприємства за умови їх підключення до газорозподільної мережі;
(b) основний соціальний об'єкт за умови, що він підключений до газорозподільної або газотранспортної системи;
(b) об'єкт виробника теплової енергії в тій мірі, в якій він забезпечує опалення для побутових споживачів, малих або середніх підприємств або основних соціальних об'єктів, за умови, що такий об'єкт не може перейти на інше паливо, ніж природний газ.
ГЛАВА ІІ
ПРИНЦИПИ СПІВРОБІТНИЦТВА
Стаття 4
Координація робіт з технічного обслуговування
Якщо роботи з технічного обслуговування газопроводу або частини газотранспортної системи впливають на обсяг потужності, що може бути запропонований в точках міждержавного з'єднання, оператор(и) газотранспортної(-их) системи(-м) повинен(-нні) у повній мірі співпрацювати з оператором(-ами) суміжної(-их) газотранспортної(-их) системи(-м) щодо реалізації їх планів по роботам з технічного обслуговування з метою зведення до мінімуму впливу на потенційні потоки газу та потужність в точці міждержавного з'єднання.
Стаття 5
Стандартизація зв'язку
1. Оператори газотранспортних систем координують впровадження стандартних процедур комунікації, узгоджених інформаційних систем та сумісних електронних засобів онлайн комунікації, таких як спільні формати та протоколи обміну даними, а також погоджують принципи, за якими ці дані оброблюються.
2. Стандартні процедури комунікації включають, зокрема, ті процедури, що стосуються доступу замовників послуг транспортування до аукціонних систем операторів газотранспортних систем або відповідних платформ бронювання та ознайомлення з інформацією щодо аукціону. Терміни та зміст даних, якими обмінюються оператори газотранспортних систем, мають відповідати вимогам, викладеним в Главі III.
3. Стандартні процедури комунікації, прийняті операторами газотранспортних систем, включають план впровадження та період застосування, що має відповідати розвитку платформ(и) бронювання відповідно до статті 37. Оператори газотранспортних систем забезпечують конфіденційність комерційної інформації.
Стаття 6
Розрахунок потужності та максимізація
1. Максимальна технічна потужність повинна бути доступною для замовників послуг транспортування з урахуванням цілісності системи, безпеки та ефективного функціонування системи.
(а) З метою забезпечення максимальної пропозиції об'єднаної потужності шляхом оптимізації технічної потужності оператори газотранспортних систем вживають наступні заходи в точках міждержавного з'єднання, надаючи перевагу тим точкам міждержавного з'єднання, де наявні договірні перевантаження, відповідно до пункту 2.2.3.(1) Додатку I до Регламенту (ЄС) № 715/2009: оператори газотранспортних систем повинні створити та застосувати спільний метод, що передбачає конкретні кроки для відповідних операторів газотранспортних систем для досягнення необхідної оптимізації:
(1) спільний метод включає детальний аналіз технічної потужності, враховуючи будь-які розбіжності з обох сторін точки міждержавного з'єднання, а також конкретні дії, включаючи інформацію щодо можливих наслідків таких дій, детальний графік та погодження регуляторів, необхідні для відшкодування витрат та узгодження регуляторного режиму - з метою максимального збільшення пропозиції об'єднаної потужності. Такі визначені дії не повинні зменшувати пропозицію потужності в інших відповідних точках систем та точок до газорозподільних систем необхідних для забезпечення безпеки постачання до кінцевих споживачів, наприклад у газосховища, установки LNG та захищених споживачів <...>;
(2) методологія розрахунку та правила забезпечення наявності вільної потужності, прийняті операторами газотранспортних систем, повинні вирішувати конкретні ситуації, коли конкуруючі потужності в декількох системах, включають точки міждержавного з'єднання та точки виходу до газосховищ;
(3) цей поглиблений аналіз має враховувати припущення, зроблені в <...> 10-річному плані розвитку газотранспортної системи в разі наявності <...> таких припущень, національні інвестиційні плани, відповідні зобов'язання згідно з чинним національним законодавством та будь-які відповідні договірні зобов'язання;
(4) відповідні оператори газотранспортних систем застосовують динамічний підхід до повторного розрахунку технічної потужності, за можливості у поєднанні з динамічним розрахунком, що застосовується для додаткової потужності згідно з пунктом 2.2.2.2 Додатку I Регламенту (ЄС) № 715/2009, спільно визначаючи прийнятну частоту повторного розрахунку для кожної точки міждержавного з'єднання з урахуванням конкретних особливостей цих точок;
(5) при спільному методі суміжні оператори газотранспортних систем повинні консультуватися з іншими операторами газотранспортних систем, на діяльність яких впливає зміна обсягу потужності точки міждержавного з'єднання;
(6) оператори газотранспортних систем враховують інформацію щодо очікуваних газових потоків, яку можуть надавати замовники послуг транспортування, під час перерахунку технічної потужності.
(b) оператори газотранспортних систем спільно оцінюють принаймні наступні параметри і, при необхідності, коригують їх:
(1) зобов'язання стосовно тиску;
(2) всі відповідні сценарії попиту і пропозиції, включаючи інформацію щодо нормальних кліматичних умов та показників системи у випадку критичних сценаріїв розвитку подій;
(3) показник теплотворної здатності.
2. Якщо оптимізація технічної потужності призводить до витрат для операторів газотранспортних систем, зокрема, витрат, що нерівномірно впливають на операторів газотранспортних систем з обох сторін точки міждержавного з'єднання, операторам газотранспортних систем має бути дозволено повертати такі ефективно понесені витрати згідно з нормативним регулюванням, встановленим відповідними регуляторами згідно з статтею 13 Регламенту (ЄС) № 715/2009 та згідно з статтею 42 Директиви 2009/73/ЄС <...>.
2а. Що стосується транскордонної інфраструктури, Рада Регуляторних Органів Енергетичного Співтовариства приймає рішення щодо тих регуляторних питань, що належать до компетенції національних регуляторів:
(a) якщо національні регулятори наділені відповідними повноваженнями не змогли досягти згоди протягом шести місяців з моменту передачі справи останньому з цих регуляторів; або
(b) за спільним запитом національних регуляторів наділених відповідними повноваженнями.
Національні регулятори наділені відповідними повноваженнями можуть спільно просити продовжити строк, зазначений у пункті (а), на період до шести місяців.
Під час підготовки свого рішення Рада Регуляторних Органів Енергетичного Співтовариства консультується з національними регуляторами та відповідними операторами газотранспортних систем та має бути поінформована про пропозиції та зауваження всіх зацікавлених операторів газотранспортних систем.
Якщо справа передана до Ради Регуляторних Органів Енергетичного Співтовариства згідно з пунктом (2a), Рада Регуляторних Органів Енергетичного Співтовариства (a) надає своє рішення протягом 6 місяців з дня направлення; і
(b) може, у разі необхідності, надати тимчасове рішення, з метою забезпечення безпеки постачання або експлуатаційної безпеки відповідної інфраструктури.
3. У разі необхідності, національні регулятори надають консультації замовникам послуг транспортування стосовно методу розрахунку та спільного підходу, що застосовується.
4. Зміни в обсягах об'єднаної потужності в точках міждержавного з'єднання, що відбуваються в результаті процесу, описаного у пункті 1, включаються в доповідь Ради Регуляторних Органів Енергетичного Співтовариства, опубліковану відповідно до пункту 2.2.1(2) Додатку 1 Регламенту (ЄС) № 715/2009.
Стаття 7
Обмін інформацією між операторами суміжних газотранспортних систем
1. Оператори суміжних газотранспортних систем обмінюються інформацією стосовно номінацій, реномінацій, перевірки та підтвердження даних у відповідних точках міждержавного з'єднання на загальних засадах.
2. Оператори суміжних газотранспортних систем обмінюються інформацією щодо технічного обслуговування їх власних газотранспортних систем з метою сприяння процесу прийняття рішення стосовно технічного використання точок міждержавного з'єднання. Процедури обміну даними між операторами газотранспортних систем узгоджуються у відповідній угоді про взаємодію.
ГЛАВА III
РОЗПОДІЛ ГАРАНТОВАНИХ ПРОДУКТІВ ПОТУЖНОСТІ
Стаття 8
Методологія розподілу
1. З метою розподілу потужності в точках міждержавного з'єднання проводяться аукціони за винятком випадків, коли застосовується альтернативна методологія розподілу згідно з статтею 30.
2. У всіх точках міждержавного з'єднання аукціони проводяться за однаковою процедурою. Відповідні аукціони розпочинаються одночасно для всіх відповідних точок міждержавного з'єднання. На кожному аукціоні по окремому стандартному продукту потужності, розподіляється потужність незалежно від інших аукціонів, окрім випадків, коли пропонується нова (збільшена) потужність чи коли розподіляється конкуруюча потужність відповідно до угоди між операторами газотранспортних систем, прямо залучених до аукціону, та за погодження відповідних національних регуляторів. Національний регулятор будь-якої сусідньої Договірної Сторони або держави-члена та Договірної Сторони або держави-члена, якої стосується аукціон, може надати зауваження, які розглядаються відповідним національним регулятором. Якщо пропонується нова (збільшена) потужність, незалежний розподіл не застосовується до одночасних аукціонів для відповідних рівнів пропозиції, через те, що вони залежать один від одного, оскільки може бути розподілений лише один рівень пропозиції.
3. Стандартні продукти потужності мають відповідати логічному порядку, згідно якого спочатку мають бути запропоновані продукти на річну потужність, а за ними продукти з наступною найменшою тривалістю використання впродовж такого самого періоду. Терміни проведення аукціонів, зазначені у статтях 11-15, мають відповідати цьому принципу.
4. Правила щодо стандартних продуктів потужності відповідно до статті 9, та аукціони, відповідно до статей 11-15, застосовуються до об'єднаної та необ'єднаної потужності в точці міждержавного з'єднання.
5. Для обраного аукціону інформація про доступність стандартних продуктів потужності надається відповідно до статей 11-15 та згідно з аукціонним календарем.
6. Обсяг, який щонайменше рівний 20% від існуючої технічної потужності в кожній точці міждержавного з'єднання, відкладається і пропонується згідно з пунктом 7. У випадку якщо вільна потужність, є меншою за ту частину технічної потужності, що повинна бути відкладена, відкладається вся вільна потужність. Ця потужність має бути запропонована згідно пункту 7(b), а решта відкладеної потужності має бути запропонована на аукціоні відповідно до пункту 7(а).
7. Будь-яка відкладена потужність згідно з пунктом 6 має бути запропонована відповідно до наступних положень:
(a) обсяг, який щонайменше рівний 10% технічної потужності в кожній точці міждержавного з'єднання пропонується не раніше, ніж проводиться щорічний аукціон з розподілу річної потужності, як зазначено в статті 11, що відповідає аукціонному календарю, протягом п'ятого газового року, що передує початку відповідного газового року; та
(b) додатковий обсяг, який щонайменше рівний 10% технічної потужності в кожній точці міждержавного з'єднання, пропонується не раніше, ніж проводиться щорічний аукціон з розподілу квартальної потужності, як зазначено в статті 12, що відповідає аукціонному календарю, протягом газового року, що передує початку відповідного газового року.
8. У випадку нової (збільшеної) потужності, обсяг, який щонайменше рівний 10% від нової (збільшеної) технічної потужності в кожній точці міждержавного з'єднання, відкладається та пропонується не раніше, ніж проводиться щорічний аукціон з розподілу квартальної потужності, як зазначено в статті 12, що відповідає аукціонному календарю, протягом газового року, що передує початку відповідного газового року.
9. Точне співвідношення відкладеної потужності відповідно до пунктів 6 і 8, має бути обговорено з зацікавленими сторонами, узгоджено між операторами газотранспортних систем та погоджено національними регуляторами для кожної точки міждержавного з'єднання. Національні регулятори повинні, зокрема, розглянути питання відкладення більшої частини потужності з коротшою тривалістю з метою запобігання перериванню поставок на ринки постачання природного газу кінцевим споживачам.
10. Потужність, створена за допомогою неринкових процедур, і щодо яких остаточне інвестиційне рішення було прийнято без попередніх зобов'язань з боку замовників послуг транспортування, пропонується та розподіляється як наявний стандартний продукт потужності, згідно з цим Регламентом.
Стаття 9
Стандартні продукти потужності
1. Оператори газотранспортних систем пропонують річні, квартальні, місячні, добові стандартні продукти потужності та стандартні продукти потужності протягом доби.
2. Річні стандартні продукти потужності - це потужність, на яку замовник послуг транспортування може подати заявку, у відповідному обсязі, для всіх газових діб окремого газового року (починаючи з 1 жовтня).
3. Квартальні стандартні продукти потужності - це потужність, на яку замовник послуг транспортування може подати заявку, у відповідному обсязі, для всіх газових діб окремого кварталу (починаючи з 1 жовтня, 1 січня, 1 квітня, або 1 липня відповідно).
4. Місячні стандартні продукти потужності - це потужність, на яку замовник послуг транспортування може подати заявку, у відповідному обсязі, для всіх газових діб окремого календарного місяця (починаючи з 1 дня кожного місяця).
5. Добові стандартні продукти потужності - це потужність, на яку замовник послуг транспортування може подати заявку, у відповідному обсязі за окрему газову добу.
6. Стандартні продукти потужності протягом доби - це потужність, на яку замовник послуг транспортування може подати заявку, у відповідному обсязі, протягом визначеного часу з якого починається подача заявок протягом газової доби до кінця цієї газової доби.
Стаття 10
Одиниця вимірювання потужності
Запропонована потужність має бути виражена в енергетичних одиницях за одиницю часу. Використовуються наступні одиниці: кВт.год/год або кВт.год/доба. В разі використання кВт.год/доба передбачається, що потік газу протягом газової доби є рівномірним.
Стаття 11
Щорічні аукціони з розподілу річної потужності
1. Аукціони з розподілу річної потужності проводяться один раз на рік.
2. Потужність для кожного річного стандартного продукту потужності повинна бути продана на щорічному аукціоні з розподілу річної потужності, шляхом застосування алгоритму зростаючого аукціону згідно з статтею 17.
3. У процесі аукціону пропонується потужність на строк не менший ніж наступні 5 років і не більший за наступні 15 років щодо наявної потужності. Коли пропонується нова (збільшена) потужність, рівні пропозиції можуть пропонуватися в аукціонах з розподілу річної потужності на максимальний строк, який складає 15 років після початку експлуатації.
4. Починаючи з 2020 року щорічні аукціони з розподілу річної потужності мають починатися в перший понеділок липня кожного року, якщо інша дата не вказана в аукціонному календарі.
5. Протягом щорічного аукціону з розподілу річної потужності замовники послуг транспортування мають можливість брати участь у одному або декількох паралельних аукціонах по кожній точці міждержавного з'єднання з метою подання заявки на отримання стандартних продуктів потужності.
6. Потужність, що пропонується на щорічному аукціоні з розподілу річної потужності є рівною:
A - B - C + D + E - F
Де:
A - технічна потужність оператора газотранспортної системи для кожного стандартного продукту потужності;
B - для щорічних аукціонів з розподілу річної потужності, на яких пропонується потужність на наступні 5 років, це обсяг технічної потужності (А), відкладений відповідно до статті 8(7); для щорічних аукціонів з розподілу річної потужності, на яких пропонується потужність на наступні періоди часу за першими п'ятьма роками, це обсяг технічної потужності (А), відкладений відповідно до статті 8(7);
C - попередньо продана технічна потужність, скоригована на обсяг потужності, що повторно пропонується відповідно до діючих процедур врегулювання перевантажень;
D - додаткова потужність, для такого року, якщо така є.
E - нова (збільшена) потужність, в разі наявності, для такого року, включена до відповідного рівня пропозиції;
F - обсяг нової (збільшеної) потужності (Е), в разі наявності, відкладеної відповідно до статті 8(8) та (9).
7. В якості потужності, що пропонується, може використовуватися як об'єднана, так і необ'єднана потужність відповідно до статті 19. Це положення також застосовується до всіх інших аукціонів відповідно до статей 12 - 15.
8. Щонайменше за місяць до початку аукціону, оператори газотранспортних систем повідомляють замовникам послуг транспортування обсяг гарантованої технічної потужності, що пропонується на кожен рік для наступного щорічного аукціону з розподілу річної потужності.
9. Раунди кожного з аукціонів відбуваються з 08:00 UTC до 17:00 UTC (зимовий час) або 07:00 UTC до 16:00 UTC (літній час) протягом всіх відповідних газових діб. Раунди аукціонів відкриваються та закриваються протягом кожної газової доби, відповідно до статті 17(2).
10. Результати розподілу на аукціоні публікуються у розумно можливі найстисліші строки, та не пізніше наступного робочого дня після закриття раунду аукціону, одночасно для всіх замовників послуг транспортування, що беруть участь у аукціоні.
У випадку нової (збільшеної) потужності інформація про зобов'язання замовників послуг транспортування щодо сплати за розподілену потужність замовників послуг транспортування, включаючи інформацію щодо настання умов для проведення повторного аукціону відповідно до статті 29(3) надається не пізніше ніж наступний робочий день після закриття раунду аукціону одночасно для всіх замовників послуг транспортування, що беруть участь у відповідному аукціоні. Результати економічних тестів надаються не пізніше ніж протягом 2 робочих днів після закриття раунду аукціону одночасно для всіх замовників послуг транспортування, що беруть участь у відповідному аукціоні.
11. Агрегована інформація про результати аукціону публікується для ринку.
Стаття 12
Щорічні аукціони з розподілу квартальної потужності
1. Чотири щорічні аукціони з розподілу квартальної потужності проводяться кожного року.
2. Потужність для кожного стандартного квартального продукту потужності повинна бути продана на щорічних аукціонах з розподілу квартальної потужності шляхом застосування алгоритму зростаючого аукціону згідно з статтею 17.
3. Потужність для кварталів наступного газового року продається за допомогою паралельних аукціонів для кожного кварталу та для кожної точки міждержавного з'єднання таким чином:
(a) для кварталів з першого (жовтень - грудень) по четвертий (липень - вересень) на першому щорічному аукціоні з розподілу квартальної потужності;
(b) для кварталів з другого (січень - березень) по четвертий (липень - вересень) на другому щорічному аукціоні з розподілу квартальної потужності;
(c) для кварталів з третього (квітень - червень) по четвертий (липень - вересень) на третьому щорічному аукціоні з розподілу квартальної потужності;
(d) для останнього кварталу (липень - вересень) на четвертому щорічному аукціоні з розподілу квартальної потужності;
Для кожного щорічного аукціону з розподілу квартальної потужності замовникам послуг транспортування надається можливість взяти участь у всіх паралельних аукціонах.
4. Кожного газового року щорічні аукціони з розподілу квартальної потужності починаються в наступні дні, якщо інше не зазначено в аукціонному календарі:
(a) перші річні аукціони з розподілу квартальної потужності починаються в перший понеділок серпня;
(b) другі річні аукціони з розподілу квартальної потужності починаються в перший понеділок листопада;
(c) треті річні аукціони з розподілу квартальної потужності починаються в перший понеділок лютого;
(d) четвертий річний аукціон з розподілу квартальної потужності починається в перший понеділок травня.
5. Потужність, що пропонується на щорічних аукціонах з розподілу квартальної потужності є рівною:
A - C + D
де:
A - технічна потужність оператора газотранспортної системи для кожного стандартного продукту потужності;
C - попередньо продана технічна потужність, скоригована на обсяг потужності, що повторно пропонується відповідно до діючих процедур врегулювання перевантажень;
D - в разі наявності, додаткова потужність, для такого кварталу.
6. За два тижні до початку аукціону, оператори газотранспортних систем повідомляють замовників послуг транспортування про обсяг потужності, що пропонується для кожного кварталу для наступного щорічного аукціону з розподілу квартальної потужності.
7. Раунди кожного з аукціонів відбуваються з 08:00 UTC до 17:00 UTC (зимовий час) або 07:00 UTC до 16:00 UTC (літній час) протягом всіх відповідних газових діб. Раунди аукціонів повинні відкриватись та закриватись протягом кожної газової доби, відповідно до статті 17(2).
8. Результати розподілу після аукціону публікуються, у розумно можливі найстисліші строки, та не пізніше наступного робочого дня після закриття раунду аукціону, одночасно для всіх замовників послуг транспортування, що брали участь у відповідному аукціоні.
9. Агрегована інформація про результати аукціону публікується для ринку.
Стаття 13
Щомісячні аукціони з розподілу місячної потужності
1. Щомісячний аукціон з розподілу місячної потужності проводиться раз на місяць
2. Потужність для кожного місячного стандартного продукту потужності повинна бути продана на щомісячних аукціонах з розподілу місячної потужності, шляхом застосування алгоритму зростаючого аукціону згідно з статтею 17. Кожного місяця продається місячний стандартний продукт потужності на наступний календарний місяць.
3. Протягом щомісячного аукціону з розподілу місячної потужності замовники послуг транспортування мають можливість подавати заявку на купівлю одного місячного стандартного продукту потужності.
4. Щомісячні аукціони з розподілу місячної потужності починаються в третій понеділок кожного місяця для наступного місячного стандартного продукту потужності, якщо інша дата не зазначена у календарі аукціонів.
5. Потужність, що пропонується на щомісячному аукціоні з розподілу місячної потужності, для кожного окремого місяця, є рівною:
A - C + D
де:
A - технічна потужність оператора газотранспортної системи для кожного стандартного продукту потужності;
C - попередньо продана технічна потужність, скоригована на обсяг потужності, що повторно пропонується відповідно до діючих процедур врегулювання перевантажень;
D - в разі наявності, додаткова потужність, для такого місяця.
6. За тиждень до початку аукціону, оператори газотранспортних систем повідомляють замовникам послуг транспортування про обсяг потужності, що буде запропонований на наступному щомісячному аукціоні з розподілу місячної потужності.
7. Раунди кожного з аукціонів відбуваються з 08:00 UTC до 17:00 UTC (зимовий час) або 07:00 UTC до 16:00 UTC (літній час) протягом всіх відповідних газових діб. Раунди аукціонів повинні відкриватись та закриватись протягом кожної газової доби, відповідно до статті 17(2).
8. Результати розподілу на аукціоні публікуються у розумно можливі найстисліші строки, та не пізніше наступного робочого дня після закриття раунду аукціону, одночасно для всіх замовників послуг транспортування, що брали участь у відповідному аукціоні.
9. Агрегована інформація про результати аукціону публікується для ринку.
Стаття 14
Щодобові аукціони з розподілу потужності на добу наперед
1. Щодобовий аукціон з розподілу потужності на добу наперед проводиться один раз на добу.
2. Кожної доби стандартний продукт потужності для наступної газової доби продається в рамках щодобового аукціону з розподілу потужності на добу наперед.
3. Потужність для кожного добового стандартного продукту потужності повинна бути продана на щодобових аукціонах з розподілу потужності на добу наперед, із застосуванням аукціону єдиної ціни згідно з Статтею 18. Кожного дня продається добовий стандартний продукт потужності на наступний календарний газовий день.
4. Протягом щодобового аукціону з розподілу потужності на добу наперед замовники послуг транспортування мають можливість подавати заявку на купівлю потужності в рамках одного добового стандартного продукту потужності.
5. Раунд аукціону починається кожного дня о 15:30 UTC (зимовий час) або 14:30 UTC (літній час).
6. Заявки на добовий стандартний продукт потужності на щодобовому аукціоні з розподілу потужності на добу наперед повинні відповідати наступним часовим рамкам: подача, відкликання або зміна відбувається з 15:30 UTC до 16:00 UTC (зимовий час) або з 14:30 UTC до 15:00 UTC (літній час).
7. Потужність, що пропонується на щодобовому аукціоні з розподілу потужності на добу наперед є рівною:
A - C + D
де:
A - технічна потужність оператора газотранспортної системи для кожного стандартного продукту потужності;
C - попередньо продана технічна потужність, скоригована на обсяг потужності, що повторно пропонується у відповідності до діючих процедур врегулювання перевантажень;
D - в разі наявності, додаткова потужність, для такої доби.
8. При відкритті раунду аукціону оператори газотранспортних систем повідомляють замовникам послуг транспортування обсяг потужності, що буде запропонована на наступному щодобовому аукціоні з розподілу потужності на добу наперед.
9. Результати розподілу на аукціоні публікуються не пізніше ніж через 30 хвилин після закриття раунду аукціону, одночасно для всіх замовників послуг транспортування, що брали участь у відповідному аукціоні.
10. Агрегована інформація про результати аукціону публікується для ринку.
Стаття 15
Аукціони з розподілу потужності протягом доби
1. За наявності вільної потужності, аукціон з розподілу потужності протягом доби проводиться щогодини протягом газової доби, при цьому використовується алгоритм аукціону єдиної ціни відповідно до статті 18.
2. Перший раунд аукціону відкривається безпосередньо наступної години після публікації підсумків останнього аукціону з розподілу потужності на добу наперед (включаючи переривчасту, якщо вона пропонувалася) відповідно до статті 14. Перший раунд закривається в 01:30 UTC (зимовий час) або 00:30 UTC (літній) до початку газової доби. Розподіл за успішними заявками, набирає чинності з 05:00 UTC (зимовий час) або 4:00 UTC (літній) у відповідну газову добу.
3. Останній раунд аукціону закривається в 00:30 UTC (зимовий час) або 23:30 UTC (літній) у відповідну газову добу.
4. Замовники послуг транспортування мають право розміщувати, відкликати або змінювати заявки з моменту відкриття кожного раунду до закриття такого раунду.
5. Щогодини відповідної газової доби, потужність наявна з години + 4, продається на аукціоні, як потужність протягом доби.
6. Кожен раунд аукціону відкривається на початку кожної години відповідної газової доби.
7. Тривалість кожного раунду аукціону складає 30 хвилин з моменту відкриття раунду.
8. Потужність, що пропонується на аукціоні з розподілу потужності протягом доби, кожної години, є рівною:
А - C + D
де:
A - технічна потужність оператора газотранспортної системи для кожного стандартного продукту потужності;
C - попередньо продана технічна потужність, скоригована на обсяг потужності, що повторно пропонується відповідно до діючих процедур врегулювання перевантажень;
D - в разі наявності, додаткова потужність.
9. Оператори газотранспортних систем публікують інформацію про пропонований вільний обсяг гарантованої потужності для розподілу протягом доби, після закриття останнього аукціону на добу наперед та відповідно до статті 32(9).
10. Оператори газотранспортних систем надають замовникам послуг транспортування, які беруть участь в аукціонах з розподілу потужності на добу наперед, можливість автоматично включити дійсні неуспішні заявки, у наступний аукціон з розподілу потужності протягом доби.
11. Потужність розподіляється протягом 30 хвилин після закриття раунду, за умови, що заявки були прийняті, і оператор газотранспортної системи керує процесом розподілу.
12. Результати аукціону надаються одночасно для всіх замовників послуг транспортування.
13. Агрегована інформація про результати аукціону публікується принаймні в кінці кожного дня.
Стаття 16
Алгоритми аукціону
1. Якщо протягом одного аукціону пропонується кілька стандартних продуктів потужності, відповідний алгоритм розподілу застосовується окремо для кожного стандартного продукту потужності, під час його розподілу. Заявки на різні стандартні продукти потужності розглядаються незалежно одна від одної при застосуванні алгоритму аукціону.
2. Для щорічних аукціонів з розподілу річної та квартальної потужності і щомісячних аукціонів з розподілу місячної потужності застосовується алгоритм зростаючого аукціону, з кількома раундами аукціону, відповідно до статті 17.
3. Для щодобових аукціонів з розподілу потужності на добу наперед та аукціонів з розподілу потужності протягом доби застосовується алгоритм аукціону єдиної ціни, з одним раундом аукціону, відповідно до Статті 18.
Стаття 17
Алгоритм зростаючого аукціону
1. При проведенні аукціонів за алгоритмом зростаючого аукціону замовники послуг транспортування розміщують заявки на обсяги у відповідь на зростаючі ціни, що оголошуються в послідовних раундах аукціону, починаючи зі стартової ціни P0.
2. Перший раунд аукціону, коли пов'язана з ним ціна дорівнює стартовій ціні P0, проходить 3 години. Наступні раунди аукціонів проходять 1 годину. Між раундами аукціонів має бути перерва в 1 годину.
3. Заявка включає:
(a) дані про замовника послуг транспортування, що подає заявку;
(b) відповідну точку міждержавного з'єднання та напрямок потоку;
(c) стандартний продукт потужності, для якого замовляється потужність;
(d) для цінового кроку величину потужності для відповідного стандартного продукту потужності;
(e) в разі пропозиції нової (збільшеної) потужності, відповідний рівень пропозиції.
4. Заявка вважається дійсною, якщо вона подана замовником послуг транспортування і вона відповідає всім положенням цієї статті.
5. Для участі в аукціоні, замовники послуг транспортування обов'язково розміщують заявку в першому раунді.
6. Оператори газотранспортних систем надають замовникам послуг транспортування можливість робити заявки автоматично у відповідь на будь-який ціновий крок.
7. Після закриття відповідного раунду аукціону, жодні коригування, скасування чи зміни до дійсних заявок не приймаються. Всі дійсні заявки стають для замовника послуг транспортування зобов'язанням забронювати потужність на заявлений обсяг за оголошеною ціною, за умови, що кінцева ціна аукціону є тією, що оголошена у відповідному раунді.
8. Обсяг заявки замовника послуг транспортування в будь-якому раунді має дорівнювати або не перевищувати потужність, запропоновану в аукціоні. Обсяг заявки замовника послуг транспортування за певною ціною повинен дорівнювати або не перевищувати обсяг заявки, поданої цим замовником послуг транспортування в попередньому раунді, за винятком випадків, де застосовується пункт 16.
9. Заявки можуть вільно подаватися, змінюватися та відкликатися під час раунду аукціону, за умови, що всі заявки відповідають вимогам пункту 8. Дійсні заявки залишаються в силі, поки не будуть змінені або зняті.
10. Великий ціновий крок і малий ціновий крок визначаються для кожної точки міждержавного з'єднання і для кожного стандартного продукту потужності та публікуються заздалегідь до проведення відповідного аукціону. Малий ціновий крок встановлюється таким чином, щоб збільшення на ціле число малих цінових кроків дорівнювало збільшенню на великий ціновий крок.
11. Великий ціновий крок визначається таким чином, щоб мінімізувати, наскільки це можливо, тривалість аукціону. Малий ціновий крок визначається таким чином, щоб мінімізувати, наскільки це можливо, обсяг непроданої потужності, при закритті аукціону за ціною вищою за стартову ціну.
12. Якщо сукупний попит для всіх замовників послуг транспортування менший або дорівнює пропонованій в кінці першого раунду потужності, аукціон закривається.
13. Якщо сукупний попит всіх замовників послуг транспортування більший, ніж пропонована потужність в кінці першого раунду або наступного раунду, наступний раунд відкривається з ціною, рівній ціні попереднього раунду плюс великий ціновий крок.
14. Якщо сукупний попит всіх замовників послуг транспортування дорівнює потужності, пропонованій в кінці другого або наступного раунду аукціону, такий аукціон закривається.
15. Якщо вперше сукупний попит є менше запропонованої потужності (виникає перший дефіцит попиту), то ціна знижується і відкривається наступний раунд торгів. Наступний раунд проводиться за ціною, рівною ціні раунду, який передував раунду, коли виник перший дефіцит попиту, плюс малий ціновий крок. Наступні раунди при додаванні малого цінового кроку відкриваються, поки сукупний попит всіх замовників послуг транспортування буде меншим за або дорівнювати пропонованій потужності. Коли попит є меншим або дорівнює пропонованій потужності, аукціон закривається.
16. Обсяг заявки замовника послуг транспортування у всіх раундах, де застосовуються малі цінові кроки, повинен дорівнювати або бути меншим, ніж обсяг заявки, розміщеної цим замовником послуг транспортування у раунді, який передував раунду, у якому виник перший дефіцит попиту. Обсяг заявки замовника послуг транспортування для визначеного малого цінового кроку повинен дорівнювати або бути меншим ніж обсяг заявки розміщеної цим замовником послуг транспортування в попередньому раунді аукціону малих цінових кроків. Обсяг заявки замовника послуг транспортування у всіх раундах торгів, де застосовуються малі цінові кроки, повинен дорівнювати або бути більшим, ніж обсяг заявки, розміщеної цим замовником послуг транспортування протягом раунду, в якому виник перший дефіцит попиту.
17. Якщо сукупний попит всіх замовників послуг транспортування перевищує потужність, що пропонується в раунді за ціною, рівною тій, при якій виник перший дефіцит попиту, мінус один малий ціновий крок, аукціон закривається. Кінцевою ціною буде та ціна, при якій виник перший дефіцит попиту, а успішними заявками, є заявки подані в першому раунді аукціону, в якому виник перший дефіцит попиту.

................
Перейти до повного тексту