- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про схвалення висновку до проекту Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" (реєстраційний № 7055 від 19.06.2018)
Розглянувши проект Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" (реєстраційний № 7055 від 19.06.2018), надісланий листом Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення від 25.06.2018 № 04-34/13-135151, відповідно до пункту 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого
Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Схвалити висновок до проекту Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" (реєстраційний № 7055 від 19.06.2018), що додається.
2. Департаменту державного регулювання та методології нагляду на ринках фінансових послуг надати висновок до Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Нацкомфінпослуг Залєтова О.М.
Згідно з чинним законодавством відповідно до колегіального рішення Комісії |
Протокол № 57 засідання Комісії від 05.07.2018 |
СХВАЛЕНО
Розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
05.07.2018 № 1189
ВИСНОВОК
до проекту Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" (реєстр. № 7055 від 19.06.2018)
Проект Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" (реєстр. № 7055 від 19.06.2018) унесено народними депутатами України Демчаком Р. Є., Довбенком М. В., Різаменком П. В., Поляковим М. А. та інтими.
Метою законопроекту, відповідно до пояснювальної записки до нього, є комплексне врегулювання питань:
функціонування ринків похідних цінних паперів та деривативів; функціонування регульованих ринків та розбудови їх інфраструктури; удосконалення порядку емісії цінних паперів та системи розкриття інформації на ринках капіталу відповідно до вимог європейського законодавства;
упорядкування діяльності з надання інформаційних послуг на ринках капіталу відповідно до світових практик та європейського законодавства;
забезпечення захисту прав власників облігацій, зокрема, шляхом передбачення інституту зборів власників облігацій та колективного представника власників корпоративних облігацій, відповідно до найкращих світових практик.
Крім того, законопроект спрямований на виконання вимог Угоди про асоціацію в частині імплементації Директив ЄС № 98/26/ЕС, 2003/71 /ЄС, № 2004/109/ЄС, № 2007/14/ЄС, № 2001/34/ЄС, № 2007/36/ЄС, № 2014/65/ЄС, Регламентів ЄС № 809/2004, № 648/2012 та № 600/2014.
Проектом Закону України "Про ринки капіталу та організовані товарні ринки" передбачено внесення змін до таких законодавчих актів України:
Кодексу України про адміністративні правопорушення,
Кодексу адміністративного судочинства України,
Кримінального кодексу України,
Кримінального процесуального кодексу України,
Господарського кодексу України,
Господарського процесуального кодексу України,
Цивільного кодексу України,
Цивільного процесуального кодексу України;
законів України "Про інвестиційну діяльність",
"Про приватизацію державного і комунального майна",
"Про споживчу кооперацію",
"Про заставу",
"Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність",
"Про міжнародний комерційний арбітраж",
"Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні",
"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні",
"Про Національний банк України",
"Про банки і банківську діяльність",
"Про кредитні спілки",
"Про захист економічної конкуренції",
"Про платіжні системи та переказ коштів в Україні",
"Про нафту і газ",
"Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг",
"Про зерно та ринок зерна в Україні",
"Про недержавне пенсійне забезпечення",
"Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування",
"Про рекламу",
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності",
"Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень",
"Про третейські суди",
"Про впорядкування питань, пов'язаних із забезпеченням ядерної безпеки",
"Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів",
"Про державну підтримку сільського господарства України",
"Про міжнародне приватне право",
"Про іпотечні облігації",
"Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України",
"Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності",
"Про акціонерні товариства",
"Про Фонд державного майна України",
"Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",
"Про систему гарантування вкладів фізичних осіб",
"Про публічні закупівлі",
"Про засади державної мовної політики",
"Про інститути спільного інвестування",
"Про адміністративні послуги",
"Про депозитарну систему України",
"Про запобігання корупції",
"Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення",
"Про ліцензування видів господарської діяльності",
"Про ринок природного газу",
"Про спрощення процедур реорганізації та капіталізації банків",
"Про ринок електричної енергії",
"Про телебачення і радіомовлення";
Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито".
Підтримуючи загальне спрямування законопроекту на впровадження на ринках капіталу України міжнародної практики, вважаємо за доцільне вислови ти щодо його змісту такі зауваження.
1. Законопроектом запроваджується інститут кваліфікованих інвесторів. Відповідно до частини другої статті 3 законопроекту, кваліфікованими інвесторами є інвестори у фінансові інструменти, які володіють вміннями, досвідом та знаннями в галузі ринків капіталу, достатніми для прийняття ними інвестиційних рішень стосовно вчинення правочинів щодо фінансових інструментів. При цьому, згідно з пунктом 4 частини першої статті 4 законопроекту, кваліфікованими інвесторами е: професійні учасники ринків капіталу та регульованих ринків, банки та страхові компанії. Разом з тим, Директива 2003/71/ЄС, норми якої пропонується імплементувати законопроектом, з урахуванням Директиви 2004/39/ЄС, передбачає віднесення до кваліфікованих інвесторів юридичних осіб, що одержали дозвіл діяти на фінансових ринках, або діяльність яких на таких ринках підлягає регулюванню, включаючи: кредитні установи, інвестиційні товариства, інші фінансові установи, що отримали дозвіл діяти на фінансових ринках або діяльність яких на таких ринках підлягає: регулюванню, структури спільного інвестування та товариства з управління ними, пенсійні фонди та товариства з управління ними, торговців товарами, а також організації, що не одержали дозволу діяти на фінансових ринках або діяльність яких на таких ринках не підлягає регулюванню, єдина мета яких полягає в інвестуванні в цінні папери. Таким чином, пункт 4 частини першої статті 4 законопроекту не відповідає зазначеній Директиві, яка відносить до кваліфікованих інвесторів не лише професійних учасників ринків капіталу та регульованих ринків, банків, страхових компаній, але й інші фінансові установи.
................Перейти до повного тексту