1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про водовідведення та очищення стічних вод
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2023, № 58, ст.181)
Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування системи водовідведення, спрямовані на створення сприятливих умов життєдіяльності людини та захист навколишнього природного середовища від негативного впливу стічних вод.
Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
1) аварійна ситуація - стан потенційно небезпечного об’єкта, що характеризується порушенням меж та/або умов безпечної експлуатації, але не перейшов в аварію, за якого всі несприятливі впливи джерел небезпеки на персонал, населення та навколишнє природне середовище утримуються у прийнятних межах за допомогою відповідних технічних засобів;
2) виробничий контроль у сфері водовідведення - діяльність суб’єкта водовідведення, спрямована на контроль відповідності процесів збирання, транспортування, очищення та скидання стічних вод вимогам нормативних документів;
3) водовідведення - діяльність із збирання, транспортування, очищення та скидання стічних вод за допомогою систем водовідведення або інших споруд відведення та/або очищення;
4) вторинне очищення - очищення стічних вод за допомогою процесу, який включає біологічне очищення із вторинним відстоюванням або інші процеси, які забезпечують додержання правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами;
5) локальні очисні споруди - споруди чи пристрої для очищення стічних вод окремого споживача відповідно до вимог правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення;
6) нецентралізоване водовідведення - діяльність із збирання, транспортування та/або очищення і скидання стічних вод, що проводиться окремими споживачами або групою споживачів, які технічно не пов’язані із системою централізованого водовідведення;
7) нормативне очищення - очищення стічних вод до показників, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування;
8) об’єкти водовідведення - мережі, споруди, технічні засоби, устаткування (пристрої), що використовуються в системах водовідведення;
9) осади стічних вод - осади, що утворюються на очисних спорудах систем водовідведення в процесі очищення стічних вод;
10) первинне очищення - очищення стічних вод за допомогою фізичних та/або хімічних процесів, включаючи осідання завислих частинок твердих речовин, або інших процесів, після яких біологічне споживання кисню протягом п’яти діб (БСК5) у стічних водах зменшується щонайменше на 20 відсотків, а кількість завислих частинок твердих речовин зменшується щонайменше на 50 відсотків;
11) підприємство нецентралізованого водовідведення - суб’єкт господарювання, що провадить господарську діяльність із нецентралізованого водовідведення;
12) підприємство централізованого водовідведення - суб’єкт господарювання, що провадить господарську діяльність із централізованого водовідведення;
13) поверхнева стічна вода - стічна вода, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів, миття дорожньо-транспортної мережі, інших територій загального користування, прибудинкових територій чи територій господарських об’єктів;
14) популяційний еквівалент - числовий показник навантаження стічної води органічними речовинами, що підлягають біологічному розкладенню, з п’ятиденним біохімічним споживанням кисню, що становить 60 грамів кисню на людину на добу;
15) постійне розміщення осадів стічних вод - організація зберігання та/або захоронення осадів стічних вод, строк тимчасового зберігання яких закінчився у спосіб, що не становить загрози для навколишнього природного середовища та здоров’я людини;
16) поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків за інвестиційними проектами (далі - спеціальні рахунки) - рахунки підприємств централізованого водовідведення, призначені для накопичення та використання коштів виключно для реалізації інвестиційних проектів у зазначеній сфері;
17) поточні рахунки із спеціальним режимом використання кредитних коштів (далі - спеціальні рахунки кредитних коштів) - рахунки підприємств централізованого водовідведення, відкриті у національній або іноземній валюті, призначені для накопичення та використання кредитних (позикових) коштів, отриманих від міжнародних фінансових організацій, іноземних державних установ чи відповідно до міжурядових договорів, або коштів, залучених державою або підприємствами у сфері централізованого водовідведення під державні чи місцеві гарантії, виключно для підготовки та реалізації інвестиційних проектів (заходів) у зазначеній сфері за рахунок таких коштів, а також для надходження коштів для повернення та обслуговування кредиту (позики) відповідно до договорів кредиту;
18) система відведення поверхневих стічних вод - комплекс мереж, інженерних споруд, елементів благоустрою для приймання, відведення та очищення поверхневих стічних вод;
19) система водовідведення - система централізованого або нецентралізованого водовідведення та водовідведення поверхневих стічних вод;
20) система нецентралізованого водовідведення - сукупність об’єктів водовідведення для збирання, транспортування та/або очищення та скидання стічних вод від окремих споживачів або груп споживачів;
21) система централізованого водовідведення - сукупність об’єктів водовідведення для централізованого відведення, збирання, транспортування, очищення та скидання стічних вод, оброблення та утилізації осадів стічних вод населеного пункту;
22) споживач - юридична або фізична особа, яка користується системою водовідведення на підставі відповідного договору;
23) стічна вода виробничого походження - стічна вода, що утворилася в процесі виготовлення продукції та/або надання послуг, які потребують використання води у процесі їх надання;
24) технічні умови - комплекс умов до інженерного забезпечення систем водовідведення, які мають відповідати його розрахунковим параметрам;
25) технологічний регламент - документ підприємства водовідведення, у якому визначено вимоги до технологічного процесу експлуатації систем водовідведення, режими експлуатації споруд і обладнання;
26) тимчасове зберігання осадів стічних вод - зберігання необроблених осадів стічних вод протягом строку і у спосіб, що зазначені технологічним регламентом експлуатації систем водовідведення, з метою організації подальшої обробки для повторного використання, утилізації та/або захоронення осадів стічних вод;
27) транспортування стічних вод - переміщення стічних вод за допомогою мереж водовідведення від об’єктів, які під’єднані до систем централізованого водовідведення, або за допомогою спеціалізованого транспорту від об’єктів, які не під’єднані до систем централізованого водовідведення, до споруд очищення стічних вод;
28) уразлива зона - масив поверхневих вод та внутрішні морські води, які зазнають впливу внаслідок скидання стічних вод та в яких спостерігається евтрофікація або які можуть бути евтрофіковані у разі невжиття запобіжних заходів.
Перелік уразливих зон підлягає перегляду не рідше одного разу на чотири роки;
29) централізоване водовідведення - господарська діяльність у сфері збирання, транспортування, очищення та скидання стічних вод за допомогою системи централізованого водовідведення.
2. Інші терміни в цьому Законі вживаються у значенні, наведеному у Водному кодексі України, законах України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про житлово-комунальні послуги", "Про питну воду та питне водопостачання".
Стаття 2. Сфера дії цього Закону
1. Дія цього Закону поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють водовідведення, органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, нагляд і контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів, за якістю послуг з водовідведення та станом водовідведення, обслуговування локальних очисних споруд, а також на споживачів послуг з водовідведення.
Стаття 3. Законодавство у сфері водовідведення
1. Законодавство у сфері водовідведення складається з цього Закону, Водного кодексу України, законів України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про житлово-комунальні послуги" та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері.
Стаття 4. Суб’єкти відносин у сфері водовідведення
1. Суб’єктами відносин у сфері водовідведення є:
органи державної влади;
органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування;
суб’єкти господарювання, що здійснюють водовідведення;
споживачі.
Стаття 5. Об’єкти правового регулювання у сфері водовідведення
1. Об’єктами правового регулювання у сфері водовідведення є суспільні відносини з питань:
здійснення господарської діяльності з водовідведення;
формування тарифів на послуги з централізованого водовідведення;
нормування, ліцензування;
моніторингу, обліку і контролю.
Розділ II. ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА У СФЕРІ ВОДОВІДВЕДЕННЯ
Стаття 6. Принципи державної політики у сфері водовідведення
1. Державна політика у сфері водовідведення будується на принципах:
державного управління і регулювання відносин у сфері водовідведення;
формування економічно обґрунтованих тарифів на послуги з централізованого водовідведення;
запобіжного характеру заходів щодо охорони поверхневих вод, підземних вод та джерел, внутрішніх морських вод та територіального моря;
здійснення експертизи проектів господарської, інвестиційної та іншої діяльності у сфері водовідведення;
додержання єдиних правил і норм усіма суб’єктами відносин у сфері водовідведення;
ліцензування господарської діяльності з централізованого водовідведення;
забезпечення вільного доступу до інформації про стан стічних вод та осадів стічних вод, стан системи водовідведення, формування тарифів на послуги з централізованого водовідведення, дотримання нормативів якості очищених стічних вод та осадів стічних вод, гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог на відповідній території;
державної підтримки, регулювання та нагляду (контролю) у сфері водовідведення;
здійснення заходів організаційного, науково-технічного, санітарно-епідеміологічного, природоохоронного, економічного, правового характеру з метою розвитку систем водовідведення, поліпшення якості очищення стічної води та утилізації осадів стічних вод.
Стаття 7. Гарантії прав споживачів у сфері водовідведення
1. Держава гарантує захист прав споживачів у сфері водовідведення шляхом:
забезпечення водовідведенням згідно з вимогами цього Закону;
здійснення заходів організаційного, науково-технічного, санітарно-епідеміологічного, природоохоронного, економічного, правового характеру з метою розвитку систем водовідведення, поліпшення якості очищення стічної води та утилізації осадів стічних вод;
здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства у сфері водовідведення;
проведення державного моніторингу у сфері водовідведення;
відшкодування в установленому порядку збитків, заподіяних споживачам підприємствами водовідведення внаслідок порушення законодавства у сфері водовідведення;
обмеження, тимчасової заборони (зупинення) в установленому порядку функціонування систем водовідведення та очищення стічних вод, які не забезпечують нормативної якості очищення стічних вод, а також діяльності, що негативно впливає на режим функціонування систем водовідведення та очищення стічних вод.
Стаття 8. Державна підтримка у сфері водовідведення
1. Державна підтримка у сфері водовідведення надається відповідно до законів України.
Розділ III. ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ВОДОВІДВЕДЕННЯ
Стаття 9. Повноваження Кабінету Міністрів України
1. До повноважень Кабінету Міністрів України у сфері водовідведення належать:
реалізація державної політики;
організація розроблення державних, міждержавних і регіональних програм та інших нормативно-правових актів;
координація діяльності органів виконавчої влади;
організація здійснення державного контролю та обліку;
затвердження порядку проведення оцінки стану водовідведення та очищення стічних вод;
затвердження порядку очищення стічних вод перед скиданням в уразливих зонах;
затвердження порядку зарахування коштів на спеціальний рахунок, використання зазначених коштів і здійснення контролю за їх витрачанням;
затвердження порядку контролю за реалізацією інвестиційних проектів у сфері централізованого водовідведення, а також граничного рівня вартості інвестицій, які можуть залучатися за інвестиційними проектами, що включаються під час розрахунку економічно обґрунтованих витрат, та граничного строку дії інвестиційних проектів до моменту повного погашення зобов’язань за ними;
затвердження порядку формування тарифів на послугу централізованого водовідведення, що встановлюються органами місцевого самоврядування;
затвердження порядку приєднання до мереж централізованого водовідведення;
затвердження правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами;
здійснення інших повноважень у сфері водовідведення відповідно до закону.
Стаття 10. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства
1. До повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, у сфері водовідведення належать:
забезпечення формування єдиної науково-технічної, соціально-економічної політики у сфері водовідведення;
погодження схем оптимізації централізованого водовідведення населених пунктів з кількістю жителів більш як 20 тисяч осіб;
затвердження порядку розроблення та затвердження технічних умов на приєднання до систем централізованого водовідведення;
затвердження правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативне скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення;
затвердження правил приймання поверхневих стічних вод до систем водовідведення поверхневих стічних вод населеного пункту;
затвердження правил збирання, транспортування та очищення стічних вод у населеному пункті від об’єктів, які не приєднані до систем централізованого водовідведення;
затвердження порядку повторного використання очищених стічних вод та осаду стічних вод за умови дотримання нормативів гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин;
затвердження порядку збирання, транспортування та очищення стічних вод у населених пунктах від об’єктів, які не під’єднані до систем централізованого водовідведення;
затвердження порядку розрахунку об’ємів поверхневих стічних вод, які неорганізовано надходять до систем централізованого водовідведення;
затвердження порядку розроблення схем оптимізації систем централізованого водовідведення;
затвердження порядку розроблення, погодження інвестиційних проектів підприємствами централізованого водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації;
затвердження правил користування системами централізованого водовідведення;
затвердження правил технічної експлуатації систем централізованого водовідведення;
затвердження порядку розроблення підприємствами централізованого водовідведення технологічних регламентів;
погодження проектів ліцензійних умов та проектів змін до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
уповноваження підприємств та організацій, їх відокремлених підрозділів та фізичних осіб - підприємців на проведення вимірювань, не пов’язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг, у сфері законодавчо регульованої метрології;
здійснення інших повноважень у сфері водовідведення відповідно до закону.
Стаття 11. Повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
1. До повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері водовідведення належать:
розроблення та виконання місцевих програм у сфері водовідведення, участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм у цій сфері;
розроблення і реалізація схем оптимізації систем водовідведення, що перебувають у їх власності;
здійснення контролю за виконанням установлених у цій сфері правил і норм;
прийняття рішень про обмеження, тимчасову заборону (зупинення) діяльності підприємств, установ, організацій у разі порушення ними вимог законодавства у сфері водовідведення;
забезпечення виконання правил і норм користування системами водовідведення, дотримання режиму санітарно-захисних зон об’єктів водовідведення;
розроблення та реалізація проектів санітарно-захисних зон об’єктів водовідведення;
ліцензування господарської діяльності з централізованого водовідведення;
здійснення інших повноважень у сфері водовідведення відповідно до закону.
Стаття 12. Повноваження органів місцевого самоврядування
1. До повноважень органів місцевого самоврядування у сфері водовідведення належать:
затвердження та виконання місцевих програм у сфері водовідведення, участь у розробленні та виконанні відповідних державних, регіональних і місцевих програм;
надання згоди на розміщення на відповідній території нових або реконструкцію наявних об’єктів;
затвердження місцевих правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту;
затвердження місцевих правил приймання поверхневих стічних вод до системи водовідведення поверхневих стічних вод населеного пункту;
затвердження місцевих правил збирання, транспортування та очищення стічних вод у населеному пункті від об’єктів, які не приєднані до систем централізованого водовідведення;
розроблення та реалізація схем оптимізації систем водовідведення, що перебувають у комунальній власності;
впровадження централізованого водовідведення в населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше;
визначення популяційного еквівалента населеного пункту відповідно до порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища;
за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, визначення уразливих та менш уразливих зон відповідно до критеріїв, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища;
забезпечення інформування населення про стан водовідведення;
встановлення тарифів на послугу з централізованого водовідведення (крім тарифів на цю послугу, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг);
встановлення санітарно-захисних зон об’єктів водовідведення;
погодження інвестиційних проектів підприємств централізованого водовідведення, що перебувають у комунальній власності;
сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері водовідведення;
здійснення інших повноважень у сфері водовідведення відповідно до закону.
Стаття 13. Місцеві правила у сфері водовідведення
1. Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту встановлюють вимоги до приймання стічних вод населеного пункту.
Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативне скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.
Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту включають:
основні вимоги до приймання стічних вод населеного пункту підприємствами централізованого водовідведення;
популяційний еквівалент населеного пункту;
основні вимоги до скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення суб’єктами господарювання;
вимоги до якості та режиму скидання стічних вод;
визначення механізму контролю за скиданням стічних вод;
розмір плати, що справляється підприємствами централізованого водовідведення за понаднормативне скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог до якості і режиму скидання стічних вод;
визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи централізованого водовідведення відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог щодо скидання стічних вод.
2. Місцеві правила приймання поверхневих стічних вод до систем водовідведення поверхневих стічних вод населеного пункту встановлюють вимоги до приймання поверхневих стічних вод населеного пункту. Місцеві правила розробляються на підставі та не можуть виходити за межі вимог правил приймання поверхневих стічних вод до систем водовідведення поверхневих стічних вод населеного пункту, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання поверхневих стічних вод до систем водовідведення поверхневих стічних вод населеного пункту, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.
Місцеві правила приймання поверхневих стічних вод до системи водовідведення поверхневих стічних вод населеного пункту включають:
вимоги до приймання поверхневих стічних вод до системи водовідведення поверхневих вод населеного пункту;
розрахунок об’ємів поверхневих стічних вод, які утворюються на територіях внаслідок випадіння атмосферних опадів та сніготанення;
вимоги та умови скиду поверхневих стічних вод у водойми;
розрахунок вартості послуги приймання поверхневих стічних вод до системи водовідведення поверхневих стічних вод;
розмір плати, що справляється підприємствами водовідведення поверхневих стічних вод за понаднормативне скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог до якості і режиму скидання поверхневих стічних вод;
визначення механізму контролю за якісним складом скидів поверхневих стічних вод;
визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи водовідведення поверхневих стічних вод відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог та умов скиду поверхневих стічних вод.
3. Місцеві правила збирання, транспортування та очищення стічних вод у населеному пункті від об’єктів, які не приєднані до систем централізованого водовідведення, встановлюють вимоги до збирання, транспортування та очищення стічних вод у населеному пункті.
Місцеві правила збирання, транспортування та очищення стічних вод у населеному пункті від об’єктів, які не приєднані до систем централізованого водовідведення, розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил збирання, транспортування та очищення стічних вод у населеному пункті від об’єктів, які не приєднані до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила збирання, транспортування та очищення стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.
Місцеві правила збирання, транспортування та очищення стічних вод у населеному пункті від об’єктів, які не приєднані до систем централізованого водовідведення, включають:
вимоги до транспортного засобу для збирання та перевезення стічних вод;
затверджені графіки та маршрути для перевезення стічних вод;
затверджені місця для приймання та очищення стічних вод;
визначення механізму контролю за збиранням, транспортуванням та прийманням на очищення стічних вод від об’єктів, які не приєднані до системи централізованого водовідведення.
4. Місцеві правила у сфері водовідведення не можуть передбачати обов’язок фізичних чи юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також надавати повноваження органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам, підприємствам, установам, організаціям, утвореним такими органами, щодо видачі дозвільних документів.
Розділ IV. ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ВОДОВІДВЕДЕННЯ
Стаття 14. Види та особливості господарської діяльності у сфері водовідведення
1. Господарська діяльність у сфері водовідведення включає:
централізоване водовідведення;
нецентралізоване водовідведення;
транспортування стічних вод та осадів стічних вод спеціальним транспортом.
2. Діяльність у сфері водовідведення можуть провадити суб’єкти господарювання всіх форм власності, якщо інше не передбачено законом.
Стаття 15. Організація централізованого водовідведення
1. Забезпечення споживачів централізованим водовідведенням здійснюють підприємства централізованого водовідведення.
У населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше, впровадження централізованого водовідведення є обов’язковим, крім випадків, передбачених частиною першою статті 18 цього Закону.
2. Підприємство централізованого водовідведення провадить свою діяльність на підставі таких документів:
дозволу на спеціальне водокористування (у випадках, передбачених законом);
ліцензії на провадження господарської діяльності з централізованого водовідведення;
висновку з оцінки впливу на довкілля (у випадках, передбачених законом);
технічного проекту на розміщення мереж, споруд та устаткування для збирання, транспортування, очищення стічних вод, оброблення та утилізації осадів стічних вод, погодженого та затвердженого в установленому порядку;
технологічного регламенту у сфері водовідведення;
місцевих правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту.
Стаття 16. Вимоги до очищення стічних вод
1. Стічні води, які після очищення скидаються у водні об’єкти, повинні відповідати вимогам нормативного очищення.
У населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше, забезпечення вторинного очищення є обов’язковим.
Стічні води, які надходять до систем централізованого водовідведення або на очисні споруди населених пунктів, популяційний еквівалент яких становить менше ніж 2 тисячі, перед їх скиданням у поверхневі водні об’єкти мають відповідати екологічним нормативам якості води масивів поверхневих вод.

................
Перейти до повного тексту