- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу НСПП
N 49 від 05.04.2005 )
Про затвердження положень про відділи Національної служби посередництва і примирення
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Національної
служби посередництва і примирення
N 3 від 04.01.2002
N 69 від 08.02.2002
N 292 від 11.09.2002
N 266 від 20.06.2003 )
У відповідності із пунктом 7 Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98 "Про утворення Національної служби посередництва і примирення", із змінами та доповненнями, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000 "Питання Національної служби посередництва і примирення",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити положення про відділ правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення (додаток 1).
( Пункт 1 в редакції Наказів НСПП
N 3 від
04.01.2002,
N 292 від 11.09.2002,
N 266 від 20.06.2003 )
2. Затвердити положення про відділ аналітично-інформаційної роботи та прогнозування (додаток 2).
( Пункт 2 в редакції Наказів НСПП
N 3 від 04.01.2002,
N 292 від 11.09.2002,
N 266 від 20.06.2003 )( Пункт 3 Наказу втратив чинність на підставі Наказу НСПП
N 266 від 20.06.2003 )( Пункт 4 Наказу втратив чинність на підставі Наказу НСПП
N 266 від 20.06.2003 )( Пункт 5 Наказу втратив чинність на підставі Наказу НСПП
N 266 від 20.06.2003 )
3. Затвердити положення про відділ фінансів, бухгалтерського обліку і звітності та матеріально-технічного забезпечення Національної служби посередництва і примирення (додаток N 6).
4. Затвердити положення про загальний сектор Національної служби посередництва і примирення (додаток 7).
( Наказ доповнено пунктом згідно з Наказом НСПП
N 292 від 11.09.2002 )
5. Начальникам відділів Національної служби посередництва і примирення, завідувачу загальним сектором Національної служби посередництва і примирення забезпечити виконання завдань і функцій, передбачених затвердженими пунктами 1-4 цього наказу положеннями.
( Пункт 5 в редакції Наказу НСПП
N 266 від 20.06.2003 )
Голова Національної служби посередництва і примирення | В.М.Руденко |
Додаток 1
до наказу Національної
служби посередництва і
примирення від
13 березня 2001 р. N 76,
із змінами внесеними
наказом НСПП
від 4 січня 2002 р. N 3
( v0003299-02 ),
від 08 лютого 2002 р. N 69
( v0069299-02 ),
від 11 вересня 2002 р. N 292
( v0292299-02 )
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Відділ правового забезпечення примирних процедур Національної служби посередництва і примирення (далі - Відділ) є структурним підрозділом Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП).
1.2. Відділ у своїй діяльності підпорядковується безпосередньо голові НСПП.
1.3. До складу Відділу входять:
- юридичний сектор;
- сектор кадрів;
- сектор реєстрації колективних трудових спорів (конфліктів);
- сектор запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
- сектор по роботі в місті Києві;
- представництво НСПП в місті Севастополі.
1.4. Відділ у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Національну службу посередництва і примирення, наказами і розпорядженнями НСПП, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. У межах своїх повноважень Відділ організовує виконання актів законодавства України, здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
1.5. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з неї головою НСПП.
Призначення на посаду і звільнення з неї інших працівників Відділу здійснюється головою НСПП за поданням начальника Відділу.
1.6. Чисельність працівників Відділу встановлюється головою НСПП, виходячи із затвердженої структури і чисельності працівників центрального апарату НСПП, а також обсягів роботи, що покладається на Відділ.
2. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Узагальнення практики застосування законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) та розроблення пропозицій щодо її удосконалення.
2.2. Розроблення проектів нормативних актів з питань діяльності НСПП та здійснення примирних процедур, проведення експертизи проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять в НСПП для погодження.
2.3. Пропаганда правових знань з питань діяльності НСПП та здійснення примирних процедур.
2.4. Здійснення повноважень з питань кадрової роботи, роботи з арбітрами, посередниками та позаштатними радниками НСПП.
2.5. Сприяння та посередництво у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) на національному і галузевому рівнях.
2.6. Реєстрація колективних трудових спорів (конфліктів) та вимог найманих працівників або профспілки.
2.7. Здійснення координації та методичного забезпечення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).
2.8. Сприяння поліпшенню стану соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню в містах Києві та Севастополі.
3. Основні функції Відділу
Відділ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі основні функції:
3.1. З питань юридичного забезпечення діяльності Національної служби посередництва і примирення:
3.1.1. бере участь в реалізації державної правової політики у сфері сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.1.2. разом з іншими структурними підрозділами НСПП забезпечує правильне застосування законодавства в структурних підрозділах НСПП, інформує голову НСПП про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;
3.1.3. разом із відповідними структурними підрозділами НСПП узагальнює практику законодавства з питань, віднесених до компетенції НСПП, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд голови НСПП для вирішення питання стосовно необхідності підготовки проектів актів законодавства та внесення їх в установленому порядку Президенту України;
3.1.4. разом із відповідними структурними підрозділами НСПП забезпечує розроблення проектів положень, інструкцій та інших нормативних актів щодо діяльності НСПП та здійснення примирних процедур;
3.1.5. перевіряє відповідність чинному законодавству проектів наказів та інших нормативно-правових актів, що подаються на підпис голові НСПП, візує їх за наявності віз керівників відповідних структурних підрозділів НСПП.
У разі невідповідності проекту наказу чи іншого нормативно-правового акту законодавству та, якщо внесені до нього Відділом зауваження не враховано, Відділ, не візуючи проект, подає письмовий висновок з пропозиціями щодо вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення головою НСПП.
Видання наказу, іншого нормативно-правового акта, а також подання проекту акта законодавства відповідному державному органу для вирішення питання щодо його прийняття чи узгодження без попереднього розгляду Відділом не допускається;
3.1.6. розглядає проекти актів законодавства та нормативно-правових актів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції НСПП, готує проекти письмових висновків чи зауважень до них;
3.1.7. проводить разом з іншими структурними підрозділами НСПП роботу по перегляду відомчих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність із законодавством, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність;
3.1.8. готує з питань, віднесених до компетенції Відділу, проекти відповідей на запити, що надходять від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок та їх об'єднань, власників або уповноважених ними органів (представників) та їх об'єднань, від підприємств, установ, організацій і громадян, або за дорученням голови НСПП самостійно дає відповідь на них;
3.1.9. організовує облік і зберігання текстів законодавчих і нормативно-правових актів та підтримує їх в актуальному стані;
3.1.10. проводить інформаційно-довідкову роботу із законодавства, оперативно доводить до структурних підрозділів НСПП інформацію про зміни в нормативних актах і нові акти;
3.1.11. готує керівництву НСПП довідкові матеріали із законодавства, дає працівникам НСПП консультації з юридичних питань;
3.1.12. здійснює методичне керівництво юридичною роботою у відділеннях НСПП, вносить на розгляд голови НСПП пропозиції щодо її вдосконалення, вживає заходи щодо впровадження прогресивних форм і методів діяльності підрозділів правового забезпечення відділень НСПП;
3.1.13. здійснює заходи щодо підвищення ефективності юридичної роботи відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях і укомплектування їх висококваліфікованими юристами;
3.1.14. бере участь в організації і проведенні семінарів, нарад з правових та інших питань із працівниками центрального апарату та відділень НСПП;
3.1.15. консультує сторони колективного трудового спору (конфлікту) з питань:
- компетенції органів стосовно задоволення вимог, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) чи виконання яких сприятиме його вирішенню;
- застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
3.1.16. забезпечує участь працівників НСПП у роботі семінарів, інших заходів, які проводяться Міністерством юстиції України;
3.1.17. забезпечує співробітництво з навчальними закладами, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю "Правознавство";
3.1.18. забезпечує за дорученням голови НСПП проходження студентами вищих навчальних закладів практики та стажування в структурних підрозділах НСПП у порядку, передбаченому договорами, що укладаються між НСПП та відповідними вищими навчальними закладами;
3.1.19. розглядає та подає на затвердження голові НСПП договори з питань діяльності НСПП;
3.1.20. забезпечує за дорученням голови НСПП представництво інтересів та ведення справ НСПП в усіх органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об'єднаннях роботодавців та профспілок, на підприємствах, в установах і організаціях з питань, що відносяться до компетенції НСПП;
3.1.21. представляє за дорученням голови НСПП інтереси НСПП в судах.
3.2. З питань кадрового забезпечення діяльності Національної служби посередництва і примирення:
3.2.1 бере участь в реалізації державної правової політики у сфері організації проходження державної служби працівниками НСПП;
3.2.2. забезпечує правильне застосування законодавства з питань проходження державної служби в НСПП, інформує голову НСПП про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів з питань роботи з кадрами державних службовців, прийнятих з порушенням законодавства;
3.2.3. організовує підготовку і підвищення кваліфікації посередників та арбітрів, формує списки посередників та арбітрів;
3.2.4. забезпечує організацію роботи по підбору і розстановці кадрів НСПП;
3.2.5. узагальнює, систематизує матеріали щодо підвищення кваліфікації та перепідготовки працівників НСПП;
3.2.6. забезпечує проведення атестації та щорічної оцінки державних службовців, які працюють в НСПП;
3.2.7. готує узагальнені матеріали про стан і результати роботи з кадрами НСПП та арбітрами і посередниками;
3.2.8. взаємодіє у межах своїх повноважень із Головним управлінням державної служби України.
3.3. З питань реєстрації колективних трудових спорів (конфліктів) та вимог найманих працівників або профспілки і сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) на національному і галузевому рівнях:
3.3.1. за зверненнями сторін колективних трудових спорів (конфліктів) та структурних підрозділів НСПП готує проекти розпоряджень НСПП про реєстрацію висунутих найманими працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів) і зняття вирішених висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог і колективних трудових спорів (конфліктів) з реєстрації;
3.3.2. реєструє висунуті найманими працівниками або профспілками вимоги та колективні трудові спори (конфлікти);
3.3.3. веде Книгу реєстрації висунутих найманими працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів);
3.3.4. веде справи зареєстрованих колективних трудових спорів (конфліктів) до моменту їх вирішення;
3.3.5. сприяє своєчасному вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) на національному і галузевому рівнях;
3.3.6. здійснює перевірку, в разі необхідності, повноважень представників сторін колективного трудового спору (конфлікту);
3.3.7. бере участь в аналізі висунутих працівниками вимог та здійсненні оцінки їх обгрунтування;
3.3.8. сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту);
3.3.9. розглядає за зверненням сторін (сторони) колективного трудового спору (конфлікту) матеріали щодо колективного трудового спору (конфлікту) з метою його вирішення;
3.3.10. готує проекти рекомендацій та рішень НСПП з метою сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.3.11. здійснює контроль за виконанням сторонами колективних трудових спорів (конфліктів), відповідними центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців і профспілок рекомендацій і рішень НСПП;
3.3.12. у випадках, передбачених статтею
24 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" і коли рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) не враховано, готує проект заяви про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) до відповідного апеляційного суду;
3.3.13. бере, в разі необхідності, участь у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту) на всіх його стадіях;
3.3.14. вносить пропозиції голові НСПП щодо направлення спеціалістів, експертів НСПП для участі в роботі примирних органів;
3.3.15. вносить на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) пропозиції голові НСПП щодо кандидатур незалежних посередників та трудових арбітрів для залучення їх до участі в примирних процедурах;
3.3.16. вносить пропозиції голові НСПП щодо залучення у разі необхідності до участі у примирних процедурах народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування;
3.3.17. взаємодіє у межах своєї компетенції із сторонами колективного трудового спору (конфлікту), органами державної влади, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців, профспілок, підприємствами, установами і організаціями.
3.4. З питань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів):
3.4.1. сприяє поліпшенню стану соціально-трудових відносин на національному і галузевому рівнях, на територіальному і виробничому рівнях в містах Києві та Севастополі з метою запобігання виникненню колективно-трудових спорів (конфліктів);
3.4.2. здійснює координацію роботи структурних підрозділів НСПП по здійсненню запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4.3. здійснює організаційно-методичне забезпечення здійснення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4.4. готує проекти нормативних актів НСПП з питань здійснення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4.5. узагальнює практику здійснення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), готує пропозиції щодо вдосконалення практики роботи.
3.5. З питань сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) в містах Києві та Севастополі:
3.5.1. сприяє своєчасному вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) в містах Києві та Севастополі;
3.5.2. здійснює аналіз висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог в колективних трудових спорах на виробничому і територіальному рівнях в містах Києві та Севастополі та проводить оцінку їх обгрунтування;
3.5.3. сприяє встановленню контактів між сторонами колективних трудових спорів (конфліктів);
3.5.4. розглядає за зверненням сторін (сторони) колективних трудових спорів (конфліктів) матеріали щодо колективних трудових спорів (конфліктів) з метою їх вирішення;
3.5.5. готує проекти рекомендацій та рішень НСПП з метою сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.5.6. у випадках, передбачених статтею
24 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" і коли рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) не враховано, готує проект заяви про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) відповідно до апеляційного суду міста Києва або міста Севастополя;
3.5.7. бере, у разі необхідності, участь у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) на всіх їх стадіях;
3.5.8. вносить пропозиції голові НСПП щодо направлення спеціалістів, експертів НСПП для участі в роботі примирних органів;
3.5.9. вносить на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) пропозиції голові НСПП щодо кандидатур незалежних посередників та трудових арбітрів для залучення їх до участі в примирних процедурах;
3.5.10. вносить пропозиції голові НСПП щодо залучення у разі необхідності до участі у примирних процедурах народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування;
3.5.11. взаємодіє у межах своєї компетенції із сторонами колективного трудового спору (конфлікту), Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, районними в містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців, профспілок, підприємствами, установами і організаціями.
3.6. Проводить особистий прийом громадян, приймає та реєструє усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли.
3.7. Взаємодіє в ході виконання своїх завдань і функцій з іншими структурними підрозділами НСПП.
3.8. Готує узагальнені матеріали про стан і результати правового забезпечення діяльності НСПП та інформує громадськість про діяльність Відділу.
3.9. Виконує поточні доручення керівництва НСПП, які належать до компетенції Відділу.
4. Права Відділу
Відділ має право:
4.1. Направляти до відділень НСПП, в межах повноважень, визначених цим положенням, листи, інструктивні матеріали, роз'яснення тощо, які є обов'язковими для виконання.
4.2. Отримувати від структурних підрозділів НСПП документи та інші матеріали, необхідні для виконання обов'язків, покладених на Відділ.
4.3. Залучати працівників інших структурних підрозділів НСПП за згодою їх керівників до здійснення заходів, що проводяться Відділом, відповідно до покладених на нього обов'язків.
4.4. У встановленому порядку готувати відповіді на запити центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань роботодавців, профспілок та їх об'єднань, підприємств, установ, організацій і громадян з питань, що відносяться до компетенції Відділу.
4.5. Брати участь у засіданнях та нарадах, що проводяться в НСПП, у разі розгляду на них питань, що стосуються компетенції Відділу.
4.6. Вносити пропозиції голові НСПП щодо вдосконалення роботи з правового забезпечення діяльності НСПП.
4.7. Інформувати голову НСПП про покладення на Відділ обов'язків, що не належать до функцій Відділу чи виходять за їх межі, а також у випадках, коли структурні підрозділи або посадові особи НСПП не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення порушених питань.
Покладання на Відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються компетенції Відділу, не допускається.
5. Керівництво Відділом
Безпосереднє керівництво Відділом здійснює начальник, який:
5.1. Розробляє проекти положень про сектори Відділу і подає їх на затвердження голові НСПП.
5.2. Визначає функціональні обов'язки працівників Відділу.
5.3. Дає працівникам Відділу обов'язкові для виконання вказівки.
5.4. Затверджує плани роботи Відділу відповідно до плану роботи НСПП.
5.5. Організовує належне ведення діловодства, забезпечує проведення заходів щодо схоронності документації і майна Відділу.
5.6. Забезпечує дотримання законності в діяльності Відділу.
5.7. Вносить голові НСПП пропозиції щодо заохочення працівників, встановлення посадових окладів, преміювання, надання матеріальної допомоги, застосування заходів стягнення за порушення трудової і виробничої дисципліни.
5.8. За дорученням голови НСПП представляє НСПП в усіх органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об'єднаннях роботодавців та профспілок, на підприємствах, в установах і організаціях з питань, що відносяться до компетенції НСПП.
5.9. Вирішує покладені на Відділ завдання в тісному контакті з іншими структурними підрозділами НСПП.
5.10. Несе відповідальність за:
а) своєчасне і якісне виконання завдань і функцій, покладених на Відділ, планів роботи і доручень;
б) організацію своєчасної і якісної підготовки проектів нормативно-правових актів, у розробленні яких бере участь Відділ;
в) організацію виконання рішень органів державної влади з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
г) дотримання законодавчих і нормативно-правових актів з питань роботи з кадрами державних службовців НСПП;
д) своєчасний і якісний розгляд документів, що знаходяться на розгляді у Відділі;
е) раціональну розстановку працівників Відділу і належну організацію їх роботи, дотримання ними правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни;
є) забезпечення законності в діяльності Відділу;
ж) належне ведення діловодства, схоронність документів і майна Відділу.
з) бездіяльність або невикористання наданих йому прав.
6. Вимоги до працівників Відділу
Працівники Відділу зобов'язані:
6.1. На належному рівні виконувати покладені на них функціональні обов'язки.
6.2. Постійно підвищувати свій освітній та професійний рівень.
6.3. Дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку, які діють в НСПП відповідно до чинного трудового законодавства.
6.4. Дотримуватися етики державного службовця, вимог законодавства про державну службу.
( Положення в редакції Наказів НСПП
N 3 від 04.01.2002,
N 292 від 11.09.2002,
N 266 від 20.06.2003 )
Додаток 2
до наказу Національної
служби посередництва і
примирення від
13 березня 2001 р. N 76,
із змінами внесеними
наказом НСПП
від 4 січня 2002 р. N 3
( v0003299-02 ),
від 08 лютого 2002 р. N 69
( v0069299-02 ),
від 11 вересня 2002 р. N 292
( v0292299-02 )
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ аналітично-інформаційної роботи та прогнозування Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Відділ аналітично-інформаційної роботи та прогнозування Національної служби посередництва і примирення (далі - Відділ) є структурним підрозділом Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП).
1.2. Відділ у своїй діяльності підпорядковується безпосередньо заступнику голови НСПП.
1.3. До складу Відділу входять:
- сектор аналітичної роботи;
- сектор інформаційної роботи;
- сектор прогнозувння та статистики.
1.4. Відділ у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Національну службу посередництва і примирення, наказами і розпорядженнями НСПП, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. У межах своїх повноважень Відділ організовує виконання актів законодавства України, здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
1.5. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з неї головою НСПП за поданням заступника голови НСПП.
Призначення на посаду і звільнення з неї інших працівників Відділу здійснюється головою НСПП за поданням начальника Відділу, погодженим із заступником голови НСПП.
1.6. Чисельність працівників Відділу встановлюється головою НСПП, виходячи із затвердженої структури і чисельності працівників центрального апарату НСПП, а також обсягів роботи, що покладається на Відділ.
2. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Забезпечення аналітичної діяльності НСПП в питаннях стану соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів), причин їх виникнення та можливих наслідків.
2.2. Забезпечення інформування громадськості про діяльність НСПП.
2.3. Прогнозування стану соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів) з метою їх попередження та сприяння своєчасному їх вирішенню.
2.4. Сприяння поліпшенню стану соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), їх прогнозування та сприяння своєчасному їх вирішенню.
2.5. Збір та опрацювання статистичної інформації стосовно соціально-трудових відносин, колективних тудових спорів (конфліктів), вимог найманих працівників або профспілки, щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), даних державної статистики щодо страйків як крайніх засобів вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
................Перейти до повного тексту