1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Договір


ДОГОВІР
між Україною і Республікою Білорусь про економічне співробітництво на 1999-2008 роки
( Договір ратифіковано Законом N 790-XIV від 30.06.99 )
Україна і Республіка Білорусь, далі "Високі Договірні Сторони",
керуючись Договором про дружбу, добросусідство і співробітництво між Україною і Республікою Білорусь від 17 липня 1995 року,
виходячи з необхідності подальшого зміцнення і розвитку рівноправних і взаємовигідних торгово-економічних відносин, ефективного використання економічного і науково-технічного потенціалу двох держав і підвищення добробуту їхніх народів,
надаючи великого значення здійсненню економічних реформ і створенню умов для поетапного переходу до вільного переміщення товарів, послуг, капіталів і робочої сили,
враховуючи взаємодію на основі двосторонніх і багатосторонніх домовленостей, в тому числі в рамках Співдружності Незалежних Держав,
домовились про таке:
Стаття 1
Високі Договірні Сторони реалізують Міждержавну програму довгострокового економічного співробітництва між Україною і Республікою Білорусь на 1999-2008 роки (далі - Програма), яка є невід'ємною частиною цього Договору.
Стаття 2
Високі Договірні Сторони здійснюють економічне співробітництво на основі неухильного дотримання загальновизнаних принципів міжнародного права, в тому числі шляхом взаємодії між господарюючими суб'єктами обох держав незалежно від їхніх форм власності та підпорядкованості, які відповідно до своєї правоздатності укладають відповідні договори.
Високі Договірні Сторони, виходячи з необхідності поглиблення взаємовигідного економічного співробітництва між ними, створюють сприятливі умови для координації структурних змін у пріоритетних галузях економіки, проведення економічних реформ, вирішення загальних соціальних проблем, для зближення нормативно-правової бази в сфері зовнішньоекономічної діяльності, взаємодії в галузі податкової політики, антимонопольного регулювання, формування окремих проектів і програм, надання сприяння розвитку кооперації, створенню спільних виробничих структур, здійсненню інвестиційної діяльності у відповідності з законодавством Високих Договірних Сторін.
Стаття З
Уряди Високих Договірних Сторін координують виконання Програми, здійснюють поетапний контроль її реалізації і, в разі необхідності, вносять до неї зміни і доповнення.
Стаття 4
Хід виконання Програми, не рідше одного разу на рік, розглядається Урядами Високих Договірних Сторін.
Стаття 5
Спори щодо тлумачення і застосування положень цього Договору підлягають урегулюванню шляхом консультацій і переговорів.
Стаття 6
У цей Договір можуть вноситися зміни і доповнення, які оформлюються протоколами, що набувають чинності у відповідності зі статтею 8 цього Договору і з моменту набуття чинності становлять його невід'ємну частину.
Стаття 7
Виконання положень цього Договору не зачіпає прав і обов'язків, які випливають з інших міжнародних договорів Високих Договірних Сторін.
Стаття 8
Цей Договір набуває чинності від дати отримання останнього письмового повідомлення, яке підтверджує виконання Високими Договірними Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття чинності Договору, і діє до 31 грудня 2008 року.
Кожна з Високих Договірних Сторін може припинити дію цього Договору шляхом письмового повідомлення іншої Високої Договірної Сторони. У цьому разі Договір припиняє свою дію через 6 (шість) місяців з дати такого повідомлення.
Припинення дії цього Договору не зачіпає здійснення проектів, які реалізуються відповідно до Програми.
Вчинено в м.Мінську 11 грудня 1998 року в двох примірниках, кожний українською, білоруською та російською мовами, причому всі тексти мають однакову силу. У разі розбіжностей щодо тлумачення цього Договору переважну силу матиме текст російською мовою.
За Україну За Республіку Білорусь
Міждержавна програма
довгострокового економічного співробітництва між Україною і Республікою Білорусь на 1999-2008 роки
I. Стан та проблеми розвитку українсько-білоруського економічного співробітництва
Традиційно сформовані тісні торговельно-економічні, науково-технічні і культурні зв'язки між Україною та Республікою Білорусь, українським і білоруським народами підтримуються на достатньо високому рівні і постійно розвиваються.
Україною і Республікою Білорусь підписано і реалізується низка угод і договорів, які створюють базу для подальшого розширення плідного співробітництва на довгостроковій основі. Найважливішими з них є угоди:
- про вільну торгівлю;
- про торговельно-економічне співробітництво;
- про сприяння і взаємний захист інвестицій;
- про уникнення подвійного оподаткування і попередження ухилення від сплати податків на прибуток і майно;
- про організацію розрахунків між Національним банком України і Національним банком Республіки Білорусь;
-про співробітництво прикордонних областей України і Республіки Білорусь та інш.
Разом з тим, радикальні зміни, які відбулися в економіці України і Республіки Білорусь після проголошення незалежності обома державами, супроводжувалися послабленням двосторонніх господарських і коопераційних зв'язків, погіршенням структури товарообігу і ростом бартеризації експортно-імпортних операцій.
В останні роки слабо розвивався один з важливих напрямків розвитку співробітництва України і Республіки Білорусь в економічній сфері - створення спільних виробничих структур, які сприяють відновленню і розвитку коопераційних і технологічних зв'язків підприємств і галузей, збереженню і більш ефективному використанню сформованої раніше спеціалізації підприємств машинобудування, хімії, військово-промислового комплексу, мобілізації фінансових і інвестиційних ресурсів.
Аналогічне становище склалось і з розробкою довгострокових міждержавних цільових комплексних програм щодо вирішення проблем, які представляють взаємний інтерес в галузі виробництва різних видів технічно складної і наукоємної продукції.
Між Україною і Республікою Білорусь не повністю врегульовані проблеми, пов'язані з питаннями власності, взаєморозрахунків, недостатньо використовуються можливості взаємовигідного співробітництва в галузі торгового судноплавства, створення фінансово-промислових груп і спільних підприємств.
Існуючі проблеми в економічних відносинах України і Республіки Білорусь потребують їх адекватного вирішення, вироблення довгострокової стратегії взаємовигідного економічного співробітництва, що і є метою цієї Програми.
II. Мета і завдання Програми
Програма розроблена з метою здійснення Україною і Республікою Білорусь на довгостроковій основі узгодженого комплексу заходів, в тому числі нормативно-правових, по наданню державного сприяння розвитку взаємовигідних економічних і науково-технічних зв'язків між двома країнами.
Для реалізації цієї мети Програма передбачає взаємодію державних органів України і Республіки Білорусь по наступних основних напрямках:
- спільний пошук шляхів, які забезпечують розвиток економічного співробітництва, спрямованого на зріст економік обох держав в інтересах підвищення рівня життя населення;
- створення господарюючим суб'єктам стимулів для росту виробництва, вкладення в його розвиток інвестицій, впровадження новітніх досягнень в області науки і передових технологій, підвищення якості і конкурентоспроможності продукції;
- попередження, обмеження і призупинення монополістичної діяльності і недобросовісної конкуренції господарюючих суб'єктів, якщо ці дії ведуть до обмеження конкуренції;
- співробітництво в галузі ефективного вирішення економічних і науково-технічних завдань із застосуванням сучасних технологій;
- розвиток співробітництва в галузі стандартизації, метрології, сертифікації, спрощення процедур взаємного визнання результатів робіт по сертифікації. У процесі виконання Програми необхідно вирішити слідуючі завдання:
- зближення нормативно-правової бази в області зовнішньоекономічної діяльності і податкової системи з метою їх адаптації до світових норм;
- здійснення заходів щодо захисту національних товаровиробників;
- ефективне використання і розвиток транспортних комунікацій і зв'язку;
- удосконалення платіжно-розрахункових і кредитно-фінансових відносин;
- створення умов для розвитку виробничої кооперації, взаємного інвестування і створення транснаціональних фінансово-промислових груп, спільних підприємств, розвитку прикордонного економічного співробітництва;
- створення надійної системи страхування взаємних торгових, кредитних і інвестиційних ризиків;
- створення умов для здійснення ділових контактів організацій і підприємств різноманітних форм власності;
- відновлення річкових перевезень річкою Дніпро з використанням українських портів на Чорному морі, забезпечення пропуску через кордон транспортних засобів з швидкопсувною продукцією з України.
III. Основні напрямки економічного співробітництва і проведення економічних реформ
До основних напрямків, по яких пропонується активізація економічного співробітництва і проведення економічних реформ, відносяться:
- розробка і підписання міжурядових угод щодо здійснення конкурентної політики, заохоченню і взаємному захисту інвестицій, здійснення підтримки підприємництва;
- підготовка для внесення в законодавчі органи пропозицій щодо можливого удосконалення законодавств обох держав по захисту прав споживачів.

................
Перейти до повного тексту