- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про організацію роботи з кадрами в органах прокуратури України
З метою забезпечення належного виконання покладених на органи прокуратури України завдань і функцій, визначення основних засад і напрямів в організації кадрового забезпечення, удосконалення роботи з добору, розстановки, професійної підготовки та виховання кадрів, керуючись статтею
15 Закону України "Про прокуратуру" ,
НАКАЗУЮ:
1. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора України, ректору Національної академії прокуратури України, прокурорам обласного рівня, їх заступникам, головам атестаційних комісій усіх рівнів, керівникам структурних підрозділів апаратів, міським, районним, міжрайонним і прирівняним до них прокурорам розглядати забезпечення правильного добору, розстановки, професійної підготовки та виховання кадрів як ефективний засіб успішного виконання покладених на органи прокуратури завдань щодо утвердження верховенства закону, зміцнення правопорядку, захисту прав і свобод громадян та інтересів держави.
1.1. При доборі, розстановці, професійній підготовці та вихованні кадрів неухильно додержуватися
Конституції та законів України.
1.2. Стан організації роботи з кадрами вважати одним із основних критеріїв оцінки ефективності діяльності керівників прокуратур усіх рівнів.
2. Прокурорам обласного рівня визначати щорічну і на перспективу потребу в кадрах. Пропозиції для формування замовлення навчальним закладам на наступний рік надсилати до Генеральної прокуратури України до 30 грудня кожного року.
2.1. Забезпечувати якісний добір вступників до вищих навчальних закладів, з якими Генеральною прокуратурою України укладено угоди на підготовку фахівців. Рекомендації для вступу на навчання надавати передусім особам, які успішно пройшли зовнішнє незалежне оцінювання, мають високий рівень освітньої підготовки, схильність до прокурорсько-слідчої діяльності та за станом здоров’я можуть займатися нею.
2.2. Добір вступників для Національної академії прокуратури України здійснювати за рахунок випускників вищих навчальних закладів 3-4 рівня акредитації, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень "бакалавр" за спеціальністю "правознавство", насамперед з числа осіб, які навчаються за замовленням прокуратури. Питання щодо надання рекомендацій для вступу на навчання до Національної академії прокуратури України вирішувати з урахуванням результатів психологічного тестування вступників.
3. Керівникам прокуратур усіх рівнів забезпечувати комплектування прокурорсько-слідчих посад професійно підготовленими, компетентними, принциповими, добросовісними, з високими моральними якостями працівниками.
3.1. Комплектувати прокурорсько-слідчі посади за рахунок осіб, які є громадянами України, мають вищу юридичну освіту, необхідні ділові і моральні якості, здатні за станом здоров’я успішно виконувати службові обов’язки, не притягувалися до кримінальної відповідальності (за винятком реабілітованих) або адміністративної відповідальності за вчинення корупційних правопорушень.
3.2. У міських, районних, міжрайонних та прирівняних до них прокуратурах посади прокурорів прокуратур укомплектовувати передусім за рахунок випускників Національної академії прокуратури України та вищих навчальних закладів, з якими Генеральною прокуратурою України укладено відповідні угоди на підготовку фахівців, а у військових прокуратурах, як правило, за рахунок офіцерів Збройних Сил України, які проходять військову службу або перебувають у запасі і мають вищу юридичну освіту та відповідають вимогам статті
46-1 Закону України "Про прокуратуру" .
3.3. При формуванні колективів прокуратур усіх рівнів дотримуватися раціонального співвідношення досвідчених і молодих кадрів.
3.4. Укомплектовувати прокуратури міст з районним поділом, апарати прокуратур обласного рівня та Генеральної прокуратури України, як правило, за рахунок працівників, які до призначення на посаду:
- у прокуратуру міста з районним поділом мають стаж роботи в органах прокуратури не менше двох років;
- в апарат прокуратури обласного рівня мають стаж роботи в органах прокуратури не менше трьох років;
- в апарат Генеральної прокуратури України - не менше п’яти років в органах прокуратури, у тому числі працювали у прокуратурах обласного рівня чи на посадах міськрайпрокурорів.
4. При призначенні на посади прокурорів і слідчих враховувати висновки спеціальних перевірок стосовно претендентів в обсязі та в порядку, передбаченому
ст.11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції".
4.1. Призначення на прокурорсько-слідчі посади вперше, а також колишніх працівників прокуратури здійснювати лише за погодженням із Генеральною прокуратурою України.
4.2. Серед осіб, які не мають досвіду практичної роботи за спеціальністю, проводити відбір на конкурсних засадах для подальшого проходження стажування на умовах строкової трудової угоди до одного року.
4.3. При укладенні трудових угод з особами, які раніше працювали в правоохоронних, державних органах та на інших підприємствах, в установах і організаціях, як правило, обумовлювати передбачене трудовим законодавством випробування, за винятком осіб, які призначаються в порядку переведення.
5. Забезпечувати прийняття
Присяги працівника прокуратури відповідно до встановленого Порядку в офіційній обстановці у місячний строк після призначення вперше на прокурорсько-слідчу посаду.
6. Приділяти особливу увагу стажуванню молодих фахівців, атестуванню прокурорсько-слідчих працівників, роботі з кадровим резервом та висуненню на керівні посади.
6.1. Постійно вивчати професійні та організаторські здібності, моральні якості прокурорів і слідчих, практикувати їх професійне та психологічне тестування, у першу чергу кандидатів на керівні посади. Результати тестувань враховувати під час проведення атестацій, вирішення питань про зарахування до кадрового резерву та заміщення вакансій.
7.1. Відповідальність за організацію стажування покласти на керівників прокуратур обласного рівня, безпосереднє керівництво ним здійснювати прокурорам міського та районного рівня.
7.2. Стажування проводити за індивідуальними планами, які мають передбачати вивчення законодавства, опрацювання позитивного досвіду, освоєння методик прокурорсько-слідчої діяльності, набуття професійних умінь і навиків, необхідних для самостійної роботи.
7.3. Застосовувати наставництво як засіб сприяння професійному становленню молодого працівника, формуванню у нього високих моральних якостей, вихованню почуття поваги до закону, відданості обраній професії, дисциплінованості та неухильного дотримання норм службової етики. Наставників призначати із числа найбільш кваліфікованих та досвідчених працівників.
8.1. Розглядати атестацію як засіб визначення рівня професійної підготовки, відповідності займаній посаді, перспектив просування працівника по службі, створення дієвого кадрового резерву та визначення шляхів підвищення кваліфікації і зміцнення службової дисципліни.
8.2. Атестацію проводити на засадах гласності, принциповості, об’єктивності та неупередженості в оцінці кваліфікаційного рівня прокурорів і слідчих, їх ділових, особистих і морально-психологічних якостей.
8.3. Практикувати систематичне заслуховування на засіданнях атестаційних комісій звітів керівників усіх рівнів про стан профілактично-виховної роботи у підпорядкованих колективах, підготовку кадрового резерву, контролю за виконанням працівниками рекомендацій атестаційної комісії, організації стажування молодих фахівців тощо.
9. З метою забезпечення оперативного заміщення вакантних посад та просування по службі найбільш професійно підготовлених працівників створювати кадровий резерв:
- для висунення на керівні посади;
- для заміщення посад у структурних підрозділах центрального та обласних апаратів, прокуратурах міст з районним поділом;
- для заміщення посад начальників відділів та їх заступників, завідувачів кафедр, науково-педагогічних працівників Національної академії прокуратури України.
- для заміщення посад у прокуратурах міст, районів, міжрайонних, районних у містах та прирівняних до них (первинний кадровий резерв).
9.2. Склад кадрового резерву для висунення на керівні посади щорічно розглядати на засіданнях колегій та затверджувати їх рішеннями.
9.3. Працівникам, зарахованим до кадрового резерву, самостійно підвищувати ділову та професійну кваліфікацію, сумлінно та ініціативно готуватися до роботи на вищій посаді.
9.4. Підготовку працівника, зарахованого до кадрового резерву для висунення на керівні посади, здійснювати за індивідуальним планом у разі відсутності досвіду керівної роботи чи на відповідних посаді напрямах прокурорсько-слідчої діяльності.
10. Висунення на посади у центральному та обласних апаратах проводити за рекомендаціями керівників структурних підрозділів, узгодженими відповідно із заступником Генерального прокурора України чи заступником прокурора обласного рівня.
10.1. При висуненні працівників прокуратур районного, міського та обласного рівнів на керівні посади, а також при переведенні цих працівників до апаратів прокуратур обласного рівня проводити їх дострокову атестацію, якщо з часу попередньої атестації пройшло більше року.
10.2. Перед призначенням на керівні посади практикувати стажування кандидатів в апаратах прокуратур вищого рівня та тимчасове покладання обов’язків за відповідними керівними посадами, після призначення - надання необхідної практичної допомоги.
10.3. При переведенні до Генеральної прокуратури України, як правило, проводити стажування у відповідному структурному підрозділі. Висновки за результатами стажування викладати у рекомендаціях на призначення.
11. У тижневий строк інформувати управління кадрового забезпечення Генеральної прокуратури України про призначення прокурорсько-слідчих працівників в порядку переведення з інших прокуратур обласного рівня з надсиланням копій відповідних наказів.
12. Забезпечувати стабільність керівного складу органів прокуратури, не допускати випадків необґрунтованого дострокового переміщення та звільнення прокурорів районного рівня і керівників структурних підрозділів апаратів.
12.1. На вказані посади висувати найбільш підготовлених прокурорсько-слідчих працівників, які мають системні професійні знання, успішно виконують службові обов’язки, проявляють ініціативу, підвищують свій професійний рівень, володіють організаторськими здібностями, належними діловими і моральними якостями та, як правило, перебувають у кадровому резерві.
12.2. Рекомендувати на посади міських, районних, міжрайонних та прирівняних до них прокурорів переважно працівників, які мають досвід роботи в апаратах прокуратур або на посадах заступників міськрайпрокурорів.
13. Забезпечувати суворе дотримання встановленого порядку призначення та звільнення працівників, посади яких віднесені до номенклатури Генерального прокурора України, а також призначення яких здійснюється за погодженням з Генеральною прокуратурою України.
13.1. Питання щодо призначення на посади номенклатури Генерального прокурора України вирішувати з урахуванням висновків управління внутрішньої безпеки та захисту працівників прокуратури Генеральної прокуратури України.
13.2. На наступний строк повноважень рекомендувати лише тих прокурорів, які забезпечують належну ефективність прокурорсько-слідчої діяльності, виявили необхідні якості керівника, самостійні у прийнятті рішень, мають авторитет та за результатами атестації відповідають займаним посадам.
13.3. Висновки про можливість призначення на наступний строк повноважень надавати після вивчення цього питання працівниками Генеральної прокуратури України, як правило, з виїздом на місце.
13.4. Подання про звільнення прокурорів районного рівня надсилати до Генеральної прокуратури України не пізніше ніж за місяць до закінчення строку їх повноважень. У разі дострокового звільнення прокурора подання повинні містити конкретні обґрунтування причин звільнення.
13.5. Надсилати до управління кадрового забезпечення в п’ятиденний строк копії наказів про звільнення працівників, призначення яких здійснювалося за погодженням з Генеральною прокуратурою України.
14.1. Враховувати, що присвоєння класного чину достроково або вищого класного чину незалежно від посади може проводитися в окремих випадках за зразкове виконання службових обов’язків чи при призначенні на вищу посаду.
15. Організацію безперервного навчання вважати важливим чинником поліпшення якості кадрового складу органів прокуратури.
................Перейти до повного тексту