1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.12.2022 № 450
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 лютого 2023 р.
за № 322/39378
Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів
Відповідно до статей 32, 34-36 Бюджетного кодексу України, пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з підготовки бюджетних запитів, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства фінансів України:
від 06 червня 2012 року № 687 "Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 червня 2012 року за № 1057/21369;
від 15 червня 2015 року № 554 "Про внесення змін до Інструкції з підготовки бюджетних запитів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03 липня 2015 року за № 773/27218.
3. Департаменту державного бюджету в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на заступників Міністра відповідно до розподілу обов’язків.

Міністр

С. Марченко

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України




О. Вискуб
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
21 грудня 2022 року № 450
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 лютого 2023 р.
за № 322/39378
ІНСТРУКЦІЯ
з підготовки бюджетних запитів
І. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає підходи до розрахунку та розподілу граничних показників видатків державного бюджету та надання кредитів з державного бюджету на середньостроковий період (далі - граничні показники), встановлює порядки складання та аналізу бюджетних запитів для підготовки проекту Державного бюджету України.
2. Головний розпорядник бюджетних коштів (далі - головний розпорядник) організовує та забезпечує підготовку бюджетного запиту і подає його до Мінфіну.
3. Бюджетний запит складається з використанням автоматизованої системи ведення державного бюджету (далі - АІС "Держбюджет") за такими формами:
Бюджетний запит на 20__ - 20__ роки, Форма БЗ-1 (загальна) (далі - Форма БЗ-1) (додаток 1);
Бюджетний запит на 20__ - 20__ роки, Форма БЗ-2 (індивідуальна) (далі - Форма БЗ-2) (додаток 2).
Форми БЗ-1 та БЗ-2 є обов’язковими для заповнення і подання.
4. Головний розпорядник, який реалізує бюджетні програми за загальнодержавними видатками та кредитуванням, складає і подає до Мінфіну бюджетний запит окремо за відповідним кодом відомчої класифікації видатків та кредитування бюджету.
5. Бюджетні запити подаються до Мінфіну в електронній або паперовій формі.
Бюджетний запит в електронній формі подається через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади чи спеціальний вебмодуль цієї системи. Засоби кваліфікованого електронного підпису або кваліфікованої електронної печатки застосовуються для кожної із форм бюджетного запиту окремо.
Бюджетний запит у паперовій формі подається у разі, якщо:
у головного розпорядника відсутні система електронного документообігу, інтегрована до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади, або спеціальний вебмодуль цієї системи;
бюджетний запит містить інформацію з обмеженим доступом, вимогу щодо захисту якої встановлено законом.
Головний розпорядник забезпечує відповідність бюджетного запиту, складеного в АІС "Держбюджет", бюджетному запиту, поданому до Мінфіну.
6. Бюджетний запит складається на середньостроковий період (плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди) відповідно до Бюджетної декларації, вимог цієї Інструкції та інших інструкцій, які відповідно до частини першої статті 34 Бюджетного кодексу України доводяться Мінфіном до головних розпорядників, на підставі граничних показників, доведених Мінфіном.
Інформація, яка включається до бюджетного запиту, має характеризувати направленість дій головного розпорядника на досягнення цілей державної політики, визначених у Бюджетній декларації, через реалізацію визначених ним бюджетних програм. Головний розпорядник забезпечує узгодженість стратегічного та бюджетного планування шляхом визначення набору заходів та результативних показників бюджетних програм, які є необхідними та достатніми для виконання показників досягнення цілей державної політики в середньостроковій перспективі.
Бюджетний запит містить інформацію про усі бюджетні кошти, використані головним розпорядником у попередньому році і які він планує використати у поточному році та у середньостроковому періоді, та усі бюджетні програми, які реалізовані, реалізуються та пропонуються до реалізації у відповідному бюджетному періоді.
7. Усі вартісні показники у формах наводяться у тисячах гривень з округленням до десятої.
Бюджетний запит містить показники загального фонду державного бюджету (далі - загальний фонд) та спеціального фонду державного бюджету (далі - спеціальний фонд).
8. Для заповнення форм бюджетного запиту використовуються показники надходжень державного бюджету, видатків державного бюджету (далі - видатки) та надання кредитів з державного бюджету (далі - надання кредитів):
звіту про виконання Державного бюджету України за попередній бюджетний період (далі - звіт за попередній бюджетний період) - для зазначення показників за попередній бюджетний період;
закону про Державний бюджет України на поточний бюджетний період з відповідними показниками розпису Державного бюджету України (далі - план на поточний бюджетний період) - для зазначення показників на поточний бюджетний період, якщо інше не передбачено інструкціями, які відповідно до частини першої статті 34 Бюджетного кодексу України доводяться Мінфіном до головних розпорядників;
розраховані на середньостроковий період відповідно до положень розділу III цієї Інструкції,- для зазначення показників на середньостроковий період.
9. Показники доходів і фінансування державного бюджету, повернення кредитів до державного бюджету, видатків та надання кредитів за попередній та на поточний бюджетні періоди мають відповідати кодам класифікації доходів бюджету, класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов’язання, економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету з урахуванням змін, внесених до відповідної бюджетної класифікації.
10. Разом з бюджетним запитом головний розпорядник подає потрібну для здійснення Мінфіном аналізу бюджетного запиту інформацію, до складу якої, в тому числі, входять:
розрахунки показників, включених до бюджетного запиту, в тому числі щодо капітальних видатків, із зазначенням факторів, що впливають на обсяг видатків та надання кредитів, визначених з урахуванням галузевих особливостей;
інформація щодо врахування ґендерного аспекту під час формування бюджетних показників;
підтвердні документи (у разі потреби);
перелік бюджетних програм, здійснення заходів за якими у плановому бюджетному періоді потребуватиме розроблення порядків використання коштів державного бюджету або внесення змін до раніше затверджених, з наведенням суті нових порядків або змін до чинних.
Мінфін відповідно до частини першої статті 34 Бюджетного кодексу України доводить до головних розпорядників форми, за якими складається інформація, що подається разом з бюджетним запитом.
Інформація до бюджетного запиту подається до Мінфіну в електронній або паперовій формі у порядку подання бюджетного запиту відповідно до пункту 5 цього розділу.
Інформація до бюджетного запиту в електронній формі подається у форматах RTF, DOC(X), XLS(X), PDF (з текстовим змістом, нескановане зображення).
11. Мінфін встановлює строки подання бюджетних запитів та інформації, що подається разом із ними.
Головний розпорядник забезпечує своєчасність, достовірність та зміст поданих до Мінфіну бюджетного запиту та інформації, що подається разом з ним.
12. У разі подання головним розпорядником бюджетного запиту, складеного з порушенням вимог цієї Інструкції, Мінфін протягом трьох робочих днів з дня його отримання повідомляє головному розпоряднику про необхідність доопрацювання такого бюджетного запиту. Доопрацьований з використанням АІС "Держбюджет" бюджетний запит головний розпорядник подає до Мінфіну протягом трьох робочих днів з дати надходження відповідного листа Мінфіну у порядку подання бюджетного запиту відповідно до пункту 5 цього розділу.
13. Головні розпорядники забезпечують уточнення бюджетних запитів з використанням АІС "Держбюджет" з урахуванням прийнятих Кабінетом Міністрів України рішень щодо доопрацювання проекту закону про Державний бюджет України для подання до Верховної Ради України та у триденний строк подають їх до Мінфіну у порядку подання бюджетного запиту відповідно до пункту 5 цього розділу.
II. Розрахунок граничних показників Мінфіном
1. Загальні граничні показники та граничні показники головним розпорядникам, визначені у Бюджетній декларації, під час підготовки проекту державного бюджету можуть бути уточнені Мінфіном з урахуванням:
змін основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на середньостроковий період (у разі наявності таких змін);
розподілу Міжвідомчою комісією з питань державних інвестиційних проектів державних капітальних вкладень на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів відповідно до статті 33-1 Бюджетного кодексу України;
рекомендацій Верховної Ради України щодо бюджетної політики (якщо такі рекомендації схвалені відповідно до частини шостої статті 152 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10 лютого 2010 року № 1861-VI "Про Регламент Верховної Ради України");
прийнятих нормативно-правових актів, які впливають на показники державного бюджету у середньостроковому періоді;
очікуваних та/або фактичних надходжень спеціального фонду бюджету за обґрунтованим поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету;
прийнятих управлінських рішень.
2. Граничні показники відповідному головному розпоряднику Мінфін доводить загальними сумами на кожний рік середньострокового періоду.
Разом з граничними показниками до головних розпорядників Мінфін доводить інструкції, які можуть запроваджувати додаткові фінансові обмеження, організаційні та інші вимоги.
III. Розрахунок видатків та надання кредитів і розподіл граничних показників головними розпорядниками
1. Розрахунок видатків / надання кредитів і розподіл граничних показників, доведених Мінфіном, за бюджетними програмами здійснюються головним розпорядником з використанням підходів, які застосовуються під час підготовки бюджетної пропозиції, визначених Інструкцією з підготовки пропозицій до Бюджетної декларації, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21 липня 2022 року № 207, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 04 серпня 2022 року за № 882/38218, та з урахуванням факторів, визначених пунктом 1 розділу II цієї Інструкції.
Показники спеціального фонду можуть бути уточнені головним розпорядником з урахуванням очікуваних та/або фактичних надходжень спеціального фонду бюджету.
2. Головні розпорядники включають до бюджетних запитів обсяги довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства на відповідні бюджетні періоди, показники за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проектів, у разі їх схвалення або відбору у встановленому законодавством порядку та на підставі розрахунків обсягу витрат і вигод щодо реалізації таких інвестиційних проектів, та/або підписаного договору з іноземними державами, іноземними фінансовими установами, міжнародними фінансовими організаціями.
3. Державні капітальні вкладення на розроблення та реалізацію державних інвестиційних проектів включаються до бюджетних запитів відповідно до розподілу Міжвідомчою комісією з питань державних інвестиційних проектів.
4. Якщо бюджетний запит передбачає надання державної допомоги суб’єктам господарювання за рахунок державного бюджету у будь-якій формі, головні розпорядники додають до бюджетного запиту копію рішення Уповноваженого органу з питань державної допомоги, прийнятого за результатами розгляду повідомлення про нову державну допомогу або справи про державну допомогу відповідно до Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання", або письмово повідомляють про їх звільнення від обов’язку повідомлення про нову державну допомогу з посиланням на положення цього Закону та нормативно-правові акти, якими встановлені відповідні умови для звільнення.
IV. Аналіз бюджетних запитів Мінфіном
1. Структурні підрозділи Мінфіну (з урахуванням закріплення бюджетних програм та координації головних розпорядників за структурними підрозділами Мінфіну або функцій таких структурних підрозділів) здійснюють аналіз бюджетних запитів, отриманих від головних розпорядників, щодо їх відповідності Бюджетній декларації, граничним показникам, доведеним Мінфіном, вимогам цієї Інструкції, інших інструкцій, доведених Мінфіном, а також ефективності використання бюджетних коштів, у тому числі на підставі звітів про виконання паспортів бюджетних програм, результатів оцінки ефективності бюджетних програм, висновків про результати контрольних заходів, проведених органами, уповноваженими на здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, рішень Кабінету Міністрів України за результатами оглядів витрат державного бюджету, результатів гендерного аналізу бюджетних програм.
2. З метою усунення розбіжностей з головними розпорядниками щодо показників проекту державного бюджету та недоліків, виявлених під час аналізу бюджетних запитів, Мінфін може проводити:
погоджувальні наради або інші заходи (консультації, робочі зустрічі, у тому числі з використанням електронних комунікацій, зокрема через мережу Інтернет) з головними розпорядниками;
консультації (наради) з членами Кабінету Міністрів України.
3. За результатами аналізу бюджетних запитів та вжитих заходів структурні підрозділи Мінфіну (з урахуванням закріплення бюджетних програм та координації головних розпорядників за структурними підрозділами Мінфіну або функцій таких структурних підрозділів) надають структурному підрозділу Мінфіну, який відповідає за підготовку проекту Державного бюджету України, відповідну інформацію за визначеною ним формою для узагальнення та подання Міністру фінансів України.
4. На основі інформації про результати аналізу бюджетних запитів та результати погоджувальних нарад, інших вжитих заходів Міністр фінансів України приймає рішення про включення бюджетних запитів до проекту Державного бюджету України.

................
Перейти до повного тексту