- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 серпня 2015 р.
за № 1019/27464
( Рішення втратило чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку
№ 181 від 10.04.2024 )
Про затвердження Порядку надання послуг перенесення номерів
1. Затвердити Порядок надання послуг перенесення номерів, що додається.
( Пункт 1 в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
2. Департаменту зв’язку в установленому законодавством порядку подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова НКРЗІ |
О. Животовський |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної регуляторної служби України Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України Голова Антимонопольного комітету України |
К.М. Ляпіна Л.О. Євдоченко Ю.О. Терентьєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює
державне регулювання
у сфері зв’язку та інформатизації
31.07.2015 № 394
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
21 серпня 2015 р.
за № 1019/27464
ПОРЯДОК
надання послуг перенесення номерів
( Заголовок Порядку в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
( У тексті Порядку слово "телекомунікаційні" в усіх відмінках замінено словами "електронні комунікаційні" у відповідних відмінках; слово "абонентський" у всіх відмінках і числах виключено згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює та врегульовує механізм надання послуг перенесення номерів (далі - ППН).
( Пункт 1 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
адміністратор - організація, яка визначена відповідно до законодавства для здійснення централізованого технічного адміністрування перенесених номерів;
( Абзац другий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
базове надання електронних комунікаційних послуг - надання електронних комунікаційних послуг абоненту постачальником електронних комунікаційних послуг, які абонент отримує на момент подання заяви на ППН;
( Абзац третій пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
базовий постачальник - постачальник електронних комунікаційних послуг, який забезпечує базове надання електронних комунікаційних послуг на власній електронній комунікаційній мережі, або на електронній комунікаційній мережі іншого постачальника електронних комунікаційних послуг;
( Абзац четвертий пункту 2 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
( Абзац п'ятий пункту 2 розділу I виключено на підставі Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
знеособлений абонент - абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та не ідентифікований постачальником електронних комунікаційних послуг у встановленому регуляторним органом порядку;
( Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
ідентифікований абонент - абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та ідентифікований постачальником електронних комунікаційних послуг у встановленому регуляторним органом порядку;
( Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
контрактний абонент - абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання електронних комунікаційних послуг;
( Пункт 2 розділу I доповнено терміном згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021 )
локальна база даних перенесених номерів (далі - ЛБД) - копія централізованої бази даних або її частини, яка розміщена на власних ресурсах постачальника електронних комунікаційних мереж та/або постачальника електронних комунікаційних послуг (далі - постачальник електронних комунікаційних мереж та/або послуг) та використовується в операційних технологічних процесах встановлення з’єднання та/або передачі повідомлення на перенесений номер;
( Абзац пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021,
№ 504 від 21.12.2021 )
постачальник-донор - постачальник електронних комунікаційних послуг, якому належать індивідуальні права на користування ресурсом нумерації та який надавав електронні комунікаційні послуги за номером з діапазону цього ресурсу нумерації до його перенесення;
( Абзац дев'ятий пункту 2 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
постачальник-ініціатор - постачальник електронних комунікаційних послуг, з власної електронної комунікаційної мережі якого або з мережі, яку він використовує, ініціюється виклик та/або повідомлення на номер, у тому числі на перенесений;
( Абзац десятий пункту 2 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
постачальник-отримувач - постачальник електронних комунікаційних послуг, якому подано заяву на ППН;
( Абзац пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
постачальник-транзитер - постачальник електронних комунікаційних мереж та/або послуг, який забезпечує транзит трафіку від електронної комунікаційної мережі постачальника-ініціатора до електронної комунікаційної мережі постачальника-отримувача або іншого постачальника-транзитера, а у разі необхідності забезпечує запит до ЛБД або централізованої бази даних щодо отримання номера маршрутування;
( Абзац дванадцятий пункту 2 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
( Абзац тринадцятий пункту 2 розділу I виключено на підставі Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
централізована база даних (далі - ЦБД) - єдина база даних, яка призначена для реалізації процесу перенесення номерів, періодичної синхронізації локальних баз даних та зберігання інформації про перенесені номери і їх номери маршрутування.
3. Дія цього Порядку поширюється на всіх постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, що надають послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації, організацію, яка визначена відповідно до законодавства для здійснення централізованого технічного адміністрування перенесених номерів, і абонентів.
( Пункт 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
4. Визначення організації, яка здійснює централізоване технічне адміністрування перенесених номерів здійснюється відповідно до законодавства.
( Пункт 4 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
5. Строки початку впровадження ППН на електронній комунікаційній мережі загального користування, включаючи створення локальних баз даних постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг та їх підключення до ЦБД, визначаються рішенням регуляторного органу.
( Пункт 5 розділу I в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
6. Діяльність з централізованого технічного адміністрування перенесених номерів після визначення відповідної організації може здійснюватись тільки після набуття цією організацією статусу постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг.
( Абзац перший пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
Під час здійснення діяльності з централізованого технічного адміністрування перенесених номерів адміністратор не може здійснювати інші дії щодо централізованого технічного адміністрування перенесених номерів, які не передбачені законодавством.
7. Адміністратор не має права в односторонньому порядку припинити централізоване технічне адміністрування перенесених номерів до моменту забезпечення можливості здійснення такого адміністрування визначеним відповідно до законодавства новим адміністратором.
8. ППН надається кінцевим користувачам, які отримують електронні комунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання електронних комунікаційних послуг або ідентифіковані постачальником електронних комунікаційних послуг у встановленому регуляторним органом порядку.
( Пункт 8 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 607 від 28.11.2017; в редакції Рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021,
№ 504 від 21.12.2021 )
II. Порядок надання послуги перенесення номерів
( Заголовок розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
1. Постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням нумерації, зобов’язаний надавати абонентам ППН, крім випадків, визначених пунктом 27 цього розділу.
( Пункт 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
2. Постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням географічних номерів, повинен надавати абонентам ППН у межах території географічної зони нумерації відповідно до
Національного плану нумерації України, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 23 листопада 2006 року № 1105, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 грудня 2006 року за № 1284/13158 (із змінами).
( Пункт 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 561 від 26.11.2019; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
3. Постачальник електронних комунікаційних послуг, що надає послуги міжособистісних електронних комунікацій з використанням негеографічних номерів, повинен надавати абонентам ППН у будь якому місці.
( Пункт 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 561 від 26.11.2019; в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
4. При наданні ППН та електронних комунікаційних послуг абонентам за перенесеним номером постачальник електронних комунікаційних послуг (далі - постачальник послуг) повинен:
( Абзац перший пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
1) інформувати абонентів через засоби масової інформації, веб-сайт, пункти обслуговування споживачів або у будь-який інший спосіб про умови і порядок надання ППН;
2) надавати електронні комунікаційні послуги абонентам із номерами з власного діапазону ресурсу нумерації та абонентам із перенесеними номерами на рівних та недискримінаційних умовах;
( Підпункт 2 пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
3) застосовувати вибрані абонентом тарифні плани, доступні для підключення на момент подання заяви на ППН;
( Підпункт 3 пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021 )
4) забезпечувати відповідно до законодавства захист персональних даних про абонента, отриманих при замовленні чи наданні послуг;
5) вживати заходів для недопущення несанкціонованого доступу до власної ЛБД та наявної в ній інформації, дотримуватись вимог законодавства щодо захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах;
( Підпункт 5 пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
6) здійснювати маршрутизацію трафіку (викликів голосового зв’язку, коротких текстових повідомлень (SMS) та, за умови надання послуги, мультимедійних повідомлень (MMS)) на перенесені номери. У разі відсутності в постачальника послуг фіксованого зв’язку технічної можливості прямої маршрутизації викликів на мережу постачальника-отримувача такий постачальник повинен забезпечити маршрутизацію викликів та повідомлень до мережі постачальника-донора;
7) здійснювати інформування абонента при отриманні від нього заяви на ППН, в тому числі шляхом розміщення відповідної інформації на вебресурсах постачальників послуг, щодо необхідних технічних характеристик кінцевого обладнання, яке може використовуватись для отримання послуг у мережі постачальника-отримувача, а також у разі можливості про тип та умови придбання такого кінцевого обладнання.
( Підпункт 7 пункту 4 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 107 від 23.03.2021; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
5. Базовий постачальник припиняє базове надання електронної комунікаційної послуги (послуг) та нарахування абонентної плати в момент завершення перенесення номера.
6. Постачальник послуг не може накладати обмеження на абонентів щодо можливості отримання ними ППН з будь-яких інших підстав, ніж визначених пунктом 27 цього розділу, у тому числі:
за наявності невиконаних зобов’язань за договором про надання електронних комунікаційних послуг з базовим постачальником;
при відсутності ідентифікації у базового постачальника, за умови наявності ідентифікації у постачальника-отримувача.
7. Постачальник-донор не має права присвоювати іншому абоненту перенесений номер до моменту отримання повідомлення від постачальника-отримувача про вивільнення цього номера.
( Пункт 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
8. Після припинення надання послуг в електронній комунікаційній мережі, в яку було перенесено номер, у разі якщо кінцевим користувачем не було здійснено інших перенесень відповідного номера, базовий постачальник (крім випадку, коли такий постачальник є постачальником-донором) не має права використовувати цей номер. Базовий постачальник, який надає послуги на мережі іншого постачальника, повинен повідомити постачальника на мережі якого він надає електронні комунікаційні послуги про вивільнення номера. Базовий постачальник на мережі якого надаються послуги повинен повідомити про вивільнення номера постачальника-донора та адміністратора не пізніше ніж через 24 години після припинення надання електронних комунікаційних послуг абоненту.
9. Перед встановленням з’єднання з перенесеними номерами, які належать до діапазону ресурсу нумерації постачальника-ініціатора та використовуються для отримання електронних комунікаційних послуг у мережі іншого постачальника послуг, постачальник-ініціатор повідомляє абонента, що викликає, шляхом надання звукового сигналу із голосовим повідомленням (далі - уніфіковане повідомлення), про дзвінок на перенесений номер.
Надання зазначеного уніфікованого повідомлення здійснюється виключно постачальником-ініціатором. У разі, якщо постачальником-ініціатором виступає постачальник послуг фіксованого зв’язку або постачальник послуг іншої держави, то зазначене уніфіковане повідомлення постачальники послуг фіксованого зв’язку та/або постачальники-транзитери не надають.
Абонент має право подати звернення постачальнику послуг, в якого отримує електронні комунікаційні послуги, щодо припинення / відновлення надання йому уніфікованих повідомлень про дзвінок на перенесений номер при здійсненні ним викликів. У разі звернення такого абонента, що надійшло письмово або дистанційно за допомогою власного кінцевого обладнання, у тому числі шляхом надсилання короткого текстового повідомлення, USSD запиту, постачальник-ініціатор за наявності технічної можливості припиняє/відновлює надання повідомлень абоненту, що викликає, про дзвінок на перенесений номер.
Форму уніфікованого повідомлення абонентів про дзвінки на перенесені номери наведено у додатку до цього Порядку.
10. Адміністратор забезпечує використання ЦБД всіма суб’єктами господарювання, які використовують дані про номери у своїх технологічних процесах, на рівній і недискримінаційній основі.
11. Адміністратор підтримує інформаційний обмін між постачальниками послуг при наданні ППН та фіксує стан процесу перенесення номера. Інформація про стан процесу перенесення, а також перенесені номери та їх номери маршрутування зберігається в ЦБД.
( Пункт 11 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
12. У разі відсутності у постачальника-ініціатора технічної можливості прямої маршрутизації викликів та/або повідомлень на електронну комунікаційну мережу постачальника-отримувача (обладнання мережі постачальника-ініціатора не підтримує взаємодію з ЦБД та/або ЛБД), такий постачальник повинен забезпечити маршрутизацію трафіка або передачу повідомлення до мережі постачальника-транзитера, який забезпечує їх подальшу маршрутизацію до мережі постачальника-отримувача на основі даних, що отримуються з ЦБД та/або ЛБД.
13. У разі ненадання або неналежного надання ППН абонент звертається до постачальника-отримувача. Організація ППН здійснюється постачальником-отримувачем, який у взаємодії з постачальником-донором, базовим постачальником, адміністратором забезпечує спільне усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН.
( Абзац перший пункту 13 розділу II в редакції Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
№ 504 від 21.12.2021 )
З метою оперативного усунення проблем, що перешкоджають отриманню абонентом ППН, сторони повинні, поміж іншого, організувати електронні канали взаємодії, з дотриманням вимог законодавства щодо захисту персональних даних, для обміну повідомленнями між всіма сторонами, що приймають участь у перенесенні номера. Строк відповіді сторін на запит через електронні канали взаємодії не повинен перевищувати 2 робочі години.
................Перейти до повного тексту