- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 вересня 2021 р. № 977
Київ
Про затвердження Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах
Відповідно до абзацу одинадцятого частини першої
статті 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Методику визначення заборгованості з різниці в тарифах, що додається.
2. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури за участю Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснювати роз’яснення щодо застосування Методики, затвердженої цією постановою.
Прем'єр-міністр України | Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 37 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 15 вересня 2021 р. № 977
МЕТОДИКА
визначення заборгованості з різниці в тарифах
Загальні положення
1. Ця Методика встановлює порядок визначення заборгованості з різниці в тарифах на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, в тому числі вироблену з використанням альтернативних джерел енергії, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі у разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися відповідним категоріям споживачів, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідним категоріям споживачів, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування (далі - заборгованість з різниці в тарифах).
2. Ця Методика застосовується теплопостачальними та теплогенеруючими організаціями, підприємствами централізованого водопостачання і водовідведення (далі - суб’єкти господарювання), що здійснюють виробництво, транспортування та постачання теплової енергії та надання відповідних комунальних послуг населенню, організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, що постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення населенню, а також організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам.
Ця Методика не застосовується суб’єктами господарювання під час визначення витрат та/або втрат, понесених внаслідок воєнних дій та з метою запобігання настанню гуманітарних кризових ситуацій, до яких відносяться витрати на ремонт пошкоджених виробничих потужностей, втрати від зменшення кількості абонентів та/або обсягу наданих послуг, втрати від зниження рівня розрахунків, що утворилися (утворяться) за періоди з 1 лютого 2022 р. по останнє число шостого місяця після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано.
3. У цій Методиці термін "уповноважені органи" означає органи державної влади чи органи місцевого самоврядування, уповноважені встановлювати тарифи на теплову енергію та комунальні послуги.
4. Обсяг заборгованості з різниці в тарифах визначається станом на 1 червня 2021 р. окремо за кожен календарний рік (з 1 січня по 31 грудня) та за п’ять місяців 2021 р. на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, в тому числі вироблену з використанням альтернативних джерел енергії, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі у разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі - теплова енергія, комунальні послуги) в розрізі відповідних категорій споживачів (населення, установи і організації, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів).
Обсяг заборгованості з різниці в тарифах, утвореної після 1 червня 2021 р., визначається станом на 1 липня 2022 р. за теплову енергію, комунальні послуги в розрізі відповідних категорій споживачів (населення, установи і організації, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійні організації, інші споживачі).
У подальшому обсяг заборгованості з різниці в тарифах на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (у тому числі у разі заміни сторони у зобов’язанні та/або у разі правонаступництва) визначається:
протягом воєнного стану - за календарний квартал (станом на перше число місяця, наступного за звітним кварталом);
після припинення або скасування воєнного стану - за шість місяців після припинення або скасування воєнного стану (станом на 1 число сьомого місяця після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано).
Розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах здійснюється без урахування податку на додану вартість.
5. Розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах здійснюється суб’єктами господарювання виходячи із встановлених уповноваженим органом тарифів на теплову енергію, комунальні послуги, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, установам і організаціям, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, що постачають теплову енергію, надають комунальні послуги населенню, а також організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам, відповідно до щорічної звітності, враховуючи період, протягом якого діяв та застосовувався відповідний тариф до споживача.
Не підлягають перерахунку у 2022 році та наступних періодах обсяги заборгованості з різниці в тарифах, що утворені до 1 червня 2021 р. та узгоджені у 2021 році територіальними комісіями з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах, крім окремих випадків, що обумовлені виключно результатами перевірок контролюючих органів та судовими рішеннями.
Механізм визначення обсягу заборгованості з різниці в тарифах
7. Обсяг заборгованості з різниці в тарифах визначається суб’єктами господарювання як різниця між фактичними витратами (з урахуванням витрат інвестиційної діяльності та фінансових витрат, пов’язаних з інвестиційною діяльністю) на теплову енергію, комунальні послуги, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, установам і організаціям, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, які надають населенню, організаціям та установам, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів, релігійним організаціям, іншим споживачам такі послуги (далі - фактичні витрати), і фактичними нарахуваннями згідно з тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування відповідно до порядків (методик) формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, надання комунальних послуг, затверджених Кабінетом Міністрів України, НКРЕ або НКРЕКП відповідно до їх повноважень, визначених законом, та застосовувалися суб’єктами господарювання до відповідної категорії споживачів.
Обсяг заборгованості з різниці в тарифах зменшується на:
суми трансфертів та фінансової допомоги з державного бюджету, фактично отриманих для фінансування витрат, які безпосередньо пов’язані з операційною (основною) діяльністю суб’єкта господарювання, зокрема витрат згідно із складовими встановлених тарифів, понесених у розрахунковому періоді, за який визначається заборгованість з різниці в тарифах;
суму коштів, фактично отриманих, та/або тих, що підлягають відшкодуванню з державного бюджету за рішення суду у зв’язку із заподіяною суб’єкту господарювання шкодою через незаконні рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб.
Під час визначення суми трансфертів та фінансової допомоги з державного бюджету, на які зменшується обсяг заборгованості з різниці в тарифах, необхідно враховувати розподіл суми трансфертів та фінансової допомоги, отриманих з державного бюджету, між усіма категоріями споживачів теплової енергії (в розрізі ліцензованих видів діяльності), комунальних послуг. Зазначений розподіл здійснюється пропорційно обсягам реалізації теплової енергії, надання комунальних послуг кожній категорії споживачів.
Розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах здійснюється суб’єктом господарювання окремо за періодами її утворення та оформляється згідно з додатками 1-5.
8. Фактичні нарахування визначаються суб’єктами господарювання виходячи із встановлених уповноваженими органами тарифів на теплову енергію, комунальні послуги (без урахування податку на додану вартість), розрахованих за вимогами порядків формування тарифів, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 липня 2006 р.
№ 955 "Про затвердження Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води" (Офіційний вісник України, 2006 р., № 28, ст. 2019), від 12 липня 2006 р.
№ 959 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення" (Офіційний вісник України, 2006 р., № 28, ст. 2021), від 1 червня 2011 р.
№ 869 "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 62, ст. 2472); постановами НКРЕ від 12 жовтня 2005 р.
№ 896 "Про затвердження Порядку розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС та на установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії", від 12 жовтня 2005 р.
№ 897 "Про затвердження Порядку розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється когенераційними установками", від 17 лютого 2011 р.
№ 242 "Про затвердження Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання", від 17 лютого 2011 р.
№ 243 "Про затвердження Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення"; постановами НКРЕКП від 24 березня 2016 р.
№ 377 "Про затвердження Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води", від 10 березня 2016 р.
№ 302 "Про затвердження Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення", від 10 березня 2016 р.
№ 303 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)", від 1 серпня 2017 р.
№ 990 "Про затвердження Методики формування, розрахунку та встановлення тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на атомних електростанціях", від 1 серпня 2017 р.
№ 991 "Про затвердження Методики формування, розрахунку та встановлення тарифів на електричну та (або) теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, теплових електростанціях та когенераційних установках", від 25 червня 2019 р.
№ 1174 "Про затвердження Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання", від 8 квітня 2020 р.
№ 767 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послугу з постачання гарячої води".
................Перейти до повного тексту