- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАХУНКОВА ПАЛАТА
РІШЕННЯ
Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, передбачених на виконання проекту реабілітації гідроелектростанцій
1. Міністерством енергетики та вугільної промисловості України (далі - Міненерговугілля) і ПАТ "Укргідроенерго" у 2013-2014 роках та I півріччі 2015 року в цілому забезпечене законне використання бюджетних коштів, передбачених на реалізацію заходів проекту "ГЕС Укргідроенерго. Реконструкція. II черга", затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22.12.2010
№ 2358-р.
У той же час мали місце недоліки при плануванні та фінансуванні цих заходів, через що за вказаний період було використано лише 46,8 відсотка (543,6 млн. грн.) передбачених на ці цілі коштів державного бюджету.
Залучені в рамках угод з міжнародними фінансовими організаціями (далі - МФО) кредитні кошти були вагомим джерелом фінансування заходів з реалізації цього проекту. Водночас через організаційні недоліки та недостатньо оперативне управління кредитними коштами строки виконання робіт за проектом та їх вартість збільшуються.
На сьогодні термін виконання робіт за проектом від початкового збільшився на 7 років, а його прогнозна загальна кошторисна вартість через зміну курсу валют та необхідність проведення додаткових обсягів робіт зросла на 15,9 млрд. грн. (до 22,3 млрд. гривень).
2. Виконання заходів з реконструкції об'єктів гідроенергетики відбувається в умовах недосконалого програмного (планового) забезпечення, що ускладнює їх реалізацію.
Крім того, ці програми складені з порушенням вимог Закону України від 18.03.2004
№ 1621 "Про державні цільові програми" та
Порядку розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 106, оскільки не містять усіх необхідних складових та елементів, передбачених законодавством для державних цільових програм.
План розвитку об'єднаної енергетичної системи України на наступні десять років, який, зокрема, має містити показники розвитку генеруючих потужностей ГЕС і ГАЕС, Кабінетом Міністрів України не затверджений.
Затверджена Мінпаливенерго ще у 2010 році Галузева програма реконструкції гідроелектростанцій і будівництва нових об'єктів гідроенергетики на період до 2020 року недосконала і неконкретна. В ній не визначені обсяги та джерела фінансування заходів, зокрема щодо завершення другої черги реконструкції ГЕС "Укргідроенерго". Протягом терміну дії зміни до неї не вносились. При цьому
план заходів щодо її виконання був складений та затверджений Міненерговугілля лише на 2014 рік.
3. Діяльність відповідальних за опрацювання та підготовку до ратифікації кредитних угод з МФО органів влади стосовно фінансування ними заходів з реконструкції об'єктів гідроенергетики була недостатньо оперативною.
Такий стан справ ускладнював процес планування та виконання заходів з реконструкції об'єктів гідроенергетики.
Основними причинами довгої процедури набуття чинності відповідними угодами є тривалі терміни погодження заінтересованими органами виконавчої влади (Мінфіном, Мін'юстом, МЗС), Кабінетом Міністрів України та Адміністрацією Президента України відповідного проекту закону України про ратифікацію угоди та їх ратифікація Верховною Радою України.
У періоді, що перевірявся, кошти МФО, залучені Україною в рамках спільного інвестиційного проекту щодо реабілітації гідроелектростанцій, спрямовувалися на поповнення спеціального фонду державного бюджету та розподілялися на виконання бюджетних програм за КПКВК 1101600 "Реконструкція гідроелектростанцій ПАТ "Укргідроенерго" та КПКВК 1101630 "Впровадження Програми реформування та розвитку енергетичного сектору".
4. Планування Міненерговугіллям у 2013-2014 роках та I півріччі 2015 року заходів щодо фінансування проекту "ГЕС Укргідроенерго. Реконструкція. II черга" є недосконалим, недостатньо обґрунтованим, а в окремих випадках, зокрема в частині оформлення документів, які використовуються у бюджетному процесі, здійснювалося з порушенням вимог чинного законодавства.
Міненерговугілля, за відсутності належного контролю з боку Мінфіну, не забезпечило належного економічного обґрунтування потреби у бюджетних асигнуваннях за КПКВК 1101600 у 2013-2015 роках.
Міненерговугілля і Мінфін у 2013-2015 роках не забезпечили своєчасного затвердження паспортів бюджетних програм, достовірності і повноти інформації, що є порушенням бюджетного законодавства. Паспорти бюджетних програм не містили усієї необхідної інформації про них, що ускладнює проведення реального моніторингу та контролю за їх виконанням.
Зміни від 13.06.2014 до паспортів бюджетних програм за КПКВК 1101600 та КПКВК 1101630, які були обумовлені внесенням змін до
Державного бюджету України на 2014 рік, затверджені Міненерговугіллям і Мінфіном із затримкою на 57 днів від встановленого терміну. Крім того, 29.12.2014 до паспорта бюджетної програми за КПКВК 1101600 були внесені зміни відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.10.2014
№ 919-р у зв'язку з перерозподілом видатків державного бюджету і наданням кредитів з державного бюджету та затверджені Міненерговугіллям і Мінфіном із затримкою на 69 днів від встановленого терміну.
На 2015 рік паспорти бюджетних програм за КПКВК 1101600 та КПКВК 1101630 затверджені Міненерговугіллям і Мінфіном із затримкою від встановленого терміну на 47 та 65 днів відповідно.
Несвоєчасне затвердження паспортів бюджетних програм скорочувало терміни виконання та оплати робіт за ними програмами.
5. У 2013 - 2014 роках та I півріччі 2015 року ПАТ "Укргідроенерго" за КПКВК 1101600 і КПКВК 1101630 на виконання заходів щодо фінансування проекту "ГЕС Укргідроенерго. Реконструкція. II черга" були передбачені бюджетні призначення у сумі 1162,4 млн. грн., проте фактично використано лише 543,6 млн. грн. (46,8 відс.), а саме, за КПКВК 1101600: у 2013 році - 199,0 млн. грн., у 2014 році - 246,5 млн. грн., у I півріччі 2015 року - 94,8 млн. грн.; за КПКВК 1101630 (в частині проекту реабілітації ГЕС): у 2013 році - 1,9 млн. грн., у 2014 році - 1,4 млн. гривень.
Основними причинами невиконання планових показників щорічного освоєння асигнувань є організаційні недоліки та недостатньо ефективне управління Міненерговугіллям, Мінфіном і ПАТ "Укргідроенерго" наданими кредитними коштами, що призводило до змін графіків реалізації контрактів. Рішення щодо проведення оплати за виконані роботи та надані послуги, придбання обладнання ухвалюються недостатньо оперативно.
................Перейти до повного тексту