- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
22.11.2016 № 37477/7/99-99-12-03-03-17 |
Головним управлінням ДФС
в областях, м. Києві,
Офісу великих платників податків ДФС
Про направлення документів
Державна фіскальна служба України направляє для використання в роботі рекомендації щодо проведення камеральних перевірок
декларацій акцизного податку, а також примірник форми Акта про результати камеральної перевірки даних.
Додаток
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення камеральної перевірки декларації акцизного податку
I. Загальні положення
1. Ці Рекомендації запроваджуються з метою організації роботи щодо проведення камеральних перевірок декларацій акцизного податку, даних Єдиного реєстру акцизних накладних, системи електронного адміністрування реалізації пального та здійснення контролю за справлянням акцизного податку, в т.ч. з використанням даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
2. При проведенні камеральної перевірки використовуються такі нормативно-правові акти:
Закон України від 19 грудня 1995 року
№ 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", зі змінами;
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року
№ 2755-VI (далі - Податковий кодекс), зі змінами;
постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року
№ 1215 "Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), які видаються до отримання або ввезення на митну територію України легких та важких дистилятів для використання як сировини для виробництва етилену";
постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року
№ 1233 "Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг";
постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року
№ 1257 "Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), що видаються до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (технічного) та біоетанолу, які використовуються суб'єктами господарювання для виробництва окремих видів продукції";
постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року
№ 1260 "Про затвердження Порядку проведення розрахунку суми зменшення акцизного податку";
постанова Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року
№ 236 "Про Державну фіскальну службу України";
постанова Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року
№ 113 "Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального";
постанова Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року
№ 114 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних";
наказ Міністерства фінансів України від 23.01.2015
№ 14 "Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 (далі - наказ № 14);
наказ Міністерства фінансів України від 07.04.2016
№ 422 "Про затвердження Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за № 751/28881;
наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2015
№ 1204 "Про затвердження Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за № 124/28254 (далі - наказ № 1204);
наказ Державної фіскальної служби України від 31 липня 2014 року
№ 22 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків" (далі - наказ № 22);
інші нормативно-правові акти, що регулюють питання ведення фінансово-господарської діяльності платників податків і використовуються при визначенні грошових зобов'язань з акцизного податку.
II. Проведення камеральної перевірки декларації акцизного податку, Єдиного реєстру акцизних накладних, даних системи електронного адміністрування реалізації пального та контроль за справлянням акцизного податку
1. Під час прийняття
декларації акцизного податку перевіряється наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів платника, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ст.
48 розділу II
Податкового кодексу . Інші показники, зазначені в поданій декларації акцизного податку, до її прийняття перевірці не підлягають. До частини декларації, яка заповнюється посадовою особою контролюючого органу, заноситься дата внесення даних декларації до електронної бази податкової звітності та ставиться підпис, ініціали, прізвище цієї посадової особи.
2. Зареєстровані в контролюючому органі декларації акцизного податку підлягають камеральній перевірці.
3. У цих Рекомендаціях термін "камеральна перевірка" використовується у значенні, визначеному в пп. 75.1.1 п. 75.1 ст.
75 розділу II
Податкового кодексу .
4. Камеральні перевірки декларацій акцизного податку проводяться посадовими особами підрозділу, на який покладено функції адміністрування акцизного податку, контролюючого органу за місцем реєстрації платників (основним та неосновним) у порядку, визначеному статтею
76 розділу II
Податкового кодексу .
5. Камеральну перевірку даних, заявлених у декларації акцизного податку, контролюючий орган проводить протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку її подання, а якщо
декларація акцизного податку подана пізніше - за днем її фактичного подання.
6. У разі виявлення під час камеральної перевірки Декларації помилок, допущених працівником підрозділу приймання та обробки податкової звітності при введенні до електронної бази податкової звітності з паперового носія, така інформація передається до підрозділу приймання та обробки податкової звітності шляхом направлення службової записки з метою усунення помилки.
7. Якщо за результатами камеральної перевірки не встановлено порушень, робиться відповідна позначка в частині декларації акцизного податку, що заповнюється посадовою особою контролюючого органу, яка проводила камеральну перевірку, ставиться її підпис, ініціали, прізвище та дата перевірки, та відмітка в ІС "Податковий блок".
8. У разі встановлення порушення складається у двох примірниках Акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у декларації акцизного податку (далі - Акт), що підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею
42 та п. 86.2 ст.
86 розділу II
Податкового кодексу .
Після складання Акта в
декларації акцизного податку платника робиться відповідна позначка у частині, яка заповнюється посадовою особою контролюючого органу, за результатами камеральної перевірки Декларації, та відмітка в ІС "Податковий блок".
Зразок форми Акта наведено в Додатку до цих Рекомендацій.
В Акті поруч з його назвою робиться відмітка (відмітки) X у відповідному полі (відповідних полях) залежно від виду порушень (помилок).
Вступна частина Акта повинна містити такі дані:
найменування контролюючого органу та його місцезнаходження;
дата та реєстраційний номер Акта;
місце складання Акта;
посада, прізвище, ініціали посадової особи контролюючого органу, що проводила перевірку;
повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами, податковий номер платника податку (код за ЄДРПОУ платника податку або реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта) платника податків відповідно до установчих документів;
відповідальні особи платника податків у періоді, що перевіряється, - керівник та головний бухгалтер платника податків або фізична особа - платник податків, або уповноважена особа платника податків (прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта);
предмет перевірки;
перелік документів, систем, реєстрів, які використано при проведенні перевірки (декларація акцизного податку за звітний (податковий) період із зазначенням дати та номеру реєстрації в контролюючому органі, система електронного адміністрування ПДВ, Система електронного адміністрування реалізації пального, Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального тощо).
В Акті обов'язково заповнюються таблиці:
"предмет перевірки", де обов'язково повинен бути заповнений хоча б один з рядків таблиці;
"При перевірці використано", в якому зазначається перелік документів, систем, використаних при перевірці. При цьому дані в таблиці повинні відповідати даним, зазначеним у плані перевірки. Так, якщо в плані перевірки заповнений рядок "Декларація акцизного податку", крім заповнення такого рядка в таблиці "При перевірці використано" обов'язково заповнюються рядки, в яких зазначаються документи і системи, які використовуються при проведенні перевірки. Зокрема, перелік акцизних накладних, дані щодо реєстрації платника в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального тощо;
"Перевіркою встановлено" (щодо кожного з встановлених порушень у відповідному рядку четвертої графи робиться відмітка "X"), Результати перевірки за пунктами 5, 6, 7 таблиці "Перевіркою встановлено" оформлюються у вигляді додаткових таблиць з відображенням показників, у яких допущено порушення (помилку). У випадку відсутності порушень, зазначених пунктами 5, 6, 7 таблиці "Перевіркою встановлено", додаткові таблиці не складаються і не друкуються;
"Висновки" (щодо кожного з встановлених перевіркою порушень, зазначених у таблиці "Перевіркою встановлено", у відповідному рядку третьої графи робиться відмітка "X").
Обов'язково зазначається також інформація щодо реалізації результатів перевірки про дату та номер:
направлення Акта (засобами електронного зв'язку з електронним цифровим підписом посадової особи контролюючого органу, яка склала акт, або поштою), якщо примірник Акта не отриманий платником);
надання відповіді про результати розгляду заперечень платника податків (у випадку надання платником таких заперечень);
податкового повідомлення-рішення (податкових повідомлень-рішень).
В Акті обов'язково зазначаються:
зміст порушення, пункти і статті порушених нормативно-правових актів;
при перевірці Декларації:
номери рядків, у яких платником допущені помилки;
об'єкт оподаткування та податкове зобов'язання, самостійно обчислені платником податку і задекларовані в декларації акцизного податку;
об'єкт оподаткування та податкове зобов'язання, визначені в ході камеральної перевірки;
сума заниження/завищення податкових зобов'язань;
сума заниження/завищення платником штрафних санкцій (п. 50.1 ст.
50 розділу II
Податкового кодексу ) та/або пені (пп. 129.1.2 п. 129.1 ст.
129 розділу II
Податкового кодексу ), внаслідок виправлення платником самостійно виявленої помилки, допущеної у попередніх звітних періодах;
при порушенні правил реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального - вартість реалізованого пального без реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального;
при неподанні (несвоєчасному поданні) Декларації - дата, на яку платником не подана Декларація, або кількість днів порушення граничного терміну подання Декларації;
при порушенні термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань з акцизного податку - кількість календарних днів порушення.
9. У ході камеральної перевірки необхідно здійснити порівняння показників
декларації акцизного податку з наявною податковою інформацією такого платника, що містяться у
3) АСМО "Інспектор-2006";
4) Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального;
5) Системі електронного адміністрування реалізації пального;
................Перейти до повного тексту