- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 268 від 16.10.96 м.Київ | Зареєстровано в юридичному департаменті Нацбанку 16 жовтня 1996 р. за N 396 |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Нацбанку
N 38 від 04.02.98 )
Про затвердження змін та доповнень до Положення про застосування Національним банком України санкцій за порушення банківського законодавства
1. Затвердити зміни та доповнення до Положення про застосування Національним банком України санкцій за порушення банківського законодавства (додаток N 1) і ввести їх у дію з 25 жовтня 1996 року.
2. Надіслати зміни та доповнення до Положення Кримському республіканському, обласним та по м.Києву і Київській області управлінням Національного банку України, а також комерційним банкам для керівництва і використання в роботі.
Голова Правління | В.А.Ющенко |
Додаток N 1
Затверджено
постановою Правління
Національного банку України
від 16 жовтня 1996 року N 268
реєстр.N 396 від 16.10.96 р.
Зміни та доповнення до розділу 7 Положення про застосування Національним банком України санкцій за порушення банківського законодавства, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 16.05.95 р. N 115 ( v0249500-95 ), з урахуванням змін та доповнень, внесених постановами Правління Національного банку України від 30.06.95 р. N 168 та від 29.12.95 р. N 325
Розділ 7 Положення викласти у такій редакції:
7. Прийняття рішення про реорганізацію чи ліквідацію комерційного банку та виключення з Республіканської книги реєстрації банків, валютних бірж та інших фінансово-кредитних установ
7.1. У цьому розділі визначаються організаційно-правові аспекти і механізм припинення діяльності (реорганізації чи ліквідації) комерційних банків у разі допущення ними порушень, вказаних у ст.48 Закону України
"Про банки і банківську діяльність".
7.2. Рішення про реорганізацію чи ліквідацію комерційного банку може бути прийняте у разі:
- збиткової діяльності протягом трьох місяців підряд або шести місяців протягом року та виникнення у зв'язку з цим становища, що загрожує інтересам вкладників і кредиторів;
- виявлення недостовірних даних, на підставі яких було проведено реєстрацію банку, сформовано його статутний фонд;
- відкликання ліцензії на здійснення всіх банківських операцій;
- невиконання вимог чинного законодавства щодо збільшення статутного фонду у встановлені терміни.
7.3. Підставою для надання пропозицій щодо прийняття рішення про припинення діяльності комерційного банку є результати перевірок, проведених службою банківського нагляду та незалежними аудиторськими фірмами. Підставою для проведення таких перевірок є матеріали звітності банків, а також матеріали перевірок правоохоронних та контролюючих органів, які свідчать про збиткову діяльність банку та порушення банківського законодавства.
7.4. Постановою Правління Національного банку України про внесення пропозицій щодо припинення діяльності комерційного банку відкликається ліцензія на здійснення всіх банківських операцій та пропонується Раді банку в день отримання такої постанови зробити повідомлення про скликання загальних зборів акціонерів (зборів учасників) та прийняти рішення про шляхи припинення діяльності комерційного банку (реорганізацію чи ліквідацію) у встановлений законодавством строк.
На період до прийняття рішення про шляхи припинення діяльності комерційного банку Правління Національного банку України також приймає рішення про надання комерційному банку тимчасового дозволу на проведення окремих банківських операцій, що здійснюються при наявності грошових коштів і під контролем регіонального управління, тобто за умови візування перших примірників платіжних документів головним бухгалтером або його заступником.
7.5. Про прийняте загальними зборами акціонерів (зборів учасників) рішення щодо реорганізації чи ліквідації комерційний банк у 3-денний строк письмово інформує регіональне управління Національного банку України, в якому відкритий його кореспондентський рахунок банку, та надає копію відповідного рішення загальних зборів акціонерів (зборів учасників).
7.6. Для того, щоб Національний банк України затвердив рішення загальних зборів акціонерів (зборів учасників) про реорганізацію комерційного банку, ним подаються регіональному управлінню Національного банку України, в якому відкритий його кореспондентський рахунок, документи, що підтверджують обраний шлях реорганізації, зокрема, рішення загальних зборів про їх злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення, а також рішення загальних зборів їх правонаступників та клопотання банку-правонаступника за підписом Голови Ради, завіреного печаткою. При наданні документів та при проведенні реорганізації необхідно також керуватися Рекомендаціями щодо порядку реорганізації комерційних банків, схвалених постановою Правління Національного банку України за
N 44 від 22.02.96 р.
7.7. Регіональне управління Національного банку України, в якому відкритий кореспондентський рахунок банку, у двотижневий термін надає необхідні документи департаменту банківського нагляду, на підставі висновку якого Правління Національного банку затверджує рішення загальних зборів акціонерів (зборів учасників) про реорганізацію комерційного банку, яке оформлюється відповідною постановою.
7.8. У разі, якщо акціонери (засновники) комерційного банку не вирішили питання про шляхи припинення його діяльності або не надали необхідні документи у встановлений строк, Національний банк України на підставі висновку департаменту банківського нагляду, підготовленого на основі подання регіонального управління Національного банку України, приймає рішення про ліквідацію комерційного банку, яка проводиться в порядку, вказаному у п.п.7.9, 7.10.
7.9. Рішення про ліквідацію комерційного банку приймається Правлінням Національного банку України та оформлюється відповідною постановою (окрім випадків, якщо такі рішення прийняті арбітражним судом або за рішенням загальних зборів засновників (акціонерів) комерційного банку).
7.10. У разі прийняття рішення про реорганізацію або ліквідацію комерційного банку та відкликання ліцензії на здійснення банківських операцій керівник регіонального управління Національного банку України, в якому відкритий кореспондентський рахунок банку, негайно припиняє усі активні операції за кореспондентськими (субкореспондентськими) рахунками як у національній, так і в іноземній валютах. Якщо банк має відкриті кореспондентські рахунки у закордонних банках, департамент валютного регулювання Національного банку України за поданням регіонального управління Національного банку України, в якому відкритий кореспондентській рахунок банку, негайно повідомляє ці банки про відкликання ліцензій на здійснення операцій з валютними цінностями та ставить питання щодо припинення операцій на цих рахунках.
7.11. Для здійснення ліквідації комерційних банків створюється ліквідаційна комісія.
7.12. Відповідні розпорядження щодо організаційного забезпечення та термінів створення ліквідаційної комісії обов'язково передбачаються рішеннями про ліквідацію комерційних банків за таким порядком.
Загальними зборами акціонерів (зборами учасників) одночасно з прийняттям рішення про ліквідацію комерційного банку створюється ліквідаційна комісія. Призначення членів ліквідаційної комісії оформлюється окремим рішенням загальних зборів акціонерів (зборів учасників).
З метою здійснення наглядових функцій до складу ліквідаційної комісії має бути включений представник регіонального управління Національного банку України, в якому відкритий кореспондентський рахунок банку, що ліквідовується.
У разі, якщо ліквідаційна комісія не буде створена у встановлений строк, обов'язки щодо її створення покладаються на регіональне управління Національного банку України, в якому відкритий кореспондентський рахунок банку.
Ліквідаційна комісія, яка створюється регіональним управлінням Національного банку України, в якому відкритий кореспондентський рахунок банку, складається із представників кредиторів (за питомою вагою внесених ними коштів), засновників банку Державної податкової адміністрації (за згодою) та представника Національного банку України.
У разі, якщо створення ліквідаційної комісії за участю представників кредиторів та засновників (учасників банку) неможливе, вона створюється із працівників регіонального управління Національного банку України і представників інших державних органів (за згодою), які призначаються за наказами керівників регіональних управлінь Національного банку України та інших державних органів, із збереженням за цими працівниками протягом усього часу місця роботи (посади) і заробітної плати.
Ліквідаційна комісія утримується за рахунок і в межах коштів, передбачених на утримання виконавчого органу банку, що ліквідується. Кошторис витрат, пов'язаних з роботою ліквідаційної комісії, затверджується Радою банку за погодженням з регіональним управлінням. При невиконанні Радою банку своїх функцій, зазначений кошторис витрат затверджується регіональним управлінням Національного банку України.
................Перейти до повного тексту