1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального
прокурора України
30.12.2009 N 80
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок стажування в органах прокуратури України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Генеральної прокуратури N 75 від 21.10.2010 N 1гн-2 від 12.07.2012 )
1. Загальні положення
1.1. Відповідно до статті 46 Закону України "Про прокуратуру" це Положення визначає порядок відбору на стажування і стажування претендентів на заміщення вакантних посад помічників прокурорів, старших помічників прокурорів, слідчих, старших слідчих (надалі - помічників прокурорів і слідчих) міських, районних, міжрайонних та прирівняних до них прокуратур (надалі - прокуратур).
Стажування є невід'ємною складовою процесу професійної підготовки до роботи в органах прокуратури випускників вищих юридичних навчальних закладів, юридичних факультетів та магістрантів Національної академії прокуратури України (надалі - претендентів).
1.2. Мета та завдання стажування:
- комплектування кадрового складу органів прокуратури фахівцями, які за своїми професійними, діловими та моральними якостями і станом здоров'я найбільш придатні до виконання службових обов'язків прокурорів і слідчих;
- перевірка професійного рівня, ділових та моральних якостей претендентів на роботу в органах прокуратури;
- підготовка фахівців-стажистів до самостійної роботи на посадах помічника прокурора чи слідчого прокуратури, забезпечення оволодіння ними навиками прокурорсько-слідчої діяльності;
- запобігання помилкам і можливим проявам суб'єктивізму в доборі кадрів, іншим прорахункам у роботі з кадрового забезпечення;
- підвищення престижу служби в прокуратурі та її авторитету в суспільстві;
- забезпечення відповідності сучасним вимогам порядку доступу до публічної служби в органах прокуратури.
2. Організація відбору претендентів на стажування
2.1. Для організації проведення відбору претендентів на стажування наказами прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя утворюються комісії у складі:
- голови комісії;
- заступника голови;
- відповідального секретаря;
- членів комісії.
Головою комісії призначається один із заступників прокурора обласного рівня, а його заступником, як правило - керівник кадрового підрозділу.
До складу комісії включаються найбільш досвідчені та авторитетні працівники. На засіданні комісії можуть бути присутніми представники Генеральної прокуратури України.
2.2. Відбір проводиться у першу чергу серед випускників базових вищих юридичних навчальних закладів та юридичних факультетів, яких рекомендовано органами прокуратури на навчання.
2.3. З урахуванням поглибленої спеціалізованої підготовки стажування магістрантів Національної академії прокуратури України суміщається з проходженням ними виробничої практики.
2.4. До участі у відборі не допускаються особи, які були засуджені за вчинення злочину, за винятком реабілітованих, визнані в установленому порядку недієздатними або обмежено дієздатними, а також ті, які не можуть бути згідно із законодавством прийняті на роботу в органи прокуратури та на державну службу.
2.5. Прийом і розгляд документів на участь у відборі.
2.5.1. Для участі у відборі до кадрового підрозділу прокуратури обласного рівня подаються такі документи:
- письмова заява встановленого зразка;
- завірена копія диплома про отримання відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня з додатком;
- листок обліку кадрів;
- автобіографія;
- дві фотокартки розміром 4 х 6 см;
- довідка органу державної податкової служби про присвоєння ідентифікаційного номера;
- завірена копія трудової книжки (за наявності);
- відомості про майно, доходи, витрати, зобов'язання фінансового характеру, у тому числі за кордоном;
- довідка про перевірку особи на наявність судимості, притягнення до відповідальності за корупційне правопорушення;
- довідки про загальний стан здоров'я та з психоневрологічного і наркологічного диспансерів;
- довідка про перебування у Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб - підприємців.
Диплом про освіту, паспорт громадянина України, військовий квиток або посвідчення про приписку до призовної дільниці, трудову книжку претендент пред'являє особисто.
2.5.2. Претенденти можуть також надавати додаткову інформацію щодо освіти, практичних навиків, первинного досвіду роботи, професійного рівня і репутації (характеристики, рекомендації відповідних правоохоронних органів з місця проходження практики, копію (тематику) магістерської роботи, матеріали практики, наукові публікації тощо).
2.5.3. Кадровий підрозділ перевіряє надані документи на відповідність претендентів загальним вимогам щодо громадянства України, наявності необхідної вищої юридичної освіти, володіння державною мовою, відповідності етапу здоров'я та відсутності судимості.
2.5.4. Особи, які несвоєчасно надали документи або надали їх не в повному обсязі чи такі, що не відповідають встановленим вимогам, до участі у відборі не допускаються.
2.6. Формами відбору є:
- спеціальна перевірка;
- перевірка знань у формі професійного тестування;
- психологічне тестування;
- вивчення ділових і моральних якостей за характеризуючими даними вузів, результатами психологічного дослідження, а також висновками прокурорів за підсумками переддипломної практики;
- співбесіди у кадрових та інших структурних підрозділах прокуратури;
- обговорення на засіданні комісії.
2.6.1. Спеціальній перевірці підлягають відомості, зазначені у частині 2 статті 9 Закону України "Про засади запобігання та протидії корупції" у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
2.6.2. Перевірка знань у формі тестування проводиться кадровим підрозділом за рекомендованими Генеральною прокуратурою України програмою і тестами.
2.6.3. Психологічні дослідження проводяться спеціалістом-психологом за апробованими психологічними методиками, які використовуються для визначення професійної придатності.
2.6.4. Метою вивчення ділових і моральних якостей за характеризуючими даними вузів, результатами психологічного дослідження, а також висновками прокурорів за підсумками переддипломної практики є попереднє з'ясування придатності претендента до прокурорської діяльності.
2.6.5. Співбесіди у кадрових та інших структурних підрозділах прокуратури спрямовані на визначення стану професійної підготовленості претендентів. їх результати відображаються у відповідних листках співбесід.
2.6.6. На засіданні комісії керівником кадрового підрозділу оголошуються результати перевірки знань, вивчення документів, психологічного дослідження, характеристик вузів, підсумків практики претендентів, спеціальної перевірки, співбесід, вносяться пропозиції щодо рейтингу претендентів.
2.6.7. Претенденти завчасно повідомляються про час проведення співбесід, тестувань, засідання комісії.
2.6.8. Рішення комісії приймається, як правило, відкритим голосуванням, простою більшістю голосів присутніх на її засіданні членів. Воно вважається правочинним, якщо в голосуванні брало участь не менш як дві третини від числа її членів. Засідання комісії та прийняті рішення оформляються протоколом, який підписується головуючим та відповідальним секретарем.
2.6.9. Комісія приймає рішення про затвердження рейтингового списку претендентів для заміщення посад стажистів, яке оголошується в день прийняття.
2.6.10. Призначення на посади стажистів проводиться наказом прокурора обласного рівня згідно з визначеним комісією рейтингом.
3. Організація стажування
3.1. Стажування проводиться у міських, районних, міжрайонних та прирівняних до них прокуратурах на умовах строкової трудової угоди до одного року на посадах стажистів або стажистів на вакантних посадах помічників прокурорів і слідчих. Кількість посад стажистів та їх територіальне розміщення за необхідності переглядається Генеральною прокуратурою України за поданнями прокурорів обласного рівня.
Стажування магістрантів Національної академії прокуратури України проводиться під час виробничої практики.
( Пункт 3.1 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Генеральної прокуратури N 75 від 21.10.2010 )
3.2. Час відпустки стажиста у зв'язку з вагітністю та пологами, догляду за дитиною до строку стажування не включається.
3.3. Стажування претендентів на посади помічників прокурорів і слідчих прокуратур проводиться за індивідуальними планами.

................
Перейти до повного тексту