- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації професійного навчання державних службовців місцевих державних адміністрацій, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації професійного навчання державних службовців місцевих державних адміністрацій, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства України з питань державної служби відповідно до розподілу обов'язків та повноважень.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України
з питань державної служби
від 2 листопада 2022 року № 106-22
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації професійного навчання державних службовців місцевих державних адміністрацій, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників
I. Загальні положення
1. Ці Методичні рекомендації підготовлено з метою надання методичної підтримки посадовим особам місцевих державних адміністрацій стосовно організації професійного навчання державних службовців місцевих державних адміністрацій, які займають посади державної служби
категорій "Б" і
"В", голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників (далі - учасники професійного навчання).
2. Терміни, які використовуються у цих Методичних рекомендаціях, вживаються у значеннях, наведених у:
Організацію професійного навчання учасників професійного навчання рекомендовано здійснювати відповідно до:
Порядку стажування державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03 березня 2016 р. № 48, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 березня 2016 р. за № 439/28569 (далі - Порядок стажування);
Типового положення про службу управління персоналом, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03 березня 2016 р. № 47, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 березня 2016 р. за № 438/28568 (далі - Типове положення про службу управління персоналом);
Методичних рекомендацій щодо проведення оцінювання результативності професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом НАДС від 15 вересня 2021 р. № 147-21 (далі - Методичні рекомендації щодо проведення оцінювання результативності професійного навчання);
3. Учасники професійного навчання згідно з пунктами 6, 8 Положення про систему професійного навчання можуть реалізовувати своє право на професійне навчання через:
здобуття вищої освіти за освітньо-професійними програмами підготовки магістрів за спеціальностями, необхідними для професійної діяльності на державній службі, зокрема за спеціальністю 282 "Публічне управління та адміністрування" галузі знань "Публічне управління та адміністрування" (далі - підготовка магістрів);
підвищення кваліфікації;
стажування;
самоосвіту.
За результатами проходження професійного навчання учасникам професійного навчання нараховуються кредити Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі - кредити ЄКТС) відповідно до
Порядку нарахування кредитів ЄКТС.
4. Організацію професійного навчання у місцевій державній адміністрації рекомендується розуміти як упорядкований процес участі посадових осіб місцевих державних адміністрацій в залежності від займаної посади в заходах, спрямованих на набуття учасниками професійного навчання нових та/або вдосконалення раніше набутих професійних компетентностей, що забезпечує відповідний рівень їх професійної кваліфікації для професійної діяльності.
Заходами з організації професійного навчання рекомендується вважати:
визначення потреб у професійному навчанні;
планування професійного навчання, зокрема складання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця / індивідуальної програми професійного розвитку (далі - індивідуальна програма);
організацію посадовими особами місцевих державних адміністрацій в залежності від займаної посади професійного навчання за рахунок коштів місцевого та державного (у тому числі за рахунок коштів на підвищення кваліфікації державних службовців апарату місцевої державної адміністрації у розмірі не більше ніж 2 відсотки фонду оплати праці) бюджетів, власних коштів учасників професійного навчання, інших джерел, не заборонених законодавством;
проходження професійного навчання учасниками професійного навчання;
моніторинг та оцінювання якості професійного навчання.
5. У цих методичних рекомендаціях потребами у професійному навчанні, керуючись пунктами 9, 23-1 Положення про систему професійного навчання та відповідно до пункту 2 Методики визначення та проведення аналізу потреб, рекомендується розуміти:
загальні потреби у професійному навчанні як сукупність потреб у професійному навчанні, яке охоплює загальні питання державного управління, питання запобігання корупції, зміни у законодавстві з питань державної служби, європейської та євроатлантичної інтеграції, забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків, забезпечення кібербезпеки, підвищення рівня володіння іноземною мовою, яка є офіційною мовою Ради Європи, державною мовою, а також інші питання, визначені відповідними державними, регіональними, місцевими програмами, стратегіями, задоволення яких забезпечить набуття та/або удосконалення знань, умінь та навичок учасників професійного навчання для їх професійної діяльності;
спеціальні потреби у професійному навчанні - сукупність потреб у професійному навчанні, яке охоплює питання щодо здійснення завдань, функцій та повноважень окремим (окремими) державним (державними) органом (органами) (крім загальних питань державного управління) для підвищення рівня професійної компетентності учасників професійного навчання з урахуванням особливостей їх професійної діяльності;
індивідуальні потреби у професійному навчанні як потреби у професійному навчанні, спрямованому на набуття та/або удосконалення учасником професійного навчання професійних компетентностей, необхідних для належного виконання ним встановлених завдань і посадових обов'язків, задоволення яких дає змогу підвищити ефективність і результативність його роботи.
Спеціальні та індивідуальні потреби у професійному навчанні учасників професійного навчання відповідно до абзацу другого пункту 25
Положення про систему професійного навчання враховуються під час складання кошторисів державних органів або затвердження відповідних місцевих бюджетів, а також планування та організації професійного навчання учасників професійного навчання, затвердження (погодження) спеціальних професійних (сертифікатних) та короткострокових програм підвищення кваліфікації.
програмами підвищення кваліфікації, що за змістом, тривалістю та інтенсивністю навчання поділяються на загальні/спеціальні професійні (сертифікатні) та короткострокові програми;
індивідуальними планами стажування державних службовців;
формами самоосвіти (онлайн-навчання на освітніх веб-платформах, участі у конференціях, науково-практичних конференціях, фахових семінарах, тренінгах, майстер-класах, курсах з оволодіння практичними навичками тощо).
7. Суб'єктами організації професійного навчання рекомендується вважати:
учасника професійного навчання;
безпосереднього керівника державного службовця, який займає посаду державної служби
категорії "Б" або
"В" (далі - безпосередній керівник);
керівника самостійного структурного підрозділу (у разі наявності), в якому працює державний службовець, який займає посаду державної служби
категорії "Б" або
"В" (далі - керівник самостійного структурного підрозділу);
службу управління персоналом / спеціаліста з питань персоналу місцевої державної адміністрації (далі - служба управління персоналом);
суб'єкта призначення;
керівника апарату місцевої державної адміністрації, керівника структурного підрозділу місцевої державної адміністрації зі статусом юридичної особи публічного права, які здійснюють відповідно до
статті 17 Закону повноваження керівника державної служби в державному органі / у зазначеному структурному підрозділі (далі - керівник державної служби).
II. Організація професійного навчання учасниками професійного навчання
1. Організацією професійного навчання учасником професійного навчання рекомендується вважати здійснення ним в межах повноважень відповідних організаційних заходів, спрямованих на визначення його власних потреб у професійному навчанні, а також планування та проходження ним професійного навчання.
2. Державному службовцю під час реалізації прав і обов'язків щодо професійного навчання, закріплених пунктом 6 частини першої
статті 7, пунктом 11 частини першої
статті 8 Закону та пунктом 6 Положення про систему професійного навчання, рекомендується ураховувати послідовність етапів організації та оцінювання якості такого навчання:
1) визначення загальних потреб професійному навчанні, на основі узагальнення яких служба управління персоналом формує пропозиції щодо обсягів державного замовлення на професійне навчання посадових осіб місцевої державної адміністрації, що враховуються при формуванні державного замовлення НАДС на професійне навчання учасників професійного навчання на плановий рік та наступні за плановим роком два бюджетні періоди (далі - прогнозні показники загальних потреб);
2) визначення індивідуальних потреб у професійному навчанні під час оціночної співбесіди, що проводиться у рамках щорічного оцінювання результатів його службової діяльності (у разі проведення та крім випадку, коли державному службовцю виставлено негативну оцінку);
3) складання разом із службою управління персоналом індивідуальної програми на основі визначених для нього завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності (далі - завдання і ключові показники), потреб у професійному навчанні (у разі їх визначення), а також за результатами оцінювання службової діяльності державного службовця (у разі наявності);
4) вибір освітньо-професійної програми підготовки магістрів та/або програм(и) підвищення кваліфікації, а також форм(и) самоосвіти відповідно до визначених для нього потреб у професійному навчанні і відображених в індивідуальній програмі;
5) проходження професійного навчання, у тому числі стажування на іншій посаді державної служби в іншому державному органі або за кордоном відповідно до
Порядку стажування (у разі прийняття відповідного рішення керівником державної служби), за результатами якого нараховуються кредити ЄКТС;
6) участь в оцінюванні якості та результативності професійного навчання шляхом:
проходження анкетування (опитування) стосовно якості організації професійного навчання, що проводиться суб'єктами надання освітніх послуг (провайдерами) у рамках функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти, у тому числі щодо вивчення рівня задоволеності учасників професійного навчання організацією такого навчання та оцінювання роботи викладачів, які його забезпечують;
проходження на вебпорталі управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" (далі - Портал управління знаннями) анкетування (опитування) щодо задоволеності навчанням за відповідними програмами підвищення кваліфікації;
7) моніторинг виконання індивідуальної програми.
3. При плануванні виконання індивідуальної програми державному службовцю та його безпосередньому керівнику рекомендується враховувати строки проведення оцінювання результатів службової діяльності, а також критерії виставлення балів, зазначені у додатку 4 до
Порядку проведення оцінювання , відповідно до яких на час оцінювання для отримання балу "4" за виконання кожного визначеного завдання (з урахуванням досягнення ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності) державним службовцем має бути пройдено професійне навчання відповідно до індивідуальної програми, за результатами якого нараховано не менше ніж 0,4 кредиту ЄКТС.
................Перейти до повного тексту