- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2010 р.
за N 1264/18559
Про затвердження Вимог до об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії
1. Затвердити Вимоги до об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії, що додаються.
2. Управлінню з регулювання фізичного захисту (Кушка В.М.) забезпечити подання цього наказу в п'ятиденний термін на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Інформаційно-кризовому управлінню (Ананенко О.М.) у тижневий термін після державної реєстрації наказу забезпечити його розміщення на веб-сайті Держатомрегулювання.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Ускова А.Г.
Голова ПОГОДЖЕНО: Т.в.о. Голови Державної прикордонної служби України Міністр палива та енергетики України Віце-президент Національної академії наук України, академік НАН України Голова Служби безпеки України Тимчасово виконуючий обов'язки Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Т.в.о. Міністра внутрішніх справ України | О.Миколайчук П.А.Шишолін Ю.Бойко А.Г.Наумовець В.Хорошковський В.Антонець С.Є.Попков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
ядерного регулювання України
22.11.2010 N 163
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2010 р.
за N 1264/18559
ВИМОГИ
до об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії
I. Загальні положення
1.1. Ці Вимоги поширюються на експлуатуючі організації та інших ліцензіатів, які відповідно до чинного законодавства визначають, створюють, підтримують безперервне функціонування систем фізичного захисту ядерних установок, об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання (далі - ліцензіат), інших учасників плану взаємодії в частині, що їх стосується.
1.2. У цих Вимогах терміни вживаються в таких значеннях:
дієздатність плану взаємодії - здатність сил плану взаємодії успішно протистояти об'єктовій проектній загрозі;
засоби плану взаємодії - визначені в об'єктовому плані взаємодії у разі вчинення диверсії озброєння, спеціальні засоби, оснащення, транспортні засоби, засоби зв'язку;
об'єкт - ядерна установка, об'єкт, призначений для поводження з радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання;
сили плану взаємодії - визначений в об'єктовому плані взаємодії у разі вчинення диверсії персонал учасників плану взаємодії;
учасники плану взаємодії - визначені в об'єктовому плані взаємодії у разі вчинення диверсії структурні підрозділи об'єкта, підрозділ з охорони; відповідні структурні одиниці місцевих органів виконавчої влади; відповідні регіональні органи Служби безпеки України; районні та міські управління та відділи МВС; підрозділи та формування територіальних органів МНС; у разі необхідності військові частини внутрішніх військ МВС, підрозділи Державної прикордонної служби України.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України
"Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку",
"Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання", Правилах фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 04.08.2006
N 116, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.09.2006 за N 1067/12941,
Загальних вимогах до систем фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 28.08.2008
N 156, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2008 за N 999/15690.
1.3. Завданнями об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії (далі - план взаємодії) є:
забезпечення успішної протидії будь-яким спробам правопорушників, характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі, вчинити диверсію, крадіжку ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, інші протиправні дії щодо об'єкта;
недопущення зборів, мітингів, демонстрацій та інших громадських заходів на території об'єкта та в санітарно-захисній зоні об'єкта;
попередження організації та припинення мітингів, демонстрацій, пікетування, блокування транспортних комунікацій та інших громадських заходів за межами території об'єкта та його санітарно-захисної зони, якщо проведення таких заходів може призвести до порушення дієздатності систем об'єкта.
1.4. План взаємодії складається з таких розділів:
учасники плану взаємодії;
сили та засоби плану взаємодії, сили та засоби кожного учасника цього плану;
порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії в умовах кризової ситуації, що може скластися на об'єкті.
1.5. Інформація, що міститься у плані взаємодії, відноситься до інформації з обмеженим доступом, поводження з цією інформацією здійснюється відповідно до чинного законодавства.
II. Розроблення плану взаємодії
2.1. Розроблення плану взаємодії полягає у визначенні:
учасників плану взаємодії, їх сил і засобів в обсягах, достатніх для забезпечення успішного реагування на дії правопорушників, характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі;
процедур, що встановлюють порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії у разі спроби вчинення або вчинення диверсії, крадіжки ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, інших протиправних дій щодо об'єкта, спроби проведення або проведення зборів, мітингів, демонстрацій та інших громадських заходів на території об'єкта та в санітарно-захисній зоні об'єкта, а також за їх межами, якщо проведення таких заходів може призвести до порушення дієздатності систем об'єкта.
2.2. План взаємодії розробляється та затверджується до початку здійснення діяльності на конкретному етапі життєвого циклу об'єкта, починаючи з етапу будівництва об'єкта. Для етапів введення в експлуатацію та експлуатації об'єкта розробляється один план взаємодії.
2.3. Відповідальним за розроблення плану взаємодії є заступник керівника ліцензіата, який відповідає за стан системи фізичного захисту об'єкта (далі - заступник керівника з фізичного захисту).
2.4. План взаємодії розробляється робочою групою (далі - група).
До складу робочої групи залучаються фахівці об'єкта з фізичного захисту, обліку та контролю ядерних матеріалів, ядерної, радіаційної, пожежної безпеки, представники підрозділу з охорони, представники місцевих органів виконавчої влади та територіальних підрозділів правоохоронних органів (за згодою їх керівників).
Склад групи та її керівник затверджуються наказом ліцензіата.
2.5. Ліцензіат надає групі необхідну для розроблення плану взаємодії інформацію, а саме:
дані про об'єкт та регіон його розташування;
виписку з проектної загрози, в частині, що стосується об'єкта;
об'єктову проектну загрозу;
перелік цілей правопорушників на об'єкті;
дані про величини неприйнятних радіаційних наслідків вчинення протиправних дій щодо об'єкта правопорушниками, характеристики яких визначені в об'єктові проектній загрозі;
інформацію про конфігурацію системи фізичного захисту;
дані про функції підрозділу фізичного захисту та підрозділу з охорони;
звіт з оцінки вразливості.
2.6. Група для визначення сил і засобів плану взаємодії розробляє сценарії дій правопорушників (зовнішніх, внутрішніх, зовнішніх у змові з внутрішніми), характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі, щодо конкретних цілей правопорушників на об'єкті (далі - сценарій дій правопорушників) та сценарії успішної протидії правопорушникам, визначеним в кожному сценарії дій правопорушників (далі - сценарії протидії правопорушникам).
2.7. У сценарії дій правопорушників відображаються:
завдання правопорушників;
ціль правопорушників (ядерні та інші радіоактивні матеріали, особливо важливі технічні елементи об'єкта );
типи правопорушників;
чисельність, озброєння та оснащення правопорушників;
маршрути правопорушників до цілі та в зворотному напрямку;
елементи системи фізичного захисту на маршрутах правопорушників;
тактика правопорушників щодо подолання елементів системи фізичного захисту;
дії правопорушників щодо цілі.
2.8. У сценарії протидії правопорушникам, визначеним у відповідному сценарії дій правопорушників, визначаються сили та засоби, необхідні для:
виявлення;
переривання;
проведення переговорів з правопорушниками;
захоплення та знешкодження;
пом'якшення радіаційних наслідків вчинення протиправних дій щодо об'єкта.
2.9. Група шляхом аналізу отриманих даних щодо сил і засобів, необхідних для протидії правопорушникам, визначеним у відповідних сценаріях дій правопорушників, визначає сили та засоби, необхідні для забезпечення дієздатності плану взаємодії, та потенційних учасників плану взаємодії, в розпорядженні яких знаходяться такі сили та засоби. Група готує обґрунтування залучення до участі у плані взаємодії конкретних учасників плану взаємодії з визначенням їх сил і засобів, необхідних для забезпечення дієздатності плану взаємодії (сценарії дій правопорушників та сценарії протидії правопорушникам додаються до обґрунтування).
Обґрунтування погоджується заступником керівника з фізичного захисту та подається на розгляд керівника ліцензіата.
2.10 Керівник ліцензіата приймає рішення щодо складу учасників плану взаємодії та погоджує участь у ньому:
відповідних структурних підрозділів місцевого органу виконавчої влади з керівником місцевої державної адміністрації;
регіональних органів Служби безпеки України (далі - СБУ) з керівниками відповідних регіональних органів СБУ;
районних і міських управлінь і відділів МВС відповідно з начальником Головного управління МВС в Автономній Республіці Крим, начальниками головних управлінь, управлінь МВС в областях, містах Києві та Севастополі;
підрозділів і формувань територіальних органів МНС з керівниками відповідних територіальних органів МНС;
з'єднань і військових частин внутрішніх військ МВС з командувачем внутрішніх військ МВС;
органів охорони державного кордону з керівниками відповідних регіональних управлінь Державної прикордонної служби України (далі - Держприкордонслужба).
2.11. Після визначення учасників плану взаємодії, їх сил і засобів група розробляє процедури плану взаємодії, які встановлюють порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії в умовах кризової ситуації, що може скластися на об'єкті.
2.12. До процедур, що встановлюють порядок дій учасників плану взаємодії та сил учасників плану взаємодії у разі спроби вчинення або вчинення диверсії, крадіжки ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, інших протиправних дій щодо об'єкта, спроби проведення або проведення зборів, мітингів, демонстрацій та інших громадських заходів на території об'єкта та в санітарно-захисній зоні об'єкта, а також за їх межами, якщо проведення таких заходів може призвести до порушення дієздатності об'єкта, відносяться процедури:
організації та підтримання зв'язку між учасниками плану взаємодії;
оповіщення про тривогу учасників плану взаємодії;
виклику сил допомоги ззовні;
повідомлення відповідних державних органів про кризову ситуацію, що склалася на об'єкті;
дій учасників плану взаємодії, які знаходяться на майданчику об'єкта, залежно від кризової ситуації, що склалася;
взаємодії адміністрації об'єкта, підрозділу з охорони та підрозділу фізичного захисту з силами допомоги ззовні після їх прибуття на об'єкт;
дій учасників плану взаємодії у випадку виникнення загрози, що перевищує об'єктову проектну загрозу;
дій учасників плану взаємодії з пом'якшення радіаційних наслідків протиправних дій щодо об'єкта.
2.12.1. Процедура організації та підтримання зв'язку між учасниками плану взаємодії встановлює:
основний та дублюючий види зв'язку;
користувачів зв'язку;
порядок використання засобів зв'язку користувачами зв'язку;
порядок перевірки надійності зв'язку.
2.12.2. Процедура оповіщення про тривогу учасників плану взаємодії встановлює:
пріоритетність оповіщення про тривогу учасників плану взаємодії;
осіб, які оповіщаються про тривогу;
порядок надання інформації про тривогу;
порядок підтвердження особами, які оповіщені про тривогу, отримання інформації про тривогу.
2.12.3. Процедура виклику сил допомоги ззовні встановлює:
осіб, яким надано право виклику сил допомоги ззовні;
випадки, за яких викликаються сили допомоги ззовні;
порядок інформування сил допомоги ззовні про ситуацію на об'єкті та навколо розташування об'єкта на момент виклику сил і під час їх розгортання.
2.12.4. Процедура повідомлення відповідних державних органів про кризову ситуацію, що склалася, встановлює:
................Перейти до повного тексту