1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
N 3 від 04.01.2002
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу НСПП N 49 від 05.04.2005 )
Про внесення змін і доповнень до наказу Національної служби посередництва і примирення від 13.03.2001 року N 76 "Про затвердження положень про відділи Національної служби посередництва і примирення"
Відповідно до пункту 7 Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року N 1258/98 "Про утворення Національної служби посередництва і примирення", із змінами та доповненнями, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000 "Питання Національної служби посередництва і примирення",
НАКАЗУЮ:
1. Пункт 1 наказу викласти в редакції: "Затвердити положення про відділ правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення (додаток 1)".
2. Пункт 2 наказу викласти в редакції: "Затвердити положення про відділ організаційно-кадрової роботи Національної служби посередництва і примирення (додаток 2)".
3. Розділ 1 положення про відділ фінансів, бухгалтерського обліку і звітності та матеріально-технічного забезпечення Національної служби посередництва і примирення (додаток 6) доповнити підпунктом 1.4. такого змісту: "До складу відділу входять підвідділ бухгалтерського обліку і звітності та матеріально-технічного забезпечення і сектор оплати праці та фінансів". Підпункти 1.4. та 1.5. вважати підпунктами 1.5. та 1.6.
Голова Національної служби
посередництва і примирення

В.М.Руденко
Додаток 1
до наказу Національної служби
посередництва і примирення
від 4 січня 2002 року N 3
Положення про відділ правового забезпечення Національної служби посередництва і примирення
1. Загальні положення
1.1. Відділ правового забезпечення (далі - Відділ) є структурним підрозділом Національної служби посередництва і примирення (далі - НСПП).
1.2. Відділ у своїй діяльності підпорядковується безпосередньо голові НСПП.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Національну службу посередництва і примирення, наказами і розпорядженнями НСПП, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. У межах своїх повноважень Відділ організовує виконання актів законодавства України, здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
1.4. Відділ складається із юридичного підвідділу та підвідділу розв'язання колективних трудових спорів (конфліктів).
1.5. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з неї головою НСПП.
Призначення на посаду і звільнення з неї інших працівників Відділу здійснюється головою НСПП за поданням начальника Відділу.
1.6. Чисельність працівників Відділу встановлюється головою НСПП, виходячи із затвердженої структури і чисельності працівників центрального апарату НСПП, а також обсягів роботи, що покладається на Відділ.
2. Основні завдання Відділу
Основними завданнями Відділу є:
2.1. Узагальнення практики застосування законодавства з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) та розроблення пропозицій щодо її удосконалення.
2.2. Розроблення проектів нормативних актів з питань діяльності НСПП та здійснення примирних процедур, проведення експертизи проектів законодавчих та нормативно-правових актів, які надходять в НСПП для погодження.
2.3. Здійснення в межах своєї компетенції постійного перегляду нормативних актів НСПП з метою приведення їх у відповідність з Конституцією і законами України, іншими актами законодавства, усунення множинності, скасування застарілих актів і таких, що не відповідають новим умовам соціально-економічного розвитку України.
2.4. Забезпечення дотримання законності в діяльності структурних підрозділів центрального апарату і відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях (далі - відділень НСПП).
2.5. Пропаганда правових знань з питань діяльності НСПП.
2.6. Сприяння та посередництво у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів).
3. Основні функції Відділу
Відділ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі основні функції:
3.1. Бере участь в реалізації державної правової політики у сфері вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).
3.2. Разом з іншими структурними підрозділами центрального апарату і відділеннями НСПП забезпечує правильне застосування законодавства в центральному апараті та у відділеннях НСПП, інформує голову НСПП про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства.
3.3. Разом із відповідними структурними підрозділами центрального апарату та відділеннями НСПП узагальнює практику законодавства з питань, віднесених до компетенції НСПП, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд голови НСПП для вирішення питання стосовно необхідності підготовки проектів актів законодавства та внесення їх в установленому порядку Президенту України.
3.4. Разом із відповідними структурними підрозділами центрального апарату і відділеннями НСПП забезпечує розроблення проектів положень, інструкцій та інших нормативних актів щодо діяльності НСПП та здійснення примирних процедур.
3.5. Перевіряє відповідність чинному законодавству проектів наказів та інших нормативно-правових актів, що подаються на підпис голові НСПП, візує їх за наявності віз керівників відповідних структурних підрозділів центрального апарату НСПП.
У разі невідповідності проекту наказу чи іншого нормативно-правового акту законодавству та, якщо внесені до нього Відділом зауваження не враховано, Відділ, не візуючи проект, подає письмовий висновок з пропозиціями щодо законного вирішення відповідного питання для прийняття остаточного рішення головою НСПП.
Видання наказу, іншого нормативно-правового акта, а також подання проекту акта законодавства відповідному державному органу для вирішення питання щодо його прийняття чи узгодження без попереднього розгляду Відділом не допускається.
3.6. Розглядає проекти актів законодавства та нормативно-правових актів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції НСПП, готує проекти письмових висновків чи зауважень до них.
3.7. Проводить разом з іншими структурними підрозділами центрального апарату та відділеннями НСПП роботу по перегляду відомчих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність із законодавством, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність.
3.8. Готує з питань, віднесених до компетенції Відділу, проекти відповідей на запити, що надходять від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, профспілок та їх об'єднань, власників або уповноважених ними органів (представників) та їх об'єднань, від підприємств, установ, організацій і громадян, або за дорученням голови НСПП самостійно дає відповідь на них.
3.9. Здійснює перевірку, в разі необхідності, повноважень представників сторін колективного трудового спору (конфлікту).
3.10. Консультує сторони колективного трудового спору (конфлікту) з питань застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
3.11. У випадках, передбачених статтею 24 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" і коли рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору (конфлікту) не враховано, у разі звернення НСПП про вирішення колективного трудового спору (конфлікту) відповідно до Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласного, Київського і Севастопольського міського суду, представляє НСПП у відповідному суді.
3.12. Організовує облік і зберігання текстів законодавчих і нормативно-правових актів та підтримує їх в актуальному стані.
3.13. Проводить інформаційно-довідкову роботу із законодавства, оперативно доводить до регіональних відділень НСПП інформацію про зміни в нормативних актах і нові акти.
3.14. Готує керівництву НСПП довідкові матеріали із законодавства, дає працівникам НСПП консультації з правових питань.
3.15. Здійснює методичне керівництво правовою роботою у відділеннях НСПП, вносить на розгляд голови НСПП пропозиції щодо її вдосконалення, вживає заходів щодо впровадження прогресивних форм і методів діяльності підрозділів правового забезпечення відділень НСПП.
3.16. Бере участь в організації і проведенні семінарів, інших занять з правових питань із працівниками центрального апарату та відділень НСПП.
3.17. Готує та подає на затвердження голові НСПП договори з питань діяльності НСПП.
3.18. Реєструє висунуті найманими працівниками вимоги та колективні трудові спори (конфлікти).
3.19. Веде справи зареєстрованих колективних трудових спорів (конфліктів) до моменту їх вирішення.
3.20. За зверненнями сторін колективних трудових спорів (конфліктів) та відділу НСПП по роботі в містах Києві та Севастополі, відділень НСПП готує проекти розпоряджень НСПП про реєстрацію висунутих найманими працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів) і зняття вирішених колективних трудових спорів (конфліктів) з реєстрації.
3.21. Сприяє встановленню контактів між сторонами колективного трудового спору (конфлікту).
3.22. Здійснює перевірку в разі необхідності повноважень представників сторін колективного трудового спору (конфлікту).
3.23. Розглядає за зверненням сторін (сторони) колективного трудового спору (конфлікту) матеріали щодо колективного трудового спору (конфлікту) з метою його вирішення.
3.24. Готує проекти рекомендацій та рішень НСПП з метою сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів).
3.25. Здійснює контроль за виконанням сторонами колективних трудових спорів (конфліктів), відповідними центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями роботодавців і профспілок рекомендацій і рішень НСПП.
3.26. Бере, в разі необхідності, участь у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту) на всіх його стадіях.
3.27. Вносить пропозиції голові НСПП щодо направлення спеціалістів, експертів НСПП для участі в роботі примирних органів.
3.28. Бере участь у формуванні списків посередників та арбітрів.
3.29. Вносить пропозиції голові НСПП на прохання сторін колективного трудового спору (конфлікту) щодо кандидатур незалежних посередників та членів трудового арбітражу для залучення їх до участі в примирних процедурах.
3.30. Вносить пропозиції голові НСПП щодо залучення у разі необхідності до участі у примирних процедурах народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування.
3.31. Бере участь в аналізі висунутих працівниками вимог та здійсненні оцінки їх обгрунтування.
3.32. Здійснює консультування сторін колективного трудового спору (конфлікту) з питань:
- компетенції органів стосовно задоволення вимог, які є предметом колективного трудового спору (конфлікту) чи виконання яких сприятиме його вирішенню;
- застосування нормативно-правових актів для вирішення колективного трудового спору (конфлікту).
3.33. Здійснює заходи щодо підвищення ефективності роботи відділів та секторів правового забезпечення відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях і укомплектування їх висококваліфікованими фахівцями.
3.34. Забезпечує належний рівень правової роботи, у тому числі методичне керівництво правовою роботою у відділах і секторах правового забезпечення відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.
3.35. Забезпечує співробітництво з навчальними закладами, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю "Правознавство", а також практикує проходження стажування студентів зазначених закладів у відділі правового забезпечення НСПП і відділах та секторах правового забезпечення відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях, формує дієвий кадровий резерв на заміщення вакантних посад у відділі правового забезпечення НСПП, відділах та секторах правового забезпечення відділень НСПП в Автономній Республіці Крим та областях.
3.36. Забезпечує участь працівників відділів і секторів правового забезпечення структурних підрозділів НСПП у роботі семінарів, інших заходів, які проводяться Міністерством юстиції України.
4. Права Відділу
Відділ має право:

................
Перейти до повного тексту