1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
18.02.2006 N 153
Про затвердження Рекомендацій "Засад адаптації транспортного законодавства України до законодавства Європейського Союзу"
З метою забезпечення адаптації транспортного законодавства України до законодавства Європейського Союзу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендації "Засад адаптації транспортного законодавства України до законодавства Європейського Союзу" далі - Рекомендації), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів, урядових органів Міністерства, Укрзалізниці, Держспецтрансслужбі при розробці нормативно-правових актів враховувати Рекомендації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра Цибенка В.Г.
Міністр В.Бондар
ЗАСАДИ АДАПТАЦІЇ
транспортного законодавства України до законодавства Європейського Союзу
1. Першочергові заходи щодо адаптації транспортного законодавства України до законодавства Європейського Союзу
Уніфікація законодавчої системи регулювання діяльності транспорту України із законодавчими нормами та правилами Європейського Союзу (далі - ЄС) здійснюється шляхом реалізації положень Угоди про партнерство та співробітництво (далі - УПС), яка набула чинності в березні 1998 року. Загальну мету співробітництва України з ЄС в галузі транспорту сформульовано в ст. 64 УПС, що створює умови для співробітництва та використання досвіду транспортної політики ЄС. Згідно з Угодою вживаються заходи з поступового приведення законодавства України у відповідність із законодавством ЄС. Верховною Радою був прийнятий Закон України "Про загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" від 18.03.2004 N 1629-IV .
В процесі гармонізації законодавства України із законодавством ЄС здійснюється уніфікація європейської та національної юридичної термінології, а також часткове оновлення, доповнення чи перегляд відповідних кодексів чи законів, а в разі повної відсутності в Україні нормативних актів, необхідних для правового врегулювання певних проблем, якщо таке регулювання передбачене директивами ЄС, - розробка та запровадження нових законодавчих актів.
Основні напрямки адаптації транспортного законодавства України до законодавства ЄС полягають у наступному:
- розробка нормативних актів, що регулюють діяльність транспорту в Україні та відповідають директивам ЄС щодо транспорту, положенням Генеральної Угоди про тарифи і торгівлю (ГАТТ) і Світової організації торгівлі (СОТ), Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС чи вдосконалення існуючої нормативно-правової бази України;
- участь України у міжнародних та європейських транспортних організаціях, виконання резолюцій, рекомендацій, що приймаються в рамках цих організацій; вступ України до міжнародних/європейських транспортних організацій;
- приєднання до Конвенцій, протоколів та договорів, укладених під егідою міжнародних та європейських організацій;
- підготовка та укладення двосторонніх міжурядових угод у галузі транспорту між Україною та європейськими державами.
Кінцевою метою діяльності у цьому напрямку є розбудова в Україні ринково орієнтованого господарства, що дозволить їй забезпечити собі членство в Європейському Союзі, яке в свою чергу сприятиме повномасштабній інтеграції економіки України у єдиний економічний простір розвинутої Європи.
Важливим аспектом в ефективності транспортної галузі України є техніко-технологічна сумісність з європейською транспортною системою, тому необхідно розробити нормативно-правовий механізм, який би сприяв втіленню техніко-технічних вимог, які базуються на відповідних нормативах ЄС.
Тарифна політика досить важлива для транспортної галузі, оскільки від неї залежать прибутки та її розвиток. Але вона не повинна бути взаємопов'язаною з поліпшенням послуг, що надаються громадянам. Проголошена Урядом України лібералізація зовнішньоекономічної діяльності в державі повинна йти поруч з проведенням реформ у тарифній політиці в галузі залізничного транспорту. Саме тут необхідно запроваджувати принцип прозорості тарифу на послуги. Це особливо важливо робити у галузі, яка має монополію на ринку послуг. Якщо в авіації, морському чи автомобільному транспорті це робиться більш менш прозоро, оскільки громадяни мають можливість обирати послуги тієї чи іншої компанії, то в послугах залізниці така можливість відсутня.
Враховуючи той факт, що у транспортній галузі міжнародне співробітництво відіграє важливу роль, то саме тут проявляються найбільш яскраво ринкові механізми та відданість усім тим принципам, на яких ґрунтується робота цієї галузі в ЄС. Це найбільш проявляється у роботі морського та повітряного транспорту, де існують міжнародні вимоги до засобів перевезення вантажів та пасажирів. Внутрішні річкові перевезення, які виконуються теплоходами змішаного плавання також відповідають цим вимогам. Залізничний та автомобільний транспорт більше зорієнтовані на внутрішні перевезення і тому саме ці сфери вимагають значної уваги до впровадження вимог, які викладені у нормативних документах ЄС.
Природна монополія залізниці повинна пройти етапи реформування і запровадження принципу конкуренції та вільного доступу на ринок іноземних перевізників. Звичайно це може відбутися тільки за умови змін законодавства та бажання керівництва поліпшити роботу цієї галузі з метою підняття її до рівня європейських стандартів. Цей шлях непростий і вимагає значних фінансових витрат.
Важливим кроком у поліпшенні рівня стандартів та підходів є розробка спеціального механізму проведення сертифікації з наданням державної підтримки. Тому з метою наближення національних технічних, технологічних та екологічних стандартів і вимог, розробити організаційно нормативне та фінансове забезпечення запровадження систем ISO 9000 та 14000 у транспортній галузі.
Реалізація принципів міжнародного транспортного права в Україні значною мірою буде залежати від розробки та реалізації заходів щодо вступу до міжнародних транспортних організацій з визначенням пріоритетів, пов'язаних з інтеграцією транспортно-дорожнього комплексу України до транспортних систем ЄС і подальшим розвитком транзитних перевезень, та поетапного приєднання України до міжнародних конвенцій та багатосторонніх угод у галузі транспорту, у тому числі:
- Конвенції про спільну транзитну процедуру (Женева, 20.05.87); Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (Кіото, у редакції 2000 р.);
- Конвенції ООН з міжнародних та мультимодальних перевезень вантажів (1980 р.);
- Конвенції про договір міжнародного дорожнього перевезення вантажів (19.05.56);
- Угоди про міжнародні перевезення швидкопсувних продуктів та про спеціальні засоби, які призначені для таких перевезень (995_b68) (01.09.70).
Для забезпечення поступового входження транспортної галузі України в систему ринкових відносин з державами-членами ЄС необхідно:
- підготувати та підписати угоду про партнерство в галузі транспорту та інтеграційну політику між ЄС та Україною;
- розробити комплекс організаційно-правових заходів щодо розробки та укладення міжнародних угод в галузі транспортної політики з сусідніми державами-членами ЄС.
Директор Департаменту
координації систем
транспорту та зв'язку
Начальник Юридичного
управління


Г.М.Легенький

Л.О.Тарасова
2. Першочергові заходи щодо адаптації законодавства України до aquis communautaire у сфері залізничного транспорту
Необхідною умовою адаптації до законодавства ЄС на залізничному транспорті є гармонізація українського законодавства з європейським, усунення розбіжностей у нормативно-правовій базі регулювання діяльності залізничного транспорту. Гармонізація нормативно-правового поля функціонування залізничного транспорту до європейського потребує проведення відповідних реформ.
Аналіз сучасного стану і тенденцій розвитку залізничного транспорту України свідчить, що незважаючи на стабільність його роботи, існує ряд суттєвих проблем, які потребують їхнього вирішення. Зокрема, це стосується:
- правового статусу Укрзалізниці, як органу управління залізничним транспортом. Центральним органом виконавчої влади щодо залізничного транспорту є Міністерство транспорту та зв'язку України, а статус Державної адміністрації залізничного транспорту України, що є проміжним між центральним органом виконавчої влади та відповідними підприємствами, установами, організаціями, виходить за межі чинного законодавства та ускладнює залучення недержавних інвестицій;
- юридичного статусу залізниць. Законом України "Про залізничний транспорт" визначено, що залізниця - це статутне територіально-галузеве об'єднання, до складу якого входять підприємства, установи та організації залізничного транспорту. Відповідно до Програми реструктуризації залізничного транспорту на 1998-2003 рр., з метою удосконалення структури управління, всі відділки залізниць були реорганізовані з підприємств-юридичних осіб у відособлені структурні підрозділи залізниць - Дирекції залізничних перевезень. Виведені зі складу залізниць й інші підприємства, установи та організації-юридичні особи, в результаті чого залізниці функціонують практично, як підприємства, тобто виникло протиріччя між їх юридичним і фактичним статусом;
- розмежування господарських функцій та функцій державного управління на залізничному транспорті;
- ліквідації перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних;
- недосконалості фінансово-економічних механізмів, що забезпечують відтворення основних фондів та інновації, недостатньої їх адаптованості до специфічних умов функціонування транспорту.
Невідкладність вирішення цих проблем визначає необхідність проведення реформи на залізничному транспорті, яка має стати вирішальним фактором реалізації стратегічних завдань розвитку галузі.
Основні цілі і напрями реформування залізничного транспорту:
- приведення структури залізничного транспорту у відповідність до законодавства України та його адаптацію до ринкових умов;
- створення сприятливих умов для залучення інвестицій з метою оновлення виробничо-технічної бази галузі, виходу українських залізниць на світовий техніко-технологічний рівень;
- інтеграція залізничного транспорту України до Європейської та Світової транспортних систем, створення організаційно-правових, економічних і техніко-технологічних передумов для наступного переходу до функціонування галузі на принципах європейської транспортної політики;
- забезпечення фінансової прозорості всіх видів діяльності залізничного транспорту.
Основними завданнями по реалізації зазначених цілей є:
- розмежування господарських функцій і функцій державного управління на залізничному транспорті;
- акціонування залізниць і державних підприємств, які входять до сфери управління Державної адміністрації залізничного транспорту України зі створенням єдиного суб'єкту господарювання;
- створення економічних умов для розширеного відтворення основних фондів; запровадження механізмів стимулювання інноваційної діяльності;
- поступове припинення перехресного субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних;
- удосконалення діючої системи тарифів на перевезення вантажів та надання інших послуг;
- розподіл у системі залізничного транспорту природно-монопольного та конкурентного або потенційно-конкурентного секторів. Державне регулювання тарифів і цін на послуги зберігається в монопольному секторі та усувається в конкурентних секторах;
- створення режиму вільного і рівного доступу компаній-операторів різних форм власності до інфраструктури залізничного транспорту;
- створення умов для підвищення конкурентоспроможності послуг залізничного транспорту;
- адаптація чинного законодавства України стосовно розвитку і функціонування залізничного транспорту до законодавства Європейського співтовариства;
- забезпечення соціального захисту працівників та безпечного функціонування залізничного транспорту та зниження його негативного впливу на навколишнє природне середовище.
Обов'язкові умови проведення реформи:
- забезпечення керованості, безперебійності, стабільності функціонування залізничного транспорту, безпеки руху поїздів та екологічної безпеки;
- забезпечення державної підтримки залізничного транспорту, зокрема, повної компенсації з бюджету збиткових, але соціально-необхідних пасажирських перевезень та перевезень пільгових категорій громадян, і фінансування за рахунок державних коштів розвитку магістральних залізничних ліній та придбання пасажирського рухомого складу;
- збереження у складі єдиного суб'єкту господарювання об'єктів соціальної сфери, що сприяють створенню умов для забезпечення безпеки руху і охорони праці, розвитку кадрового потенціалу, відносин соціального партнерства.
У зв'язку з цим до Закону України "Про залізничний транспорт" та Статуту залізниць України необхідно внести відповідні зміни.
Крім того, для проведення акціонування залізниць і підприємств залізничного транспорту, майно яких, згідно з чинним законодавством України, є державною власністю, необхідно внести зміни до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" щодо виключення майнових комплексів залізниць і підприємств галузі "Перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" та включення їх до додатку 2 "Перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані".
Відповідно до директив ЄС 95/49, 95/18, 2001/13, 2001/14 необхідно прийняти акти законодавства:
- Указ Президента України "Про реформування залізничного транспорту України";
- Закон України "Про особливості корпоратизації залізничного транспорту".
У зв'язку з розмежуванням функцій державного управління та господарських функцій і корпоратизацією залізниць та підприємств необхідно прийняти:
- постанову Кабінету Міністрів України "Про акціонування підприємств, що належать до сфери управління Державної адміністрації залізничного транспорту", в якій затвердити склад комісії з акціонування і визначити перелік майнових комплексів підприємств залізничного транспорту та господарських товариств, на базі яких буде сформовано статутний капітал Державної Національної акціонерної компанії "Українські залізниці";
- постанову Кабінету Міністрів України "Про утворення Державного департаменту залізничного транспорту та утворення Державної Національної акціонерної компанії "Українські залізниці".
У зв'язку з розвитком конкурентного середовища у сфері залізничних перевезень і заснуванням інституту операторів вантажних перевезень, необхідно прийняти Кабінетом Міністрів України постанови, якими затвердити "Правила надання послуг з використання інфраструктури залізничного транспорту загального користування" та "Правила недискримінаційного доступу перевізників до інфраструктури залізничного транспорту загального користування".
Регламент ЕЕС N 1191/69 Ради від 26 червня 1969 року з поправками та доповненнями які внесені Регламентом Ради ЕЕС N 3572/90 від 4 грудня 1990 та Регламентом Ради ЕЕС N 1893/91 від 20 червня 1991 р. "Про заходи держав-членів щодо зобов'язань, що є невід'ємною складовою концепції суспільних послуг по перевезенню залізницею, автомобільним транспортом та внутрішніми водними шляхами" передбачається, що держави-члени повинні компенсувати фінансові навантаження, що виникають в сфері пасажирського транспорту внаслідок застосування транспортних тарифів та умов, встановлених в інтересах однієї чи декількох окремих категорій осіб.
Враховуючи, що пасажирські тарифи на залізничному транспорті України фіксовані, на приміському транспорті встановлені нижче рівня рентабельності, а також існує велика кількість пільгових пасажирів, на виконання вище названих регламентів ЄС необхідно закладати у Державному бюджеті розміри компенсації операторським пасажирським компаніям за їх перевезення.
У перспективі в Україні передбачається будівництво високошвидкісних залізниць. З метою експлуатаційної сумісності з Транс'європейською мережею вони мають будуватися європейської колії. Відповідно мають бути прийняті європейські технічні стандарти на їх проектування, будівництво та експлуатацію.
Пропозиції з адаптації законодавства України до aquis communautaire у сфері залізничного транспорту наведено у таблиці 1.
Таблиця 1.
Положення законодавства ЄС, яке
підлягає імплементації
Нормативно-правовий акт України
щодо приведення у відповідність
до законодавства ЄС
Розвиток залізниць, відповідність стандартам та безпека
Регламент 1191/69/ЕЕС від
28.06.69 щодо дій держав-членів
у зв'язку з відношеннями по
зобов'язаннях, які виникають у
сфері громадських послуг, що
надаються залізничним,
автомобільним та річним
транспортом
- удосконалювати тарифно-цінову
та податкову політику - держава
повинна компенсувати фінансові
навантаження, що виникають в
сфері пасажирського транспорту
внаслідок застосування
транспортних тарифів та умов,
встановлених в інтересах однієї
чи декількох окремих категорій
осіб шляхом:

1. Укладення контрактів між
місцевими органами виконавчої
влади (обладміністраціями) та
залізницею. Контракт на
суспільні послуги повинен
містити наступні пункти:
(а) інформацію про послугу, яка
буде надаватися, а саме стандар-
ти тривалості, регулярності,
потужності та якості;
(б) ціну послуг, що на них
поширюється контракт, яка буде
додана до тарифних надходжень чи
включатиме надходження, а також
фінансові відносини між двома
сторонами;
(в) правила внесення поправок та
змін до контракту, зокрема,
враховуючи не передбачувані
зміни;
(г) термін дії контракту;
(д) штрафи, які сплачуються в
разі невиконання умов контракту

2. Розділення поточних рахунків
залізничниць по кожному виду
діяльності

3. Законодавчо унеможливити
переміщення коштів з одного до
іншого виду діяльності
залізничного підприємства.
Регламент Ради 1192/69/ЕЕС від
26.06.69 щодо загальних правил
нормалізації розрахунків
підприємств залізниці
- вдосконалювати систему
розрахунків між підприємства
залізниці та іншими суб'єктами
підприємницької діяльності
Регламент Ради 1107/70/ЕЕС від
04.06.70 стосовно державної
допомоги, що забезпечує заходи
з координації функціонування
транспорту
- розробити Державні стандарти з
вимогами до рухомого складу щодо
додержання екологічних
нормативів, методики визначення
шкоди, технології утилізації та
очищення води після миття
вагонів;
- розробити заходи, що
передбачають надання державної
допомоги розвитку сфери
транспортних послуг
Директива Ради 91/440/ЕЕС від
29 липня 1991 про розвиток
залізниць Співтовариства. Мета
Директиви - сприяти адаптації
залізниць Співтовариства до
потреб єдиного ринку та
підвищити їхню ефективність.
Ця Директива застосовується до
управління залізничною
інфраструктурою та до
діяльності, що пов'язана із
перевезеннями залізничних
підприємств, які вже засновані
або будуть засновані в
державі-члені
- забезпечити рівний та
недискримінаційний доступ до
залізничної мережі для
залізничних підприємств.
Розробити постанову Кабінету
Міністрів України "Про Правила
недискримінаційного доступу до
інфраструктури залізничного
транспорту загального
користування";
- забезпечити управління
залізничними підприємствами
згідно з принципами, які
застосовуються у комерційних
компаніях - створити залізничне
підприємство, яке управляє
залізничною інфраструктурою та
яке б встановлювало плату за
користування об'єктами
інфраструктури залізниць, в
межах своєї відповідальності
причому плата, яка вноситься
користувачами об'єктів
інфраструктури, повинна бути
визначена наступним чином:
а) забезпечити відсутність
будь-яких дискримінаційних
обмежень для залізничних
підприємств любої форми
власності;
б) визначатись з врахуванням
пробігу, складу поїздів та таких
показників, як швидкість,
навантаження на вісь, а також
період часу використання
виробничих потужностей
інфраструктури
Директива Європарламенту та
Ради 2001/12/ЕС від 26 лютого
2001 року, що внесла зміни до
Директиви Ради 91/440/ЕЕС від
29 липня 1991 року про розвиток
залізниць Співтовариства.
Директива визначає істотні
елементи систем безпеки для
обслуговуючого персоналу та
підприємств залізничного
транспорту.
- прийняти доповнення до Закону
України "Про залізничний транспорт"
відповідно до вимог зазначених
директив
Директива Європарламенту та
Ради 2001/26/ЕС, якою було
внесено зміни та доповнення до
Директиви Ради 96/50/ЕС щодо
уніфікації вимог та перевірки
небезпечних вантажів, що
перевозяться сухопутними
шляхами.
- запровадити спеціальну систему
перевірки перевезення
небезпечних вантажів відповідно
до нормативних вимог ЄС
Директива Європарламенту та
Ради 2004/51/ЕС від 29 квітня
2004 року, що вносить зміни в
Директиву Ради 91/440/ЕЕС від
29 липня 1991 року про розвиток
залізниць Співтовариства.
Директива і зміни, що в ній
викладені, викликані появою
Директив про безпеку на
залізницях та у зв'язку зі
створенням Європейського
залізничного агентства.
Цей третій крок стосується
питань ліцензування машиністів
поїздів, якості послуг при
вантажних залізничних
перевезеннях, прав пасажирів на
поїздах міжнародного сполучення
і відкриття ринку міжнародних
пасажирських перевезень можна
розглядати виключно тільки після
реалізації попередніх кроків по
адаптації законодавства і
розрахований до 2006 року
Регламент Європарламенту та
Ради 881/2004/ЕС від 29 квітня
2004 року про створення
Європейського залізничного
агентства.
Регламент передбачає створення
Європейського залізничного
агентства з метою нагляду за
імплантацією державами-членами
технічних стандартів на
залізницях, які можуть впливати
на конкурентне середовище у
даному секторі транспорту.
Прямого впровадження технічних
стандартів розроблених
Європейським Агентством в
Україні добиватись не потрібно
оскільки це чисто європейська
проблематика, де на ділянці
200 км. можуть використовуватись
до чотирьох різних стандартів по
енергопостачанню тощо. В межах
колії 1520 мм. (країни бувшого
СРСР) використовуються єдині
приписи та стандарти, які
регулюються Радою по
залізничному транспорту країн
СНД.
Інфраструктура та плата за користування
Директива Ради 95/19/ЕС від
29 червня 1995 року про розпо-
діл потужностей залізничної
інфраструктури та стягнення
плати за користування
інфраструктурою. Директиву
замінено Директивою Ради
2001/13/ЕС від 26 лютого
2001 року.
створити систему розподілу
потужностей інфраструктури та
плати за користування
інфраструктурою, яка буде
однаковою та недискримінаційною
на всій території Європейського
Співтовариства.
Кожна Держава повинна призначити
орган з питань розподілу
виробничих потужностей
інфраструктури. Зокрема, орган
з питань розподілу потужностей
інфраструктури, який повинен
мати інформацію про всі наявні
залізничні шляхи, повинен
забезпечити наступне:
- розподіл потужностей залізнич-
ної інфраструктури на чесних та
рівних засадах та;
- процедура розподілу виробничих
потужностей інфраструктури
повинна забезпечувати
максимально ефективне
використання інфраструктури.
З метою надання безпечних послуг
Держава повинна забезпечити
видачу залізничним підприємствам
сертифікату про безпеку, в якому
викладені вимоги щодо безпеки
на вказаних маршрутах.
Директива Ради Європейського
Співтовариства 2001/14/ЕС від
26 лютого 2001 року про
розподіл пропускної
спроможності залізничної
інфраструктури, стягнення
зборів за користування
залізничною інфраструктурою та
сертифікації на відповідність
вимогам безпеки.
- для наближення українського
законодавства у цьому аспекті
доцільно розробити
нормативно-правові засади, які
будуть базуватися на принципах,
викладених у Директиві
Міжнародна конвенція про
спрощення та гармонізацію
митних процедур (Кіото, у
редакції 2000 року);
Закон України "Про приєднання до
Міжнародної конвенції про
спрощення та гармонізацію митних
процедур (Кіото, у редакції
2000 року)"
Сумісність продукції та підсистем залізничної системи
Постанова Ради 93/465/ЕЕС від
22 липня 1993 року про модулі
методів оцінювання сумісності,
використовувані в технічних
директивах з гармонізації та
правила нанесення і
використання маркування
сумісності СЕ (тут і далі -
загальноєвропейське маркування,
що означає відповідність виробу
вимогам Співтовариства. Це є
декларацією того, що виріб
відповідає всім застосованим
положенням Співтовариства).
Розробити відповідний Державний
стандарт України
Директива Ради 96/48/ЕС
від 23 липня 1996 року про
експлуатаційну сумісність
транс'європейської
високошвидкісної залізничної
мережі.
В основу Директиви покладено
правила для удосконалення
відповідності СЕ-маркувань,
передбачених законодавством
Співтовариства, які стосуються
розробки, виробництва,
розміщення на ринку, введення
в експлуатацію або використання
промислових продуктів. Комісія
періодично повідомляє про
функціонування цього рішення
та/або відповідності
оподаткування і процедури
СЕ-маркування, що працює
задовільно або потребує змін.
Враховувати при проектуванні та
будівництві нових швидкісних
залізниць (залізниці
європейської колії) та при
впровадженні швидкісного руху на
існуючій мережі залізниць

Розробити серію Державних
стандартів України щодо
проектування, будівництва та
експлуатації високошвидкісних
залізниць
Рішення Комісії 2002/730/ЕС від
30 травня 2002 року, що
стосується технічних умов
взаємодії відносно підсистеми
обслуговування
транс'європейської системи
високошвидкісних залізниць.
Розробити серію Державних
стандартів України щодо
проектування, будівництва та
експлуатації високошвидкісних
залізниць
Ліцензування залізничних підприємств
Директива Ради 95/18/ЕС від 19
червня 1995 року про
ліцензування підприємств
залізниці із змінами, внесеними Директивою Європарламенту та Ради 2001/13/ЕС від 26 лютого 2001 року
.
Директива встановлює критерії
надання, поновлення і
внесення змін до ліцензій, що
надаються державами-членами
залізничним підприємствам.
Підприємство має відповідати
поставленим вимогам до
репутації, фінансового стану і
компетентності. Ліцензія діє
протягом всього часу надання
послуг, але може переглядатися
кожні п'ять років.
- розробити нормативні
доповнення згідно з вимогами
права ЄС до закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності"
із змінами та
доповненнями від 22.05.2003

Згідно до вимог закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності"
із змінами та
доповненнями в Міністерстві
транспорту та зв'язку України
створена і діє Ліцензійна рада,
яка керується Положенням про
Ліцензійну раду, затвердженим
наказом Міністерством транспорту
України від 21.08.2003 р. N 667,
Ліцензійними умовами, що введені
в дію спільним наказом
Міністерства транспорту України
та Держпідприємництва від
08.06.2001 р. N 85/363
та зареєстрованими
в Мінюсті 23.06.2001 р.
N 540/5731.
Директива Ради 2001/13/ЕС від
26 лютого 2001 року, вносить
зміни в Директиву Ради 95/18/EC
року про ліцензування
залізничних обслуговуючих
підприємств і заміняє Директиву
Ради 95/19/EC від 29 червня
1995 року про розподіл
потужностей залізничної
інфраструктури та стягнення
плати за користування
інфраструктурою.
- розробити нормативні
доповнення згідно з вимогами
права ЄС до закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності"
із змінами та
доповненнями від 22.05.2003
Статистика та облік
Регламент Ради 1192/69/EЕС від
26 червня 1969 року про
загальні правила нормалізації
обліку (звітності) залізничних
підприємств.
Внести зміни до Інструкції щодо
збирання статистичної інформації
про перевезення вантажів на
залізничному транспорті
Регламент Європарламенту і Ради
91/2003/ЕС від 16 грудня
2002 року про статистику на
залізничному транспорті.
Цей Регламент потребує статис-
тики з перевезень вантажів та
пасажирів залізницею для
забезпечення моніторингу і
розвитку загальної транспортної
політики та підготування
заходів у галузі безпеки
транспорту. Компетенція цього
Регламенту стосується всіх
залізничних підприємств в ЄС.
Внести зміни до Інструкції щодо
збирання статистичної інформації
про перевезення вантажів на
залізничному транспорті
3. Першочергові заходи щодо адаптації законодавства України до aquis communautaire у сфері автомобільного транспорту
Хоча більшість сфер діяльності автомобільної транспортної галузі має вже досить розгалужену правову базу, ще є ряд важливих ділянок, які вимагають нормативно-правового врегулювання. Таким чином, можна зробити висновок, що деякі галузі цієї сфери в значній мірі відповідають праву ЄС, а деякі - у середній мірі.
Відставання від європейських норм у розвитку автомобільних доріг, особливо автобанів (доріг найвищої категорії), яке наростає. Особливо гостро стоїть питання фінансування автомобільних доріг, залучення іноземних інвестицій. ЄС спрямовує значні кошти зі своїх спільних європейських фондів на розвиток транспортної інфраструктури на території Євросоюзу, про що свідчать ряд директив щодо спільного з країнами-бенефіціантами фінансування автодоріг. Великі обсяги інвестицій вкладені і у розвиток інфраструктури держав-кандидатів до вступу у ЄС. Разом з тим, на Україну це фінансування не розповсюджується.
Для притоку інвестицій необхідно розробити Закон України "Про державно-приватне партнерство", яким розподіляються ризики у будівництві автобанів між державою та бізнесом, іноземним інвестором, а також внести відповідні зміни до законів України "Про концесії" та "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг". Технічні стандарти автодоріг України не відповідають стандартам ЄС ні за якістю, ні за ваговими навантаженнями, тому необхідно їх приводити до вимог ЄС.
Хоча в Україні розроблена нормативно-правова база щодо стягнення платні за проїзд автомобільними дорогами, у нашій країні поки що платні дороги відсутні. Транспортна політика ЄС, як одну із генеральних ідей, рекомендує введення платності доріг. Це забезпечить оцінку повних витрат суспільства на транспортну рухомість та дасть реальну можливість будувати та підтримувати автодороги у належному стані. Розміри плати за проїзд територією України іноземними транспортними засобами менший, ніж у Європі, тому тут теж треба приводити вітчизняну нормативно-правову у відповідність з європейською.
Вантажний автомобільний транспорт застосовує вільне ціноутворення, тоді як на пасажирському транспорті, особливо міському, тарифи залишаються фіксованими. Необхідно гармонізувати законодавство України щодо безмитного ввезення транспортних засобів для роботи найманого транспорту, для міжнародного перевезення пасажирів.
Статистична звітність автомобільного транспорту, існуюча в Україні, значно відрізняється від європейської, і зокрема Європейського Союзу, за своєю ідеологією, що вимагає приведення її до європейських вимог. Необхідне внесення змін до Правил перевезення небезпечних вантажів та Правил перевезення великовагових вантажів у відповідності з конвенціями ЄЕК ООН та директивами ЄС.
Хоча нормативно-правова база з безпеки дорожнього руху в Україні досить розвинена, рівень безпеки дорожнього руху на порядок нижче, чим у європейських країн. Українське законодавство не відповідає європейським вимогам щодо створення бази даних ДТП, ременів безпеки для дітей тощо.
Пропозиції з адаптації законодавства України до aquis communautaire у сфері автомобільного транспорту наведено у таблиці 2.
Таблиця 2.
Положення законодавства ЄС, яке
підлягає імплементації
Нормативно-правовий акт
України щодо приведення у
відповідність до
законодавства ЄС
Автомобільні дороги
Директива Ради ЕС N 2236/95 від
18.09.95 стосовно правил надання
фінансової допомоги у сфері
Транс'європейських мереж Регламент
N 1655/99 Європарламенту та Ради від
19.07.99 щодо внесення змін до
Директиви N 2236/95 від 18.09.95
Розробити Закон України
"Про державно-приватне
партнерство в галузі
будівництва автомобільних
доріг"
Внести зміни до законів
України "Про концесії"
та "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг"
, де визначити
механізм розподілу
ризиків між державою та
інвестором.
Затвердити постанову КМУ
"Про прийняття Програми
розвитку мережі
міжнародних транспортних
коридорів в Україні на
2006-2010 рр.", де
визначити пріоритети
розвитку мережі МТК
України
Директива Ради 1999/62 від 17.06.99 р.
про збори з транспортних засобів для
перевезення товарів великої ваги за
використання певних інфраструктур
Розробити постанову КМУ
"Про заходи щодо
збереження автомобільних
доріг загального
користування", де
зкорегувати розміри
зборів за перевезення
великовагових та
великогабаритних вантажів
згідно з європейським
рівнем
Директива Ради 1999/62/ЕС
Європейського парламенту і Ради від
17 червня 1999 р. про стягнення платні
з вантажних транспортних засобів за
використання певних інфраструктур
("Євровіньєтки")
Розробити постанову КМУ
"Про затвердження порядку
платні з вантажних
транспортних засобів на
автомобільних дорогах
України", де запровадити
плату за користування
автодорогами
Регламент Ради N 1108/70 від
4.06.70 р. щодо впровадження фінансо-
вої звітності стосовно витрат на
інфраструктуру в сфері автодорожнього,
залізничного та внутрішнього водного
транспорту
Розробити постанову КМУ
"Про впровадження форм
фінансової звітності щодо
витрат на автомобільні
дороги відповідно вимогам
ЄС", яким привести форми
звітності до європейських
Перевезення
Регламент Ради 4060/89/ЕЕС від
21.12.89 щодо усунення контролю на
кордонах держав-членів у галузі
автомобільного та внутрішнього водного
транспорту Регламент Ради ЄЕС
N 3912/92 від 17.12.92 р. про
контроль, що здійснюється в межах
Співтовариства в області автомобільно-
го та внутрішнього водного транспорту
та стосується транспортних засобів,
зареєстрованих та допущених до
експлуатації у третіх країнах
Розробити Закон України
"Про зміни та доповнення
до Закону України "Про
автомобільний транспорт",
де передбачити чітку
регламентацію вимог до
перевізників згідно з цим
Регламентом.
Міжнародна конвенція про спрощення та гармонізацію митних процедур
(Кіото, у редакції
2000 року);
Розробити Закон України
"Про приєднання до
Міжнародної конвенції про
спрощення та гармонізацію
митних процедур"
Внесення змін до Митного кодексу України
щодо спрощення
митних процедур
на кордонах
Конвенція про договір міжнародного дорожнього перевезення вантажів (КДПВ) від 19 травня 1956 р. Розробити Закон України
"Про приєднання до
Конвенції про договір
міжнародного дорожнього
перевезення вантажів
(КДПВ)"
Розробити Правила
перевезень вантажів
автомобільним транспортом
у міжнародному сполученні
з метою уніфікації
перевізних документів,
які застосовуються для
перевезень вантажів
автомобільним транспортом
у міжнародному
сполученні.
Митна Конвенція, що стосується
тимчасового ввезення дорожніх
перевізних засобів, що слугують для
комерційних цілей від 18 травня
1956 р. Рішення Ради 95/285/ЕС від
24.07.95 р. Про прийняття Резолюції
N 49 про короткотривалі заходи
забезпечення безпеки та ефективного
функціонування транзитного режиму МДП.
Розробити Закон України
"Про приєднання до Митної
Конвенції, що стосується
тимчасового ввезення
дорожніх перевізних
засобів, що слугують для
комерційних цілей"
Розробити зміни і
доповнення до Закону
України "Про єдиний
митний тариф" щодо
допущення до тимчасового
безмитного ввезення
перевізних засобів.
Угода про міжнародні перевезення швидкопсувних харчових продуктів і про спеціальні транспортні засоби, що призначені для цих перевезень (УПШ) від 1 вересня 1970 р. Розробити Закон України
"Про приєднання до Угоди
про міжнародні
перевезення швидкопсувних
харчових продуктів і про
спеціальні транспортні
засоби, що призначені для
цих перевезень (УПШ)"
Розробити "Правила
перевезення швидкопсувних
вантажів автомобільним
транспортом у
міжнародному сполученні".
Розробити ДСТУ "Технічні
вимоги, методи та засоби
контролю ізотермічних
властивостей обладнання
спеціальних транспортних
засобів".
Угода про міжнародні перевезення
пасажирів автомобільним транспортом
шляхом надання нерегулярних послуг з
перевезення автобусами (АСОР/ASOR) від
26 травня 1982 року.
Регламент Ради (ЄЕС) N 56/83
від 16.12.91 р., щодо імплементації
Угоди про міжнародні перевезення
пасажирів автомобільним транспортом
шляхом надання нерегулярних послуг
з перевезення автобусами (АСОР/ASOR)
Розробити Закон України
"Про приєднання до Угоди
про міжнародні
перевезення пасажирів
автомобільним транспортом
шляхом надання
шляхом надання
нерегулярних послуг з
перевезення автобусами
(АСОР/ASOR)"
Митна конвенція про тимчасове ввезення приватних дорожніх перевізних транспортних засобів від 4 червня 1954 р. Розробити Закон України
"Про приєднання до Митної
конвенції про тимчасове
ввезення приватних
дорожніх перевізних
транспортних засобів від
4 червня 1954"
Внесення змін у Митний кодекс
щодо
безмитного тимчасового
ввезення приватних
автомобілів
Конвенція про митні пільги для
туристів від 4 червня 1954 р.
Розробити Закон України
"Про приєднання до
Конвенції про митні
пільги для туристів від
4 червня 1954 р."
Угода про міжнародні нерегулярні перевезення пасажирів автобусами (INTERBUS) від 14 квітня 2000 року Розробити Закон України
"Про приєднання до Угоди
про міжнародні
нерегулярні перевезення
пасажирів автобусами
(INTERBUS) від 14 квітня
2000 року"
Митна конвенція про Карнет АТА для тимчасового ввезення товарів
(Карнет АТА)
від 6 грудня 1961 р.
Розробити Закон України
"Про приєднання до Митної
конвенції про Карнет АТА
для тимчасового ввезення
товарів (Карнет АТА) від
6 грудня 1961 р."
Регламент Комісії ЕС N 6/2003 від
30.12.2003 р. щодо розповсюдження
статистичної інформації про
перевезення вантажів автомобільним
транспортом
Регламент Ради ЕС N 1172/98 від
25.05.98 про статистичну звітність
у сфері перевезень автомобільним
транспортом
Рекомендації Комісії, адресована
державам-членам щодо впровадження
уніфікованої номенклатури товарів
для цілей транспортної політики
Рішення Комісії від 22.02.93 р. про
встановлення стандартної форми
звітності, визначеною статтею 6
Директиви Ради 88/599/ЄЕС щодо
автомобільного транспорту
Розробити постанову КМУ
"Про внесення змін до
форм статистичної
звітності на
автомобільному
транспорті", яка
відповідала б
європейській методології
статистики
Регламент Комісії ЕС N 2163/2001 від
7.11.2001 щодо технічних заходів
передачі статистичних даних про
перевезення вантажів автомобільним
транспортом
Внести зміни до
Інструкції щодо збирання
статистичної інформації
про перевезення вантажів
на автомобільному
транспорті
Резолюція Ради від 24.10.94 р. про
найманий автомобільний транспорт на
єдиному європейському ринку
Резолюція Ради від 19.06.95 р. про
соціальну гармонізацію в сфері
найманого автомобільного транспорту
на внутрішньому ринку
Розробити Технічний
регламент з підтвердження
відповідності та
експлуатування обладнання
експлуатування обладнання
для реєстрації параметрів
руху транспортних засобів
(тахографів)
Директива Ради 94/55/ЕС від
21.11.94 р. Про наближення законодавс-
тва держав-членів в сфері перевезення
небезпечних вантажів автотранспортом
Директива Ради 95/50/ЕС про
уніфіковані процедури перевірок при
перевезенні небезпечних вантажів
автомобільним транспортом
Внесення до змін до
"Правил перевезення
небезпечних вантажів
автотранспортом" щодо
процедур видачі дозволу
на перевезення
небезпечних вантажів
Директива Ради 96/53/ЕС від 25 07.96
щодо встановлення максимально
дозволених розмірів та маси в
національному та міжнародному
автомобільному перевезенні
Розробити Правила
перевезення великовагових
та великогабаритних
вантажів
Резолюція Ради від 17.06.97 р. про
розвиток телематики на автомобільному
транспорті, зокрема щодо електронної
сплати зборів
Внесення змін до Закону
України "Про електронний документообіг"
щодо електронної сплати
зборів на автодорогах
Тарифна політика та оподаткування
Конвенція про оподаткування дорожніх
перевізних засобів, що викоритовуються
для міжнародного перевезення пасажирів
від 14 грудня 1956 р.
Розробити Закон України
"Про приєднання до
Конвенції про
оподаткування дорожніх
перевізних засобів, що
використовуються для
міжнародного перевезення
пасажирів"
Внести зміни до Митних
правил щодо допущення до
тимчасового безмитного
ввезення перевізних
засобів.
Зміни і доповнення до
Закону України "Про єдиний митний тариф"
щодо
безмитного ввезення
перевізних засобів
Директива 72/166/ЕЕС від 24.04.72 про
зближення законодавства держав-членів
щодо страхування цивільної
відповідальності при використанні
автотранспортних засобів і розвитку
страхування у цій галузі.
Розробити зміни до
Законів України "Про страхування"
, "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власності наземних транспортних засобів"
щодо розвитку
страхування на
автомобільному транспорті
Директива Ради 68/297/ЕЕС від 19 липня
1968 про стандартизацію положень
стосовно дозволів на ввезення палива в
баках комерційних транспортних
засобів, що не підлягає оподаткуванню.
Враховувати при укладанні
двосторонніх договорів
України на виконання
міжнародних автомобільних
перевезень
Резолюція Ради від 24.10.94 р. про
найманий автомобільний транспорт на
спільному європейському ринку
Внесення змін до Митного кодексу
та
митних правил щодо
допущення до тимчасового
безмитного ввезення
перевізних засобів
Безпека дорожнього руху
Рішення Ради 93/704/ЕЕС від 30.11.1993
про створення бази даних ДТП
Внесення змін до
постанови КМУ N 538
від
30.06.2005 р. "Про
затвердження порядку
обліку ДТП" щодо
розширення числа
показників ДТП
Директива Ради 91/671/ЕЕС від 16.12.91
щодо обов'язкового використання
ременів безпеки та систем, які
стримують дітей у транспортних
засобах.
Внесення змін до Правил дорожнього руху
та до Адміністративного кодексу України
щодо штрафу за
відсутність ременів
безпеки чи їх
невикористання
Директива Комісії 2001/92/ЕЕС від
30 жовтня 2001 року стосовно зміни
вимог відповідно до науково-технічного
прогресу, викладених в Директиві Ради
92/22/ЕЕС від 31 березня 1992 року
щодо безпеки плівок та захисних плівок
на транспортних засобах та їх
причепах.
Розробити Технічний
регламент щодо
використання захисних
плівок на транспортних
засобах
Директива Ради 92/6/ЕЕС від 10 лютого
1992 про встановлення та використання
засобів контролю швидкості для
визначених категорій транспортних
засобів
Директива Ради 92/24/ЕЕС від
31 березня 1992 щодо пристроїв
обмеження швидкості або подібних
бортових (вбудованих) систем обмеження
швидкості для певних категорій
транспортних засобів.
Розробити Технічний
регламент щодо
встановлення на КТЗ
пристроїв для обмеження
швидкості для визначених
категорій транспортних
засобів
Пропозиція щодо прийняття Директиви
Європарламенту і Ради стосовно захисту
пішоходів та інших уразливих
користувачів доріг у разі зіткнення з
КТЗ та внесення змін до Директиви
70/156/ЕЕС
Розробити зміни до
Громадського кодексу та
до Адміністративного кодексу
щодо захисту
прав пішоходів
Резолюція Ради від 26.06.2000 р. про
покращення безпеки на дорогах
Розробити постанову КМУ
"Про затвердження
Загальнодержавної
програми безпеки
дорожнього руху"
Директива Ради 96/35/ЕЕС від 3 червня
1996 щодо призначення та професійної
кваліфікації радників з безпеки для
транспортування небезпечних вантажів
автодорожнім, залізничним та
внутрішнім водним транспортом
Директива ради 2000/18/ЕС від
17.04.2000 р. Про мінімальні вимоги
щодо екзаменування радників з безпеки
транспортування небезпечних вантажів
автодорожнім, залізничним та
внутрішнім водним транспортом
Розробити Закон України
"Про внесення змін до
Закону України "Про автомобільний транспорт"
щодо введення
радників з безпеки
транспортування
небезпечних вантажів
Директива Європарламенту та Ради
2003/59/ЕС 15.07.2003 про початкову
кваліфікацію та періодичну підготовку
водіїв певних транспортних засобів для
перевезення вантажів або пасажирів.
Директива Ради 76/914/ЕЕС від
16 грудня 1976 про мінімальний рівень
навчання для водіїв деяких видів
автомобільного транспорту.
Резолюція Ради та представників урядів
держав-членів, що зібралися в рамках
Ради, від 16.12.93 р. про молодих
водіїв
Розробити Технічний
регламент стосовно
підтвердження
відповідності персоналу
автомобільного транспорту
Директива N 2003/59/ЕС від 15.07.2003
про базову кваліфікацію і періодичну
перепідготовку водіїв деяких
автотранспортних засобів, задіяних в
перевезеннях товарів і пасажирів.
Директива N 96/26/ЕС від 29.04.1996
про допуск до роботи компаній,
задіяних в автомобільних вантажних і
пасажирських перевезеннях, а також про
взаємне визнання дипломів,
сертифікатів і інших посвідок
професійної кваліфікації для надання
підтримки таким підприємствам в
реалізації їхніх прав на свободу
здійснення національних і міжнародних
перевезень.
Директива N 98/76/ЕС від 01.10.1998
стосовно доповнень директиви
N 96/26/ЕС)
Розробити Технічний
регламент стосовно
підтвердження
відповідності персоналу
автомобільного транспорту
Європейська угода стосовно праці
екіпажів транспортних засобів, що
виконують міжнародні автомобільні
перевезення (AETR).
Регламент Ради N 3821/85 від
20.12.1985 про записуюче устаткування
на автомобільному транспорті
Регламент Комісії N 3688/92,
N 2135/98 від 24.09.1998 3160/2002 від
13.06.2002.
Директива 88/ 599/EEC.
Директива Ради 85/599 ЕЕС від 23.11.88
про стандартні процедури перевірок для
імплементації Регламенту ЕЕС N 3820/85
щодо гармонізації певних актів
законодавства про соціальний захист,
що стосуються автотранспорту
Рішення Комісії 93/173/ЄЕС від
22.02.93 р., яким встановлюється
стандартна форма, визначена Статтею 16
Регламенту 3820/85
Розробити Технічний
регламент з підтвердження
відповідності та
експлуатування обладнання
для реєстрації параметрів
руху транспортних засобів
(тахографів).
Рекомендації Ради 98/376ЕС від
4.06.98 р. про парковочну картку
для осіб з фізичними вадами
Внесення змін до Правил дорожнього руху
та до
Закону України "Про автомобільний транспорт"
щодо введення
паркової картки для осіб
з фізичними вадами
Екологія
Директива 99/96 ЕС що норм викидів
забруднюючих речовин Декологічно
чистими" КТЗ
Розробка та прийняття
Законів України "Про
ввезення на митну
територію України
транспортних засобів",
які відповідають
стандартам
Введено Євро-2 Законом N 2739-VI
від 6.07.2005
Євро-3 в 2007-2008 рр.
Євро-4 в 2008-2009 рр.
Євро- 5 в 2010-2012 рр.
Пропозиція щодо прийняття директиви
Європарламенту і Ради про якість
бензину та дизельного пального та
внесення змін до Директиви 98/70/ЕС
Європейські стандарти EN 228, EN 590,
EN 589 (визначено три марки
високооктанових палив із детонаційною
стійкістю за дослідним методом 91, 95
та 98 октанових одиниць)
Розробити Технічний
регламент щодо вимог до
якості палива для
тарснпорту
Внести зміни в ДСТУ 4063:
октанове число для марки
А-92 привести у
відповідність з А-91 або
підвищити його за
моторним методом до 83
о.о. і зазначити марку
А-76
Директива 2003/30 ЕС від 8.05.2003 про
підтримку використання біопалива для
транспорту
Розробити Закон України
"Про розширення
виробництва та
використання біопалива"
Постанова КМУ "Про
затвердження Програми
виробництва та
використання біопалива
для транспорту"
Технічні вимоги до транспортних засобів
Угода про прийняття єдиних умов
періодичного технічного контролю
колісних транспортних засобів і
про взаємне визнання результатів
такого контролю (Відень 13
листопада 1997 року).
Директива Ради 96/96/ЕС від
20 грудня 1996 року про приведен-
ня у відповідність положень
законів держав-членів ЄС стосовно
допуску до експлуатації дорожніх
транспортних засобів та їхніх
причепів.
Директива 2000/30/ЕС Європейсько-
го Парламенту та Ради
від 6 червня 2000 року про
технічний контроль придатності до
експлуатації на дорогах
комерційних транспортних засобів,
що пересуваються по дорогах
Співдружності)
Розробити Технічний регламент
щодо періодичного контролю
безпеки та допуску до
експлуатації та використання
колісних транспортних засобів
Угода про Міжнародні перевезення швидкопсувних харчових продуктів та про спеціальні транспортні засоби, які призначені для цих перевезень, підписана в м. Женеві 1 вересня 1970 р. Розробити Технічний регламент
підтвердження відповідності
транспортних засобів,
призначених для міжнародних
перевезень швидкопсувних
харчових продуктів.
Європейська угода про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ) від 30 вересня 1957 року
.
Правило ЄЕК ООН N 105.
Директива 98/91/EC стосовно
автомобілів та їхніх
причепів, призначених для
перевезення небезпечних вантажів.
Розробити Технічний регламент
з підтвердження відповідності
конструкції та технічного
стану колісних транспортних
засобів, призначених для
засобів, призначених для
перевезення небезпечних
вантажів
Договір про Європейський Союз від 01.11.1992 р.
,
стаття 75.
Конвенція про договір
міжнародного автомобільного
перевезення пасажирів і багажу
(КАПП))
Розробити Технічний регламент
з підтвердження відповідності
послуг з перевезення пасажирів
послуг з перевезення пасажирів
та багажу автомобільним
транспортом
Договір про Європейський союз від
07.02.1992 року, стаття 75.
Конвенція про договір
міжнародного дорожнього
перевезення вантажів (КДПВ-CMR)
від 19.05.1956 р.)
Технічний регламент з
підтвердження відповідності
послуг з перевезення вантажів
автомобільним транспортом
Угода про прийняття єдиних умов періодичного технічного контролю колісних транспортних засобів і про взаємне визнання результатів такого контролю (Відень 13 листопада 1997 року
.
Директива Ради 96/96/ЕС від 20
грудня 1996 року про приведення у
відповідність положень законів
держав-членів ЄС стосовно допуску
до експлуатації дорожніх
транспортних засобів та їхніх
причепів.
Директива 2000/30/ЕС
Європейського Парламенту та Ради
від 6 червня 2000 року про
технічний контроль придатності до
експлуатації на дорогах
комерційних транспортних засобів,
що пересуваються по дорогах
Співдружності.
Розробити Технічний регламент
з підтвердження відповідності
виконавця технічного
обслуговування і ремонту
колісних транспортних засобів
та їхніх складових вимогам
законодавства
Директива 2000/53/ ЕС
Європейського Парламенту та Ради
від 18.09.2000 про транспортні
засоби, термін експлуатації яких
вичерпано.
Директива Ради 87/217/ЕЕС від
19 березня 1987 року про
запобігання та зниження
забруднення навколишнього
середовища азбестом.
Розробити Технічний регламент
стосовно утилізації колісних
транспортних засобів, їхніх
складників та експлуатаційних
матеріалів
Директива Ради 92/23/ЕЕС від
31 березня 1992 року щодо шин для
транспортних засобів та їхніх
причепів та їх встановлення.
Директива Ради 89/459/ЕЕС від
18 липня 1989 про взаємне набли-
ження законів держав-членів щодо
глибини протектору шин певних
категорій транспортних засобів та
їхніх причепів.
Розробити Технічний регламент
з експлуатації пневматичних
шин колісних транспортних
засобів
Директива Ради 91/157/ЕЕС від
18 березня 1991 року про батареї
та акумулятори, які містять певні
небезпечні речовини.
Розробити Технічний регламент
з експлуатації стартерних
акумуляторних батарей колісних
транспортних засобів
Директива 70/156/ЕЕС від 6 лютого
1970 року про зближення законів
держав-членів щодо затвердження
типу транспортних засобів та
їхніх причепів.
Директива 89/459/ЕЕС, Директива
Ради 92/23/ЕЕС від 31 березня
1992 року щодо шин для
транспортних засобів, їхніх
причепів та їх встановлення
Директива 78/549/ЕЕС про
зближення законів держав-членів
щодо захисних пристроїв коліс
транспортних засобів.
Директива Ради 91/157/ЕЕС від
18 березня 1991 року про
батареї та акумулятори, які
містять певні небезпечні
речовини.
Розробити Технічний регламент
з безпеки експлуатації
колісних транспортних засобів
Директива Ради 70/156/ЕЕС від
6 лютого 1970 року про зближення
законів держав-членів щодо
затвердження типу транспортних
засобів та їхніх причепів.
Зведена резолюція про конструкцію
транспортних засобів - перегляд 1
(документ ЄЕК ООН Trans/WP.29/78/
Rev.1 від 11 серпня 1997 року).
Розробити Технічний регламент
щодо узгодження нормативної
документації та поставлення на
виробництво колісних
транспортних засобів та їхніх
складових частин
Врегулювання питання
виробництва безпечних колісних
транспортних засобів,
предметів обладнання та частин
до них
Директива 70/156/ЕЕС від 6 лютого
1970 року про зближення законів
держав-членів щодо затвердження
типу транспортних засобів та
їхніх причепів.
Директива 96/96/ЕС від
20 грудня 1996 року про
приведення у відповідність
положень законів держав-членів ЄС
стосовно допуску до експлуатації
дорожніх транспортних засобів та
їхніх причепів.
Пояснювальне повідомлення
Комісії щодо затвердження
конструкції та реєстрації
транспортних засобів, які були
раніше зареєстровані в інших
державах - членах ЄС (OJ C 143/4
15.05.96).
Розробити Технічний регламент
щодо переобладнання колісних
транспортних засобів і
підтвердження відповідності
їхньої конструкції та
технічного стану вимогам
безпеки Правове регулювання
діяльності з переобладнання
транспортних засобів згідно з
вимогами ст. 29-32 Закону
України "Про дорожній рух"
з урахуванням
положень законодавства ЄС.
92/21/EEC Маси та розміри КТЗ
категорії М1
Розробити Державний стандарт
України щодо маси та розмірів
КТЗ категорії М1
97/27/EC Маси та розміри КТЗ
інших категорій ніж М1
Розробити Державний стандарт
України щодо маси та розміри
КТЗ інших категорій ніж М1
78/316/EEC Ідентифікація органів
управління
Розробити Державний стандарт
України щодо ідентифікації
органів управління
78/549/EEC Системи захисту від
викидів бруду з-під коліс для КТЗ
категорії М1
Розробити Державний стандарт
України щодо системи захисту
від викидів бруду з-під коліс
для КТЗ категорії М1
91/226/EEC Системи захисту від
викидів бруду з під коліс для КТЗ
категорії N2, N3, O3, O4
Розробити Державний стандарт
України щодо системи захисту
від викидів бруду з під коліс
для КТЗ категорії N2, N3, O3,
O4
2003/102/ЕС Захист пішоходів Розробити Державний стандарт
України щодо захисту пішоходів
77/389/EEC Буксирні провушини Розробити Державний стандарт
України щодо буксирних
провушин
70/222/EEC Місце установки
заднього номерного знака
Розробити Державний стандарт
України щодо місця установки
заднього номерного знака
76/114/EEC Ідентифікаційні
таблички
Розробити Державний стандарт
України щодо ідентифікаційних
табличок
77/649/EEC Поле оглядовості Розробити Державний стандарт
України щодо поля оглядовості
78/317/EEC Системи запобігання
обмерзанню та запотіванню скла
Розробити Державний стандарт
України щодо системи
запобігання обмерзанню та
запотіванню скла
78/318/EEC Системи омивання та
очищення скла
Розробити Державний стандарт
України щодо системи омивання
та очищення скла
2001/56/EC Вентиляція та опалення Розробити Державний стандарт
України щодо вентиляції та
опалення
95/28/EC Протипожежні властивості Прийняти Правила ЄЕК ООН
R34-01(*) щодо протипожежних
властивостей
92/114/EEC Зовнішні виступи КТЗ
неіндивідуального користування
Прийняття Правила ЄЕК ООН
R61-00(*) щодо зовнішніх
виступів КТЗ неіндивідуального
користування
94/20/EC Зчіпні пристрої КТЗ Прийняти Правила ЄЕК ООН
R55-01(*) щодо зчіпних
пристроїв КТЗ
2001/85/EC Безпечність
конструкції автобусів
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R36-03(*), R52-01(*),
R66-00(*), R107-00(*) щодо
безпечності конструкції
автобусів
96/79/EC Безпечність конструкції
при фронтальному ударі
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R94-00(*) щодо безпечності
конструкції при фронтальному
ударі
96/27/EC Безпечність конструкції
при боковому ударі
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R95-00(*) щодо безпечності
конструкції при боковому ударі
98/91/EC КТЗ для перевезення
небезпечних вантажів
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R105-00(*) щодо вимог до КТЗ
для перевезення небезпечних
вантажів
74/60/EEC Травмобезпечність
внутрішнього обладнання
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R21-01(**) щодо
травмобезпечності внутрішнього
обладнання
77/541/EEC Дитячі утримувальні
системи
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R44-03(**) щодо дитячих
утримуючих систем
92/23/EEC Змінні колеса/шини для
тимчасового використання
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R64-00(**) щодо змінних
коліс/шин для тимчасового
використання
77/540/EEC Стоянкові вогні Прийняття Правила ЄЕК ООН
R77-00(**) щодо стоянкових
вогнів
76/758/EEC Денні ходові вогні Прийняти Правила ЄЕК ООН
R87-00(**) щодо денних ходових
вогнів
92/24/EEC Обмежувачі швидкості Прийняти Правила ЄЕК ООН
R89-00(**) щодо обмежувачів
швидкості
76/758/EEC Бокові габаритні вогні Прийняти Правила ЄЕК ООН
R91-00(**) щодо бокових
габаритних вогнів
74/61/EEC Системи сигналізації
для запобігання крадіжці
Прийняття Правила ЄЕК
ООНR97-00(**) щодо систем
сигналізації для запобігання
крадіжці
80/1268/ EEC Викиди двоокису
вуглецю, витрати палива
Прийняти Правила ЄЕК ООН
R101-00(**) щодо норм викидів
двоокису вуглецю, витрат
палива

................
Перейти до повного тексту