- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕЛЕКТРОННИХ КОМУНІКАЦІЙ, РАДІОЧАСТОТНОГО СПЕКТРА ТА НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ
ПОСТАНОВА
10.04.2024 № 181
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 травня 2024 р.
за № 777/42122
Про затвердження Порядку надання послуг перенесення номерів
Відповідно до частини другої
статті 113 Закону України "Про електронні комунікації", підпункту "б" пункту 9 частини четвертої
статті 4 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок надання послуг перенесення номерів, що додається.
3. Установити, що постачальники електронних комунікаційних послуг забезпечують надання уніфікованого повідомлення абонентів про дзвінки на перенесені номери до 01 січня 2025 року в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою.
4. Департаменту електронних комунікацій в установленому законодавством порядку подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування, крім пункту 9 розділу II Порядку надання послуг перенесення номерів, затвердженого цією постановою, який набирає чинності з 01 січня 2025 року.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах
електронних комунікацій,
радіочастотного спектра
та надання послуг
поштового зв’язку
10 квітня 2024 року № 181
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 травня 2024 р.
за № 777/42122
ПОРЯДОК
надання послуг перенесення номерів
I. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює та врегульовує механізм надання послуг перенесення номерів (далі - ППН).
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
адміністратор - організація, яка визначена відповідно до законодавства для здійснення централізованого технічного адміністрування перенесених номерів;
базове надання електронних комунікаційних послуг - надання електронних комунікаційних послуг абоненту постачальником електронних комунікаційних послуг, які абонент отримує на момент подання заяви на ППН;
базовий постачальник - постачальник електронних комунікаційних послуг, який забезпечує базове надання електронних комунікаційних послуг на власній електронній комунікаційній мережі, або на електронній комунікаційній мережі іншого постачальника електронних комунікаційних послуг;
знеособлений абонент - абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та не ідентифікований постачальником електронних комунікаційних послуг у встановленому регуляторним органом порядку;
ідентифікований абонент - абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та ідентифікований постачальником електронних комунікаційних послуг у встановленому регуляторним органом порядку;
контрактний абонент - абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання електронних комунікаційних послуг;
локальна база даних перенесених номерів (далі - ЛБД) - копія централізованої бази даних або її частини, яка розміщена на власних ресурсах постачальника електронних комунікаційних мереж та/або постачальника електронних комунікаційних послуг (далі - постачальник електронних комунікаційних мереж та/або послуг) та використовується в операційних технологічних процесах встановлення з’єднання та/або передачі повідомлення на перенесений номер;
постачальник-донор - постачальник електронних комунікаційних послуг, якому належать індивідуальні права на користування ресурсом нумерації та який надавав електронні комунікаційні послуги за номером з діапазону цього ресурсу нумерації до його перенесення;
постачальник-ініціатор - постачальник електронних комунікаційних послуг, з власної електронної комунікаційної мережі якого або з мережі, яку він використовує, ініціюється виклик та/або повідомлення на номер, у тому числі на перенесений;
постачальник-отримувач - постачальник електронних комунікаційних послуг, якому подано заяву на ППН;
постачальник-транзитер - постачальник електронних комунікаційних мереж та/або послуг, який забезпечує транзит трафіку від електронної комунікаційної мережі постачальника-ініціатора до електронної комунікаційної мережі постачальника-отримувача або іншого постачальника-транзитера, а у разі необхідності забезпечує запит до ЛБД або централізованої бази даних щодо отримання номера маршрутування;
централізована база даних (далі - ЦБД) - єдина база даних, яка призначена для реалізації процесу перенесення номерів, періодичної синхронізації локальних баз даних та зберігання інформації про перенесені номери і їх номери маршрутування.
3. Дія цього Порядку поширюється на всіх постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, що надають послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації, організацію, яка визначена відповідно до законодавства для здійснення централізованого технічного адміністрування перенесених номерів, і абонентів.
4. Визначення організації, яка здійснює централізоване технічне адміністрування перенесених номерів здійснюється відповідно до законодавства.
5. Строки початку впровадження ППН на електронній комунікаційній мережі загального користування, включаючи створення локальних баз даних постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг та їх підключення до ЦБД, визначаються рішенням регуляторного органу.
6. Діяльність з централізованого технічного адміністрування перенесених номерів після визначення відповідної організації може здійснюватись тільки після набуття цією організацією статусу постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг.
Під час здійснення діяльності з централізованого технічного адміністрування перенесених номерів адміністратор не може здійснювати інші дії щодо централізованого технічного адміністрування перенесених номерів, які не передбачені законодавством.
7. Адміністратор не має права в односторонньому порядку припинити централізоване технічне адміністрування перенесених номерів до моменту забезпечення можливості здійснення такого адміністрування визначеним відповідно до законодавства новим адміністратором.
8. ППН надається кінцевим користувачам, які отримують електронні комунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання електронних комунікаційних послуг або ідентифіковані постачальником електронних комунікаційних послуг відповідно до
Порядку ідентифікації кінцевих користувачів послуг, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, від 07 грудня 2022 року № 235, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 січня 2023 року за № 25/39081 (далі - Порядок ідентифікації кінцевих користувачів).
II. Порядок надання послуги перенесення номерів
1. Постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації, зобов’язаний надавати абонентам ППН, крім випадків, визначених пунктом 27 цього розділу.
2. Постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням географічних номерів, повинен надавати абонентам ППН у межах території географічної зони нумерації відповідно до
Національного плану нумерації України, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 26 серпня 2023 року № 758, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2023 року за № 1534/40590.
3. Постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням негеографічних номерів, повинен надавати абонентам ППН у будь якому місці.
4. При наданні ППН та електронних комунікаційних послуг абонентам за перенесеним номером постачальник електронних комунікаційних послуг (далі - постачальник послуг) повинен:
1) інформувати абонентів через медіа, вебсайт, пункти обслуговування споживачів або у будь-який інший спосіб про умови і порядок надання ППН;
2) надавати електронні комунікаційні послуги абонентам із номерами з власного діапазону ресурсу нумерації та абонентам із перенесеними номерами на рівних та недискримінаційних умовах;
3) застосовувати вибрані абонентом тарифні плани, доступні для підключення на момент подання заяви на ППН;
4) забезпечувати відповідно до законодавства захист персональних даних про абонента, отриманих при замовленні чи наданні послуг;
5) вживати заходів для недопущення несанкціонованого доступу до власної ЛБД та наявної в ній інформації, дотримуватись вимог законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах;
6) здійснювати маршрутизацію трафіку (викликів голосового зв’язку, коротких текстових повідомлень (SMS)) на перенесені номери. У разі відсутності в постачальника послуг фіксованого зв’язку технічної можливості прямої маршрутизації викликів на мережу постачальника-отримувача такий постачальник повинен забезпечити маршрутизацію викликів та повідомлень до мережі постачальника-донора;
7) здійснювати інформування абонента при отриманні від нього заяви на ППН, в тому числі шляхом розміщення відповідної інформації на вебресурсах постачальників послуг, щодо необхідних технічних характеристик кінцевого обладнання, яке може використовуватись для отримання послуг у мережі постачальника-отримувача, а також у разі можливості про тип та умови придбання такого кінцевого обладнання.
5. Базовий постачальник припиняє базове надання електронної комунікаційної послуги (послуг) та нарахування абонентної плати в момент завершення перенесення номера.
6. Постачальник послуг не може накладати обмеження на абонентів щодо можливості отримання ними ППН з будь-яких інших підстав, ніж визначених пунктом 27 цього розділу, у тому числі:
за наявності невиконаних зобов’язань за договором про надання електронних комунікаційних послуг з базовим постачальником;
при відсутності ідентифікації у базового постачальника, за умови наявності ідентифікації у постачальника-отримувача;
при наданні будь-яких додаткових послуг, у тому числі замовлених абонентом самостійно, які унеможливлюють отримання ППН для абонента та/або ведуть до необхідності подачі повторної заяви на ППН.
7. Постачальник-донор не має права присвоювати іншому абоненту перенесений номер до моменту отримання повідомлення від постачальника-отримувача про вивільнення цього номера.
8. Після припинення надання послуг в електронній комунікаційній мережі, в яку було перенесено номер, у разі якщо кінцевим користувачем не було здійснено інших перенесень відповідного номера, базовий постачальник (крім випадку, коли такий постачальник є постачальником-донором) не має права використовувати цей номер. Базовий постачальник, який надає послуги на мережі іншого постачальника, повинен повідомити постачальника на мережі якого він надає електронні комунікаційні послуги про вивільнення номера. Базовий постачальник на мережі якого надаються послуги повинен повідомити про вивільнення номера постачальника-донора та адміністратора не пізніше ніж через 24 години після припинення надання електронних комунікаційних послуг абоненту.
9. Перед встановленням з’єднання з перенесеними номерами, які належать до діапазону ресурсу нумерації постачальника-ініціатора та використовуються для отримання електронних комунікаційних послуг у мережі іншого постачальника послуг, постачальник-ініціатор повідомляє абонента, що викликає, шляхом надання уніфікованого звукового сигналу (зумер) про дзвінок на перенесений номер. Аудіофайл, який містить уніфікований звуковий сигнал (зумер) оприлюднюється регуляторним органом на його офіційному вебсайті.
Надання зазначеного звукового сигналу здійснюється виключно постачальником-ініціатором. У разі, якщо постачальником-ініціатором виступає постачальник послуг фіксованого зв’язку або постачальник послуг іншої держави, то такий звуковий сигнал постачальники послуг фіксованого зв’язку та/або постачальники-транзитери не надають.
Абонент має право подати звернення постачальнику послуг, в якого отримує електронні комунікаційні послуги, щодо припинення/відновлення надання йому уніфікованого звукового сигналу про дзвінок на перенесений номер при здійсненні ним викликів. У разі звернення такого абонента, що надійшло письмово або дистанційно за допомогою власного кінцевого обладнання, у тому числі шляхом надсилання короткого текстового повідомлення, USSD запиту, постачальник-ініціатор за наявності технічної можливості припиняє/відновлює надання уніфікованого звукового сигналу абоненту, що викликає, про дзвінок на перенесений номер.
10. Адміністратор забезпечує використання ЦБД всіма суб’єктами господарювання, які використовують дані про номери у своїх технологічних процесах, на рівній і недискримінаційній основі.
11. Адміністратор підтримує інформаційний обмін між постачальниками послуг при наданні ППН та фіксує стан процесу перенесення номера. Інформація про стан процесу перенесення, а також перенесені номери та їх номери маршрутування зберігається в ЦБД.
12. У разі відсутності у постачальника-ініціатора технічної можливості прямої маршрутизації викликів та/або повідомлень на електронну комунікаційну мережу постачальника-отримувача (обладнання мережі постачальника-ініціатора не підтримує взаємодію з ЦБД та/або ЛБД), такий постачальник повинен забезпечити маршрутизацію трафіка або передачу повідомлення до мережі постачальника-транзитера, який забезпечує їх подальшу маршрутизацію до мережі постачальника-отримувача на основі даних, що отримуються з ЦБД та/або ЛБД.
13. У разі ненадання або неналежного надання ППН абонент звертається до постачальника-отримувача. Організація ППН здійснюється постачальником отримувачем, який у взаємодії з постачальником-донором, базовим постачальником, адміністратором забезпечує спільне усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН.
З метою оперативного усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН, сторони повинні, поміж іншого, організувати електронні канали взаємодії, з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних, для обміну повідомленнями між всіма сторонами, що приймають участь у перенесенні номера. Строк відповіді сторін на запит через електронні канали взаємодії не повинен перевищувати 2 робочі години.
14. Постачальник-отримувач роз’яснює абоненту:
його права та обов’язки;
умови надання електронних комунікаційних послуг за обраним тарифним планом;
порядок та умови надання ППН, зазначаючи період часу, протягом якого не надаватимуться електронні комунікаційні послуги за відповідним номером, та конкретний момент завершення перенесення цього номера;
яким чином знеособленому абоненту можливо повернути невикористані кошти від базового постачальника, а саме щодо необхідності його ідентифікації у такого постачальника, перед отриманням ППН, та наявності для цього активної ідентифікаційної картки базового постачальника.
15. Абонент, який бажає отримати ППН, звертається до постачальника-отримувача із заявою, оформленою одним з таких способів:
в письмовому вигляді до пункту обслуговування абонентів постачальника-отримувача;
дистанційно з використанням засобів зв’язку за допомогою телефону або з заповненням інтерактивної форми заяви на вебсайті постачальника-отримувача.
................Перейти до повного тексту