- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 28 жовтня 2020 року № 433 |
Про Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів
Відповідно до частини четвертої
статті 194, частини другої
статті 195, частини третьої
статті 202, пункту 2-1 частини першої
статті 205, пункту 18 частини другої
статті 206,
статей 282 - 284 Виборчого кодексу України, керуючись
статтями 11 - 13, пунктами 4, 5
статті 17, пунктом 2
статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Затвердити Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів (додаток 1).
2. Встановити форми, рекомендовані для використання:
заяви про реєстрацію депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим (додаток 2);
заяви про реєстрацію депутатом місцевої ради (додаток 3);
заяви про реєстрацію сільським, селищним, міським головою (додаток 4).
3. Встановити, що форми заяв, зазначені в пункті 2 цієї постанови, мають рекомендаційний характер для використання під час реєстрації осіб, обраних депутатами Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільськими, селищними, міськими головами, а недодержання їх відповідними особами в разі зазначення у них передбачених
Виборчим кодексом України відомостей не є підставою для відмови в реалізації прав відповідних осіб.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Центральної виборчої комісії від 2 жовтня 2015 року № 381 "Про Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ";
5. Цю постанову надіслати органам ведення Державного реєстру виборців для доведення до відома відповідних територіальних виборчих комісій.
6. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова Центральної виборчої комісії |
О.ДІДЕНКО |
Додаток 1
до постанови Центральної виборчої комісії
від 28 жовтня 2020 року № 433
РОЗ’ЯСНЕННЯ
щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів
Це Роз’яснення розроблено з метою забезпечення однакового застосування окремих положень
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (далі - депутати) та сільських, селищних, міських голів.
1. Загальні положення
1.1. До повноважень виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті (у містах, у яких утворені районні у місті ради), селищних, сільських виборчих комісій, які встановлюють результати виборів депутатів, результати виборів сільського, селищного, міського голови, належить реєстрація обраних депутатів, сільського, селищного, міського голови.
1.2. Територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів не пізніш як на п’ятий день з дня встановлення результатів виборів депутатів, сільського, селищного, міського голови офіційно оприлюднює шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результати місцевих виборів, а також розміщує їх на своєму офіційному вебсайті (за наявності) чи вебсайті відповідної місцевої ради (за наявності).
Офіційне оприлюднення відповідною територіальною виборчою комісією результатів місцевих виборів є підставою для звільнення з роботи (посади), припинення діяльності, несумісної з посадою депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, сільського, селищного, міського голови, та/або прийняття рішення про припинення дії іншого представницького мандата особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою.
1.3. Особа, обрана депутатом, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації відповідно депутатом місцевої ради, сільським, селищним, міським головою, зобов’язана подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів документи, передбачені частиною першою
статті 283 Кодексу, з урахуванням цього Роз’яснення.
У разі якщо особа за одночасного балотування в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів сільського, селищного, міського голови та багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів місцевої ради визнана обраною в єдиному одномандатному виборчому окрузі (сільським, селищним, міським головою), така особа не може бути зареєстрована депутатом місцевої ради.
2. Документи для реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим
2.1. Особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, для реєстрації її депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим зобов’язана протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів такі документи:
1) заяву про реєстрацію депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим із зазначенням інформації щодо одночасного балотування/небалотування кандидатом у депутати до двох рівнів місцевих рад, до якої додаються копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки.
У разі якщо особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, не займає посади, не здійснює діяльності, що несумісна з відповідним депутатським мандатом, та/або в разі відсутності в неї іншого представницького мандата про це зазначається в такій заяві;
2) копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради - у разі наявності в особи, обраної депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, іншого представницького мандата.
У разі обрання депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим особи, яка є депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради, повноваження якої спливають у зв’язку з обранням нового складу відповідної ради на цих самих виборах, така заява не подається;
3) копію заяви про відмову від іншого депутатського мандата, поданої цією особою до відповідної територіальної виборчої комісії та зареєстрованої в установленому порядку - у разі одночасного балотування особи до двох рівнів місцевих рад та її обрання депутатом двох місцевих рад;
4) документ про звільнення з роботи (посади), припинення (зупинення) діяльності, несумісної з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
3. Документи для реєстрації обраних депутатів обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради
3.1. Особа, обрана депутатом обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, для її реєстрації депутатом відповідної місцевої ради зобов’язана протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів такі документи:
1) заяву про реєстрацію депутатом відповідної місцевої ради із зазначенням інформації щодо одночасного балотування/небалотування кандидатом у депутати до двох рівнів місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, до якої додаються копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки.
У разі балотування особи кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови та необрання її сільським, селищним, міським головою про це зазначається в такій заяві.
У разі відсутності в особи, обраної депутатом відповідної місцевої ради, іншого представницького мандата про це зазначається в такій заяві;
2) копію зареєстрованої заяви про припинення дії такого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради - у разі наявності в особи, обраної депутатом відповідної місцевої ради іншого представницького мандата.
У разі обрання депутатом відповідної місцевої ради особи, яка є депутатом місцевої ради, повноваження якої спливають у зв’язку з обранням нового складу місцевої ради на цих самих виборах, така заява не подається;
3) копію заяви про відмову від іншого депутатського мандата, поданої цією особою до відповідної територіальної виборчої комісії та зареєстрованої в установленому порядку - у разі одночасного балотування особи до двох рівнів місцевих рад та її обрання депутатом двох місцевих рад.
4. Документи для реєстрації обраних сільських, селищних, міських голів
4.1. Особа, обрана сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації зобов’язана протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів такі документи:
1) заяву про реєстрацію сільським, селищним, міським головою, до якої додається копія документа, який посвідчує особу та підтверджує громадянство України (копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки).
У разі якщо така особа не займає посаду, не здійснює діяльність, яка несумісна з посадою сільського, селищного, міського голови, та/або у разі відсутності у неї іншого представницького мандата про це зазначається в такій заяві;
2) копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради - у разі наявності такого представницького мандата.
У разі обрання сільським, селищним, міським головою особи, яка є депутатом місцевої ради, повноваження якої спливають у зв’язку з обранням нового складу місцевої ради на цих самих виборах, така заява не подається;
3) копію заяви про відмову від депутатського мандата, поданої цією особою до відповідної територіальної виборчої комісії та зареєстрованої в установленому порядку, - у разі одночасного балотування та обрання особи депутатом місцевої ради та сільським, селищним, міським головою;
4) документ про звільнення з роботи (посади), припинення (зупинення) діяльності, несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови.
До документів про звільнення з роботи (посади), припинення (зупинення) діяльності, несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, зокрема, належать:
копія трудової книжки із записом про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови (крім сільського, селищного, міського голови, обраного на цю ж посаду, та непрацюючих пенсіонерів), засвідченої у порядку, встановленому
Законом України "Про нотаріат".
Сільський, селищний, міський голова, обраний на цю саму посаду, подає довідку сільської, селищної, міської ради про те, що він є сільським, селищним, міським головою і його трудова книжка перебуває у відповідній раді;
копія чи витяг із наказу (розпорядження, рішення, протоколу засідання тощо) про звільнення з роботи (посади), на підставі якого вчинено відповідний запис у трудовій книжці, засвідчені печаткою підприємства, установи, організації;
копія документа про припинення (зупинення) діяльності, несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, у порядку, встановленому законодавством, що регулює відповідну діяльність;
копія пенсійного посвідчення - для непрацюючих пенсіонерів.
5. Порядок реєстрації обраних депутатів, сільських, селищних, міських голів
5.1. Для реєстрації особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, подаються документи, передбачені
статтею 283 Кодексу та розділами 2 - 4 цього Роз’яснення.
Відповідальність за достовірність та дійсність відомостей у документах, поданих для реєстрації обраного депутата, сільського, селищного, міського голови, несе особа, обрана депутатом, сільським, селищним, міським головою.
5.2. У разі звернення особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, до територіальної виборчої комісії щодо наявності поважних причин, які перешкоджають поданню нею протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів документів, передбачених
статтею 283 Кодексу (розділи2 - 4 цього Роз’яснення), та подання на їх підтвердження відповідних документів територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання цих причин поважними і встановити інший строк для подання відповідних документів або про відмову у визнанні цих причин поважними.
................Перейти до повного тексту