- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 листопада 2018 р.
за № 1366/32818
Про затвердження Порядку взаємодії МВС як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу
1. Затвердити Порядок взаємодії МВС як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу, що додається.
2. Департаменту фінансово-облікової політики (Шевнін С.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державної прикордонної служби України Голова Державної міграційної служби України Т.в.о. Голови Національної поліції України Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Командувач Національної гвардії України генерал-полковник |
В. Серватюк М.Ю. Соколюк В.В. Аброськін М.О. Чечоткін Ю.В. Аллеров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
13 листопада 2018 року № 907
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 листопада 2018 р.
за № 1366/32818
ПОРЯДОК
взаємодії МВС як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до частини п’ятої
статті 22,
статей 35,
46 Бюджетного кодексу України,
Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року
№ 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ",
Інструкції про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі в бюджетному процесі, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14 грудня 2001 року № 574, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 03 січня 2002 року за № 3/6291 (далі - Інструкція).
2. Цей Порядок регулює взаємовідносини між МВС як головним розпорядником бюджетних коштів (далі - головний розпорядник), апаратом МВС, центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України, та військовим формуванням з правоохоронними функціями, що входить до системи Міністерства внутрішніх справ України,- відповідальними виконавцями бюджетних програм (далі - відповідальні виконавці), у процесі складання, затвердження і виконання державного бюджету за відомчою класифікацією видатків та кредитування державного бюджету Міністерства внутрішніх справ України (далі - ВКВ МВС).
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 569 від 12.07.2023 )
3. Статус відповідальних виконавців та особливості їх участі в бюджетному процесі визначено Інструкцією.
4. До системи головного розпорядника входять шість відповідальних виконавців, а саме:
( Абзац перший пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 569 від 12.07.2023 )
Апарат МВС.
( Пункт 4 розділу I доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 569 від 12.07.2023 )
Державна прикордонна служба України;
Національна гвардія України;
Державна міграційна служба України;
Державна служба України з надзвичайних ситуацій;
Національна поліція України.
5. Обов’язки щодо організації та координації роботи відповідальних виконавців у бюджетному процесі головним розпорядником покладаються на заступника Міністра внутрішніх справ України відповідно до розподілу обов’язків та структурний підрозділ МВС, одним із завдань якого є здійснення методичного керівництва та контролю за дотриманням вимог законодавства з питань організації бюджетного процесу в установах МВС, що передбачено в його положенні (далі - Департамент).
( Абзац перший пункту 5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 569 від 12.07.2023 )
Координація питань у процесі складання, затвердження і виконання державного бюджету за ВКВ МВС в апараті МВС здійснюється Департаментом та структурними підрозділами МВС, які готують пропозиції щодо обсягів бюджетних коштів, необхідних для забезпечення діяльності МВС, здійснення розподілу (перерозподілу) бюджетних коштів, а також беруть участь у формуванні результативних показників бюджетних програм відповідно до завдань та функцій, покладених на ці підрозділи (далі - структурні підрозділи МВС).
6. Головний розпорядник приймає від відповідальних виконавців на розгляд за кожною бюджетною програмою, за виконання якої вони відповідають:
( Абзац другий пункту 6 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 710 від 27.09.2021 )
пропозиції до Бюджетної декларації з відповідними обґрунтуваннями щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для досягнення цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник бюджетних коштів, та показників їх досягнення, на підставі відповідних орієнтовних граничних показників видатків бюджету та надання кредитів з бюджету на середньостроковий період.
( Пункт 6 розділу I доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 569 від 12.07.2023 )
проект кошторису та бюджетний запит, складені на підставі Бюджетної декларації та плану діяльності на середньостроковий період, з розрахунками та обґрунтуваннями в розрізі кодів економічної класифікації видатків;
мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (далі - розпорядники нижчого рівня) та одержувачів бюджетних коштів, які отримуватимуть кошти з державного бюджету за ВКВ МВС;
проекти паспортів бюджетних програм та звіти про їх виконання;
зведені проекти кошторисів та зведені плани асигнувань загального фонду бюджету, зведені плани надання кредитів із загального фонду та зведені плани спеціального фонду (далі - зведені кошториси) для складання розпису державного бюджету та подання Міністерству фінансів України (у розрізі затверджених бюджетних програм та їх відповідальних виконавців);
розподіл показників зведених кошторисів відповідальних виконавців у розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, показників планів використання бюджетних коштів, помісячних планів використання бюджетних коштів;
кошториси на погодження по центральному органу управління поліції з розрахунками та обґрунтуваннями в розрізі кодів економічної класифікації видатків;
кошториси на затвердження по Головному органу військового управління Національної гвардії України з розрахунками та обґрунтуваннями в розрізі кодів економічної класифікації видатків;
зміни до розпису державного бюджету в межах, затверджених відповідальним виконавцем бюджетних програм, з розрахунками та обґрунтуваннями в розрізі кодів економічної класифікації видатків;
зміни до кошторисів у межах, затверджених відповідальними виконавцями бюджетних програм, з розрахунками та обґрунтуваннями в розрізі кодів економічної класифікації видатків;
пропозиції щодо формування порядків використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів;
розподіли відкритих асигнувань за мережею відповідального виконавця;
розподіли раніше відкритих (невикористаних) асигнувань;
фінансову та бюджетну звітність;
Кошториси, зведені кошториси та зміни до них, плани асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету, плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів складаються за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2002 року
№ 57 "Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01 лютого 2002 року за № 86/6374.
Зміни до розпису державного бюджету складаються за формами, наведеними у додатках до
Інструкції про складання і виконання розпису Державного бюджету України, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2002 року № 57 "Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету", зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 01 лютого 2002 року за № 86/6374.
Пропозиції до Бюджетної декларації складаються за формами, визначеними в додатках до
Інструкції з підготовки пропозицій до Бюджетної декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 21 липня 2022 року № 207, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04 серпня 2022 року за № 882/38218 (далі - Інструкція). Вимоги щодо порядку формування та розгляду, строків подання пропозицій до Бюджетної декларації доводяться головним розпорядником з урахуванням Інструкції та наданої Міністерством фінансів України інформації у строки, достатні для подання бюджетних пропозицій до Міністерства фінансів України.
( Абзац дев’ятнадцятий пункту 6 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 569 від 12.07.2023 )
Бюджетний запит складається за формами, визначеними в додатках до
Інструкції з підготовки бюджетних запитів, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2022 року № 450, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2023 року за № 322/39378
Паспорти бюджетних програм та звіти про виконання паспортів бюджетних програм складаються за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 29 грудня 2002 року
№ 1098 "Про паспорти бюджетних програм", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 січня 2003 року за № 47/7368.
Мережа розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також зміни до неї, розподіли показників зведених кошторисів та розподіли відкритих асигнувань складаються за формами, наведеними в додатках до
Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2012 року № 1407, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 січня 2013 року за № 130/22662.
( Абзац двадцять третій пункту 6 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 710 від 27.09.2021 )
7. Департамент спільно зі структурними підрозділами МВС та відповідальними виконавцями готує зауваження і пропозиції щодо документів, зазначених у пункті 6 цього розділу. Після врахування зауважень та пропозицій документи в установленому порядку подаються на підпис і погодження керівнику.
8. Структурний підрозділ головного розпорядника, який відповідає за стратегічне планування, приймає від відповідальних виконавців на розгляд плани діяльності на середньостроковий період (включаючи заходи щодо реалізації інвестиційних проєктів), підготовлені з урахуванням Бюджетної декларації (прогнозу місцевого бюджету), закону про Державний бюджет України, прогнозних та програмних документів.
( Розділу I доповнено новим пунктом 8 згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 710 від 27.09.2021 )
9. Проекти кошторисів за бюджетними програмами на середньостроковий період, бюджетні запити, проекти зведених кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів установ розглядаються головним розпорядником у разі потреби в присутності посадових осіб, які відповідають за формування показників бюджетних програм.
( Пункт розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
10. У договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти відповідальні виконавці можуть передбачати відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника попередню оплату на строк та в розмірах, що встановлені чинним законодавством.
II. Порядок формування проектів кошторисів та їх розгляду головним розпорядником
1. Головний розпорядник здійснює формування проектів кошторисів на підставі Бюджетної декларації та плану діяльності на середньостроковий період.
2. Головний розпорядник при розгляді проектів кошторисів за бюджетними програмами:
контролює врахування інформації Рахункової палати України та органів, уповноважених на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, щодо результатів проведених ревізій і перевірок цільового та ефективного використання коштів, виділених на виконання бюджетних програм, і державного фінансового аудиту діяльності бюджетних установ;
контролює здійснення відповідальними виконавцями заходів з оптимізації бюджетних програм та мережі;
здійснює аналіз, у першу чергу, видатків, пов’язаних з функціонуванням бюджетних установ, непріоритетних та неефективних витрат, зокрема тих, що не стосуються виконання основних функцій і завдань, з урахуванням інформації про виконання паспортів бюджетних програм за попередній звітний рік;
контролює включення до проектів кошторисів розрахунків (прогнозних показників), на підставі яких визначається обсяг витрат для виконання заходів затверджених програм у бюджетному періоді;
здійснює аналіз дотримання кожним відповідальним виконавцем заходів щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів.
( Пункт 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
3. Відповідальні виконавці:
здійснюють аналіз видатків, затверджених за бюджетними програмами на поточний рік у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету, та готують пропозиції щодо потреби у видатках на середньостроковий період з урахуванням зміни законодавства, закінчення/періодичності дії програм з відповідними обґрунтуваннями;
( Абзац другий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
ураховують інформацію Рахункової палати України та органів, уповноважених на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, щодо результатів проведених ревізій і перевірок цільового та ефективного використання коштів, виділених на виконання бюджетних програм, і державного фінансового аудиту діяльності бюджетних установ;
надають перелік та обсяги видатків та кредитів на середньостроковий період, зміна обсягів яких відбувається у зв’язку зі змінами показників, що впливають на розрахунок видатків, разом з детальними розрахунками та обґрунтуваннями;
( Абзац четвертий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
включають до проектів кошторисів розрахунки (прогнозні показники), на підставі яких визначається обсяг витрат для виконання заходів затверджених програм у бюджетному періоді;
надають перелік та обсяги нових видатків (надання/повернення кредитів) державного бюджету на середньостроковий період відповідно до змін у законодавстві або у зв’язку з періодичністю виконання певних програм разом з детальними розрахунками і обґрунтуваннями;
( Абзац шостий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
уносять пропозиції щодо уточнення назв бюджетних програм, упорядкування бюджетних програм (об’єднання, розподіл, передача від одного відповідального виконавця іншому) з детальним обґрунтуванням таких змін;
узгоджують з відповідними структурними підрозділами МВС інформацію щодо окремих бюджетних програм, а в разі потреби - з іншими центральними органами виконавчої влади;
забезпечують включення до бюджетних запитів показників за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних програм (проектів), у разі їх схвалення в установленому законодавством порядку та на підставі розрахунків обсягу витрат і вигод щодо реалізації таких інвестиційних програм (проектів);
подають головному розпоряднику інформацію щодо проектів кошторисів за бюджетними програмами на електронних та паперових носіях в установлені МВС терміни. Зазначена інформація вноситься в автоматизовану інформаційну систему "Держбюджет" (далі - АІС ГРК).
4. Розгляд головним розпорядником проектів кошторисів та відповідних показників на середньостроковий період здійснюється в установлені терміни в такому порядку:
( Абзац перший пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
відповідальні виконавці готують проекти кошторисів за бюджетними програмами. Після цього інформація вноситься в АІС ГРК та із супровідним листом подається на паперових та електронних носіях до Департаменту;
Департамент здійснює аналіз поданих відповідальними виконавцями матеріалів, готує висновки, зауваження та пропозиції до них і подає на розгляд за бюджетною програмою "Керівництво та управління" апарату МВС - державному секретарю МВС, а за іншими бюджетними програмами - заступнику Міністра внутрішніх справ України відповідно до розподілу обов’язків;
( Абзац третій пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 569 від 12.07.2023 )
відповідальні виконавці вживають заходів щодо усунення розбіжностей з головним розпорядником і в триденний строк уносять уточнення до попередніх показників у робочому порядку. Після цього проекти кошторисів та відповідних показників на середньостроковий період подаються до Департаменту на електронних і паперових носіях за підписами голів Державної міграційної служби України, Державної прикордонної служби України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Національної поліції України, командувача Національної гвардії України або осіб, які виконують їх обов’язки (далі - уповноважені особи відповідальних виконавців), а також керівників бухгалтерських служб цих центральних органів виконавчої влади, Національної гвардії України (далі - керівники бухгалтерських служб).
( Абзац четвертий пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
III. Порядок формування бюджетних запитів та їх розгляду головним розпорядником
1. Підготовка та розроблення бюджетних запитів до проекту державного бюджету здійснюються відповідно до Бюджетної декларації та вимог інструкцій з підготовки бюджетних запитів з урахуванням планів діяльності на середньостроковий період, звітів про виконання паспортів бюджетних програм, результатів оцінки ефективності бюджетних програм, висновків про результати контрольних заходів, проведених органами, уповноваженими на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, рішень Кабінету Міністрів України за результатами огляду витрат державного бюджету в терміни, встановлені законодавством.
2. Головний розпорядник для забезпечення своєчасної організації роботи, пов’язаної зі складанням бюджетних запитів на середньостроковий період:
доводить у триденний строк до відома відповідальних виконавців доведені Міністерством фінансів України граничні обсяги видатків та надання кредитів загального фонду державного бюджету на плановий рік та індикативні прогнозні показники обсягів видатків і надання кредитів з державного бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди та за окремими програмами - граничні обсяги видатків за спеціальним фондом та організовує розроблення бюджетних запитів;
надає роз’яснення щодо їх складання;
розробляє і доводить інші показники, яких відповідальні виконавці повинні додержуватися при визначенні видатків та наданні кредитів;
установлює графік подання бюджетних запитів відповідальними виконавцями та форми запитуваної інформації.
( Пункт 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 663 від 09.08.2019 )
3. Відповідальні виконавці при підготовці бюджетних запитів та здійсненні розрахунків до них:
при визначенні обсягу видатків та надання кредитів із загального і спеціального фондів державного бюджету на наступний рік за основу беруть відповідні обсяги видатків та надання кредитів, які затверджені законом про Державний бюджет України на поточний рік;
під час розподілу граничного обсягу видатків та надання кредитів із загального та спеціального фондів державного бюджету за бюджетними програмами дотримуються граничних обсягів, наданих головним розпорядником;
при розподілі видатків за кодами економічної класифікації видатків ураховують чисельність працівників, передбачені до запровадження розміри мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, зміни щодо визначення відсотків нарахувань на заробітну плату, підвищення цін (тарифів) тощо;
в обов’язковому порядку виконують вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями, а також на утримання установ;
при формуванні видатків на оплату праці враховують структуру їх видатків із забезпеченням у першочерговому порядку обов’язкових виплат, а також доплат та надбавок, премії, матеріальну допомогу та виплати, що не мають обов’язкового характеру відповідно до законодавства;
під час визначення видатків забезпечують економію бюджетних коштів і матеріальних цінностей;
до бюджетних запитів уключають тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи;
видатки на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими, передбачають лише за умови забезпечення бюджетними коштами невідкладних витрат та відсутності заборгованості;
відповідно до основних функціональних повноважень здійснюють розподіл видатків за напрямами діяльності;
визначаються з обсягами видатків, які спрямовуються на виконання державних цільових програм або їх завдань;
при визначенні видатків ураховують результати аналізу управління зобов’язаннями загального та спеціального фондів з урахуванням можливої кредиторської та дебіторської заборгованостей на початок бюджетного року в межах граничних обсягів, наданих головним розпорядником;
при формуванні видатків, що здійснюються за рахунок власних надходжень, забезпечують дотримання напрямів використання, визначених бюджетним законодавством;
ураховують інші показники, які впливають на розрахунки видатків;
визначають результативні показники, які характеризують виконання бюджетних програм;
у разі незабезпечення потреби в коштах граничними обсягами видатків зазначають положення нормативно-правового акта, виконання яких не забезпечується;
приводять бюджетні зобов’язання у відповідність до доведених граничних обсягів видатків та надання кредитів із загального та спеціального фондів державного бюджету.
4. Відповідальні виконавці при формуванні капітальних видатків на будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів в обов’язковому порядку надають розрахунки коштів у розрізі об’єктів за окремо встановленими головним розпорядником формами.
................Перейти до повного тексту