1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.07.2003 № 545
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 березня 2004 р.
за № 353/8952
Про затвердження Правил контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 487 від 01.11.2011 № 250 від 12.06.2014 № 278 від 16.08.2016 № 354 від 06.08.2018 Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 )
З метою забезпечення безпеки судноплавства та відповідно до статті 90 Кодексу торговельного мореплавства України, постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.98 № 2098 "Питання безпеки судноплавства України", Положення про капітана морського торговельного порту України, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 18.10.2000 № 573 та зареєстрованого в Мін'юсті України 02.11.2000 за № 774/4995, Положення про Інспекцію державного портового нагляду морського торговельного порту України, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 18.10.2000 № 574 та зареєстрованого в Мін'юсті України 02.11.2000 за № 775/4996, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства (додаються).
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Скворцов Г.П.) забезпечити подання вказаних Правил на державну реєстрацію.
3. Наказ Міністерства транспорту України від 11.02.2002 № 77 "Про затвердження Правил контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства" вважати таким, що не набрав чинності.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Кроля С.С.

Міністр

Г. Кірпа
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
17.07.2003 № 545
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 березня 2004 р.
за № 353/8952
ПРАВИЛА
контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства
( У тексті Правил та додатках 2, 3 до них слова "Держфлотінспекція України" у всіх відмінках замінено словом "Укрморрічінспекція" у відповідному відмінку; у тексті Правил та додатку 6 до них слова "Головна державна інспекція України з безпеки судноплавства" у всіх відмінках замінено словами "Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 487 від 01.11.2011 ) ( У тексті Правил та додатках до них абревіатуру "ІДПН" замінено абревіатурою "СКМП", слово "Держрибфлотінспекція" у всіх відмінках замінено словами "Держрибагентство України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 ) ( У тексті Правил та додатках 2, 3 до Правил слово "Укрморрічінспекція" у всіх відмінках замінено словом "Укртрансбезпека" у відповідному відмінку згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 278 від 16.08.2016 ) ( У тексті Правил та додатках 6, 12 до Правил слова "Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті" у всіх відмінках замінено словами "Державна служба України з безпеки на транспорті" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 278 від 16.08.2016 ) ( У тексті та додатках 2, 3, 6, 12 до Правил слова "Державна служба України з безпеки на транспорті", "Укртрансбезпека" у всіх відмінках замінено відповідно словами "Державна служба морського та річкового транспорту України", "Морська адміністрація" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 354 від 06.08.2018 ) ( У тексті Правил слова "Держрибагентство України", "(Держрибагентство України)" у всіх відмінках виключено згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 ) ( У тексті Правил та додатках 2, 3, 6, 12 до них слова "Державна служба морського та річкового транспорту України", "Морська адміністрація" у всіх відмінках замінено словами "Державна служба морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України", "Адміністрація судноплавства" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 )
1. Загальні положення
1.1. Правила контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства (далі - Правила) розроблені для встановлення порядку державного контролю в портах за дотриманням на суднах вимог Міжнародних конвенцій, Кодексу торговельного мореплавства України, законодавчих актів України з безпеки мореплавства та запобігання забрудненню довкілля.
1.2. Правила поширюються на морські судна та річкові судна, які мають право прямувати морськими шляхами, незалежно від прапора і форми власності, що перебувають у портах і на внутрішніх водних шляхах України, Державну службу морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, капітанів морських портів та служби капітанів морських портів (далі - СКМП).
( Абзац перший пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 487 від 01.11.2011, № 250 від 12.06.2014 )
Ці Правила не поширюються на:
- маломірні (малі) судна;
- річкові судна, які не перебувають на внутрішніх морських шляхах;
- військові кораблі та судна;
- кораблі та судна Державної прикордонної служби України;
( Абзац шостий пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
- риболовні судна, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства.
( Пункт 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 )
1.3. Правила розроблені відповідно до:
Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року;
Міжнародної конвенції про запобігання забрудненню із суден 1973 року із змінами, внесеними Протоколом 1978 року до неї;
Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року;
Міжнародної конвенції про стандарти підготовки, сертифікації персоналу риболовних суден та несення вахти 1995 року;
Міжнародної конвенції про обмірювання суден 1969 року;
Міжнародної конвенції про вантажну марку 1966 року;
Конвенції про мінімальні норми на торговельних суднах № 147 Міжнародної організації праці;
Конвенції про Міжнародні правила запобігання зіткненню суден у морі 1972 року;
Міжнародного кодексу з управління безпекою (МКУБ), прийнятого Резолюцією Міжнародної морської організації (надалі - IMO) А.741(18), із поправками;
( Абзац десятий пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 )
Процедур контролю суден державою порту, прийнятих Резолюцією ІМО А.1052(27);
( Абзац одинадцятий пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
Переглянутого Керівництвом із впровадження Міжнародного кодексу з управління безпекою (МКУБ) Адміністраціями, прийнятого резолюцією ІМО А.1118(30);
( Абзац дванадцятий пункту 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014, Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 )
Кодексу з імплементації інструментів ІМО, затвердженого Резолюцією А.1070(28);
( Абзац тринадцятий пункту 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 )
Меморандуму про порозуміння щодо контролю суден державою порту в Чорноморському регіоні (далі - Чорноморський меморандум);
Кодексу торговельного мореплавства України;
( Абзац шістнадцятий пункту 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 278 від 16.08.2016 )
Закону України "Про страхування";
Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів";
Закону України "Про морські порти України";
( Пункт 1.3 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
Положення про Державну службу морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 212;
( Абзац пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014; в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 278 від 16.08.2016, № 354 від 06.08.2018, Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 ) ( Абзац двадцятий пункту 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 )
Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 № 733 "Про затвердження Порядку і правил проведення обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів";
Положення про капітана морського порту та службу капітана морського порту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17 листопада 2021 року № 621, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09 грудня 2021 року за № 1590/37212.
( Абзац пункту 1.3 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014, Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 ) ( Абзац двадцять четвертий пункту 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 ) ( Абзац двадцять п'ятий пункту 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 ) ( Абзац двадцять другий пункту 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022 ) ( Абзац двадцять п'ятий пункту 1.3 глави 1 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
1.4. У Правилах наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
Державний інспектор - посадова особа Адміністрації судноплавства, або служби капітана морського порту України, яка має відповідну кваліфікацію і уповноважена в установленому законодавством порядку здійснювати контроль за дотриманням на суднах, що заходять у морські порти України, правил мореплавства та вимог міжнародних договорів України з безпеки судноплавства та визначення готовності суден до виходу в море.
Державними інспекторами є:
інспектор контролю державою порту (далі - ІКДП);
інспектор служби капітана морського порту (далі - ІСКМП);
інспектор держави прапора (далі - ІДП).
Інспектор контролю державою порту
(ІКДП)
- посадова особа Адміністрації судноплавства, яку атестовано в установленому порядку для здійснення контролю за дотриманням на іноземних суднах міжнародних конвенцій України
( Абзац третій пункту 1.4 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022
)
Інспектор держави прапора
(ІДП)
- посадова особа Адміністрації судноплавства, яка має відповідну кваліфікацію і якого атестовано в установленому порядку для здійснення контролю за дотриманням на українських суднах законодавчих актів і міжнародних конвенцій України
( Абзац четвертий пункту 1.4 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 952 від 20.12.2022
)
Перевірка - відвідання судна для перевірки дійсності відповідних свідоцтв та інших документів, а також загального стану судна, його устаткування і екіпажу
Явні підстави - докази того, що стан судна чи його обладнання в значній мірі не відповідають відомостям, що містяться у суднових свідоцтвах, чи того, що капітан чи екіпаж не знайомі з важливішими судновими процедурами
Більш детальна перевірка - перевірка, що виконується, якщо судно не має діючих свідоцтв, або коли є явні підстави вважати, що стан судна чи його обладнання в значній мірі не відповідають відомостям, що містяться у суднових свідоцтвах, чи того, що капітан чи екіпаж не знайомі з найважливішими судновими процедурами
Судно, яке не виконує вимог (далі - субстандартне судно) - судно, у якого корпус, механізми, обладнання і постачання або експлуатаційна безпека суттєво нижче стандартів, які вимагаються відповідною конвенцією, або екіпаж якого не відповідає документу про безпечний склад екіпажу
Затримання - заборона виходу судна з порту, яка здійснюється капітаном порту згідно з законодавством, коли стан судна або його екіпаж в істотній мірі не відповідають чинним вимогам
Міжнародний рейс - рейс з порту України до порту за межами України
Адміністрація - уряд держави, під прапором якої плаває держави прапора судно, або уповноважений урядовий орган
( Пункт 1.4 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
1.5. З метою забезпечення безпеки мореплавства та запобігання забрудненню із суден усі судна, що перебувають у морських портах України, підлягають обов'язковому контролю ІСКМП і вибірковому контролю ІКДП.
( Пункт 1.5 глави 1 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
1.6. Для виконання державними інспекторами обов'язків щодо контролю держав прапора та контролю державою порту морські порти забезпечують їх приміщеннями і створюють для них нормальні умови для роботи.
1.7. Здійснюючи перевірки суден, державні інспектори повинні керуватись чинним законодавством України та міжнародними договорами з безпеки судноплавства, стороною яких є Україна.
Державний інспектор зобов'язаний поінформувати капітана судна про право капітана судна, судновласника або власника судна на оскарження результатів перевірки.
( Пункт 1.7 глави 1 доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
Дії державних інспекторів не повинні заважати нормальній роботі суден, що перевіряються або перебувають поряд, та не наражати їх своїми діями на небезпеку.
У разі виявлення порушень установлених вимог з безпеки судноплавства з боку судна і судновласника капітан порту, посадові особи Адміністрації судноплавства, та СКМП повинні вжити усіх заходів, передбачених чинним законодавством.
1.8. Під час перевірок суден державні інспектори Адміністрації судноплавства повинні бути одягнутими у формений одяг, мати при собі та пред'являти капітанам суден, що перевіряються, посвідчення інспектора контролю державою порту, зразок та опис якого наведено в додатку 12 до цих Правил.
( Главу 1 доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
1.9. Державні інспектори Адміністрації судноплавства, які виконують функції ІКДП, або кандидати на посаду такого інспектора повинні відповідати таким кваліфікаційним вимогам:
1) ІКДП повинен мати стаж роботи не менше ніж один рік як державний інспектор, який виконує функції ІКДП (у разі відсутності необхідного стажу роботи ІКДП зараховується також стаж роботи стажером ІКДП), а також:
повну вищу освіту та кваліфікацію судноводія, суднобудівника, механіка, електромеханіка, радіоінженера і стаж роботи за цією професією не менше ніж п'ять років та
диплом капітана чи старшого помічника капітана суден валовою місткістю 500 одиниць і більше та загальний стаж роботи на морських суднах на рівні управління не менше ніж п'ять років або
диплом старшого чи другого механіка суден з головною енергетичною установкою потужністю 750 кіловат і більше та загальний стаж роботи на морських суднах на рівні управління не менше ніж п'ять років;
2) ІКДП також вважається належним чином кваліфікованим, якщо він:
має еквівалентну кваліфікацію, пов'язану з експлуатацією морських суден або їх технічним обслуговуванням, стаж роботи за цією професією не менше ніж п'ять років;
пропрацював не менше ніж два роки як ІДП. У разі відсутності необхідного стажу роботи ІДП зараховується також стаж роботи стажером ІКДП;
3) ІКДП повинен володіти англійською мовою в межах, достатніх для взаємного розуміння з членами екіпажів суден, що перевіряються, та якісного складання актів перевірок суден та інших документів, пов'язаних з перевіркою;
4) ІКДП повинен знати вимоги відповідних міжнародних договорів України та інших нормативно-правових актів України, що стосуються безпеки судноплавства.
( Главу 1 доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
1.10. Повноваження на виконання функцій контролю державою порту надаються інспектору Адміністрацією судноплавства.
( Главу 1 доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
2. Типи контролю
2.1. Контроль суден службами капітанів морських портів
( Пункт 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
2.1.1. Під час стоянки в порту для отримання дозволу капітана морського порту на вихід з порту усі судна підлягають огляду ІСКМП або ІКДП у випадках, передбачених пунктом 2.2 цієї глави.
( Абзац перший підпункту 2.1.1 пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
При цьому перевіряються:
- суднові документи і свідоцтва та інші документи (в залежності від типу судна, призначення, району плавання і прапора) за переліком, наведеним у додатку 1;
- відповідність технічного стану суден вимогам міжнародних договорів України та національних актів законодавства з безпеки судноплавства;
( Абзац четвертий підпункту 2.1.1 пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 ) ( Абзац п'ятий підпункту 2.1.1 пункту 2.1 глави 2 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
- підготовленість екіпажу у відповідності до методів особистого виживання, протипожежної безпеки та боротьби з пожежею, а також компетентність у питаннях особистої безпеки та громадських обов'язків.
2.1.2. Під час перевірки суднових документів і свідоцтв інспектор СКМП зобов'язаний переконатися у тому, що:
- термін дії свідоцтв (додатків і переліків до них) не закінчився;
- журнали ведуться відповідно до встановлених правил;
- вантажні документи оформлені відповідно до встановлених правил.
2.1.3. Для встановлення морехідного стану судна і готовності до виходу його в море інспектор СКМП зобов'язаний перевірити:
- укомплектованість екіпажу відповідно до суднової ролі та свідоцтва про мінімальний склад екіпажу;
- знання екіпажем персональних обов'язків та процедур проведення суднових тривог;
( Абзац третій підпункту 2.1.3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
- відповідність вимогам Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року (SOLAS 74) та Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зі змінами, внесеними Протоколом 1978 року (MARPOL 73/78);
( Абзац четвертий підпункту 2.1.3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
- укомплектованість судна навігаційним устаткуванням і приладами;
- наявність на судні навігаційних керівництв і посібників на рейс, який має відбутися, відкоригованих на дату виходу;
- відповідність завантаження (розміщення, закріплення, сепарації вантажу) судна вимогам суднових документів і нормативних документів, що стосуються безпечного перевезення вантажів;
- наявність та правильність укладання відправниками, перевізниками, одержувачами договорів обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів морського перевезення небезпечних вантажів у водах під юрисдикцією України на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів;
- розрахунки остійності і, якщо це вимагається типом судна, розрахунки загальної міцності на час ведення вантажних операцій і на рейс;
- кріплення палубного, великовагового і великогабаритного вантажу відповідно до Порадника з кріплення генеральних вантажів на морських суднах;
- відповідність кількості рятувальних засобів на судні кількості членів екіпажу та кількості пасажирів згідно з пасажирським свідоцтвом;
( Абзац одинадцятий підпункту 2.1.3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
- наявність документів, що підтверджують відповідність суднових засобів глобальної морської системи зв'язку для забезпечення безпеки мореплавства зв'язку вимогам глави IV Конвенції SOLAS 74;
( Абзац дванадцятий підпункту 2.1.3 пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
- попередню прокладку, рейсовий план, маршрут переходу для українських суден обмеженого району плавання.
2.1.4. Перевірку судна слід проводити у присутності капітана і старшого механіка або осіб, що їх заміщують, чи осіб, визначених капітаном або старшим механіком, таким чином, щоб не заважати нормальній роботі судна й екіпажу.
2.1.5. Якщо перевіркою встановлені наявність необхідних суднових документів і належний порядок їх ведення, відсутні повідомлення про вчинені судном заборонені скидання, а загальне враження про судно та екіпаж є позитивним, то перевірка на цьому повинна бути закінчена.
( Підпункт 2.1.5 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
2.1.6. Якщо перевіркою судна встановлено, що:
- є повідомлення про забруднення судном довкілля;
- судно має ознаки субстандартного;
- є інші явні підстави для висновку про невідповідність судна встановленим вимогам, то повинні бути поінформовані ІКДП або ІДП для проведення більш детальної перевірки.
( Абзац четвертий підпункту 2.1.6 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
2.1.7. Більш детальна перевірка судна повинна бути проведена також за таких обставин:
- якщо є докази, що вантажні операції проводяться з порушеннями технології розміщення, сепарації або кріплення вантажів на судні;
- якщо в результаті спостережень за проведенням навчальної пожежної тривоги і навчальної тривоги для залишення судна виявлено, що члени екіпажу не знайомі з процедурами дій у надзвичайних ситуаціях;
- якщо виявлено, що розклад з тривог не відповідає чинним вимогам;
- якщо є докази, що особи командного складу не в змозі повноцінно спілкуватися один з одним або з іншими членами екіпажу.
2.1.8. За результатами перевірок, передбачених підпунктами 2.1.1-2.1.7 цього пункту складаються акти перевірки за формою А (додаток 2) та формою В (додаток 3) українською або англійською мовами (форма В складається у разі необхідності).
( Підпункт 2.1.8 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
2.1.9. Більш детальна перевірка українських суден здійснюється державними інспекторами Адміністрації судноплавства і, якщо це потрібно, із залученням фахівців класифікаційного товариства, наукових і проектно-конструкторських організацій морського транспорту тощо.
( Абзац перший підпункту 2.1.9 пункту 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
Більш детальна перевірка іноземних суден здійснюється відповідно до підрозділу 2.2. цих Правил.
2.1.10. Якщо в результаті перевірки судна виявлені і занесені у форму В дані про серйозну невідповідність судна вимогам чинного законодавства, правил мореплавства та міжнародних конвенцій України, капітан порту повинен у встановленому порядку відмовити у видачі дозволу на вихід судна в море до усунення виявлених недоліків.
Явні недоліки, перелічені в акті перевірки за формою B, що стосуються корпусу судна, його механізмів, обладнання або пристроїв, фіксуються за допомогою фото- або відеозасобів. Фото- та/або відеоматеріали в паперовому та/або електронному вигляді зберігаються у справах перевірок суден у відповідних територіальних органах Адміністрації судноплавства за місцем складання та на запит можуть надаватися судновласнику, власнику судна, уповноваженим ними особам або заінтересованим органам.
( Абзац другий підпункту 2.1.10 пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 250 від 12.06.2014 )
2.2. Контроль державою порту (контроль іноземних суден)
2.2.1. З метою уникнення додаткового навантаження на судновий персонал та запобігання можливим претензіям та/або непорозумінням з боку капітана судна, власника судна та судновласника необхідно уникати перевірок одного судна ІСКМП та ІКДП в різний час та за можливості проводити спільні перевірки. Для цього капітан морського порту надає інформацію у відповідний територіальний орган Адміністрації судноплавства для ІКДП про захід суден у порт у найкоротший строк після отримання повідомлення про захід судна в порт, але не менше ніж за три дні до заходу судна в порт.
ІКДП після перевірки інформації про судно в інформаційній системі, передбаченій Чорноморським меморандумом, у строк не менше ніж за 24 години до заходу судна в порт надає інформацію капітану морського порту стосовно того, буде судно перевірятися ІКДП чи ні. У разі необхідності перевірки судна ІКДП та ІСКМП узгоджуються час та місце проведення спільної перевірки.

................
Перейти до повного тексту