1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.03.2008 N 71
Про затвердження Регламенту Головного управління державної служби України та його територіальних органів
( Внесено зміни наказами Головдержслужби від 11.08.08 N 225, від 26.08.08 N 234, від 05.09.08 N 244, від 15.10.08 N 284 та від 21.11.08 N 348, від 31.12.08 N 384, від 21.01.2009 N 14, від 02.03.09 N 61, від 04.03.09 N 65, від 19.03.09 N 78, від 20.03.09 N 80, від 24.04.09 N 125 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Головного управління державної служби N 134 від 30.04.2009 N 222 від 19.08.2009 N 280 від 23.09.2009 N 44 від 19.02.2010 N 63 від 03.03.2010 N 285 від 12.11.2010 N 63 від 22.03.2011 N 85 від 31.03.2011 N 90 від 05.04.2011 N 120 від 06.05.2011 N 122 від 10.05.2011 N 133 від 25.05.2011 N 163 від 07.07.2011 N 167 від 12.07.2011 )
З метою подальшого удосконалення організації роботи центрального апарату Головного управління державної служби України та його територіальних органів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Регламенту Головного управління державної служби України та його територіальних органів (далі - Регламент).
2. Наказ Головдержслужби України від 16.02.07 N 54 із змінами та доповненнями вважати таким, що втратив чинність.
3. Першому заступнику, заступникам Начальника Головдержслужби України, директору Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, директору департаменту персоналу державних органів та місцевого самоврядування, керівникам структурних підрозділів, керівникам територіальних органів Головдержслужби України забезпечити неухильне виконання вимог цього Регламенту.
4. Керівникам структурних підрозділів переглянути у місячний термін та привести у відповідність до цього Регламенту накази Головдержслужби України.
5. Управлінню організаційної роботи, документообігу та контролю (Яцуба О.І.) ознайомити з цим наказом першого заступника, заступників Начальника Головдержслужби України, директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, директора департаменту персоналу державних органів та місцевого самоврядування, керівників структурних підрозділів та територіальних органів Головдержслужби України.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Головдержслужби Т.Мотренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головдержслужби
України
26.03.2008 N 71
РЕГЛАМЕНТ
Головного управління державної служби України та його територіальних органів
( По тексту Регламенту слова "управління справами", слова "управління організаційної роботи, стратегічного планування, документообігу та контролю" та слова "управління організаційної роботи, документообігу та контролю" замінено словами "адміністративно-фінансовий департамент", слова "юридичне управління" - словами "юридичний департамент", слова "управління аналізу політики і стратегії розвитку державної служби" - словами "департамент модернізації державної служби", слова "департамент персоналу державних органів та місцевого самоврядування" - словами "департамент персоналу державних органів та органів місцевого самоврядування" у відповідних відмінках; слова "заступник Начальника Головдержслужби з питань правової роботи" замінено словами "заступник Начальника Головдержслужби з питань правової роботи та модернізації державної служби" у відповідних відмінках згідно з Наказом Головного управління державної служби N 44 від 19.02.2010 ) ( По тексту Регламенту слова "управління державної служби Головдержслужби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі" замінено словами "управління державної служби Головдержслужби України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві та Київській області" у відповідних відмінках згідно з Наказом Головного управління державної служби N 63 від 03.03.2010 )
Регламент Головного управління державної служби України та його територіальних органів (далі - Регламент Головдержслужби України) є відомчим нормативним актом, який встановлює порядок організації діяльності Головдержслужби України та управлінь державної служби Головдержслужби України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві та Київській області (далі - територіальні органи) відповідно до покладених повноважень.
Розділ 1. Загальні положення
Параграф 1. Основи діяльності Головдержслужби України
1. Головдержслужба України є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує проведення єдиної державної політики у сфері державної служби та функціональне управління державною службою.
2. Головдержслужба України та її територіальні органи у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законом України "Про державну службу", іншими законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, а також актами Кабінету Міністрів України, Положенням про Головне управління державної служби України, положеннями про територіальні органи, документами з питань системи управління якістю Головдержслужби України та цим Регламентом.
3. Головдержслужба України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку управління державної служби Головдержслужби України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві та Київській області (далі - територіальні органи).
Параграф 2. Спрямування, координація і контроль
1. Діяльність Головдержслужби спрямовує і координує Кабінет Міністрів відповідно до Конституції та законів України шляхом видання відповідних актів та прийняття рішень про надання окремих доручень за результатами обговорення питань на його засіданнях.
2. Кабінет Міністрів контролює діяльність Головдержслужби, заслуховує на своїх засіданнях звіти (інформацію) Начальника Головдержслужби України про роботу Головдержслужби України. Підготовка матеріалів з таких питань здійснюється у порядку, встановленому розділом 7 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року N 950.
3. Безпосереднє спрямування, координацію і контроль виконання покладених на Головдержслужбу України завдань, здійснює Міністр Кабінету Міністрів України у відповідності до Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.00 N 965, шляхом:
1) формування державної політики у сфері державної служби та контролю за її реалізацією Головдержслужбою України;
2) внесення на розгляд Кабінету Міністрів України розроблених Головдержслужбою проектів нормативно-правових актів та погодження наказів, які підлягають державній реєстрації в установленому порядку;
3) заслуховування інформації Начальника Головдержслужби України з особливо важливих питань та його звіту про виконання покладених на Головдержслужбу завдань;
4) проведення нарад, робочих зустрічей, консультації з Начальником Головного управління державної служби України, надсиланням офіційних листів;
5) надання обов'язкови до виконання доручень відповідно до актів Президента України, рішень Кабінету Міністрів України, доручень Прем'єр-міністра України, що випливають з програми діяльності Кабінету Міністрів України, а також інших завдань, покладених на Кабінет Міністрів України;
6) внесення керівництву пропозицій, які є обов'язковими для розгляду;
7) затвердження структури Головдержслужби України;
8) визначення посадової особи Кабінету Міністрів України для включення до складу колегії Головдержслужби України;
9) погодження схвалених на засіданні колегії Стратегічного плану роботи Головдержслужби на наступний рік і заходів щодо реалізації основних напрямів та стратегічних цілей її діяльності відповідно до завдань покладених на Головдержслужбу України.
4. Територіальні органи підзвітні та підконтрольні Головдержслужбі України.
Параграф 3. Взаємодія з громадськістю
Головдержслужба України інформує громадськість про свою діяльність, залучає громадян до процесу прийняття рішень з питань, що мають важливе суспільне значення відповідно до методик процесів "Інформування громадськості" та "Консультації з громадськістю".
Розділ 2. Організація роботи Головдержслужби України
Параграф 4. Організаційні засади діяльності
1. Головдержслужба України забезпечує процес управлінської діяльності відповідно до системи управління якістю побудованої з урахуванням ДСТУISO 9001:2001, зокрема Настанови з якості Головдержслужби України, Політики Головдержслужби України та методики процесу "Моніторинг діяльності та удосконалення" шляхом планування своєї роботи, її організації та контролю за виконанням завдань, визначених Положенням про Головне управління державної служби України.
2. Діяльність територіальних органів визначена положеннями, розробленими відповідно до Типового положення про управління державної служби Головного управління державної служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України та здійснюється на основі системи управління якістю з урахуванням ДСТУISO 9001:2001.
3. Головдержслужба України та її територіальні органи в межах визначених повноважень видають накази, організовують та контролюють їх виконання.
4. Головдержслужбу України очолює Начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до визначеного Кабінетом Міністрів України порядку.
5. Начальник Головдержслужби України має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до визначеного Кабінетом Міністрів України порядку.
6. Керівники структурних підрозділів Головдержслужби України призначаються Начальником Головдержслужби України за погодженням з Міністром Кабінету Міністрів України.
7. Призначення та звільнення з посад працівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України здійснюється Начальником Головдержслужби України.
8. Призначення завідувача сектору внутрішнього фінансового контролю адміністративно-фінансового департаменту здійснюється відповідно до ПКМУ від 22.05.02 N 685 "Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю" та наказу Головкру 10.06.08 N 247 "Про внесення змін до Порядку погодження з органами державної контрольно-ревізійної служби питання щодо призначення та звільнення з посад керівників контрольно-ревізійних підрозділів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів".
9. Структуру центрального апарату Головдержслужби України затверджує Міністр Кабінету Міністрів України відповідно до Положення про Головне управління державної служби України.
10. Гранична чисельність працівників Головдержслужби України та її територіальних органів затверджується Кабінетом Міністрів України.
11. Штатний розпис центрального апарату, кошторис видатків Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби України за погодженням з Міністерством фінансів України.
12. Положення про структурні підрозділи центрального апарату Головдержслужби України, у т.ч. положення про відділи та сектори, розробляються їх керівниками, погоджуються з першим заступником чи заступником Начальника Головдержслужби України (відповідно до розподілу обов'язків), адміністративно-фінансовим департаментом, управлінням організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи та після правової експертизи на відповідність чинному законодавству і відомчим нормативно-правовим актам і погодження юридичним управлінням затверджуються Начальником Головдержслужби України.
13. Положення про структурні підрозділи (відділи, сектори) територіальних органів Головдержслужби України розробляються їх керівниками, погоджуються із заступником начальника територіального органу, головним спеціалістом - юрисконсультом і затверджуються начальником територіального органу.
14. Посадові обов'язки керівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України та керівників відділів (секторів) у їх складі визначаються в положеннях, а працівників - у посадових інструкціях, що розробляються згідно з положеннями про структурні підрозділи центрального апарату Головдержслужби України, Порядку підготовки організаційних документів у Головному управлінні державної служби України та його територіальних органах, затвердженим наказом Головдержслужби (додаток 1) та з урахуванням Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців.
15. Посадові інструкції працівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України підписуються їх безпосередніми керівниками, керівниками відповідних структурних підрозділів та затверджуються Начальником Головдержслужби, першим заступником та заступниками Начальника Головдержслужби України відповідно до розподілу обов'язків.
Посадові інструкції працівників департаменту персоналу державних органів та органів місцевого самоврядування (далі - департамент) підписуються їх безпосередніми керівниками та затверджуються директором департаменту.
16. Посадові обов'язки керівників структурних підрозділів, посадові інструкції працівників, яким визначено безпосередню розробку нормативно-правових актів, погоджуються із заступником Начальника Головдержслужби України, відповідальним за цю роботу згідно з розподілом обов'язків.
17. Начальник управління в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі призначається на посаду Начальником Головдержслужби за погодженням відповідно з Головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головою обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації та звільняється з посади Начальником Головдержслужби.
( Пункт 17 параграфу 4 в редакції Наказу Головного управління державної служби N 280 від 23.09.2009 )
18. Начальник територіального органу має одного заступника, якого за його поданням призначає на посаду та звільняє з посади Начальник Головдержслужби України.
19. Посадові обов'язки начальників територіальних органів визначаються у положеннях про територіальні органи.
20. Розподіл обов'язків між начальником територіального органу та його заступником затверджується відповідним наказом територіального органу.
21. Працівники територіальних органів призначаються на посади та звільняються з посад начальниками територіальних органів.
22. Юрисконсульт та головний спеціаліст-бухгалтер територіального органу перебувають у безпосередньому підпорядкуванні начальника цього органу. Призначення юрисконсульта на посаду, його звільнення та переміщення на іншу посаду письмово погоджується з юридичним управлінням. Юридичне управління несе відповідальність за рівень фахової підготовки кандидатів на зайняття посад юрист-консультів, достатній для виконання обов'язків юрисконсульта.
23. Положення, структуру, штатні розписи, чисельність працівників і кошториси видатків територіальних органів затверджує Начальник Головдержслужби України.
24. Керівники структурних підрозділів територіальних органів Головдержслужби України керуються у своїй роботі відповідними положеннями про зазначені структурні підрозділи;
посадові обов'язки, межі повноважень та відповідальність інших працівників територіальних органів визначаються у посадових інструкціях, що розробляються згідно з положеннями про структурні підрозділи територіальних органів Головдержслужби України, Порядку підготовки організаційних документів у Головному управлінні державної служби України та його територіальних органах, затвердженим наказом Головдержслужби (додаток 1) та з урахуванням Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців;
25. Посадові інструкції працівників територіальних органів підписуються їх безпосередніми керівниками та затверджуються начальником територіального органу.
26. Робота Головдержслужби України та її територіальних органів є відкритою і гласною, за винятком питань, що становлять державну і службову таємницю.
27. Інформація про діяльність Головдержслужби України та територіальних органів надається громадянам, представникам засобів масової інформації тощо, виходячи з положень законів України "Про звернення громадян", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", "Про телебачення і радіомовлення", "Про видавничу справу" та інших актів законодавства.
( Пункт 27 параграфу 4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного управління державної служби N 122 від 10.05.2011 )
28. Питання, що стосуються режимно-секретної діяльності, вирішуються відповідно до вимог Закону України "Про державну таємницю", Порядку організації режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року N 1561-12, та інших нормативно-правових актів з питань забезпечення режиму секретності.
29. Відповідно до законів України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцією" та Загальних правил поведінки державного службовця кожен працівник Головдержслужби України та територіальних органів має дотримуватися основних принципів державної служби та етики поведінки державного службовця, не припускатися дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держави чи негативно вплинути на репутацію державного службовця.
30. Для погодженого вирішення питань у Головдержслужбі України утворені дорадчі органи: Експертно-координаційна рада з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування і методичного забезпечення проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування при Головному управлінні державної служби України, колегія Головдержслужби України, Громадська рада при Головному управлінні державної служби України, Наукова рада Головдержслужби України, Експертна рада при Начальнику Головдержслужби з підготовки пропозицій щодо рішень з окремих кадрових питань.
( Пункт 30 параграфу 4 в редакції Наказу Головного управління державної служби N 44 від 19.02.2010 ) ( Пункт 31 параграфу 4 розділу 2 виключено на підставі Наказу Головного управління державної служби N 285 від 12.11.2010 )
31. Головдержслужба України з метою ефективного забезпечення реалізації своїх повноважень, координації дій територіальних органів під час виконання доручень органів державної влади, запитів і звернень народних депутатів України, а також для вирішення оперативних питань може утворювати дорадчі та консультативні органи (комітети, комісії, робочі групи тощо).
32. Головдержслужба України погоджує нормативно-правові акти, які стосуються соціально - трудової сфери у галузі державної служби, з Центральним комітетом профспілки працівників державних установ України.
Параграф 5. Здійснення повноважень посадовими особами Головдержслужби України
Розподіл обов'язків між Начальником Головдержслужби України, першим заступником та заступниками Начальника Головдержслужби України затверджується наказом Головдержслужби України.
Розділ 3. Робота колегіальних органів
( Параграф 6 розділу 3 виключено на підставі Наказу Головного управління державної служби N 285 від 12.11.2010 )
Параграф 6. Експертно-координаційна рада з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування і методичного забезпечення проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування при Головному управлінні державної служби України
1. Експертно-координаційна рада з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування і методичного забезпечення проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування при Головному управлінні державної служби України є колегіальним дорадчим органом, який створено з метою організації та координації методичного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування та проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.
2. Діяльність Ради здійснюється відповідно до Положення про Експертно-координаційну раду з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування і методичного забезпечення проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування при Головному управлінні державної служби України, затвердженого наказом Головдержслужби України (Додаток 2).
3. До складу Експертно-координаційної ради входять голова, заступник голови, секретар, який обирається із членів Експертно-координаційної ради.
4. Експертно-координаційна рада:
забезпечує єдиний методологічний підхід у вирішенні питань теорії та практики державної служби та служби в органах місцевого самоврядування;
розробляє рекомендації щодо формування та проведення державної політики з питань професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
розглядає та готує пропозиції щодо удосконалення професійного розвитку державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування;
визначає пріоритетні напрями, аналізує стан, перспективи розробок, а також орієнтовну тематику методичних, інформаційних, консультативних та інших матеріалів з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, професійного навчання кадрів;
розглядає та вносить пропозиції щодо нормативно-правової, методичної та іншої документації з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування та професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
розглядає навчальну, методичну, інформативну та консультативну літературу для державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування та надає гриф "Рекомендовано Головним управлінням державної служби України";
проводить експертизу і оцінку якості навчальних програм для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
проводить експертизу і оцінку пілотних проектів з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;
веде облік навчальної, методичної, інформативної та консультативної літератури для державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування;
взаємодіє з державними органами влади та органами місцевого самоврядування, навчальними закладами з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.
5. Засідання Експертно-координаційної ради проводиться за окремим планом не рідше одного разу на півроку, робочих груп - не рідше одного разу на квартал.
( Параграф в редакції Наказу Головного управління державної служби N 44 від 19.02.2010 )
Параграф 7. Колегія Головдержслужби України
1. Колегія Головдержслужби України (далі - Колегія) є постійним консультативно-дорадчим органом, створеним для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Головдержслужби України та її територіальних органів, обговорення найважливіших напрямів їх поточної та перспективної діяльності.
2. У своїй роботі Колегія керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Загальним положенням про колегію центрального органу виконавчої влади і місцевої державної адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, та іншими нормативно-правовими актами, а також Регламентом підготовки та проведення засідань колегії Головдержслужби України, затвердженого наказом Головдержслужби України (додаток 3).
3. Персональний склад Колегії затверджується Начальником Головдержслужби України.
4. Організаційною формою роботи Колегії є засідання, які проводяться в міру потреби.
5. За ініціативою Голови Колегії можуть проводитись позапланові (позачергові) засідання Колегії.
6. У разі потреби можуть проводитися розширені та виїзні засідання Колегії, а також спільні засідання з колегіями інших органів виконавчої влади.
7. Матеріали розширеного засідання Колегії видаються та публікуються у засобах масової інформації. Термін видання та опублікування матеріалів Колегії визначає Начальник Головдержслужби України. Відповідальним за видання та опублікування матеріалів розширеного засідання Колегії є Центр сприяння інституційному розвитку державної служби.
8. Організаційне забезпечення роботи Колегії покладається на адміністративно-фінансовий департамент.
9. Засідання Колегії проводить Голова Колегії, у разі його відсутності - особа, на яку покладено виконання його обов'язків, або особа, визначена Начальником Головдержслужби України.
10. Члени Колегії беруть участь у засіданнях особисто, без права заміни.
11. Засідання Колегії проводяться у разі, коли в них беруть участь не менше ніж дві третини загальної кількості її членів.
12. Рішення Колегії приймаються відкритим голосуванням і вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів Колегії.
13. За рішенням головуючого може застосовуватись процедура таємного голосування.
14. Контроль за виконанням рішень Колегії здійснює відділ контролю та організаційної роботи адміністративно-фінансового департаменту.
Параграф 8. Громадська рада при Головному управлінні державної служби України
1. Громадська рада при Головному управлінні державної служби України (далі - Громадська рада) - це постійно діючий консультативно-дорадчий орган Головдержслужби України, головним завданням якого є сприяння реформуванню та розвитку державної служби.
2. Громадська рада утворена з метою координації заходів, пов'язаних з проведенням консультацій з громадськістю та моніторингу врахування громадської думки з питань формування та реалізації державної політики у сфері державної служби. У своїй діяльності Громадська рада керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 року N 1378, рішеннями Головдержслужби України з питань формування та реалізації державної політики у сфері державної служби, а також Положенням про громадську Раду при Головному управлінні державної служби України (додаток 4).
3. Громадську раду очолює Голова, який обирається членами Ради з її складу строком на два роки.
4. Голова Громадської ради обирається на її засіданні відкритим голосуванням, яке проводиться у порядку надходження пропозицій. Кандидат вважається обраним на посаду Голови Громадської ради, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх на засіданні членів Громадської ради, але не менше половини її складу.
5. Голова Громадської ради має заступників, які обираються на засіданні Громадської ради за поданням Голови Ради відкритим голосуванням простою більшістю голосів. Кількість заступників Голови Громадської ради встановлюється її рішенням за поданням Голови.
6. Загальне керівництво Громадською радою здійснюється головою, а в разі його відсутності - заступником Голови.
7. Організаційною формою роботи Громадської ради є засідання, що проводяться відповідно до затвердженого річного плану роботи не рідше одного разу на квартал.
8. Рішення Громадської ради, прийняті у межах її компетенції, мають рекомендаційний характер та є обов'язковими для розгляду на засіданні Колегії Головдержслужби України.
9. За результатами кожного засідання Громадської ради складається протокол, який підписує голова Громадської ради.
10. Координація діяльності Громадської ради та змістовне наповнення її засідань здійснюється управлінням організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи Головдержслужби України.
11. Організаційні заходи щодо проведення засідань здійснюються адміністративно-фінансовим департаментом.
12. Матеріально-технічне забезпечення засідання здійснюється адміністративно-фінансовим департаментом Головдержслужби України.
13. Громадська рада припиняє діяльність у разі письмової відмови брати участь у засіданнях Громадської ради двох третин від кількості її членів, саморозпуску або згідно з наказом Головдержслужби України.
( Параграф 10 виключено на підставі Наказу Головного управління державної служби N 44 від 19.02.2010 )
Параграф 9. Експертна рада при Начальнику Головдержслужби з підготовки пропозицій щодо рішень з окремих кадрових питань
1. З метою забезпечення відкритості, прозорості та об'єктивності при вирішенні питань щодо погодження продовження терміну перебування на державній службі державним службовцям, які досягли граничного віку перебування на державній службі, присвоєння рангів державним службовцям, які займають посади I-II категорій, та нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Головдержслужби наказом Головдержслужби утворено Експертну раду при Начальнику Головдержслужби з підготовки пропозицій щодо рішень з окремих кадрових питань (далі - Експертна рада).
2. Експертна рада здійснює свою роботу відповідно Закону України "Про державну службу", Порядку погодження продовження терміну перебування на державній службі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 року N 2020, Рекомендацій щодо її застосування, затвердженим наказом Головдержслужби від 6 лютого 2004 року N 25, методики процесу погодження продовження терміну перебування на державній службі, нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України про віднесення посад в органах державної влади до відповідних категорій посад державних службовців, постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 року N 658 "Про затвердження Положення про ранги державних службовців", а також Методичних рекомендацій щодо її застосування, затверджених наказом Головдержслужби від 31 березня 2006 року N 106, Положень про відомчі заохочувальні відзнаки Головдержслужби, затверджених наказами Головдержслужби від 24.05.2007 N 148, від 24.05.2007 N 149, від 24.05.2007 N 150, від 24.05.2007 N 151, зареєстрованими в Мін'юсті, та цього Регламенту.
3. Експертну раду очолює голова, який за посадою є заступником Начальника Головдержслужби. Голова Експертної ради має заступника, який за посадою є начальником управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи.
( Пункт 3 параграфу 9 в редакції Наказу Головного управління державної служби N 90 від 05.04.2011 )
4. До складу Експертної ради також входять за посадами: заступники Начальника Головдержслужби, директор департаменту персоналу державних органів та органів місцевого самоврядування, директор юридичного департаменту.
5. Організаційною формою роботи Експертної ради є засідання, які проводяться у термін, визначений Начальником Головдержслужби, але як правило, не частіше ніж двічі на місяць.
6. За результатами кожного засідання складається протокол, який підписує головуючий на засіданні. Після підписання протокол подається на розгляд Начальнику Головдержслужби для прийняття рішення.
7. З метою інформування Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України щоквартально до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, департаментом персоналу державних органів та органів місцевого самоврядування готується узагальнена аналітична інформація щодо погодження продовження терміну перебування на державній службі державним службовцям, які досягли граничного віку перебування на державній службі. У зазначеній інформації описується стан справ щодо проведеної Головдержслужбою роботи за відповідний період, тенденції та факти щодо дотримання державними органами нормативно-правових актів із зазначених питань з відповідними пропозиціями.
( Пункт 7 параграфу 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного управління державної служби N 90 від 05.04.2011 ) ( Параграф в редакції Наказу Головного управління державної служби N 44 від 19.02.2010 ) ( Параграф 12 виключено на підставі Наказу Головного управління державної служби N 44 від 19.02.2010 )
Розділ 4. Розроблення проектів державних цільових програм та моніторинг їх виконання
1. Розроблення державних цільових програм (далі - програми) за замовленням Головдержслужби та її підвідомчих установ та моніторинг їх виконання здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про державні цільові програми" і Порядку розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 N 106.
2. Розроблення програм спрямовується на розв'язання проблем розвитку у сфері державної служби або окремих її аспектів, що потребують державної підтримки.
3. Ініціатором розроблення програми можуть бути структурні підрозділи центрального апарату та підвідомчі установи Головдержслужби (далі - ініціатор), що визначається наказом Головдержслужби.
4. Ініціатор розроблення програми готує проект концепції програми, організовує його погодження та громадське обговорення в установленому порядку.
5. Ініціатор організовує погодження в установленому порядку проекту концепції програми з Мінфіном, Мінсоцполітики, МОНмолодьспорту (з наукових, науково-технічних та інноваційних питань, питань трансферу технологій), Мінприроди (з екологічних питань та питань, що стосуються видів діяльності та об'єктів, які становлять підвищену екологічну небезпеку), Держенергоефективності (з питань енергозбереження), Держінформнауки та іншими заінтересованими органами виконавчої влади.
6. Ініціатор організовує подання проекту концепції разом з висновками Мінфіну, Мінсоцполітики, МОНмолодьспорту, Мінприроди, Держенергоефективності, Держінформнауки та інших заінтересованих органів виконавчої влади для погодження і складення узагальненого висновку до Мінекономіки.
7. Після отримання узагальненого висновку Мінекономіки ініціатор доопрацьовує проект концепції з урахуванням зауважень для організації повторного надсилання його до Мінекономіки для погодження.
8. Погоджений проект концепції разом з узагальненим висновком Мінекономіки, інформацією про результати громадського обговорення подається Головдержслужбою на розгляд Кабінету Міністрів України.
9. У разі схвалення Кабінетом Міністрів України концепції програми та визначення Головдержслужби державним замовником програми, ініціатор організовує підготовку проекту програми на основі схваленої концепції.
9.1. Проект програми має містити такі розділи:
- мета програми;
- шляхи і способи розв'язання проблеми;
- завдання і заходи;
- очікувані результати, ефективність програми;
- обсяги та джерела фінансування.
9.2. Проект програми узгоджується з усіма структурними підрозділами та підвідомчими установами Головдержслужби.
9.3. Контроль за розробленням проекту програми здійснюється ініціатором програми.
10. Ініціатор в установленому порядку організовує проведення державної експертизи проекту програми на його відповідність критеріям, визначеним законодавчими актами, що регламентують проведення такої експертизи, та подає відповідні документи.
У разі, коли в проекті програми передбачається фінансування видатків для проведення фундаментальних досліджень за рахунок коштів державного бюджету, ініціатор організовує отримання висновку експертної ради при Національній академії наук про доцільність їх проведення.
11. Ініціатор організовує погодження проекту програми згідно з пунктами 5-7 цього розділу.
12. Проект державної цільової програми разом з висновками державної експертизи і Мінекономіки та проектом постанови Кабінету Міністрів України подається Головдержслужбою до Кабінету Міністрів України для затвердження.
13. У разі схвалення Кабінетом Міністрів України проекту програми наказом Головдержслужби визначається координатор виконання програми з числа її структурних підрозділів чи підвідомчих установ (далі - координатор), а також визначаються терміни підготовки звітів щодо її виконання, передбачені Порядком розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 N 106.
14. У процесі виконання програми координатор:
- проводить моніторинг виконання завдань і заходів програми;
- забезпечує підготовку звітної інформації;
- подає в установленому порядку фінансову звітність;
- готує у разі потреби щороку до кінця березня Мінфіну та Мінекономіки пропозиції щодо уточнення переліку завдань і заходів на наступний бюджетний період;
- організовує розміщення на веб-сайтах інформації про хід виконання програми.
15. Виконавцями заходів програми можуть бути структурні підрозділи, підвідомчі установи, територіальні органи Головдержслужби та інші установи чи організації.
16. Для кожного заходу може бути визначено кілька виконавців.
17. За вимогою координатора виконавці заходів програми надають звіт про виконання завдань та заходів програми у запропонований ним термін.
18. Відповідальність за виконання, підготовку періодичних та заключного звітів про стан реалізації програми, відповідно до встановленого порядку, покладається на координатора.
19. Після закінчення встановленого строку виконання програми координатор не пізніше ніж у двомісячний строк складає заключний звіт про результати виконання програми для направлення його до Мінекономіки, Мінфіну, Мінсоцполітики, МОНмолодьспорту, Мінприроди, Держенергоефективності, Держінформнауки для отримання узагальненого висновку.
20. Заключний звіт про результати виконання програми узгоджується з усіма структурними підрозділами та підвідомчими установами Головдержслужби.
21. Після отримання узагальненого висновку про результати виконання програми координатор не пізніше ніж у тримісячний строк по завершенню програми готує заключний звіт про результати виконання програми для подання Кабінетові Міністрів України разом з узагальненим висновком.
22. Заключний звіт повинен містити основні дані про програму, її мету та результати досягнення мети, інформацію про фактичні обсяги та джерела фінансування програми, виконання завдань і заходів, оцінку ефективності виконання програми.
23. Координатор програми організовує опублікування заключного звіту про результати виконання програми, крім звіту про результати виконання програми, що містить інформацію, яка становить державну таємницю, в офіційних засобах масової інформації та організовує розміщення його на веб-сайтах Головдержслужби.
( Регламент доповнено розділом 4 згідно з Наказом Головного управління державної служби N 120 від 06.05.2011 )
Розділ 5. Планування роботи
Параграф 10. Загальні положення щодо планування
1. Планування роботи здійснюється з метою створення умов для послідовних і узгоджених дій структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України та територіальних органів, спрямування їх на ефективне виконання завдань та реалізацію покладених функцій.
2. Головдержслужба України здійснює свою роботу відповідно до Стратегічного плану діяльності Головдержслужби України (далі - Стратегічний план) на рік, квартальних планів та планів роботи на місяць, сформованих згідно із Стратегічним планом.
3. Під час розроблення Стратегічного плану діяльності Головдержслужби України та поточних планів за наказом Головдержслужби України може бути утворена робоча група з представників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України.
4. Організаційне забезпечення розроблення стратегічного плану Головдержслужби України, а також діяльності робочої групи здійснює департамент модернізації державної служби.
Параграф 11. Стратегічне планування
1. Стратегічне планування - це системний процес, за допомогою якого Головдержслужба України прогнозує і планує свою діяльність на майбутнє.
2. Стратегічний план розробляється за такою орієнтовною структурою:
1) політика та місія Головдержслужби України;
2) цілі діяльності Головдержслужби України та критерії їх досягнення;
3) завдання та програми, які докладно розкриватимуть, що буде зроблено для досягнення стратегічних цілей у кожному плановому році.
3. Етапи та ресурсне забезпечення виконання стратегічного плану:
1) план фінансового забезпечення (прогноз основних показників бюджету на виконання програм розвитку, заходів щодо виконання завдань у визначеній сфері діяльності тощо);
2) план кадрового забезпечення (добір і комплектування кадрів, систематичне підвищення їх кваліфікації);
3) план матеріально-технічного забезпечення (планування заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази структурних підрозділів, з урахуванням обсягів їх повноважень з реалізації стратегічного плану);
4) організаційно-технологічне забезпечення (розподіл функцій між структурними підрозділами, формування плану заходів, графіків роботи, організація та координація виконання плану і періодичне підбиття підсумків з метою визначення результативності цієї роботи).
4. Стратегічний план розробляється на підставі основних пріоритетних напрямів роботи Головдержслужби України та її територіальних органів, запропонованих першим заступником та заступниками Начальника Головдержслужби України (відповідно до розподілу обов'язків), директором департаменту та визначених Начальником Головдержслужби України.
5. Стратегічний план формується департаментом модернізації державної служби відповідно до методики процесу "Стратегічний аналіз і планування" на підставі пропозицій структурних підрозділів, погоджених із першим заступником та заступниками Начальника Головдержслужби України (відповідно до розподілу обов'язків).
6. Заходи стратегічних планів повинні відповідати напрямам роботи, зазначеним у паспортах бюджетних програм, відповідальним виконавцем яких є Головдержслужба України, а результативні показники планів - результативним показникам відповідних бюджетних програм.
7. У Стратегічному плані визначаються:
1) перелік завдань (робіт) на наступний рік, що мають бути виконані у наступному році;
2) відповідальні за виконання робіт;
3) терміни виконання робіт, проведення оцінки та звітності;
4) результативні показники виконання плану;
5) необхідне фінансування.
8. Перелік завдань (робіт) на наступний рік визначається відповідно до функцій Головдержслужби України та її територіальних органів і включає, зокрема, але не винятково:
1) перелік проектів нормативно-правових актів, які розроблятимуться наступного року;
2) перелік нарад, семінарів, інших організаційних заходів;
3) заходи з добору та професійного навчання персоналу;
4) заходи щодо організації контрольної роботи;
5) міжнародні зв'язки.
9. Проект Стратегічного плану виноситься на розгляд керівництву не пізніше ніж за місяць до закінчення терміну дії чинного Стратегічного плану.
10. Після прийняття Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік проект Стратегічного плану, попередньо погоджений з Міністром Кабінету Міністрів України, у двотижневий термін коригується, затверджується наказом Головдержслужби України, доводиться до усіх працівників та розміщується на офіційному та внутрішньому веб-сайтах.
Параграф 12. Поточне планування
1. Робота структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України здійснюється за квартальними планами, які затверджуються першим заступником, заступниками Начальника Головдержслужби України (відповідно до розподілу обов'язків) (додаток 7).
2. Квартальні плани роботи департаменту персоналу державних органів та органів місцевого самоврядування затверджуються директором департаменту.
3. Планування роботи територіальних органів здійснюється відповідно до Стратегічного, квартальних та місячних планів (додаток 8).
4. Квартальні та місячні плани роботи територіальних органів затверджуються начальниками територіальних органів.
5. Процес поточного планування повинен бути узгоджений у часі зі стратегічним планом.
6. Поточні, робочі плани складаються з метою забезпечення:
1) визначення переліку основних заходів щодо виконання завдань стратегічного плану;
2) розподілу робіт у часі;
3) розподілу робіт серед виконавців;
4) контролю за виконанням стратегічного плану.
Розділ 6. Звітування про діяльність
1. За результатами виконання Головдержслужбою України та її територіальними органами заходів, передбачених актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Стратегічним планом діяльності, та на основі аналізу запланованих результативних показників щороку Головдержслужбою України та територіальними органами готується Звіт про підсумки діяльності Головного управління державної служби України.
2. Організація підготовки та видання річного звіту про діяльність Головдержслужби України здійснюється відповідно до визначеного Начальником Головдержслужби України порядку підготовки та видання річного звіту про діяльність Головдержслужби України (додаток 9) та відповідного Плану, що складається департаментом модернізації державної служби щороку до 15 січня.
3. Складений проект Звіту погоджується та затверджується наказом Головдержслужби України і передається до адміністративно-фінансового департаменту для видання до 16 березня.
4. Питання про підсумки діяльності Головдержслужби України за рік розглядаються на розширеному засіданні колегії Головдержслужби України в останній четвер березня місяця.
5. Звіт оприлюднюється у засобах масової інформації та розміщується на веб-сайті Головдержслужби України.
6. Центр сприяння інституційному розвитку державної служби щороку до 20 лютого готує публічну доповідь про діяльність Головдержслужби України з метою забезпечення її друку до 1 березня. Для підготовки цієї доповіді структурні підрозділи Головдержслужби України надають всі необхідні матеріали в межах повноважень щороку до 25 січня Центру сприяння інституційному розвитку державної служби.
7. Структурні підрозділи центрального апарату Головдержслужби України та територіальні органи складають звіти про виконання квартальних планів роботи та оприлюднюють їх на офіційних веб-сайтах та у засобах масової інформації до 25 числа місяця наступним за звітним кварталом.
8. Управління державної служби Головного управління державної служби в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі подають звітну інформацію відповідним структурним підрозділам Головдержслужби України за формами квартальної звітності (додаток 10) у терміни, визначені наказом Головдержслужби України від 18 лютого 2009 року N 47 "Про затвердження форм звітності територіальних органів Головдержслужби України" та відповідно методики процесу "Координація діяльності територіальних органів". Структурні підрозділи узагальнюють звітну інформацію територіальних органів та подають її на розгляд Начальнику Головдержслужби України.
Розділ 7. Управління персоналом та проходження державної служби в центральному апараті Головдержслужби України та її територіальних органах
Параграф 13. Загальні положення
1. Організацію роботи з кадрами в центральному апараті Головдержслужби України здійснює сектор кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи відповідно до Положення про сектор кадрової роботи, затвердженого Начальником Головдержслужби України та розробленого згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1996 року N 912 "Про затвердження Типового положення по кадрову службу органу виконавчої влади" та методики процесу "Управління персоналом Головдержслужби".
2. У територіальних органах роботу з кадрами здійснює працівник, на якого покладено виконання цих обов'язків.
3. Сектор кадрової роботи складає річні і перспективні плани роботи з кадрами, в яких визначаються заходи щодо їх добору, розстановки, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації.
4. Територіальні органи складають річні плани роботи з кадрами, які затверджуються начальником територіального органу за погодженням з директором департаменту.
5. Особи, які призначаються на посади, віднесені до номенклатури посад працівників, що повинні мати допуск до роботи з таємними документами, можуть бути призначені на ці посади тільки після отримання ними такого допуску.
6. Прийняття на роботу технічних працівників здійснюється відповідно до законодавства про працю.
7. На кожного працівника, прийнятого на роботу, оформляється особова справа.
8. Відповідальність за ведення кадрової роботи покладається на сектор кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи, в територіальних органах - на головного спеціаліста, відповідального за ведення кадрової роботи.
Параграф 14. Прийняття на державну службу
1. Прийняття осіб на роботу до Головдержслужби України та територіальних органів і їх звільнення здійснюється відповідно до Кодексу законів про працю України та Закону України "Про державну службу".
2. Прийняття кандидатів на державну службу до центрального апарату Головдержслужби України та територіальних органів здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу" на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено чинним законодавством України.
3. Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад у центральному апараті Головдержслужби України та її територіальних органах регулюється Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року N 169.
4. Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців у центральному апараті Головдержслужби України та територіальних органах наказом Головдержслужби України та відповідно наказом територіального органу утворюються конкурсні комісії у складі голови, секретаря і членів комісії.
5. Очолюють конкурсні комісії в центральному апараті та територіальних органах Головдержслужби України відповідно заступник Начальника Головдержслужби України та заступники начальників територіальних органів.
6. Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і подається керівникові.
7. Кожний член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
8. Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник на підставі пропозицій конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.
9. При прийнятті осіб на державну службу рішенням керівника може встановлюватись випробувальний термін до шести місяців.
10. При негативному результаті випробування особа звільняється з роботи відповідно до законодавства про працю.
11. З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, може проводитися в установленому порядку стажування терміном до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
12. Особи, які вперше приймаються на державну службу, урочисто на зібранні колективу приймають Присягу державного службовця.
13. Організацію урочистого прийняття Присяги державного службовця здійснює сектор кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи.
Параграф 15. Присвоєння рангів
1. Присвоєння рангів працівникам центрального апарату Головдержслужби України та територіальних органів здійснюється відповідно до статті 26 Закону України "Про державну службу" та Положення про ранги державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 р. N 658.
2. Начальнику Головдержслужби та його першому заступнику, посади яких належить до першої категорії, ранги присвоюються Президентом України, заступникам Начальника Головдержслужби, директору департаменту та начальнику територіального органу Головдержслужби України в Автономній Республіці Крим, посади яких належать до другої категорії, - Кабінетом Міністрів України.
( Пункт 2 параграфу 15 в редакції Наказу Головного управління державної служби N 90 від 05.04.2011 )
3. Ранги працівникам центрального апарату Головдержслужби України та територіальних органів присвоюються одночасно з прийняттям їх на державну службу або з призначенням на вищу посаду.
4. Особам, які вперше зараховані на державну службу, присвоюється, як правило, найнижчий ранг, у межах відповідної категорії посад.
5. Черговий ранг працівникам центрального апарату Головдержслужби України присвоюється через два роки після присвоєння відповідного рангу Начальником Головдержслужби України за поданням безпосередніх керівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України, погодженим із першим заступником або заступниками Начальника Головдержслужби України відповідно до розподілу обов'язків.
6. Черговий ранг працівникам територіальних органів присвоюється через два роки начальником територіального органу.
7. Черговий ранг начальникам територіальних органів та їх заступникам присвоюється Начальником Головдержслужби України, крім начальника управління державної служби Головдержслужби України в Автономній Республіці Крим.
8. Подання на присвоєння рангу начальникам територіальних органів готується директором департаменту, заступникам начальників територіальних органів - начальниками територіальних органів за погодженням з директором департаменту.
9. За виконання особливо відповідальних завдань працівникам може бути присвоєно черговий ранг достроково у межах відповідної категорії посад.
10. Черговий ранг не може бути присвоєно працівникові, до якого протягом року застосовувалися дисциплінарні стягнення, а також у період проведення службового розслідування.
11. Затримка у присвоєнні чергового рангу до одного року може застосовуватися до працівника як захід дисциплінарного впливу.
12. Особам, які призначені на посади державних службовців з випробувальним терміном, ранг державного службовця присвоюється після успішного проходження випробувального терміну.
Параграф 16. Формування кадрового резерву
1. Кадровий резерв у центральному апараті Головдержслужби України та територіальних органах формується відповідно до Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 року N 199.
2. Зарахування до кадрового резерву на посади державних службовців I - III категорій у центральному апараті Головдержслужби України здійснюється відповідно до Порядку проведення конкурсу із зарахування до кадрового резерву на посади державних службовців першої - третьої категорії, призначення на які здійснюється Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України та Кабінетом Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2007 року N 272.
3. До кадрового резерву Головдержслужби України та територіальних органів зараховуються професійно підготовлені працівники, які успішно справляються з виконанням службових обов'язків, виявляють ініціативу, володіють навиками роботи на комп'ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов'язків.
4. Зарахування до кадрового резерву в центральному апараті Головдержслужби України затверджується наказом Головдержслужби України.
5. У територіальних органах кадровий резерв затверджується начальником територіального органу.
6. Начальники територіальних органів вносять до Головдержслужби України пропозиції щодо кандидатур для зарахування до кадрового резерву на посади начальників і заступників начальників територіальних органів Головдержслужби України до 1 грудня кожного року.
7. Узагальнені департаментом пропозиції щодо кандидатур для зарахування до кадрового резерву на посади начальників та заступників начальників територіальних органів передаються до сектору кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи для підготовки відповідного проекту наказу.
Параграф 17. Порядок надання відпусток
1. Порядок надання відпусток працівникам регламентується законами України "Про відпустки" та "Про державну службу".
2. Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються в центральному апараті Головдержслужби України Начальником Головдержслужби України та погоджуються з профспілковою організацією, в територіальних органах - начальниками цих органів за погодженням з профспілковою групою територіальних органів, не пізніше 1 січня нового року і доводяться до відома всіх працівників.
3. Графік відпусток керівників та заступників керівників територіальних органів Головдержслужби України затверджуються Начальником Головдержслужби України не пізніше 1 січня нового року і доводяться до їх відома.
4. Згідно з наказом Головдержслужби України, відповідно - територіального органу, у разі службової необхідності, за рішенням керівника або особи, яка виконує його обов'язки, працівники можуть бути відкликані із щорічної або додаткової відпустки (відповідно до статті 20 Закону України "Про державну службу") .
5. Частина невикористаної відпустки, що залишилась, надається працівникові у будь-який інший час поточного року або приєднується до щорічної відпустки в наступному році на підставі відповідного наказу.
6. Контроль за дотриманням графіка відпусток та оформленням документів, пов'язаних з відпустками, здійснює сектор кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи.
7. У територіальних органах контроль за дотриманням графіка відпусток та оформлення документів, пов'язаних з відпустками, здійснює працівник, відповідальний за кадрову роботу.
Параграф 18. Оцінка діяльності персоналу
1. З метою підвищення ефективності діяльності державних службовців та відповідальності за доручену справу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців", наказу Головдержслужби України "Про проведення атестації державних службовців" та методики процесу "Методичне керівництво атестацією та щорічною оцінкою діяльності державних службовців" один раз на три роки в центральному апараті та територіальних органах Головдержслужби України проводиться атестація державних службовців.
2. Особливості проведення атестації Начальника, першого заступника, заступників Начальника Головдержслужби України, посади яких віднесені до першої та другої категорій, визначаються органами, що призначають їх на посаду.
3. Під час атестації оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками при виконанні службових обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
4. У період між атестаціями в центральному апараті та територіальних органах Головдержслужби України проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків, відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головдержслужби України (додаток 11) та методики процесу "Методичне керівництво атестацією та щорічною оцінкою діяльності державних службовців".
5. Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівниками під час проведення планомірної ротації кадрів на окремих посадах.
Параграф 19. Професійне навчання персоналу
1. Порядок підготовки та підвищення кваліфікації персоналу в центральному апараті та територіальних органах Головдержслужби України регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2010 N 564, іншими нормативно-правовими актами, Порядком підготовки та проведення навчань в Головному управлінні державної служби України, затвердженим наказом Головдержслужби України (додаток 12).
( Пункт 1 параграфу 19 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного управління державної служби N 90 від 05.04.2011 )
2. Організацію та координацію процесу перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу здійснює сектор кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи.
3. Пропозиції на підвищення кваліфікації начальників територіальних органів та їх заступників надаються Начальнику Головдержслужби за погодженням з директором департаменту.
4. Працівники територіальних органів проходять стажування, навчання та підвищення кваліфікації відповідно до графіка та галузевого напряму.
5. У структурних підрозділах центрального апарату та територіальних органах Головдержслужби України щомісяця проводяться внутрішні навчання. Результати навчання фіксуються у відповідному журналі.
6. Начальники територіальних органів та структурних підрозділів Головдержслужби затверджують відповідні плани навчань на квартал.
7. Основними видами підвищення кваліфікації є:
1) навчання за професійними програмами підвищення кваліфікації державних службовців;
2) систематичне самостійне навчання (самоосвіта);
3) тематичні постійно діючі семінари;
4) тематичні короткотермінові семінари;
5) стажування в органах, на які поширюється дія Закону України "Про державну службу", а також за кордоном.
Параграф 20. Оформлення відряджень
1. Залежно від місця призначення, відрядження поділяються на відрядження в межах України та відрядження за кордон. Відрядження працівників центрального апарату Головдержслужби в межах України здійснюються відповідно до Інструкції про службові відрядження в межах України працівників центрального апарату Головдержслужби, затвердженої наказом Головдержслужби України від 24.03.09 N 84. Оформлення відряджень працівників Головдержслужби України за кордон здійснюється відповідно до Порядку здійснення організаційних заходів щодо підготовки відрядження за кордон працівників Головдержслужби України, затвердженого наказом Головдержслужби від 06.11.08 N 315.
2. Структурні підрозділи центрального апарату Головдержслужби України до 25 числа поточного місяця подають адміністративно-фінансовому департаменту орієнтовні потреби у фінансуванні відряджень їх працівників на наступний місяць.
3. Оформлення відряджень працівників здійснюється згідно з чинним законодавством.
4. Направлення працівників Головдержслужби України у відрядження в межах України здійснюється Начальником Головдержслужби і оформляється наказом Головдержслужби із зазначенням: пункту призначення, назви органу, куди відряджений працівник, строку і мети відрядження.
Строк відрядження визначається Начальником Головдержслужби, але не може перевищувати 30 календарних днів.
5. Службова записка разом з проектом доручення про відрядження працівника подається до сектору кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення керівника та кадрової роботи не пізніше ніж за п'ять робочих днів до початку відрядження. Завідувач сектору службову записку разом з проектом наказу та посвідченням про відрядження подає на розгляд Начальнику Головдержслужби не пізніше, ніж за чотири доби до початку відрядження.
6. У службовій записці зазначається документ, відповідно до якого здійснюється відрядження, його термін, посада, прізвище, ім'я по батькові особи, яка відряджається, у разі якщо відрядження здійснюється поза планом, обґрунтування його необхідності.
7. Накази на відрядження працівників, які здійснюються з метою виконання доручень вищих органів державної влади, Начальника Головдержслужби, стратегічного плану роботи Головдержслужби, надання методично-консультативної допомоги реєструються в секторі кадрової роботи. Накази на проведення службових розслідувань, перевірок, спецперевірок, реєструються у відділі організації документообігу адміністративно-фінансового департаменту.
8. Посвідчення про відрядження працівника реєструється в журналі реєстрації сектору кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення керівника та кадрової роботи (додаток 13).
Параграф 21. Розпорядок та внутрішній режим роботи
1. Нормальна тривалість робочого часу працівників центрального апарату та територіальних органів Головдержслужби не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Норма робочого часу у робочі дні з понеділка по четвер становить 8 годин 15 хвилин, а в п'ятницю - 7 годин.
У разі необхідності з метою своєчасного і якісного виконання своїх трудових обов'язків працівники центрального апарату та територіальних органів Головдержслужби можуть працювати понад норму робочого часу.
Робота понад норму робочого часу не може носити постійний характер.
( Пункт 1 параграфа 21 розділу 7 в редакції Наказу Головного управління державної служби N 163 від 07.07.2011 )
2. Режим роботи центрального апарату та територіальних органів встановлюється такий:
початок робочого дня о 9-00;
закінчення робочого дня о 18-00, у п'ятницю - о 16-45;
обідня перерва - 45 хвилин (з 13-00 до 13-45).
3. Напередодні святкових і неробочих днів (стаття 73 КЗпП України) тривалість роботи працівників (крім працівників, зазначених у статті 51 КЗпП України), скорочується на одну годину.
4. У структурних підрозділах центрального апарату Головдержслужби України та її територіальних органах ведеться табель обліку робочого часу.
5. Довідку про вихід на роботу, причини відсутності працівників і запізнень складають відповідальні за здійснення поточного контролю та діловодства і надають сектору кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи за підписом керівника структурного підрозділу щоденно до 910 для підготовки відповідної інформації Начальнику Головдержслужби України.
6. Довідка про причини відсутності працівників Центру сприяння інституційному розвитку державної служби подається за підписом відповідальної особи Центру сприяння інституційному розвитку державної служби щодня до 910 до сектору кадрової роботи управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи.
7. Для виконання невідкладних, наперед не передбачених робіт, від негайного виконання яких залежить робота Головдержслужби України або територіальних органів, за наказом Головдержслужби України або територіальних органів можливе залучення окремих працівників до служби у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до трудового законодавства.
8. Перебування працівників структурних підрозділів центрального апарату та територіальних органів із службових питань у робочий час за межами приміщень Головдержслужби України, територіальних органів погоджується з керівниками відповідних структурних підрозділів, заступниками Начальника Головдержслужби України та керівниками територіальних органів відповідно.
9. Перший заступник, заступники Начальника Головдержслужби в робочий час можуть бути відсутні на робочому місці у випадку направлення їх Начальником Головдержслужби (посадовою особою, яка виконує його обов'язки) у місцеве відрядження за службовою необхідністю або з інших поважних причин за погодженням з Начальником Головдержслужби (посадовою особою, яка виконує його обов'язки) та повідомляють про свою відсутність Начальника Головдержслужби (посадову особу, яка виконує його обов'язки), а у разі відсутності такої можливості - начальника управління організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи - прес-секретаря (посадову особу, яка виконує його обов'язки) або працівника приймальні Начальника Головдержслужби (працівника приймальні посадової особи, яка виконує його обов'язки).
Керівники структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби повідомляють про свою відсутність за службовою необхідністю у робочий час безпосереднього керівника (посадову особу, яка виконує його обов'язки) або заступника Начальника Головдержслужби, у тому числі першого, згідно з розподілом обов'язків.
З метою забезпечення ефективної роботи Головдержслужби, виконання покладених службових обов'язків, своєчасного і точного виконання завдань і вказівок, наданих Начальником Головдержслужби (посадовою особою, яка виконує його обов'язки), перший заступник, заступники Начальника Головдержслужби можуть залишатися на роботі або бути викликані на роботу Начальником Головдержслужби (посадовою особою, яка виконує його обов'язки) у позаробочий час та залишають робоче місце у таких випадках з дозволу Начальника Головдержслужби (посадової особи, яка виконує його обов'язки).
Керівники структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби можуть залишатися на роботі або бути викликані на роботу з цією ж метою відповідним керівником у порядку підлеглості або Начальником Головдержслужби (посадовою особою, яка виконує його обов'язки) у позаробочий час та залишають робоче місце у таких випадках з дозволу безпосереднього керівника (посадової особи, яка виконує його обов'язки), заступника Начальника Головдержслужби, у тому числі першого, згідно з розподілом обов'язків, або Начальника Головдержслужби (посадової особи, яка виконує його обов'язки).
Установити, що вхід відвідувачів у приміщення Головдержслужби та територіальних органів з пакетами та іншими предметами, що мають ознаки дарунків, забороняється.
( Пункт 9 параграфу 21 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Головного управління державної служби N 167 від 12.07.2011 )
( Пункт 9 параграфа 21 розділу 7 в редакції Наказу Головного управління державної служби N 163 від 07.07.2011 )
( Пункт 10 параграфа 21 розділу 7 виключено на підставі Наказу Головного управління державної служби N 163 від 07.07.2011 )
Параграф 22. Пропускний режим
1. З метою уникнення несанкціонованого доступу та перебування у службових приміщеннях Головдержслужби України сторонніх осіб, запобігання передумов для будь-яких надзвичайних подій, а також забезпечення неухильного дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку та зміцнення службової дисципліни наказом Головдержслужби України затверджений Порядок оформлення, використання та зберігання магнітних перепусток системи контролю та управління доступом, а також дії щодо посилення пропускного режиму і забезпечення внутрішньої безпеки (додаток 14).
Розділ 8. Порядок проведення Головдержслужбою України та територіальними органами перевірок
1. З метою встановлення фактичного стану справ щодо дотримання єдиної державної політики у сфері державної служби, підвищення її ефективності, дотримання правових, організаційних, економічних та соціальних умов реалізації громадянами України права на державну службу, а також дотримання вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією" Головдержслужбою України та територіальними органами проводяться перевірки органів виконавчої влади.
2. Права, обов'язки і відповідальність посадових осіб, завдання та порядок проведення перевірок визначаються Положенням, затвердженим наказом Головдержслужби України (додаток 15) відповідно до методики процесу "Проведення перевірок".
3. У разі залучення Головдержслужби до перевірки, що проводиться іншими центральними органами виконавчої влади, і якщо є необхідність у залученні територіального органу до проведення перевірки, Начальником Головдержслужби надається доручення начальнику територіального органу щодо забезпечення участі працівника цього органу в проведенні у межах повноважень вказаної перевірки.
4. Перевірки дотримання вимог нормативно-правових, адміністративних, розпорядчих та інших документів, що охоплюють діяльність державних органів, проводяться планово та позапланово.
5. Позапланові перевірки Головдержслужбою України проводяться за окремим рішенням вищих органів, Начальника Головдержслужби України, територіальними органами - за окремим рішенням начальника територіального органу.
6. Обов'язковою умовою проведення перевірки є наявність затвердженої Начальником Головдержслужби України (начальником територіального органу) програми.

................
Перейти до повного тексту