1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.06.2019 № 475
Про затвердження Методичних рекомендацій з питань організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, в органах Державної фіскальної служби
Відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII "Про запобігання корупції" (далі - Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 04 вересня 2013 року № 706 "Питання запобігання та виявлення корупції" (зі змінами), Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2015 року № 236 (зі змінами), Методичних рекомендацій щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.07.2017 № 286 (зі змінами) (далі - Методичні рекомендації № 286), Положення про Департамент з питань запобігання та виявлення корупції Державної фіскальної служби України, затвердженого наказом ДФС від 29.10.2018 № 690, з метою забезпечення в органах Державної фіскальної служби належної організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, встановлення єдиного порядку документування такої діяльності,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з питань організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, в органах Державної фіскальної служби (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Керівникам головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, митниць ДФС, Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, Департаменту податкових та митних експертиз ДФС (далі - територіальні органи ДФС) відповідно до Закону, з урахуванням Методичних рекомендацій № 286, цього наказу забезпечити:
2.1. вжиття необхідних організаційно-управлінських заходів щодо створення умов, необхідних уповноваженим підрозділам (уповноваженим особам) та іншим структурним підрозділам для роботи з викривачами і повідомленнями про корупцію;
2.2. організацію вивчення Методичних рекомендацій № 286 та цього наказу у межах проведення економічних навчань.
Термін - місяць.
3. Керівникам Університету державної фіскальної служби України та державних підприємств, які перебувають у сфері управління ДФС, забезпечити організацію роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, відповідно до Закону, з урахуванням Методичних рекомендацій № 286 та цього наказу у межах компетенції.
4. Керівникам структурних підрозділів ДФС відповідно до функціональних повноважень забезпечити:
4.1. ознайомлення з цим наказом підлеглих працівників та організацію його вивчення у межах проведення економічних навчань.
Термін - місяць;
4.2. виконання та дотримання вимог Закону, положень Методичних рекомендацій № 286 та цього наказу під час організації роботи з повідомленнями про корупцію та інформацією стосовно викривачів.
5. Департаменту обслуговування платників (Калєніченко Н.) забезпечити:
5.1. створення та надання доступу працівникам Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції на перегляд в ІТС "Управління документами" окремої вхідної картотеки з індексом "ППК".
Термін - три тижні;
5.2. надання необхідної практичної та методичної допомоги працівникам Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції з питань роботи в ІТС "Управління документами".
Термін - постійно.
6. Департаменту організації роботи Служби (Пригаровський В.) забезпечити отримання, реєстрацію та попередній розгляд повідомлень про корупцію відповідно до розділу ІІІ Методичних рекомендацій.
Термін - постійно.
7. Інформаційно-довідковому департаменту ДФС (Романов І.) забезпечити надання Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції сформованих статистичних даних щодо звернень у розрізі напрямів, визначених у пп. 4.12 Порядку надання інформаційних послуг Контакт-центром ДФС , затвердженого наказом ДФС від 12.07.2017 № 475 "Про затвердження Порядку надання інформаційних послуг Контакт-центром ДФС" (зі змінами), з урахуванням відомостей, необхідних для опублікування інформації щодо роботи з повідомленнями про корупцію відповідно до розділу IX Методичних рекомендацій.
Термін - щоквартально, не пізніше 15 числа, наступного за звітним.
8. Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції (Халковський О.):
8.1. організувати роботу з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, відповідно до Закону, з урахуванням вимог Методичних рекомендацій № 286 та цього наказу;
8.2. забезпечити надання необхідної методичної та практичної допомоги під час роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, відповідно до Закону з урахуванням цього наказу;
8.3. забезпечити контроль за станом роботи з повідомленнями про корупцію в ДФС, територіальних органах ДФС, Університеті державної фіскальної служби України та державних підприємствах, які перебувають у сфері управління ДФС, відповідно до законодавства, розпорядчих документів ДФС, з урахуванням Методичних рекомендацій № 286 та цього наказу.
Термін - постійно;
8.4. визначити відповідальних працівників, на яких буде покладено обов'язки ідентифікації повідомлень про корупцію, організації їх обліку, формування і зберігання матеріалів розгляду повідомлень про корупцію, та передбачити зазначений обов'язок у посадових інструкціях таких працівників;
8.5. надати Департаменту організації роботи Служби та Департаменту обслуговування платників списки відповідальних працівників, які здійснюватимуть попередній розгляд повідомлень про корупцію та їх ідентифікацію;
8.6. надати Департаменту комунікацій інформацію про робочі номери телефонів працівників Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції, з використанням яких можливо подати повідомлення про корупцію безпосередньо працівнику підрозділу.
Термін - два тижні;
8.7. забезпечити підготовку для опублікування інформації щодо роботи з повідомленнями про корупцію надалі відповідно до розділу IX Методичних рекомендацій .
Термін - щоквартально, не пізніше 20 числа, наступного за звітним.
9. Департаменту комунікацій (Веселова Н.) забезпечити розміщення цього наказу та інформації, отриманої відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 цього наказу, на офіційному вебпорталі ДФС.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
В.о. Голови О. Власов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
фіскальної служби України
18.06.2019 № 475
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з питань організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, в органах Державної фіскальної служби
I. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації визначають послідовність дій працівників ДФС та працівників Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, Департаменту податкових та митних експертиз ДФС, головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, митниць ДФС (далі - територіальні органи), Університету державної фіскальної служби України (далі - Університет), державних підприємств, що належать до сфери управління ДФС (далі - підвідомчі підприємства), під час отримання, реєстрації, обліку та розгляду повідомлень про корупцію, внесених викривачами.
Ці Методичні рекомендації мають інформаційно-роз'яснювальний і рекомендаційний характер та не встановлюють нових правових норм.
1.2. У цих Методичних рекомендаціях наведені терміни вживаються у таких значеннях:
викривач - особа, яка за наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною, повідомляє про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" іншою особою;
ідентифікація повідомлення - встановлення відповідності інформації, викладеної у повідомленні, ознакам корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення;
повідомлення про корупцію - повідомлення про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції", яке містить інформацію про корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення, інше порушення вимог цього Закону, вчинене працівниками ДФС, територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств;
попередній розгляд - аналіз інформації, викладеної у повідомленні про корупцію, на відповідність вимогам Закону України "Про запобігання корупції";
уповноважені підрозділи (уповноважені особи) - працівники Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції ДФС, працівники підрозділів (уповноважені особи) з питань запобігання та виявлення корупції територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про запобігання корупції", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних".
1.3. До ДФС повідомлення, зазначені у пункті 1.1 цього Розділу, можуть надходити:
1.3.1. з використанням засобів поштового зв'язку, на адресу: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053;
1.3.2. через поштову скриньку, розміщену в холі адміністративної будівлі ДФС, за адресою: Львівська площа, 8, м. Київ;
1.3.3. на електронну адресу post@sfs.gov.ua (крім звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації);
1.3.4. під час особистого прийому громадян керівництвом та посадовими особами ДФС (інформація про порядок запису на прийом та графік особистого прийому розміщується на офіційному вебпорталі ДФС);
1.3.5. засобами телекомунікації через Контакт-центр Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі - Контакт-центр ДФС): за телефоном 0 800 501 007 та на електронну адресу idd@sfs.gov.ua;
1.3.6. на електронну адресу Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції dpzk@sfs.gov.ua та через офіційний вебпортал ДФС;
1.3.7. у письмовому вигляді через працівників Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції;
1.3.8. засобами телефонного зв'язку через працівників Департаменту з питань запобігання та виявлення корупції.
1.4. До територіальних органів, Університету та підвідомчих підприємств повідомлення, зазначені у пункті 1.1 цього Розділу, можуть надходити наявними засобами (каналами) зв'язку з урахуванням можливості використання засобів (каналів) зв'язку, вказаних у пункті 1.3 цього Розділу.
1.5. Рекомендується звертати увагу на те, що інформація, викладена у повідомленні про корупцію, має стосуватись конкретного працівника ДФС, територіального органу, Університету, підвідомчого підприємства та містити фактичні дані про корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення, інше порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції", вчинене працівниками ДФС, територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств, які можуть бути перевірені.
1.6. Рекомендується звертати увагу на те, що реквізитами повідомлення про корупцію можуть бути:
прізвище, ім'я, по батькові особи, яка, імовірно, вчинила правопорушення або причетна до його вчинення, її місце роботи та посада;
текст повідомлення, що містить конкретну інформацію про факти вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції", яка може бути перевірена та не містить припущень або опосередкованих висновків;
прізвище, ім'я, по батькові, адреса та підпис особи, яка надіслала повідомлення, із зазначенням дати;
у зверненні, поданому на електронні поштові скриньки, може бути вказано електронну поштову адресу, на яку викривачу може бути надіслано відповідь, або зазначено про інші засоби зв'язку з ним.
1.7. Вимоги до повідомлень про корупцію без зазначення авторства (анонімні) та порядок їх розгляду визначаються частиною п'ятою статті 53 Закону України "Про запобігання корупції".
1.8. Повідомлення про корупцію, яке не містить інформації про корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення, інше порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" розглядається відповідно до Закону України "Про звернення громадян" та Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.04.2015 за № 484/26929 (із змінами).
1.9. Відповідно до законодавства повідомлення про корупцію може бути як письмовим, так і усним, подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
1.10. Усне повідомлення про корупцію може викладатись викривачем (викривачами) на особистому прийомі, за допомогою засобів телефонного зв'язку через Контакт-центр ДФС та з використанням засобів телефонного зв'язку безпосередньо працівникам уповноважених підрозділів (уповноваженим особам).
II. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію
2.1. Організація роботи з повідомленнями про корупцію здійснюється на таких засадах:
2.1.1. знання та обізнаність - забезпечення інформування про можливість подати повідомлення про корупцію та про повноваження уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) щодо його розгляду;
2.1.2. доступність - забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення про корупцію та забезпечення зручності процесу подання таких повідомлень;
2.1.3. довіра - інформування про виконання державних гарантій захисту викривачів;
2.1.4. відповідальність - забезпечення керівництвом ДФС, територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств роботи з повідомленнями;
2.1.5. ефективність - реагування на випадки порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції";
2.1.6. прозорість - інформування викривачів про результати розгляду повідомлень про корупцію;
2.1.7. аналіз та вивчення - систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями про корупцію.
2.2. Принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію:
2.2.1. доброчесність - діяльність працівників ДФС, територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств, що базується на виконанні службових обов'язків відповідно до вимог Законів України "Про запобігання корупції", "Про державну службу", Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 158, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31.08.2016 за № 1203/29333, Правил етичної поведінки в органах Державної фіскальної служби, затверджених наказом ДФС від 03.04.2019 № 257, та загальновизнаних етичних норм;
2.2.2. захист прав викривачів - розуміння та усвідомлення працівниками ДФС, територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств, які мають доступ до повідомлень про корупцію та іншої інформації, яка пов'язана з такими повідомленнями, ризиків для викривачів та членів їхніх сімей, пов'язаних з поданням повідомлень, встановленням фактів порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції";
2.2.3. конфіденційність - забезпечення виконання працівниками ДФС, територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств, вимог законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача та наданої ним інформації у процесі збору, опрацювання, використання та збереження повідомлень про корупцію;
2.2.4. зворотний зв'язок - рекомендується підтримувати зв'язок з викривачем, навіть у випадку, коли таке повідомлення подане анонімно (за наявності інформації про контакти викривача);
2.2.5. неупередженість - забезпечення розгляду повідомлення про корупцію по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати за результатами попередніх контактів викривача з ДФС, територіальними органами, Університетом, підвідомчими підприємствами;
2.2.6. об'єктивність - надання повної і об'єктивної оцінки одержаній під час розгляду повідомлення про корупцію інформації та результатам такої перевірки;
2.2.7. рівність - забезпечення однакового ставлення до всіх викривачів незалежно від їх віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.
III. Отримання та реєстрація повідомлень про корупцію
3.1. Повідомлення про корупцію, що надходять до ДФС та територіальних органів з використанням засобів поштового зв'язку, електронної пошти (призначені для отримання кореспонденції), подані особисто або через поштову скриньку, отримані безпосередньо працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) в письмовому вигляді, приймаються та проходять первинне опрацювання відповідно до вимог Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну та Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55, Інструкції з діловодства у Державній фіскальній службі України, затвердженої наказом ДФС від 06.06.2018 № 365 (із змінами), та Регламенту Державної фіскальної служби України, затвердженого наказом ДФС від 21.08.2014 № 65 (із змінами).
3.2. Попередній розгляд повідомлень про корупцію, які надійшли до ДФС та територіальних органів у спосіб, зазначений у пункті 3.1 цих Методичних рекомендацій, здійснюється службою діловодства за участі працівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) в день їх надходження або не пізніше наступного робочого дня, на предмет встановлення наявності інформації про корупційне або пов'язане з корупцією правопорушення, інше порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції", вчинене працівниками ДФС, територіальних органів, Університету, підвідомчих підприємств, та належності до компетенції і повноважень уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
3.3. Повідомлення про корупцію, які надійшли до ДФС та територіальних органів у спосіб, зазначений у пункті 3.1 цих Методичних рекомендацій, реєструються службою діловодства в окремій вхідній картотеці в ІТС "Управління документами" з індексом "ППК". Працівник служби діловодства накладає на повідомлення про корупцію проект резолюції, в якій визначається головний виконавець, відповідальний за організацію його розгляду, та у разі необхідності співвиконавці і строк його розгляду, та передає його на первинний розгляд Голові ДФС або особі, яка виконує його обов'язки, керівнику територіального органу, або особі, яка виконує його обов'язки.
Після розгляду та накладення Головою ДФС або особою, яка виконує його обов'язки, керівником територіального органу, або особою, яка виконує його обов'язки, резолюції повідомлення про корупцію скануються, додаються до реєстраційно-моніторингової картки (далі - РМК) в закладку "Електронний примірник документа" та через вкладку "Кому направлено" передаються (направляються) для розгляду посадовим особам, визначеним виконавцями (співвиконавцями) з їх розгляду.
Виконання всіх функцій, передбачених при заповненні усіх полів РМК, є обов'язковим.
3.4. Як виняток, на підставі доповідної записки за підписом керівника або заступника керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), оформленої під час попереднього розгляду повідомлення про корупцію, не підлягають скануванню повідомлення про корупцію, які містять інформацію, розголошення якої може негативно вплинути на виконання завдань і функцій уповноважених підрозділів (уповноважених осіб), пов'язаних із запобіганням та виявленням корупції, або може загрожувати викривачу у зв'язку з поданням такого повідомлення.
3.5. Повідомлення про корупцію, подані засобами телекомунікації через Контакт-центр ДФС, обробляються Інформаційно-довідковим департаментом ДФС.
3.6. Рекомендується, що повідомлення про корупцію, отримані працівниками уповноважених підрозділів (уповноваженими особами) засобами телефонного зв'язку, оформлюються шляхом заповнення примірної форми повідомлення про корупцію, отриманого працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) засобами телефонного зв'язку (додаток 1), із зазначенням таких реквізитів, як:
інформація про викривача (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, посада, найменування юридичної особи, контактний номер телефону, реквізити для листування (поштова адреса та/або адреса електронної пошти));
детальна інформація про факт вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції", що стала підставою для внесення повідомлення, та особу, яка його вчинила;
інформація про те, чи звертався викривач з аналогічним повідомленням до уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) інших органів, у тому числі територіальних органів, спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції, правоохоронних органів.
У разі якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого порушення, працівник пропонує звернутись до ДФС, територіального органу, Університету, підвідомчого підприємства письмово або направити повідомлення електронними каналами зв'язку.
Під час прийняття повідомлення про корупцію засобами телефонного зв'язку працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) повідомляється, що вказана у повідомленні інформація буде використана під час виконання завдань і функцій щодо запобігання і виявлення корупції у спосіб, визначений чинними нормативно-правовими актами та розпорядчими документами ДФС, а також повідомляє щодо можливості направлення такого повідомлення засобами поштового або електронного зв'язку.
3.7. Повідомлення про корупцію, отримані безпосередньо працівниками уповноважених підрозділів (уповноваженими особами) засобами телефонного зв'язку, проходять первинне опрацювання та реєстрацію шляхом передачі заповненої форми повідомлення про корупцію, отриманого працівником уповноваженого підрозділу (уповноваженою особою) засобами телефонного зв'язку, до служби діловодства ДФС, територіального органу за реєстром.

................
Перейти до повного тексту