- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
29.12.2002 № 1098
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 січня 2003 р.
за № 47/7368
Про паспорти бюджетних програм
1. Затвердити:
Правила складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (додаються);
форму паспорта бюджетної програми (додається);
форму звіту про виконання паспорта бюджетної програми (додається);
2. Установити, що головні розпорядники коштів державного бюджету (далі - головні розпорядники):
2.1. Є відповідальними за розробку і затвердження за погодженням з Міністерством фінансів паспортів бюджетних програм та складання звітів про їх виконання згідно з Правилами, затвердженими цим наказом.
2.2. Оприлюднюють шляхом розміщення на своїх офіційних сайтах паспорти бюджетних програм на поточний бюджетний період (включаючи зміни до паспортів бюджетних програм) протягом трьох робочих днів з дня затвердження таких документів та звіти про виконання паспортів бюджетних програм за звітний бюджетний період протягом трьох робочих днів після подання зведеної річної бюджетної звітності.
3. Звіти про виконання паспортів бюджетних програм, разом із офіційною державною статистичною, фінансовою, бюджетною та іншою звітністю за відповідний бюджетний період, а також висновками органів виконавчої влади, уповноважених на проведення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, та висновками Рахункової палати використовуються для оцінки ефективності бюджетних програм та під час проведення огляду витрат державного бюджету.
4. Установити, що у 2023 році, як виняток із Правил складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, затверджених цим наказом, головні розпорядники складають звіти про виконання паспортів бюджетних програм на 2022 рік з урахуванням такого:
1) у пункті 6 звіту про виконання паспорту бюджетної програми:
зазначаються усі завдання, визначені у затвердженому паспорті бюджетної програми, а також додаються завдання, які виконувалися в рамках бюджетної програми у звітному періоді відповідно до управлінських рішень, прийнятих в умовах воєнного стану;
для кожного завдання, яке не було визначене у затвердженому паспорті бюджетної програми, робиться позначка "(додано)";
2) у пункті 7 звіту про виконання паспорту бюджетної програми:
зазначаються усі напрями використання бюджетних коштів, визначені у затвердженому паспорті бюджетної програми, а також додаються напрями, за якими здійснено платежі відповідно до управлінських рішень, прийнятих в умовах воєнного стану;
для кожного напряму використання бюджетних коштів, який не був визначений у затвердженому паспорті бюджетної програми, робиться позначка "(додано)". За такими напрямами графи 3-5 не заповнюються;
рядок "Усього" у графах 6-8 має відповідати даним зведеної річної бюджетної звітності за відповідний бюджетний період, поданої головним розпорядником Державній казначейській службі України;
( Абзац четвертий підпункту 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
у графі "Пояснення щодо причин відхилення обсягів касових видатків (наданих кредитів з бюджету) за напрямом використання бюджетних коштів від обсягів, затверджених у паспорті бюджетної програми" лаконічно наводяться причини такого відхилення або включення напряму, який не був визначений у затвердженому паспорті бюджетної програми, із зазначенням номера та дати відповідних нормативно-правових актів;
3) у пункті 9 звіту про виконання паспорту бюджетної програми:
до результативних показників, затверджених у паспорті бюджетної програми, додаються результативні показники, які характеризують фактичне виконання бюджетної програми, але які неможливо було передбачити під час складання паспорта бюджетної програми;
включаються результативні показники, які характеризують виконання завдань бюджетної програми та реалізацію напрямів використання бюджетних коштів, доданих у пункти 6 та 7 такого звіту відповідно до підпунктів 1 та 2 цього пункту;
( Абзац третій підпункту 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
для кожного із результативних показників бюджетної програми, доданого відповідно до абзаців другого та третього цього підпункту, робиться позначка "(додано)". За такими результативними показниками не заповнюються графи "Затверджено у паспорті бюджетної програми" та "Пояснення щодо причин розбіжностей між фактичними та затвердженими результативними показниками" пункту 9 звіту про виконання паспорту бюджетної програми.
( Абзац четвертий підпункту 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
5. Установити, що з 2024 року, як виняток із Правил складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, затверджених цим наказом, головні розпорядники, що належать до сектору безпеки і оборони, за бюджетними програмами, видатки за якими спрямовуються на національну безпеку і оборону, складають звіти про виконання паспортів бюджетних програм на відповідні роки, в яких діяв воєнний стан, введений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
№ 64 "Про введення воєнного стану в Україні", включаючи рік, в якому його припинено чи скасовано, з урахуванням підпунктів 1-3 пункту 4 цього наказу.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Державного секретаря Максюту А.А.
Перший віце-прем'єр-міністр України, Міністр фінансів України | М.Я. Азаров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
29.12.2002 № 1098
(у редакції наказу Міністерства
фінансів України
14.01.2008 № 19
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 січня 2003 р.
за № 47/7368
ПРАВИЛА
складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання
( У назві та тексті Правил слова в усіх відмінках "моніторинг та аналіз виконання" замінено словами "оцінка ефективності" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 1568 від 16.12.2010 )
( З тексту Правил виключено слова "на відповідний бюджетний період" згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 1568 від 16.12.2010 )
( У тексті Правил слова "Державне казначейство України" в усіх відмінках замінено словами "Державна казначейська служба України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 1605 від 12.12.2011 )
I. Загальні положення
1. Паспорт бюджетної програми - документ, що визначає мету, завдання, напрями використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), та цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник.
( Абзац другий пункту 1 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 1605 від 12.12.2011 )
Мета бюджетної програми відображає цілі, яких необхідно досягти при виконанні бюджетної програми у середньостроковому періоді, відповідає пріоритетам державної політики у відповідній сфері, визначеним нормативно-правовими актами, та спрямована на досягнення цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник. Мета повинна бути чіткою, реальною та досяжною.
Завдання бюджетної програми відображають основні етапи і шляхи виконання бюджетної програми протягом бюджетного періоду та спрямовані на досягнення її мети. Завдання мають бути чітко сформульованими, конкретними, їх виконання має перевірятися за допомогою результативних показників бюджетної програми.
Напрями використання бюджетних коштів - дії (заходи), пов’язані з наданням публічних послуг та/або забезпеченням надання таких послуг і спрямовуються на досягнення мети та забезпечують виконання завдань в межах коштів, передбачених на виконання бюджетної програми. Напрями використання бюджетних коштів висвітлюють як безпосередньо публічні послуги, так і їх отримувачів та/або надавачів.
Результативні показники бюджетної програми - кількісні та якісні показники, які визначають результат виконання бюджетної програми, характеризують хід її реалізації, ступінь досягнення цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник бюджетних коштів, досягнення мети бюджетної програми, виконання завдань бюджетної програми, висвітлюють обсяг і якість надання публічних послуг.
( Пункт 1 розділу I доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 1083 від 21.12.2018 )
2. Паспорти бюджетних програм складають усі головні розпорядники бюджетних коштів (далі - головні розпорядники) за кожною бюджетною програмою, крім бюджетних програм Пенсійного фонду України щодо пенсійного забезпечення; бюджетних програм, які створюються протягом року за рахунок коштів резервного фонду бюджету; з повернення кредитів до бюджету; за заходами щодо відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду, відшкодування громадянинові вартості конфіскованого та безхазяйного майна, стягнутого в дохід держави, відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, їх посадових і службових осіб; за загальнодержавними видатками та кредитуванням; за заходами щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою.
Паспорт бюджетної програми формується з використанням інформації, наведеної у бюджетному запиті головного розпорядника, плані діяльності головного розпорядника на середньостроковий період, з урахуванням бюджетних призначень, установлених законом про Державний бюджет України, та порядків використання бюджетних коштів.
( Абзац другий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 1083 від 21.12.2018 )
Проекти паспортів бюджетних програм (включаючи зміни до паспортів бюджетних програм) та звіти про їх виконання складаються з використанням автоматизованої системи ведення державного бюджету (АІС "Держбюджет").
( Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом третім згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
Казначейство здійснює платежі за дорученнями розпорядників бюджетних коштів у разі наявності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми.
3. Головні розпорядники розробляють проекти паспортів бюджетних програм і подають їх на погодження до Міністерства фінансів України (далі - Мінфін) протягом 30 днів після набрання чинності законом про Державний бюджет України.
У разі встановлення бюджетних призначень законом про внесення змін до закону про Державний бюджет України та/або відкриття в установленому законодавством України порядку нових бюджетних програм після прийняття закону про Державний бюджет України головні розпорядники подають на погодження до Мінфіну проєкти паспортів таких бюджетних програм протягом тижня після внесення Мінфіном відповідних змін до розпису державного бюджету.
( Пункт 3 розділу I доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
( Абзац третій пункту 3 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
( Абзац четвертий пункту 3 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
( Абзац п'ятий пункту 3 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
( Абзац шостий пункту 3 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
( Абзац сьомий пункту 3 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 682 від 11.12.2023 )
Якщо реалізація бюджетної програми потребує затвердження порядку використання бюджетних коштів або внесення змін до чинного порядку використання бюджетних коштів, головні розпорядники подають на погодження до Мінфіну проект паспорта бюджетної програми протягом тижня після набрання чинності відповідним рішенням.
( Абзац восьмий пункту 3 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
Проекти паспортів бюджетних програм подаються до Мінфіну в електронній або паперовій формі.
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
Проекти паспортів бюджетних програм в електронній формі подаються через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису (печатки) чи спеціальний вебмодуль системи взаємодії.
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
Проекти паспортів бюджетних програм у паперовій формі подаються у разі, якщо:
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
у головного розпорядника відсутні система електронного документообігу, інтегрована до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади, або спеціальний вебмодуль системи взаємодії;
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
проект паспорта бюджетної програми містить інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
4. Головні розпорядники забезпечують відповідність змісту паспортів бюджетних програм закону про Державний бюджет України та/або розпису державного бюджету (крім випадків внесення змін до паспортів бюджетних програм у разі внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ), порядкам використання бюджетних коштів та цим Правилам.
5. Мінфін здійснює погодження проекту паспорта бюджетної програми протягом 10 днів з дня його отримання.
Проекти паспортів бюджетних програм погоджуються в установленому законодавством порядку шляхом проставлення на них грифа погодження.
Проекти паспортів бюджетних програм, отримані Мінфіном в електронній формі, погоджуються шляхом оформлення аркуша погодження із накладенням уповноваженою посадовою особою кваліфікованого електронного підпису.
У разі невідповідності проекту паспорта бюджетної програми закону про Державний бюджет України та/або розпису державного бюджету, порядку використання бюджетних коштів та цим Правилам Мінфін в тижневий строк з дня його отримання повідомляє відповідного головного розпорядника про необхідність доопрацювання такого проекту паспорта.
6. Паспорти бюджетних програм затверджуються наказами головного розпорядника або, якщо згідно з нормативно-правовими актами головний розпорядник ухвалює свої рішення у формі іншій, ніж наказ (наприклад, постанова, розпорядження тощо),- іншими відповідними розпорядчими документами головного розпорядника протягом 45 днів від дня набрання чинності законом про Державний бюджет України, а у випадках, визначених абзацами другим і третім пункту 3 цього розділу,- у тижневий строк від дня погодження Мінфіном проєкту паспорта бюджетної програми.
У грифі "ЗАТВЕРДЖЕНО" форми паспорта бюджетної програми зазначається назва відповідного розпорядчого документа головного розпорядника.
Перед затвердженням паспорта бюджетної програми, проект якого був погоджений Мінфіном шляхом оформлення аркуша погодження, головний розпорядник включає до грифа "ПОГОДЖЕНО" форми паспорта бюджетної програми дату і номер відповідного аркуша погодження.
( Пункт 6 розділу I доповнено новим абзацом третім згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
7. Протягом трьох робочих днів з дня затвердження паспорта бюджетної програми головний розпорядник:
передає в електронній або паперовій формі у порядку, встановленому для подання на погодження проекту паспорта бюджетної програми, до Мінфіну та Казначейства засвідчені в установленому законодавством порядку копії паспорта та наказу або іншого розпорядчого документа про його затвердження;
пересилає до Мінфіну паспорт бюджетної програми у затвердженій редакції з використанням автоматизованої системи ведення державного бюджету (АІС "Держбюджет").
8. Головний розпорядник протягом трьох робочих днів від дня прийняття наказу або іншого розпорядчого документа про затвердження паспортів бюджетних програм забезпечує доведення до розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів його копій та копій затверджених паспортів відповідних бюджетних програм.
( Абзац перший пункту 8 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 813 від 28.12.2020 )
................Перейти до повного тексту