1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
13.02.2003 N 1/9-70
Міністерство освіти
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Про порядок закінчення 2002-2003 навчального року та проведення державної підсумкової атестації із загальноосвітніх предметів учнів професійно-технічних навчальних закладів
Міністерство освіти і науки України повідомляє, що професійно-технічні навчальні заклади (ПТНЗ), в яких учні одержують повну загальну середню освіту, як і в минулому році, завершують 2002-2003 навчальний рік державною підсумковою атестацією згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 14.12.2000 N 588. (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України N 1/2001).
Підсумком навчально-виховного процесу в ПТНЗ є державна атестація учнів. Державна підсумкова атестація проводиться з української мови письмово (переказ із творчим завданням), історії України (XX ст.) - обов'язково, одного професійно спрямованого предмета відповідно до обраної професії та двох предметів за вибором учнів.
Державна підсумкова атестація із загальноосвітніх предметів у 2002-2003 н.р. буде проведена за екзаменаційними білетами для 11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів, які надруковані в інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України N 3-4 за лютий, N 5-6 за березень 2002 та листів Міносвіти і науки України від 13.02.2002 N 1/9-65, N 1/9-66, від 21.02.2002 N 1/9-90, N 1/9-92, N 1/9-91 "Про проведення державної підсумкової атестації у 11(12)-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році".
Державна атестація з кожного із предметів проводиться за формою, визначеною Міністерством освіти і науки України (усне опитування, комплексне завдання, письмова робота, поєднання усних та письмових робіт за збірниками завдань, затвердженими Міністерством освіти і науки України), у терміни, передбачені робочими навчальними планами ПТНЗ.
1. Українська мова (письмово) - переказ із творчим завданням.
Державна підсумкова атестація з української мови у професійно-технічних навчальних закладах здійснюється за програмою "Рідна мова" для загальноосвітніх навчальних закладів, 5-11 класи" (видавництво "Шкільний світ", 2001). Лист Міністерства освіти і науки України від 22.08.2001 N 1/11-3580. Автори: Новосьолова В.І., Скуратівський Л.В., Шелехова Г.Т.
Тексти та завдання для державної підсумкової атестації визначаються з посібника, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, а саме:
Українська мова. Державна підсумкова атестація. Збірник текстів для переказів із творчими завданнями. (Автори: Скуратівський Л.В., Шелехова Г.Т. та ін., видавництво КІМО, 2002, 2003).
Тексти переказів для державної підсумкової атестації з української мови для ПТНЗ затверджуються Міністерством освіти Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а визначаються обласними (міськими) навчально-методичними центрами (кабінетами) професійно-технічної освіти.
На виконання письмової роботи (переказ із творчим завданням) під час державної підсумкової атестації відводиться 4 астрономічних години. Відлік часу розпочинається після запису вчителем творчого завдання та другого прочитання тексту переказу.
2. Історія України
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 10-11 класи (автори В.Власов та ін.), затверджена Міністерством освіти і науки України (лист від 22.08.2001 N 1/11-3580).
Державна підсумкова атестація з історії України проводиться усно (за білетами). Білети з історії України (XX століття) містять по два завдання. Значне місце в них відведено проблемам суспільно-політичного, економічного, культурного та духовного життя України й світу, впливові загальносвітових тенденцій на Україну та її місце і роль у світовій історії.
Відповіді на запитання передбачають знання учнями основних понять, уміння аналізувати історичні події, формулювати й аргументувати власну думку щодо них, висловлювати власне ставлення до історичних подій, явищ та історичних постатей.
Учням під час атестації дозволяється користуватись настінними історичними картами, атласами.
Для складання атестаційних завдань для усної форми атестації використовуються "Завдання для державної підсумкової атестації учнів 11(12)-х класів загальноосвітніх шкіл". (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України N 3-4, 2002).
3. Фізика
Програма для професійно-технічних навчальних закладів. Фізика (автори Самардак А.Я., Самойлов В.Д.), рекомендована Міністерством освіти і науки України (лист від 06.07.2001 N 1/11-2986).
У 2002/2003 навчальному році запроваджені три форми проведення державної підсумкової атестації з фізики за курс повної загальної середньої школи. (Інформаційний лист Міністерства освіти і науки України "Про проведення державної підсумкової атестації з фізики в 11 (12) класах загальноосвітніх закладів у 2001/2002 навчальному році" від 21.02.2002 N 1/9-90 надруковано в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, N 5-6, 2002 р.).
Державна підсумкова атестація з фізики може проводитися:
усно (за білетами);
у формі тестування;
у формі захисту науково-дослідницької роботи.
Завдання з фізики передбачають знання основного теоретичного матеріалу за курс повної загальної середньої школи (перші два завдання), а також уміння застосовувати його на практиці (треті завдання).
Перші два завдання розраховані на з'ясування рівня володіння випускниками системою фізичних законів і понять, оволодіння експериментальним методом наукового пізнання. Відповіді на запитання мають супроводжуватися виконанням відповідних дослідів і демонстрацій, прикладами, пов'язаними з майбутньою професійною діяльністю учня. Третє завдання спрямоване на перевірку вмінь учня застосовувати знання під час розв'язування розрахункових і якісних задач та проведення лабораторних робіт (експериментів). Задачі можуть обиратися із "Збірника різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з фізики" (високий рівень, за ред. Гельфгата І.М., видавництво "Гімназія", Харків-2002), або складатися самостійно вчителем. За цим же збірником проводиться державна підсумкова атестація у формі тестування.
Державну підсумкову атестацію у формі захисту науково-дослідницької роботи можуть обирати учні, які мають з фізики навчальні досягнення високого рівня і були учасниками конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт.
4. Математика
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика (автори Бевз В.Г., Слєпкань З.І. та ін. Київ. Вид. "Шкільний світ". 2001).
Державна підсумкова атестація з математики може проводитися з алгебри і початків аналізу та з геометрії (окремо з кожного предмета) за двома формами: усно за білетами або письмово за завданнями з посібників "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. Алгебра та початки аналізу, 11 клас" (за редакцією Слєпкань З.І., видавництво "Гімназія", Харків, 2002, 2003) та "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. Геометрія, 11 клас" (за редакцією Слєпкань З.І.; видавництво "Гімназія", Харків, 2002, 2003). Форму проведення державної підсумкової атестації обирає навчальний заклад з урахуванням побажань учнів.

................
Перейти до повного тексту