1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
18.08.2005 N 350
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової служби N 306 від 24.05.2011 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість
(Витяг)
( Додатково див. Лист Державної податкової адміністрації N 10-3018/4049 від 13.09.2006 Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 8345 від 10.07.2009 Лист Міністерства юстиції N 27653-24 від 17.08.2009 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 568 від 20.10.2009 ) ( Додатково див. Лист Генеральної прокуратури N 05/1/2-8846-09 від 29.10.2009 )
З метою запровадження механізму адміністрування податку на додану вартість та відповідно до п. 7.7 статті 7 Закону України від 3 квітня 1997 р. N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" та на виконання Указу Президента України від 1 червня 2005 року N 901 "Про деякі заходи щодо забезпечення здійснення державної регуляторної політики"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість (додається).
Голова О.І.Кірєєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом ДПА України
18.08.2005 N 350
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної податкової адміністрації N 203 від 22.04.2009, N 414 від 03.08.2009 )
1. Загальні положення та основні терміни
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені згідно з вимогами Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", із змінами і доповненнями (далі - Закон України "Про державну податкову службу в Україні"), та на виконання положень пункту 7.7 статті 7 Закону України від 03.04.97 р. N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", із змінами та доповненнями (далі - Закон України "Про податок на додану вартість"), для застосування органами державної податкової служби при здійсненні контролю за правомірністю заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість суб'єктами господарювання - юридичними особами, їх філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами.
Методичні рекомендації застосовуються до податкової звітності, складеної за результатами звітного періоду, починаючи з червня місяця 2005 року, для платників податку на додану вартість з місячною формою звітності та з другого кварталу - для платників, які перебувають на квартальній формі звітності.
1.2. Терміни, викладені в цих Методичних рекомендаціях, вживаються в такому значенні:
1.2.1. ПЛАТНИК ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ (далі - платник ПДВ) - особа, яка згідно із Законом України "Про податок на додану вартість" зареєстрована платником ПДВ та декларує в декларації з податку на додану вартість від'ємне значення цього податку із самостійним прийняттям рішення про зарахування повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів або одночасним поданням розрахунку суми бюджетного відшкодування за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України (далі - ДПА України) від 30.05.97 р. N 166 "Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання" (у редакції наказу від 15.06.2005 р. N 213, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.06.2005 р. за N 702/10982), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.07.97 р. за N 250/2054.
1.2.2. ДОКУМЕНТАЛЬНА НЕВИЇЗНА ПЕРЕВІРКА (КАМЕРАЛЬНА) З ПИТАНЬ ВИЗНАЧЕННЯ ДОСТОВІРНОСТІ НАРАХУВАННЯ БЮДЖЕТНОГО ВІДШКОДУВАННЯ (далі - ДОКУМЕНТАЛЬНА НЕВИЇЗНА ПЕРЕВІРКА) - перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів).
1.2.3. ПЛАНОВА ВИЇЗНА ПЕРЕВІРКА - перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов'язкових платежів), яка передбачена у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за місцезнаходженням такого платника податків чи об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна перевірка.
1.2.4. ПОЗАПЛАНОВА ВИЇЗНА ПЕРЕВІРКА (ДОКУМЕНТАЛЬНА) З ПИТАНЬ ДОСТОВІРНОСТІ НАРАХУВАННЯ БЮДЖЕТНОГО ВІДШКОДУВАННЯ ПОДАТКУ НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ (далі - ПОЗАПЛАНОВА ВИЇЗНА ПЕРЕВІРКА) - перевірка платника ПДВ, яка проводиться на підставі підпункту 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" та поєднує в собі комплекс заходів, спрямованих на визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
1.2.5. ПЕРЕВІРКА ЩОДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДОМОСТЕЙ, ОТРИМАНИХ ВІД ОСОБИ, ЯКА МАЛА ПРАВОВІ ВІДНОСИНИ З ПЛАТНИКОМ ПОДАТКІВ (далі - ПЕРЕВІРКА З ПИТАНЬ ПРАВОВИХ ВІДНОСИН), - перевірка, яка проводиться податковим органом по основних постачальниках, що мали правові відносини з платником ПДВ, за їх місцезнаходженням (позапланова виїзна) або у приміщенні податкового органу (невиїзна документальна) з метою встановлення фактичних обставин здійснених операцій, у тому числі факту включення основними постачальниками сум ПДВ, які підлягають підтвердженню, до складу податкових зобов'язань декларації з ПДВ.
2. Приймання та обробка декларацій із заявленим до бюджетного відшкодування податком на додану вартість
2.1. Подання податкової декларації з податку на додану вартість (далі - декларація) передбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", із змінами та доповненнями (далі - Закон N 2181-III), та Законом України "Про податок на додану вартість".
2.2. Декларація подається платником ПДВ згідно з вимогами Закону України "Про податок на додану вартість" до податкового органу за місцем реєстрації. Порядок заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість регламентується наказом ДПА України від 30.05.97 р. N 166 "Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання" (у редакції наказу від 15.06.2005 р. N 213, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.06.2005 р. за N 702/10982).
2.3. Порядок приймання та комп'ютерної обробки податкової декларації з податку на додану вартість платників податків державних податкових інспекцій районного рівня та спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків охоплює повний цикл приймання та обробки документів податкової звітності, які подаються до органів державної податкової служби юридичними особами та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, та регламентується наказом ДПА України від 02.12.2004 р. N 691 "Про затвердження нової редакції Порядку приймання та комп'ютерної обробки звітних документів платників податків у ДПІ районного рівня".
2.4. Податкові декларації з податку на додану вартість приймаються без попередньої перевірки зазначених у них показників.
2.5. Зареєстровані у податковій інспекції декларації із заявленим до бюджетного відшкодування податком на додану вартість підлягають обов'язковій документальній невиїзній перевірці.
2.6. Підрозділи, що здійснюють приймання та обробку документів податкової звітності, на наступний день за днем здійснення комп'ютерної обробки отриманої податкової декларації (але не більше 3 робочих днів з дати отримання податкової декларації) передають до підрозділів, що здійснюють адміністрування податку на додану вартість, декларації (як основні, так і уточнюючі) із заявленим бюджетним відшкодуванням.
Передача оформлюється реєстром переданих декларацій, про що робиться відповідний запис у Єдиному спеціальному журналі передачі інформації із зазначенням дати передачі та відповідальної особи, яка одержала зазначені податкові декларації та реєстр.
Відповідальними за ведення Єдиного спеціального журналу передачі інформації є підрозділи, що здійснюють приймання та обробку документів податкової звітності.
2.7. Копія реєстру переданих на перевірку до підрозділів адміністрування ПДВ декларацій із заявленим до бюджетного відшкодування податком на додану вартість в той самий день передається до підрозділів податкової міліції, які:
2.7.1. На всіх етапах перевірки здійснюють оперативне опрацювання інформації щодо суб'єктів господарювання, які заявили до відшкодування з бюджету ПДВ, в порядку, встановленому чинними законодавчими та нормативно-правовими актами.
2.7.2. За наявності інформації відносно суб'єкта господарювання, яким безпідставно заявлено до відшкодування з бюджету ПДВ, негайно надають відповідну інформацію підрозділам адміністрування ПДВ та підрозділам податкового контролю юридичних осіб для використання під час проведення перевірок.
2.7.3. Під час прийняття рішень, що передують фактові відшкодування платнику ПДВ з бюджету, надають обґрунтовані заперечення або пропозиції стосовно такого відшкодування.
2.7.4. Беруть участь у проведенні позапланових виїзних перевірок з питань правомірності заявленого платниками податків бюджетного відшкодування ПДВ у разі, якщо такі перевірки пов'язані з веденням оперативно-розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно таких платників податків (посадових осіб платників), що знаходяться в їх провадженні.
2.7.5. За виявленими під час опрацювання порушеннями податкового законодавства, за які передбачено кримінальну відповідальність, приймають рішення в порядку ст. 97 Кримінально-процесуального кодексу України.
3. Організація і проведення документальної невиїзної перевірки декларації з заявленим до відшкодування з бюджету податком на додану вартість
3.1. Підрозділи, що здійснюють адміністрування податку на додану вартість (далі - підрозділи адміністрування ПДВ), протягом 30 днів, наступних за днем надходження податкової декларації до податкового органу, проводять документальну невиїзну перевірку.
3.2. Документальна невиїзна перевірка включає в себе:
доперевірочний аналіз з обов'язковим дослідженням питання наявності у платника права на отримання бюджетного відшкодування з урахуванням вимог пп. 7.7.11 п. 7.7 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість";
звірку даних декларації з наявними в податкових органах інформаційними базами даних, у тому числі достовірності здійснення операцій з імпорту товарів; перевірку на наявність арифметичних та логічних помилок у декларації;
визначення наявності та стан усунення розбіжностей (заниження податкових зобов'язань, завищення податкового кредиту) в податкових періодах, починаючи з періоду виникнення від'ємного значення;
побудову ймовірних схем залучення платником до ланцюгів постачання ризикових контрагентів, які при здійсненні оподатковуваних операцій не задекларували податкові зобов'язання або мають стан (затверджений наказом ДПА України від 10.06.2003 р. N 287) 3 "прийнято рішення про припинення", 4 "порушено провадження у справі про банкрутство", 5 "порушено провадження у справі про припинення", 7 "до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність підтвердження відомостей", 8 "до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність за місцезнаходженням", 9 "направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням", 10 "запит на встановлення місцезнаходження", 11 "припинено, але не знято з обліку", 12 "припинено, але не знято з обліку", 14 "визнано банкрутом", 15 "перейшов до іншої ДПІ", 16 "припинено (ліквідовано, закрито)", 22 "знято з обліку", 23 "місцезнаходження не встановлено".
3.3. Результатом документальної невиїзної перевірки є:
підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ, у тому числі часткове;
зменшення заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ, у тому числі часткове;
встановлення факту заниження суми бюджетного відшкодування ПДВ;
відмова у наданні бюджетного відшкодування ПДВ;
визначення необхідності проведення позапланової документальної перевірки платника.
3.4. Результати документальної невиїзної перевірки оформлюються в порядку, встановленому наказом ДПА України від 30.05.97 р. N 166 "Про затвердження форми податкової декларації та Порядку її заповнення і подання" (у редакції наказу від 15.06.2005 р. N 213, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.06.2005 р. за N 702/10982).

................
Перейти до повного тексту