14.09.2012 № 636 |
Т.в.о. Голови | О.В. Гречко |
Директор департаменту льотної придатності |
О.В. Більчук |
Пункт вимог Правил | Опис пункту вимог Правил | Посилання на Керівництво організації | Метод встановлення відповідності пункту правил (посилання на AMC та GM) | Примітка | |||
M.A.601 | Сфера застосування | ||||||
M.A.602 | Заявка | ||||||
M.A.603 | Обсяг схвалення | ||||||
M.A.604 | Керівництво організації з технічного обслуговування | ||||||
M.A.605 | Виробничі приміщення та площі | ||||||
M.A.606 | Вимоги до персоналу | ||||||
M.A.607 | Персонал, який засвідчує технічне обслуговування | ||||||
M.A.608 | Компоненти, обладнання та інструменти | ||||||
M.A.609 | Дані для технічного обслуговування | ||||||
M.A.610 | Замовлення на проведення робіт з технічного обслуговування | ||||||
M.A.611 | Стандарти технічного обслуговування | ||||||
M.A.612 | Сертифікат передачі до експлуатації повітряного судна | ||||||
M.A.613 | Сертифікат передачі до експлуатації компонента | ||||||
M.A.614 | Записи з технічного обслуговування | ||||||
M.A.615 | Привілеї організації | ||||||
M.A.616 | Внутрішні перевірки організації | ||||||
M.A.617 | Зміни у схваленій організації з технічного обслуговування | ||||||
M.A.618 | Підтримання схвалення | ||||||
M.A.619 | Недоліки | ||||||
M.A.202 | Повідомлення про дефекти | ||||||
M.A.401 | Дані для технічного обслуговування | ||||||
M.A.801 | Сертифікат передачі до експлуатації повітряного судна | ||||||
M.A.802 | Сертифікат передачі до експлуатації компонента | ||||||
M.A.202 (c) | Повідомлення про дефекти | ||||||
M.A.402 | Виконання технічного обслуговування | ||||||
M.A.403 | Дефекти повітряного судна | ||||||
M.A.501 | Встановлення | ||||||
M.A.502 | Технічне обслуговування компонентів | ||||||
M.A.503 | Компоненти, що мають обмежений ресурс | ||||||
M.A.504 | Контроль за компонентами, непридатними до експлуатації |
№ п/п | Дата реєстрації | № заявки-* | Назва організації | Примітка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Назва організації: | |||||
Номер сертифіката: | Номер аудиту: | ||||
Тема: Схвалення Керівництва організації з ТО(MOM) | |||||
№ пп. | Зміст питання | Відповідь | Посилання на застосовні вимоги Правил | Примітки | |
Так | Ні | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Мета | |||||
Керівництво організації з технічного обслуговування містить посилання на всі роботи, що виконуються схваленою організацією з ТО. | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Керівництво організації з технічного обслуговування містить всі засоби, встановлені організацією для дотримання положень Правил відповідно до обсягу схвалення та привілеїв, наданих організації. |
Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Керівництво організації з технічного обслуговування чітко визначити роботу, яку схвалена організація з ТО має право виконувати, а також субконтрактні роботи. | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Вона повинна докладно вказати ресурси, які використовує організація, свою структуру та процедури. | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Зміст | |||||
Керівництво організації з ТО для невеликої організації (менше ніж 10 працівників) має бути розроблено таким чином, щоб ним можна було користуватися безпосередньо на щоденній основі. Робочі документи та переліки необхідно безпосередньо включити до керівництва. | Доповнення IV до AMC М. 604 | ||||
Частина A - Загальна організація | |||||
Зміст | Доповнення IV до AMC M.A. 604 | ||||
Перелік діючих сторінок | Доповнення IV до AMC M.A. 604 | ||||
Внесення змін | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Процедура внесення змін a) Підготовка проекту змін b) Зміни, що вимагають безпосереднього схвалення компетентним органом c) Схвалення | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Розподіл a) Прізвище або посада кожної особи, яка має копію керівництва | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Заява відповідального керівника a) Схвалення керівництва b) Заява про те, що керівництво організації з ТО та будь-який пов'язаний документ, визначений в керівництві, відображує відповідність організації вимогам Правил c) Зобов'язання працювати відповідно до керівництва d) Зобов'язання вносити зміни до керівництва у разі необхідності |
Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Частина B - Опис організації | |||||
Обсяг схвалення організації a) Опис роботи, яку виконує організація (тип продукції, тип робіт), та субконтрактної роботи. b) Визначення обсягу робіт, що можуть бути виконані у кожному виробничому приміщенні | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Загальна інформація про організацію a) Юридична назва та соціальний статус | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Прізвища та посади керівного персоналу a) Відповідальний керівник b) Заступники відповідального керівника c) Обов'язки та відповідальність | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Структура організації | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Персонал, який засвідчує ТО a) Мінімальна кваліфікація та досвід b) Перелік уповноваженого персоналу, який засвідчує ТО, обсяг їх кваліфікації та посилання на персональні повноваження | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Персонал a) Технічний персонал (кількість, кваліфікація та досвід) b) Адміністративний персонал (кількість) | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Загальний опис виробничих площ a) Географічне розташування (мапа) b) План ангарів c) Спеціалізовані ремонтні майстерні d) Офіси e) Склади f) Наявність усіх орендованих виробничих приміщень та площ | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Інструменти, обладнання та матеріали a) Перелік інструментів, обладнання та матеріалів, які використовуються (включаючи доступ до інструментів, які використовуються час від часу) b) Тестові прилади c) Частота (графік) проведення калібрування | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Дані для ТО Перелік даних для ТО, що використовуються відповідно до M.A.402, та відповідна інформація про внесення змін (включаючи доступ до даних, які використовуються час від часу) | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Частина C - Загальні процедури | |||||
Перевірки організації a) Мета (забезпечення того, що схвалена організація з ТО продовжуватиме відповідати вимогам Правил ) b) Відповідальність c) Організація, частота, обсяг та зміст перевірок (включаючи обробку невідповідностей, виявлених компетентним органом) d) Планування та проведення перевірок e) Чек-листи та форми для перевірок організації f) Обробка та корегуючі дії щодо невідповідностей g) Звітність h) Перевірки субконтрактних робіт |
Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Підготовка a) Опис методів, використаних для забезпечення дотримання вимог щодо кваліфікації та навчання персоналу (навчання персоналу, який засвідчує ТО, спеціальні види навчання) b) Опис зберігання записів персоналу | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Передача за субконтрактом спеціалізованих видів робіт a) Критерії відбору та контроль b) Характер субконтрактних робіт c) Перелік субконтракторів d) Характер домовленостей e) Передача обов'язків для засвідчення виконаної роботи | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Одноразові уповноваження a) Форми ТО b) Персонал, який засвідчує ТО | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Частина D - Робочі процедури | |||||
Прийняття замовлення на виконання робіт | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Підготовка та видача пакету робіт a) Контроль замовлення на виконання робіт b) Підготовка планових робіт c) Зміст пакету робіт (копія форм, робочих карток, процедура щодо їх використання, поширення) d) Відповідальність та підписи, необхідні для уповноваження виконання робіт | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Логістика a) Задіяні особи/функції b) Критерії вибору постачальників c) Процедури, використані для вхідної перевірки та зберігання деталей, інструментів та матеріалів d) Копії форм та процедура їх використання і поширення | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Виконання a) Залучені особи/функції та відповідні ролі b) Документація (пакет робіт та робочі картки) c) Копії форм та процедур для їх використання і поширення d) Використання робочих карток або документації виробника e) Процедури прийняття компонентів зі складів, включаючи перевірку їх придатності f) Процедури повернення непридатних до експлуатації компонентів на склад | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Сертифікат передачі до експлуатації - персонал, який засвідчує ТО a) Функції та відповідальність персоналу, який засвідчує ТО | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Передача до експлуатації - нагляд Докладний опис системи, що використовується для забезпечення належного виконання всіх завдань з ТО, застосовних до робіт, що вимагаються від схваленої організації з ТО. a) Зміст нагляду b) Копії форм та процедура їх використання і поширення c) Контроль пакету робіт | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Передача до експлуатації - Сертифікат передачі до експлуатації (CRS) a) Процедура підписання CRS (включаючи попередні дії) a) Робоча та стандартна форма сертифіката передачі до експлуатації b) Введення даних системи записів з підтримання льотної придатності c) Заповнення EASA Form 1 d) Незавершене ТО e) Дозвіл на виконання контрольного обльоту f) Копія CRS та EASA Form 1 | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Записи | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Спеціальні процедури Такі як спеціалізовані завдання, розміщення невідновлювальних компонентів, повторна сертифікація деталей, які не мають EASA Form 1, тощо. | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Звіти про дефекти a) Дефекти, про які необхідно повідомляти b) Строки подачі звіту c) Інформація, яка має входити до звіту d) Кому необхідно направляти | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Управління непрямим схваленням керівництва a) Зміст змін та доповнень, які підлягають непрямому схваленню b) Відповідальність c) Відстеження d) Інформування компетентного органу e) Остаточне введення | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Частина E - Додатки | |||||
Зразки всіх документів, що використовуються | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Перелік баз ТО | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Перелік організацій, схвалених відповідно до Part-145 та Підчастини F Розділу A Правил . |
Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Перелік субконтрактних спеціальних видів робіт | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Схвалення | |||||
Компетентний орган має схвалити керівництво у письмовій формі. Це зазвичай виконується шляхом схвалення переліку діючих сторінок. | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Незначні зміни або зміни до великого переліку робіт можуть бути схвалені за процедурою непрямого схвалення, схваленої ДАСУ. | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Підтримання відповідності вимогам Правил | |||||
Якщо керівництво організації з ТО вже не відповідає вимогам Правил , незалежно від того, чи відбулися зміни у Правилах, зміни в організації або її діяльності чи через невідповідності, виявлені в ході інспекцій, проведених для перевірки організації, чи з будь-якої іншої причини, яка впливає на відповідність керівництва вимогам, схвалена організація з ТО відповідає за підготовку та схвалення змін до свого керівництва. |
Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Розповсюдження | |||||
Керівництво містить опис того, як працює організація, отже, керівництво або його важливі частини мають бути розповсюджені серед усіх працівників організації та договірних організацій. | Доповнення IV до AMC M.A.604 | ||||
Примітки: | |||||
Відповідальний інспектор Підпис Дата перевірки |
№ пп. | Зміст питання | Відповідь | Посилання на застосовні вимоги Правил | Примітки | |
Так | Ні | ||||
1. Загальні вимоги | |||||
1 |
(a) Організація має призначити відповідального керівника, на якого покладаються корпоративні повноваження щодо забезпечення фінансування та виконання необхідного ТО відповідно до стандартів, передбачених цими Правилами . |
M.A.606 | |||
2 | (b) Організація має призначити особу або групу осіб, до обов'язків яких входить забезпечення відповідності організації вимогам цієї підчастини. Ця особа(и) має(ють) підпорядковуватися безпосередньо відповідальному керівнику. | M.A.606 | |||
3 | (c) Усі особи, визначені у параграфі (b) цієї статті, мають бути спроможними показати наявність необхідних знань, освіти та відповідного досвіду щодо виконання ТО ПС та/або компонентів. | M.A.606 | |||
2. Спеціальні вимоги | |||||
4 | 2.1. практичний досвід та знання у застосуванні стандартів з безпеки польотів та безпечної практики у ТО | AMC M.A.606(c) | |||
5 | 2.2. глибокі знання: (a) Part-M та будь-яких поєднаних вимог і процедур; (b) керівництва організації з ТО; | AMC M.A.606(c) | |||
6 | 2.3. п'ять років досвіду в авіаційній сфері, з яких принаймні три роки практичного досвіду з ТО; | AMC M.A.606(c) | |||
7 |
2.4. знання відповідних типів ПС чи компонентів, на яких виконують ТО. Це знання може бути продемонстровано за допомогою задокументованих доказів чи оцінки, проведеної компетентним органом. Таку оцінку необхідно записати. Навчальні курси мають проводитись щонайменше на рівні, який дорівнює рівню 1 "загального ознайомлення", зазначеного у Додатку III до Part-66 , та можуть забезпечуватися організацією, схваленою відповідно до вимог Part-147 , виробником або будь-якою іншою організацією, прийнятною для компетентного органу. |
AMC M.A.606(c) | |||
8 | 2.5. знання стандартів ТО. | AMC M.A.606(c) | |||
Примітки: | |||||
Відповідальний інспектор Підпис Дата перевірки |
Назва організації: | ||||||
Номер сертифіката: | Номер аудиту: | |||||
Тема: Аудит організації з технічного обслуговування | ||||||
№ пп. | Зміст питання | Відповідь | Посилання на застосовні вимоги Правил | Примітки | ||
Так | Ні | |||||
Обсяг схвалення | ||||||
1 |
(a) Організація, діяльність якої підпорядкована положенням цієї підчастини, не має вести свою діяльність, доки не отримає схвалення компетентного органу. У додатку 5 до Правил наведена форма сертифіката схвалення організації з ТО . |
M.A.603 | ||||
2 |
(b) Зазначене у статті M.A.604 керівництво організації з ТО має визначати обсяг робіт, щодо яких видається схвалення. У додатку 4 до Правил визначені всі можливі класи та рейтинги, що використовуються для схвалення організацій з ТО , посилаючись на Підчастину F Part-M та Part-145 . |
M.A.603 | ||||
3 | (c) Схвалена організація з ТО може здійснювати виробництво відповідно до даних для ТО обмеженої номенклатури частин, які використовуються при проведенні робіт в межах власного виробництва, про що зазначається в Керівництві організації з ТО. | M.A.603 | ||||
Керівництво організації з технічного обслуговування | ||||||
4 |
(a) Організація з ТО має подати керівництво, що містить таку інформацію: 1. заяву, підписану відповідальним керівником, що підтверджує намір організації постійно працювати відповідно до вимог Part-M і керівництва; 2. обсяг робіт організації, 3. посаду(и) та прізвище(а) особи (осіб), визначеної(их) у параграфі (b) статті M.A.606, 4. структуру організації із зазначенням підпорядкованості та відповідальності між особами, призначеними відповідно до параграфа (b) статті M.A.606, 5 перелік персоналу, який засвідчує ТО, із їх обсягом схвалення, 6. перелік місць розташування, де виконується ТО, разом з наданням загального опису виробничих приміщень та площ, 7. процедури, що визначають порядок забезпечення організацією з ТО дотримання вимог цих Правил , 8. процедуру (процедури) внесення змін до керівництва організації з ТО. |
M.A.604 | ||||
5 | (b) Керівництво організації з ТО, а також зміни до нього мають бути схваленими компетентним органом. | M.A.604 | ||||
6 | (c) Незалежно від положень параграфа (b) цієї статті незначні зміни до керівництва можуть погоджуватися за відповідною процедурою (надалі називається непрямим схваленням). | M.A.604 | ||||
Виробничі приміщення та площі | ||||||
Організація має забезпечити: | ||||||
7 | (a) Наявність виробничих приміщень та площ для усіх запланованих видів робіт, спеціалізовані майстерні й бокси, належним чином ізольовані для забезпечення захисту від забруднення та впливу навколишнього середовища. | M.A.605 | ||||
8 | (b) Наявність відповідних офісних приміщень для організації всієї запланованої роботи, включаючи, зокрема, ведення записів з ТО. | M.A.605 | ||||
9 | (c) Наявність складських приміщень з обмеженим доступом для зберігання компонентів, обладнання, інструментів та матеріалів. Умови зберігання мають забезпечувати відокремлення компонентів та матеріалів, не придатних до експлуатації, від усіх інших компонентів, матеріалів, обладнання та інструментів. Умови зберігання мають відповідати вказівкам виробників, а доступ має бути лише для уповноваженого персоналу. | M.A.605 | ||||
Вимоги до персоналу | ||||||
10 |
(a) Організація має призначити відповідального керівника, на якого покладаються корпоративні повноваження щодо забезпечення фінансування та виконання необхідного ТО відповідно до стандартів, передбачених цими Правилами . |
M.A.606 | ||||
11 | (b) Організація має призначити особу або групу осіб, до обов'язків яких входить забезпечення відповідності організації вимогам цієї підчастини. Ця особа(и) має(ють) підпорядковуватися безпосередньо відповідальному керівнику. | M.A.606 | ||||
12 | (c) Усі особи, визначені у параграфі (b) цієї статті, мають бути спроможними показати наявність необхідних знань, освіти та відповідного досвіду щодо виконання ТО ПС та/або компонентів. | M.A.606 | ||||
13 | (d) Організація повинна мати відповідний персонал, розрахований на виконання звичайного очікуваного обсягу робіт відповідно до договорів. Використання тимчасового персоналу на умовах субпідряду допускається в разі перевищення звичайного очікуваного обсягу робіт відповідно до договорів, і лише для того персоналу, який не видає сертифікат передачі до експлуатації. | M.A.606 | ||||
14 | (e) Кваліфікація всього персоналу, що залучений до ТО, має бути підтверджена та записана. | M.A.606 | ||||
15 | (f) Персонал, який виконує спеціалізовані роботи, такі як зварювання, неруйнівний контроль/інспекції, крім оцінки колірного контрасту, має бути кваліфікований відповідно до чинного стандарту. | M.A.606 | ||||
16 |
(g) Організація з ТО має працевлаштувати достатню кількість персоналу, який засвідчує ТО, для видачі відповідно до статей M.A.612 та M.A.613 сертифікатів передачі до експлуатації ПС та компонентів. Цей персонал має відповідати вимогам Part-66 . |
M.A.606 | ||||
20 | (h) Частково обмежуючи дію параграфа (g) цієї статті, організація може використовувати персонал, який засвідчує ТО, кваліфікований відповідно до наведених нижче положень, при наданні підтримки з ТО експлуатантам, які задіяні у комерційній експлуатації, за умови схвалення відповідних процедур у керівництві організації: 1. Для виконання повторюваної передпольотної директиви льотної придатності, в якій зазначено, що екіпаж ПС може виконувати таку директиву льотної придатності, організація може видати командирові ПС обмежене повноваження персоналу, який засвідчує ТО на підставі чинного свідоцтва льотного екіпажу, яке засвідчує, що організація гарантує наявність достатньої практичної підготовки даної особи для виконання директиви льотної придатності відповідно до стандарту; 2. Якщо ПС експлуатується поза межами баз із підтримкою ТО, організація може видати командирові ПС обмежене повноваження персоналу, який засвідчує ТО, на підставі чинного свідоцтва льотного екіпажу, яке засвідчує, що організація гарантує наявність достатньої практичної підготовки даної особи для виконання завдань відповідно до стандарту. | M.A.606 | ||||
Персонал, який засвідчує технічне обслуговування | ||||||
21 | (a) Крім вимог, передбачених параграфом (g) статті M.A.606, персонал, який засвідчує ТО, може виконувати свої повноваження лише у тому разі, коли організація пересвідчилась у такому: | M.A.607 | ||||
22 |
1. персонал, який засвідчує ТО, може продемонструвати свою відповідність вимогам статті 66.A.20(b) Part-66 , за винятком, коли Part-66 посилається на законодавство держави-члена, - у такому випадку персонал має відповідати вимогам такого законодавства; |
M.A.607 | ||||
23 | 2. персонал, який засвідчує ТО, має достатнє розуміння відповідного ПС та/або компонента(ів) ПС, що підлягає ТО відповідно до процедури організації. | M.A.607 | ||||
24 | (b) У наступних непередбачуваних випадках, коли ПС приземлилося у місцях, що не належать до головних баз, де немає відповідного персоналу, який засвідчує ТО, організація, якій згідно з договором доручається виконання ТО, може видати разове сертифікаційне повноваження: | M.A.607 | ||||
25 | 1. одному зі своїх працівників, який має кваліфікацію на тип ПС, схожий за технологією, конструкцією та системами; або | M.A.607 | ||||
26 |
2. будь-якій особі, що має досвід роботи з ТО ПС не менше ніж 3 роки і чинне свідоцтво ICAO на виконання ТО ПС типу, що потребує засвідчення ТО, за умови відсутності у згаданому місці організації, яка належним чином схвалена відповідно до вимог цих Правил , і за умови, що організація, якій згідно з договором доручається виконання ТО, отримує та зберігає документи про досвід та свідоцтва зазначеної особи. |
M.A.607 | ||||
27 | Усі подібні випадки повинні бути повідомлені компетентному органу протягом семи днів після видачі такого сертифікаційного повноваження. Схвалена організація з ТО, що видає разове сертифікаційне повноваження, має гарантувати, що таке ТО, що може вплинути на безпеку польотів, буде повторно перевірено. | M.A.607 | ||||
28 | (c) Схвалена організація з ТО має вести детальні записи щодо персоналу, який засвідчує ТО, а також зберігати поточний список всього персоналу, який засвідчує ТО, разом з переліком їх повноважень як частину керівництва організації відповідно до вимог статті M.A.604(a)5. | M.A.607 | ||||
Компоненти, обладнання та інструменти | ||||||
(a) Організація має: | ||||||
30 | 1. Зберігати обладнання та інструменти, визначені у даних для ТО, що визначені статтею M.A.609, або перевірені еквіваленти, перелік яких знаходиться у керівництві організації з ТО, як таких, що є необхідними для проведення повсякденного ТО у межах обсягу схвалення. | M.A.608 | ||||
31 | 2. Підтвердити наявність доступу до будь-якого іншого обладнання та інструментів, що використовуються лише час від часу. | M.A.608 | ||||
32 | (b) Інструменти та обладнання мають контролюватися та калібруватися відповідно до офіційно визнаного стандарту. Організація повинна вести записи про такі калібрування і використані стандарти. | M.A.608 | ||||
33 | (c) Організація повинна здійснювати контроль, класифікацію та належне відокремлення усіх компонентів, що до неї надходять. | M.A.608 | ||||
Дані для технічного обслуговування | ||||||
34 | При виконанні ТО, включаючи модифікації та ремонти, схвалена організація з ТО має зберігати та використовувати застосовні поточні дані для ТО, визначені у статті M.A.401. У тому разі, коли дані для ТО надаються замовником, необхідно мати такі дані лише під час виконання роботи. | M.A.609 | ||||
Замовлення на проведення робіт з технічного обслуговування | ||||||
35 | Перед тим, як розпочати ТО, організація з ТО та організація-замовник мають чітко погодити обсяг виконуваних робіт шляхом складання письмового замовлення на проведення робіт з ТО. | M.A.610 | ||||
Стандарти технічного обслуговування | ||||||
36 | Весь обсяг робіт з ТО має виконуватися відповідно до вимог Підчастини D Розділу A. | M.A.611 | ||||
Сертифікат передачі до експлуатації повітряного судна | ||||||
37 | Після завершення усього необхідного обсягу робіт з ТО ПС відповідно до вимог цієї підчастини має видаватися сертифікат передачі до експлуатації ПС відповідно до статті M.A.801. | M.A.612 | ||||
Сертифікат передачі до експлуатації компонента | ||||||
38 | (a) Після завершення усього необхідного обсягу робіт з ТО компонента відповідно до вимог цієї підчастини має видаватися сертифікат передачі до експлуатації компонента відповідно до статті M.A.802, EASA Form 1 для всіх компонентів, крім компонентів, на яких виконується ТО відповідно до вимог параграфів (b) і (d) статті M.A.502, а також тих компонентів, що виготовлені відповідно до вимог статті M.A.603(b). | M.A.613 | ||||
39 | (b) Сертифікат передачі до експлуатації компонента EASA Form 1 може бути складений з використанням комп'ютерної бази даних. | M.A.613 | ||||
Записи з технічного обслуговування | ||||||
40 | (a) Схвалена організація з ТО має записувати всі деталі виконаних робіт з ТО. Записи повинні підтверджувати виконання всіх вимог щодо видачі сертифіката передачі до експлуатації, включаючи всі документи про передачу до експлуатації, оформлені субпідрядними організаціями. | M.A.614 | ||||
41 | (b) Схвалена організація з ТО має передати копію кожного сертифіката передачі до експлуатації власникові ПС разом із копією будь-яких даних про затверджені індивідуальні ремонти/модифікації, які використовувалися під час проведення ремонтів/модифікацій. | M.A.614 | ||||
42 | (c) Схвалена організація з ТО має зберігати копії усіх детальних записів з ТО та всіх пов'язаних з ним даних для ТО протягом трьох років після того, як ПС або компонент ПС, на якому проводилися роботи, було передано зі схваленої організації з ТО. | M.A.614 | ||||
43 | 1. Записи, про які йдеться у цьому параграфі, повинні зберігатись у спосіб, що гарантує захист від пошкодження, зміни чи викрадення. | M.A.614 | ||||
44 | 2. Весь обсяг комп'ютерних файлів, що забезпечує резервування, має зберігатися окремо від робочих екземплярів, в середовищі, у якому забезпечується їх збереження у належному стані. | M.A.614 | ||||
45 | 3. У діяльності схваленої організації з ТО усі записи з ТО за останні три роки, що перебувають на зберіганні, мають бути передані останньому власникові або користувачеві відповідного ПС чи компонента або підлягають зберіганню у спосіб, визначений компетентним органом. | M.A.614 | ||||
Привілеї організації | ||||||
Організація з ТО, схвалена відповідно до вимог Підчастини F Розділу A цих Правил, може: | ||||||
47 | (a) виконувати ТО будь-якого ПС та/або компонента, на який поширюється отримане нею схвалення, у місцях, визначених у сертифікаті схвалення та керівництві організації з ТО. | M.A.615 | ||||
48 | (b) організовувати виконання спеціальних робіт під наглядом організації з ТО в іншій організації, що має відповідну кваліфікацію, за умови безпосереднього схвалення компетентним органом відповідних процедур, визначених у керівництві організації з ТО. | M.A.615 | ||||
49 | (c) здійснювати ТО будь-якого ПС та/або будь-якого компонента, на які поширюється отримане нею схвалення, у будь-якому місці, якщо потреба в такому ТО виникне внаслідок непридатності ПС до експлуатації або через необхідність підтримання разового обслуговування відповідно до умов, визначених в керівництві організації з ТО. | M.A.615 | ||||
50 | (d) видавати сертифікати передачі до експлуатації після завершення ТО відповідно до статей M.A.612 або M.A.613. | M.A.615 | ||||
Внутрішні перевірки організації | ||||||
51 | З метою забезпечення виконання схваленою організацією з ТО вимог цієї підчастини організація має проводити регулярні внутрішні перевірки. | M.A.616 | ||||
Зміни у схваленій організації з технічного обслуговування | ||||||
52 |
З метою забезпечення можливості компетентному органу визначити стан підтримання відповідності вимогам цих Правил схвалена організація з ТО має повідомляти про всі наміри щодо проведення будь-яких із зазначених нижче змін до їх впровадження: |
M.A.617 | ||||
53 | 1. найменування організації; | M.A.617 | ||||
54 | 2. місцезнаходження організації; | M.A.617 | ||||
55 | 3. додаткових місць розташування організації; | M.A.617 | ||||
56 | 4. відповідального керівника; | M.A.617 | ||||
57 | 5. будь-якої з осіб, зазначених у параграфі (b) статті M.A.606; | M.A.617 | ||||
58 | 6. виробничих приміщень та площ, обладнання, інструментів, матеріалів, процедур, сфери діяльності та персоналу, який засвідчує ТО, якщо вони можуть впливати на чинність схвалення. | M.A.617 | ||||
59 | Якщо запропоновані зміни складу персоналу не були заздалегіть відомі керівництву, про такі зміни необхідно повідомляти за першої можливості. | M.A.617 | ||||
Підтримання схвалення | ||||||
(a) Сертифікат схвалення надається на необмежений строк і залишається чинним за умови, що: | ||||||
61 |
1. організація і надалі відповідає вимогам цих Правил відповідно до положень, пов'язаних з опрацюванням, як зазначено в статті M.A.619, |
M.A.618 | ||||
62 |
2. компетентному органу надано доступ до організації з метою перевірки безперервності відповідності вимогам цих Правил , |
M.A.618 | ||||
63 | 3. сертифікат схвалення не було припинено або анульовано; | M.A.618 | ||||
64 | (b) У разі припинення або анулювання схвалення сертифікат підлягає поверненню компетентному органові. | M.A.618 | ||||
Недоліки | ||||||
67 | (c) Після отримання повідомлення про невідповідності згідно із статтею M.B.605 цих Правил утримувач схвалення організації з ТО має розробити план коригуючих дій і вжити коригувальних заходів, які задовольнять компетентний орган, протягом періоду, погодженого із цим органом. | M.A.619 | ||||
Повідомлення про дефекти | ||||||
(a) Будь-яка особа чи організація, визначена відповідальною згідно зі статтею M.A.201, має повідомити компетентний орган, призначений державою реєстрації, організацію, відповідальну за типову конструкцію чи за конструкцію згідно з додатковим сертифікатом типу, та, якщо застосовно, державу-члена, що є державою експлуатанта, про будь-який виявлений стан ПС чи компонента, що загрожує безпеці польотів. | M.A.202 | |||||
(b) Звіти надсилаються у порядку, встановленому Агентством, і повинні містити всю інформацію, що стосується такого стану та відома особі чи організації. | M.A.202 | |||||
(c) У тому разі, коли власник або експлуатант доручив на підставі договору виконання робіт з ТО ПС особі чи організації, ця особа чи організація, яка здійснює ТО ПС, також має повідомляти власника, експлуатанта чи організацію з управління підтриманням льотної придатності про будь-який стан, що впливає на ПС власника чи експлуатанта або на його компонент. | M.A.202 | |||||
(d) Повідомлення мають надсилатися якомога скоріше, але не пізніше 72 годин з часу виявлення особою чи організацією стану, якого стосується звіт. | M.A.202 | |||||
Дані для технічного обслуговування | ||||||
(a) Особа чи організація, які виконують ТО ПС, повинні мати доступ та використовувати тільки застосовні, чинні дані для ТО при його виконанні, включаючи модифікації та ремонти. | M.A.401 | |||||
(b) Для цілей цих Правил відповідними даними для ТО є такі: |
||||||
1. будь-яка застосовна вимога, процедура, стандарт або інформація, видані компетентним органом або Агентством, | M.A.401 | |||||
2. будь-яка застосовна директива льотної придатності, | M.A.401 | |||||
3. застосовні інструкції щодо підтримання льотної придатності, видані утримувачами сертифіката типу, утримувачами додаткового сертифіката типу та будь-якою іншою організацією, яка опубліковує ці дані відповідно до Part-21, | M.A.401 | |||||
4. будь-які відповідні дані, видані відповідно до параграфа (d) статті 145.A.45. | M.A.401 | |||||
(c) Особа чи організація, які виконують ТО ПС, мають забезпечити, що всі застосовні дані для ТО є чинними та постійно доступними для використання в разі необхідності. Ця особа чи організація має запровадити для використання систему робочих карток чи листів і повинна або вносити точні дані для ТО у такі робочі картки чи листи, або робити точні посилання на конкретне (конкретні) завдання з ТО, що містяться у таких даних для ТО. | M.A.401 | |||||
Сертифікат передачі до експлуатації повітряного судна | ||||||
a) Сертифікат передачі до експлуатації ПС має видаватися відповідно до вимог цієї підчастини, за винятком ПС, що передані до експлуатації організацією з ТО, схваленою відповідно до вимог Part-14 5 . |
M.A.801 | |||||
(b) ПС не може бути передане до експлуатації, поки не буде виданий сертифікат передачі до експлуатації після виконання будь-якого ТО, за умови, що весь необхідний об'єм робіт з ТО було виконано належним чином: | M.A.801 | |||||
1. відповідним персоналом, який засвідчує ТО від імені організації з ТО, схваленої відповідно до вимог Підчастини F Розділу A цих Правил | M.A.801 | |||||
2. персоналом, який засвідчує ТО відповідно до вимог, викладених у Part-66 , за винятком складних завдань з ТО, визначених у додатку 7 до цих Правил, для яких застосовується пункт 1 |
M.A.801 | |||||
3. пілотом-власником відповідно до вимог статті M.A.803 | M.A.801 | |||||
(c) Обмежуючи дію статті M.A.801(b)2, для ELA1 ПС, що не використовуються у комерційних повітряних перевезеннях, наведені у додатку 7 до цих Правил складні завдання з ТО ПС можуть бути передані до експлуатації персоналом, який засвідчує ТО та зазначений у статті M.A.801(b)2 |
M.A.801 | |||||
(d) Обмежуючи дію статті M.A.801(b), у випадку непередбачених ситуацій, коли ПС знаходится на землі, у місці, де немає схваленої організацій з ТО, відповідно до вимог цих Правил або Part-145 , а також де немає відповідного персоналу, який засвідчує ТО, власник може уповноважити будь-яку особу, що має не менше ніж три роки досвіду виконання ТО та має відповідну кваліфікацію, виконувати ТО відповідно до стандартів, що викладені у Підчастині D цих Правил, на передачу ПС до експлуатації. У такому випадку власник має: |
M.A.801 | |||||
1. отримати та зберегти у записах ПС детальну інформацію про весь обсяг виконаних робіт та кваліфікацію, що мав персонал, який видав сертифікат | M.A.801 | |||||
2. забезпечити, щоб за першої можливості, але не пізніше, ніж за сім днів, будь-яке таке ТО було перевірено, а ПС - передано до експлуатації особою, яка має відповідні повноваження, які зазначені у статті M.A.801(b), або організацією, що схвалена відповідно до вимог Підчастини F Розділу A цих Правил або відповідно до Part-145 , |
M.A.801 | |||||
3. проінформувати організацію, відповідальну за управління підтриманням льотної придатності ПС, з якою укладено договір відповідно до статті M.A.201(e), або компетентний орган за відсутності такого договору протягом семи днів після видачі такого уповноваження на передачу до експлуатації | M.A.801 |
(e) У випадку передачі до експлуатації відповідно до вимог статті M.A.801(b)2 або статті M.A.801(c) персонал, який засвідчує ТО, під час виконання робіт з ТО може скористатися допомогою однієї або більше осіб, які знаходяться під його безпосереднім та постійним контролем | M.A.801 | |||||
(f) Сертифікат передачі до експлуатації має містити принаймні: | M.A.801 | |||||
1. основні подробиці виконаного ТО, | M.A.801 | |||||
2. дату завершення такого ТО, | M.A.801 | |||||
3. відомості про організацію та/або особу, яка видає сертифікат передачі до експлуатації, у тому числі: (i) посилання на схвалення організації з ТО, що схвалена відповідно до вимог Підчастини F Розділу A цих Правил, та персонал, який засвідчує ТО та видає даний сертифікат, або (ii) якщо сертифікат передачі до експлуатації видано відповідно до вимог статті M.A.801(b)2 або статті M.A.801(c), - відомості та, коли застосовно, номер свідоцтва персоналу, який засвідчує ТО та видає сертифікат; | M.A.801 | |||||
4. обмеження щодо льотної придатності або експлуатації, за наявності. | M.A.801 | |||||
(g) Обмежуючи дію параграфа (b) цієї статті та незалежно від положень параграфа (h) цієї статті, коли заплановане ТО не може бути закінчено, сертифікат передачі до експлуатації може бути виданий з урахуванням схвалених обмежень ПС. Цей факт разом з усіма можливими обмеженнями льотної придатності або експлуатації має бути зазначений у сертифікаті передачі до експлуатації ПС перед його видачею як частина обов'язкової інформації, що наведена у параграфі (f)4 цієї статті; | M.A.801 | |||||
(h) Сертифікат передачі до експлуатації не має видаватися у випадку, коли відомі будь-які невідповідності, що можуть становити загрозу для безпеки польотів. | M.A.801 | |||||
Сертифікат передачі до експлуатації компонента | ||||||
(a) Сертифікат передачі до експлуатації має бути виданий після завершення виконання ТО цього компонента ПС відповідно до статті M.A.502. | M.A.802 | |||||
(b) Сертифікат дозволеної передачі визначається EASA Form 1 та містить сертифікат передачі до експлуатації компонента, за винятком, коли ТО компонентів ПС проведено відповідно до статті M.A.502(b) або статті M.A.502(d), - тоді ТО підпадає під дію процедур передачі ПС до експлуатації відповідно до вимог статті M.A.801. | M.A.802 | |||||
Виконання технічного обслуговування | ||||||
(a) Усі роботи з ТО мають виконуватися кваліфікованим персоналом із застосуванням методів, технічних прийомів, стандартів та інструкцій, що визначені у статті M.A.401. Крім того, після виконання кожного завдання з ТО, яке є важливим для безпеки польотів, має бути проведена незалежна перевірка, якщо інше не передбачено вимогами Part-145 або не погоджено компетентним органом. |
M.A.402 | |||||
(b) Усі роботи з ТО мають виконуватися з використанням інструментів, обладнання та матеріалів, визначених статтею M.A.401, якщо інше не передбачено вимогами Part-145 . У разі необхідності, інструменти та обладнання мають проходити контроль і калібрування з метою приведення у відповідність до чинного стандарту. |
M.A.402 | |||||
(c) Зона, у якій виконуються роботи з ТО, має бути добре облаштована та очищена від сміття та бруду. | M.A.402 | |||||
(d) Усі роботи з ТО повинні виконуватися з додержанням усіх обмежень зовнішнього середовища, визначених статтеюM.A.401. | M.A.402 | |||||
(e) У разі виникнення несприятливих погодних умов або у разі тривалого ТО повинні використовуватися належні приміщення. | M.A.402 | |||||
(f) Після завершення всіх робіт з ТО необхідно провести загальну перевірку з метою вилучення з ПС чи компонента всіх інструментів, обладнання та будь-яких інших сторонніх частин і матеріалів, а також з метою встановлення на своє місце всіх панелей доступу, що були зняті. | M.A.402 | |||||
Дефекти повітряного судна | ||||||
(a) Будь-який дефект ПС, що істотно загрожує безпеці польотів, має бути усунений до наступного польоту. | M.A.403 | |||||
(b) Рішення про те, чи істотно загрожує дефект ПС безпеці польотів, та про те, коли та яка дія з усунення має бути виконана до наступного польоту, а яке усунення дефекту може бути відкладене, приймає лише уповноважений персонал, який засвідчує ТО відповідно до пунктів (b)1 та (b)2 статті M.A.801, пунктів (c) та (d) статті M.A.801, або Part-145 , використовуючи статтю M.A.401. Це правило не застосовується у тому разі, коли: 1. пілот використовує схвалений мінімальний перелік обладнання, що визначений компетентним органом як обов'язковий; 2. дефекти ПС визначені компетентним органом як прийнятні. |
M.A.403 | |||||
(c) Будь-який дефект ПС, що істотно не загрожує безпеці польотів, має бути усунений якомога скоріше після дати, коли цей дефект ПС було виявлено вперше, і у межах, визначених у даних для ТО. | M.A.403 | |||||
(d) Будь-який дефект, що не був усунений до польоту, має бути записаний, якщо застосовно, у системі записів про ТО ПС відповідно до вимог статті M.A.305 або у системі технічних бортових журналів експлуатанта відповідно до вимог статті M.A.306. | M.A.403 | |||||
Встановлення | ||||||
(a) Забороняється встановлення компонента, який перебуває у незадовільному стані, не був належним чином переданий до експлуатації відповідно до EASA Form 1 або її аналогу і не був промаркований відповідно до вимог Підчастини Q Part-21, якщо інше не передбачено у Part-21, Part-145 або у Підчастині F Розділу A цих Правил. |
M.A.501 | |||||
(b) До встановлення компонента на ПС особа чи схвалена організація з ТО має переконатися щодо можливості встановлення конкретного компонента у тому разі, коли можуть бути застосовними різні модифікації та/або конфігурації, передбачені директивами льотної придатності. | M.A.501 | |||||
(c) Стандартні частини мають встановлюватися на ПС або компоненти лише у тому разі, коли дані для ТО визначають конкретну стандартну частину. Стандартні частини мають бути встановлені лише за наявності доказів відповідності, які можна простежити аж до застосовного стандарту. | M.A.501 | |||||
(d) Матеріал, що є сировиною чи витратним матеріалом, має використовуватися на ПС чи компоненті лише у тому разі, коли виробник ПС чи компонента зазначає це у відповідних даних про ТО або якщо це передбачено Part-145 . Цей матеріал має використовуватися лише у тому разі, коли він відповідає умовам необхідних специфікацій і може бути належним чином відстежений. Усі матеріали повинні супроводжуватися документацією, з якої чітко випливає, що вона стосується конкретного матеріалу, і яка містить заяву про відповідність специфікації, а також вказує на виробника та постачальника. |
M.A.501 | |||||
Технічне обслуговування компонентів | ||||||
(a) ТО компонентів має виконуватися організаціями з ТО, схваленими належним чином відповідно до вимог Підчастини F Розділу А цих Правил або Part-145 . |
M.A.502 | |||||
(b) Частково обмежуючи дію параграфа (a) цієї статті, виконання ТО компонента відповідно до даних для ТО ПС або, якщо погоджено з компетентним органом, відповідно до даних для ТО компонента може здійснюватися організацією з категорією A, що схвалена відповідно до вимог Підчастини F Розділу A цих Правил або Part-145 , так само, як і персоналом, що засвідчує ТО, визначеним у пункті (b)2 статті M.A.801, тільки у випадку, коли такі компоненти встановлено на ПС. Тим не менш, така організація або персонал, що засвідчує ТО, може тимчасово зняти цей компонент для виконання ТО, щоб покращити доступ до компонента, за винятком, коли таке зняття призводить до необхідності виконання додаткового ТО, що не прийнятно для умов цього параграфа. ТО компонентів, що виконується відповідно до цього параграфа, не надає права видачі EASA Form 1 та має бути віднесено до вимог передачі ПС до експлуатації, що визначені у статті M.A.801. |
M.A.502 | |||||
(c) Частково обмежуючи дію параграфа (а) цієї статті, виконання ТО компонента двигуна / допоміжної силової установки далі - ДСУ) відповідно до даних для ТО двигуна/ДСУ або, якщо погоджено компетентним органом, відповідно до даних для ТО компонента може здійснюватися організацією з категорією В, що схвалена відповідно до вимог Підчастини F Розділу A цих Правил або Part-145 , доки такі компоненти встановлені на двигун/ДСУ. Організація, що має категорію B, може тимчасово зняти цей компонент для виконання ТО, щоб покращити доступ до компонента, за винятком, коли таке зняття призводить до необхідності виконання додаткового ТО, що не прийнятно для умов цього параграфа. |
M.A.502 | |||||
(d) Частково обмежуючи дію параграфа (а) цієї статті та пункту (b)2 статті M.A.801, ТО компонента, встановленого на або тимчасово знятого з ПС ELA1, що не використовується в комерційних повітряних перевезеннях, відповідно до даних для ТО компонента може бути виконано персоналом, що засвідчує ТО, що визначений у пункті (b)2 статті M.A.801, за винятком: 1. капітального ремонту компонентів, крім двигунів і повітряних гвинтів; 2. капітального ремонту двигунів і повітряних гвинтів для ПС, крім CS-VLA, CS-22 та LSA. ТО компонента виконується відповідно до параграфа (d) цієї статті, не надає права видачі EASA Form 1 та має бути віднесено до вимог передачі ПС до експлуатації, що визначені у статті M.A.801. | M.A.502 | |||||
Компоненти, що мають обмежений ресурс | ||||||
(a) Встановлені компоненти, що мають обмежений ресурс, не мають перевищувати встановленого ресурсу, зазначеного у схваленій програмі ТО та директивах льотної придатності, за винятком визначеного у статті M.A.504(c). | M.A.503 | |||||
(b) Встановлений ресурс визначається у календарному часі, годинах польоту, посадках або циклах, відповідно. | M.A.503 | |||||
(c) Наприкінці встановленого ресурсу компоненти повинні бути зняті з ПС для проведення ТО або для виведення з експлуатації у разі закінчення сертифікованого ресурсу компонентів. | M.A.503 | |||||
Контроль за компонентами, непридатними до експлуатації | ||||||
(a) Компонент має вважатися непридатним до експлуатації у разі виникнення будь-якої з наступних обставин: 1. закінчення обмеженого ресурсу, визначеного в програмі ТО; 2. невідповідності вимогам застосовних директив льотної придатності та іншим вимогам щодо підтримання льотної придатності, що визначені як обов'язкові Агентством; 3. відсутність даних, необхідних для визначення статусу льотної придатності чи придатності для встановлення; 4. наявність дефектів чи несправностей; 5. потрапляння в інцидент або катастрофу, що може вплинути на його придатність до експлуатації. | M.A.504 | |||||
(b) Компоненти, непридатні до експлуатації, мають бути ідентифіковані та зберігатися у безпечному місці під контролем схваленої організації з ТО до прийняття рішення щодо майбутнього статусу таких компонентів. Для ПС, що не використовуються в комерційних повітряних перевезенях, крім великих ПС, особа або організація, яка визнала, що компонент непридатний до експлуатації, може передати своє право зберігання після визначення його непридатності до експлуатації власникові ПС за умови, що така передача буде відображена у бортовому журналі ПС або у формулярі двигуна чи формулярі компонента. | M.A.504 | |||||
(c) Компоненти, що досягли сертифікованого ресурсу чи мають дефект, що не підлягає ремонту, мають бути класифіковані як непридатні до експлуатації та не мають знову потрапити в систему поставки компонентів, якщо сертифіковані ресурси не були подовжені або спосіб їх ремонту не був схвалений відповідно до вимог статті M.A.304. | M.A.504 | |||||
(d) Особа чи організація, відповідальна за виконання вимог Part-M, у разі наявності невідновлюваних компонентів, зазначених у параграфі (c) цієї статті, має: 1. зберігати такий компонент у місці, визначеному параграфом (b) цієї статті, або 2. забезпечити пошкодження компонента у спосіб, що унеможливлює його економічне відновлення чи ремонт, до відмови від такого компонента. | M.A.504 | |||||
(e) Незалежно від положень параграфа (d) цієї статті особа чи організація, відповідальна за виконання вимог Part-M, може, не пошкоджуючи компоненти, що класифіковані як непридатні до експлуатації, передати їх організації для проведення навчань або досліджень. | M.A.504 | |||||
Примітки: | ||||||