- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 липня 2019 р.
за № 811/33782
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури
№ 514 від 20.06.2023 )
Про затвердження Порядку розгляду звернень громадян у Міністерстві розвитку громад та територій України
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 165 від 02.07.2021 )
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 165 від 02.07.2021 )
Відповідно до Законів України
"Про звернення громадян",
"Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року
№ 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень громадян у Міністерстві розвитку громад та територій України (далі - Порядок), що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 165 від 02.07.2021 )
2. Керівникам структурних підрозділів Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України забезпечити ознайомлення всіх працівників із вимогами Порядку.
3. Юридичному департаменту (Чепелюк О.В.) разом з Департаментом адміністративно-організаційного забезпечення (Фугель Л.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на т.в.о. державного секретаря Корхового І.Г.
Віце-прем’єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України |
Г. Зубко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
27 червня 2019 року № 145
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 липня 2019 р.
за № 811/33782
ПОРЯДОК
розгляду звернень громадян у Міністерстві розвитку громад та територій України
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 165 від 02.07.2021 )
( У тексті Порядку слово "Департамент" у всіх відмінках замінено словом "Управління" у відповідних відмінках, слова "Віце-прем’єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України" - словами "Міністр розвитку громад та територій України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 165 від 02.07.2021 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації, здійснення контролю за дотриманням строків їх розгляду та основні вимоги до ведення діловодства за зверненнями громадян і запитами на отримання публічної інформації (далі - звернення/запити) у Міністерстві розвитку громад та територій України.
( Абзац перший пункту 1 розділу І із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 165 від 02.07.2021 )
Положення цього Порядку не застосовуються під час розгляду повідомлень про порушення вимог
Закону України "Про запобігання корупції".
2. Цей Порядок розроблено відповідно до
статті 40 Конституції України, Законів України
"Про звернення громадян",
"Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року
№ 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", від 24 вересня 2008 року
№ 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян" та від 24 червня 2009 року
№ 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади", інших нормативно-правових актів з питань звернень громадян.
3. Мінрегіон відповідно до визначених законодавством повноважень забезпечує кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень/запитів з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог громадян.
4. Забороняється відмова у прийнятті та розгляді звернень/запитів з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина тощо.
Особи, які не є громадянами України і законно перебувають на її території, мають таке саме право на подання звернень/запитів, як і громадяни України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
5. Порядок ведення діловодства за зверненнями/запитами, які містять відомості, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, визначається спеціальними нормативно-правовими актами.
6. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
заява (клопотання) - звернення громадян з проханням про сприяння реалізації закріплених
Конституцією України та законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо;
звернення громадян - викладені у письмовій, усній або електронній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства;
скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.
7. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні - звернення від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулась (звернулись) до Мінрегіону з певним питанням.
Повторні - звернення, у яких:
викладається звернення від того самого громадянина (тієї самої групи осіб) з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням громадянина (групи осіб);
повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь громадянину (групі осіб) не надавалась;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина (групи осіб);
викладається звернення від того самого громадянина (тієї самої групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті.
Дублетні - звернення від того самого громадянина (тієї самої групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на розгляд за належністю до Мінрегіону.
Неодноразові - звернення громадян (групи осіб), які надійшли до Мінрегіону з того самого питання, що й попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надано, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився.
Масові - звернення, що надходять у великій кількості від різних громадян з однаковим змістом питання.
8. Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі відповідно до наказу Мінрегіону від 26 червня 2018 року
№ 152 "Про затвердження Порядку особистого прийому громадян у Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2018 року за № 836/32288, або через телефонні "гарячі лінії" та фіксується визначеною особою відповідно до наказу Мінрегіону від 14 грудня 2018 року
№ 345 "Про затвердження Порядку проведення телефонної "гарячої лінії" в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 березня 2019 року за № 219/33190.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства України. Письмове звернення також може бути надісланим з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
9. Організація діловодства за зверненнями/запитами у Мінрегіоні забезпечується державним секретарем.
Контроль за змістом, якістю підготовки, оформленням на належному рівні документів, дотриманням строків розгляду звернень/запитів, а також організацією діловодства за зверненнями/ запитами у структурних підрозділах Мінрегіону покладається на їх керівників.
У структурних підрозділах апарату Мінрегіону ведення діловодства за зверненнями/запитами покладається на визначену керівником посадову особу або декількох осіб. Зазначені функції визначаються у їх посадових інструкціях.
10. Додержання вимог цього Порядку є обов’язковим для всіх структурних підрозділів Мінрегіону.
II. Організація роботи з питань приймання, попереднього опрацювання, реєстрації звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації
1. Організація діловодства за зверненнями/запитами у Мінрегіоні покладається на Управління документообігу (далі - Управління).
( Пункт 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 165 від 02.07.2021 )
2. Звернення/запити надсилаються поштою, з використанням мережі Інтернет, інших засобів комунікації, передаються громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства України, через скриньку "Для звернень громадян", що розміщується у приміщенні Мінрегіону у доступному для громадян місці, або подаються на особистому прийомі громадян.
3. У разі якщо заявник застосовує ненормативну лексику, вдається до образ або його звернення містить заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі, працівник, що приймає усне звернення, може припинити спілкування з ним.
4. Усі звернення громадян, що надходять до Мінрегіону, підлягають обов’язковій класифікації за встановленими
статтею 3 Закону України "Про звернення громадян" видами, а саме пропозиції (зауваження), заяви (клопотання), скарги.
Звернення громадян оформлюються відповідно до
статті 5 Закону України "Про звернення громадян". У зверненні зазначають прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина та викладають суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути надруковане або написане від руки розбірливо і чітко, підписане заявником (групою заявників) із зазначенням дати.
В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Електронне звернення, надіслане без застосування кваліфікованого електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Відповідно до
статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" запит на інформацію подається у довільній формі та має містити:
ім’я запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
5. Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою
статті 7 Закону України "Про звернення громадян".
Електронне звернення приймається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщується на веб-сайті Мінрегіону у мережі Інтернет.
Інформація про електронні поштові адреси розміщується на веб-сайті Мінрегіону в мережі Інтернет.
Датою подання електронного звернення є дата надходження звернення на електронну адресу Мінрегіону або дата заповнення електронної форми та її відправлення. Якщо електронне звернення надійшло на визначену електронну адресу в неробочий день та час, датою подання електронного звернення вважається наступний після нього робочий день.
6. Звернення/запити в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подаються їх законними представниками.
7. Усі звернення/запити, подані у встановленому законодавством порядку, підлягають попередньому розгляду.
................Перейти до повного тексту