1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
05.08.2016 № 158
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 серпня 2016 р.
за № 1203/29333
Про затвердження Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Національного агентства України з питань державної служби № 72-21 від 28.04.2021 № 37-23 від 13.03.2023 )
На виконання абзацу першого частини другої статті 37 Закону України "Про запобігання корупції" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, що додаються.
2. Департаменту нормативно-правової роботи та юридичного забезпечення Нацдержслужби у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Головдержслужби України від 4 серпня 2010 року № 214"Про затвердження Загальних правил поведінки державного службовця", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 листопада 2010 року за № 1089/18384 (із змінами).
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Голова

К.О.Ващенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
05 серпня 2016 року № 158
(у редакції наказу Національного
агентства України з питань
державної служби
від 28 квітня 2021 року № 72-21
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 серпня 2016 р.
за № 1203/29333
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА
етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Ці Загальні правила є узагальненим зібранням професійно-етичних вимог щодо правил поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, діяльність яких спрямована на служіння народу України і територіальній громаді шляхом забезпечення охорони та сприяння у реалізації прав, свобод і законних інтересів людини і громадянина.
Ці Загальні правила ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу, службу в органах місцевого самоврядування, у сфері запобігання корупції, запобігання та протидії дискримінації, з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Метою цих Загальних правил є зміцнення авторитету державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, формування позитивної репутації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, а також забезпечення інформування громадян про норми етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування стосовно них.
При прийнятті на державну службу або на службу в органи місцевого самоврядування особа ознайомлюється з цими Загальними правилами. Відмітка про таке ознайомлення додається до особової справи державного службовця чи посадової особи місцевого самоврядування.
2. У цих Загальних правилах терміни вживаються у значеннях, визначених Законами України "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про запобігання корупції", "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні", "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків", а також Кодексом законів про працю України (щодо визначення мобінгу (цькування)).
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 37-23 від 13.03.2023 )
3. Керівники державних органів, органів місцевого самоврядування чи їх структурних підрозділів у разі виявлення чи отримання повідомлення про порушення цих Загальних правил в межах своєї компетенції відповідно до законодавства зобов’язані вжити заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також поінформувати спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
II. Загальні обов’язки державного службовця та посадової особи місцевого самоврядування
1. Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування під час виконання своїх посадових обов’язків зобов’язані неухильно дотримуватись загальновизнаних етичних норм поведінки, бути доброзичливими та ввічливими, дотримуватись високої культури спілкування, з повагою ставитись до прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, об’єднань громадян, інших юридичних осіб.
2. Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування своєю поведінкою мають зміцнювати авторитет державної служби і служби в органах місцевого самоврядування, а також позитивну репутацію державних органів та органів місцевого самоврядування.
Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування під час виконання своїх посадових обов’язків повинні проявляти стриманість у разі критики чи образ з боку громадян, зауважувати щодо неприйнятності такої поведінки і необхідності дотримання норм ввічливого спілкування.
Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування, у тому числі в поза робочий час, повинні утримуватися від поширення інформації, зокрема розміщення коментарів на веб-сайтах і у соціальних мережах, що можуть завдати шкоди репутації державних органів та органів місцевого самоврядування.
3. Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані у своїй поведінці не допускати:
використання нецензурної лексики, підвищеної інтонації;
принизливих коментарів щодо зовнішнього вигляду, одягу, віку, статі, сімейного стану або віросповідання особи;
поширення чуток, обговорення особистого або сімейного життя колег, членів їх сімей та інших близьких осіб;
впливу приватних, сімейних, суспільних або інших стосунків чи інтересів на його (її) поведінку та прийняття рішень під час виконання своїх посадових обов’язків;
прояву будь-якої з форм дискримінації за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, а також за мовними або іншими ознаками;
дій сексуального характеру, виражених словесно (погрози, залякування, непристойні зауваження) або фізично (доторкання, поплескування), що принижують чи ображають осіб, які перебувають у відносинах трудового, службового, матеріального чи іншого підпорядкування.
Державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування повинні протидіяти мобінгу (цькуванню), вживати заходи, спрямовані на запобігання та припинення мобінгу (цькування), а також заходи щодо відновлення порушених внаслідок мобінгу (цькування) прав.

................
Перейти до повного тексту