1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
Р І Ш Е Н Н Я
04.10.2005 N 538
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 листопада 2005 р.
за N 1379/11659
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 1155 від 27.07.2010 )
Про затвердження Положення про здійснення фінансового моніторингу учасниками ринку цінних паперів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 N 398 від 14.04.2009 )
З метою вдосконалення реалізації положень Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про здійснення фінансового моніторингу учасниками ринку цінних паперів (додається).
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.08.2003 N 359 "Про затвердження Положення про здійснення фінансового моніторингу інститутами спільного інвестування, фондовими біржами та іншими професійними учасниками ринку цінних паперів", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05.09.2003 за N 769/8090, та скасувати рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.03.2005 N 93 "Про затвердження нової редакції Положення про здійснення фінансового моніторингу учасниками ринку цінних паперів".
3. Керівнику апарату Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку М.Непрану забезпечити:
передачу Положення про здійснення фінансового моніторингу учасниками ринку цінних паперів для погодження до Національного банку України та Державного комітету фінансового моніторингу України;
державну реєстрацію Положення про здійснення фінансового моніторингу учасниками ринку цінних паперів у Міністерстві юстиції України;
опублікування цього рішення відповідно до законодавства.
4. Рішення набирає чинності відповідно до законодавства України.
5. Суб'єктам первинного фінансового моніторингу протягом 30 днів з дати набрання чинності цим рішенням привести свою діяльність у відповідність до вимог цього Положення про здійснення фінансового моніторингу учасниками ринку цінних паперів.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Комісії М.Бурмаку та Керівника апарату Комісії М.Непрана.
Голова Комісії
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
Перший заступник Голови
Національного банку України
Голова Державного комітету
фінансового моніторінгу України
А.Балюк



А.Дашкевич

А.В.Шаповалов

С.Г.Гуржій
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Державної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
04.10.2005 N 538
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 листопада 2005 р.
за N 1379/11659
ПОЛОЖЕННЯ
про здійснення фінансового моніторингу учасниками ринку цінних паперів
Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" (далі - Закон), "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та поширюється на торговців цінними паперами, депозитарії, зберігачів, реєстраторів, емітентів, які здійснюють ведення власного реєстру власників іменних цінних паперів, фондові біржі та торговельно-інформаційні системи, компанії з управління активами, інститути спільного інвестування (далі - суб'єкти) та їх відокремлені підрозділи. Положення не поширюється на банки, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
1. Загальні положення
Цим Положенням установлюються загальні вимоги Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) щодо:
призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, його прав та обов'язків;
основних вимог до кваліфікації працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу;
програм навчання та підвищення кваліфікації працівників щодо здійснення заходів з фінансового моніторингу;
установлення правил проведення фінансового моніторингу та програм його здійснення;
виявлення операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та операцій, які можуть бути пов'язані, мати відношення або призначатися для фінансування тероризму та надання інформації про них;
( Абзац шостий глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
ідентифікації осіб, що здійснюють фінансові операції, зберігання відповідних документів;
підготовки персоналу установи з метою виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу.
В інститутах спільного інвестування організація та проведення заходів з фінансового моніторингу здійснюються компаніями з управління активами інститутів спільного інвестування.
2. Призначення, права та обов'язки працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, вимоги до його кваліфікації
2.1. З метою забезпечення належного виконання Закону суб'єкти призначають працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу (далі - відповідальний працівник).
Відповідальний працівник, на якого покладені обов'язки щодо здійснення фінансового моніторингу, повинен працювати за основним місцем роботи в суб'єкті первинного фінансового моніторингу.
Відповідальним за організацію виконання вимог законодавства України з питань запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та організацію внутрішньої системи запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, є керівник суб'єкта.
( Пункт 2.1 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
2.2. Відповідальний працівник є особою, на яку покладається координація діяльності з проведення суб'єктом заходів фінансового моніторингу.
Відповідальний працівник призначається керівником суб'єкта, є незалежним у своїй діяльності, підзвітним тільки керівнику суб'єкта та повинен підтверджувати свою кваліфікацію в порядку, установленому Комісією.
У разі, якщо відповідальний працівник професійного учасника ринку цінних паперів працює в суб'єкті первинного фінансового моніторингу, який отримав ліцензію на провадження професійної діяльності на ринку фінансових послуг, та має документ про навчання відповідно до розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 16.09.2003 N 55 "Про затвердження Положення про порядок навчання працівників та керівників підрозділів фінансових установ, відповідальних за проведення внутрішнього фінансового моніторингу", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23.10.2003 за N 965/8286, то отримання кваліфікаційного посвідчення фахівця з питань фінансового моніторингу професійних учасників ринку цінних паперів не є обов'язковим.
На час відсутності (відпустки, відрядження, хвороби) відповідального працівника або неможливості виконання покладених на нього обов'язків має бути призначено особу, що тимчасово виконує його обов'язки. На вказану особу поширюються права та обов'язки, установлені для відповідального працівника. Така особа повинна мати сертифікат Комісії про здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів, який відповідає ліцензії (або одній із ліцензій) на право здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів, що має професійний учасник ринку цінних паперів, пройти підготовку працівників шляхом участі в освітніх та практичних заходах з проведення внутрішнього фінансового моніторингу та відповідати вимогам до кваліфікації працівника суб'єкта, відповідального за проведення внутрішнього фінансового моніторингу, встановленим наказом Державного департаменту фінансового моніторингу від 12.05.2003 N 46 "Про затвердження Вимог до кваліфікації працівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу, відповідального за проведення фінансового моніторингу у сфері запобігання та протидії запровадженню в легальний обіг доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.05.2003 за N 379/7700".
У разі звільнення відповідального працівника суб'єкт у день його звільнення повинен призначити іншого відповідального працівника та у строк не пізніше 2 місяців від дати призначення, забезпечити можливість отримання кваліфікаційного посвідчення новопризначеним відповідальним працівником.
У разі недоцільності введення окремої посади або визначення працівника, на якого покладаються обов'язки відповідального працівника, відповідальним за проведення внутрішнього фінансового моніторингу може призначатися керівник суб'єкта.
( Пункт 2.2 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
2.3. З урахуванням особливостей організаційної структури суб'єкта може бути створено окремий структурний підрозділ з питань проведення фінансового моніторингу.
Зазначений підрозділ функціонує відповідно до положення про цей структурний підрозділ, яке затверджується керівником суб'єкта.
У разі створення суб'єктом спеціального підрозділу з питань проведення фінансового моніторингу керівником цього підрозділу є відповідальний працівник.
2.4. При здійсненні фінансового моніторингу відповідальний працівник у межах своєї компетенції самостійно приймає рішення.
Посадова інструкція відповідального працівника затверджується керівником суб'єкта. Відповідальний працівник засвідчує підписом факт ознайомлення з посадовою інструкцією.
( Абзац другий пункту 2.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
У разі незгоди відповідального працівника з вказівками керівника суб'єкта щодо організації системи запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та інших питань стосовно проведення фінансового моніторингу відповідальний працівник може повідомити про це Державний комітет фінансового моніторингу України (далі - Держфінмоніторинг України) і Комісію з письмовим викладенням своїх заперечень.
2.5. На момент здійснення або забезпечення здійснення першої фінансової операції у новоствореному суб'єкті має бути призначено відповідального працівника.
Суб'єкт зобов'язаний повідомити Держфінмоніторинг України про призначення на посаду або звільнення з посади відповідального працівника (або особи, що тимчасово виконує його обов'язки) протягом трьох робочих днів з дати підписання ним відповідного розпорядчого документа. У разі надходження до суб'єкта повідомлення Держфінмоніторингу України про відмову у взятті інформації про призначення на посаду або звільнення з посади відповідального працівника (або особи, яка тимчасово виконує обов'язки) на облік у зв'язку з її неналежним оформленням зазначений суб'єкт зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дати отримання такого повідомлення повторно надати належним чином оформлену інформацію до Держфінмоніторингу України.
Форма повідомлення про призначення на посаду та звільнення відповідального працівника (або особи, що тимчасово виконує його обов'язки) установлюється Держфінмоніторингом України.
Примірник такої форми ( Картка реєстрації суб'єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу) та відповідальних осіб) має зберігатися суб'єктом разом з повідомленням про результати її обробки.
( Пункт 2.5 глави 2 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
2.6. У разі наявності в суб'єкта відокремлених підрозділів, за поданням керівника відокремленого підрозділу, керівник суб'єкта призначає відповідального працівника суб'єкта у відокремленому підрозділі. Відповідальний працівник суб'єкта у відокремленому підрозділі підзвітний тільки керівнику суб'єкта. Суб'єкт зобов'язаний повідомити Держфінмоніторинг України про призначення, звільнення відповідального працівника (або особи, що тимчасово виконує його обов'язки) суб'єкта у відокремленому підрозділі протягом трьох робочих днів з дати призначення або звільнення.
( Абзац перший пункту 2.6 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
У разі недоцільності введення окремої посади або визначення працівника, на якого покладаються обов'язки відповідального працівника, відповідальним за проведення внутрішнього фінансового моніторингу у відокремленому підрозділі може призначатися керівник відокремленого підрозділу. Одна й та сама особа не може бути одночасно призначена відповідальним працівником суб'єкта і відокремленого підрозділу суб'єкта.
( Абзац другий пункту 2.6 глави 2 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
2.7. До посадових обов'язків відповідального працівника, зокрема належать:
розробка та постійне оновлення правил фінансового моніторингу й програм його здійснення;
забезпечення дотримання всіма працівниками суб'єкта відповідних правил фінансового моніторингу та програм його здійснення;
забезпечення підготовки та навчання персоналу суб'єкта;
надання консультацій працівникам суб'єкта щодо виявлених ними підозрілих операцій або незаконних дій;
прийняття відповідно до законодавства рішень щодо того, про які операції мають бути повідомлені Держфінмоніторинг України і правоохоронні органи, та здійснення відповідних повідомлень;
забезпечення надання інформації з питань фінансового моніторингу на запити Держфінмоніторингу України;
сприяння представникам Комісії та Держфінмоніторингу України з питань проведення аналізу фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу;
інформування керівника суб'єкта про виявлені фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та заходи, які були вжиті для реалізації норм законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, не менше одного разу на місяць шляхом надання останньому письмової довідки довільної форми. Довідка, зокрема, може містити інформацію щодо: виявлених фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та заходів, які були вжиті; зареєстрованих фінансових операцій з ознаками обов'язкового і внутрішнього фінансового моніторингу; направлених до Держфінмоніторингу України повідомлень про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу; повторного направлення до Держфінмоніторингу України повідомлень про фінансові операції після виправлення допущених помилок; ужитих заходів стосовно розроблення та поновлення правил внутрішнього фінансового моніторингу і програм його здійснення з урахуванням вимог нормативно-правових актів щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму; ужитих заходів стосовно підготовки персоналу щодо виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу відповідно до Закону, шляхом проведення освітніх та практичних заходів;
( Абзац дев'ятий пункту 2.7 глави 2 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
письмове інформування керівника в день виявлення суб'єктом фінансової операції, учасником якої або вигодоодержувачем за якою є особа, яку включено до переліку осіб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності;
( Пункт 2.7 глави 2 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
виконання інших обов'язків, передбачених Законом та посадовою інструкцією.
2.8. Для виконання відповідальним працівником посадових обов'язків до його повноважень, зокрема належать:
проведення перевірок діяльності працівників суб'єкта на предмет виконання ними правил фінансового моніторингу та програм його здійснення;
проведення перевірок, у разі наявності, діяльності філій (відокремлених підрозділів) щодо виконання ними правил фінансового моніторингу та програм його здійснення;
залучення до проведення заходів фінансового моніторингу та проведення перевірок з цих питань будь-яких працівників суб'єкта або філій (відокремлених підрозділів), надання їм доручень і вказівок у межах своєї компетенції, обов'язкових до виконання, а також вимагання від них допомоги при провадженні окремих дій;
одержання пояснень з питань здійснення фінансового моніторингу від працівників суб'єкта або філій, незалежно від займаних ними посад;
отримання доступу до документів та іншої інформації, пов'язаних з проведенням фінансового моніторингу.
2.9. Відповідальний працівник суб'єкта повинен знати:
2.9.1. Нормативно-правові акти, які регулюють відносини у сфері запобігання та протидії запровадженню в легальний обіг доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму.
2.9.2. Повний перелік видів фінансових операцій, що виконуються суб'єктом, порядок їх проведення.
2.9.3. Посадові інструкції та функціональні обов'язки працівників суб'єкта, залучених до виконання фінансових операцій.
2.9.4. Правила проведення фінансового моніторингу та програми його здійснення, що установлені суб'єктом.
2.9.5. Норми законодавства України, які передбачають кримінальну, адміністративну та цивільно-правову відповідальність за порушення вимог Закону (249-15 ).
2.9.6. Перелік країн, які не беруть участі в міжнародному співробітництві у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, та перелік офшорних зон, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
2.10. Відповідальний працівник повинен знати та володіти навичками щодо застосовування в практичній діяльності:
порядку ідентифікації осіб (відповідно до пункту 6.1 Положення);
порядку зберігання документів, які стосуються ідентифікації осіб, та документації про здійснення фінансової операції;
порядку виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу та можуть бути пов'язані, мати відношення або призначатися для фінансування тероризму;
критеріїв оцінки ймовірності віднесення операцій до таких, що пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, чи фінансуванням тероризму;
ознак фінансових операцій, що підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу;
ознак фінансових операцій, що підлягають внутрішньому фінансовому моніторингу;
ведення реєстру фінансових операцій, що можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом;
порядку надання Держфінмоніторингу України інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу;
порядку повідомлення Держфінмоніторингу України та правоохоронних органів про фінансові операції, щодо яких є або має бути підозра, що вони пов'язані, мають відношення або призначені для фінансування терористичної діяльності, терористичних актів чи терористичних організацій;
вимог щодо запобігання розголошенню інформації, яка надається Держфінмоніторингу України, іншої інформації з питань фінансового моніторингу, у тому числі про факт її подання.
Відповідальний працівник повинен постійно підвищувати свою кваліфікацію з питань методології виявлення фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванням тероризму, керуючись рекомендаціями Комісії та Держфінмоніторингу України.
2.11. Не може бути призначена відповідальним працівником особа, що має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому чинним законодавством порядку.
Призначення може бути здійснено при поданні особою, яка претендує на посаду відповідального працівника, довідки про відсутність судимості, отриманої в органах внутрішніх справ.
( Пункт 2.11 глави 2 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
3. Встановлення правил проведення внутрішнього фінансового моніторингу та програм його здійснення
3.1. Суб'єкти розробляють правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу, що є внутрішнім документом суб'єкта, який визначає порядок та умови проведення заходів, спрямованих на запобігання та протидію використанню суб'єкта для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму.
Суб'єкти повинні дотримуватись правил проведення внутрішнього фінансового моніторингу.
( Пункт 3.1 глави 3 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
3.2. Правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу розробляються суб'єктом з урахуванням вимог законодавства України, що регулює питання запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, міжнародних стандартів у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму, в тому числі цього Положення.
( Абзац перший пункту 3.2 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
Правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу затверджуються керівником суб'єкта за поданням відповідального працівника та повинні охоплювати всі напрями професійної діяльності суб'єкта.
3.3. Для забезпечення виконання вимог законодавства України з питань запобігання легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, суб'єкти зобов'язані розробляти й реалізовувати програми здійснення фінансового моніторингу, що затверджуються керівником. Зазначені програми повинні містити, зокрема:
визначені законодавством України ознаки фінансових операцій, які підлягають обов'язковому фінансовому моніторингу;
( Абзац другий пункту 3.3 глави 3 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
визначені законодавством України ознаки фінансових операцій, які підлягають внутрішньому фінансовому моніторингу;
( Абзац пункту 3.3 глави 3 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
інші ознаки операцій, які відповідно до специфіки та напрямів діяльності самостійно визначаються та оновлюються суб'єктом на постійній основі з урахуванням документів, розроблених Комісією та Держфінмоніторингом України. Орієнтовний перелік ознак наведений в додатку 1. Орієнтовний перелік не є вичерпним і може бути доповнений суб'єктом самостійно;
( Абзац пункту 3.3 глави 3 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
питання ідентифікації та вивчення своїх клієнтів;
заходи щодо навчання й підвищення кваліфікації працівників.
Програма здійснення фінансового моніторингу є внутрішнім документом суб'єкта, який містить план запровадження комплексу заходів з організації проведення фінансового моніторингу з урахуванням окремих напрямів діяльності суб'єкта, у тому числі тих, що здійснюються його відокремленими підрозділами, та план проведення перевірок виконання зазначених заходів. Суб'єкти повинні дотримуватись програми здійснення фінансового моніторингу. Строк, на який складається програма, визначається виходячи з реальних потреб суб'єкта.
( Абзац пункту 3.3 глави 3 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
3.4. Правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу суб'єкта та програми здійснення фінансового моніторингу є окремими документами з обмеженим доступом.
( Абзац перший пункту 3.4 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
Порядок та режим доступу до правил та програм можуть бути окремими документами, які розробляються відповідальним працівником суб'єкта та затверджуються керівником цього суб'єкта.
( Абзац другий пункту 3.4 глави 3 в редакції Наказу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
3.5. Правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу повинні відображати внутрішню систему фінансового моніторингу суб'єкта, забезпечувати заходи щодо виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу чи можуть бути пов'язані з фінансуванням тероризму, передбачати відповідно до законодавства інформування про такі операції Держфінмоніторинг України і правоохоронні органи та визначати порядок зберігання пов'язаних із ними документів.
3.6. Основними принципами розробки та здійснення правил проведення внутрішнього фінансового моніторингу і програм здійснення фінансового моніторингу є:
безпосередня участь кожного працівника суб'єкта в межах його компетенції у виявленні фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванням тероризму;
неупередженість у здійсненні фінансового моніторингу;
конфіденційність інформації, яка надається Держфінмоніторингу України (у тому числі про факт передачі відомостей про фінансову операцію), та іншої інформації з питань фінансового моніторингу;
запобігання залученню працівників суб'єкта до легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом.
3.7. Правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу повинні містити:
а) опис організаційної внутрішньої системи фінансового моніторингу;
б) основні засади діяльності окремого структурного підрозділу суб'єкта з питань проведення фінансового моніторингу (у разі наявності);
в) права та обов'язки відповідального працівника суб'єкта, а також інших працівників суб'єкта, залучених до здійснення фінансового моніторингу;
г) порядок підготовки та подання відповідальному працівнику інформації, необхідної для прийняття рішення про інформування відповідно до законодавства Держфінмоніторингу України та правоохоронних органів;
ґ) порядок виявлення та реєстрації фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та фінансових операцій, що можуть бути пов'язані, мати відношення або призначені для фінансування терористичної діяльності, терористичних актів чи терористичних організацій;
д) порядок прийняття відповідальним працівником рішення щодо надання інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та про фінансові операції, що можуть бути пов'язані, мати відношення або призначені для фінансування терористичної діяльності, терористичних актів чи терористичних організацій;
е) порядок проведення ідентифікації осіб;
є) порядок зберігання інформації з питань фінансового моніторингу, який повинен містити вимоги до забезпечення конфіденційності інформації щодо фінансових операцій, які підлягають фінансовому моніторингу, та операцій, що можуть бути пов'язані, мати відношення або призначені для фінансування терористичної діяльності, терористичних актів чи терористичних організацій;
ж) порядок учинення заходів для з'ясування характеру та мети фінансових операцій;
( Пункт 3.7 глави 3 доповнено підпунктом "ж" згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
з) порядок зупинення проведення фінансової операції, якщо її учасником або вигодоодержувачем за нею є особа, яку включено до переліку осіб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності;
( Пункт 3.7 глави 3 доповнено підпунктом "з" згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )
и) порядок відмови від забезпечення здійснення фінансової операції у разі встановлення, що ця фінансова операція містить ознаки такої, що згідно з Законом підлягає фінансовому моніторингу;
( Пункт 3.7 глави 3 доповнено підпунктом "и" згідно з Наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку N 921 від 18.08.2008 )

................
Перейти до повного тексту