- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.10.2004 N 381
Про порядок заміщення вакантних посад державних службовців Міністерства аграрної політики України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства
аграрної політики
N 455 від 07.09.2005
N 508 від 11.09.2006
N 7 від 12.01.2007
N 460 від 03.07.2007
N 134 від 11.03.2008
N 153 від 11.03.2009
N 862 від 04.12.2009
N 355 від 25.06.2010 )
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року
N 169 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців" та розробленого і затвердженого спільним наказом Головного управління державної служби та Української Академії державного управління при Президентові України від 10 травня 2002 року
N 30/84 Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців
НАКАЗУЮ:
1. Департаменту з контролю апарату міністерства та роботи з персоналом (Шведов В.Г.), Державному департаменту продовольства (Лавров Є.М.), Державному департаменту рибного господарства (Алимов С.І.), Державному департаменту ветеринарної медицини (Вербицький П.І.), Державній службі з охорони прав на сорти рослин (Волкодав В.В.), Державній інспекції з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку (Білий О.І.):
1.2. Сформувати екзаменаційні білети для складання іспитів кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців за встановленою формою (додаток 4).
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
аграрної політики
N 862 від 04.12.2009 )
3. Затвердити форму екзаменаційної відомості проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців (додаток 5).
4. Затвердити склад конкурсної комісії Міністерства аграрної політики України (додаток 6).
5. Вважати таким, що втратив чинність, наказ Мінагрополітики України від 31.07.2002
N 218 "Про порядок заміщення вакантних посад державних службовців Міністерства аграрної політики України".
6. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Демчака І.М.
( Пункт 6 в редакції Наказів Міністерства аграрної політики
N 455 від 07.09.2005,
N 508 від 11.09.2006 )
Міністр В.А.Слаута
Додаток 1
до наказу Мінагрополітики
України
27.10.2004 N 381
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Кабінету
Міністрів України
15.02.2002 N 169
( 169-2002-п )
ПОРЯДОК
проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців
Загальні положення
1. Відповідно до цього Порядку проводиться конкурсний відбір на заміщення вакантних посад державних службовців третьої-сьомої категорій (далі - конкурс), крім випадків, коли законами України встановлено інший порядок заміщення таких посад.
2. Конкурс на заміщення вакантної посади державного службовця повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до державної служби громадян України.
3. Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців наказом (розпорядженням) керівника відповідного державного органу, який здійснює призначення на посаду державного службовця, утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії.
Очолює конкурсну комісію, як правило, заступник керівника державного органу. До складу конкурсної комісії входять представники кадрової та юридичної служб, а також окремих структурних підрозділів апарату державного органу.
4. У державному органі з нечисленним апаратом (до п'яти осіб) конкурс може проводитися керівником цього органу або конкурсною комісією органу вищого рівня.
5. Переведення на рівнозначну або нижчу посаду в одному державному органі, а також просування по службі державних службовців, які зараховані до кадрового резерву чи успішно пройшли стажування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, може здійснюватися без конкурсного відбору.
Умови проведення конкурсу
6. Умови проведення конкурсу в окремому державному органі відповідно до цього Порядку визначаються його керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців.
Рішення про проведення конкурсу приймається керівником органу за наявності вакантної посади державного службовця.
7. До участі у конкурсі не допускаються особи, які:
досягли встановленого законодавством граничного віку перебування на державній службі;
визнані в установленому порядку недієздатними;
мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади державного службовця;
у разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі особам, які є їх близькими родичами чи свояками;
позбавлені права займати відповідні посади в установленому законом порядку на визначений термін;
в інших випадках, установлених законами.
8. Особи, які подали необхідні документи до державного органу для участі у конкурсі, є кандидатами на зайняття вакантної посади державного службовця (далі - кандидати).
9. Конкурс проводиться поетапно:
1) публікація оголошення державного органу про проведення конкурсу у пресі або поширення його через інші засоби масової інформації;
2) прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади;
3) проведення іспиту та відбір кандидатів.
Оголошення про конкурс
10. Державний орган, у якому проводиться конкурс, зобов'язаний опублікувати оголошення про проведення конкурсу в пресі або поширити його через інші офіційні засоби масової інформації не пізніше ніж за місяць до початку конкурсу та довести його до відома працівників органу, в якому оголошується конкурс.
11. В оголошенні про проведення конкурсу повинні міститися такі відомості:
1) найменування державного органу із зазначенням його місцезнаходження, адреси та номерів телефонів;
2) назви вакантних посад із зазначенням, що додаткова інформація щодо основних функціональних обов'язків, розміру та умов оплати праці надається кадровою службою;
3) основні вимоги до кандидатів, визначені державним органом згідно з типовими професійно-кваліфікаційними характеристиками посад державних службовців;
4) термін прийняття документів (протягом 30 календарних днів з дня оголошення про проведення конкурсу).
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству про державну службу.
12. При заміщенні вакантних посад, призначення на які відповідно до законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України здійснюється за іншою процедурою, а також у разі прийняття керівником рішення про призначення осіб згідно з пунктом 5 цього Порядку в межах одного державного органу, конкурс не оголошується.
Прийом та розгляд документів на участь у конкурсі
13. Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають до конкурсної комісії державного органу, в якому проводиться конкурс, такі документи:
заяву про участь у конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби;
заповнену особову картку (
форма П-2ДС) з відповідними додатками;
дві фотокартки розміром 4 x 6 см;
копії документів про освіту, засвідчені нотаріально чи в іншому встановленому законодавством порядку;
відомості про доходи та зобов'язання фінансового характеру щодо себе та членів своєї сім'ї;
копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України, засвідчену кадровою службою.
Особи, які працюють у державному органі, де оголошено конкурс, і бажають взяти у ньому участь, зазначених документів до заяви не додають.
14. Особи можуть подавати додаткову інформацію стосовно своєї освіти, досвіду роботи, професійного рівня і репутації (копії документів про підвищення кваліфікації, присвоєння наукового ступеня або вченого звання, характеристики, рекомендації, наукові публікації тощо).
15. Забороняється вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством.
16. Кадрова служба державного органу перевіряє подані документи на відповідність їх встановленим вимогам щодо прийняття на державну службу, передбаченим для кандидатів на посаду державного службовця.
17. Особи, документи яких не відповідають встановленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляється кадровою службою з відповідним обґрунтуванням.
Якщо кандидат наполягає на участі у конкурсі за даних обставин, він допускається до конкурсу, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.
18. Подані документи і матеріали конкурсної комісії зберігаються у кадровій службі.
Проведення іспиту та відбір кандидатів
19. Іспит проводиться конкурсною комісією державного органу, в якому оголошено конкурс, з метою об'єктивної оцінки знань і здібностей кандидатів на посаду державних службовців.
20. Кадрова служба за погодженням з головою конкурсної комісії визначає дату проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.
22. Загальний порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців розробляється Головдержслужбою разом з Українською Академією державного управління при Президентові України.
23. Порядок проведення іспиту у державному органі та перелік питань на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень цього державного органу та його структурних підрозділів затверджується керівником органу, в якому проводиться конкурс, відповідно до цього Порядку та Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.
24. Кандидати, які не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду.
25. Конкурсна комісія на підставі розгляду поданих документів, результатів іспиту та співбесіди з кандидатами, які успішно склали іспит, на своєму засіданні здійснює відбір осіб для зайняття вакантних посад державних службовців.
26. Інші кандидати, які успішно склали іспит, але не були відібрані для призначення на посади, у разі їх згоди, за рішенням конкурсної комісії можуть бути рекомендовані для зарахування до кадрового резерву в цьому державному органі і протягом року прийняті на вакантну рівнозначну або нижчу посаду без повторного конкурсу.
Якщо за результатами конкурсу не відібрано жодного з кандидатів для призначення на посаду, конкурсна комісія не може рекомендувати цих кандидатів до кадрового резерву.
27. Якщо жоден з кандидатів не рекомендований конкурсною комісією для зайняття вакантної посади державного службовця, оголошується повторний конкурс.
28. Засідання конкурсної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні 2/3 складу.
29. Рішення комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на її засіданні членів конкурсної комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.
У рішенні комісії, що подається керівнику державного органу, обов'язково зазначаються пропозиції щодо призначення конкретного кандидата на вакантну посаду державного службовця та визначаються кандидатури для зарахування до кадрового резерву.
30. Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і подається керівникові не пізніше ніж через два дні після голосування. Кожний член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
31. Конкурсна комісія повідомляє кандидатів про результати конкурсу протягом трьох днів після його завершення.
32. Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник державного органу на підставі пропозиції конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.
33. Рішення конкурсної комісії може бути оскаржене керівнику відповідного державного органу протягом трьох днів після ознайомлення з цим рішенням.
34. Рішення керівника державного органу може бути оскаржене у порядку, визначеному законодавством.
( Порядок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства аграрної політики
N 862 від 04.12.2009 )
Додаток 2
до наказу Мінагрополітики
України
27.10.2004 N 381
ЗАГАЛЬНИЙ ПОРЯДОК
проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців
Цей Порядок визначає правові та організаційні засади проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, як одного з етапів конкурсу, що проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців міністерства (далі - Порядок проведення конкурсу).
Загальні положення
1. Мета проведення іспиту - об'єктивна оцінка знань та здібностей кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.
2. Іспит проводиться конкурсною комісією міністерства.
3. Іспит проходять кандидати на заміщення вакантних посад, документи яких відповідають установленим вимогам щодо прийняття на державну службу, передбаченим для кандидатів на посади державних службовців.
Особи, документи яких не відповідають установленим вимогам, за рішенням голови конкурсної комісії до іспиту не допускаються, про що їм повідомляється кадровою службою з відповідним обґрунтуванням.
Якщо кандидат наполягає на участі в іспиті за даних обставин, він допускається до іспиту, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.
4. Об'єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами (тривалість іспиту, зміст та кількість питань, підрахунок результатів тощо) та відкритістю інформації про них, єдиними критеріями оцінки.
Питання мають бути актуальними, ґрунтуватися на нормах чинного законодавства України. Питання, що ґрунтуються на правових нормах, які втратили чинність, мають бути своєчасно замінені в установленому порядку.
6. Переліки питань можуть публікуватися у відповідних друкованих засобах масової інформації та обов'язково надаватися для ознайомлення всім учасникам конкурсу при поданні документів для участі в конкурсі.
7. Екзаменаційні білети складаються за формою, наведеною у додатку 4 до цього наказу, та затверджуються головою конкурсної комісії. До кожного білета включається по одному питанню на перевірку знання
Конституції України, законів України
"Про державну службу",
"Про засади запобігання та протидії корупції" та два питання на перевірку знання законодавства з урахуванням функціональних повноважень Мінагрополітики України та його структурного підрозділу - всього 5 питань, які відбираються із затвердженого переліку (додаток 3).
8. Кількість білетів має бути не менше 15.
9. З урахуванням специфіки функціональних повноважень міністерства та його структурного підрозділу можливе розроблення кількох варіантів комплектів екзаменаційних білетів у залежності від кваліфікаційних вимог до відповідних рівнів посад.
10. Проведення іспиту можливе і шляхом комп'ютерного тестування з урахуванням положень Порядку проведення конкурсу (додаток 1) та цього Порядку.
11. Процедура іспиту складається з 3 етапів:
1) організаційна підготовка до іспиту;
2) складання іспиту;
3) оцінювання та підбиття підсумків іспиту.
12. Кадрова служба за погодженням з головою конкурсної комісії визначає дату проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.
Організаційна підготовка до іспиту
13. Організаційна підготовка до іспиту проводиться в день проведення іспиту з усіма кандидатами на заміщення вакантних посад.
14. Секретар конкурсної комісії інформує про тривалість та процедуру складання іспиту.
15. До початку іспиту секретар конкурсної комісії відповідає на запитання кандидатів щодо процедури іспиту. Інформація секретаря про умови складання іспиту має бути достатньою для кандидатів. Він повинен упевнитися, що всі кандидати зрозуміли умови іспиту, в іншому випадку надати додаткові пояснення. У разі виникнення спірних питань вони мають бути розв'язані головою конкурсної комісії.
Складання іспиту
16. Під час підготовки відповідей на запитання екзаменаційного білета мають бути присутніми не менше трьох членів конкурсної комісії.
17. Іспит складається одночасно для кандидатів на заміщення однієї вакантної посади. У разі невеликої кількості кандидатів та за наявності відповідних умов, передбачених пунктом 18 цього Порядку, іспит може проводитися одночасно на заміщення декількох вакантних посад.
18. Приміщення для складання іспиту має відповідати умовам зручного розміщення, що унеможливлює спілкування кандидатів та забезпечує індивідуальну підготовку відповідей на питання білета. Кандидати не можуть самостійно залишати приміщення, в якому складається іспит, до його закінчення.
19. Іспит складається письмово за екзаменаційними білетами, які пропонуються кандидату за його вибором і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних посад під час складання іспиту.
20. Іспит складається державною мовою.
21. При підготовці відповідей на питання білета кандидат здійснює записи на аркуші із штампом міністерства. Перед відповіддю обов'язково вказуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата, номер білета та питання, зазначені в білеті.
Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата та дата складання іспиту.
22. Загальний час для підготовки відповіді на екзаменаційний білет має становити не більше 60 хвилин.
Оцінювання та підбиття підсумків іспиту
23. Для оцінки знань кандидатів використовується п'ятибальна система.
Три бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставлених питань в обсязі, достатньому для подальшої роботи.
Два бали виставляється кандидатам, які розуміють основні поняття нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість помилок.
Один бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання у встановлений строк.
24. По закінченні часу, відведеного на складання іспиту, проводиться перевірка відповідей та їх оцінювання. Оцінка проводиться всіма членами комісії. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне питання екзаменаційного білета. Такі оцінки виставляються на аркуші з відповідями кандидата.
25. Підбиття підсумку здійснюється шляхом додавання балів за кожне питання і занесення загальної суми балів в екзаменаційну відомість, форма якої наведена в додатку 5. З результатами іспиту кандидат ознайомлюється.
26. Аркуші з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами та документами конкурсної комісії у кадровій службі.
27. Кандидати, які набрали загальну суму балів, що не є нижчою 50 відсотків від максимальної суми балів, яка може бути виставлена при наданні відповідей, вважаються такими, що успішно склали іспит.
28. Кандидати, які набрали менше 50 відсотків від максимальної суми балів, вважаються такими, що не склали іспит.
29. Кандидати, які не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду. передбаченому для оскарження рішень конкурсної комісії.
( Загальний порядок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства аграрної політики
N 862 від 04.12.2009 )
Начальник Департаменту
з контролю апарату міністерства
та роботи з персоналом В.Г.Шведов
Додаток 3
до наказу Мінагрополітики
України
27.10.2004 N 381
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ
на перевірку знання Конституції України, законів України "Про державну службу" та "Про засади запобігання та протидії корупції"
I. Питання на перевірку знання Конституції України ( 254к/96-ВР )
1. Основні розділи Конституції України.
2. Основні риси Української держави за Конституцією України (ст. ст. 1, 2).
3. Форма правління в Україні (ст. 5).
4. Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України (ст. 10).
5. Найважливіші функції держави (ст. 17).
6. Державні символи України (ст. 20).
7. Конституційне право на працю (ст. 43).
8. Конституційне право на освіту (ст. 53).
9. Обов'язки громадянина України (ст. ст. 65-68).
10. Повноваження Верховної Ради України (ст. 85).
11. Державний бюджет України (ст. 96).
12. Порядок обрання Президента України (ст. 103).
13. Склад Кабінету Міністрів України (ст. 114).
14. Повноваження Кабінету Міністрів України (ст. ст. 116, 117).
15. Система адміністративно-територіального устрою України (ст. 133).
II. Питання на перевірку знання Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 )
1. Поняття державної служби, державного службовця і посади за Законом України "Про державну службу" (ст. ст. 1, 2).
2. Право на державну службу (ст. 4).
3. Основні напрями державної політики у сфері державної служби (ст. 6).
4. Основні обов'язки державних службовців (ст. 10).
5. Основні права державних службовців (ст. 11).
6. Обмеження, пов'язані з прийняттям на державну службу та її проходженням (ст. ст. 12, 16).
7. Особливості дисциплінарної відповідальності державних службовців (ст. 14).
8. Присяга державних службовців (ст. 17).
9. Класифікація посад та ранги державних службовців (ст. ст. 25, 26).
10. Прийняття на посаду державного службовця: випробування при прийнятті на державну службу; стажування державних службовців (ст. ст. 15, 18, 19).
11. Просування по службі державного службовця (ст. 27).
12. Підстави припинення державної служби (ст. 30).
13. Щорічні та додаткові відпустки державних службовців; соціально-побутове забезпечення державних службовців (ст. ст. 35, 36).
14. Пенсійне забезпечення державних службовців (ст. 37).
15. Етика поведінки державного службовця (ст. 5).
III. Питання на перевірку знання Закону України "Про засади запобігання та протидії корупції" ( 1506-17 )
1. Визначення термінів: корупція, близькі особи, конфлікт інтересів, корупційне правопорушення, неправомірна вигода (стаття 1).
2. Суб'єкти відповідальності за корупційні правопорушення (стаття 2).
3. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання та протидії корупції (стаття 3).
4. Обмеження, спрямовані на запобігання та протидію корупції (стаття 4).
5. Обмеження щодо одержання подарунків та роботи близьких осіб (статті 5, 6).
6. Обмеження щодо осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави, органів місцевого самоврядування ( стаття 7).
7. Спеціальна перевірка щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування (стаття 9).
8. Фінансовий контроль (стаття 10).
9. Кодекси поведінки та врегулювання конфлікту інтересів (статті 11, 12).
10. Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів (стаття 13).
11. Участь громадськості в заходах щодо запобігання та протидії корупції (стаття 15).
12. Державний захист осіб, які надають допомогу в запобіганні та протидії корупції (стаття 17).
13. Види відповідальності за корупційні правопорушення (стаття 18).
14. Особливості звільнення з роботи осіб, які вчинили корупційні правопорушення (стаття 19).
15. Відновлення прав і законних інтересів та відшкодування збитків, завданих фізичним та юридичним особам внаслідок вчинення корупційного правопорушення (стаття 22).
( Розділ III додатку 3 в редакції Наказу Міністерства аграрної політики
N 862 від 04.12.2009 )
IV. Питання, що стосуються функціональних повноважень Міністерства аграрної політики України
1. Основні завдання Мінагрополітики України як центрального органу виконавчої влади.
2. Основні напрямки державної аграрної політики, стратегії та механізмів її реалізації.
3. Розробка та реалізація в галузях агропромислового виробництва бюджетної, податкової та митної політики.
4. Державна програма соціального і економічного розвитку агропромислового комплексу України.
5. Інвестиційна політика в галузі агропромислового виробництва.
6. Державний контроль за якістю сільськогосподарської продукції та сировини.
7. Вдосконалення системи управління агропромисловим комплексом.
8. Реформування економічних, соціальних та правових відносин у сфері агропромислового виробництва.
9. Забезпечення сприятливих умов діяльності підприємств агропромислового комплексу всіх форм власності.
10. Залучення міжнародної технічної допомоги з питань реформування галузей агропромислового виробництва.
11. Проведення земельної реформи, моніторингу земель сільськогосподарського призначення та відновлення їх продуктивності.
12. Розробка системи галузевих стандартів, норм і нормативів та контроль за їх додержанням.
13. Розробка і здійснення заходів щодо формування інфраструктури та активізації функціонування аграрного ринку.
14. Галузеве співробітництво України з Європейським Союзом.
15. Організаційне та методичне забезпечення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників.
16. Повноваження Мінагрополітики України в галузі освіти та науки, що витікають із Закону України
"Про вищу освіту".
V. Питання що стосуються функціональних повноважень структурних підрозділів Мінагрополітики України Департамент економіки та управління державною власністю
4. Хто може бути ініціатором розроблення державної цільової програми?
5. Назвіть та дайте коротку анотацію законодавчих актів, що регулюють орендні відносини.
6. Хто може бути орендодавцем цілісного майнового комплексу підприємства, цілісного майнового комплексу структурного підрозділу, нерухомого майна, індивідуально визначеного майна?
7. Які переваги має трудовий колектив при укладенні договору оренди цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу?
8. Хто може виступати із ініціативою щодо приватизації майнового комплексу?
9. Які пільги мають члени трудового колективу при приватизації?
10. Якими законодавчими актами керуються при приватизації об'єктів агропромислового комплексу?
11. Що таке економічна політика?
12. Які основні показники характеризують роботу АПК?
13. Основні джерела інформації для проведення економічного аналізу роботи підприємств агропромислового комплексу?
15. Які нормативно правові документи регулюють питання, що стосуються управління державним майном?
Департамент розвитку аграрного ринку
1. Основні завдання Департаменту розвитку аграрного ринку.
3. Роль Аграрного фонду та основні засади його діяльності по регулюванню аграрного ринку.
4. Товарна біржа, біржовий ринок. Законодавче регулювання, принципи діяльності.
5. Спотові, форвардні та ф'ючерсні угоди. Поняття, особливості та застосування.
6. Поняття оптового ринку. Основні засади створення та діяльності.
7. Інфраструктура аграрного ринку. Основні об'єкти та учасники.
................Перейти до повного тексту