- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
( Наказ скасовано на підставі Наказу Національної служби
посередництва і примирення
N 104 від 08.11.2013 )
Про затвердження положень про відділи і сектори Національної служби посередництва і примирення та представництво Національної служби посередництва і примирення в місті Севастополі
Відповідно до пункту 7 Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити положення про відділ правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення (додаток 1).
2. Затвердити положення про відділ аналітично-інформаційної роботи та прогнозування (додаток 2).
3. Затвердити положення про відділ фінансів, бухгалтерського обліку і звітності та матеріально-технічного забезпечення Національної служби посередництва і примирення (додаток 3).
4. Затвердити положення про сектор кадрів Національної служби посередництва і примирення (додаток 4).
5. Затвердити положення про сектор Національної служби посередництва і примирення по роботі в місті Києві (додаток 5).
6. Затвердити положення про представництво Національної служби посередництва і примирення в місті Севастополі (додаток 6).
7. Затвердити положення про загальний сектор Національної служби посередництва і примирення (додаток 7).
8. Начальникам відділів, завідувачам секторів Національної служби посередництва і примирення, керівнику представництва Національної служби посередництва і примирення в місті Севастополі забезпечити виконання завдань і функцій, передбачених затвердженими пунктами 1-7 цього наказу положеннями.
9. Вважати такими, що втратили чинність:
- наказ Національної служби посередництва і примирення від 13.03.2001 року
N 76 "Про затвердження положень про відділи Національної служби посередництва і примирення";
- наказ Національної служби посередництва і примирення від 04.01.2002 року
N 3 "Про внесення змін до наказу Національної служби посередництва і примирення від 13.03.2001 року N 76";
- наказ Національної служби посередництва і примирення від 08.02.2002 року
N 69 "Про внесення змін до наказу Національної служби посередництва і примирення від 13.03.2001 року N 76";
- наказ Національної служби посередництва і примирення від 11.09.2002 року
N 292 "Про внесення змін до наказу Національної служби посередництва і примирення від 13.03.2001 року N 76, із змінами, внесеними наказами Національної служби посередництва і примирення від 04.01.2002 року
N 3, від 08.02.2002 року
N 69";
- наказ Національної служби посередництва і примирення від 20.06.2003 року N 266 "Про внесення змін до наказу Національної служби посередництва і примирення від 13.03.2001 року N 76".
10. Цей наказ ввести в дію з 01.04.2005 року.
11. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби посередництва і примирення | В.Руденко |
Додаток 1
до наказу Національної
служби посередництва і
примирення
05.04.2005 N 49
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Відділ правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення (далі - Відділ) є структурним підрозділом Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП).
1.2. Відділ у своїй діяльності підпорядковується безпосередньо голові НСПП.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України,
Положенням про Національну службу посередництва і примирення, наказами і розпорядженнями НСПП, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. У межах своїх повноважень Відділ організовує виконання актів законодавства України, здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
1.4. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з неї головою НСПП.
Призначення на посаду і звільнення з неї інших працівників Відділу здійснюється головою НСПП за поданням начальника Відділу.
1.5. Чисельність працівників Відділу встановлюється головою НСПП, виходячи із затвердженої структури і чисельності працівників центрального апарату НСПП, а також обсягів роботи, що покладається на Відділ.
2. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Узагальнення практики застосування законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) та розроблення пропозицій щодо її удосконалення.
2.2. Розроблення проектів нормативних актів з питань діяльності НСПП та здійснення примирних процедур, проведення експертизи проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять в НСПП для погодження.
2.3. Пропаганда правових знань з питань діяльності НСПП та здійснення примирних процедур.
2.4. Сприяння та посередництво у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) на національному і галузевому рівнях.
2.5. Реєстрація колективних трудових спорів (конфліктів) та вимог найманих працівників або профспілки.
2.6. Здійснення координації та методичного забезпечення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів).
3. Основні функції Відділу
Відділ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі основні функції:
3.1. З питань юридичного забезпечення діяльності Національної служби посередництва і примирення:
3.1.1. забезпечує виконання покладених на НСПП завдань щодо реалізації державної політики в питаннях запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), сприяння їх своєчасному вирішенню, здійснення посередництва для вирішення таких спорів (конфліктів);
3.1.2. забезпечує дотримання вимог законодавства під час підготовки законодавчих та нормативно-правових актів, розпоряджень та рішень;
3.1.3. розробляє або бере участь у розробці проектів законів, нормативних актів та інших документів правового характеру;
3.1.4. разом із відповідними структурними підрозділами НСПП забезпечує розроблення проектів положень, інструкцій та інших нормативних актів щодо діяльності НСПП та здійснення примирних процедур;
3.1.5. проводить разом з іншими структурними підрозділами НСПП роботу по перегляду відомчих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність із законодавством, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність;
3.1.6. разом із відповідними структурними підрозділами НСПП узагальнює практику законодавства з питань, віднесених до компетенції НСПП, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд голови НСПП для вирішення питання стосовно необхідності підготовки проектів актів законодавства та внесення їх в установленому порядку Президенту України;
3.1.7. перевіряє відповідність чинному законодавству проектів наказів та інших нормативно-правових актів, що подаються на підпис голові НСПП, візує їх за наявності віз керівників відповідних структурних підрозділів НСПП.
У разі невідповідності проекту наказу чи іншого нормативно-правового акту законодавству та, якщо внесені до нього Відділом зауваження не враховано, Відділ, не візуючи проект, подає письмовий висновок з пропозиціями щодо вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення головою НСПП.
Видання наказу, іншого нормативно-правового акта, а також подання проекту акта законодавства відповідному державному органу для вирішення питання щодо його прийняття чи узгодження без попереднього розгляду Відділом не допускається;
3.1.8. інформує керівництво НСПП про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства або таких, що втратили чинність, і готує відповідні подання;
3.1.9. здійснює методичне керівництво правовою роботою НСПП, надає правову допомогу структурним підрозділам;
3.1.10. розглядає проекти нормативних актів для погодження з питань, що належать до компетенції НСПП;
3.1.11. у межах наданої компетенції розглядає скарги, заяви органів виконавчої влади, громадських об'єднань, підприємств, установ, організацій, громадян та готує за ними відповідні рішення;
3.1.12. веде довідково-інформаційну роботу з питань законодавства та нормативних актів, облік чинного законодавства, інших нормативних актів.
3.1.13. проводить роботу з правової пропаганди, ознайомлює посадових осіб з нормативними актами, що стосуються їх діяльності, а також зі змінами в чинному законодавстві;
3.1.14. організовує підвищення кваліфікації працівників правової служби;
3.1.15. готує з питань, віднесених до компетенції Відділу, проекти відповідей на запити, що надходять від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок та їх об'єднань, власників або уповноважених ними органів (представників) та їх об'єднань, від підприємств, установ, організацій і громадян, або за дорученням голови НСПП самостійно дає відповідь на них;
3.1.16. організовує облік і зберігання текстів законодавчих і нормативно-правових актів та підтримує їх в актуальному стані;
3.1.17. проводить інформаційно-довідкову роботу із законодавства, оперативно доводить до структурних підрозділів НСПП інформацію про зміни в нормативних актах і нові акти;
3.1.18. готує керівництву НСПП довідкові матеріали із законодавства, дає працівникам НСПП консультації з юридичних питань;
3.1.19. здійснює методичне керівництво юридичною роботою у відділеннях НСПП, вносить на розгляд голови НСПП пропозиції щодо її вдосконалення, вживає заходи щодо впровадження прогресивних форм і методів діяльності підрозділів правового забезпечення відділень НСПП;
3.1.20. здійснює заходи щодо підвищення ефективності юридичної роботи відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях і укомплектування їх висококваліфікованими юристами;
3.1.21. бере участь в організації і проведенні семінарів, нарад з правових та інших питань із працівниками центрального апарату та відділень НСПП;
3.1.22. консультує сторони колективного трудового спору (конфлікту) з питань:
- компетенції органів стосовно задоволення вимог, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) чи виконання яких сприятиме його вирішенню;
- застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту);
3.1.23. забезпечує участь працівників НСПП у роботі семінарів, інших заходів, які проводяться Міністерством юстиції України;
3.1.24. забезпечує співробітництво з навчальними закладами, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю "Правознавство";
3.1.25. забезпечує за дорученням голови НСПП проходження студентами вищих навчальних закладів практики та стажування в структурних підрозділах НСПП у порядку, передбаченому договорами, що укладаються між НСПП та відповідними вищими навчальними закладами;
3.1.26. розглядає та подає на затвердження голові НСПП договори з питань діяльності НСПП;
3.1.27. бере участь у здійсненні організаційно-практичних заходів щодо зміцнення фінансової та трудової дисципліни, збереження майна, соціального захисту працівників, а також притягнення працівників до дисциплінарної та матеріальної відповідальності;
3.1.28. готує за участю інших структурних підрозділів матеріали для передачі до арбітражних, слідчих та судових органів, здійснює облік та зберігання судових і арбітражних справ. Аналізує та узагальнює результати розгляду претензій судових і арбітражних справ;
3.1.29. бере участь у розгляді матеріалів за наслідками перевірок, ревізій, інвентаризацій, дає правові висновки за фактами виявлених правопорушень;
3.1.30. забезпечує за дорученням голови НСПП представництво інтересів та ведення справ НСПП в усіх органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об'єднаннях роботодавців та профспілок, на підприємствах, в установах і організаціях з питань, що відносяться до компетенції НСПП;
3.1.31. представляє за дорученням голови НСПП інтереси НСПП в судах.
3.2. З питань реєстрації колективних трудових спорів (конфліктів) та вимог найманих працівників або профспілки і сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) на національному і галузевому рівнях:
3.2.1. за зверненнями сторін колективних трудових спорів (конфліктів) та структурних підрозділів НСПП готує проекти розпоряджень НСПП про реєстрацію висунутих найманими працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів) і зняття вирішених висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог і колективних трудових спорів (конфліктів) з реєстрації;
3.2.2. реєструє висунуті найманими працівниками або профспілками вимоги та колективні трудові спори (конфлікти);
3.2.3. веде Книгу реєстрації висунутих найманими працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів);
3.2.4. веде справи зареєстрованих колективних трудових спорів (конфліктів) до моменту їх вирішення;
3.2.5. сприяє своєчасному вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) на національному, галузевому та виробничому (для підприємств, які мають структурні підрозділи на території декількох адміністративно-територіальних одиниць України, передбачених частиною другою статті
133 Конституції України рівнях, подає в установленому порядку відомчу статистичну звітність про колективні трудові спори (конфлікти);
3.2.6. здійснює перевірку, в разі необхідності, повноважень представників сторін колективного трудового спору (конфлікту);
3.2.7. бере участь в аналізі висунутих найманими працівниками або профспілкою вимог та здійсненні оцінки їх обгрунтування;
3.2.8. сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту);
3.2.9. розглядає за зверненням сторін (сторони) колективного трудового спору (конфлікту) матеріали щодо колективного трудового спору (конфлікту) з метою його вирішення;
3.2.10. готує проекти рекомендацій та рішень НСПП з метою сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.2.11. здійснює контроль за виконанням сторонами колективних трудових спорів (конфліктів), відповідними центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців і профспілок рекомендацій і рішень НСПП;
3.2.12. у випадках, передбачених статтею
24 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" і коли рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) не враховано, готує проект заяви про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) до відповідного апеляційного суду;
3.2.13. бере, в разі необхідності, участь у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту) на всіх його стадіях;
3.2.14. вносить пропозиції голові НСПП щодо направлення спеціалістів, експертів НСПП для участі в роботі примирних органів;
3.2.15. вносить на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) пропозиції голові НСПП щодо кандидатур незалежних посередників та трудових арбітрів для залучення їх до участі в примирних процедурах;
3.2.16. вносить пропозиції голові НСПП щодо залучення у разі необхідності до участі у примирних процедурах народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування;
3.2.17. взаємодіє у межах своєї компетенції із сторонами колективного трудового спору (конфлікту), органами державної влади, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців, профспілок, підприємствами, установами і організаціями.
3.3. З питань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів):
3.3.1. сприяє поліпшенню стану соціально-трудових відносин на національному і галузевому рівнях, на територіальному і виробничому рівнях в містах Києві та Севастополі з метою запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.3.2. здійснює координацію роботи структурних підрозділів НСПП по здійсненню запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.3.3. здійснює організаційно-методичне забезпечення здійснення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.3.4. готує проекти нормативних актів НСПП з питань здійснення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.3.5. узагальнює практику здійснення запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), готує пропозиції щодо вдосконалення практики роботи;
3.3.6. здійснює заходи щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) на національному і галузевому рівнях, веде облік галузей, в яких існують розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин, подає в установленому порядку відомчу статистичну звітність про результати роботи із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);
3.4. Проводить особистий прийом громадян, приймає та реєструє усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли.
3.5. Взаємодіє в ході виконання своїх завдань і функцій з іншими структурними підрозділами НСПП.
3.6. Готує узагальнені матеріали про стан і результати правового забезпечення діяльності НСПП та інформує громадськість про діяльність Відділу.
3.7. Виконує поточні доручення керівництва НСПП, які належать до компетенції Відділу.
4. Права Відділу
Відділ має право:
4.1. Направляти до відділень НСПП, в межах повноважень, визначених цим положенням, листи, інструктивні матеріали, роз'яснення тощо, які є обов'язковими для виконання.
4.2. Отримувати від структурних підрозділів НСПП документи та інші матеріали, необхідні для виконання обов'язків, покладених на Відділ.
4.3. Залучати працівників інших структурних підрозділів НСПП за згодою їх керівників до здійснення заходів, що проводяться Відділом, відповідно до покладених на нього обов'язків.
4.4. У встановленому порядку готувати відповіді на запити центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань роботодавців, профспілок та їх об'єднань, підприємств, установ, організацій і громадян з питань, що відносяться до компетенції Відділу.
4.5. Брати участь у засіданнях та нарадах, що проводяться в НСПП, у разі розгляду на них питань, що стосуються компетенції Відділу.
4.6. Вносити пропозиції голові НСПП щодо вдосконалення роботи з правового забезпечення діяльності НСПП.
4.7. Інформувати голову НСПП про покладення на Відділ обов'язків, що не належать до функцій Відділу чи виходять за їх межі, а також у випадках, коли структурні підрозділи або посадові особи НСПП не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення порушених питань.
Покладання на Відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються компетенції Відділу, не допускається.
5. Керівництво Відділом
Безпосереднє керівництво Відділом здійснює начальник, який:
5.1. Розподіляє обов'язки між працівниками Відділу з урахуванням взаємозамінюваності, здійснює контроль за їх діяльністю, розробляє посадові інструкції працівників Відділу і подає їх на затвердження голови НСПП.
5.2. Дає працівникам Відділу обов'язкові для виконання вказівки.
5.3. Розробляє плани роботи Відділу на місяць відповідно до плану роботи НСПП і подає його на затвердження голові НСПП.
5.4. Організовує належне ведення діловодства, забезпечує проведення заходів щодо схоронності документації і майна Відділу.
5.5. Забезпечує дотримання законності в діяльності Відділу.
5.6. Вносить голові НСПП пропозиції щодо заохочення працівників, встановлення посадових окладів, преміювання, надання матеріальної допомоги, застосування заходів стягнення за порушення трудової і виробничої дисципліни.
5.7. За дорученням голови НСПП представляє НСПП в усіх органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об'єднаннях роботодавців та профспілок, на підприємствах, в установах і організаціях з питань, що відносяться до компетенції НСПП.
5.8. Здійснює представництво НСПП в судах.
5.9. Вирішує покладені на Відділ завдання в тісному контакті з іншими структурними підрозділами НСПП.
5.10. Несе відповідальність за:
а) своєчасне і якісне виконання завдань і функцій, покладених на Відділ, планів роботи і доручень;
б) організацію своєчасної і якісної підготовки проектів нормативно-правових актів, у розробленні яких бере участь Відділ;
в) організацію виконання рішень органів державної влади з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
г) дотримання законодавчих і нормативно-правових актів з питань роботи з кадрами державних службовців НСПП;
д) своєчасний і якісний розгляд документів, що знаходяться на розгляді у Відділі;
е) раціональну розстановку працівників Відділу і належну організацію їх роботи, дотримання ними правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни;
є) забезпечення законності в діяльності Відділу;
ж) належне ведення діловодства, схоронність документів і майна Відділу.
з) бездіяльність або невикористання наданих йому прав.
6. Вимоги до працівників Відділу
6.1. Працівники Відділу зобов'язані:
6.1.1. на належному рівні виконувати покладені на них функціональні обов'язки;
6.1.2. постійно підвищувати свій освітній та професійний рівень;
6.1.3. дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку, які діють в НСПП відповідно до чинного трудового законодавства;
6.1.4. дотримуватися етики державного службовця, вимог законодавства про державну службу;
6.1.5. дотримуватися Загальних правил поведінки державних службовців.
6.2. Працівники Відділу повинні знати:
6.2.1. акти законодавства та нормативні документи з питань запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), сприяння їх своєчасному вирішенню, здійснення посередництва для вирішення таких спорів (конфліктів);
6.2.2. практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Відділу;
6.2.3. нормативні акти, накази, рішення НСПП;
6.2.4. порядок складання встановленої звітності;
6.2.5. основи організації праці та управління;
6.2.6. трудове законодавство;
6.2.7. систему оцінки персоналу;
6.2.8. правила ділового етикету;
6.2.9. правила та норми охорони праці та протипожежного захисту;
6.2.10. основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби.
Додаток 2
до наказу Національної
служби посередництва і
примирення
05.04.2005 N 49
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ аналітично-інформаційної роботи та прогнозування Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Відділ аналітично-інформаційної роботи та прогнозування Національної служби посередництва і примирення (далі - Відділ) є структурним підрозділом Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП).
1.2. Відділ у своїй діяльності підпорядковується безпосередньо заступнику голови НСПП.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України,
Положенням про Національну службу посередництва і примирення, наказами і розпорядженнями НСПП, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. У межах своїх повноважень Відділ організовує виконання актів законодавства України, здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
1.4. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з неї головою НСПП за поданням заступника голови НСПП.
Призначення на посаду і звільнення з неї інших працівників Відділу здійснюється головою НСПП за поданням начальника Відділу, погодженим із заступником голови НСПП.
1.5. Чисельність працівників Відділу встановлюється головою НСПП, виходячи із затвердженої структури і чисельності працівників центрального апарату НСПП, а також обсягів роботи, що покладається на Відділ.
2. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Забезпечення аналітичної діяльності НСПП в питаннях стану соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів), причин їх виникнення та можливих наслідків.
2.2. Забезпечення інформування громадськості про діяльність НСПП.
2.3. Прогнозування стану соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів) з метою їх попередження та сприяння своєчасному їх вирішенню.
2.4. Сприяння поліпшенню стану соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), їх прогнозування та сприяння своєчасному їх вирішенню.
2.5. Збір та опрацювання статистичної інформації стосовно соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів), вимог найманих працівників або профспілки, щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), даних державної статистики щодо страйків як крайніх засобів вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
2.6. Створення бази даних і механізму оперативного обміну інформацією та матеріалами для сприяння взаємодії сторін у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів), їх вирішення чи запобігання відповідно до вимог чинного законодавства.
2.7. Узагальнення практики застосування законодавчих та нормативно-правових актів з питань аналітично-інформаційної роботи і прогнозування та розроблення пропозицій щодо її удосконалення.
2.8. Розроблення проектів нормативних актів з питань аналітично-інформаційної роботи та прогнозування НСПП.
2.9. Здійснення координації та методичного забезпечення аналітично-інформаційної роботи та прогнозування структурними підрозділами НСПП.
3. Основні функції Відділу
Відділ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі основні функції:
3.1. Бере участь в реалізації державної політики у сфері прогнозування колективних трудових спорів (конфліктів), сприяння їх своєчасному вирішенню.
3.2. Здійснює вивчення інформації про стан соціально-трудових відносин, колективні трудові спори (конфлікти).
3.3. Здійснює аналіз вимог найманих працівників або профспілки, причин виникнення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.4. Оперативно інформує голову НСПП та заступника голови НСПП за встановленими формами про:
- підприємства, установи, організації, території, галузі, розбіжності між сторонами соціально-трудових відносин яких можуть призвести до виникнення колективних трудових спорів (конфліктів);
- страйки, акції протесту або інші дії, пов'язані з ускладненням соціально-трудових відносин та припиненням роботи на підприємствах, в установах і організаціях.
3.5. Узагальнює і аналізує інформації структурних підрозділів НСПП стосовно стану соціально-трудових відносин, колективних трудових спорів (конфліктів), причин їх виникнення.
3.6. Готує проект звіту перед Президентом України про результати діяльності НСПП за перший квартал, перше півріччя, дев'ять місяців, за рік і подає його на розгляд голові НСПП до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом.
3.7. Готує щодекадні оперативні (термінові) інформації про стан соціально-трудових відносин та колективні трудові спори (конфлікти).
3.8. Готує аналітично-інформаційні довідки про стан соціально-трудових відносин, колективні трудові спори (конфлікти) в окремих галузях економіки України або в окремих регіонах.
3.9. Забезпечує функціонування бази даних і механізму оперативного обміну інформацією та матеріалами для створення умов сприяння взаємодії сторін у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів).
3.10. Вивчає, узагальнює і поширює вітчизняний та зарубіжний досвід щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню.
3.11. Забезпечує інформування громадськості про діяльність НСПП через засоби масової інформації.
3.12. Здійснює зв'язок голови НСПП та його заступника із засобами масової інформації.
3.13. Здійснює організацію прес-конференцій, брифінгів, "інформаційних днів" керівників, їх виступів у засобах масової інформації, зустрічей тощо.
3.14. Готує відповідні матеріали для преси, заяви та повідомлення.
3.15. Забезпечує організацію вивчення матеріалів засобів масової інформації з метою виявлення їх позиції, тенденцій у висвітленні питань, пов'язаних з діяльністю НСПП.
3.16. Здійснює оперативне інформування засобів масової інформації щодо рішень НСПП.
3.17. Надає засобам масової інформації матеріали про діяльність НСПП.
3.18. Організовує вивчення громадської думки з питань, що входять до компетенції НСПП.
3.19. Здійснює підготовку і випуск рекламно-інформаційних видань, які сприяють інформуванню громадськості про діяльність НСПП.
3.20. Організовує разом із іншими структурними підрозділами НСПП розробку та реалізацію науково-дослідницьких проектів з питань сприяння поліпшенню соціально-трудових відносин, запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), сприяння своєчасному їх вирішенню, здійснення посередництва при вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів).
3.21. Забезпечує підготовку до публікацій результатів наукових досліджень, що виконуються науковими установами на замовлення НСПП.
3.22. Здійснює підготовку статистичної інформації про колективні трудові спори (конфлікти), запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), страйки як крайні засоби вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.23. Створює банк даних статистичної інформації про колективні трудові спори (конфлікти), запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), страйки як крайні засоби вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) по роках, галузях, регіонах.
3.24. Забезпечує взаємодію НСПП і її структурних підрозділів із Державним комітетом статистики України та його територіальними підрозділами.
3.25. Готує проекти піврічних прогнозів стану соціально-трудових відносин та виникнення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.26. Забезпечує багатоджерельність первісної інформації, її всебічне опрацювання, своєчасно готує прогнозні висновки як складову частину звітів НСПП про результати діяльності.
3.27. Розробляє пропозиції щодо комплексу заходів запобіжного характеру з метою поліпшення соціально-трудових відносин, попередження колективних трудових спорів (конфліктів) чи їх своєчасного вирішення.
3.28. Забезпечує контроль за виконанням суб'єктами прогнозування завдань щодо прогнозування змін соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.29. Забезпечує створення інформаційної бази для прогнозування змін соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.30. Веде моніторинг результатів прогнозів НСПП змін соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.31. Вдосконалює структуру і зміст прогнозних документів, оптимізує строки і порядок їх розроблення, вносить корективи в методику прогнозування.
3.32. Вивчає і впроваджує в практику роботи сучасні технології прогнозування динаміки соціально-трудових відносин, виникнення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.33. Проводить разом з іншими структурними підрозділами НСПП роботу по перегляду відомчих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність із законодавством, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність.
3.34. Готує з питань, віднесених до компетенції Відділу, проекти відповідей на запити, що надходять від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок та їх об'єднань, власників або уповноважених ними органів (представників) та їх об'єднань, від підприємств, установ, організацій і громадян, або за дорученням голови НСПП самостійно дає відповідь на них.
3.35. Здійснює методичне керівництво аналітично-інформаційною роботою та прогнозуванням у відділеннях НСПП, вносить на розгляд голови НСПП пропозиції щодо її вдосконалення, вживає заходів щодо впровадження прогресивних форм і методів діяльності підрозділів аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відділень НСПП.
3.36. Організовує і проводить семінари, інші заняття з питань аналітично-інформаційної роботи та прогнозування із працівниками центрального апарату та відділень НСПП.
3.37. Здійснює заходи щодо підвищення ефективності аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях і укомплектування їх висококваліфікованими кадрами.
3.38. Планомірно вивчає стан аналітично-інформаційної роботи та прогнозування в структурних підрозділах, готує пропозиції щодо вдосконалення практики роботи.
3.39. Планує здійснення аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відповідно до планів роботи НСПП.
4. Права Відділу
Відділ має право:
4.1. Направляти до відділень НСПП, в межах повноважень, визначених цим положенням, листи, інструктивні матеріали, роз'яснення тощо, які є обов'язковими для виконання.
4.2. Отримувати від структурних підрозділів НСПП документи та інші матеріали, необхідні для виконання обов'язків, покладених на Відділ.
4.3. Залучати працівників інших структурних підрозділів НСПП за згодою їх керівників до здійснення заходів, що проводяться Відділом, відповідно до покладених на нього обов'язків.
4.4. В установленому порядку готувати відповіді на запити центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань роботодавців, профспілок та їх об'єднань, підприємств, установ, організацій і громадян з питань, що відносяться до компетенції Відділу.
4.5. Брати участь у засіданнях та нарадах, що проводяться в НСПП, у разі розгляду на них питань, що стосуються компетенції Відділу.
4.6. Інформувати голову НСПП у разі покладення на Відділ виконання роботи, що не належить до функцій Відділу чи виходить за їх межі, а також у випадках, коли відповідні підрозділи або посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення порушених питань.
Покладання на Відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються компетенції Відділу, не допускається.
5. Керівництво Відділом
Безпосереднє керівництво Відділом здійснює начальник, який:
5.1. Розподіляє обов'язки між працівниками Відділу з урахуванням взаємозамінюваності, здійснює контроль за їх діяльністю, розробляє посадові інструкції працівників Відділу і подає їх на затвердження голови НСПП.
5.2. Дає працівникам Відділу обов'язкові для виконання вказівки.
5.3. Розробляє плани роботи Відділу відповідно до плану роботи НСПП і подає на затвердження голові НСПП.
5.4. Організовує належне ведення діловодства, забезпечує проведення заходів щодо схоронності документації і майна Відділу.
5.5. Забезпечує дотримання законності в діяльності Відділу.
5.6. Вносить голові НСПП пропозиції щодо заохочення працівників, встановлення посадових окладів, преміювання, надання матеріальної допомоги, застосування заходів стягнення за порушення трудової і виробничої дисципліни.
5.7. За дорученням голови НСПП представляє НСПП в усіх органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об'єднаннях роботодавців, профспілках та їх об'єднаннях, на підприємствах, в установах і організаціях з питань, що відносяться до компетенції НСПП.
5.8. Забезпечує підвищення професійного рівня працівників Відділу.
5.9. Вирішує покладені на Відділ завдання в тісному контакті з іншими структурними підрозділами НСПП.
5.10. Несе відповідальність за:
а) своєчасне і якісне виконання завдань і функцій, покладених на Відділ, планів роботи і доручень;
б) організацію своєчасної і якісної підготовки проектів нормативно-правових актів, у розробленні яких бере участь Відділ;
в) організацію виконання рішень органів державної влади з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
г) дотримання законодавчих і нормативно-правових актів з питань роботи з кадрами державних службовців НСПП;
д) своєчасний і якісний розгляд документів, що знаходяться на розгляді у Відділі;
е) раціональну розстановку працівників Відділу і належну організацію їх роботи, дотримання ними правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни;
є) забезпечення законності в діяльності Відділу;
ж) належне ведення діловодства, схоронність документів і майна Відділу.
з) бездіяльність або невикористання наданих йому прав.
6. Вимоги до працівників Відділу
6.1. Працівники Відділу зобов'язані:
6.1.1. на належному рівні виконувати покладені на них функціональні обов'язки;
6.1.2. постійно підвищувати свій освітній та професійний рівень;
6.1.3. дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку, які діють в НСПП відповідно до чинного трудового законодавства;
6.1.4. дотримуватися етики державного службовця, вимог законодавства про державну службу;
6.1.5. дотримуватися Загальних правил поведінки державних службовців.
6.2. Працівники Відділу повинні знати:
6.2.1. акти законодавства та нормативні документи з питань аналітично-інформаційної діяльності, прогнозування та ведення статистичного обліку;
6.2.2. практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Відділу;
6.2.3. нормативні акти, накази, рішення НСПП;
6.2.4. порядок складання встановленої звітності;
6.2.5. основи організації праці та управління;
6.2.6. трудове законодавство;
6.2.7. систему оцінки персоналу;
6.2.8. правила ділового етикету;
6.2.9. правила та норми охорони праці та протипожежного захисту;
6.2.10. основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби.
Додаток 3
до наказу Національної
служби посередництва і
примирення
05.04.2005 N 49
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ фінансів, бухгалтерського обліку і звітності та матеріально-технічного забезпечення Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Відділ фінансів, бухгалтерського обліку і звітності та матеріально-технічного забезпечення Національної служби посередництва і примирення (далі - Відділ) є структурним підрозділом Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП).
1.2. Відділ у своїй діяльності підпорядковується безпосередньо голові НСПП.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України, Державного казначейства України, Головного контрольно-ревізійного управління України, наказами і розпорядженнями НСПП, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.4. Відділ очолює начальник Відділу - головний бухгалтер, який призначається на посаду і звільняється з неї головою НСПП.
Призначення на посаду і звільнення з неї інших працівників Відділу здійснюється головою НСПП за поданням начальника Відділу - головного бухгалтера.
1.5. Чисельність працівників Відділу встановлюється головою НСПП, виходячи із затвердженої структури і чисельності працівників центрального апарату НСПП, а також обсягів роботи, що покладається на Відділ.
2. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Організаційно-фінансове та матеріально-технічне забезпечення функціонування НСПП та її відділень в Автономній Республіці Крим та областях.
2.2. Забезпечення фінансування витрат НСПП і її відділень в Автономній Республіці Крим та областях.
2.3. Ведення бухгалтерського обліку і звітності.
2.4. Здійснення контролю за ефективним та цільовим використанням фінансових та матеріальних ресурсів у відділеннях НСПП.
2.5. Господарське забезпечення діяльності НСПП і її відділень в Автономній Республіці Крим та областях.
3. Основні функції Відділу
Відділ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі основні функції:
3.1. Забезпечує виконання покладених на Відділ завдань щодо організації бухгалтерського обліку господарсько-фінансової діяльності.
3.2. Забезпечує фінансування витрат центрального апарату та відділень НСПП.
3.3. Здійснює методологічне керівництво бухгалтерським обліком і звітністю у структурних підрозділах НСПП.
3.4. Бере участь в підготовці проектів положень, інструкцій та інших нормативних актів з питань організаційно-фінансової та господарської діяльності НСПП.
3.5. Розглядає проекти законодавчих та нормативно-правових актів з питань організаційно-фінансової та господарської діяльності, що належать до компетенції НСПП, готує проекти письмових висновків чи зауважень до них.
3.6. Розробляє та впроваджує заходи щодо дотримання державної та фінансової дисципліни.
3.7. Здійснює облік товарно-матеріальних цінностей, зберігання первинних документів, облікових регістрів бухгалтерської звітності та своєчасне подання їх до архіву.
3.8. Планує та розроблює поточні плани асигнувань на утримання НСПП та її структурних підрозділів, складає кошторис витрат на утримання структурних підрозділів НСПП та організовує їх фінансування.
3.9. Складає штатні розписи НСПП і її відділень в Автономній Республіці Крим та областях.
3.10. Застосовує комп'ютерні та інші сучасні технічні засоби та технології обліково-обчислювальних робіт.
3.11. Відображає на рахунках бухгалтерського обліку господарські операції, надає оперативну інформацію.
3.12. Складає та подає зведену бухгалтерську звітність встановленим органам у відповідні терміни.
3.13. Забезпечує законність, своєчасність та правильність оформлення документів.
3.14. Забезпечує дотримання законодавчих та нормативно-правових актів щодо використання фонду оплати праці, встановлення посадових окладів, дотримання фінансової дисципліни.
3.15. Забезпечує нарахування та перерахування податків до державного бюджету та інших платежів.
3.16. Забезпечує дотримання встановлених правил проведення інвентаризації грошових, товарно-матеріальних цінностей, основних фондів, розрахунків і платіжних зобов'язань; стягнення у встановлений термін дебіторської та сплачення кредиторської заборгованості.
3.17. Проводить економічний аналіз господарсько-фінансової діяльності з метою виявлення резервів, запобігання втратам.
3.18. Бере участь у роботі відділу правового забезпечення НСПП з оформлення матеріалів щодо відшкодування втрат від нестач і крадіжок власності, подання в потрібних випадках матеріалів до слідчих і судових органів.
3.19. Здійснює контроль за ефективним і цільовим використанням коштів у відділеннях НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.
3.20. Розробляє за участю структурних підрозділів центрального апарату та відділень НСПП пропозиції щодо впровадження сучасних засобів обчислювальної та організаційної техніки в центральному апараті та у відділеннях НСПП.
3.21. Здійснює матеріально-технічне забезпечення центрального апарату НСПП і її відділень в Автономній Республіці Крим та областях.
3.22. Забезпечує за участю керівників структурних підрозділів НСПП утримання в належному стані службових приміщень центрального апарату НСПП і її відділень в Автономній Республіці Крим та областях, множувальної техніки, телефонних апаратів та інших засобів оргтехніки.
3.23. Здійснює контроль за дотриманням правил пожежної безпеки.
3.24. Забезпечує укладання трудових угод на виконання господарських робіт, забезпечує структурні підрозділи НСПП необхідними меблями, канцелярськими приладами, засобами оргтехніки, інвентарем, міжміським, міським та внутрішнім телефонним зв'язком.
3.25. Разом із керівниками відділень НСПП створює необхідні умови для проведення зустрічей із сторонами соціально-трудових відносин.
3.26. Здійснює необхідні господарські операції в межах повноважень Відділу.
3.27. Бере участь в підготовці і укладенні господарських договорів.
3.28. Забезпечує належне збереження майна, що знаходиться на балансі НСПП, веде облік матеріальних цінностей та проводить періодичну інвентаризацію.
3.29. Забезпечує збереження текстів законодавчих та нормативно-правових актів щодо фінансово-господарської діяльності НСПП.
4. Права Відділу
Відділ має право:
4.1. Перевіряти дотримання законності при проведенні організаційно-фінансової та господарської діяльності структурних підрозділів центрального апарату та відділень НСПП.
4.2. Отримувати від структурних підрозділів центрального апарату та відділень НСПП документи та інші матеріали, необхідні для виконання обов'язків, покладених на Відділ.
4.3. Залучати працівників інших структурних підрозділів центрального апарату та відділень НСПП за згодою їх керівників до здійснення інших заходів, що проводяться Відділом відповідно до покладених на нього обов'язків.
4.4. В установленому порядку готувати відповіді на запити місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, інших організацій, підприємств, установ і громадян з питань, що відносяться до компетенції Відділу.
4.5. Інформувати голову НСПП у разі покладення на Відділ виконання роботи, що не належить до функцій Відділу фінансів, бухгалтерського обліку і звітності та матеріально-технічного забезпечення НСПП чи виходить за їх межі, а також у випадках, коли відповідні підрозділи або посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених на Відділ завдань.
Покладання на відділ обов'язків, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються компетенції Відділу, не допускається.
5. Керівництво Відділом
Безпосереднє керівництво Відділом здійснює начальник Відділу, який:
5.1. Розподіляє обов'язки між працівниками Відділу з урахуванням взаємозамінюваності, здійснює контроль за їх діяльністю, розробляє посадові інструкції працівників відділу і подає їх на затвердження голови НСПП.
5.2. Дає працівникам Відділу обов'язкові для виконання вказівки.
5.3. Розробляє плани роботи Відділу на місяць згідно з планом роботи НСПП і подає на затвердження голові НСПП.
5.4. Організовує належне ведення діловодства, забезпечує схоронність документації і майна Відділу.
5.5. Забезпечує дотримання законності в діяльності Відділу.
5.6. Вносить голові НСПП пропозиції щодо заохочення працівників, встановлення посадових окладів, преміювання, надання матеріальної допомоги, застосування заходів стягнення за порушення трудової і виробничої дисципліни.
5.7. За дорученням голови НСПП представляє НСПП в усіх органах державної влади з питань, що відносяться до компетенції НСПП.
5.8. Вирішує покладені на відділ завдання в тісному контакті з іншими структурними підрозділами центрального апарату та відділеннями НСПП.
5.9. Несе відповідальність за:
а) раціональне і ефективне використання бюджетних коштів;
б) своєчасну і якісну підготовку проектів законів та інших нормативно-правових актів;
в) організацію виконання рішень органів державної влади з питань, що віднесені до компетенції Відділу;
г) своєчасне і якісне виконання завдань і функцій, покладених на Відділ, планів роботи і доручень;
д) своєчасний і якісний розгляд документів;
е) правомірність роз'яснень і консультацій, що даються заявнику з питань, що відносяться до компетенції Відділу;
є) раціональну розстановку і належну організацію праці працівників Відділу, дотримання ними правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни;
ж) забезпечення законності в діяльності Відділу;
з) належне ведення діловодства;
і) збереження документів та майна НСПП.
6. Вимоги до працівників Відділу
6.1. Працівники Відділу зобов'язані:
6.1.1. на належному рівні виконувати покладені на них функціональні обов'язки;
6.1.2. постійно підвищувати свій освітній та професійний рівень;
6.1.3. дотримуватися Правил внутрішнього трудового розпорядку, які діють в НСПП відповідно до чинного трудового законодавства;
6.1.4. дотримуватися етики державного службовця, вимог законодавства про державну службу;
6.1.5. дотримуватися Загальних правил поведінки державних службовців.
6.2. Працівники Відділу повинні знати:
6.2.1. акти законодавства та нормативні документи щодо бухгалтерського обліку і звітності;
6.2.2. практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Відділу;
6.2.3. нормативні акти, накази, рішення НСПП;
6.2.4. порядок оформлення, прийняття, переведення та звільнення працівників,
6.2.5. організацію табельного обліку;
6.2.6. порядок складання встановленої звітності;
6.2.7. основи організації праці та управління;
6.2.8. трудове законодавство;
6.2.9. систему оцінки персоналу;
................Перейти до повного тексту