- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Конвенція
Конвенція
про приватні агентства зайнятості N 181
( Рекомендацію до Конвенції додатково див. в
документі від 19.06.1997 )
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана в Женеві Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 3 червня 1997 року на свою вісімдесят п'яту сесію,
знаючи про важливість гнучкості у функціонуванні ринків праці,
розглядаючи всю різноманітність середовища, в якому функціонують приватні агентства зайнятості, коли порівнюються з умовами, які панували під час ухвалення вищезазначеної
Конвенції,
визнаючи роль, яку приватні агентства зайнятості можуть відігравати у добре функціонуючому ринку праці,
нагадуючи потребу у захисті працівників від різного роду зловживань,
визнаючи потребу в гарантуванні права на свободу асоціації та сприянні колективним переговорам і соціальному діалогу як необхідним складовим системи добре функціонуючих виробничих відносин,
нагадуючи положення
Конвенції 1930 року про примусову працю,
Конвенції 1948 року про свободу асоціації та захист права на організацію,
Конвенції 1949 року про право на організацію та ведення колективних переговорів, Рекомендації 1958 року щодо найму моряків на іноземні судна,
Конвенції 1958 року про дискримінацію в галузі праці та зайнять,
Конвенції 1964 року про політику в галузі зайнятості,
Конвенції 1973 року про мінімальний вік,
Конвенції 1988 року про сприяння зайнятості та захист від безробіття, а також положення щодо найму і працевлаштування, викладені у
Конвенції 1949 року про працівників-мігрантів (переглянута), й
Конвенції 1975 року про працівників-мігрантів (додаткові положення),
вирішивши надати цим пропозиціям форми міжнародної конвенції,
ухвалює цього дев'ятнадцятого дня червня місяця тисяча дев'ятсот дев'яносто сьомого року нижченаведену Конвенцію, яка може називатися Конвенцією 1997 року про приватні агентства зайнятості.
Стаття 1
1. В цілях цієї Конвенції термін "приватне агентство зайнятості" означає будь-яку фізичну або юридичну особу, незалежну від державної влади, яка надає одну чи більше з послуг ринку праці:
a) послуги у сфері підбору пропозицій та заяв зайнятості, які без приватного агентства зайнятості стають самостійною стороною трудових відносин, що можуть виникати при цьому;
b) послуги, що становлять найм працівників з наміром надання їх у розпорядження третій стороні, яка може бути як фізичною, так і юридичною особою (нижче позначається як "підприємство-користувач") і яка визначає їм робочі завдання і контролює виконання цих завдань;
c) інші послуги, пов'язані з пошуком роботи, які визначаються компетентним органом влади, після консультацій з найбільш представницькими організаціями роботодавців і працівників, такі як надання інформації, але які не мають своєю метою підбір конкретних пропозицій робочих місць та заявок на них.
2. В цілях цієї Конвенції термін "працівники" включає всіх тих, хто шукає роботу.
3. В цілях цієї Конвенції термін "обробка особистих даних працівників" включає в себе збір, збереження, підбір, передачу або будь-яке інше використання інформації, що стосується працівника, особа якого встановлена або може бути встановлена.
Стаття 2
1. Ця Конвенція поширюється на всі приватні агентства зайнятості.
2. Ця Конвенція поширюється на всі категорії працівників та всі галузі економіки. Вона не поширюється на найм і працевлаштування моряків.
3. Однією з цілей даної Конвенції є дозвіл на діяльність приватних агентств зайнятості, а також захист працівників, що користуються їхніми послугами, в межах, передбачених положеннями Конвенції.
4. Після консультацій з найбільш представницькими організаціями зацікавлених роботодавців і працівників член Організації може:
a) заборонити, за певних обставин, діяльність приватних агентств зайнятості щодо окремих категорій працівників чи галузей економіки стосовно надання однієї чи декількох послуг, зазначених у параграфі 1 статті 1;
b) виключити, за певних обставин, працівників з деяких галузей економіки чи частин її зі сфери застосування цієї Конвенції або певних її положень за умови, що заінтересованим працівникам гарантований відповідний захист.
5. Будь-який член Організації, який ратифікує цю Конвенцію, в своїх доповідях згідно зі статтею
22 Статуту Міжнародної організації праці зазначає про будь-яку заборону чи винятки, передбачені параграфом 4, і в свою чергу обгрунтовує це.
Стаття 3
1. Правовий статус приватних агентств зайнятості визначається відповідно до національних законів і практики, а також після консультацій з найбільш представницькими організаціями роботодавців і працівників.
2. Член Організації визначає положення, які регулюють діяльність приватних агентств зайнятості відповідно до системи ліцензування та сертифікації, якщо тільки вони не регулюються або не визначаються відповідним національним законом та практикою.
Стаття 4
Вживають заходів для забезпечення того, щоб працівникам, найнятим приватними агентствами зайнятості, які надають послуги, зазначені в статті 1, не було відмовлено в праві на свободу асоціації та в праві на проведення колективних переговорів.
Стаття 5
1. Для того щоб сприяти рівності можливостей і ставлення в доступі до зайнятості та конкретних видів діяльності, член Організації забезпечує, щоб приватні агентства зайнятості не піддавали працівників дискримінації за ознакою раси, статі, релігії, політичних переконань, національного походження й соціального стану або будь-яким іншим формам дискримінації, визначеним національним законом і практикою, таким як вік чи інвалідність.
2. Параграф 1 цієї статті не має застосовуватися таким чином, щоб позбавити приватні агентства зайнятості можливості надавати особливі послуги чи здійснювати спеціально орієнтовані програми, створені з метою надання допомоги найбільш незахищеним працівникам у процесі пошуку роботи.
Стаття 6
Обробка приватними агентствами зайнятості особистих даних працівників:
a) здійснюється з урахуванням захисту цих даних і гарантуванням секретності згідно з національним законом і практикою;
b) обмежується питаннями щодо кваліфікації та професійного досвіду зацікавлених працівників, а також будь-якою іншою інформацією, що безпосередньо цього стосується.
Стаття 7
1. Приватні агентства зайнятості не стягують з працівників ніяких гонорарів чи комісійних винагород прямо чи опосередковано, повністю або частково.
2. В інтересах зацікавлених працівників та після консультацій з найбільш представницькими організаціями роботодавців і працівників, компетентний орган влади може дозволити винятки з положення вищезазначеного параграфа 1 щодо певних категорій працівників, а також щодо встановленого переліку послуг, які надаються приватними агентствами зайнятості.
3. Член Організації, який згідно з вищенаведеним параграфом 2 дозволив винятки в своїх доповідях, відповідно до статті
22 Статуту Міжнародної організації праці подає інформацію про такі винятки та вказує причини.
Стаття 8
1. Член Організації після проведення консультацій з найбільш представницькими організаціями роботодавців і працівників вживає в межах своєї юрисдикції всіх необхідних та належних заходів, а у разі необхідності - в співпраці з іншими членами Організації, з метою надання відповідного захисту та запобігання поганого поводження з працівниками-мігрантами, найнятими чи працевлаштованими на території члена Організації приватними агентствами зайнятості. Ці заходи включають закони і правила, які передбачають різні санкції, у тому числі заборону тих приватних агентств зайнятості, які займаються шахрайськими операціями і зловживаннями.
................Перейти до повного тексту