1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
20.04.2010 N 209
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 серпня 2010 р.
за N 591/17886
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної авіаційної служби N 286 від 06.03.2019 )
Про затвердження Правил схвалення організацій з технічного обслуговування (Part-145) та затвердження Змін до Правил сертифікації організацій з технічного обслуговування авіаційної техніки
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
Відповідно до Повітряного кодексу України, Закону України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" та з метою впровадження в Україні європейських технічних правил і стандартів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила схвалення організацій з технічного обслуговування (Part-145), що додаються.
2. Затвердити зміни до Правил сертифікації організацій з технічного обслуговування авіаційної техніки, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 29.05.98 N 205, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.09.98 за N 547/2987, що додаються.
3. Державній авіаційній адміністрації забезпечити:
3.1. Подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3.2. Доведення цього наказу до відома заінтересованих підприємств, установ, організацій, фізичних та юридичних осіб, діяльність яких пов'язана з підтриманням льотної придатності авіаційної техніки.
4. Сертифікати організацій з технічного обслуговування, що видані відповідно до Правил сертифікації організацій з технічного обслуговування авіаційної техніки, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 29.05.98 N 205, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 02.09.98 за N 547/2987, залишаються чинними протягом встановленого в них терміну дії.
5. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 16.11.2004 N 179 "Про застосування в цивільній авіації України Спільних Авіаційних Вимог JAR-145 - "Схвалені організації з технічного обслуговування", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.11.2004 за N 1489/10088.
6. Цей наказ набирає чинності з 01.09.2010.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - голову Державної авіаційної адміністрації Колісника А.А.
Міністр
ПОГОДЖЕНО:
Т.в.о. Міністра
закордонних справ України
Перший заступник керівника
Спільного представницького
органу всеукраїнських профспілок
та профспілкових об'єднань
Голова Державного комітету України
з питань регуляторної політики
та підприємництва
В.о. Голови Державного комітету
України з питань технічного
регулювання та споживчої політики
К.Єфименко


І.М.Гнатишин



Г.Осовий


М.Бродський


В.Ареф'єв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
20.04.2010 N 209
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 серпня 2010 р.
за N 591/17886
ПРАВИЛА
схвалення організацій з технічного обслуговування (Part-145)
( У тексті Правил слова "Державна авіаційна адміністрація України" у всіх відмінках замінено словами "Державна авіаційна служба України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
I. Загальні положення
1.1. Ці Правила встановлюють технічні вимоги та процедури для компетентних органів щодо схвалення організацій з технічного обслуговування повітряних суден, включаючи будь-який компонент, що призначений для встановлення на них.
1.2. Ці Правила застосовуються до організацій, що здійснюють технічне обслуговування великого повітряного судна або повітряного судна, що використовується для здійснення міжнародних комерційних перевезень, а також компонентів, що призначені для встановлення на таке повітряне судно.
1.3. У цих Правилах терміни вживаються в такому значенні:
Агентство - Європейське Агентство з безпеки польотів (EASA);
велике повітряне судно - повітряне судно, що класифіковане як літак з максимальною злітною масою понад 5700 кг або багатомоторний вертоліт;
держава-член - держави - члени Європейського Союзу та Україна;
компонент - будь-який двигун, гвинт, частина або прилад;
організація - фізична особа - підприємець, юридична особа чи підрозділ юридичної особи. Така організація може бути заснована в Україні або за її межами;
передпольотний огляд - огляд, що виконується перед вильотом для того, щоб впевнитися в придатності повітряного судна до запланованого польоту;
персонал, який засвідчує технічне обслуговування, - персонал, відповідальний за передачу в експлуатацію повітряного судна чи компонента після технічного обслуговування;
технічне обслуговування - капітальний ремонт, ремонт, огляд, заміна, модифікація або усунення несправностей повітряного судна чи компонента або будь-яка комбінація цих робіт, за винятком передпольотного огляду.
1.4. Для організацій, основне місце здійснення діяльності яких розташоване на території України, компетентним органом щодо цих Правил є Державна авіаційна служба України.
( Пункт 1.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
1.5. Для організацій, основне місце здійснення діяльності яких розташоване поза межами території України та які здійснюють технічне обслуговування (далі - ТО) повітряних суден (далі - ПС), зареєстрованих в державному реєстрі цивільних ПС України, компетентним органом щодо цих Правил є Державна авіаційна служба України.
( Пункт 1.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
1.6. До підписання міжнародного договору про взаємне визнання схвалень організацій з ТО між Україною та державами-членами Європейського Союзу положення пункту 2.1.(145.1) стандарту EASA Part 145 в Україні не застосовуються.
II. Технічні вимоги та процедури для компетентних органів (Part-145) Стандарт EASA Part 145
Зміст
2.1. (145.1) Загальні відомості
2.2. (Розділ А) Технічні вимоги
2.2.1. (145.A.10) Сфера застосування
2.2.2. (145.A.15) Заявка
2.2.3. (145.A.20) Умови схвалення
2.2.4. (145.A.25) Вимоги до виробничих приміщень та площ
2.2.5. (145.A.30) Вимоги до персоналу
2.2.6. (145.A.35) Персонал, який засвідчує ТО, та допоміжний персонал категорій B1 та B2
2.2.7. (145.A.40) Обладнання, інструменти та матеріали
2.2.8. (145.A.42) Приймання компонентів
2.2.9. (145.A.45) Дані для ТО
2.2.10. (145.A.47) Планування виробництва
2.2.11. (145.A.50) Сертифікація ТО
2.2.12. (145.A.55) Записи про ТО
2.2.13. (145.A.60) Повідомлення про дефекти
2.2.14. (145.A.65) Політика у сфері безпеки польотів та якості, процедури ТО та система якості
2.2.15. (145.A.70) Керівництво організації з ТО
2.2.16. (145.A.75) Привілеї організації
2.2.17. (145.A.80) Обмеження організації
2.2.18. (145.A.85) Зміни в організації
2.2.19. (145.A.90) Підтримання схвалення
2.2.20. (145.A.95) Недоліки
2.3. (Розділ B) Процедури для компетентних органів
2.3.1. (145.B.01) Сфера застосування
2.3.2. (145.B.10) Компетентний орган
2.3.3. (145.B.15) Організації, що розміщені в декількох державах-членах
2.3.4. (145.B.17) Прийнятні методи встановлення відповідності
2.3.5. (145.B.20) Первинне схвалення
2.3.6. (145.B.25) Видача схвалення
2.3.7. (145.B.30) Підтримання схвалення
2.3.8. (145.B.35) Зміни
2.3.9. (145.B.40) Зміни до Керівництва організації з ТО (MOE)
2.3.10. (145.B.45) Анулювання, призупинення дії та обмеження схвалення
2.3.11. (145.B.50) Недоліки
2.3.12. (145.B.55) Документування
2.3.13. (145.B.60) Винятки
Додаток 1. (Доповнення I) Сертифікат дозволеної передачі - Форма 1 EASA
Додаток 2. (Доповнення II) Система класів та рейтингів, що використовуються для схвалення організацій з ТО, на які є посилання в Part-M Subpart F та Part-145
Додаток 3. (Доповнення III) Сертифікат схвалення
Додаток 4. (Доповнення IV) Умови використання персоналу, який не має кваліфікації відповідно до Part-66, згідно з пунктами 145A.30(j)1 і 2 цих Правил.
2.1. (145.1) Загальні відомості
Для потреб цих Правил компетентним органом є:
1) для організацій, основне місце здійснення діяльності яких розташоване на території держави-члена, - орган, призначений державою-членом;
2) для організацій, основне місце здійснення діяльності яких розташоване у третій країні, - Агентство.
2.2. (Розділ A) Технічні вимоги
2.2.1. (145.A.10) Сфера застосування
У цьому розділі визначено вимоги, яким має відповідати організація, для отримання або підтримання схвалення на проведення ТО ПС і компонентів.
2.2.2. (145.A.15) Заявка
Заявка на видання або внесення змін до схвалення подається компетентному органові у формі та в спосіб, визначені зазначеним органом.
2.2.3. (145.A.20) Умови схвалення
Організація визначає у своєму Керівництві перелік робіт, які становитимуть предмет схвалення (таблиця, яка містить усі класи та рейтинги, наведена в Додатку 4 (Доповненні IV) до Part-M).
2.2.4. (145.A.25) Вимоги до виробничих приміщень та площ
Організація гарантує, що:
(a) для виконання всіх запланованих робіт забезпечено відповідні виробничі приміщення та площі, які гарантують, зокрема, захист від погодних умов. Спеціалізовані майстерні й бокси належним чином ізольовані для забезпечення гарантування невеликого рівня ймовірності забруднення робочої зони та навколишнього середовища:
1) для базового ТО ПС забезпечено авіаційні ангари, достатньо доступні та просторі для розміщення ПС, на якому проводиться планове базове ТО;
2) для ТО компонентів забезпечено майстерні, достатньо просторі, щоб вмістити компоненти, на яких проводиться планове ТО;
(b) забезпечено відповідні офісні приміщення для організації всієї запланованої роботи, зазначеної в параграфі (а), а також для персоналу, який засвідчує ТО, щоб він міг виконувати поставлені завдання з дотриманням високих стандартів ТО;
(c) робоче середовище, включаючи авіаційні ангари, майстерні для компонентів та офісні приміщення, є належним для виконуваних робіт та відповідає спеціальним вимогам, що до нього ставляться. Крім випадків, коли інше передбачається вимогами до середовища для виконання спеціальних робіт, робоче середовище має забезпечувати належну результативність роботи персоналу:
1) температура має підтримуватися на такому рівні, щоб персонал міг виконувати необхідні роботи, не відчуваючи надмірного дискомфорту;
2) рівень пилу та інших забруднень повітря повинен бути зведений до мінімуму, а в робочій зоні не дозволяється досягнення ними рівня, коли забруднення поверхонь ПС/компонента є видимим. Якщо пил/інше забруднення повітря призводить до видимого забруднення поверхні, всі системи, чутливі до такого забруднення, ізолюються, доки не буде відновлено прийнятних умов;
3) рівень освітлення має бути таким, щоб забезпечити можливість ефективного проведення будь-яких інспектувань та робіт з ТО;
4) шум не повинен відволікати працівників від проведення робіт з інспектування. Якщо контролювати джерело шуму практично неможливо, персонал слід забезпечити необхідним особистим спорядженням для захисту від надмірного шуму, який відволікає увагу під час проведення інспектування;
5) якщо для виконання окремих робіт з ТО потрібні спеціальні умови середовища, відмінні від зазначених вище, то такі спеціальні умови повинні бути дотримані. Спеціальні умови зазначаються у даних для ТО;
6) робоче середовище для лінійного ТО не повинно надмірно відволікати від виконання необхідних робіт з ТО або інспектування. Тому в разі погіршення робочого середовища стосовно неприйнятного рівня температури, вологості, граду, льоду, снігу, вітру, освітлення, пилу або іншого забруднення повітря виконання робіт з ТО або інспектування повинно бути призупинено до моменту відновлення задовільних умов;
(d) для зберігання компонентів, обладнання, інструментів та матеріалів забезпечуються складські приміщення з обмеженим доступом. Умови зберігання забезпечують відокремлення придатних до експлуатації компонентів та матеріалів від не придатних до експлуатації компонентів, матеріалів, обладнання та інструментів. Умови зберігання відповідають вказівкам виробників щодо запобігання псуванню та пошкодженню виробів, що зберігаються. Доступ до складських приміщень має лише уповноважений персонал.
2.2.5. (145.A.30) Вимоги до персоналу
(a) Організація призначає підзвітного керівника, на якого покладаються корпоративні повноваження щодо забезпечення фінансування та виконання необхідного ТО, відповідно до норм, передбачених цими Правилами. Відповідальний керівник повинен:
1) забезпечувати наявність всіх необхідних ресурсів для виконання ТО відповідно до параграфа 145.A.65(b) цих Правил для підтримання схвалення організації;
2) запровадити та проводити політику у сфері безпеки польотів та якості, зазначену в параграфі 145.A.65(a) цих Правил;
3) виявляти загальний рівень розуміння цих Правил.
(b) Організація повинна призначити особу або групу осіб, до обов'язків яких входить забезпечення відповідності організації вимогам цих Правил. Ця особа(и) повинна(і) підпорядковуватися безпосередньо підзвітному керівнику.
Призначена особа(и) повинна(і):
1) бути представником(ами) структури управління технічним обслуговуванням організації і відповідати за всі функції, зазначені у цій частині;
2) бути ідентифікована(і), її (їх) особисті дані та інформація про професійні здобутки мають бути подані до компетентного органу у формі та у спосіб, визначені цим органом;
3) бути здатною(ими) продемонструвати відповідний рівень знань, підготовки та досвіду, пов'язаний з ТО ПС або компонентів, і робочий рівень знань цих Правил;
4) визначити порядок виконання обов'язків кожної конкретної особи іншими працівниками в разі її тривалої відсутності.
(c) Підзвітний керівник, зазначений у параграфі (a) цієї статті, повинен призначити особу, відповідальну за моніторинг системи якості, включаючи моніторинг відповідної системи зворотного зв'язку, згідно з вимогами параграфа 145.A.65(c) цих Правил. Така особа повинна мати прямий доступ до підзвітного керівника, щоб гарантувати належну поінформованість останнього з питань якості та відповідності стандартам.
(d) Організація повинна мати план-графік ТО у людино-годинах з метою підтвердження наявності в неї достатньої кількості персоналу для планування, виконання, нагляду, інспектування та моніторингу з якості організації відповідно до наданого їй схвалення. Крім того, організація повинна визначити процедуру проведення переоцінки (перегляду) запланованої роботи, коли фактично доступна кількість персоналу в певну робочу зміну або період є меншою від планованих показників.
(e) Організація повинна встановити вимоги і контролювати компетентність персоналу, що залучається до проведення будь-яких робіт з ТО, управління та/або аудитів якості відповідно до процедури і стандарту, погоджених компетентним органом. Крім необхідного практичного досвіду, пов'язаного з виконанням виробничих функцій, вимоги до компетентності повинні включати в себе певний рівень знань щодо застосування документів щодо людського фактора та характеристик людини відповідно до обов'язків даної особи в організації. "Людським фактором" називають принципи, що застосовуються під час проектування авіаційних виробів, їх сертифікації, навчання персоналу, експлуатації та ТО, які покликані забезпечити безпечну взаємодію між людиною та іншими компонентами системи шляхом належного врахування характеристик людини. Поняття "характеристики людини" означає можливості та обмеження людини, що впливають на безпеку польотів та ефективність діяльності у сфері авіації.
(f) Організація повинна гарантувати, що персонал, який виконує та/або контролює здійснення неруйнівного контролю, пов'язаного з підтриманням льотної придатності конструкцій та/або компонентів повітряного судна, має відповідну кваліфікацію для проведення конкретного неруйнівного контролю відповідно до європейського або еквівалентного стандарту, визнаного Агентством.
Персонал, який виконує будь-які інші спеціалізовані роботи, повинен мати відповідну кваліфікацію згідно з офіційно визнаними стандартами.
Незважаючи на положення цього параграфа, персонал, зазначений у параграфі (g) та пунктах (1) і (2) параграфа (h) цієї статті, кваліфікований як категорія B1 згідно з вимогами Part-66, може проводити та/або контролювати випробування з використанням методу кольорової дефектоскопії.
(g) Будь-яка організація, що здійснює ТО ПС, крім випадків, коли інше передбачено в параграфі (j) цієї статті, під час здійснення лінійного ТО ПС повинна мати відповідний персонал, який засвідчує ТО, кваліфікований як категорії B1 та B2 згідно з вимогами Part-66 та статті 145.A.35 цих Правил.
Крім того, така організація може користуватися послугами належним чином підготовленого персоналу, який засвідчує ТО, кваліфікованого як категорія A згідно з вимогами Part-66 та статті 145.A.35 цих Правил, для виконання простого планового лінійного ТО й усунення простих дефектів. Наявність такого персоналу, який засвідчує ТО, категорії А не звільняє організацію від обов'язку мати персонал, який засвідчує ТО, Part-66 категорій B1 і B2 для надання допомоги персоналу, який засвідчує ТО, категорії А. Однак персонал Part-66 категорій B1 та B2 не зобов'язаний завжди бути присутнім на лінійній базі під час виконання простого планового ТО або усунення простих дефектів.
(h) Будь-яка організація, що здійснює ТО ПС, крім випадків, коли інше зазначено в параграфі (j) цієї статті, повинна:
1) у разі базового ТО великого ПС мати відповідний персонал, який засвідчує ТО, що має кваліфікаційну відмітку про конкретний тип ПС, кваліфікований як категорія C згідно з вимогами Part-66 та статті 145.A.35 цих Правил. Крім того, організація повинна мати достатню кількість персоналу, який засвідчує ТО, кваліфікованого відповідно до категорій В1 та В2 згідно з вимогами Part-66 та статті 145.A.35 цих Правил, який допущений до роботи з ПС даного типу, для надання допомоги персоналу, який засвідчує ТО, категорії С.
(i) Допоміжний персонал категорій B1 та B2 повинен переконатися, що всі необхідні завдання або інспектування виконано згідно з відповідним стандартом, перш ніж персонал, який засвідчує ТО, категорії C видасть сертифікат передачі до експлуатації.
(ii) Організація повинна вести реєстр допоміжного персоналу категорій B1 та B2.
(iii) Персонал, який засвідчує ТО, категорії C повинен гарантувати дотримання вимог параграфа (i) цієї статті і виконання всіх робіт, зазначених замовником, у ході конкретного базового ТО або виконання комплексу робіт, а також оцінити вплив невиконання будь-якої роботи з метою висунення вимоги про необхідність її виконання або досягнення згоди з експлуатантом щодо відкладення такої роботи до іншого визначеного етапу контролю або певного моменту в часі;
2) у разі базового ТО ПС, крім великого ПС, організація повинна мати:
(i) відповідний персонал, який засвідчує ТО, що має кваліфікаційну відмітку про конкретний тип ПС і кваліфікований відповідно до категорії B1 або B2 згідно з вимогами Part-66 та статті 145.A.35 цих Правил, або
(ii) відповідний персонал, який засвідчує ТО, що має кваліфікаційну відмітку про конкретний тип ПС і кваліфікований відповідно до категорії С, якому під час роботи допомагатимуть допоміжний персонал категорій B1 та B2, як зазначено в пункті (1) цього параграфа.
(і) Персонал, який засвідчує ТО компонентів, повинен відповідати вимогам Part-66.
(j) Незважаючи на положення параграфів (g) та (h) цієї статті, організація може залучати до роботи персонал, який засвідчує ТО, кваліфікований відповідно до таких вимог:
1. Для виробничих можливостей організації, розташованих за межами території Європейського Співтовариства, персонал, який засвідчує ТО, може бути кваліфікований відповідно до національних регуляторних актів у сфері авіації, які діють у державі, в якій виробничі потужності організації зареєстровані відповідно до умов, зазначених у додатку 4 до цих Правил.
2. Для лінійного ТО, що здійснюється на лінійній базі організації, розташованій за межами території Європейського Співтовариства, персонал, який засвідчує ТО, може бути кваліфікований відповідно до національних регуляторних актів у сфері авіації, що діють у державі, в якій розташована дана лінійна станція, відповідно до умов, зазначених у додатку 4 до цих Правил.
3. Для виконання повторюваної передпольотної директиви льотної придатності, в якій зазначено, що екіпаж ПС може виконувати цю директиву, організація може видати командирові ПС та/або бортінженеру обмежене сертифікаційне повноваження на підставі чинного свідоцтва льотного екіпажу. Однак організація повинна гарантувати, що такий командир ПС або бортінженер пройшли необхідне практичне навчання і здатні виконати директиву льотної придатності відповідно до необхідного стандарту.
4. Якщо ПС експлуатується поза межами баз із підтримкою ТО, організація може видати обмежене сертифікаційне повноваження командирові ПС та/або бортінженеру на підставі чинного свідоцтва льотного екіпажу за умови, що командир ПС або бортінженер пройшли необхідне практичне навчання і здатні виконати визначену роботу відповідно до необхідного стандарту. Положення цього пункта повинні бути докладно описані в процедурах Керівництва.
5. У наступних не передбачуваних випадках, коли ПС приземлилося у місцях, що не належать до головних баз, де немає відповідного персоналу, який засвідчує ТО, організація, якій згідно з договором доручається виконання ТО, може видати разове сертифікаційне повноваження:
(i) одному зі своїх працівників, який має такі самі повноваження на ПС, схоже за технологією, конструкцією та системами; або
(ii) будь-якій особі, що має досвід роботи з ТО ПС не менш як 5 років і чинне свідоцтво ICAO на виконання ТО ПС типу, що потребує засвідчення ТО, за умови відсутності у згаданому місці організації, яка належним чином затверджена відповідно до вимог цих Правил, і за умови, що організація, якій згідно з договором доручається виконання ТО, отримує та зберігає документи про досвід та свідоцтва зазначеної особи.
Про всі випадки, передбачені цим пунктом, необхідно протягом семи днів з моменту надання сертифікаційного повноваження повідомити компетентний орган. Організація, що видає разове повноваження, повинна гарантувати, що кожне здійснене в такий спосіб ТО, яке може вплинути на безпеку польотів, буде належним чином перевірено персоналом затвердженої організації.
2.2.6. (145.A.35) Персонал, який засвідчує ТО, та допоміжний персонал категорій B1 та B2
(a) Додатково до відповідних вимог параграфів 145.A.30(g) та (h) цих Правил організація повинна гарантувати, що персонал, який засвідчує ТО, та допоміжний персонал категорій B1 та B2 має достатні знання щодо відповідного ПС та/або компонентів, які підлягають ТО, а також пов'язаних з цим організаційних процедур. Для персоналу, який засвідчує ТО, ця вимога повинна бути виконана до видачі або продовження сертифікаційного повноваження.
"Допоміжний персонал категорій B1 та B2" означає персонал категорій B1 та B2, який не обов'язково має привілеї засвідчувати ТО при виконанні базового ТО.
"Відповідне ПС та/або компоненти" означає ПС або компоненти, які зазначені в конкретному сертифікаційному повноваженні.
"Сертифікаційне повноваження" означає повноваження, видане організацією персоналу, який засвідчує ТО, що уповноважує його підписувати від імені затвердженої організації сертифікати передачі до експлуатації в рамках обмежень, визначених у такому сертифікаційному повноваженні.
(b) Крім випадків, зазначених у параграфі 145.A.30(j) цих Правил, організація може видавати сертифікаційне повноваження персоналу, який засвідчує ТО, лише відповідно до базових категорій або підкатегорій та будь-яких рейтингів типу ПС, зазначених у свідоцтві на ТО ПС, як вимагається у Part-66, за умови, що згадане свідоцтво буде чинним протягом всього періоду чинності повноваження, а персонал, який засвідчує ТО, і надалі відповідатиме вимогам Part-66.
(c) Організація повинна гарантувати, що весь персонал, який засвідчує ТО, та допоміжний персонал категорій B1 та B2 беруть безпосередню участь у виконанні робіт з ТО відповідних ПС або компонентів упродовж принаймні шести місяців за будь-який безперервний дворічний період.
У цих Правилах "бере безпосередню участь у виконанні робіт з ТО відповідних ПС або компонентів" означає, що особа задіяна в роботах з ТО відповідних ПС або компонентів, та/або використовує привілеї сертифікаційного повноваження, та/або фактично виконує ТО хоча б на деяких системах типу ПС, зазначеного в особовому сертифікаційному повноваженні.
(d) Організація повинна гарантувати, що весь персонал, який засвідчує ТО, та допоміжний персонал категорій B1 та B2 впродовж дворічного періоду проходить достатній обсяг навчань з поточної підготовки з метою здобуття персоналом сучасних знань щодо відповідних технологій, організаційних процедур та впливу людського фактора.
(e) Організація має запровадити програму поточної підготовки персоналу, який засвідчує ТО, та допоміжного персоналу категорій B1 та B2, яка міститиме процедуру забезпечення його відповідності вимогам відповідних пунктів статті 145.A.35 цих Правил, що слугуватиме основою для видачі персоналу, який засвідчує ТО, сертифікаційних повноважень відповідно до положень цих Правил, а також процедуру забезпечення відповідності Part-66.
(f) Перш ніж видати або продовжити сертифікаційне повноваження відповідно до цих Правил, за винятком випадків, зазначених у пункті 145.A.30(j)(5) цих Правил, організація повинна оцінити компетентність, кваліфікацію та здатність виконувати функції із засвідчення ТО відповідно до процедури, зазначеної в Керівництві усього потенційного персоналу, який засвідчує ТО.
(g) Якщо персонал, який засвідчує ТО, відповідає вимогам, зазначеним у параграфах (a), (b), (d), (f) і, якщо стосується, параграфі (c) цієї статті, організація надає йому сертифікаційне повноваження, в якому повинно бути чітко зазначено сферу застосування та межі його дії. Сертифікаційне повноваження є чинним доти, доки персонал відповідає вимогам пунктів (a), (b), (d), (f) і, якщо стосується, пункту (c) цієї статті.
(h) Сертифікаційне повноваження має бути оформлено таким чином, щоб персоналу, який засвідчує ТО, та будь-якій уповноваженій особі, яка здійснюватиме перевірку цього повноваження, була зрозумілою сфера його застосування. Якщо для визначення сфери застосування використовуються умовні коди, до розшифровки цих кодів має бути вільний доступ у межах організації.
"Уповноважена особа" означає посадову особу компетентного органу, Агентства або держави-члена, яка відповідає за нагляд за ТО ПС або компонентів.
(i) Особа, відповідальна за систему якості, відповідає також від імені організації за видачу сертифікаційних повноважень персоналу, який засвідчує ТО. Така особа може призначати інших осіб для здійснення видачі або відкликання сертифікаційних повноважень відповідно до процедури, зазначеної в Керівництві.
(j) Організація повинна вести облік всього персоналу, який засвідчує ТО, та допоміжного персоналу категорій B1 та B2, що повинен містити:
1) детальні дані щодо усіх свідоцтв на ТО ПС, які має даний працівник відповідно до Part-66;
2) дані про проходження усіх відповідних навчальних програм;
3) сферу застосування виданих сертифікаційних повноважень (у разі потреби);
4) дані про осіб, які мають обмежені або разові сертифікаційні повноваження.
Організація повинна зберігати такі записи щонайменше протягом трьох років з моменту звільнення працівників, про яких ідеться у цьому параграфі, з дати відкликання відповідного повноваження. Крім того, організація з ТО повинна забезпечити персонал, про який ідеться у цьому параграфі, на його вимогу копіями таких документів під час звільнення з організації.
Персоналу, про який ідеться в цьому параграфі, на його вимогу має бути надано доступ до його особистих документів, як описано вище.
(k) Організація повинна забезпечити персонал, який засвідчує ТО, копією його сертифікаційного повноваження в документальному (паперовому) або електронному вигляді.
(l) На вимогу будь-якої уповноваженої особи персонал, який засвідчує ТО, має протягом 24 годин пред'явити документ, що підтверджує його повноваження на здійснення сертифікації.
(m) Мінімальний вік для персоналу, який засвідчує ТО, та допоміжного персоналу категорій B1 та B2 становить 21 рік.
2.2.7. (145.A.40) Обладнання, інструменти та матеріали
(a) Для виконання затвердженого переліку робіт організація повинна мати і використовувати необхідне обладнання, інструменти та матеріали.
1. Якщо виробник вказує конкретний інструмент або обладнання для виконання ТО, організація повинна використовувати саме цей інструмент або обладнання, окрім випадків, коли використання інших інструментів або обладнання погоджене компетентним органом шляхом схвалення відповідних процедур у Керівництві.
2. Обладнання та інструменти мають бути постійно доступними, крім випадків, коли з огляду на те, що інструмент або обладнання рідко застосовується, його постійна доступність не є необхідною. Такі випадки мають бути зазначені в процедурах, які визначені в Керівництві.
3. Організація, яка схвалена на проведення базового ТО, повинна мати достатню кількість обладнання для забезпечення доступу до ПС та інспекційні платформи/доки, що забезпечують можливість належного інспектування ПС.
(b) Організація повинна забезпечити належний контроль та калібрування усіх інструментів, обладнання і, зокрема, тестового обладнання відповідно до офіційно визнаного стандарту з періодичністю, що гарантує їх експлуатаційну придатність і точність. Записи про проведення калібрувань та посилання на використані стандарти мають зберігатися в організації.
2.2.8. (145.A.42) Приймання компонентів
(a) Усі компоненти повинні бути класифіковані й поділені на такі категорії:
1) компоненти, що перебувають у задовільному стані, допущені до експлуатації на підставі Форми 1 EASA або її еквіваленту і марковані відповідно до розділу Q Part-21;
2) не придатні до експлуатації компоненти, що підлягають обслуговуванню відповідно до цього розділу;
3) не придатні до подальшого використання компоненти, класифіковані відповідно до параграфа 145.A.42(d) цих Правил;
4) стандартні частини ПС, двигуна, повітряного гвинта або іншого компонента ПС, зазначені в ілюстрованому каталозі запасних частин виробника та/або даних щодо ТО;
5) матеріали (сировинні або витратні), що використовуються під час ТО, якщо організація має документальне підтвердження того, що такі матеріали відповідають необхідним специфікаціям, а їхнє походження можна належним чином простежити. Усі матеріали повинні супроводжуватися документацією, чітко пов'язаною з конкретним матеріалом, що містить підтвердження відповідності вимогам специфікації, а також дані про виробника та постачальника.
(b) Перш ніж встановлювати компонент, організація має переконатися в тому, що даний компонент придатний для встановлення у разі можливого застосування іншої модифікації та/або вимог директиви льотної придатності.
(c) Організація може виготовляти обмежений асортимент (перелік) частин, що використовуватимуться під час поточної роботи на її власних виробничих об'єктах, за умови, що відповідні процедури зазначені в Керівництві.
(d) Компоненти, що вичерпали свій сертифікований ресурс або мають дефекти, які не підлягають усуненню, класифікуються як не придатні до подальшого використання і не повинні повторно потрапити до системи постачання компонентів, крім випадків, коли їхній сертифікований ресурс було продовжено або знайдено ремонтне рішення, затверджене відповідно до Part-21.
2.2.9. (145.A.45) Дані для ТО
a) Організація повинна зберігати та використовувати відповідні чинні дані для ТО під час виконання ТО, включаючи проведення модифікацій та ремонтів. "Відповідні" означає такі, що стосуються ПС, компонентів або процесів, вказаних у схваленій таблиці клас-рейтингів даної організації та будь-якому пов'язаному з нею переліку можливостей.

................
Перейти до повного тексту