1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
12.10.2005 N 896
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг N 992 від 01.08.2017 )
Про затвердження Порядку розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС та на установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 N 709 від 25.05.2006 N 1224 від 02.09.2010 )
Згідно з повноваженнями, наданими Законами України "Про електроенергетику" та "Про теплопостачання", Указом Президента України від 21.04.1998 N 335/98 "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України", Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Порядок розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС та на установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії (додається).
( Постановляюча частина із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 1224 від 02.09.2010 )
Голова Комісії
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
Міністерство палива
та енергетики України
Міністр
В.Кальченко



А.Дашкевич


І.Плачков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕ
12.10.2005 N 896
ПОРЯДОК
розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС та на установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії
( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 1224 від 02.09.2010 )
1. Порядок розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС та на установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії (далі - Порядок), розроблено відповідно до Законів України "Про електроенергетику", "Про теплопостачання", Указу Президента України від 21.04.1998 N 335/98 "Про Національну комісію регулювання електроенергетики України".
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 1224 від 02.09.2010 )
2. Дія Порядку поширюється на суб'єкти господарювання, що мають у власності теплоелектроцентралі (ТЕЦ), теплові електричні станції (ТЕС), атомні електричні станції (АЕС) та установки з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, незалежно від їх відомчої належності та форм власності, які здійснюють або мають намір здійснювати підприємницьку діяльність з комбінованого виробництва електричної та теплової енергії.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою НКРЕ N 1224 від 02.09.2010 )
3. Суб'єкти господарювання з комбінованого виробництва електричної та теплової енергії надають НКРЕ матеріали для затвердження тарифів на відпуск ними електричної та теплової енергії, як правило, на один рік та звітні матеріали за аналогічний період минулого року і очікувані дані за попередній період згідно з додатками "Розрахунок тарифів на виробництво електричної та теплової енергії" (додаток 1) та "Витрати на виробництво одиниці продукції" (додаток 2).
4. Затвердження тарифів на відпуск електричної та теплової енергії на інші терміни можливе за умови прийняття НКРЕ відповідного рішення.
5. Розрахунки тарифу надаються не пізніше, ніж за 90 календарних днів до початку розрахункового періоду.
6. Додатки 1 та 2 до цього Порядку заповнюються відповідно до Законів України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", "Про оподаткування прибутку підприємств".
7. Крім додатків 1 та 2 суб'єкти господарювання з комбінованого виробництва електричної та теплової енергії надають такі матеріали:
пояснювальну записку з детальною інформацією про ліцензіата (встановлена потужність; характеристики обладнання; зміни, що відбулись після останнього перегляду тарифу для ліцензіата, форма власності підприємства) та обґрунтуванням тарифів на електричну та теплову енергію, що включає аналіз результатів фінансово-господарської діяльності суб'єкта за попередній період та очікувані зміни у прогнозному періоді по статтях і елементах витрат виробничої собівартості, адміністративних та інших операційних витрат;
розрахунки тарифу на кожний місяць розрахункового періоду згідно з додатком "Розрахунок тарифу на виробництво електричної та теплової енергії (місячний)" (додаток 3);
розрахунки питомих витрат умовного палива на виробництво електричної та теплової енергії (для ТЕЦ, ТЕС та установок з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії) у відповідності до діючих нормативно-технічних документів (ГКД 34.09.108-98 "Методика розподілу витрат палива на теплових електростанціях на відпущену електричну і теплову енергію при їх комбінованому виробництві", СОУ-Н МПЕ 40.1.09.151:2005 "Складання енергетичних характеристик устаткування, порядок визначення нормативних питомих витрат та заощадження палива на енергопідприємствах. Методичні вказівки" та інші);
( Абзац четвертий пункту 7 в редакції Постанови НКРЕ N 1224 від 02.09.2010 )
розрахунок палива на плановий період (у фізичних та грошових одиницях виміру);
форми відомчої статистичної звітності НКРЕ N 1-НКРЕ та N 6-НКРЕ-енерговиробництво за аналогічний період минулого року та за попередній період (очікувані дані);
довідку про середньоспискову чисельність персоналу генеруючого підприємства;
довідку про балансову вартість основних фондів з розбивкою за групами станом на дату затвердження тарифу.
На вимогу Комісії надаються інші додаткові матеріали.
8. У розрахунках тарифів на відпуск електричної та теплової енергії умовно-постійні витрати між видами виробництва розподіляються пропорційно витратам умовного палива на виробництво електричної енергії та на виробництво теплової енергії.
( Абзац перший пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 709 від 25.05.2006 )
Витрати, пов'язані з транспортуванням та постачанням теплової енергії, до розрахунків тарифів на виробництво електричної та теплової енергії не включаються.
Перехресне субсидіювання одних видів діяльності за рахунок інших не допускається.
9. З розрахунками тарифів надаються:
розшифровки статей витрат виробничої собівартості: "Виробничі послуги", "Сировина та допоміжні матеріали", "Інші витрати";
розшифровки елементів адміністративних витрат: "Матеріальні витрати", "Інші витрати";
розшифровка "Інші операційні витрати";
розшифровка "Інше використання прибутку".
10. Для затвердження тарифів заявник подає до НКРЕ інвестиційну програму, затверджену відповідно до статуту ліцензіата та погоджену з центральним органом виконавчої влади, що здійснює управління в електроенергетиці, яка повинна включати:
інформацію щодо загального техніко-економічного стану ліцензіата на час подання інвестиційної програми;
перелік робіт, основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення, запланованих для закупівлі на прогнозний період згідно з інвестиційною програмою з розбивкою на етапи закупівель (квартали);
техніко-економічне обґрунтування необхідності і доцільності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми;
обґрунтування вартості запланованих робіт;
джерела фінансування інвестиційної програми;
розрахунок економічного ефекту від впровадження заходів інвестиційної програми.
( Порядок доповнено пунктом 10 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
11. У разі необхідності НКРЕ може ініціювати проведення експертизи інвестиційної програми.
( Порядок доповнено пунктом 11 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
12. Інвестиційна програма має бути пронумерована, прошнурована і завірена підписом уповноваженої посадової особи та печаткою заявника.
( Порядок доповнено пунктом 12 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
13. Схвалена НКРЕ інвестиційна програма оформлюється ліцензіатом у чотирьох примірниках. Перший примірник та його електронна версія надається центральному апарату НКРЕ, другий - відповідному територіальному представництву, третій - центральному органу виконавчої влади, що здійснює управління в електроенергетиці, четвертий - залишається у ліцензіата.
( Порядок доповнено пунктом 13 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
14. Звіт щодо виконання інвестиційної програми надається ліцензіатом до центрального апарату НКРЕ та відповідного територіального представництва щоквартально та за підсумками року не пізніше 20 числа місяця, що наступає за звітним періодом.
( Порядок доповнено пунктом 14 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
15. При невиконанні ліцензіатом інвестиційної програми НКРЕ може зменшити діючі тарифи ліцензіата, вилучивши зі структури тарифів невикористані кошти, що були передбачені на реалізацію інвестиційної програми, або врахувати ці кошти як джерело фінансування інвестиційної програми на прогнозний період.
( Порядок доповнено пунктом 15 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
16. Контроль за виконанням інвестиційної програми здійснює відповідне територіальне представництво НКРЕ.
( Порядок доповнено пунктом 16 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
17. Координацію робіт з контролю за виконанням інвестиційних програм та підготовку матеріалів до розгляду на засіданні Комісії питання щодо їх виконання здійснює відповідний підрозділ центрального апарату НКРЕ.
( Порядок доповнено пунктом 17 згідно з Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики N 1160 від 21.12.2005 )
18. При зростанні планових витрат на виробництво електричної та теплової енергії у порівнянні з відповідним періодом минулого року необхідно надати обґрунтування такого зростання.
19. У разі необхідності збільшення чисельності працівників та/або фонду оплати праці суб'єкти господарювання з комбінованого виробництва електричної та теплової енергії попередньо направляють НКРЕ для погодження відповідні пояснення та обґрунтування таких змін.
20. У разі неподання інформації в установлені терміни та/або подання недостовірної інформації НКРЕ має право відмовити суб'єкту господарювання з комбінованого виробництва електричної та теплової енергії у перегляді тарифу або знизити тариф, виходячи з даних звітності, актів перевірок та/або відповідних пояснень і матеріалів.
Начальник відділу ціноутворення
генеруючих підприємств

В.Волошенюк
Додаток 1
до Порядку розрахунку
тарифів на електричну
та теплову енергію,
що виробляється на ТЕЦ,
ТЕС, АЕС
РОЗРАХУНОК
тарифів на виробництво електричної та теплової енергії
----------------------------------------------------------------------------
| Найменування |Одиниця|Всього| Електроенергія | Теплоенергія |
| показників |виміру |------+--------------------+--------------------|
| | |план |поперед-|факт |план|поперед-|факт |план|
| | | | ній | за | | ній | за | |
| | | |період |анало-| |період |анало-| |
| | | | | гічн.| | | гічн.| |
| | | | |період| | |період| |
| | | | |мину- | | |мину- | |
| | | | |лого | | |лого | |
| | | | |року | | |року | |
| | | |--------| | |--------| | |
| | | |план|очі| | |план|очі| | |
| | | | |к. | | | |к. | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |11 |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Виробнича | тис. | | | | | | | | | |
|собівартість | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Виробничі послуги| тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Сировина і | тис. | | | | | | | | | |
|допоміжні | грн. | | | | | | | | | |
|матеріали | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Паливо | тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Енергія зі | тис. | | | | | | | | | |
|сторони | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Витрати на оплату| тис. | | | | | | | | | |
|праці | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Відрахування до | тис. | | | | | | | | | |
|соціальних фондів| грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Амортизаційні | тис. | | | | | | | | | |
|відрахування | грн | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Інші витрати | тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Адміністративні | тис. | | | | | | | | | |
|витрати | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Матеріальні | тис. | | | | | | | | | |
|витрати | грн | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Витрати на оплату| тис. | | | | | | | | | |
|праці | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Відрахування до | тис. | | | | | | | | | |
|соціальних фондів| грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Амортизаційні | тис. | | | | | | | | | |
|відрахування | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Інші витрати | тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Інші операційні | тис. | | | | | | | | | |
|витрати | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Соціальний | тис. | | | | | | | | | |
|розвиток | грн | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Розробки та | тис. | | | | | | | | | |
|дослідження | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Інші | тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Фінансові | тис. | | | | | | | | | |
|результати від | грн. | | | | | | | | | |
|операційної | | | | | | | | | | |
|діяльності | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Інші (% за | тис. | | | | | | | | | |
|кредит) | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Всього витрат | тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Фінансові | тис. | | | | | | | | | |
|результати від | грн. | | | | | | | | | |
|звичайної | | | | | | | | | | |
|діяльності | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Податок на | тис. | | | | | | | | | |
|прибуток | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Нерозподілений | тис. | | | | | | | | | |
|прибуток | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|в т.ч. дивіденди | тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|резервний капітал| тис. | | | | | | | | | |
| | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|інше використання| тис. | | | | | | | | | |
|прибутку | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Товарна продукція| тис. | | | | | | | | | |
|в т.ч. | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|- цільова | тис. | | | | | | | | | |
|надбавка | грн. | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Тариф |коп/кВт| | | | | | | | | |
| | (год | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Рентабельність з | % | | | | | | | | | |
|цільовою | | | | | | | | | | |
|надбавкою | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Рентабельність | % | | | | | | | | | |
|без цільової | | | | | | | | | | |
|надбавки | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Довідково: | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Виробництво |млн.кВт| | | | | | | | | |
|електричної та | .год | | | | | | | | | |
|теплової енергії | тис. | | | | | | | | | |
| | Гкал | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Витрати ел. |млн.кВт| | | | | | | | | |
|енергії на власні| .год | | | | | | | | | |
|потреби | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Корисний відпуск |млн.кВт| | | | | | | | | |
|електричної та | .год | | | | | | | | | |
|теплової енергії,| тис. | | | | | | | | | |
|у т. ч. : | Гкал | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|- е/е в ОРЕ |млн.кВт| | | | | | | | | |
| | .год | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|- е/е |млн.кВт| | | | | | | | | |
|енергопостачальни| .год | | | | | | | | | |
|м компаніям | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|- е/е споживачам |млн.кВт| | | | | | | | | |
|за прямими | .год | | | | | | | | | |
|договорами | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Витрати умовного | тис. | | | | | | | | | |
|палива на | тонн | | | | | | | | | |
|виробництво* | | | | | | | | | | |
|-----------------+-------+------+----+---+------+----+----+---+------+----|
|Витрати | | | | | | | | | | |
|натурального | | | | | | | | | | |
|палива на | | | | | | | | | | |
|виробництво (для | | | | | | | | | | |
|АЕС) | | | | | | | | | | |

................
Перейти до повного тексту