1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.12.2001 № 574
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 січня 2002 р.
за № 3/6291
Про затвердження Інструкції про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів № 1455 від 24.11.2010 № 112 від 15.03.2019 )
З метою чіткого розмежування повноважень, прав і відповідальності головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм у процесі складання, затвердження та виконання бюджету в умовах застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі, керуючись частиною 2 статті 32, статтею 42 Бюджетного кодексу України,
НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 1455 від 24.11.2010 )
1. Затвердити Інструкцію про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі, що додається.
2. Департаменту по бюджету (Мярковський А.І.) подати на державну реєстрацію цей наказ до Міністерства юстиції України і довести його до відома головних розпорядників коштів державного бюджету.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр І.О. Мітюков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
14.12.2001 № 574
(у редакції наказу Міністерства
фінансів України
від 15 березня 2019 року № 112)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 січня 2002 р.
за № 3/6291
ІНСТРУКЦІЯ
про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі
І. Загальні положення
1. Ця Інструкція розроблена з метою розмежування повноважень головного розпорядника коштів державного бюджету (далі - головний розпорядник) та відповідального виконавця бюджетної програми (далі - відповідальний виконавець) у процесі складання, затвердження та виконання бюджету.
2. Відповідальний виконавець визначається головним розпорядником за погодженням з Мінфіном.
У структурі коду бюджетної програми ознакою відповідального виконавця є четверта цифра коду.
У системі головного розпорядника не може бути більше ніж дев’ять відповідальних виконавців (цифри від 1 до 9), включаючи апарат головного розпорядника, ознакою якого є цифра 1.
3. Відповідальним виконавцем може бути:
головний розпорядник - за бюджетними програмами, виконання яких забезпечується його апаратом;
розпорядник бюджетних коштів державного бюджету нижчого рівня (далі - розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня), який забезпечує виконання бюджетних програм у системі головного розпорядника.
4. Відповідальний виконавець є юридичною особою та має окремий рахунок.
Відповідальний виконавець у процесі виконання бюджетних програм забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.
5. Відповідальний виконавець:
1) розробляє плани діяльності на середньостроковий період (включаючи заходи щодо реалізації інвестиційних проектів) з урахуванням Бюджетної декларації, закону про Державний бюджет України, прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку;
2) організовує та забезпечує відповідно до Бюджетної декларації, вимог інструкцій з підготовки бюджетних запитів, планів діяльності на середньостроковий період та інших документів, передбачених частиною першою статті 35 Бюджетного кодексу України , складання бюджетного запиту з обґрунтованими розрахунками і подає їх головному розпоряднику;
3) отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України, приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів (далі - одержувач), розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань;
4) затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (плани використання бюджетних коштів одержувачів), якщо інше не передбачено законодавством;
5) надає головному розпоряднику пропозиції щодо порядків використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів (в тому числі за бюджетними програмами, вперше визначеними законом про Державний бюджет України);
6) розробляє проекти паспортів бюджетних програм та подає їх головному розпоряднику для затвердження, складає звіти про виконання паспортів бюджетних програм, здійснює аналіз стану виконання результативних показників бюджетних програм;
7) здійснює оцінку ефективності бюджетних програм, у тому числі організовує та здійснює моніторинг, аналіз та контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів;
8) здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів у бюджетному процесі;
9) здійснює внутрішній контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами і витрачанням ними бюджетних коштів;
10) здійснює своєчасне повернення у повному обсязі до бюджету коштів, наданих за операціями з кредитування бюджету, а також кредитів (позик), отриманих державою, та коштів, наданих під державні гарантії;

................
Перейти до повного тексту