1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
01.02.2021 № 12
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку № 183 від 25.12.2023 )
Про затвердження Положення про застосування Національним банком України заходів впливу у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021 № 1 від 06.01.2023 № 42 від 31.03.2023 № 147 від 17.11.2023 )
Відповідно до статей 7, 15, 55-1, 56 Закону України "Про Національний банк України", статей 21, 22, 28, 29, 38-1 -42 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", статей 2, 37 Закону України "Про страхування", статей 26, 27 Закону України "Про кредитні спілки", статті 26 Закону України "Про рекламу", з метою унормування порядку та умов застосування заходів впливу (санкцій) у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про застосування Національним банком України заходів впливу у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг (далі - Положення), що додається.
2. Пункт 4 додатка до постанови Правління Національного банку України від 25 червня 2020 року № 87 "Про забезпечення здійснення повноважень та виконання функцій з державного регулювання та нагляду у сфері ринків фінансових послуг з питань застосування заходів впливу" виключити.
3. Визнати такими, що втратили чинність, нормативно-правові акти Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, згідно з переліком, що додається.
3-1. Учасник ринку небанківських фінансових послуг, якщо до закінчення строку, установленого в рішенні про застосування заходу впливу, прийнятого відповідно до Положення, нормативно-правовий акт Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України або Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, норму якого було порушено, втратив чинність, у строк, визначений у такому рішенні, забезпечує приведення своєї діяльності у відповідність до вимог нормативно-правового акта Національного банку, який містить аналогічну норму.
( Постанову доповнено новим пунктом 3-1 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
4. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування, крім абзацу третього підпункту 3 пункту 9 розділу III Положення, який набирає чинності 01 березня 2021 року.

Голова

К. Шевченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
01.02.2021 № 12
ПОЛОЖЕННЯ
про застосування Національним банком України заходів впливу у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про Національний банк України", "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон про фінансові послуги), "Про страхування", "Про кредитні спілки", "Про рекламу", "Про споживче кредитування" (далі - Закон про споживче кредитування), "Про фінансові механізми стимулювання експортної діяльності" (далі - Закон про ЕКА), інших законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України.
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021, № 1 від 06.01.2023 )
2. Це Положення визначає порядок та умови застосування Національним банком України (далі - Національний банк) заходів впливу (санкцій) у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг та заходів, передбачених пунктами 1-7 частини восьмої статті 9 Закону про ЕКА (далі - заходи впливу) за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність із надання небанківських фінансових послуг, уключаючи вимоги в частині дотримання законодавства України про рекламу у сфері фінансових послуг (щодо реклами, яка вважається недобросовісною рекламою) та вимоги Закону про ЕКА (далі - законодавство про фінансові послуги), порушення законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг, уключаючи вимоги щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимоги щодо етичної поведінки) (далі - законодавство про захист прав споживачів), порушення вимог щодо структури власності надавача фінансових послуг, умов провадження діяльності з надання фінансових послуг, здійснення яких потребує відповідної ліцензії (ліцензійних умов), що вчинені:
( Абзац перший пункту 2 розділу I в редакції Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
1) учасниками ринку небанківських фінансових послуг, нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк (далі - учасники ринку небанківських фінансових послуг):
небанківськими фінансовими установами, уключаючи Експортно-кредитне агентство (далі - ЕКА);
( Абзац другий підпункту 1 пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
юридичними особами, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги (далі - особи, які не є фінансовими установами);
особами, що надають посередницькі послуги на ринках фінансових послуг;
фізичними особами-підприємцями, які у випадках, прямо передбачених законами України надають фінансові послуги;
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
постійними представництвами у формі філій іноземних страхових компаній, які одержали в установленому порядку ліцензію на здійснення страхової діяльності (далі - філії страховиків-нерезидентів);
2) небанківськими фінансовими групами, нагляд на консолідованій основі за якими здійснює Національний банк.
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
3. Вимоги цього Положення не застосовуються до правовідносин, пов'язаних із:
1) застосуванням Національним банком заходів впливу за порушення учасниками ринку небанківських фінансових послуг валютного законодавства, законодавства, що регулює діяльність на платіжному ринку, законодавства про захист прав споживачів на платіжному ринку, а також законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
( Підпункт 1 пункту 3 розділу I в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
2) провадженням у справах про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень на посадових осіб небанківських фінансових установ, посадових осіб філій страховиків-нерезидентів, посадових осіб юридичних осіб, які не є фінансовими установами, посадових осіб юридичних осіб, які надають посередницькі послуги на ринках фінансових послуг, фізичних осіб-підприємців, які надають фінансові та посередницькі послуги на ринках небанківських фінансових послуг.
4. Особливості застосування Національним банком заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації регулюються Законом про фінансові послуги та нормативно-правовим актом Національного банку.
5. Терміни, які використовуються в цьому Положенні, уживаються в таких значеннях:
1) документ, у якому зафіксовані порушення або зазначені ознаки здійснення ризикової діяльності, - документ, складений за результатами інспекційної перевірки, безвиїзного нагляду/розгляду справ про порушення прав споживачів фінансових послуг, нагляду за додержанням законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг і контролю за дотриманням законодавства України про рекламу фінансових послуг або за результатами контролю за дотриманням вимог щодо структури власності надавача фінансових послуг, умов провадження діяльності з надання фінансових послуг, уключаючи діяльність ЕКА, здійснення яких потребує відповідної ліцензії (ліцензійних умов) (далі - документ, у якому зафіксовані порушення);
( Підпункт 1 пункту 5 розділу I в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
2) ліцензія - ліцензія на провадження діяльності з надання фінансових послуг, уключаючи ліцензію на діяльність ЕКА/ліцензія на торгівлю валютними цінностями, видана Національним банком (крім банківської ліцензії), або ліцензія на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), видана Національним банком, Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України або Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг;
( Підпункт 2 пункту 5 розділу I в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
3) план заходів для усунення порушення - документ, що складається учасником ринку небанківських фінансових послуг та містить строки виконання і перелік заходів, які має вжити такий учасник для усунення порушень та/або усунення причин, що сприяли вчиненню порушень законодавства України;
4) систематичне порушення законодавства України - вчинення учасником ринку небанківських фінансових послуг/небанківською фінансовою групою двох або більше порушень однієї і тієї самої норми законодавства про фінансові послуги/законодавства про захист прав споживачів (далі - аналогічне порушення), протягом року після застосування до такого учасника (такої групи) заходу впливу за аналогічне порушення;
( Підпункт 4 пункту 5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
5) триваюче порушення - порушення, за якого учасник ринку небанківських фінансових послуг/небанківська фінансова група після вчинення порушення не припиняє його здійснювати або не вжив(ла) заходів для усунення порушення;
6) уповноважена посадова особа Національного банку - Голова Національного банку, заступники Голови Національного банку, керівники структурних підрозділів Національного банку, до функцій яких належить здійснення нагляду за діяльністю на ринках небанківських фінансових послуг (далі - структурні підрозділи з нагляду), керівник структурного підрозділу Національного банку, до функцій якого належить здійснення ліцензування небанківських фінансових установ та інших осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги (далі - структурний підрозділ із ліцензування), керівник структурного підрозділу Національного банку, до функцій якого належить нагляд за додержанням законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг та про рекламу у сфері фінансових послуг (далі - структурний підрозділ із захисту прав споживачів), заступники керівників структурних підрозділів із нагляду, заступник керівника структурного підрозділу з ліцензування, заступник керівника структурного підрозділу із захисту прав споживачів, керівники управлінь у складі структурних підрозділів із нагляду, керівники управлінь у складі структурних підрозділів із ліцензування або особи, які виконують їх обов'язки;
( Підпункт 6 пункту 5 розділу I в редакції Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
7) установа - колекторська компанія - небанківська фінансова установа, яка відповідно до законів України має право надавати кошти в позику, у тому числі на умовах фінансового кредиту, та/або послуги з факторингу, включена до реєстру колекторських компаній, яка в інтересах кредитодавця (первісного кредитора) та/або нового кредитора (у разі заміни первісного кредитора) відповідно до договору з таким кредитодавцем та/або новим кредитором має право здійснювати врегулювання простроченої заборгованості;
( Пункт 5 розділу I доповнено новим підпунктом 7 згідно з Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
8) установа-кредитодавець - небанківська фінансова установа, яка відповідно до законів України має право надавати споживчі кредити;
( Пункт 5 розділу I доповнено новим підпунктом 8 згідно з Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
9) установа - новий кредитор - небанківська фінансова установа, яка в установленому законодавством України порядку набула за цивільно-правовим договором або з інших підстав заміни кредитора в зобов'язанні право вимоги за договором про споживчий кредит або іншим договором, передбаченим частиною другою статті 3 Закону про споживче кредитування.
( Пункт 5 розділу I доповнено новим підпунктом 9 згідно з Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
Інші терміни, що використовуються в цьому Положенні, уживаються в значеннях, визначених у Законах України "Про Національний банк України", "Про страхування", "Про кредитні спілки", Законі про ЕКА, Законі про фінансові послуги, Законі про споживче кредитування та інших нормативно-правових актах.
( Абзац одинадцятий пункту 5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021, № 1 від 06.01.2023 )
II. Заходи впливу, що застосовуються Національним банком
6. Національний банк під час прийняття рішень про застосування заходів впливу в разі порушення законодавства про фінансові послуги/законодавства про захист прав споживачів у межах своїх повноважень застосовує до:
( Абзац перший пункту 6 розділу II в редакції Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
1) страховиків (крім ЕКА) - заходи впливу, передбачені пунктами 1-7-1 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, уключаючи штрафні санкції, встановлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, встановлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
( Підпункт 1 пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021, № 1 від 06.01.2023 )
1-1) кредитних спілок - заходи впливу, передбачені пунктами 1, 2, 5 частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування (у разі вчинення порушень, передбачених цією статтею), пунктами 1-7-1 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, уключаючи штрафні санкції, установлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, установлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
( Пункт 6 розділу II доповнено новим підпунктом 1-1 згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
2) небанківських фінансових установ, інших ніж страховики, ЕКА, кредитні спілки, установи-кредитодавці, установи - нові кредитори, установи - колекторські компанії, - заходи впливу, передбачені пунктами 1-4, 7, 7-1 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, включаючи штрафні санкції, встановлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, встановлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
( Підпункт 2 пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021, № 1 від 06.01.2023 )
3) небанківських фінансових груп - захід впливу, передбачений пунктом 8 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги;
4) осіб, які не є фінансовими установами, - заходи впливу, визначені пунктами 1, 3, 4, 7, 7-1 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, включаючи штрафні санкції, встановлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, встановлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
5) осіб, що надають посередницькі послуги на ринках фінансових послуг, - заходи впливу, визначені пунктами 1, 3 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, включаючи штрафні санкції, встановлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, встановлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
5-1) установ-кредитодавців (крім кредитних спілок), установ - нових кредиторів - заходи впливу, передбачені пунктами 1, 2, 5 частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування (в разі вчинення порушень, передбачених цією статтею), пунктами 1-4, 7, 7-1 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, уключаючи штрафні санкції, установлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, установлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
( Пункт 6 розділу II доповнено новим підпунктом 5-1 згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
5-2) установ - колекторських компаній - заходи впливу, передбачені пунктами 1-4 частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування (у разі вчинення порушень, передбачених цією статтею), пунктами 1-4, 7, 7-1 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, уключаючи штрафні санкції, установлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, установлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
( Пункт 6 розділу II доповнено новим підпунктом 5-2 згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
5-3) ЕКА - заходи впливу, передбачені пунктами 1, 4 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, а також заходи, передбачені пунктами 1-7 частини восьмої статті 9 Закону про ЕКА.
( Пункт 6 розділу II доповнено новим підпунктом 5-3 згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
6) фізичних осіб-підприємців, які надають фінансові послуги, - заходи впливу, визначені пунктами 1, 3, 4, 7 статті 40 Закону про фінансові послуги, включаючи штрафні санкції, встановлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги, а також штрафні санкції, встановлені частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги;
7) філій страховиків-нерезидентів - заходи впливу, визначені пунктами 1, 3, 4, 7 статті 40 Закону про фінансові послуги, включаючи штрафні санкції, встановлені частиною першою статті 41 Закону про фінансові послуги.
7. Національний банк за порушення в діяльності відокремленого підрозділу учасника ринку небанківських фінансових послуг застосовує заходи впливу до юридичної особи - учасника ринку небанківських фінансових послуг (крім філій страховиків-нерезидентів) у порядку, передбаченому цим Положенням.
III. Підстави та порядок застосування заходів впливу
8. Національний банк застосовує заходи впливу за порушення учасниками ринку небанківських фінансових послуг/небанківськими фінансовими групами законодавства про фінансові послуги/законодавства про захист прав споживачів, а також робить висновок про здійснення небанківською фінансовою установою або особою, яка не є фінансовою установою, ризикової діяльності, що загрожує інтересам вкладників та/або інших кредиторів такої установи (особи) (далі - ризикова діяльність), на підставі результатів (матеріалів):
( Абзац перший пункту 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
1) планових та позапланових інспекційних перевірок учасників ринків небанківських фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг), за якими здійснює нагляд Національний банк, їх афілійованих та споріднених осіб (для афілійованих осіб ЕКА, крім Кабінету Міністрів України, та для споріднених осіб ЕКА, крім юридичних осіб, власником істотної участі в яких є держава);
( Підпункт 1 пункту 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
2) безвиїзного нагляду за діяльністю учасників ринку небанківських фінансових послуг;
3) нагляду на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами;
4) розгляду справ про порушення прав споживачів фінансових послуг та/або нагляду за додержанням законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг і контролю за дотриманням законодавства України про рекламу фінансових послуг;
5) нагляду за додержанням вимог законодавства України щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки);
( П ункт 8 розділу III доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
6) контролю за дотриманням вимог нормативно-правового акта Національного банку, що визначає вимоги до структури власності;
( П ункт 8 розділу III доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
7) нагляду за дотриманням умов провадження діяльності з надання фінансових послуг, уключаючи діяльність ЕКА, здійснення яких потребує відповідної ліцензії (ліцензійних умов).
( П ункт 8 розділу III доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
9. До переліку ознак, наявність яких є підставою для висновку Національного банку про здійснення ризикової діяльності, належать:
1) щодо небанківських фінансових установ (крім ЕКА) та осіб, які не є фінансовими установами, - систематичні порушення законодавства про захист прав споживачів та реклами у сфері фінансових послуг (щодо реклами, яка вважається недобросовісною рекламою);
( Підпункт 1 пункту 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021, № 1 від 06.01.2023 )
2) щодо кредитних спілок (додатково до ознаки, визначеної в підпункті 1 пункту 9 розділу III цього Положення):
дострокове повернення внесків (вкладів) членів кредитної спілки на депозитні рахунки пов'язаним із кредитною спілкою особам на умовах, що відрізняються від тих, на яких вони були залучені;
недостатність доходів та/або надмірність витрат унаслідок рішень кредитної спілки (органів управління, посадових осіб кредитної спілки та/або осіб, уповноважених діяти від імені та в інтересах кредитної спілки), умов надання фінансових послуг кредитною спілкою, що призводить до погіршення її фінансового стану і створює ризик майбутнього зменшення власного капіталу та порушення встановлених законодавством України обов'язкових нормативів та інших показників і вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами;
штучне (фіктивне/безпідставне) поліпшення фінансового результату та/або викривлення звітності за рахунок вчинення фіктивних правочинів, необгрунтованого збільшення дебіторської заборгованості, переоцінки/дооцінки активів;
3) щодо страховиків (крім ЕКА та додатково до ознаки, визначеної в підпункті 1 пункту 9 розділу III цього Положення):
( Абзац перший підпункту 3 пункту 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
систематичне формування страхових резервів у недостатньому розмірі. Систематичним формуванням страхових резервів у недостатньому розмірі є заниження страховиком два чи більше разів протягом календарного року розміру страхових резервів більше ніж на 10 відсотків від їх достатнього розміру, визначеного відповідно до законодавства України;
отримання (придбання, набуття) страховиком активів (включаючи права вимоги до перестраховиків), що не відносяться до прийнятних активів, якщо таке отримання (придбання, набуття) призводить до зменшення розміру прийнятних активів, які приймаються в покриття нормативу платоспроможності та достатності капіталу, до розміру, що є меншим 120% від нормативного обсягу активів;
учинення двох або більше порушень обов'язкових критеріїв і нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій у межах одного звітного періоду, якщо на початок та кінець звітного періоду такі нормативи виконуються;
недостатність доходів та/або надмірність витрат унаслідок рішень страховика (органів управління, посадових осіб страховика та/або осіб, уповноважених діяти від імені та в інтересах страховика), умов надання фінансових послуг страховиком, що призводить до погіршення його фінансового стану і створює ризик майбутнього зменшення власного капіталу та порушення встановлених законодавством України обов'язкових нормативів та інших показників і вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами;
штучне (фіктивне/безпідставне) поліпшення фінансового результату та/або викривлення звітності за рахунок вчинення фіктивних правочинів, необгрунтованого збільшення дебіторської заборгованості, переоцінки/дооцінки активів, здійснення операцій із цінними паперами, емітенти яких на момент укладення відповідного договору включені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку до списку емітентів, що мають ознаки фіктивності;
4) щодо небанківських фінансових установ (крім ЕКА), які отримали ліцензію на провадження діяльності з надання гарантій (додатково до ознаки, визначеної в підпункті 1 пункту 9 розділу III цього Положення), - укладення договорів гарантії, якщо на момент укладення таких договорів гарант не виконує/не виконував обов'язкових фінансових нормативів;
( Підпункт 4 пункту 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
5) щодо ЕКА:
систематичне формування страхових резервів у недостатньому розмірі. Систематичним формуванням страхових резервів за видами діяльності ЕКА та видами резервів у недостатньому розмірі є формування страхових резервів два чи більше разів протягом календарного року в розмірі менше ніж 90 відсотків від їх достатнього розміру, визначеного відповідно до вимог нормативно-правового акта Національного банку, що регулює діяльність ЕКА;
учинення одного або декількох правочинів та/або здійснення однієї або декількох операцій, та/або прийняття одного управлінського рішення чи декількох управлінських рішень із відображенням/невідображенням в обліку, які окремо або спільно призвели до двох або більше порушень нормативу достатності капіталу та платоспроможності ЕКА, у межах одного звітного періоду, якщо на початок і кінець звітного періоду такий норматив виконується (звітним періодом є період, визначений нормативно-правовим актом Національного банку, що регулює діяльність ЕКА).
( Пункт 9 розділу III доповнено новим підпунктом згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
10. Національний банк обирає та застосовує заходи впливу за порушення законодавства про фінансові послуги з урахуванням:
( Абзац перший пункту 10 розділу III в редакції Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
1) характеру та обставин вчинення виявлених порушень або здійснення ризикової діяльності;
2) причин, які зумовили виникнення виявлених порушень або здійснення ризикової діяльності;
3) загального фінансового стану учасників ринку небанківських фінансових послуг/небанківських фінансових груп;
4) ужитих учасниками ринку небанківських фінансових послуг/небанківськими фінансовими групами заходів для попередження вчинення порушення або здійснення ризикової діяльності, усунення виявлених порушень або припинення здійснення ризикової діяльності;
5) наслідків порушення або здійснення ризикової діяльності та наслідків застосування таких заходів впливу.
10-1. Національний банк обирає та застосовує заходи впливу за порушення законодавства про захист прав споживачів, передбачені частиною першою статті 28 Закону про споживче кредитування, адекватні вчиненому порушенню та з дотриманням вимог абзацу сьомого частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування.
( Розділ III доповнено новим пунктом 10-1 згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
11. Рішення про застосування до учасників ринку небанківських фінансових послуг/небанківських фінансових груп заходів впливу (далі - рішення про застосування заходу впливу) приймає:
1) щодо заходів впливу, визначених у пунктах 1, 2, 4-8 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, пунктах 1, 3-5 частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування, пункті 2 частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування (у частині застосування штрафних санкцій, установлених частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги, до установ-кредитодавців, установ - нових кредиторів, установ - колекторських компаній), заходів, визначених пунктами 1-7 частини восьмої статті 9 Закону про ЕКА, а також щодо застосування штрафних санкцій, установлених частиною другою статті 41-1 Закону про фінансові послуги, - Правління Національного банку (далі - Правління), а в разі делегування Правлінням повноважень щодо застосування цих заходів впливу - Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг (далі - Комітет з питань нагляду);
( Підпункт 1 пункту 11 розділу III в редакції Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
2) щодо заходу впливу, визначеного в пункті 3 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, - уповноважена посадова особа Національного банку.
( Підпункт 2 пункту 11 розділу III в редакції Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
12. Правління або Комітет з питань нагляду встановлює факт здійснення небанківською фінансовою установою або особою, яка не є фінансовою установою, ризикової діяльності.
13. Рішення про застосування заходу впливу повинно містити:
1) зміст (назву) заходу впливу, що застосовується до учасника ринку небанківських фінансових послуг/небанківської фінансової групи;
2) відомості про учасника ринку небанківських фінансових послуг або про небанківську фінансову групу:
для юридичних осіб/філій страховиків-нерезидентів - повне найменування юридичної особи/філії страховика-нерезидента, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ;
для фізичних осіб - прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків (серія та номер паспорта для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідний контролюючий орган та має відмітку в паспорті), серія та номер паспорта;
найменування (за наявності) небанківської фінансової групи, повні найменування учасників небанківської фінансової групи, їх місцезнаходження та коди за ЄДПРОУ;
3) реквізити документа, у якому зафіксовані порушення;
4) опис порушення (із зазначенням норм законодавства про фінансові послуги/законодавства про захист прав споживачів, які порушено) або висновок про здійснення ризикової діяльності, інформації про вчинені дії (бездіяльність) учасника ринку небанківських фінансових послуг, що призвели до порушення або до здійснення ризикової діяльності;
( Підпункт 4 пункту 13 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
5) дату набрання чинності рішенням.
14. Перелік додаткової інформації, яка має обов'язково міститися в рішенні про застосування певного заходу впливу, визначається пунктом 28 розділу IV, пунктом 40 розділу V, пунктом 53 розділу VI, пунктом 56 розділу VII, пунктом 67 розділу VIII, пунктом 80 розділу IX, пунктом 105 розділу XII, пунктом 113 розділу XIII, пунктом 127 розділу XIV, пунктом 141 розділу XVI, пунктом 157 розділу XVII, пунктом 164 розділу XVIII, пунктом 170 розділу XIX, пунктом 181 розділу XX, пунктом 186 розділу XXI, пунктом 198 розділу XXII цього Положення.
( Пункт 14 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021 , № 1 від 06.01.2023 )
14-1. Національний банк має право прийняти рішення про застосування заходу впливу у формі електронного документа відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", Закону України "Про електронні довірчі послуги" та законодавства України з питань організації документування управлінської інформації або в паперовій формі.
( Розділ III доповнено новим пунктом 14-1 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
15. Національний банк протягом трьох робочих днів із дня прийняття рішення про застосування заходу впливу:
1) оприлюднює інформацію про прийняте рішення на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку;
2) повідомляє про прийняте рішення учасника ринку небанківських фінансових послуг або відповідальну особу небанківської фінансової групи (у разі застосування заходу впливу до небанківської фінансової групи) шляхом надсилання рішення про застосування заходу впливу у:
формі електронного документа - на електронну адресу учасника ринку небанківських фінансових послуг/відповідальної особи небанківської фінансової групи для здійснення офіційної комунікації з Національним банком разом із супровідним листом, підписаним кваліфікованим електронним підписом (далі - КЕП) уповноваженої посадової особи Національного банку; або
паперовій формі (або у формі паперової копії електронного документа/документа в паперовій формі, засвідченої в порядку, установленому законодавством України) - на поштову адресу учасника ринку небанківських фінансових послуг/відповідальної особи небанківської фінансової групи (далі - поштова адреса), рекомендованим листом разом із копією супровідного листа, засвідченого в порядку, установленому законодавством України.
( Підпункт 2 пункту 15 розділу III в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
15-1. Національний банк у разі прийняття з урахуванням вимог законодавства рішення про застосування заходу впливу до учасника ринку небанківських фінансових послуг/небанківської фінансової групи, місцезнаходження якого/учасників якої відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є населений пункт територіальної громади/територія, який/яка відповідно до законодавства віднесені до території активних бойових дій або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України згідно з переліком, що формується у порядку, установленому Кабінетом Міністрів України, за умови, що стосовно відповідного населеного пункту територіальної громади/території не визначено дати завершення бойових дій/дати завершення тимчасової окупації (далі - територія активних бойових дій), повідомляє такого учасника ринку небанківських фінансових послуг/відповідальну особу небанківської фінансової групи про прийняте рішення про застосування заходів впливу в порядку, визначеному в абзаці другому підпункту 2 пункту 15 розділу III цього Положення (за умови, якщо електронна адреса такої особи не розташована на заборонених законодавством України ресурсах/сервісах).
( Розділ III доповнено новим пунктом 15-1 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
15-2. Національний банк оприлюднює рішення про застосування заходу впливу до учасника ринку небанківських фінансових послуг/небанківської фінансової групи, місцезнаходження якого/учасників якої є територія активних бойових дій, на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку у строк, визначений в абзаці першому пункту 15 розділу III цього Положення, з дотриманням вимог щодо захисту інформації з обмеженим доступом (у разі неможливості доставлення електронного повідомлення засобами автоматизованих систем або, якщо електронна адреса учасника ринку небанківських фінансових послуг/учасника небанківської фінансової групи, місцезнаходження якого/якої є територія активних бойових дій, розташована на заборонених законодавством України ресурсах/сервісах).
( Розділ III доповнено новим пунктом 15-2 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
15-3. Учасник ринку небанківських фінансових послуг/відповідальна особа небанківської фінансової групи, місцезнаходження якого/якої є територія активних бойових дій, вважається належним чином повідомленим(ною) про прийняте рішення про застосування заходу впливу до такого учасника ринку небанківських фінансових послуг/небанківської фінансової групи в порядку, визначеному в пункті 15-2 розділу II цього Положення, з робочого дня, наступного за днем оприлюднення прийнятого рішення про застосування заходу впливу на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
( Розділ III доповнено новим пунктом 15-3 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
16. Національний банк відповідно до пункту 15 розділу III цього Положення надсилає учаснику ринку небанківських фінансових послуг/відповідальній особі небанківської фінансової групи:
1) копію рішення про застосування заходу впливу, засвідчену в установленому порядку, - якщо прийняте рішення є рішенням про застосування заходів впливу, визначених у пунктах 1, 2, 4-8 частини першої статті 40 Закону про фінансові послуги, пунктах 1, 3-5 частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування, заходів, визначених пунктами 1-7 частини восьмої статті 9 Закону про ЕКА;
( Підпункт 1 пункту 16 розділу III в редакції Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
2) примірник рішення про застосування заходу впливу - якщо прийняте рішення є рішенням про накладення штрафних санкцій (штрафу).
17. Учасник ринку небанківських фінансових послуг/відповідальна особа небанківської фінансової групи вважається належним чином повідомленим(ною) про прийняте рішення про застосування заходу впливу до учасника ринку небанківських фінансових послуг/небанківської фінансової групи за умови виконання Національним банком усіх дій, визначених у пункті 15 розділу III цього Положення.
17-1. Учасник ринку небанківських фінансових послуг, щодо якого Національний банк застосував захід впливу, зобов’язаний усунути порушення, що стало підставою для застосування заходу впливу, у строк, визначений у такому рішенні Національного банку (у разі визначення такого строку).
( Розділ III доповнено новим пунктом 17-1 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
18. Національний банк запрошує керівника учасника ринку небанківських фінансових послуг/відповідальної особи небанківської фінансової групи/ уповноважену особу ЕКА, іншу особу, яка стала об’єктом перевірки Національного банку та щодо якої повинно бути прийнято рішення, представника уповноваженого органу управління у відповідності до Закону про ЕКА (далі - запрошена особа) у разі розгляду Правлінням/Комітетом з питань нагляду/уповноваженою посадовою особою Національного банку питання щодо застосування заходу впливу для участі в засіданні з метою надання пояснень/заперечень стосовно допущених порушень.
Запрошення надсилається не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати проведення засідання Правління/Комітету з питань нагляду/розгляду питання про застосування заходу впливу уповноваженою посадовою особою Національного банку на електронну адресу або в паперовій формі на поштову адресу учасника ринку небанківських фінансових послуг/відповідальної особи небанківської фінансової групи.
Учасник ринку небанківських фінансових послуг/відповідальна особа небанківської фінансової групи для участі в засіданні Правління/Комітету з питань нагляду/розгляді питання про застосування заходу впливу уповноваженою посадовою особою Національного банку має надати Національному банку інформацію (ідентифікаційні дані) про запрошену особу в порядку та обсязі, зазначених в запрошенні Національного банку [у разі неможливості участі запрошеної особи в засіданні Правління/Комітету з питань нагляду особисто надати інформацію про представника/представників учасника ринку небанківських фінансових послуг/відповідальної особи небанківської фінансової групи/запрошеної особи (далі - представник)].
Запрошена особа/представник має право брати участь у засіданні особисто або дистанційно за допомогою засобів аудіо-, візуального зв’язку. Конкретний спосіб участі в засіданні запрошеної особи/представника Національний банк визначає у відповідному запрошенні.
Запрошена особа/представник, яка/який не пройшла/не пройшов ідентифікації, не допускається до участі в засіданні Правління/Комітету з питань нагляду/розгляді питання про застосування заходу впливу уповноваженою посадовою особою Національного банку.
( Пункт 18 розділу III доповнено новим абзацом п’ятим згідно з Постановою Національного банку № 147 від 17.11.2023 )
Не надання інформації щодо участі запрошеної особи/представника, відсутність (нез’явлення або невзяття участі дистанційно запрошеної особи/ представника на/в засідання/засіданні Правління/Комітету з питань нагляду або під час розгляду питання про застосування заходу впливу уповноваженою посадовою особою Національного банку, не проходження запрошеною особою/ представником ідентифікації) не є підставою для відкладення Правлінням/ Комітетом з питань нагляду або уповноваженою посадовою особою Національного банку розгляду питання щодо застосування заходів впливу до учасника ринку небанківських фінансових послуг/небанківської фінансової групи.
( Абзац шостий пункту 18 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 147 від 17.11.2023 ) ( Пункт 18 розділу III в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
19. Національний банк має право у випадках, визначених у підпункті 2 пункту 73 розділу VIII, пункті 102 розділу XI, пункті 145 розділу XVI, пункті 176 розділу XIX, пункті 183 розділу XX цього Положення, достроково відмінити застосовані заходи впливу. Рішення про дострокову відміну застосованого заходу впливу приймає Правління або Комітет з питань нагляду в межах своїх повноважень.
( Пункт 19 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
20. Національний банк застосовує заходи впливу протягом шести місяців із дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через один рік із дня порушення учасником ринку небанківських фінансових послуг/небанківською фінансовою групою законодавства про фінансові послуги/законодавства про захист прав споживачів.
( Абзац перший пункту 20 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
Для триваючого порушення днем порушення є кожен день, протягом якого порушення триває.
21. Національний банк, якщо порушення та його наслідки усунуто порушником самостійно до застосування заходів впливу, крім випадків, передбачених статтею 41 Закону про фінансові послуги, не застосовує заходи впливу за порушення.
( Пункт 21 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
22. Застосування заходів впливу до учасників ринку небанківських фінансових послуг/небанківських фінансових груп за порушення законодавства про фінансові послуги/законодавства про захист прав споживачів, не звільняє від адміністративної відповідальності винних у вчиненні порушень посадових осіб.
( Пункт 22 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
23. Рішення про застосування заходу впливу може бути оскаржене в судовому порядку відповідно до законодавства України.
24. Національний банк здійснює контроль за усуненням учасником ринку небанківських фінансових послуг/небанківською фінансовою групою порушень у його (її) діяльності, виконанням рішень Національного банку про застосування заходів впливу в порядку, установленому цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами Національного банку.
25. Учасник ринку небанківських фінансових послуг/відповідальна особа небанківської фінансової групи подає Національному банку документи/копії документів/інформацію, визначені в пункті 29, абзаці другому пункту 30, пункті 31 розділу IV, пунктах 41, 42, 45, 46 розділу V, пункті 54 розділу VI, пункті 62 розділу VII, пунктах 75, 82-84 розділу IX, пунктах 89, 92, 101 розділу XI, пункті 108 розділу XII, пункті 114, абзаці другому пункту 115, пункті 116, абзаці другому пункту 118, пункті 121 розділу XIII, пункті 130 розділу XIV, пунктах 142, 144 розділу XVI, абзаці третьому пункту 149, пунктах 151, 153, 160 розділу XVII, пункті 166 розділу XVIII, пункті 172, абзаці першому пункту 174, пункті 175 розділу XIX, пункті 182 розділу XX, пунктах 187, 188, 191, 192 розділу XXI, пунктах 200, 202, 203 розділу XXII цього Положення, одним із таких способів:
1) у формі електронного документа з накладанням КЕП через вебпортал Національного банку, розміщений на вебсторінці: https://portal.bank.gov.ua;
2) у формі електронного документа з накладанням КЕП електронним повідомленням на офіційну електронну поштову скриньку Національного банку:nbu@bank.gov.ua.
Електронні документи, які подаються Національному банку, мають бути повними, належної якості (у яких можна прочитати всі зазначені в них відомості) та у визначених форматах, структурі та вигляді (включаючи у форматі doc,.docx,.rtf,.xls,.xlsx, або.pdf);
3) у паперовій формі з одночасним обов’язковим поданням електронних копій цих документів без накладання КЕП на цифрових носіях інформації [компакт-дисках (CD, DVD) або USB-флешнакопичувачах].
Електронні копії документів створюються шляхом сканування з документів у паперовій формі з урахуванням таких вимог:
документ сканується у файл формату pdf;
сканована копія кожного окремого документа зберігається як окремий файл;
файл повинен мати коротку назву латинськими літерами, що відображає зміст і реквізити документа;
документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл;
роздільна здатність сканування має бути не нижче ніж 300 dpi.
( Пункт 25 розділу III в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
25-1. Сторінки (аркуші) копії документів, які передаються учасником ринку небанківських фінансових послуг/відповідальною особою небанківської фінансової групи до Національного банку в паперовій формі, повинні бути пронумеровані, прошиті та на зворотному боці останнього аркуша такої копії в місці скріплення ниток наклеюється папір розміром 50 х 50 міліметрів і на ньому зазначається напис: "Пронумеровано та прошито... арк." (зазначається кількість аркушів цифрами та словами) і проставляється відмітка про засвідчення копії документа в порядку, визначеному в абзаці третьому пункту 25-1 розділу III цього Положення.
На лицьовому боці у верхньому правому куті першого аркуша копії документа проставляється відмітка "Копія".
Копії документів, які передаються учасником ринку небанківських фінансових послуг/відповідальною особою небанківської фінансової групи до Національного банку в паперовій формі, мають бути належної якості (що дає змогу прочитати всі зазначені в них відомості), засвідчуються підписом керівника/уповноваженої особи учасника ринку небанківських фінансових послуг/відповідальної особи небанківської фінансової групи із зазначенням найменування його/її посади, власного імені, прізвища, дати засвідчення та проставленням напису "Згідно з оригіналом".
( Розділ III доповнено новим пунктом 25-1 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
IV. Зобов'язання порушника вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення
26. Рішення про зобов'язання порушника вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення (далі - рішення про усунення порушення), приймає Правління/Комітет з питань нагляду.
27. Метою застосування заходу впливу у вигляді зобов'язання порушника вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення, є усунення учасником ринку небанківських фінансових послуг, уключаючи ЕКА, у визначений у рішенні строк виявлених порушень законодавства про фінансові послуги.
( Пункт 27 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 74 від 09.07.2021, № 1 від 06.01.2023 )
28. Рішення про усунення порушення додатково до інформації, зазначеної в пункті 13 розділу III цього Положення, повинно містити:
1) вимогу щодо вжиття учасником ринку небанківських фінансових послуг заходів для усунення порушень та/або усунення причин, що сприяли вчиненню порушення;
2) строк, установлений Національним банком для вжиття учасником ринку небанківських фінансових послуг заходів для усунення порушень та/або усунення причин, що сприяли вчиненню порушення (далі - строк для вжиття заходів).
29. Учасник ринку небанківських фінансових послуг зобов'язаний подати Національному банку план заходів для усунення порушення не пізніше семи робочих днів від дати отримання копії рішення про усунення порушення, якщо в такому рішенні Національний банк установив строк для вжиття заходів, що становить 60 календарних днів чи більше.
30. Національний банк протягом семи робочих днів від дати отримання плану заходів для усунення порушення має право надіслати учаснику ринку небанківських фінансових ринків лист, підписаний уповноваженою посадовою особою Національного банку, із зауваженнями до плану заходів для усунення порушення, які є обов'язковими для врахування.
Учасник ринку небанківських фінансових послуг не пізніше семи робочих днів із дати одержання листа Національного банку із зауваженнями зобов'язаний доопрацювати план заходів щодо усунення порушення з урахуванням наданих Національним банком зауважень та подати доопрацьований план Національному банку.
31. Учасник ринку небанківських фінансових послуг не пізніше п'яти робочих днів після закінчення строку, визначеного рішенням про усунення порушення, зобов'язаний подати Національному банку:
1) звіт про виконання плану заходів для усунення порушення, а якщо подання плану заходів не вимагається - звіт про усунення порушення;
2) належним чином засвідчені копії відповідних документів, що підтверджують усунення учасником ринку небанківських фінансових послуг порушень та/або усунення причин, що сприяли вчиненню порушень.
32. Національний банк має право встановити в рішенні про усунення порушення більший строк, ніж зазначено в пункті 31 розділу IV цього Положення (далі - збільшений строк), для подання учасником ринку небанківських фінансових послуг Національному банку звіту про виконання плану заходів для усунення порушення/звіту про усунення порушення та копій відповідних документів.
Національний банк зазначає в рішенні про усунення порушення підстави встановлення збільшеного строку.
33. Національний банк у межах строку для вжиття заходів має право вимагати від учасника ринку небанківських фінансових послуг надання інформації щодо стану виконання плану заходів, уключаючи надання інформації за формами, визначеними письмовою вимогою Національного банку.
Учасник ринку небанківських фінансових послуг зобов'язаний надати інформацію щодо стану виконання плану заходів у встановлений письмовою вимогою Національного банку строк та за визначеною такою вимогою формою.
34. Національний банк за результатами аналізу звіту про усунення порушення/звіту про виконання плану заходів для усунення порушення та наданих копій документів має право на свій запит відповідно до вимог законодавства України одержувати додаткові пояснення, інформацію/документи/копії документів, якщо надані учасником ринку небанківських фінансових послуг звіт про усунення порушення/звіт про виконання плану заходів для усунення порушення та/або копії документів не підтверджують (не повністю підтверджують) усунення порушень та/або усунення причин, що сприяли вчиненню порушень.
35. Національний банк під час аналізу звіту про виконання плану заходів для усунення порушення враховує вжиті учасником ринку небанківських фінансових послуг заходи, які не були передбачені в розробленому плані заходів для усунення порушення, якщо ефект від їх реалізації забезпечив досягнення передбачених таким планом цілей.
36. Національний банк має право не пізніше останнього дня строку для вжиття заходів продовжити строк виконання рішення про усунення порушення, якщо учасником ринку небанківських фінансових послуг подано до Національного банку обґрунтоване клопотання про продовження строку виконання рішення про усунення порушення разом із підтвердними документами/інформацією щодо неможливості з причин, що не залежать від такого учасника, виконання рішення про усунення порушення у встановлений Національним банком строк; і клопотання подано до Національного банку не пізніше 10 робочих днів до дня закінчення строку для вжиття заходів, установленого Національним банком.
Рішення про продовження або відмову в продовженні строку виконання рішення про усунення порушення приймає Правління/Комітет з питань нагляду. Рішення надсилається учаснику ринку небанківських фінансових послуг, щодо якого прийнято таке рішення, у порядку, визначеному в підпункті 2 пункту 15 розділу III цього Положення.
37. Національний банк залишає без розгляду клопотання учасника ринку небанківських фінансових послуг про продовження строку виконання рішення про усунення порушення в разі подання таким учасником клопотання пізніше строку, зазначеного в абзаці першому пункту 36 розділу IV цього Положення.
38. Національний банк не пізніше останнього дня строку для вжиття заходів приймає рішення про відмову в продовженні строку виконання рішення про усунення порушення, якщо продовження строку виконання рішення не вплине на усунення порушення (причин, що сприяли вчиненню порушення) та/або учасником ринку небанківських фінансових послуг не надано підтвердних документів/інформації щодо неможливості з причин, що не залежать від такого учасника, виконання рішення про усунення порушення у встановлений Національним банком строк. Рішення надсилається учаснику ринку небанківських фінансових послуг, щодо якого прийнято таке рішення, у порядку, визначеному в підпункті 2 пункту 15 розділу III цього Положення.
V. Скликання позачергових зборів учасників фінансової установи
39. Рішення про застосування заходу впливу у вигляді вимоги скликати позачергові збори учасників фінансової установи (далі - рішення про скликання позачергових зборів) приймає Правління/Комітет з питань нагляду.
40. Рішення про скликання позачергових зборів додатково до інформації, зазначеної в пункті 13 розділу III цього Положення, повинно містити:
1) граничний термін скликання позачергових зборів учасників небанківської фінансової установи, установлений з урахуванням строків проведення позачергових зборів учасників господарських товариств, визначених законами України;
2) перелік питань (за наявності), які доцільно внести до порядку денного позачергових зборів учасників для усунення порушень;
3) інформацію щодо участі (за потреби) у засіданні позачергових зборів уповноваженої Національним банком особи та обґрунтування потреби забезпечити її допуск до участі в цьому засіданні.
41. Небанківська фінансова установа, яка отримала копію рішення про скликання позачергових зборів, зобов'язана його розглянути і не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня їх проведення надіслати Національному банку інформацію про:
1) заплановану дату, час і місце проведення позачергових зборів учасників небанківської фінансової установи;
2) порядок денний позачергових зборів учасників небанківської фінансової установи та проєкт рішення з питань, що вносяться на їх розгляд.
42. Небанківська фінансова установа в разі виникнення змін в інформації, надісланій до Національного банку відповідно до пункту 41 розділу V цього Положення, зобов'язана не пізніше ніж за чотири календарних дні до дати проведення позачергових зборів учасників фінансової установи надати Національному банку в порядку, визначеному в пункті 25 розділу III цього Положення, актуальну інформацію, зазначену в пункті 41 розділу V цього Положення.
43. Небанківська фінансова установа, яка отримала копію рішення Національного банку про застосування заходу впливу у вигляді скликання позачергових зборів, забезпечує їх проведення не пізніше граничного терміну, визначеного таким рішенням.
44. Уповноважена Національним банком особа, яка бере участь у позачергових зборах учасників небанківської фінансової установи, має право брати участь в обговоренні питань, унесених до порядку денного позачергових зборів, які стосуються усунення порушень, що стали підставою для застосування заходу впливу.
45. Небанківська фінансова установа після проведення позачергових зборів учасників такої установи зобов'язана протягом п'яти (для акціонерних товариств - протягом 10) робочих днів із дня їх проведення надіслати до Національного банку в порядку, визначеному в пункті 25 розділу III цього Положення, примірник/копію протоколу позачергових зборів учасників небанківської фінансової установи, підписаного особою (особами), яка (які) відповідно до законів України має(ють) право підписувати протокол загальних зборів учасників небанківської фінансової установи.
46. Небанківська фінансова установа не пізніше ніж через 10 робочих днів із дня виконання рішення, прийнятого на позачергових зборах учасників такої установи, зобов'язана надіслати до Національного банку інформацію про результати виконання рішення позачергових зборів учасників небанківської фінансової установи.
VI. Накладення штрафу
47. Національний банк накладає штрафну санкцію (штраф) на учасника ринку небанківських фінансових послуг за правопорушення, передбачені статтями 41 та 41-1 Закону про фінансові послуги.
48. Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу), передбаченої (передбаченого) статтею 41 Закону про фінансові послуги, приймає уповноважена посадова особа Національного банку.
49. Національний банк застосовує штрафну санкцію за порушення, передбачене статтею 41 Закону про фінансові послуги, у порядку, визначеному статтею 42 Закону про фінансові послуги.
50. Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу), передбаченої статтею 41-1 Закону про фінансові послуги, приймає Правління/Комітет з питань нагляду в межах компетенції Національного банку, визначеної Законом про фінансові послуги.
( Пункт 50 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
51. Національний банк у разі виявлення факту порушення, зазначеного в статті 41-1 Закону про фінансові послуги:
1) у строки та в порядку, визначених нормативно-правовими актами Національного банку з питань інспектування, нагляду за додержанням вимог законодавства України щодо взаємодії із споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки), нагляду за додержанням законодавства України про захист прав споживачів фінансових послуг і контролю за дотриманням законодавства України про рекламу фінансових послуг, складає документ, у якому зафіксовано порушення, та забезпечує ознайомлення учасника ринку небанківських фінансових послуг із таким документом/надає його учаснику ринку небанківських фінансових послуг;
( Підпункт 1 пункту 51 розділу VI в редакції Постанови Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
2) не пізніше 45 календарних днів із дати складання документа, у якому зафіксовані порушення, готує проєкт рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на учасника ринку небанківських фінансових послуг та подає такий проєкт рішення разом із документом, у якому зафіксовані порушення, а також поясненнями (за наявності) керівника або уповноваженого представника учасника ринку небанківських фінансових послуг Правлінню/Комітету з питань нагляду для прийняття рішення.
( Підпункт 2 пункту 51 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
52. Правління/Комітет з питань нагляду приймає рішення про накладення на учасника ринку небанківських фінансових послуг штрафної санкції (штрафу), передбаченої статтею 41-1 Закону про фінансові послуги, у межах строку, визначеного в пункті 20 розділу III цього Положення.
( Пункт 52 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021 )
53. Рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) додатково до інформації, зазначеної в пункті 13 розділу III цього Положення, повинно містити:
1) розмір застосованої штрафної санкції (штрафу);
2) реквізити рахунку Національного банку, на який повинна бути перерахована сума штрафної санкції (штрафу), та строк, протягом якого учасник ринку небанківських фінансових послуг повинен сплатити штрафну санкцію (штраф) та повідомити про це Національний банк;
( Підпункт 2 пункту 53 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
3) відомості, передбачені статтею 4 Закону України "Про виконавче провадження".
54. Учасник ринку небанківських фінансових послуг, який добровільно виконав рішення про накладення штрафної санкції (штрафу), зобов'язаний подати Національному банку в порядку, визначеному в пункті 25 розділу III цього Положення, копії документів, що підтверджують сплату суми штрафної санкції (штрафу).
VII. Тимчасове зупинення або відкликання (анулювання) ліцензії
( Заголовок розділу VII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
55. Рішення про тимчасове зупинення ліцензії, рішення про відкликання (анулювання) ліцензії, уключаючи анулювання ліцензії на здійснення діяльності ЕКА (далі - рішення про відкликання ліцензії) приймає Правління/Комітет з питань нагляду.
( Пункт 55 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023; в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
56. Рішення про тимчасове зупинення ліцензії додатково до інформації, зазначеної в пункті 13 розділу III цього Положення, повинно містити строк, до якого учаснику ринку небанківських фінансових послуг необхідно усунути порушення, та подати Національному банку звіт про усунення порушення і засвідчені таким учасником документи, що підтверджують усунення порушення.
57. Учасник ринку небанківських фінансових послуг із дати набрання чинності рішенням про тимчасове зупинення ліцензії та до прийняття Національним банком рішення про поновлення дії ліцензії за результатами розгляду документів, визначених у пункті 62 розділу VII цього Положення, втрачає право:
1) укладати договори (продовжувати строк діючих договорів) про надання фінансових послуг із клієнтами щодо виду фінансових послуг, на провадження яких була видана ліцензія та дію якої тимчасово зупинено;
2) укладати договори (уносити зміни до діючих договорів) про надання фінансових послуг, що мають як наслідок збільшення зобов'язань учасника ринку небанківських фінансових послуг перед клієнтами щодо виду фінансових послуг, на провадження яких була видана ліцензія, уключаючи договори перестрахування.
58. Учасник ринку небанківських фінансових послуг із дня набрання чинності рішенням про відкликання ліцензії втрачає право:
1) укладати договори (продовжувати строк діючих договорів) про надання фінансових послуг із клієнтами щодо виду фінансових послуг, на провадження яких була видана ліцензія;
2) укладати договори (уносити зміни до діючих договорів) про надання фінансових послуг, які мають як наслідок збільшення зобов'язань учасника ринку небанківських фінансових послуг перед клієнтами щодо виду фінансових послуг, на провадження яких була видана ліцензія, уключаючи договори перестрахування.
ЕКА з дня набрання чинності рішенням про відкликання ліцензії втрачає право здійснювати усі види діяльності ЕКА, передбачені ліцензією ЕКА на здійснення страхування, перестрахування, надання гарантій, крім виконання ЕКА зобов’язань відповідно до пункту 60 розділу VII цього Положення.
( Пункт 58 розділу VII доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
59. Національний банк має право застосувати захід впливу у вигляді відкликання ліцензії, крім ліцензії на здійснення діяльності ЕКА, за наявності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 8, 11-17 частини першої статті 38-1 Закону про фінансові послуги, та у разі порушення законодавства про захист прав споживачів, відповідно до вимог частини першої статті 28 Закону про споживче кредитування.
( Абзац перший пункту 59 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
Національний банк має право застосувати захід впливу у вигляді відкликання ліцензії на здійснення діяльності ЕКА за наявності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 8, 10-13, 15, 16 частини першої статті 38-1 Закону про фінансові послуги.
( Пункт 59 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 74 від 09.07.2021; в редакції Постанови Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
60. Учасник ринку небанківських фінансових послуг, уключаючи ЕКА, у разі застосування до нього заходу впливу у вигляді тимчасового зупинення або відкликання ліцензії повинен виконувати свої зобов'язання за договорами з клієнтами щодо зазначеного в рішенні виду фінансових послуг, укладеними до дати набрання чинності рішенням про тимчасове зупинення або про відкликання ліцензії.
( Пункт 60 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 1 від 06.01.2023, № 42 від 31.03.2023 )
61. Учасник ринку небанківських фінансових послуг, крім ЕКА, не пізніше трьох робочих днів із дня набрання чинності рішенням про тимчасове зупинення або відкликання ліцензії зобов’язаний оприлюднити на власному вебсайті (вебсторінці) інформацію про:
1) дату набрання чинності таким рішенням;
2) втрату учасником ринку небанківських фінансових послуг права:
укладати договори (продовжувати строк діючих договорів) про надання фінансових послуг із клієнтами щодо виду фінансових послуг, на здійснення яких видана ліцензія;
укладати договори (уносити зміни до діючих договорів), які мають як наслідок збільшення зобов’язань учасника ринку небанківських фінансових послуг перед клієнтами щодо виду фінансових послуг, на здійснення яких видана ліцензія, уключаючи договори перестрахування.
ЕКА не пізніше трьох робочих днів із дня набрання чинності рішенням про відкликання ліцензії на здійснення діяльності ЕКА зобов’язане оприлюднити на офіційному вебсайті інформацію про дату набрання чинності таким рішенням та втрату права ЕКА здійснювати діяльність, передбачену частиною першою статті 6 Закону про ЕКА.
( Пункт 61 розділу VII в редакції Постанови Національного банку № 1 від 06.01.2023 )
62. Учасник ринку небанківських фінансових послуг для поновлення дії ліцензії, яка була тимчасово зупинена, до настання строку, зазначеного в рішенні про тимчасове зупинення ліцензії відповідно до пункту 56 розділу VII цього Положення, зобов'язаний подати Національному банку:
1) звіт про усунення порушення, який має містити інформацію про вжиті заходи для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення;
( Підпункт 1 пункту 62 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
2) засвідчені учасником ринку небанківських фінансових послуг документи, що підтверджують усунення порушень.
Національний банк має право вимагати від учасника ринку небанківських фінансових послуг надання додаткової інформації щодо усунення порушень з метою визначення можливості поновлення такому учаснику дії ліцензії.
63. Національний банк у разі усунення учасником ринку небанківських фінансових послуг порушень законодавства України, які були підставою для прийняття рішення про тимчасове зупинення ліцензії, та надання таким учасником документів, визначених у пункті 62 розділу VII цього Положення:
1) приймає рішення про поновлення дії ліцензії не пізніше 20 робочих днів із дня отримання Національним банком від учасника ринку небанківських фінансових послуг документів, визначених у пункті 62 розділу VII цього Положення;
( Підпункт 1 пункту 63 розділу VII в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
2) не пізніше двох робочих днів із дня прийняття рішення про поновлення дії ліцензії:
оприлюднює інформацію про прийняте рішення на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку;
повідомляє учасника ринку небанківських фінансових послуг про прийняте рішення в порядку, визначеному в підпункті 2 пункту 15 розділу III цього Положення.
63-1. Перебіг строку прийняття рішення про поновлення дії ліцензії, яка була тимчасово зупинена, зупиняється:
1) на строк до отримання Національним банком додаткових/уточнюючих документів, інформації, пояснень та поновлюється з дня, наступного за днем їх отримання;
2) у разі прийняття Національним банком рішення про проведення позапланової інспекційної перевірки учасника ринку небанківських фінансових послуг, який надав документи, визначені в пункті 62 розділу VII цього Положення, і поновлюється з дати розгляду Комітетом з питань нагляду результатів такої позапланової інспекційної перевірки.
( Розділ VII доповнено новим пунктом 63-1 згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
64. Дія виданої учаснику ринку небанківських фінансових послуг ліцензії, що була тимчасово зупинена, поновлюється з дати набрання чинності рішенням про поновлення дії ліцензії, зазначеної в рішенні.
VIII. Відсторонення керівництва від управління небанківською фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації
65. Рішення про відсторонення керівництва від управління небанківською фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації (далі - рішення про призначення тимчасової адміністрації) приймає Правління/Комітет з питань нагляду.
Рішення про призначення тимчасової адміністрації приймається за наявності підстав, визначених статтею 46 Закону про фінансові послуги.
66. Ознаками систематичного порушення небанківською фінансовою установою законних вимог Національного банку, наявність яких може бути підставою для прийняття Національним банком рішення про призначення тимчасової адміністрації згідно з пунктом 1 частини першої статті 46 Закону про фінансові послуги, є:
1) невиконання небанківською фінансовою установою протягом останніх 12 місяців двох або більше законних вимог Національного банку, визначених у пунктах 15, 19 частини першої статті 28 та/або частиною шостою статті 29 Закону про фінансові послуги;
2) невиконання небанківською фінансовою установою протягом останніх 12 місяців двох або більше заходів впливу Національного банку у вигляді зобов’язання вжити заходів для усунення порушення та/або вжити заходів для усунення причин, що сприяли вчиненню порушення, або тимчасового зупинення ліцензії;
3) повторне вчинення небанківською фінансовою установою порушення законодавства про фінансові послуги в частині дотримання обов’язкових критеріїв і нормативів достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій та інших показників і вимог, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами протягом 90 днів з дня застосування Національним банком заходів впливу за порушення, визначені в підпункті 3 пункту 66 розділу VIII цього Положення.
( Пункт 66 розділу VIII в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
67. Рішення про призначення тимчасової адміністрації додатково до інформації, зазначеної в пункті 13 розділу III цього Положення, повинно містити:
1) прізвище, ім'я, по батькові, місце реєстрації чи перебування, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті) та посади осіб зі складу керівництва фінансової установи, щодо яких прийнято рішення про відсторонення від управління фінансовою установою;
2) підставу застосування заходу впливу з її детальним описом;
3) відомості про тимчасового адміністратора/керівника тимчасової адміністрації:
для фізичної особи:
прізвище, ім'я, по батькові;
серія та номер паспорта;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);
для юридичної особи:
найменування;
місцезнаходження;
ідентифікаційний код за ЄДПРОУ;
4) завдання тимчасової адміністрації;
5) обсяг повноважень тимчасової адміністрації. Вимоги щодо обсягу повноважень тимчасової адміністрації встановлюються нормативно - правовим актом Національного банку з питання особливостей застосування Національним банком заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації;
6) строк, на який призначається тимчасова адміністрація;
7) порядок оплати праці/винагороди тимчасового адміністратора;
8) періодичність звітування тимчасового адміністратора перед Національним банком;
9) строк пред'явлення рішення до виконання.
68. Рішення про призначення тимчасової адміністрації набирає чинності з дня його прийняття Національним банком. Засвідчена належним чином паперова копія рішення про призначення тимчасової адміністрації негайно вручається тимчасовому адміністратору (керівнику тимчасової адміністрації) під його підпис на другій копії такого рішення, що залишається в Національного банку, із зазначенням дати та часу отримання.
69. Особа, яка одержала копію рішення про призначення тимчасової адміністрації, у разі відмови або неможливості виконання повноважень тимчасового адміністратора повинна негайно, але не пізніше наступного робочого дня повернути одержану копію рішення про призначення тимчасової адміністрації до Національного банку. Зазначена особа не має права розголошувати інформацію, що стала їй відома у зв'язку з ознайомленням з копією рішення про призначення тимчасової адміністрації, за винятком випадків, передбачених законами України.
70. Протягом трьох робочих днів після набрання чинності рішенням про призначення тимчасової адміністрації/дострокову відміну рішення про призначення тимчасової адміністрації Національний банк оприлюднює повідомлення про це на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
71. Рішення про призначення тимчасової адміністрації є виконавчим документом.
Тимчасовий адміністратор у разі неможливості приступити до виконання своїх повноважень через перешкоди з боку керівництва небанківської фінансової установи або інших осіб негайно, але не пізніше наступного робочого дня звертається до відповідного органу державної виконавчої служби із заявою про примусове виконання рішення про призначення тимчасової адміністрації.
72. Юридичним та фізичним особам забороняється перешкоджати здійсненню тимчасовим адміністратором своїх повноважень.
73. Національний банк має право в будь-який час протягом строку, на який призначена тимчасова адміністрація:
1) відповідно до вимог Закону про фінансові послуги усунути тимчасового адміністратора від виконання своїх обов'язків/припинити виконання тимчасовим адміністратором своїх обов'язків та призначити нового тимчасового адміністратора;
2) за пропозицією тимчасового адміністратора прийняти рішення про дострокову відміну застосованого заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління небанківською фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації.
IX. Затвердження плану відновлення фінансової стабільності
74. Рішення про затвердження плану відновлення фінансової стабільності небанківської фінансової установи приймає Правління/Комітет з питань нагляду.
Рішення приймається за ініціативою небанківської фінансової установи, що:
1) порушила вимоги щодо мінімального розміру власного/регулятивного капіталу, обов'язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності (уключаючи умови забезпечення платоспроможності страховика), ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій, інші показники і вимоги, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами, установлені законами та/або нормативно-правовими актами Національного банку, та/або вимогами законодавства України щодо формування резервного капіталу та інших обов'язкових резервів;
2) звернулася до Національного банку у формі листа з повідомленням про намір розробити та затвердити план відновлення фінансової стабільності (далі - лист про наміри);
3) підготувала та надіслала до Національного банку затверджений уповноваженим органом небанківської фінансової установи план відновлення фінансової стабільності такої установи.
75. Небанківська фінансова установа для затвердження плану відновлення фінансової стабільності:
1) протягом п'яти робочих днів із дня отримання від Національного банку документа, у якому зафіксовані порушення, визначені в підпункті 1 пункту 74 розділу IX цього Положення, звертається до Національного банку з листом про наміри;
2) протягом 20 робочих днів із дня отримання від Національного банку документа, у якому зафіксовані порушення, визначені в підпункті 1 пункту 74 розділу IX цього Положення, готує та направляє до Національного банку затверджений уповноваженим органом небанківської фінансової установи план відновлення фінансової стабільності небанківської фінансової установи.
76. План відновлення фінансової стабільності небанківської фінансової установи повинен містити:
1) аналіз причин, які призвели до порушення;
2) помісячний графік відновлення порушених нормативів, інших показників фінансового стану небанківської фінансової установи до повного усунення порушення в межах строку виконання плану відновлення фінансової стабільності;
3) детальний опис заходів щодо виконання плану відновлення фінансової стабільності;
4) строки виконання плану відновлення фінансової стабільності;
5) порядок і форму звітування про виконання плану відновлення фінансової стабільності;
6) ключові показники, яких планується досягти під час виконання плану відновлення фінансової стабільності, їх прогнозні значення та строки досягнення;
7) ризики, що впливають на виконання плану відновлення фінансової стабільності, та заходи, яких уживатиме небанківська фінансова установа для запобігання та мінімізації таких ризиків.
План відновлення фінансової стабільності кредитної спілки наведено в додатку до цього Положення.
( Пункт 76 розділу IX доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
77. План відновлення фінансової стабільності небанківської фінансової установи:
1) може містити інші положення, спрямовані на відновлення фінансової стабільності та усунення виявлених порушень законодавства України про фінансові послуги;
2) засвідчується підписами керівника, а також головного бухгалтера небанківської фінансової установи/особи, яка здійснювала актуарні розрахунки (у разі здійснення таких розрахунків для страховика). Така особа має відповідати кваліфікаційним вимогам до осіб, які можуть займатися актуарними розрахунками та посвідчувати їх, відповідно до законодавства.
Страховик під час складання додатків до Плану відновлення фінансової стабільності має впевнитися є чи немає потреби додавати до нього документ, визначений в підпункті 2 пункту 78 розділу IX цього Положення.
( Пункт 77 розділу IX в редакції Постанови Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
78. До плану відновлення фінансової стабільності небанківської фінансової установи додаються:
1) прогнозна фінансова звітність та дані звітності небанківської фінансової установи, складені станом на кінець кожного місяця в межах строків виконання плану відновлення фінансової стабільності;
( Підпункт 1 пункту 78 розділу IX із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку № 42 від 31.03.2023 )
2) засвідчена небанківською фінансовою установою копія документа, що підтверджує схвалення плану відновлення фінансової стабільності наглядовою радою (подається в разі створення наглядової ради).

................
Перейти до повного тексту