- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Положення про валютний нагляд
Відповідно до
статей 7,
15,
44,
56 Закону України "Про Національний банк України",
статей 11,
14,
15,
16 Закону України "Про валюту і валютні операції", з метою визначення основних засад здійснення Національним банком України та уповноваженими установами валютного нагляду, підстав та порядку застосування Національним банком до уповноважених установ заходів впливу за порушення вимог валютного законодавства Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про валютний нагляд (далі - Положення), що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, нормативно-правові акти Національного банку України згідно з переліком, що додається.
3. Банки, небанківські фінансові установи, національний оператор поштового зв’язку, які до дня введення в дію
Закону України "Про валюту і валютні операції" порушили вимоги
Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" (далі - Декрет), Указу Президента України від 27 червня 1999 року
№ 734/99 "Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства" та/або нормативно-правових актів Національного банку України з питань валютного регулювання та контролю, несуть відповідальність, передбачену статтею 16 Декрету,
Положенням про валютний контроль, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 08 лютого 2000 року № 49, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04 квітня 2000 року за № 209/4430 (зі змінами),
Положенням про застосування Національним банком України заходів впливу, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 17 серпня 2012 року № 346, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 вересня 2012 року за № 1590/21902 (зі змінами) (далі - Положення № 346), у редакції, що діяла на день вчинення відповідного порушення.
Національний банк України приймає рішення про застосування заходів впливу за порушення, зазначені в абзаці першому пункту 3 цієї постанови:
до банків - у порядку, визначеному
Положенням № 346, у редакції, що діє на день прийняття рішення, зазначеного в абзаці другому пункту 3 цієї постанови;
до небанківських фінансових установ та національного оператора поштового зв’язку - у порядку, визначеному Положенням.
4. Департаменту методології (Іваненко Н.В.) після офіційного опублікування довести до відома банків інформацію про прийняття цієї постанови.
5. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови Національного банку України Рожкову К.В.
6. Постанова набирає чинності одночасно з уведенням у дію
Закону України "Про валюту і валютні операції".
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
03.01.2019 № 13
ПОЛОЖЕННЯ
про валютний нагляд
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України
"Про Національний банк України",
"Про валюту і валютні операції" (далі - Закон),
"Про адміністративну процедуру", іншого законодавства України та нормативно-правових актів Національного банку України (далі - Національний банк) і визначає основні засади здійснення Національним банком та уповноваженими установами валютного нагляду в Україні, підстави та порядок застосування Національним банком до уповноважених установ заходів впливу за порушення вимог валютного законодавства.
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
2. Терміни, які використовуються в цьому Положенні, уживаються в таких значеннях:
1) валютний нагляд за уповноваженими установами - нагляд, що здійснюється Національним банком за уповноваженими установами, їх структурними підрозділами, уключаючи проведення виїзних перевірок та здійснення безвиїзного нагляду, з урахуванням ризик-орієнтованого підходу з метою забезпечення дотримання уповноваженими установами валютного законодавства та встановлення відповідності здійснюваних валютних операцій валютному законодавству України;
1-1) відкликання ліцензії - позбавлення небанківської фінансової установи, оператора поштового зв'язку права на здійснення валютних операцій, передбачених ліцензією;
2) зупинення валютних операцій - тимчасова, на визначений строк, заборона небанківській фінансовій установі, оператору поштового зв’язку (структурному підрозділу) здійснювати окремі види валютних операцій, передбачених ліцензією;
3) зупинення ліцензії - тимчасова, на визначений строк, заборона небанківській фінансовій установі, оператору поштового зв’язку здійснювати валютні операції, передбачені ліцензією;
3-1) клієнт - клієнт уповноваженої установи (банку, небанківської фінансової установи)/користувач платіжної установи (крім малої платіжної установи) або установи електронних грошей, або оператора поштового зв’язку;
( Пункт 2 розділу I доповнено новим підпунктом 3-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 234 від 25.11.2022 )
4) ліцензія - ліцензія Національного банку на здійснення валютних операцій або генеральна ліцензія на здійснення валютних операцій, яка не втратила чинності після введення в дію
Закону;
5) обмеження валютних операцій - тимчасове, на визначений строк, обмеження права небанківської фінансової установи, оператора поштового зв’язку здійснювати окремі види валютних операцій, передбачені ліцензією, за сумами/клієнтами/структурними підрозділами;
6) припинення валютних операцій - заборона небанківській фінансовій установі, оператору поштового зв’язку (структурному підрозділу) здійснювати окремі види валютних операцій, передбачені ліцензією;
7) структурний підрозділ - філія, інший відокремлений структурний підрозділ, невідокремлений структурний підрозділ, пункт обміну іноземної валюти, каса небанківської фінансової установи, об’єкт поштового зв’язку оператора поштового зв’язку, в якому здійснюється надання фінансових послуг;
8) суттєве порушення небанківською фінансовою установою, оператором поштового зв’язку вимог валютного законодавства - це будь-яке з таких порушень:
невідповідність залишків готівкових коштів у касі на момент виїзної перевірки даним звітної довідки про касові обороти за день і залишки цінностей на суму в еквіваленті понад 50 тисяч гривень;
( Абзац другий підпункту 8 пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
( Абзац третій підпункту 8 пункту 2 розділу I виключено на підставі Постанови Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
ненадання установою доступу уповноваженим працівникам Національного банку до систем автоматизації валютних операцій під час виїзної перевірки, інформації/документів про валютні операції, а також пояснень щодо проведених валютних операцій;
неподання, несвоєчасне подання, подання не в повному обсязі, подання недостовірної інформації/документів про валютні операції/їх копій (в електронному вигляді/на паперових носіях), подання документів про валютні операції/їх копій (в електронному вигляді/на паперових носіях), у яких неможливо прочитати всі написані в них відомості, що необхідні для виконання Національним банком функцій валютного нагляду, наприклад на запит Національного банку (письмовий запит Національного банку або уповноважених на проведення перевірки працівників Національного банку).
( Абзац четвертий підпункту 8 пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
( Абзац п'ятий підпункту 8 пункту 2 розділу I виключено на підставі Постанови Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
Недостовірною(ими) інформацією/недостовірними документами про валютні операції є надана(і) установою інформація/документи про валютні операції, що не підтверджена(і) даними первинних документів, матеріалів валютного нагляду, офіційних документів/інформації, отриманих(ої) від органів державної влади та з інших джерел, чи суперечить(ать) таким даним/документам/інформації;
( Абзац п'ятий підпункту 8 пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
9) уповноважена установа - банк, філія іноземного банку (далі - банк), небанківська фінансова установа, оператор поштового зв’язку, який (яка) отримав (отримала) банківську ліцензію або ліцензію;
10) установа - небанківська фінансова установа, оператор поштового зв’язку, яка (який) отримала (отримав) ліцензію.
Інші терміни, які використовуються в цьому Положенні, уживаються в значеннях, визначених у
Законі, іншому законодавстві України і нормативно-правових актах Національного банку.
3. Датою виявлення порушення вимог валютного законодавства, а також початком адміністративного провадження за ініціативою Національного банку (далі - адміністративне провадження) є дата складання:
( Абзац перший пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
1) довідки про виїзну перевірку уповноваженої установи/акта про результати безвиїзного нагляду уповноваженої установи відповідно до нормативно-правового акта Національного банку з питань організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій);
2) документа про виявлення порушень установою вимог нормативно-правового акта Національного банку з питань ліцензування валютних операцій (далі - документ про виявлення порушень).
3-1. Національний банк не пізніше наступного робочого дня після початку адміністративного провадження (за наявності обґрунтованих причин - не пізніше трьох робочих днів після початку) надсилає установі повідомлення про початок адміністративного провадження за підписом уповноваженої посадової особи Національного банку електронною поштою або з використанням інших засобів телекомунікаційного зв’язку (далі - електронна пошта) чи поштою в паперовій формі (рекомендованим листом із повідомленням про вручення), чи вручає повідомлення під підпис представнику установи, чи у випадку, визначеному пунктом 3-3 розділу I цього Положення, розміщує інформацію про початок адміністративного провадження (крім інформації з обмеженим доступом) на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
У повідомленні про початок адміністративного провадження за потреби зазначаються:
1) правові підстави початку адміністративного провадження;
2) права та обов’язки установи, включаючи право подати пояснення / заперечення щодо виявлених порушень, спосіб і строк їх подання;
3) порядок ознайомлення з матеріалами адміністративного провадження.
( Розділ I доповнено новим пунктом 3-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
3-2. Установа не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про початок адміністративного провадження письмово повідомляє Національний банк про день і час отримання такого повідомлення (крім випадку вручення повідомлення під підпис представнику установи).
Представник установи зазначає на другому примірнику повідомлення в паперовій формі про день і час отримання такого повідомлення в разі вручення повідомлення під підпис представнику установи.
( Розділ I доповнено новим пунктом 3-2 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
3-3. Національний банк має право розмістити інформацію про початок адміністративного провадження (крім інформації з обмеженим доступом) на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку в разі неотримання від установи повідомлення в строки та порядку, визначені абзацом першим пункту 3-2 розділу I цього Положення.
( Розділ I доповнено новим пунктом 3-3 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024з )
3-4. Днем отримання установою повідомлення про початок адміністративного провадження є день:
1) отримання, зазначений у повідомленні від установи, визначеному в абзаці першому пункту 3-2 розділу I цього Положення (у разі отримання Національним банком такого повідомлення);
2) отримання, зазначений у повідомленні про вручення повідомлення установі (у разі надсилання повідомлення поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення);
3) отримання повідомлення, зазначений представником установи на другому примірнику повідомлення в паперовій формі (у разі вручення повідомлення під підпис представнику установи);
4) розміщення інформації про початок адміністративного провадження на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
( Розділ I доповнено новим пунктом 3-4 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
4. Національний банк та уповноважені установи здійснюють валютний нагляд в Україні з метою встановлення відповідності здійснюваних валютних операцій валютному законодавству України з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.
5. Національний банк організовує та здійснює валютний нагляд за уповноваженими установами шляхом проведення виїзних перевірок та безвиїзного нагляду в порядку, визначеному нормативно-правовим актом Національного банку з питань організації та здійснення нагляду у сфері фінансового моніторингу, валютного нагляду, нагляду у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), та застосування до них у разі виявлення порушень валютного законодавства заходів впливу, адекватних цим порушенням.
6. Національний банк у разі виявлення порушень валютного законодавства адекватно вчиненому порушенню застосовує заходи впливу до:
1) банків - згідно із
Законом України "Про банки і банківську діяльність" у випадках, на підставі та в порядку, визначених нормативно-правовим актом Національного банку з питань застосування Національним банком до банків заходів впливу;
2) установ - згідно із
Законом у випадках, на підставах і в порядку, визначених цим Положенням та нормативно-правовим актом Національного банку з питань ліцензування валютних операцій.
7. Уповноважена установа як агент валютного нагляду здійснює нагляд за дотриманням валютного законодавства резидентами та нерезидентами під час проведення операцій через цю установу. Цей нагляд полягає в установленні уповноваженою установою відповідності валютних операцій її клієнтів (резидентів і нерезидентів) вимогам валютного законодавства України, запобіганні уповноваженою установою проведенню її клієнтами через цю установу валютних операцій, що не відповідають вимогам валютного законодавства, та/або своєчасному інформуванні уповноваженою установою Національного банку у випадках і в порядку, установлених законодавством України, уключаючи нормативно-правові акти Національного банку, про валютні операції, що не відповідають вимогам валютного законодавства.
Відсутність в уповноважених установах документів (в електронному вигляді/на паперових носіях), що підтверджують відповідність проведених їх клієнтами валютних операцій валютному законодавству, за умови, що з дати здійснення цих валютних операцій минуло не більше п’яти років, кваліфікується як нездійснення/неналежне здійснення цими установами валютного нагляду в частині невиконання обов’язків щодо запобігання проведенню їх клієнтами валютних операцій, що не відповідають вимогам валютного законодавства.
Уповноважені установи як агенти валютного нагляду для здійснення валютного нагляду визначають у розроблених та затверджених уповноваженою особою/уповноваженим органом внутрішніх документах (процедурах, програмах, положеннях, процесах) порядок організації здійснення валютних операцій з урахуванням ризик-орієнтованого підходу, що має містити:
1) порядок прийняття рішень про необхідність подання клієнтами документів/інформації (уключаючи додаткові документи/інформацію про валютні операції);
2) порядок виявлення сумнівних валютних операцій клієнтів/валютних операцій клієнтів, які не відповідають вимогам валютного законодавства;
3) порядок прийняття рішень щодо запобігання проведенню клієнтами через уповноважені установи валютних операцій, що не відповідають вимогам валютного законодавства/відмови в проведенні таких валютних операцій;
4) інші заходи (на власний розсуд уповноваженої установи), спрямовані на забезпечення дотримання клієнтами валютного законодавства.
( Пункт 7 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку
№ 3 від 15.01.2021 )
8. Уповноважені установи під час проведення валютних операцій зобов’язані враховувати вимоги нормативно-правових актів Національного банку з питань здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції та з питань інформаційної взаємодії уповноважених установ як агентів валютного нагляду шляхом обміну інформацією про належність рахунків у гривні клієнтів/користувачів, відкритих у цих установах, до банківських/платіжних рахунків, власниками яких є нерезиденти.
9. Національний банк застосовує до установ за порушення вимог валютного законодавства заходи впливу, визначені в пункті 2 частини першої
статті 14 Закону, протягом шести місяців із дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення, у випадках, на підставах і в порядку, визначеному цим Положенням та нормативно-правовими актами Національного банку з питань ліцензування валютних операцій.
9-1. Національний банк згідно з частиною десятою
статті 11 Закону має право вимагати від установи дотримання вимог валютного законодавства України, уключаючи вимоги нормативно-правового акта Національного банку з питань ліцензування валютних операцій.
Письмова вимога складається на бланку Національного банку. У письмовій вимозі зазначаються назва документа "Письмова вимога", повне найменування установи та поштова адреса установи, якій вона надсилається, указується на вчинені установою порушення та за потреби зазначається про необхідність ужиття установою у визначені Національним банком строки конкретних заходів із метою усунення та/або недопущення порушень.
Письмову вимогу підписує член Правління Національного банку, який згідно зі своїми функціональними обов'язками здійснює керівництво підрозділом Національного банку, що ініціював пред'явлення вимоги.
( Абзац третій пункту 9-1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 3 від 15.01.2021 )
( Розділ I доповнено новим пунктом 9-1згідно з Постановою Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
10. Національний банк за порушення в діяльності структурного підрозділу установи застосовує заходи впливу безпосередньо до установи - юридичної особи.
11. Національний банк застосовує захід впливу за порушення установою/структурним підрозділом установи вимог валютного законодавства на підставі:
1) результатів (матеріалів) проведених Національним банком виїзних перевірок та безвиїзного нагляду;
2) інших документів/копій документів, уключаючи складені структурними підрозділами Національного банку документи (їх копії), в яких зафіксовано/які можуть свідчити про порушення установою (її структурними підрозділами) вимог валютного законодавства.
12. Заходи впливу, що застосовуються Національним банком до установи, мають бути адекватними конкретним порушенням, які ними були допущені.
Вибір адекватних заходів впливу, які застосовуються до установ відповідно до
статті 14 Закону та цього Положення, має здійснюватися з урахуванням:
1) характеру та кількості виявлених порушень;
2) причин, які зумовили виникнення виявлених порушень.
13. Рішення про застосування заходу впливу до установи приймає Правління Національного банку або колегіальний орган, який утворений відповідно до
статті 15 Закону України "Про Національний банк України" та якому Правлінням Національного банку делеговані окремі повноваження щодо регулювання та нагляду (далі - Комітет).
( Пункт 13 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
14. Рішення Національного банку про застосування заходу впливу до установи має містити зміст (назву) заходу впливу, що застосовується до установи, реквізити документа, в якому визначені порушення, опис порушень (із зазначенням норм валютного законодавства, які порушені). Рішення Національного банку про застосування заходу впливу є обов’язковим для виконання.
14-1. Національний банк у разі розгляду питання про застосування заходу впливу запрошує уповноважену особу установи, щодо якої має бути прийнято таке рішення, для надання пояснень / заперечень.
Запрошення надсилається установі електронною поштою або поштовим відправленням, або у випадку, зазначеному в пункті 14-3 розділу I цього Положення, оприлюднюється на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку не пізніше ніж за два робочих дні до дня розгляду питання про застосування заходу впливу.
У запрошенні зазначаються такі відомості:
1) питання, яке розглядатиметься, та мета, з якою запрошується особа / представник (для надання пояснень / заперечень);
2) дата, час і місце, куди запрошується особа, чи інформація про проведення засідання Правління Національного банку / Комітету в режимі відеоконференції;
3) найменування колегіального органу (Правління Національного банку / Комітет), який розглядатиме питання про застосування заходу впливу;
4) відомості про контактну особу Національного банку: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), номер телефону, електронна адреса;
5) повідомлення про те, що неявка запрошеної особи не є підставою для перенесення розгляду питання про застосування заходу впливу до установи та не є перешкодою для прийняття відповідного рішення;
6) інші відомості (за потреби).
Національний банк має право не запрошувати уповноважену особу установи відповідно до абзацу першого пункту 14-1 розділу I цього Положення в разі отримання від установи пояснень, у яких така установа визнає порушення, виявлені Національним банком під час здійснення валютного нагляду.
( Розділ I доповнено новим пунктом 14-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
14-2. Установа не пізніше наступного робочого дня з дня отримання запрошення зобов’язана письмово повідомити Національний банк про:
1) отримання запрошення та підтвердження участі уповноваженої особи установи;
2) потребу в участі в режимі відеоконференції уповноваженої особи установи з обґрунтуванням такої потреби (якщо зустріч проводиться за місцезнаходженням Національного банку);
3) потребу в послугах перекладача (у тому числі перекладача жестової мови);
4) причини неможливості уповноваженої особи установи прибути на запрошення Національного банку.
( Розділ I доповнено новим пунктом 14-2 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
14-3. Національний банк має право розмістити запрошення на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку в разі неотримання від установи повідомлення в строки та порядку, зазначені в абзаці першому пункту 14-2 розділу I цього Положення.
( Розділ I доповнено новим пунктом 14-3 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
14-4. Днем отримання установою запрошення є день:
1) отримання запрошення згідно з інформацією від запрошеної особи (у разі отримання Національним банком такої інформації);
2) зазначений у повідомленні про вручення запрошення установі (у разі надсилання запрошення поштою рекомендованим листом);
3) розміщення запрошення на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
( Розділ I доповнено новим пунктом 14-4 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
14-5. Неявка уповноваженої особи установи, запрошеної відповідно до абзацу другого пункту 14-1 розділу I цього Положення, не перешкоджає розгляду Національним банком питання про застосування заходу впливу та прийняття рішення по суті.
( Розділ I доповнено новим пунктом 14-5 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
15. Національний банк доводить до відома установи рішення про застосування заходу впливу / письмову вимогу в один з таких способів, а саме шляхом:
1) надсилання установі примірника рішення про застосування заходу впливу / оригіналу письмової вимоги в паперовій формі на поштову адресу установи рекомендованим листом із повідомленням про вручення;
2) надсилання установі рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги, оформленого / оформленої у формі електронного документа, електронною поштою;
3) надсилання установі копії рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги в паперовій формі з електронних документів, оформлених у системі електронного документообігу АСКОД Національного банку (далі - СЕД АСКОД), засвідченої Національним банком у порядку, установленому законодавством України, на поштову адресу установи рекомендованим листом із повідомленням про вручення;
4) вручення примірника рішення про застосування заходу впливу / оригіналу письмової вимоги, копії рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги в паперовій формі з електронних документів, оформлених у СЕД АСКОД, засвідченої Національним банком у порядку, установленому законодавством України, представнику установи під підпис;
5) оприлюднення рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку у випадках, визначених цим Положенням.
15-1. Установа зобов’язана повідомити Національний банк електронною поштою про отримання рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги, надісланого / надісланої електронною поштою, не пізніше наступного робочого дня із дня надсилання Національним банком такого рішення / такої письмової вимоги.
( Розділ I доповнено новим пунктом 15-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
15-2. Національний банк має право оприлюднити на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку рішення про застосування заходу впливу / письмову вимогу в разі повернення рекомендованого листа з відміткою про невручення, неповідомлення установою про отримання рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги в електронній формі в строк, зазначений у пункті 15-1 розділу I цього Положення, невручення рішення про застосування заходу впливу /письмової вимоги представнику установи під підпис.
( Розділ I доповнено новим пунктом 15-2 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
15-3. Днем доведення рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги до відома установи є день:
1) отримання установою рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги, зафіксований у повідомлені установи про отримання рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги, надісланого / надісланої електронною поштою (у разі отримання Національним банком такого повідомлення);
2) отримання, зазначений у повідомленні про вручення рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги, копії рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги в паперовій формі з електронних документів, оформлених у СЕД АСКОД, засвідченої Національним банком у порядку, установленому законодавством України (у разі надсилання рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення);
3) отримання рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги, копії рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги в паперовій формі з електронних документів, оформлених у СЕД АСКОД, засвідченої Національним банком у порядку, установленому законодавством України, зазначений представником установи на другому примірнику супровідного листа / письмової вимоги в паперовій формі (у разі вручення рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги під підпис представнику установи);
4) оприлюднення рішення про застосування заходу впливу / письмової вимоги на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
( Розділ I доповнено новим пунктом 15-3 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
16. Національний банк повідомляє про прийняте рішення про застосування заходу впливу до уповноваженої установи:
( Абзац перший пункту 16 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
1) установу - в один із способів, визначених у пункті 15 розділу I цього Положення, не пізніше п’яти робочих днів із дня прийняття такого рішення;
2) громадськість - шляхом розміщення на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку протягом перших п’яти робочих днів місяця, наступного за звітним, інформації про застосовані ним протягом місяця заходи впливу до уповноваженої установи за порушення вимог валютного законодавства.
Оприлюдненню підлягають загальні відомості, що містять найменування уповноваженої установи, вид заходу впливу, включаючи розмір штрафу/штрафних санкцій, та інформацію про порушення валютного законодавства.
( Пункт 16 розділу I доповнено новим абзацом згідно з По становою Національного банку
№ 111 від 30.07.2020 )
16-1. Національний банк у разі прийняття рішення про незастосування заходу впливу протягом трьох робочих днів із дня прийняття рішення надсилає установі повідомлення електронною поштою чи поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення (рішення про незастосування заходу впливу не надсилається).
( Розділ I доповнено новим пунктом 16-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 184 від 27.12.2024 )
17. Застосування заходу впливу до уповноваженої установи не звільняє її від обов’язку усунути порушення, за яке цей захід впливу був застосований, якщо таке порушення може бути усунено.
18. Рішення Національного банку про застосування заходу впливу до установи може бути оскаржене в судовому порядку. Оскарження не зупиняє виконання рішення.
II. Види заходів впливу, які застосовуються до установ
19. Національний банк має право застосувати до установи такий захід впливу, як письмове застереження в разі встановлення в її діяльності та/або в діяльності її структурного підрозділу порушень вимог валютного законодавства.
20. Рішення про застосування заходу впливу до установи у вигляді письмового застереження приймає Комітет.
Письмове застереження складається на бланку Комітету та підписується головуючим на засіданні Комітету.
................Перейти до повного тексту