1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 1/9-90 від 21.02.2002
Міністерству освіти
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Про проведення державної підсумкової атестації з фізики в 11(12)-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році
Міністерство освіти і науки України повідомляє, що згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 14.12.2000 р. N 588, зареєстрованим у Мін'юсті України 19.12.2000 р. за N 925/5146, листом Міністерства освіти і науки України "Про закінчення 2001/2002 навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів" N 1/9-41 від 31.01.2002 р. визначено порядок проведення державної підсумкової атестації з фізики за вибором учнів.
У цьому навчальному році державна підсумкова атестація з фізики може проводитися за трьома формами:
усно (за білетами);
письмово;
у формі захисту учнівських дослідницьких робіт.
1. Державна підсумкова атестація в усній формі проводиться за білетами, що включають три запитання, два з яких - теоретичні, третє має практичну спрямованість (розв'язання задачі із вказаної теми чи виконання лабораторної роботи). Роботи, для виконання яких відсутнє необхідне лабораторне обладнання, можуть бути замінені на рівноцінні.
Задачі для третього запитання білетів складаються або обираються районними (міськими, шкільними) методичними об'єднаннями вчителів (окремими вчителями) і погоджуються директором (заступником директора) загальноосвітнього навчального закладу. Для формування набору задач бажано орієнтуватися на навчальний посібник "Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з фізики", за ред. І. Гельфгата. - Харків: Гімназія, 2002 (задачі достатнього або високого рівнів).
На підготовку відповіді учневі відводиться до 30 хвилин. В окремих випадках (для розв'язку задачі чи виконання лабораторної роботи) час може бути збільшений. За цей час учень має записати на дошці необхідні формули, графіки тощо. Задача або лабораторна робота виконуються на окремому аркуші, який передається для перевірки членам комісії під час відповіді.
2. Атестація у письмовій формі відбувається за "Збірником різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з фізики", за ред. І. Гельфгата. - Харків: Гімназія, 2002. На її проведення відводиться до 2,5 астрономічних годин. Відлік часу починається з моменту початку роботи учнів над завданнями.
Атестаційні завдання для державної підсумкової атестації у письмовій формі складають Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у необхідній кількості варіантів.
Атестаційне завдання складається з 6-ти запитань початкового, 6-ти запитань середнього, 3-х запитань достатнього і 2-х запитань високого рівнів, що мають охопити всі теми шкільного курсу фізики. Для цього у збірнику весь зміст шкільного курсу фізики поділено на 16 тем, а до атестаційного бланка внесено 17 запитань. Для кожного учня формується окремий варіант атестаційного завдання. Номери запитань заносять до атестаційного бланка. Перед початком атестації учні почергово вибирають бланки (як білети), після цього записують у них прізвище, ім'я, по батькові, клас, в якому навчаються.
Запитання початкового, середнього і достатнього рівнів подано у формі тестів з однією правильною відповіддю. Завдання високого рівня є завданням з "відкритою" відповіддю, тобто якісною чи розрахунковою задачами.
Виконання кожного завдання початкового рівня оцінюється в 1 бал, середнього рівня - у 2 бали, достатнього рівня - у 3 бали, високого рівня, в залежності від рівня його складності, - у 4 або 5 балів (вказано у збірнику). Максимальна сума балів, яку може набрати учень, виконавши правильно всі завдання, становить 36 балів. Для виставлення оцінки потрібно користуватися таблицею:
-------------------------------------------------------------------------
|Оцінка| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
|------+---+---+---+----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----|
|Бали |1-2|3-4|5-6|7-10|11-14|15-18|19-21|20-24|25-27|28-30|31-33|34-36|
-------------------------------------------------------------------------
Під час атестації учні не можуть користуватися додатковою літературою (таблицями, посібниками тощо), оскільки всі необхідні для відповіді дані наведено у збірнику.
3. Державну підсумкову атестацію у формі захисту учнівських дослідницьких робіт можуть проходити учні, які за результатами навчального року мають навчальні досягнення з фізики достатнього або високого рівня.
До учнівських дослідницьких робіт належать проектно-конструкторські, раціоналізаторські та винахідницькі роботи дослідження тощо.
Учні, які обрали цю форму атестації, не пізніше ніж за місяць до її початку мають подати вчителеві роботу на рецензування. Тема роботи обирається учнями самостійно, але вона має бути пов'язана безпосередньо з фізикою і мати інтегрований характер.
Учнівська дослідницька робота має таку структуру:
назва теми роботи;
вступ (основна ідея, її теоретичне обгрунтування, структура запланованого дослідження);

................
Перейти до повного тексту