- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
13.02.2003 N 1/9-70
Міністерство освіти
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Про порядок закінчення 2002-2003 навчального року та проведення державної підсумкової атестації із загальноосвітніх предметів учнів професійно-технічних навчальних закладів
Міністерство освіти і науки України повідомляє, що професійно-технічні навчальні заклади (ПТНЗ), в яких учні одержують повну загальну середню освіту, як і в минулому році, завершують 2002-2003 навчальний рік державною підсумковою атестацією згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 14.12.2000
N 588. (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України N 1/2001).
Підсумком навчально-виховного процесу в ПТНЗ є державна атестація учнів. Державна підсумкова атестація проводиться з української мови письмово (переказ із творчим завданням), історії України (XX ст.) - обов'язково, одного професійно спрямованого предмета відповідно до обраної професії та двох предметів за вибором учнів.
Державна підсумкова атестація із загальноосвітніх предметів у 2002-2003 н.р. буде проведена за екзаменаційними білетами для 11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів, які надруковані в інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України N 3-4 за лютий, N 5-6 за березень 2002 та листів Міносвіти і науки України від 13.02.2002
N 1/9-65,
N 1/9-66, від 21.02.2002
N 1/9-90,
N 1/9-92,
N 1/9-91 "Про проведення державної підсумкової атестації у 11(12)-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році".
Державна атестація з кожного із предметів проводиться за формою, визначеною Міністерством освіти і науки України (усне опитування, комплексне завдання, письмова робота, поєднання усних та письмових робіт за збірниками завдань, затвердженими Міністерством освіти і науки України), у терміни, передбачені робочими навчальними планами ПТНЗ.
1. Українська мова (письмово) - переказ із творчим завданням.
Державна підсумкова атестація з української мови у професійно-технічних навчальних закладах здійснюється за програмою "Рідна мова" для загальноосвітніх навчальних закладів, 5-11 класи" (видавництво "Шкільний світ", 2001). Лист Міністерства освіти і науки України від 22.08.2001 N 1/11-3580. Автори: Новосьолова В.І., Скуратівський Л.В., Шелехова Г.Т.
Тексти та завдання для державної підсумкової атестації визначаються з посібника, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, а саме:
Українська мова. Державна підсумкова атестація. Збірник текстів для переказів із творчими завданнями. (Автори: Скуратівський Л.В., Шелехова Г.Т. та ін., видавництво КІМО, 2002, 2003).
Тексти переказів для державної підсумкової атестації з української мови для ПТНЗ затверджуються Міністерством освіти Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а визначаються обласними (міськими) навчально-методичними центрами (кабінетами) професійно-технічної освіти.
На виконання письмової роботи (переказ із творчим завданням) під час державної підсумкової атестації відводиться 4 астрономічних години. Відлік часу розпочинається після запису вчителем творчого завдання та другого прочитання тексту переказу.
2. Історія України
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 10-11 класи (автори В.Власов та ін.), затверджена Міністерством освіти і науки України (лист від 22.08.2001 N 1/11-3580).
Державна підсумкова атестація з історії України проводиться усно (за білетами). Білети з історії України (XX століття) містять по два завдання. Значне місце в них відведено проблемам суспільно-політичного, економічного, культурного та духовного життя України й світу, впливові загальносвітових тенденцій на Україну та її місце і роль у світовій історії.
Відповіді на запитання передбачають знання учнями основних понять, уміння аналізувати історичні події, формулювати й аргументувати власну думку щодо них, висловлювати власне ставлення до історичних подій, явищ та історичних постатей.
Учням під час атестації дозволяється користуватись настінними історичними картами, атласами.
3. Фізика
Програма для професійно-технічних навчальних закладів. Фізика (автори Самардак А.Я., Самойлов В.Д.), рекомендована Міністерством освіти і науки України (лист від 06.07.2001 N 1/11-2986).
У 2002/2003 навчальному році запроваджені три форми проведення державної підсумкової атестації з фізики за курс повної загальної середньої школи. (Інформаційний лист Міністерства освіти і науки України "Про проведення державної підсумкової атестації з фізики в 11 (12) класах загальноосвітніх закладів у 2001/2002 навчальному році" від 21.02.2002
N 1/9-90 надруковано в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, N 5-6, 2002 р.).
Державна підсумкова атестація з фізики може проводитися:
усно (за білетами);
у формі тестування;
у формі захисту науково-дослідницької роботи.
Завдання з фізики передбачають знання основного теоретичного матеріалу за курс повної загальної середньої школи (перші два завдання), а також уміння застосовувати його на практиці (треті завдання).
Перші два завдання розраховані на з'ясування рівня володіння випускниками системою фізичних законів і понять, оволодіння експериментальним методом наукового пізнання. Відповіді на запитання мають супроводжуватися виконанням відповідних дослідів і демонстрацій, прикладами, пов'язаними з майбутньою професійною діяльністю учня. Третє завдання спрямоване на перевірку вмінь учня застосовувати знання під час розв'язування розрахункових і якісних задач та проведення лабораторних робіт (експериментів). Задачі можуть обиратися із "Збірника різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з фізики" (високий рівень, за ред. Гельфгата І.М., видавництво "Гімназія", Харків-2002), або складатися самостійно вчителем. За цим же збірником проводиться державна підсумкова атестація у формі тестування.
Державну підсумкову атестацію у формі захисту науково-дослідницької роботи можуть обирати учні, які мають з фізики навчальні досягнення високого рівня і були учасниками конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт.
4. Математика
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика (автори Бевз В.Г., Слєпкань З.І. та ін. Київ. Вид. "Шкільний світ". 2001).
Державна підсумкова атестація з математики може проводитися з алгебри і початків аналізу та з геометрії (окремо з кожного предмета) за двома формами: усно за білетами або письмово за завданнями з посібників "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. Алгебра та початки аналізу, 11 клас" (за редакцією Слєпкань З.І., видавництво "Гімназія", Харків, 2002, 2003) та "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. Геометрія, 11 клас" (за редакцією Слєпкань З.І.; видавництво "Гімназія", Харків, 2002, 2003). Форму проведення державної підсумкової атестації обирає навчальний заклад з урахуванням побажань учнів.
................Перейти до повного тексту