1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
10.03.2016 № 302
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2016 р.
за № 593/28723
Про затвердження Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1341 від 02.11.2017 № 339 від 14.03.2019 № 486 від 25.02.2020 № 1417 від 10.11.2022 № 1496 від 15.08.2023 )
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 частини першої статті 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", абзацу п’ятого підпункту 5 пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 )
2. Департаменту із регулювання відносин у сфері централізованого водопостачання та водовідведення забезпечити подання цієї постанови на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Голова Комісії

Д. Вовк
ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра
регіонального розвитку, будівництва
та житлово-комунального господарства України

Голова Антимонопольного
комітету України

Голова Державної
регуляторної служби України




В.А. Негода


Ю. Терентьєв


К.М. Ляпіна
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних
послуг
10.03.2016 № 302
(у редакції постанови НКРЕКП
14.03.2019 № 339
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 квітня 2016 р.
за № 593/28723
ПОРЯДОК
формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення
( У тексті Порядку слова "інвестиційна програма" у всіх відмінках замінено словами та знаками "інвестиційна програма (інвестиційний проект)" у відповідних відмінках згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для суб’єктів природних монополій, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, ліцензування якої здійснюється НКРЕКП.
1.2. Цей Порядок застосовується під час установлення НКРЕКП тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для суб’єктів природних монополій, зазначених у пункті 1.1 цієї глави, та поширюється на цих суб’єктів під час розрахунку таких тарифів.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
актуалізація витрат - приведення цін (тарифів) на матеріальні ресурси та інших показників, що використовуються у розрахунках тарифів, до їх актуальних значень відповідно до вимог цього Порядку;
базовий період - календарний рік, який передує планованому періоду;
витрати загального призначення - витрати, пов’язані з провадженням ліцензіатом більше ніж одного виду господарської діяльності та які розподіляються на основі баз розподілу, встановлених ліцензіатом та встановлених (погоджених) НКРЕКП для цілей формування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення;
звітний період - період, дані якого використовуються в розрахунках на планований період (календарний рік, що передує базовому періоду, або інший, узгоджений з НКРЕКП, період);
ліцензіат - суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення;
операційна діяльність - основна діяльність ліцензіата, а також інші види діяльності, що не є інвестиційною чи фінансовою діяльністю;
планований період - період тривалістю 12 місяців (з 01 січня по 31 грудня), на який встановлюються тарифи;
споживачі, які є суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення - ліцензіати, які придбавають в іншого ліцензіата питну воду з метою її подальшої реалізації споживачам та/або подають стічні води для централізованого водовідведення іншому ліцензіату за тарифами, розрахованими відповідно до глав 4 та 5 цього Порядку;
споживачі, які не є суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення - фізичні чи юридичні особи, які отримують або мають намір отримувати централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення;
структура тарифів - складові економічно обґрунтованих витрат, пов’язаних із провадженням у планованому періоді ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які групуються за статтями, визначеними НКРЕКП відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, що затверджені Мінфіном, складові планованого прибутку, коригування витрат (компенсація або зменшення витрат) та зменшення складових тарифу, що передбачалися для здійснення заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту), на основі яких розраховуються та встановлюються тарифи;
( Абзац одинадцятий пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020, № 1496 від 15.08.2023 )
тарифи на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення - вартість одиниці (1 куб. м) централізованого водопостачання чи централізованого водовідведення відповідної якості як грошовий вираз суми планованих економічно обґрунтованих витрат, планованого прибутку, коригування витрат (компенсація або зменшення витрат) та зменшення складових тарифу, що передбачалися для здійснення заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту).
( Абзац дванадцятий пункту 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020, № 1496 від 15.08.2023 )
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення".
1.4. Формування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення здійснюється з урахуванням витрат за кожним видом ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, облік яких ведеться ліцензіатом окремо.
1.5. Ліцензіат здійснює розподіл витрат між видами діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідно до установлених цим Порядком вимог.
1.6. До тарифів включаються витрати, які згідно з Податковим кодексом України враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств.
1.7. Зміна тарифів може проводитись за обставин, що впливають або можуть вплинути на результати діяльності ліцензіата в період регулювання, а саме у випадках:
зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих складових структури тарифів з причин, які не залежать від ліцензіата, а саме збільшення або зменшення мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, податків, зборів, платежів, підвищення або зниження цін (тарифів) на реагенти, паливно-енергетичні ресурси, придбання води в інших суб’єктів господарювання та/або очищення власних стічних вод іншими суб’єктами господарювання, курсу валют за наявності зобов’язань по запозиченнях (кредитах, позиках) міжнародних фінансових організацій;
зміни обсягів послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, урахованих при встановленні діючих тарифів;
зміни в установленому порядку інвестиційної програми (інвестиційного проекту) ліцензіата;
невиконання ліцензіатом інвестиційної програми (інвестиційного проекту), яка була врахована в чинних тарифах, що є підставою для вилучення зі структури тарифів невикористаних коштів, які були передбачені на реалізацію інвестиційної програми (інвестиційного проекту), або врахування цих коштів як джерела фінансування інвестиційної програми (інвестиційного проекту) на планований період;
недотримання ліцензіатом структури витрат згідно зі статтями, затвердженими в тарифах на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення, а також використання коштів, отриманих за рахунок діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, не за цільовим призначенням;
наявності в діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення перехресного субсидіювання між нею та іншими видами господарської діяльності ліцензіата.
Заява про встановлення тарифів шляхом коригування окремих їх складових, відповідні розрахунки та підтверджуючі документи подаються до НКРЕКП відповідно до Процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 24 березня 2016 року № 364, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2016 року за № 643/28773.
( Пункт 1.7 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 )
1.8. Кошти, що були зекономлені протягом строку дії тарифів у результаті здійснення заходів, спрямованих на економію паливно-енергетичних ресурсів, оплату праці та інших ресурсів, можуть використовуватися ліцензіатом для фінансування заходів, направлених на скорочення питомих витрат паливно-енергетичних та інших матеріальних ресурсів, у тому числі на винагороду за енергосервісними договорами, для здійснення комплексу енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів відновлення активів, які відображені в інвестиційній програмі (інвестиційному проекту).
( Абзац перший пункту 1.8 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1417 від 10.11.2022 )
Ліцензіати, які впровадили передбачені довгостроковою інвестиційною програмою (інвестиційним проектом) та планом розвитку заходи щодо економії енергетичних та трудових ресурсів за рахунок кредитних коштів, можуть використовувати зекономлені ресурси (у кількісних показниках) протягом строку окупності таких заходів для забезпечення виконання кредитних зобов’язань відповідно до вимог порядку розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм (інвестиційних проектів) суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
( Пункт 1.8 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 )
1.9. Для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення ліцензіат подає до НКРЕКП у термін до 01 червня кожного року у друкованому та електронному вигляді заяву про встановлення тарифів та розрахунки тарифів за встановленими формами з підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися для розрахунків.
( Пункт 1.10 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 ) ( Пункт 1.11 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 ) ( Пункт 1.12 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 ) ( Пункт 1.13 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 ) ( Пункт 1.14 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 )
1.10. У разі якщо ліцензіат не надав до НКРЕКП у встановлений пунктом 1.9 цієї глави термін відповідну заяву та розрахунки тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення, НКРЕКП на підставі даних звітності за звітний та базовий періоди, наданих до НКРЕКП розрахунків за звітний та базовий періоди може самостійно визначити та встановити тарифи. У цьому випадку не застосовується прогноз індексу цін виробників промислової продукції, а також прогноз індексу споживчих цін при визначенні планованих витрат.
( Пункт 1.10 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 )
1.11. При невиконанні заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту) за попередній до базового період у структурі тарифів на планований період може бути передбачено зменшення складових тарифів на суму коштів відповідного невиконання, передбачених структурою тарифів попередніх до базового періодів, за результатами аналізу наданих ліцензіатом звітів про виконання інвестиційної програми (інвестиційного проекту) та/або за результатами здійснених заходів контролю.
1.12. За результатами здійснення заходів контролю НКРЕКП може прийняти рішення щодо включення до структури тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення компенсації витрат або зменшення складових тарифів у разі використання коштів не за цільовим призначенням, економії або перевитрат коштів за статтями витрат, що призводить до невідповідності фактичних складових затвердженій структурі тарифів.
( Главу 1 доповнено новим пунктом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 )
1.13. При встановленні фактів невиконання заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту) за попередній до базового період НКРЕКП за результатами аналізу наданих ліцензіатом звітів про виконання інвестиційної програми (інвестиційного проекту) та/або за результатами здійснених заходів контролю може самостійно прийняти рішення про коригування чинних тарифів на суму коштів відповідного невиконання.
1.14. При виявленні недостовірності даних базового та звітного періоду, які надавались ліцензіатом для встановлення тарифів, у планованому періоді відповідна складова структури тарифів зменшується на обсяг витрат недостовірного значення.
( Пункт глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 )
1.15. При формуванні тарифів планованого періоду враховується компенсація або зменшення складових, у тому числі, що передбачалися для здійснення заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту) та були враховані в тарифах, які діяли до планованого періоду, з урахуванням фактичного строку їх дії.
( Пункт глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 )
2. Загальні вимоги до формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення
2.1. Формування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства, з урахуванням фактичних даних та основних особливостей технологічних процесів конкретного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків, зборів, платежів, цін (тарифів) на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді.
Ціни (тарифи) на матеріальні ресурси та послуги сторонніх організацій можуть бути прийняті до розрахунку тарифів з урахуванням прогнозів індексу цін виробників промислової продукції.
Прогнозна ціна ресурсу/послуги (ЦП ) визначається за формулою
див. зображення
(1)
де ЦФ - фактична ціна (тариф) ресурсу (послуги) на дату подання заяви про встановлення тарифів або актуалізації витрат;
ІБП - прогноз індексу цін виробників промислової продукції на базовий період;
М - кількість повних місяців з дати реєстрації заяви про встановлення тарифів або актуалізації витрат до кінця базового періоду;
ІП - прогноз індексу цін виробників промислової продукції на планований період.
Ця формула не застосовується при визначенні прогнозної ціни на електричну енергію.
( Абзац дев'ятий пункту 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 )
За наявності прогнозу індексу цін виробників промислової продукції за декількома сценаріями застосовується його найменший розмір.
У разі відсутності прогнозу індексу цін виробників промислової продукції на планований період для визначення прогнозної ціни (тарифу) ресурсу (послуги) може використовуватися прогноз індексу цін виробників промислової продукції за базовий період.
Вартість електричної енергії визначається з урахуванням цін на ринку електричної енергії.
( Пункт 2.1 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 )
2.2. Протягом періоду розгляду заяви про встановлення тарифів, відповідних розрахунків та підтверджуючих документів і встановлення тарифів з урахуванням усіх економічно обґрунтованих витрат у разі змін у законодавстві або договірних умовах плановані витрати ліцензованої діяльності на оплату праці, сплату внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, паливно-енергетичні ресурси, реагенти, придбання води в інших суб’єктів господарювання та/або очищення власних стічних вод іншими суб’єктами господарювання, зі сплати податків, зборів, платежів, внесків на регулювання, курсу валют за зверненням ліцензіата з відповідними розрахунковими матеріалами можуть бути актуалізовані. Така актуалізація має відбутись не пізніше ніж за 5 робочих днів до проведення відкритих обговорень (слухань) проекту рішення НКРЕКП про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення.
Під час актуалізації застосовуються наявні на дату такої актуалізації норми законодавства, що стосуються планованого періоду, а також актуальні значення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, мінімальної заробітної плати, індексу цін виробників промислової продукції (грудень до грудня попереднього року), індексу споживчих цін (у середньому до попереднього року), цін на активну електричну енергію, ставок податків, зборів, платежів, вартості основних ресурсів за договорами, фактичної чисельності працівників ліцензіата.
( Абзац другий пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1417 від 10.11.2022 )
Актуалізація витрат на електричну енергію, придбання води в інших суб’єктів господарювання та/або очищення власних стічних вод іншими суб’єктами господарювання може здійснюватися за ініціативою НКРЕКП.
2.3. Річні плани ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення складаються окремо за видами такої діяльності (централізоване водопостачання, централізоване водовідведення) на підставі фактичних та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з урахуванням укладених зі споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів, зокрема:
( Абзац перший пункту 2.3 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1417 від 10.11.2022 )
зміни обсягів централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення в результаті економічного розвитку населеного пункту;
здійснення заходів щодо зменшення обсягу витрат на технологічні потреби у питній воді та її втрат у процесі виробництва і транспортування, оснащення приладами обліку використання водних ресурсів, виробництва та реалізації питної води, підвищення вимог щодо якості послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення;
удосконалення технологічних процесів підйому та/або подачі води, транспортування та очищення води і стічних вод у результаті автоматизації та механізації виробництва, заміни мереж і обладнання, застосування енергозберігаючих технологій;
підвищення рівня організації виробництва та поліпшення умов праці у зв’язку з удосконаленням операційно-виробничого планування, систем управління, поліпшенням матеріально-технічного забезпечення господарської діяльності та з урахуванням вимог щодо економії паливно-енергетичних ресурсів.
Річні плани ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення погоджуються в установленому законодавством порядку.
Загальний обсяг втрат та витрат питної води, що враховується при складанні річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, не має перевищувати рівнів, установлених законодавством.
При складанні річного плану ліцензованої діяльності, величина втрат та витрат питної води враховуються на рівні фактичних показників попередніх періодів, але не вище нормативних значень. При зміні технологічного процесу в річному плані можуть бути враховані показники базового періоду або плановані величини, які не перевищують наявні нормативні значення.
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1417 від 10.11.2022 )
2.4. Розрахунки тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення проводяться шляхом ділення суми річних планованих витрат повної собівартості, річного планованого прибутку, суми коригування витрат (компенсації або зменшення витрат) та суми зменшення складових тарифу, що передбачалися для здійснення заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту), на планований річний обсяг централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, визначений річними планами ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення згідно з пунктом 2.3 цієї глави.
( Пункт 2.4 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020, № 1496 від 15.08.2023 )
2.5. Калькулювання планованих витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, планованого прибутку, коригування витрат (компенсації або зменшення витрат) та зменшення складових тарифу, що передбачалися для здійснення заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту), здійснюється у розрахунку на 12 місяців.
( Пункт 2.5 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020, № 1496 від 15.08.2023 )
2.6. Планування витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, здійснюється з урахуванням планованих витрат операційної діяльності та фінансових витрат, пов’язаних з діяльністю з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення. Плановані витрати групуються відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затверджених Мінфіном.
До планованих витрат операційної діяльності включаються:
планована виробнича собівартість централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення;
плановані адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати, пов’язані з централізованим водопостачанням та/або централізованим водовідведенням.
2.7. Планування витрат здійснюється із застосуванням нормативного методу на підставі державних і галузевих нормативів використання матеріальних, у тому числі паливно-енергетичних, ресурсів, норм з оплати праці, нормативів витрат з управління та обслуговування виробництва з урахуванням фактичних показників попередніх періодів та прогнозу індексу цін виробників промислової продукції на базовий та планований періоди відповідно до пункту 2.1 цієї глави.
Витрати, об’єктивне нормування яких неможливе, плануються з урахуванням економічно обґрунтованих витрат за попередні періоди, прогнозів індексу цін виробників промислової продукції та кошторисів.
( Абзац другий пункту 2.7 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1417 від 10.11.2022 )
2.8. До повної планованої собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення включаються витрати на ремонт основних засобів (окрім витрат, пов’язаних з поліпшенням основних засобів, що призводять до збільшення майбутніх економічних вигід від їх використання відносно первісно очікуваних та, відповідно, збільшують їх первісну вартість) з урахуванням витрат базового та звітного періоду, планів попереджувальних ремонтів, проектно-кошторисної документації або кошторисів.
( Пункт 2.8 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020 ) ( Пункт 2.9 глави 2 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 ) ( Пункт 2.10 глави 2 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1496 від 15.08.2023 )
2.9. До тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення може включатися планований прибуток.
Планований прибуток визначається як сума коштів, що додається до суми повної планованої собівартості і спрямовується на здійснення заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту), погашення основної суми запозичень (кредитів, позик), узгоджених з НКРЕКП, та/або забезпечення необхідного рівня прибутковості капіталу власників, відшкодування витрат з податку на прибуток та забезпечення обігових коштів.
( Абзац другий пункту глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 486 від 25.02.2020, № 1496 від 15.08.2023 )
Планування складової прибутку, що передбачається для здійснення заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту), провадиться відповідно до інвестиційної програми (інвестиційного проекту) ліцензіата, затвердженої згідно з його установчими документами і погодженої органами місцевого самоврядування та схваленої НКРЕКП в установленому порядку.
У тарифах на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення можуть ураховуватись обігові кошти за рахунок планованого прибутку в розмірі не більшому 2 % від повної планованої собівартості.
При плануванні застосування авансової системи платежів за електричну енергію в тарифах на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення разово можуть ураховуватись обігові кошти для здійснення таких платежів у розмірі не більшому 1 % від повної планованої собівартості.
2.10. У разі неподання ліцензіатом на схвалення до НКРЕКП у встановлені законодавством строки інвестиційної програми (інвестиційного проекту) на планований період при формуванні тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення плановані витрати на ремонт зменшуються на суму планованої амортизації, що визначена відповідно до цього Порядку.
2.11. Витрати на матеріальні ресурси можуть бути актуалізовані при коригуванні тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення протягом періоду розгляду заяви про встановлення тарифів, відповідних розрахунків та підтверджуючих документів і встановленні з урахуванням вимог пункту 2.2 цієї глави.
2.12. Розподіл витрат між видами діяльності:
1) витратами відповідного ліцензованого виду діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення визнаються витрати, що безпосередньо пов’язані з провадженням цих видів діяльності або визначені шляхом розподілу на обґрунтованій та послідовній основі;
2) витратами будь-якого іншого виду діяльності, крім ліцензованих видів діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, визнаються витрати, що безпосередньо пов’язані із провадженням іншого виду діяльності або визначені шляхом розподілу на обґрунтованій та послідовній основі;
3) розподіл витрат загального призначення між видами діяльності здійснюється в такій послідовності:
розподіл витрат загального призначення на витрати, що будуть віднесені в цілому до повної собівартості централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, і витрати, що будуть у цілому віднесені до собівартості всіх інших видів господарської діяльності, здійснюється з використанням обраної ліцензіатом бази розподілу, зазначеної в розпорядчому документі про облікову політику та узгодженої з НКРЕКП;
розподіл витрат загального призначення, що в цілому відносяться до повної собівартості централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, між цими видами діяльності здійснюється з використанням баз розподілу, встановлених НКРЕКП для цілей формування тарифів, тобто пропорційно прямим витратам (для розподілу загальновиробничих витрат) або виробничій собівартості (для розподілу адміністративних витрат, витрат на збут та інших операційних витрат);
У разі неможливості або економічної недоцільності застосування визначених цим Порядком баз розподілу ліцензіат погоджує з НКРЕКП інші бази з відповідним обґрунтуванням їх вибору.
3. Розрахунок річних планованих витрат, що включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення
3.1. До складу планованої виробничої собівартості включаються:
1) прямі матеріальні витрати:
витрати, пов’язані з використанням електричної енергії (у тому числі реактивної та активної) для технологічних потреб, що визначаються виходячи з обсягів підйому та/або подачі води, пропускання стічних вод, їх очищення, норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до галузевих нормативів та вимог законодавства, з урахуванням фактичного обсягу споживання за попередні періоди, планованого ефекту від виконання заходів з енергозбереження, у тому числі за енергосервісними договорами для здійснення комплексу енергозберігаючих (енергоефективних) та інших заходів, спрямованих на скорочення споживання та/або витрат на оплату паливно-енергетичних ресурсів, заходів інвестиційної програми (інвестиційного проекту), особливостей технологічних процесів, які застосовуються на відповідному підприємстві, та цін на електричну енергію у планованому періоді, що визначаються з урахуванням положень пункту 2.1 глави 2 цього Порядку або на підставі прогнозу НКРЕКП;
витрати на придбання води в інших суб’єктів господарювання та/або очищення власних стічних вод іншими суб’єктами господарювання, які плануються відповідно до укладених договорів, виходячи з необхідного обсягу подачі питної води та/або обсягу відведення стічних вод, що передбачені річним планом ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, і діючих цін (тарифів) підприємств-постачальників (або прогнозних цін (тарифів), якщо підприємство-постачальник є ліцензіатом НКРЕКП та НКРЕКП здійснює одночасний перегляд тарифів ліцензіата та підприємства-постачальника);

................
Перейти до повного тексту