1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
29.04.2009 N 398
( Наказ скасовано на підставі Розпорядження КМ N 32-р від 19.01.2011 )
Про затвердження Порядку роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри Держмитслужби України
З метою вдосконалення роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри Держмитслужби України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри Держмитслужби України (далі - Порядок), що додається, та ввести його в дію з 01.06.09.
2. Закріпити за телефоном довіри Держмитслужби України номер телефонної лінії (044) 247-27-19 з 01.06.09.
3. Управлінню внутрішньої безпеки розробити пам'ятку для оперативного чергового Держмитслужби України для роботи з телефоном довіри.
4. Відділу з питань взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю (Прес-служба) забезпечити висвітлення цього наказу у засобах масової інформації та розміщення його на відомчому Веб-сервері Держмитслужби в мережі Інтернет.
5. Начальникам структурних підрозділів центрального апарату Держмитслужби України, начальникам митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій довести вимоги Порядку до особового складу та забезпечити його виконання.
6. Начальникам регіональних митниць, митниць:
6.1. Інформувати про вимоги цього наказу юридичних та фізичних осіб шляхом висвітлення його в місцевих засобах масової інформації та на наочних стендах у місцях розташування митних органів та їх підрозділів і в пунктах пропуску через державний кордон України.
6.2. Привести у відповідність до цього наказу інформацію про номер телефону довіри Держмитслужби України, розміщену на представницьких картках посадових осіб митної служби та наочних стендах у місцях розташування митних органів та їх підрозділів і в пунктах пропуску через державний кордон України.
7. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Держмитслужби України від 10.08.06 N 684 "Про затвердження Порядку роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри Держмитслужби України".
8. Установити, що чинні нормативно-правові акти Держмитслужби України діють у частині, що не суперечить цьому наказу.
9. Контроль за виконанням наказу покласти на Управління внутрішньої безпеки.
Голова Служби А.В.Макаренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
29.04.2009 N 398
ПОРЯДОК
роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри Держмитслужби України
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до статті 40 Конституції України, Законів України від 30.06.93 N 3341-XII "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", від 05.10.95 N 356/95-ВР "Про боротьбу з корупцією", від 02.10.96 N 393/96 "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.08 N 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.97 N 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", Порядку проведення службових розслідувань у митних органах України спеціалізованих митних установах та організаціях, затвердженого наказом Держмитслужби України від 29.07.02 N 408 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.08.02 за N 665/6953, Інструкції з діловодства в митній службі України, затвердженої наказом Держмитслужби України від 28.12.02 N 747, Інструкції про порядок проведення комплексних і тематичних перевірок митних органів з питань оперативно-службової діяльності, затвердженої наказом Держмитслужби України від 06.08.03 N 526, Положення про профілактику правопорушень, пов'язаних із здійсненням службової діяльності працівниками митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 24.05.04 N 380 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.07.04 за N 875/9474, Положення про Управління внутрішньої безпеки Державної митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 03.04.09 N 301, Правил внутрішнього трудового розпорядку для працівників центрального апарату Державної митної служби України, затверджених загальними зборами трудового колективу центрального апарату Держмитслужби України протоколом від 10.03.06 N 1.
1.2. Цей Порядок визначає послідовність дій посадових осіб митної служби при отриманні, опрацюванні, перевірці, узагальненні та обліку інформації, яка надходить від фізичних і юридичних осіб (далі - заявник) за телефоном довіри Держмитслужби України (далі - телефон довіри), а також при оперативному реагуванні на ці повідомлення, усуненні причин і умов, що сприяли неправомірним діянням (діям та бездіяльності) з боку посадових осіб митної служби, ліквідації негативних наслідків цих діянь, вжитті заходів реагування.
1.3. За телефоном довіри не надаються консультації з питань митної справи.
1.4. Телефон довіри працює цілодобово, з технічними перервами з 08:00 до 09:00 години й з 13:00 до 14:00 години. Звітна доба починається й закінчується о 08:00 годині.
1.5. За телефоном довіри приймаються повідомлення про:
а) можливе скоєння злочинів у сфері службової діяльності, корупційних та інших неправомірних діянь (дій та бездіяльності) з боку працівників митної служби;
б) брутальне або зневажливе ставлення посадових осіб митної служби при виконанні службових обов'язків до громадян, приниження їх честі та гідності;
в) затримки здійснення митного контролю й митного оформлення предметів, у тому числі про можливе створення при цьому штучних перешкод з боку посадових осіб митної служби;
г) замах на контрабанду й порушення митних правил або вчинення цих правопорушень;
ґ) черги в пунктах пропуску через державний кордон України;
д) пропозиції (зауваження) щодо організації роботи митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій (далі - митні органи);
е) пропозиції (зауваження) до нормативно-правових актів з питань митної справи тощо.
1.6. Заявник може звернутися за телефоном довіри для отримання усної інформації про результати опрацювання його повідомлення у робочі дні з 09:00 до 18:00 години (у п'ятницю - з 09:00 до 17:45).
1.7. Забороняється розголошення відомостей про заявників й повідомленої ними за телефоном довіри інформації особам, які не мають відношення до вирішення справи.
1.8. Інформація про номер телефону довіри Держмитслужби України та порядок його роботи розміщується на наочних стендах у місцях розташування митних органів та їх підрозділів і в пунктах пропуску через державний кордон України.
Інформація про номер телефону довіри Держмитслужби України розміщується на представницьких картках посадових осіб митної служби у порядку, встановленому спільним наказом Адміністрації Держприкордонслужби України, Держмитслужби України, Міністерства транспорту та зв'язку України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства культури і туризму України, Міністерства аграрної політики України від 16.05.05 N 370/396/208/173/219/294/205 "Про затвердження та введення в дію Порядку виготовлення представницьких карток та забезпечення ними співробітників контрольних органів (служб), що функціонують у пунктах пропуску через державний кордон (внутрішніх митницях, інших визначених законодавством України місцях для здійснення державних видів контролю під час перетинання державного кордону особами, транспортними засобами, вантажами (товарами) та іншим майном)".
2. Прийняття, облік і опрацювання повідомлень, що надійшли за телефоном довіри
2.1. Прийняття, облік і опрацювання повідомлень, що надійшли за телефоном довіри (далі - повідомлення), узагальнення інформації про результати проведених за цими повідомленнями перевірок, розслідувань і вжиті митними органами заходи реагування здійснюються посадовими особами відділу організації перевірок повідомлень юридичних і фізичних осіб та контрольних заходів Управління внутрішньої безпеки Держмитслужби України (далі - відділ).
За розпорядженням начальника Управління внутрішньої безпеки (далі - Управління) до виконання завдань, зазначених у частині першій цього пункту, залучаються інші посадові особи Управління, підрозділів внутрішньої безпеки митної служби.
Письмовим розпорядженням начальника Управління за посадовими особами, зазначеними у частинах першій та другій цього пункту, для цілей спілкування із заявниками за телефоном довіри можуть закріплюватися кодові номери.
2.2. До прийняття, обліку й опрацювання повідомлень у нічний час, святкові й вихідні дні залучається оперативний черговий Держмитслужби України та оперативні чергові митних органів, які діють відповідно до цього Порядку.
2.3. Посадові особи Держмитслужби України, визначені в пункті 2.1 цього Порядку, та оперативний черговий Держмитслужби України (далі - уповноважена особа Держмитслужби України) при спілкуванні із заявниками за телефоном довіри повинні дотримуватися норм професійної етики.
2.4. Розпочинаючи розмову за телефоном довіри, посадова особа відділу представляється наступним чином: "Добрий ранок (день, вечір), телефон довіри Держмитслужби України, ____ (кодовий номер посадової особи відділу або ім'я), слухаю Вас".
2.5. Уповноважена особа Держмитслужби України при прийнятті повідомлень, зазначених у пункті 1.5 цього Порядку, пропонує заявникові надати:
- інформацію про себе (прізвище, ім'я, по батькові, громадянство фізичної особи; реквізити юридичної особи; контактний телефон тощо);
- максимально деталізовану інформацію (про місце події, назву митного органу, його підрозділу, прізвище, ім'я посадової особи митної служби, номер її представницької картки, конкретні обставини, дії посадових осіб митної служби, що оскаржуються) по суті подій, що стали причиною звернення за телефоном довіри;
- іншу інформацію, що має суттєве значення для вирішення конкретного питання.
2.6. Уповноважена особа Держмитслужби України має право зв'язатися в разі потреби із заявником для уточнення інформації.
2.7. Небажання заявника надати інформацію про себе не є підставою для відмови в прийнятті його повідомлення.
При цьому, уповноважена особа Держмитслужби України повинна роз'яснити заявникові вимоги Закону України "Про звернення громадян" до звернень громадян.
2.8. При висловленні заявником бажання надіслати письмове звернення, вповноважена особа Держмитслужби України повідомляє йому поштову адресу митного органу, до компетенції якого належить розгляд порушеного заявником питання, а також прізвище, ім'я, по батькові керівника цього органу.
Розгляд письмових звернень громадян здійснюється відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 N 348.
2.9. Якщо заявник звертається з питань, що не входять до компетенції митної служби, або з метою отримання консультації з питань митної справи, то вповноважена особа Держмитслужби України надає по можливості заявнику інформацію про контактні телефони відповідних компетентних органів.
Зокрема, при прийнятті повідомлень, зазначених у підпункті "ґ" пункту 1.5 цього Порядку, уповноважена особа Держмитслужби України надає заявникові інформацію про контактні телефони Адміністрації Держприкодонслужби України.
2.10. На завершення розмови за телефоном довіри уповноважена особа Держмитслужби України повинна подякувати за надану інформацію та повідомити заявника про прийняття чи відмову у прийнятті його повідомлення до опрацювання на підставі вимог пунктів 1.5. і 2.9 цього Порядку: "Дякуємо за надану інформацію. Ваше повідомлення прийнято до опрацювання. Ви можете звернутися за телефоном довіри для отримання усної інформації про результати його опрацювання у робочі дні з 09:00 до 18:00 години (у п'ятницю - з 09:00 до 17:45). До побачення." або "Вибачте, але Ваше повідомлення не може бути прийнято до опрацювання, оскільки не належить до компетенції митної служби. Пропонуємо звернутися до Адміністрації Держприкордонслужби України (іншого органу) за телефоном _____. До побачення".
2.11. Інформація про отримані протягом звітної доби повідомлення вноситься посадовими особами відділу та оперативним черговим Держмитслужби України до довідки про надходження повідомлень за телефоном довіри Держмитслужби України (далі - Довідка), форму якої наведено в додатку 1 до цього Порядку.
Довідка, складена й підписана оперативним черговим Держмитслужби України, передається до відділу до 08:00 години наступного за звітною добою робочого дня для узагальнення.
Інформація про повідомлення з питань, що не належать до компетенції митної служби, і про звернення з метою отримання консультації з питань митної справи до Довідки, як правило, не вноситься.
Інформація про надані заявникам відповідно до вимог пунктів 2.7, 2.8, 2.9 цього Порядку роз'яснення вноситься до графи 5 Довідки.
2.12. Повідомлення за телефоном довіри можуть фіксуватися із застосуванням технічних засобів у порядку, встановленому Держмитслужбою України.
Уповноважена посадова особа Держмитслужби України інформує заявника про ведення запису на початку розмови за телефоном довіри після представлення: "Добрий ранок (день, вечір), телефон довіри Держмитслужби України, ____ (кодовий номер посадової особи відділу або ім'я), наша розмова записується, слухаю Вас".
2.13. Довідки реєструються посадовими особами відділу в журналі реєстрації довідок про надходження повідомлень за телефоном довіри Держмитслужби України, форму якого наведено в додатку 2 до цього Порядку, і зберігаються в окремій справі відділу.
2.14. Довідки щоранку надаються начальником відділу або особою що виконує його обов'язки, керівництву Управління для попереднього розгляду й прийняття рішень.
Найбільш важлива інформація та результати її перевірки доповідаються начальником Управління Голові Служби або його заступникам з урахуванням розподілу функціональних повноважень.
2.15. Повідомлення, зазначені в пункті 1.5 цього Порядку, негайно передаються вповноваженою особою Держмитслужби України до підрозділу внутрішньої безпеки відповідного митного органу телефоном або засобами факсимільного зв'язку у вигляді витягу з Довідки за підписом начальника відділу для організації перевірки інформації та інформування керівництва митного органу.
Повідомлення зазначені в пункті 1.5 цього Порядку, можуть передаватися вповноваженою особою Держмитслужби України начальникові відповідного митного органу або його заступникові телефоном або засобами факсимільного зв'язку у вигляді витягу з Довідки за підписом начальника відділу для організації перевірки інформації.
2.16. Якщо повідомлення, зазначені в підпунктах "а", "б", "в" і "г" пункту 1.5 цього Порядку, стосуються посадових осіб митної служби, посади яких віднесені до номенклатури посад Голови Служби, то вони передаються керівництву Управління у день прийняття повідомлення або наступного робочого дня для попереднього розгляду та прийняття рішень.
2.17. У разі неможливості передати повідомлення згідно з пунктом 2.15 цього Порядку, вони передаються наявними засобами зв'язку оперативному черговому митного органу для доведення їх до керівництва та підрозділу внутрішньої безпеки митного органу. Про передання таких повідомлень оперативний черговий митного органу доповідає вповноваженій особі Держмитслужби України протягом двох годин з моменту їх отримання.
2.18. Оперативний черговий митного органу обліковує отримані від уповноваженої особи Держмитслужби України повідомлення в журналі реєстрації повідомлень, що надійшли за телефоном довіри Держмитслужби України й були отримані оперативним черговим митного органу від уповноваженої особи Держмитслужби України, форму якого наведено в додатку 3 до цього Порядку.
2.19. Підрозділ внутрішньої безпеки митного органу обліковує отримані від уповноваженої особи Держмитслужби України й оперативного чергового митного органу повідомлення в журналі реєстрації повідомлень, що надійшли за телефоном довіри Держмитслужби України й були отримані підрозділом внутрішньої безпеки від уповноваженої особи Держмитслужби України та оперативного чергового митного органу, форму якого наведено в додатку 4 до цього Порядку.
3. Перевірка інформації, що міститься в повідомленнях, інформування Держмитслужби України про результати перевірки, облік і зберігання її матеріалів
3.1. За повідомленнями, зазначеними в пункті 1.5 цього Порядку й отриманими від уповноважених осіб Держмитслужби України, протягом трьох робочих днів з дати отримання інформації відповідними митними органами проводяться перевірки інформації (далі - перевірка інформації).
3.2. Рішення про направлення письмового розпорядження, доручення митному органу про проведення перевірки інформації може бути прийняте Головою Служби, його заступником, начальником Управління або посадовими особами, що виконують їх обов'язки, за поданням відділу.
Перевірка інформації може бути проведена Управлінням самостійно.
3.3. Керівник митного органу (уповноважена ним особа) і керівник підрозділу внутрішньої безпеки митного органу зобов'язані в межах своєї компетенції забезпечити перевірку інформації із залученням посадових осіб тих підрозділів митного органу, до компетенції яких належить питання, порушене в повідомленні, про що повідомити вповноважену особу Держмитслужби України телефоном протягом чотирьох годин після отримання інформації, але не пізніше 10-ої години ранку наступного робочого дня.
3.4. Перевірку інформації, отриманої від уповноважених осіб Держмитслужби України, може бути проведено підрозділом внутрішньої безпеки або за резолюцією (дорученням) чи розпорядженням керівника митного органу іншими посадовими особами (особою), до компетенції яких належить питання, порушене в повідомленні.
У разі потреби керівником митного органу призначається комісія у складі групи фахівців, до компетенції яких належить питання, порушене в повідомленні, на чолі з головою комісії, про що видається наказ.
3.5. Підрозділ внутрішньої безпеки митного органу безпосередньо проводить перевірку лише тієї інформації, що відповідно до Положення про Управління внутрішньої безпеки Державної митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 03.04.09 N 301 (далі - Положення), положення про підрозділ внутрішньої безпеки митного органу віднесена до його компетенції.
Взаємодія підрозділу внутрішньої безпеки митного органу з керівництвом та іншими структурними підрозділами цього органу здійснюється в порядку, установленому зазначеними положеннями, а також відповідно до Порядку обміну інформацією з питань додержання законодавства працівниками митної служби України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 08.11.2007 N 941 (у редакції наказу Держмитслужби України від 04.12.2008 N 1366).
3.6. Перевірка інформації має встановити:
наявність чи відсутність події (предмета) звернення за телефоном довіри;
обставини (час, місце) і наслідки події (правопорушення), що стали причиною (предметом) звернення за телефоном довіри;
осіб, причетних до подій (правопорушень), що стали причиною звернення за телефоном довіри, а також наявність чи відсутність в діяннях посадових осіб митної служби ознак правопорушень;
вимоги законів чи інших нормативно-правових актів, розпорядчих документів або службових обов'язків, які регламентували дії посадових осіб митної служби або були ними порушені;
причини події (правопорушення) та умови, що сприяли негативним наслідкам або створювали загрозу для їх спричинення.
3.7. Посадова особа (особи), яка (які) проводить перевірку інформації, діє відповідно до вимог законодавства України, нормативно-правових актів Держмитслужби України, митного органу та цього Порядку і несе передбачену законодавством відповідальність за повноту, всебічність, об'єктивність і неупередженість зроблених висновків, а також нерозголошення відомостей, що стали їй відомі у зв'язку з проведенням перевірки й зачіпають права і законні інтереси чи свободи заявників, а також посадових осіб митної служби.
3.8. Посадовій особі (особам), якій (яким) доручено проведення перевірки інформації, надається право:
запрошувати до відповідних службових приміщень посадових осіб митної служби, про діяльність яких йдеться у повідомленні за телефоном довіри, а також інших осіб з числа працівників митної служби, осіб, які не є співробітниками митної служби (за їх згодою), котрі обізнані або причетні до фактів або діянь, які стали причиною звернення за телефоном довіри, й одержувати від них усні та письмові пояснення, інші документальні матеріали, їх копії що стосуються перевірки інформації;
зв'язуватися в разі потреби із заявником для уточнення інформації, одержувати від нього за згодою усні або письмові пояснення, інші документальні матеріали, їх копії по суті подій, що стали причиною звернення за телефоном довіри;
залучати у разі потреби відповідних фахівців митних органів і отримувати від них консультації, а також письмові висновки, що можуть сприяти проведенню перевірки інформації;
ознайомлюватися, вивчати в установленому порядку документи, що стосуються проведення перевірки інформації, отримувати їх копії;
отримувати консультації та збирати згідно із законодавством України матеріали, що стосуються перевірки інформації, у тому числі від інших органів державної влади, юридичних і фізичних осіб за запитом посадової особи, яка призначила (доручила) проведення перевірки інформації.
3.9. Працівники митної служби зобов'язані всебічно сприяти проведенню перевірки інформації, надавати посадовій особі (особам) якій (яким) доручено проведення перевірки інформації, правдиві пояснення по суті предмета перевірки інформації та поставлених їм питань, пред'являти відповідні документи чи матеріали, надавати їх копії.

................
Перейти до повного тексту