- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 13 грудня 2023 року № 77 |
Про скарги ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", зареєстровані в Центральній виборчій комісії 21 листопада 2023 року за № 21-34-8063 та № 21-34-8065
До Центральної виборчої комісії 21 листопада 2023 року надійшли скарги ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", зареєстровані в Центральній виборчій комісії за № 21-34-8063 та № 21-34-8065, суб’єктом оскарження в яких визначено Лохвицьку міську територіальну виборчу комісію Миргородського району Полтавської області (далі - Лохвицька міська територіальна виборча комісія).
У скаргах суб’єкт звернення просить визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльність Лохвицької міської територіальної виборчої комісії, яка полягає у неприйнятті нею рішень про визнання обраними депутатами Лохвицької міської ради Миргородського району Полтавської області (далі - Лохвицька міська рада) наступних за черговістю кандидатів у депутати від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА"; визнати обраними депутатами Лохвицької міської ради наступних за черговістю кандидатів у депутати від указаної місцевої організації політичної партії.
У скарзі, зареєстрованій у Комісії за № 21-34-8063, крім зазначеного, ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" також просить:
встановити факт грубого порушення Лохвицькою міською територіальною виборчою комісією
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс);
достроково припинити повноваження всього складу вказаної виборчої комісії;
при формуванні нового складу Лохвицької міської територіальної виборчої комісії звернути особливу увагу на розподіл керівних посад у комісії з метою нормалізації її роботи.
Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою (вх. № 21-34-8063) обґрунтовує тим, що Центральна виборча комісія постановою від 25 серпня 2023 року
№ 56 "Про скаргу ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 27 липня 2023 року за № 21-34-4116" визнала Абдулкадирова Рагіма Абдулкадировича обраним депутатом Лохвицької міської ради на перших виборах депутатів цієї ради 25 жовтня 2020 року від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" як наступного за черговістю кандидата в депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком цієї організації партії.
18 вересня 2023 року Абдулкадиров Р.А. поштовим зв’язком звернувся до Лохвицької міської територіальної виборчої комісії із заявою про відмову від депутатського мандата, справжність підпису на якій засвідчено відповідно до
Закону України "Про нотаріат".
Як зазначає суб’єкт звернення зі скаргою, не зважаючи на те, що Лохвицька міська територіальна виборча комісія не отримала зазначеної заяви Абдулкадирова Р.А. про відмову від депутатського мандата, вона також не одержала й відповідних документів для реєстрації його депутатом Лохвицької міської ради, а тому зобов’язана була згідно з вимогами частини п’ятої
статті 283 Кодексу визнати обраним депутатом Лохвицької міської ради наступного за черговістю кандидата в депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА".
Однак Лохвицька міська територіальна виборча комісія на порушення вимог
Кодексу та
Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433 (далі - Роз’яснення), не прийняла відповідного рішення.
У скарзі, зареєстрованій у Комісії за № 21-34-8065, йдеться про те, що на перших виборах депутатів Лохвицької міської ради 25 жовтня 2020 року від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" було обрано та зареєстровано депутатом указаної ради Лисенко Наталію Іванівну.
Відповідно до пункту 8 частини першої
статті 5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково без прийняття рішення відповідної ради у разі його смерті.
Як зауважує суб’єкт звернення зі скаргою, належним чином засвідчену копію свідоцтва про смерть Лисенко Н.І. (серія І-КЕ № 520194) було надіслано Лохвицькій міській територіальній виборчій комісії, на підтвердження чого до скарги додано копію свідоцтва про смерть Лисенко Н.І., вірність якої з оригіналом засвідчено в нотаріальному порядку, та копію фіскального чека АТ "УКРПОШТА" (відправлення № 3720045202821).
Згідно зі
статтею 284 Кодексу в разі дострокового припинення повноважень депутата міської ради на підставах і в порядку, передбачених
Конституцією та законами України, за рішенням відповідної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї місцевої організації політичної партії.
Таке рішення ухвалюється територіальною виборчою комісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня надходження належним чином засвідченої копії документа уповноваженого органу, що свідчить про дострокове припинення повноважень депутата ( пункт 5.9
Роз’яснення ).
Однак установлений для прийняття рішення строк минув, відповідного рішення Лохвицька міська територіальна виборча комісія не прийняла.
На переконання суб’єкта звернення зі скаргами, така бездіяльність Лохвицької міської територіальної виборчої комісії порушує визначені
Кодексом та законами України права ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" на участь у виборах.
Також до Центральної виборчої комісії 08 грудня 2023 року (вх. № 21-24-8733) від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" надійшли додаткові документи до скарги, зареєстрованої у Комісії за № 21-34-8065, які, як вказує суб’єкт звернення, підтверджують факт неотримання Лохвицькою міською територіальною виборчою комісією листа від Лохвицької міської ради, яким зазначеній виборчій комісії було надіслано копію свідоцтва про смерть Лисенко Н.І.
На виконання частини п’ятої
статті 70 Кодексу та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року
№ 192 (далі - Порядок), копії скарг з доданими документами надіслано суб’єкту оскарження з проханням надати письмові пояснення по суті скарг.
Однак від Лохвицької міської територіальної виборчої комісії до Центральної виборчої комісії жодних повідомлень чи пояснень не надійшло.
Згідно з частиною четвертою
статті 14, частиною четвертою
статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон) скарги щодо виборів чи референдумів подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу та
Порядком.
За змістом частини четвертої
статті 69 Кодексу, підпункту 3 пункту 8.8
Порядку скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня її отримання.
Частиною другою
статті 72 Кодексу, пунктом 10.3 Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення: чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом. При цьому частиною третьою
статті 72 Кодексу, пунктом 10.6
Порядку визначено, що в разі, якщо скарга подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом, виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті.
Центральна виборча комісія, проаналізувавши зміст скарг, беручи до уваги предмет та суб’єкт оскарження, положення частин першої, третьої
статті 65,
статті 66 Кодексу, пунктів 2.1, 3.1, розділу 4
Порядку , констатує, що підстав для залишення скарг ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" без розгляду по суті немає.
Вивчивши скарги та додані до них документи, а також урахувавши іншу наявну в Комісії інформацію, Комісія зазначає.
Відповідно до частини першої
статті 32, частин першої, четвертої, восьмої
статті 33,
статті 206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів, реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Територіальні виборчі комісії та їх члени під час виконання своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до
Конституції України, Кодексу та законів України (частина третя
статті 32, частина четверта
статті 38 Кодексу). Втручання в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, що належать до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено частиною четвертою
статті 32 Кодексу.
Згідно з частиною п’ятою
статті 283 Кодексу, пунктом 5.4
Роз’яснення у разі невиконання особою, обраною депутатом за виборчим списком місцевої організації політичної партії, у строки, визначені у частинах першій і другій
статті 283 Кодексу, вимог частини першої названої статті (неподання протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів або у строк, установлений територіальною виборчою комісією за зверненням особи, необхідних для реєстрації документів) або подання до територіальної виборчої комісії цією особою заяви про відмову від депутатського мандата територіальна виборча комісія у п’ятиденний строк приймає рішення про визнання її такою, яка не набула депутатського мандата, та визнає обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному територіальному (у разі обрання за територіальним виборчим списком) або єдиному (у разі обрання за єдиним виборчим списком) виборчому списку кандидатів від відповідної місцевої організації політичної партії, за яким було обрано особу, яка не набула мандата, та реєструє його в установленому Кодексом порядку з урахуванням Роз’яснення.
Так, постановою Центральної виборчої комісії від 25 серпня 2023 року
№ 56 Абдулкадирова Р.А. було визнано обраним депутатом Лохвицької міської ради на перших виборах депутатів цієї ради 25 жовтня 2020 року від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком цієї організації політичної партії.
Суб’єкт звернення зі скаргою вказує, що 18 вересня 2023 року Абдулкадиров Р.А. звернувся до Лохвицької міської територіальної виборчої комісії із заявою про відмову від депутатського мандата, яку територіальна виборча комісія зобов’язана була розглянути у п’ятиденний строк відповідно до вимог
статті 283 Кодексу та пункту 5.4
Роз’яснення та визнати його таким, що не набув депутатського мандата, та у зв’язку з цим визнати обраним наступного за черговістю кандидата в депутати у єдиному виборчому списку кандидатів від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА". Однак Лохвицька міська територіальна виборча комісія вказаної заяви Абдулкадирова Р.А. не отримала та передбаченого законодавством рішення не прийняла.
При цьому Комісія постановою від 01 листопада 2023 року
№ 70 "Про скаргу ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 02 жовтня 2023 року за № 21-34-6138" наголосила Лохвицькій міській територіальній виборчій комісії на необхідності отримання та розгляду заяви Абдулкадирова Р.А. про відмову від депутатського мандата Лохвицької міської ради в п’ятиденний строк з дня її отримання.
Також член Центральної виборчої комісії 21 листопада 2023 року звернувся до кожного з членів Лохвицької міської територіальної виборчої комісії листами (вих. № 21-33/1-2372, № 21-33/1-2373 - 21-33/1-2383), в яких довів до відома інформацію про необхідність одержання раніше надісланої заяви Абдулкадирова Р.А. та наголосив на обов’язковості скликання засідання цієї виборчої комісії з метою складання присяги її новопризначеними членами та розгляду вказаної заяви Абдулкадирова Р.А. в установлений законодавством строк.
Крім того, зазначеними листами від кожного члена Лохвицької міської територіальної виборчої комісії витребувано пояснення щодо вжитих ним особисто заходів на виконання постанови Центральної виборчої комісії від 01 листопада 2023 року
№ 70. Згідно з інформацією з офіційного вебсайту АТ "УКРПОШТА" поштові відправлення, адресовані членам Лохвицької міської територіальної виборчої комісії, вручено їм особисто, крім голови цієї виборчої комісії Юрченко Т.А. та члена комісії Корнійця Д.С., яким відправлення не вручено під час доставки.
Однак станом на час розгляду скарги, зареєстрованої в Комісії за № 21-34-8063, пояснень від жодного члена Лохвицької міської територіальної виборчої комісії до Центральної виборчої комісії не надійшло, питання щодо визнання Абдулкадирова Р.А. таким, що не набув депутатського мандата, та визнання обраним депутатом Лохвицької міської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у єдиному виборчому списку ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" залишились невирішеними усупереч вимогам частини п’ятої
статті 283 Кодексу та постанови Комісії від 01 листопада 2023 року
№ 70.
З огляду на викладене, беручи до уваги невиконання Лохвицькою міською територіальною виборчою комісією вимог частини п’ятої
статті 283 Кодексу, пункту 5.4
Роз’яснення , постанови Центральної виборчої комісії від 01 листопада 2023 року
№ 70 та вимоги члена Комісії, Комісія констатує наявність такої, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльності вказаної виборчої комісії, що полягає у неприйнятті нею рішень стосовно визнання Абдулкадирова Р.А. таким, що не набув депутатського мандата, та у зв’язку з цим визнання обраним депутатом Лохвицької міської ради на перших виборах депутатів Лохвицької міської ради 25 жовтня 2020 року наступного за черговістю кандидата в депутати у єдиному виборчому списку ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА".
Отже, скарга ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", зареєстрована за № 21-34-8063, в цій частині підлягає задоволенню.
Щодо вимоги скарги прийняти рішення про визнання обраним депутатом Лохвицької міської ради наступного за черговістю після Абдулкадирова Р.А. кандидата в депутати цієї міської ради від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком цієї організації політичної партії Комісія зазначає таке.
Громадяни мають право вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В Україні гарантується місцеве самоврядування (
стаття 7, частина перша
статті 38, частина перша
статті 64 Конституції України).
Відповідно до частини другої
статті 19 Кодексу забезпечення умов для реалізації виборчих прав громадян, дотримання основних засад виборчого права, належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених Кодексом, точне і достовірне встановлення результатів виборів гарантується.
Пунктом 5 частини першої
статті 205 Кодексу закріплено право Центральної виборчої комісії з власної ініціативи у разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та/або прийняти відповідне рішення. Зазначене положення не покладає на Комісію імперативного обов’язку приймати у разі бездіяльності територіальної виборчої комісії відповідне рішення замість неї, такий захід є дискреційним правом Центральної виборчої комісії, який застосовується нею у виняткових випадках, на який вказують конкретні обставини справи.
Разом з тим за змістом частини п’ятої
статті 283 Кодексу в разі подання особою, обраною депутатом місцевої ради заяви про відмову від депутатського мандата, прийняттю рішення щодо визнання обраним наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації політичної партії у разі подання особою заяви про відмову від депутатського мандата має передувати прийняття відповідною територіальною виборчою комісією рішення про визнання особи такою, яка не набула депутатського мандата. Однак таких вимог суб’єктом звернення у скарзі не заявлено.
Ураховуючи вказане, беручи до уваги тривалу бездіяльність Лохвицької міської територіальної виборчої комісії щодо вирішення питання про визнання Абдулкадирова Р.А. таким, що не набув депутатського мандата, та у зв’язку з цим визнання обраним депутатом Лохвицької міської ради наступного за черговістю кандидата в депутати у єдиному виборчому списку кандидатів у депутати від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", з метою забезпечення реалізації виборчих прав громадян України, на що насамперед спрямована діяльність Центральної виборчої комісії, керуючись наданими законами України повноваженнями, Комісія вважає за необхідне вирішити це питання самостійно.
У зв’язку з цим Комісія зазначає, що на виконання положень
Кодексу та Порядку інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 25 серпня 2020 року № 200, а також листа за підписом члена Комісії від 25 травня 2023 року № 21-33/1-824 Лохвицька міська територіальна виборча комісія надіслала Центральній виборчій комісії відомості за встановленими вказаним Порядком
формами (серед яких відомості про зареєстрованих кандидатів у депутати Лохвицької міської ради, включених до єдиних виборчих списків місцевих організацій політичних партій, а також повідомлення про підсумки голосування та результати виборів депутатів зазначеної міської ради, повідомлення про черговість кандидатів у депутати цієї ради, включених до територіальних виборчих списків від місцевих організацій політичних партій, які отримали право на участь у розподілі депутатських мандатів (форми № 2, 4 та 5 до зазначеного Порядку); копії протоколів Лохвицької міської територіальної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів та про результати виборів депутатів Лохвицької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року; копії рішень цієї територіальної виборчої комісії.
Так, з наявних у Комісії документів вбачається, що Абдулкадиров Р.А., обраний депутатом Лохвицької міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", у порядку, встановленому частиною п’ятою
статті 283 Кодексу, подав заяву про відмову від мандата депутата Лохвицької міської ради, справжність його підпису на якій засвідчено у порядку, встановленому
Законом України "Про нотаріат".
Наступним за черговістю кандидатом у депутати Лохвицької міської ради від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" в єдиному виборчому списку цієї організації політичної партії є Білашенко Вікторія Вікторівна.
Таким чином, відповідно до частини п’ятої
статті 283 Кодексу, пункту 5.4
Роз’яснення Центральна виборча комісія вважає за необхідне визнати: Абдулкадирова Р.А. таким, що не набув мандата депутата Лохвицької міської ради; обраним депутатом указаної міської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Білашенко В.В. як наступного за черговістю кандидата в депутати цієї ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком кандидатів у депутати ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА".
Отже, скарга, зареєстрована в Комісії за № 21-34-8063, в цій частині також підлягає задоволенню.
Щодо вимог скарги встановити факт грубого порушення Лохвицькою міською територіальною виборчою комісією вимог Кодексу, достроково припинити повноваження всього складу вказаної територіальної виборчої комісії та звернути особливу увагу під час формування її нового складу на розподіл керівних посад у комісії з метою нормалізації її роботи Комісія вчергове наголошує скаржнику, що з огляду на визначені Кодексом вимоги, які суб’єкт звернення може заявляти у скарзі (частина восьма
статті 67 Кодексу, пункт 6.4 Порядку), рішення, які виборча комісія може ухвалювати за результатом розгляду скарги (частина десята
статті 72 Кодексу, пункт 10.13 Порядку), і загалом на суть поняття скарги ( пункт 1.3
Порядку ) такі прохання не можуть становити змісту вимог у скарзі, оскільки не можуть вважатися способом поновлення порушеного права.
Разом з тим за змістом частини другої
статті 1, пункту 3 частини першої
статті 17, пунктів 1, 2 частини першої
статті 21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.
Згідно з частиною першою
статті 16 Закону, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому Законом порядку. Також Комісія в разі необхідності може за власною ініціативою розглянути та прийняти в установленому Законом порядку рішення стосовно організації роботи виборчих комісій, а також інших питань, що належать до повноважень Комісії (частина друга
статті 16 Закону).
Відповідно до частини третьої
статті 208 Кодексу повноваження всього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією
Конституції України, Кодексу та законів України, невиконання рішень виборчої комісії вищого рівня.
За змістом частини четвертої
статті 203 Кодексу Центральна виборча комісія формує склад міських виборчих комісій. Так, нинішній склад Лохвицької міської територіальної виборчої комісії було сформовано постановою Центральної виборчої комісії від 28 серпня 2023 року
№ 58 (зі змінами, внесеними постановами Комісії від 18 жовтня 2023 року № 65 та від 15 листопада 2023 року № 72).
Враховуючи встановлену цією постановою бездіяльність Лохвицької міської територіальної виборчої комісії, невиконання нею рішення виборчої комісії вищого рівня та вимоги члена Центральної виборчої комісії, Комісія вбачає підстави для висновку про систематичне порушення цією виборчою комісією
Конституції України,
Кодексу, законів України та у зв’язку з цим вважає за необхідне достроково припинити повноваження всього її складу.
Разом з тим у контексті порушеного скаржником питання щодо розподілу керівних посад під час формування нового складу Лохвицької міської територіальної виборчої комісії Комісія вважає за необхідне звернути увагу на таке.
Центральна виборча комісія неодноразово протягом 2023 року встановлювала факти одноразових грубих та систематичних порушень Лохвицькою міською територіальною виборчою комісією
Конституції України,
Кодексу та законів України, наслідком чого було неодноразове дострокове припинення повноважень усього її складу.
Проте зазначені заходи не призвели до нормалізації роботи вказаної виборчої комісії та приведення її у відповідність із вимогами законодавства України. Лохвицька міська територіальна виборча комісія продовжує бездіяльність щодо вирішення питань, які належать до її повноважень, наслідком чого на сьогодні стало чергове дострокове припинення повноважень усього складу зазначеної виборчої комісії.
................Перейти до повного тексту