- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 лютого 2021 р.
за № 134/35756
Про затвердження Методики оцінювання результативності професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування
Відповідно до пункту 2 частини третьої статті
13 Закону України
"Про державну службу" , підпункту 4 пункту 4 та пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року
№ 500 , пункту 8-2 Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування системи професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року
№ 342-р ,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методику оцінювання результативності професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, що додається.
2. Генеральному департаменту з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства України з питань державної служби відповідно до розподілу обов’язків та повноважень.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
03 грудня 2020 року № 226-20
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 лютого 2021 р.
за № 134/35756
МЕТОДИКА
оцінювання результативності професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Ця Методика визначає єдині підходи до проведення службами управління персоналом державних органів, структурними підрозділами з питань кадрового забезпечення органів місцевого самоврядування (далі - служба управління персоналом) оцінювання результативності професійного навчання державних службовців, які займають посади державної служби категорії "Б" та "В", посадових осіб місцевого самоврядування, посади яких віднесені до четвертої - сьомої категорії посад в органах місцевого самоврядування (далі - учасники професійного навчання), узагальнення його результатів, та прийняття відповідних управлінських рішень щодо їхнього професійного навчання.
Методика є складовою системи управління якістю діяльності державного органу, органу місцевого самоврядування та застосовується за рішенням суб’єкта призначення на посади державної служби, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради.
2. У цій Методиці терміни вжито в таких значеннях:
анкета - документ встановленої форми для проведення опитування учасника професійного навчання та його безпосереднього керівника, що містить перелік тверджень, необхідних для оцінювання результативності професійного навчання учасника професійного навчання;
відповідні управлінські рішення - результат вибору суб’єктом призначення на посади державної служби, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради способу дій, спрямованих на забезпечення належного керування процесом планування та організації професійного розвитку учасників професійного навчання;
внутрішнє навчання - навчання учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування з метою набуття та/або вдосконалення їх професійних знань, умінь та навичок, що проводиться працівниками відповідного державного органу або органу місцевого самоврядування або зовнішніми експертами (фахівцями) та не передбачає розроблення та затвердження спеціальної короткострокової програми підвищення кваліфікації;
загальна результативність та практична цінність професійного навчання - формула, для обчислення значення якого кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, професійне навчання яких у звітному році було успішним і результативним, ділиться на загальну кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, які пройшли професійне навчання у звітному році, обраховується у відсотках;
звітний рік - період з 01 січня по 31 грудня року, в якому відбувалося професійне навчання учасників професійного навчання та/або виконувалися індивідуальні програми підвищення рівня професійної компетентності/індивідуальні програми професійного розвитку державних службовців (далі - індивідуальна програма професійного розвитку);
інструменти проведення оцінювання результативності професійного навчання - методи, засоби і процедури оцінювання результативності професійного навчання його учасників;
коефіцієнт - числовий коефіцієнт, що відображає значимість, відносну важливість певного показника результативності професійного навчання порівняно з іншими показниками, які впливають на процес оцінювання результативності професійного навчання;
оцінювання результативності професійного навчання - процес управління професійним розвитком учасників професійного навчання, що застосовується службами управління персоналом для визначення рівня досягнення результативності професійного навчання на основі зібраних, оброблених та проаналізованих фактичних даних (відомостей);
показники результативності професійного навчання - показники, які відображають ступінь реалізації запланованої діяльності з професійного навчання та досягнення запланованих результатів (поставлених цілей) професійного навчання учасниками професійного навчання, визначаються ними та їхніми безпосередніми керівниками, а також на основі яких встановлюються (обраховуються) рівень особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання та загальна результативність і практична цінність професійного навчання учасників професійного навчання в цілому на рівні державного органу або органу місцевого самоврядування;
результативність професійного навчання учасників професійного навчання - ступінь реалізації запланованої діяльності з професійного навчання та досягнення запланованих результатів учасниками професійного навчання, застосування ними набутих під час такого навчання нових та/або вдосконалення раніше набутих професійних знань, умінь та навичок, що забезпечує відповідний рівень професійної кваліфікації для їх професійної діяльності;
рівень особистої результативності - показник, що визначається службою управління персоналом шляхом співставлення розрахованого показника особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання зі шкалою показників рівня особистої результативності професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування.
II. Мета, завдання та принципи оцінювання результативності професійного навчання
1. Метою оцінювання результативності професійного навчання є визначення актуальності, дієвості та практикоорієнтованості професійного навчання учасників професійного навчання відповідно до їх посадових обов’язків, встановлених завдань і ключових показників ефективності, результативності та якості службової діяльності (у разі їх встановлення державним службовцям), стратегічних цілей і завдань державного органу або органу місцевого самоврядування для ефективного планування й організації професійного навчання.
2. Основними завданнями оцінювання результативності професійного навчання є:
1) встановлення рівня результативності професійного навчання учасниками професійного навчання, зокрема застосування ними набутих та/або вдосконалених знань, умінь та навичок у службовій діяльності для належного виконання посадових обов’язків, а також їх відповідності потребам та очікуванням учасників професійного навчання;
2) встановлення в якій мірі набуті та/або вдосконалені учасниками професійного навчання знання, уміння та навички забезпечують підвищення рівня ефективності, результативності та якості їхньої службової діяльності, досягнення цілей та результатів діяльності структурного підрозділу державного органу або органу місцевого самоврядування, в якому працює учасник професійного навчання, стратегічних цілей та завдань державного органу або органу місцевого самоврядування в цілому;
3) удосконалення процесу планування та організації професійного навчання.
3. Оцінювання результативності професійного навчання учасників професійного навчання проводиться з дотриманням таких принципів:
достовірності - для досягнення мети та завдань оцінювання результативності професійного навчання використовується виключно достовірна і точна інформація;
добросовісності - всі суб’єкти оцінювання результативності професійного навчання на всіх етапах його проведення дотримуються доброчесної поведінки;
комплексності - оцінювання результативності професійного навчання здійснюється після успішного завершення професійного навчання учасниками професійного навчання з урахуванням особливостей різних його видів та тривалості, у взаємозв’язку з цілями та результатами діяльності структурного підрозділу, в якому працює учасник професійного навчання, стратегічними цілями та завданнями державного органу або органу місцевого самоврядування, а також на основі систематичного вивчення та узагальнення потреб у професійному навчанні учасників професійного навчання;
прозорості - чітке визначення мети, завдань, інструментів та строків проведення оцінювання результативності професійного навчання;
професіоналізму - об’єктивне та неупереджене виконання усіх етапів проведення оцінювання результативності професійного навчання суб’єктами оцінювання результативності професійного навчання.
III. Основні засади проведення оцінювання результативності професійного навчання
1. Суб’єктами оцінювання результативності професійного навчання є:
учасник професійного навчання;
безпосередній керівник учасника професійного навчання;
служба управління персоналом.
У разі потреби до проведення оцінювання результативності професійного навчання можуть залучатися зовнішні експерти (фахівці), юридичні особи як виконавці проведення оцінювання результативності професійного навчання.
2. Оцінювання результативності професійного навчання проводиться за такими видами професійного навчання (у разі їх успішного завершення / проходження стажування учасниками професійного навчання):
підготовка (у рік присвоєння кваліфікації магістра за спеціальністю, необхідною для професійної діяльності на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування);
підвищення кваліфікації;
стажування;
самоосвіта.
Оцінювання результативності професійного навчання може проводитися у розрізі категорій посад державної служби або служби в органах місцевого самоврядування, окремих структурних підрозділів державного органу або органу місцевого самоврядування.
3. Оцінювання результативності професійного навчання проводиться службою управління персоналом за звітний рік на основі таких показників результативності:
результативність професійного навчання учасника професійного навчання, що визначається учасником професійного навчання (РПНі);
результативність професійного навчання учасника професійного навчання, що визначається безпосереднім керівником учасника професійного навчання (РПНк).
Оцінювання результативності професійного навчання державного службовця здійснюється в межах виконання ним індивідуальної програми професійного розвитку. У разі, якщо індивідуальна програма професійного розвитку державному службовцю не складалася або втратила свою актуальність, оцінювання результативності професійного навчання проводиться за тими видами професійного навчання, які успішно виконані/завершені державним службовцем протягом звітного року.
4. Під час оцінювання результативності професійного навчання на основі зібраних, оброблених та проаналізованих даних (відомостей) за показниками РПНі та РПНк визначається:
особиста результативність професійного навчання учасника професійного навчання;
загальна результативність та практична цінність професійного навчання учасників професійного навчання в цілому на рівні державного органу або органу місцевого самоврядування відповідно.
5. Визначення особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання здійснюється згідно з додатком 1 до цієї Методики на основі показників РПНі (значення рядка 17.9 додатку 3 до цієї Методики) та РПНк (значення рядка 10.6 додатку 4 до цієї Методики) з урахуванням їх коефіцієнту.
6. Визначення загальної результативності та практичної цінності професійного навчання учасників професійного навчання здійснюється службою управління персоналом згідно з додатком 2 до цієї Методики за формулою:
К1 / К2 х 100 %,
де
К1 - кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, професійне навчання яких у звітному році було успішним і результативним (у разі, якщо показник рівня особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання є "високим" або "належним");
К2 - загальна кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, які пройшли професійне навчання у звітному році.
7. Основними методами збору даних (відомостей) є опитування, проведення індивідуальної співбесіди (у разі потреби).
Опитування проводиться шляхом заповнення:
учасником професійного навчання анкети зворотного зв’язку від учасника професійного навчання за формою згідно з додатком 3 до цієї Методики;
безпосереднім керівником учасника професійного навчання анкети опитування безпосереднього керівника учасника професійного навчання за формою згідно з додатком 4 до цієї Методики.
Учасник професійного навчання в анкеті зворотного зв’язку від учасника професійного навчання оцінює за шестибальною шкалою результативність свого професійного навчання.
У анкеті опитування безпосереднього керівника учасника професійного навчання безпосередній керівник оцінює за шестибальною шкалою результативність та практичну цінність професійних знань, умінь та навичок учасника професійного навчання, набутих та/або вдосконалених ним під час професійного навчання, їх вплив на ефективність, результативність та якість його службової діяльності, досягнення цілей, результатів діяльності структурного підрозділу, в якому працює учасник професійного навчання, стратегічних цілей та завдань державного органу або органу місцевого самоврядування в цілому.
Безпосередній керівник учасника професійного навчання у разі потреби може провести індивідуальну співбесіду з учасником професійного навчання з метою обговорення та конкретизації якою мірою набуті та/або вдосконалені професійні знання, уміння та навички вплинули на його службову діяльність, належне виконання посадових обов’язків та встановлених завдань.
................Перейти до повного тексту