- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Закон України
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про питну воду та питне водопостачання
( Назва Закону в редакції Законів
№ 2047-VIII від 18.05.2017,
№ 2887-IX від 12.01.2023 )
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002, № 16, ст.112)
( Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 2196-IV від 18.11.2004, ВВР, 2005, № 4, ст.95
№ 997-V від 27.04.2007, ВВР, 2007, № 33, ст.440
№ 2479-VI від 09.07.2010, ВВР, 2010, № 49, ст.571
№ 2756-VI від 02.12.2010, ВВР, 2011, № 23, ст.160
№ 3610-VI від 07.07.2011, ВВР, 2012, № 7, ст.53
№ 4434-VI від 23.02.2012, ВВР, 2012, № 42, ст.526
№ 5459-VI від 16.10.2012, ВВР, 2013, № 48, ст.682
№ 1602-VII від 22.07.2014, ВВР, 2014, № 41-42, ст.2024
№ 124-VIII від 15.01.2015, ВВР, 2015, № 14, ст.96
№ 191-VIII від 12.02.2015, ВВР, 2015, № 21, ст.133
№ 1540-VIII від 22.09.2016, ВВР, 2016, № 51, ст.833
№ 2047-VIII від 18.05.2017, ВВР, 2017, № 29, ст.314
№ 2059-VIII від 23.05.2017, ВВР, 2017, № 29, ст.315
№ 2119-VIII від 22.06.2017, ВВР, 2017, № 34, ст.370
№ 2189-VIII від 09.11.2017, ВВР, 2018, № 1, ст.1
№ 2417-VIII від 15.05.2018, ВВР, 2018, № 23, ст.209
№ 124-IX від 20.09.2019, ВВР, 2019, № 46, ст.295
№ 2438-IX від 19.07.2022 - щодо набрання чинності див.
пункт 2
№ 2573-IX від 06.09.2022
№ 2849-IX від 13.12.2022
№ 2887-IX від 12.01.2023 )
( У тексті Закону слова "центральний орган виконавчої влади з питань охорони здоров'я", "центральний орган виконавчої влади з питань водного господарства", "центральний орган виконавчої влади у сфері стандартизації" та "органи державного санітарно-епідеміологічного нагляду" в усіх відмінках замінено відповідно словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я", "центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства", "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері технічного регулювання" та "органи державної санітарно-епідеміологічної служби" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 5459-VI від 16.10.2012 )
( У тексті Закону слова "національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг" в усіх відмінках замінено словами "національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 1540-VIII від 22.09.2016 )
( У тексті Закону слова "державні стандарти" і "стандарт" у всіх відмінках замінено словами "державні санітарні норми і правила" у відповідному відмінку згідно із Законом
№ 124-IX від 20.09.2019 )
( У тексті Закону слова "засоби масової інформації" та "електронні засоби масової інформації" у всіх відмінках і числах замінено словом "медіа" згідно із Законом
№ 2849-IX від 13.12.2022 )
( У тексті Закону слова "інвестиційна програма" в усіх відмінках і числах замінено словами "інвестиційний проект" у відповідному відмінку і числі; слова "та водовідведення", "і водовідведення", "та/або водовідведення", "централізоване водовідведення", "та централізоване водовідведення", "та/або централізоване водовідведення", "та/або послуг з водовідведення", "та/або послуг з централізованого водовідведення", "та/або системи водовідведення", "та систем водовідведення", "та/або підприємствами централізованого водовідведення" в усіх відмінках виключено згідно із Законом
№ 2887-IX від 12.01.2023 )
Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування системи питного водопостачання, спрямовані на гарантоване забезпечення населення якісною та безпечною для здоров'я людини питною водою.
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:
виробництво питної води - забір води з джерел питного водопостачання та/або доведення її якості до вимог на питну воду;
питна вода - вода, призначена для споживання людиною (водопровідна, фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), для використання споживачами для задоволення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб, а також для виробництва продукції, що потребує її використання, склад якої за органолептичними, мікробіологічними, паразитологічними, хімічними, фізичними та радіаційними показниками відповідає гігієнічним вимогам. Питна вода не вважається харчовим продуктом в системі питного водопостачання та в пунктах відповідності якості питної води;
водопровідна мережа - система трубопроводів, відповідних споруд та устаткування для розподілу і подачі питної води споживачам;
джерело питного водопостачання - водний об'єкт, вода якого використовується для питного водопостачання після відповідної обробки або без неї;
екологічна броня питного водопостачання - мінімальний рівень використання питної води споживачами (крім населення), необхідний для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
інвестиційний проект - комплекс заходів, затверджений в установленому порядку, для підвищення рівня надійності та забезпечення ефективної роботи систем централізованого водопостачання, який містить зобов'язання суб'єкта господарювання у сфері централізованого водопостачання щодо будівництва (реконструкції, модернізації) об'єктів у цій сфері, поліпшення якості послуг, з відповідними розрахунками та обґрунтуваннями, а також зазначенням джерел фінансування та графіка виконання;
індивідуальні та колективні установки (пристрої) питного водопостачання - установки (пристрої) для забору води з водного об'єкта або водопровідної мережі та доведення її якості до вимог державних санітарних норм і правил;
контрольний створ водного об'єкта - поперечний перетин водного об'єкта, у якому здійснюється контроль за якістю води;
нормативи питного водопостачання - розрахункова кількість питної води, яка необхідна для забезпечення питних, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб однієї людини протягом доби у конкретному населеному пункті, на окремому об'єкті або транспортному засобі при нормальному функціонуванні систем питного водопостачання, при їх порушенні та при надзвичайних ситуаціях техногенного або природного характеру;
нецентралізоване питне водопостачання - забезпечення індивідуальних споживачів питною водою з джерел питного водопостачання, за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв) підготовки питної води та постачання фасованої питної води;
підприємство питного водопостачання - суб'єкт господарювання, що здійснює експлуатацію об'єктів централізованого питного водопостачання, забезпечує населення питною водою за допомогою пунктів розливу (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв) підготовки питної води та/або виробництво фасованої питної води;
питне водопостачання - діяльність, пов'язана з виробництвом, транспортуванням та постачанням питної води споживачам питної води, охороною джерел та систем питного водопостачання;
поточні рахунки із спеціальним режимом використання для кредитних коштів (далі - спеціальні рахунки для кредитних коштів) - рахунки суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання, відкриті в національній або іноземній валюті, призначені для накопичення та використання кредитних (позикових) коштів, отриманих від міжнародних фінансових організацій, іноземних державних установ чи відповідно до міжурядових договорів, або коштів, залучених державою або суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання під державні чи місцеві гарантії, виключно для підготовки та виконання інвестиційних проектів (заходів) у зазначеній сфері за рахунок таких коштів, а також для надходження коштів для повернення та обслуговування кредиту (позики) відповідно до договорів кредиту (позики);
поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за інвестиційними проектами (далі - спеціальні рахунки) - рахунки суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання, призначені для накопичення та використання коштів виключно для виконання інвестиційних проектів у зазначеній сфері;
пункт відповідності якості питної води - місце відбору проб води, в якому встановлюється відповідність якості води гігієнічним вимогам до питної води, а саме:
з кранів систем питного водопостачання - для водопровідної питної води;
у місцях розливу у споживчу тару - для фасованої питної води;
у місцях розливу у тару споживача - для питної води з пунктів розливу питної води;
у місцях використання на підприємстві - для питної води, що використовується для виробничих (технологічних) потреб;
пункт розливу питної води - місце розливу питної води (з автоцистерн, свердловин, каптажів тощо) в тару споживача;
система питного водопостачання - сукупність технічних засобів, включаючи мережі, споруди, устаткування (пристрої), для централізованого та нецентралізованого питного водопостачання;
технологічні нормативи використання питної води - максимально допустимий обсяг технологічних витрат води при її виробництві та транспортуванні, використанні на власні потреби підприємствами питного водопостачання та утриманні зон санітарної охорони;
технічні умови - це комплекс умов і вимог до інженерного забезпечення систем водопостачання, які мають відповідати його розрахунковим параметрам;
фасована питна вода - питна вода підземних джерел питного водопостачання або питна вода централізованого питного водопостачання, додатково оброблена з метою поліпшення її якості, у герметичній тарі;
централізоване питне водопостачання - господарська діяльність із забезпечення споживачів питною водою за допомогою комплексу об'єктів, споруд, розподільних водопровідних мереж, пов'язаних єдиним технологічним процесом виробництва та транспортування питної води;
споживач питної води - юридична або фізична особа, яка використовує питну воду для забезпечення питних фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб.
Стаття 2. Сфера дії цього Закону
Дія цього Закону поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що виробляють питну воду, забезпечують міста, інші населені пункти, окремо розташовані об'єкти питною водою шляхом централізованого питного водопостачання або за допомогою пунктів розливу води (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв), інших засобів нецентралізованого водопостачання, а також на органи державної влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за якістю питної води, станом джерел, систем питного водопостачання, а також споживачів питної води.
Стаття 3. Законодавство у сфері питної води та питного водопостачання
Стаття 4. Суб’єкти у сфері питної води, питного водопостачання
Суб’єктами відносин у сфері питної води, питного водопостачання є:
органи державної влади, до сфери управління яких належать об’єкти питного водопостачання;
органи місцевого самоврядування, до сфери управління яких належать об’єкти питного водопостачання;
підприємства питного водопостачання;
споживачі питної води.
Стаття 5. Об'єкти правового регулювання у сфері питної води та питного водопостачання
Об'єктами правового регулювання у сфері питної води та питного водопостачання є суспільні відносини з питань:
господарської діяльності з централізованого та нецентралізованого водопостачання;
формування тарифів на послуги централізованого водопостачання;
нормування та ліцензування;
моніторингу, обліку і контролю;
інформування населення щодо якості питної води та питного водопостачання;
охорони джерел і систем питного водопостачання та пов'язаних з ними природних комплексів;
забезпечення прав споживачів питної води.
Розділ II
ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА У СФЕРІ ПИТНОЇ ВОДИ ТА ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ
Стаття 6. Принципи державної політики у сфері питної води, питного водопостачання
Державна політика у сфері питної води, питного водопостачання будується на принципах:
державного управління і регулювання відносин у сфері питної води, питного водопостачання;
пріоритетності питного водопостачання перед іншими видами спеціального водокористування;
гарантованого першочергового забезпечення питною водою населення для забезпечення питних, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб;
раціонального використання питної води;
науково обгрунтованого нормування якості питної води, нормативів її споживання та формування тарифів на послуги централізованого водопостачання;
наближення технологій виробництва питної води, нормативів щодо очищення стічних вод, а також засобів вимірювання і методів оцінки до відповідних нормативів, технологій, засобів і методів, прийнятих у Європейському Союзі;
запобіжного характеру заходів щодо охорони джерел і систем питного водопостачання;
дотримання оптимального балансу використання поверхневих і підземних вод для питного водопостачання;
обов'язковості державної експертизи і оцінки експлуатаційних запасів підземних вод для питного водопостачання;
обов'язковості оцінки впливу на довкілля і державної експертизи проектів господарської, інвестиційної та іншої діяльності, яка може негативно вплинути на стан джерел і систем питного водопостачання;
економічного стимулювання раціонального використання питної води споживачами;
невідворотності відповідальності у разі порушення законодавства у сфері питної води, питного водопостачання;
відшкодування збитків, завданих внаслідок порушення законодавства у сфері питної води, питного водопостачання;
забезпечення вільного доступу до інформації про якість питної води, стан джерел та систем питного водопостачання, порядку формування нормативів питного водопостачання та тарифів на послуги централізованого водопостачання;
додержання єдиних правил і норм усіма суб'єктами відносин у сфері питної води, питного водопостачання;
ліцензування господарської діяльності із централізованого водопостачання;
заборони відключення об'єктів питного водопостачання від системи енерго-, газо-, теплопостачання як об'єктів життєзабезпечення і стратегічного значення;
обов’язковості дотримання вимог державних медико-санітарних нормативів та правил.
Стаття 7. Гарантії прав споживачів у сфері питної води, питного водопостачання
Держава гарантує захист прав споживачів у сфері питної води, питного водопостачання шляхом:
забезпечення кожної людини питною водою нормативної якості в межах науково обгрунтованих нормативів питного водопостачання залежно від району та умов проживання;
державної підтримки, регулювання та нагляду у сфері питного водопостачання відповідно до цього Закону;
здійснення заходів організаційного, науково-технічного, санітарно-епідеміологічного, природоохоронного, економічного, правового характеру щодо поліпшення якості питної води, розвитку питного водопостачання, охорони джерел і систем питного водопостачання, відновлення запасів питної води;
зобов'язання підприємств питного водопостачання здійснювати заходи щодо забезпечення нормативів питного водопостачання;
задоволення потреб населення у питній воді шляхом пріоритетного розвитку систем централізованого питного водопостачання, створення резервних систем питного водопостачання;
зобов'язання центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій дотримуватися екологічних вимог та санітарного законодавства під час проектування, будівництва, реконструкції, введення в дію та експлуатації систем питного водопостачання;
здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері питної води, питного водопостачання, проведення державного моніторингу стану води і систем питного водопостачання, оцінки впливу на довкілля і державної експертизи господарської та іншої діяльності, пов'язаної з використанням джерел питного водопостачання;
забезпечення відшкодування в установленому порядку шкоди, заподіяної споживачам питної води підприємствами питного водопостачання внаслідок порушення законодавства у сфері питної води, питного водопостачання;
обмеження, тимчасової заборони (зупинення) в установленому порядку функціонування систем питного водопостачання, які не забезпечують нормативної якості питної води, а також діяльності, що негативно впливає на якість питної води, порушує режим функціонування систем питного водопостачання;
встановлення екологічної броні питного водопостачання.
Гарантії прав громадян на питне водопостачання на час перебування їх на транспортних засобах понад три години забезпечуються власниками транспортних засобів.
Стаття 8. Державна підтримка у сфері питної води, питного водопостачання
Державна підтримка у сфері питної води та питного водопостачання надається відповідно до обсягів коштів, передбачених законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, для фінансування заходів у сфері будівництва і реконструкції систем питного водопостачання, а також для проведення науково-дослідних робіт по вдосконаленню питного водопостачання та ресурсозбереження.
Стаття 9. Інформування про якість питної води
Кожному споживачеві питної води державою гарантується право вільного доступу до інформації про якість питної води. З цією метою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, щороку готує і оприлюднює в
порядку , встановленому Кабінетом Міністрів України, Національну доповідь про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні, забезпечує заінтересовані органи державної влади, громадські об’єднання, підприємства, установи, організації та громадян інформацією про випадки і причини забруднення питної води, порядок розрахунку тарифів на послуги централізованого водопостачання.
У разі якщо якість питної води за окремими показниками не відповідає вимогам державних санітарних норм і правил, органи місцевого самоврядування інформують споживачів через медіа про невідповідність якісним показникам питної води та вживають заходів, пов’язаних з відверненням загрози здоров’ю людей.
Розділ III
ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ПИТНОЇ ВОДИ ТА ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ
Стаття 10. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері питної води та питного водопостачання
До повноважень Кабінету Міністрів України у сфері питної води та питного водопостачання належать:
реалізація державної політики у цій сфері;
організація розроблення державних, міждержавних і регіональних програм у цій сфері;
координація діяльності органів виконавчої влади у цій сфері;
організація здійснення державного контролю та обліку у цій сфері;
затвердження проектів зон санітарної охорони об'єктів централізованого питного водопостачання, які розташовані на території більш як однієї області;
встановлення режиму зон санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного водопостачання;
визначення порядку інформування про якість питної води та стан питного водопостачання;
вирішення інших питань у сфері питної води та питного водопостачання відповідно до законів України.
Стаття 11. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, інших державних органів у сфері питної води, питного водопостачання
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, належить:
забезпечення формування єдиної технічної, соціально-економічної політики у сфері питної води, питного водопостачання;
встановлення порядку ведення та забезпечення моніторингу якості питної води і технічного стану об’єктів централізованого питного водопостачання;
затвердження порядку розроблення схем оптимізації систем централізованого водопостачання;
погодження схем оптимізації централізованого водопостачання населених пунктів з кількістю жителів більш як 20 тисяч осіб;
затвердження правил користування системами централізованого водопостачання;
затвердження правил технічної експлуатації систем централізованого водопостачання;
затвердження порядку розроблення підприємствами централізованого водопостачання технологічних регламентів;
погодження проектів ліцензійних умов та проектів змін до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання;
уповноваження підприємств та організацій, їх відокремлених підрозділів та фізичних осіб - підприємців на проведення вимірювань, не пов’язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології;
координація діяльності органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності у цій сфері;
вирішення інших питань у сфері питної води, питного водопостачання відповідно до законів України.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, належить:
забезпечення проведення наукових досліджень у сфері питної води, питного водопостачання;
організація здійснення заходів щодо захисту та охорони об’єктів централізованого питного водопостачання;
підготовка і оприлюднення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, Національної доповіді про якість питної води та стан питного водопостачання та водовідведення в Україні, забезпечення заінтересованих органів державної влади, громадських організацій, підприємств, установ, організацій та громадян інформацією про випадки і причини забруднення питної води, порядок розрахунку тарифів на послуги централізованого водопостачання;
вирішення інших питань у сфері питної води та питного водопостачання відповідно до законів України.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади беруть участь у розробленні та реалізації державної політики у сфері питної води, питного водопостачання в межах своїх повноважень, визначених законами України.
Органом державного регулювання у сфері централізованого водопостачання є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Стаття 12. Повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері питної води, питного водопостачання
До повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері питної води, питного водопостачання належать:
розроблення і реалізація місцевих програм у сфері питної води, питного водопостачання, участь у розробленні і реалізації державних та регіональних програм у цій сфері;
здійснення контролю за виконанням установлених у цій сфері правил і норм;
прийняття рішень про обмеження, тимчасову заборону (зупинення) діяльності підприємств, установ, організацій у разі порушення ними вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання;
забезпечення виконання правил і норм користування системами питного водопостачання, дотримання режиму зон санітарної охорони джерел та об’єктів централізованого питного водопостачання;
забезпечення дотримання правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення потреб споживачів у питній воді, обмеження або заборона використання питної води для промислових потреб, відповідальність за належне забезпечення жителів міст, інших населених пунктів питною водою, кількість та якість якої повинні відповідати нормативним вимогам;
складання протоколів про адміністративні правопорушення, прийняття рішень про накладення штрафів, а так само застосування інших санкцій до підприємств питного водопостачання у разі порушення ними законодавства у сфері питної води, питного водопостачання;
розроблення та реалізація проектів зон санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного водопостачання;
ліцензування господарської діяльності із централізованого водопостачання, обсяги якої встановлюються ліцензійними умовами;
розроблення і реалізація схем оптимізації систем водопостачання, що перебувають у їх власності;
вирішення інших питань у сфері питної води, питного водопостачання відповідно до законів України.
Стаття 13. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання
До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання належать:
затвердження з урахуванням вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання проектів містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації;
затвердження та реалізація місцевих програм у сфері питної води, питного водопостачання, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і місцевих програм;
надання згоди на розміщення на відповідній території нових або реконструкцію діючих об'єктів, діяльність яких може завдати шкоди джерелам та системам питного водопостачання;
прийняття рішень з проведення державної експертизи проектів господарської діяльності, що можуть негативно вплинути на якість питної води та системи питного водопостачання;
здійснення контролю за якістю питної води, використанням та охороною джерел і систем питного водопостачання;
забезпечення інформування населення про якість питної води та стан питного водопостачання;
встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг);
обмеження, тимчасова заборона діяльності підприємств у разі порушення ними вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання в межах своїх повноважень;
встановлення правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення потреб споживачів у питній воді;
встановлення зон санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного водопостачання;
обмеження або заборона використання підприємствами питної води для промислових цілей;
погодження інвестиційних проектів стосовно об'єктів водопостачання, що перебувають у комунальній власності;
сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері централізованого водопостачання;
розроблення і реалізація схем водопостачання, що перебувають у комунальній власності;
вирішення інших питань у сфері питної води, питного водопостачання відповідно до законів України.
Стаття 13-1.
Розділ IV
ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ПИТНОЇ ВОДИ ТА ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ
Стаття 14. Форми власності у сфері питного водопостачання
Діяльність у сфері питного водопостачання можуть здійснювати підприємства всіх форм власності, якщо інше не передбачено законами України.
Приватизація підприємств державної форми власності, що здійснюють питне водопостачання, проводиться відповідно до закону.
Мережі, споруди, устаткування централізованого питного водопостачання населених пунктів як особливо важливі об'єкти життєзабезпечення приватизації не підлягають.
Зміна форми власності або перехід права власності на системи питного водопостачання (крім об’єктів централізованого питного водопостачання) здійснюється в порядку, передбаченому законом, за умови, що це не призведе до порушення режиму функціонування таких систем або їх частин, погіршення якості питної води та умов надання послуг споживачам, у тому числі до підвищення тарифів на послуги централізованого водопостачання.
Стаття 15. Види господарської діяльності у сфері питного водопостачання
Господарська діяльність у сфері питного водопостачання включає:
централізоване питне водопостачання міст, інших населених пунктів;
питне водопостачання за допомогою пунктів розливу питної води (в тому числі пересувних);
виробництво фасованої питної води;
питне водопостачання за допомогою індивідуальних та колективних установок (пристроїв) підготовки питної води.
Стаття 16. Організація питного водопостачання
Забезпечення споживачів питної води централізованим питним водопостачанням, а також за допомогою пунктів розливу питної води (в тому числі пересувних) або фасованою питною водою здійснюють підприємства питного водопостачання.
Підприємство питного водопостачання провадить свою діяльність на підставі таких документів:
дозволу на спеціальне водокористування або дозволу на користування надрами (у разі використання підземних вод);
ліцензії на господарську діяльність з централізованого водопостачання;
державного акта на право постійного користування або на право власності на землю;
технічного проекту на розміщення водопровідних мереж, споруд та устаткування, погодженого і затвердженого в установленому порядку.
У населених пунктах питне водопостачання може здійснюватися як підприємством питного водопостачання, так і самостійно споживачами питної води в цих населених пунктах.
На джерела питного водопостачання повинні бути складені в установленому законодавством порядку паспорти. Перелік показників якості води у паспорті джерела питного водопостачання має відповідати переліку, визначеному державними санітарними нормами і правилами.
Стаття 16-1. Застосування екологічної броні питного водопостачання
З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру через припинення питного водопостачання споживачам (крім населення) у разі несплати або внесення не в повному обсязі плати за використану ними питну воду встановлюється екологічна броня питного водопостачання.
Оплата питної води, використаної в межах встановленої екологічної броні питного водопостачання, здійснюється за рахунок коштів відповідних споживачів (крім населення).
Порядок обмеження та складання переліку споживачів питної води, до яких застосовується обмеження питного водопостачання до рівня екологічної броні питного водопостачання, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Стаття 17. Спеціальне водокористування у сфері питної води та питного водопостачання
Підприємство питного водопостачання провадить свою діяльність відповідно до порядку спеціального водокористування, пов'язаного із застосуванням водопровідних мереж, споруд, технічних пристроїв для забору води безпосередньо з водних об'єктів.
Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу, який видається у
порядку , встановленому Кабінетом Міністрів України.
У дозволі на спеціальне водокористування визначаються ліміти та строки спеціального водокористування.
Строки спеціального водокористування встановлюються органом, який видає дозвіл на спеціальне водокористування.
У разі використання підземних вод для питного водопостачання відповідне підприємство повинне одержати згідно з законом дозвіл на користування надрами.
Стаття 18. Ліцензування у сфері питного водопостачання
Господарська діяльність із централізованого водопостачання підлягає
ліцензуванню у порядку, встановленому законом.
Стаття 18-1. Інвестиційна діяльність у сфері централізованого водопостачання
Інвестиційні проекти розробляються суб'єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання.
Порядок розроблення, погодження та затвердження інвестиційних проектів суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання, ліцензування діяльності яких здійснює національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затверджується національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
................Перейти до повного тексту