1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 588 від 14.12.2000
м. Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 грудня 2000 р.
за N 925/5146
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 94 від 18.02.2008 )
Про затвердження Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальну середню освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року N 964 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (додається).
2. Визнати такими, що втратили чинність, Положення про державну атестацію (екстернат) для одержання документів про загальну середню освіту, затверджене наказом Міністерства освіти України від 27.03.97 N 87 і зареєстроване в Міністерстві юстиції України 21.04.97 за N 151/1955, та Інструкцію про екзамени, переведення та випуск учнів загальноосвітніх навчально-виховних закладів України, затверджену наказом Міністерства освіти України від 29.01.96 N 24 та зареєстровану в Міністерстві юстиції України 21.02.96 за N 87/1112.
3. Ввести в дію Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти з 2000/2001 навчального року.
4. Науково-методичному центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України (Ляшенко О.І.) протягом 2001 - 2003 років розробити положення про центри незалежного тестування, їх методичне забезпечення, функціонування та експериментальну апробацію.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Огнев'юка В.О.
Міністр В.Г.Кремень
Затверджено
Наказ Міністерства освіти і
науки України
14.12.2000 N 588
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 грудня 2000 р.
за N 925/5146
Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
Загальні положення
Державна підсумкова атестація учнів (вихованців) (далі - атестація) - це форма контролю за відповідністю освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів I, II, III ступенів навчальним програмам. Атестація проводиться відповідно до статті 34 Закону України "Про загальну середню освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 N 1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання".
Зміст, форми й терміни атестації щорічно визначаються Міністерством освіти і науки України.
Перелік предметів, з яких здійснюється атестація, та порядок звільнення від неї визначаються цим Положенням.
Учням, які закінчили загальноосвітній навчальний заклад певного ступеня, видається про це відповідний документ:
- по закінченні початкової школи - табель успішності;
- по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту (за бажанням учнів);
- по закінченні навчального закладу системи загальної середньої освіти - атестат про повну загальну середню освіту.
Особам, які закінчили основну школу з навчальними досягненнями високого рівня (10, 11, 12 балів), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту особливого зразка.
Особам, нагородженим золотою або срібною медаллю, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.97 N 1260 видається документ про повну загальну середню освіту особливого зразка.
1. Проведення атестації
1.1. Атестація проводиться в навчальних закладах системи загальної середньої освіти з навчальних предметів інваріантної частини Типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.
1.2. Атестація випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти може за їх бажанням проводитися на базі вищих навчальних закладів (для випускників, які вступатимуть до вузів) за умови, що випускник має досягнення у навчанні на достатньому та високому рівні, та за згодою педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу.
1.3. Завдання та збірники завдань для атестації розробляються й затверджуються Міністерством освіти і науки України.
1.4. Результати атестації оцінюються за 12-бальною шкалою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.
1.5. Річні оцінки з предметів, з яких учень не проходить атестацію, є підсумковими.
1.6. Підсумкові оцінки з предметів, з яких учень проходить атестацію, виставляються на підставі атестаційних та річних оцінок з урахуванням оцінок за семестри.
1.7. Учні мають право на повторну атестацію з метою підвищення оцінки.
Повторна атестація може проводитися у будь-який час, але не раніше ніж через 10 днів після закінчення атестації і не пізніше початку нового навчального року.
Конкретні строки повторної атестації встановлюють Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Матеріали й завдання для повторної атестації розробляє Міністерство освіти і науки України.
1.8. Учні (екстерни), які хворіли під час проведення атестації і видужали до її закінчення, зобов'язані подати медичну довідку, на підставі якої їм надається право продовжити атестацію у поточному навчальному році.
1.9. Атестація включається у структуру навчального року.
2. Державні атестаційні комісії
2.1. Для проведення атестації, не пізніше ніж за два тижні до її початку, в навчальних закладах місцевим органом управління освітою створюються державні атестаційні комісії (далі - комісії) у складі:
- голови (керівник навчального закладу або його заступник з навчально-виховної роботи, у виняткових випадках - учитель) та членів комісії: учитель, який викладає предмет у даному класі, асистент - учитель цього ж циклу предметів - у загальноосвітніх навчальних закладах II ступеня (відповідного класу гімназії, ліцею, коледжу);
- голови (керівник навчального закладу або його заступник з навчально-виховної роботи, або представник відповідного органу управління освітою) та членів комісії: учителя, який викладає предмет у даному класі, та не менше двох інших членів комісії - у загальноосвітніх навчальних закладах III ступеня.
2.2. При проведенні атестації у вищому навчальному закладі, як це передбачено в пункті 2.1, ректор вищого навчального закладу, на базі якого проходить атестація, призначає голову комісії та затверджує її склад.
2.3. На голів комісій покладається відповідальність за об'єктивність проведення атестації та дотримання порядку її проведення.
2.4. Головою комісії не може бути керівник навчального закладу (його заступник), який викладає у даному класі предмет, з якого проводиться атестація.
2.5. За наявності паралельних класів (груп) у навчальному закладі може бути створено декілька комісій з предмета.
2.6. У випускних класах навчальних закладів системи загальної середньої освіти комісії можуть створюватися спільно з вищими навчальними закладами.
2.7. За рішенням місцевого органу управління освітою до складу комісії понад визначену в п. 2.1 норму можуть входити учителі інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти, науковці, представники професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів.
2.8. Під час проведення атестації можуть бути присутніми лише особи, уповноважені органами управління освітою.
2.9. Втручання у проведення атестації та визначення її результатів з боку осіб, які не є членами комісії, не допускається. Зауваження та пропозиції щодо процедури проведення атестації можуть подаватися у письмовій формі до районної апеляційної комісії не пізніше наступного робочого дня після проведення атестації.
2.10. Результати атестації заносяться до протоколу встановленого зразка.
2.11. Звіти комісій про результати атестації та матеріали атестації зберігаються відповідно до вимог Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I-III ступенів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 23.06.2000 N 240.
3. Атестація у початковій школі
3.1. У початковій школі атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів третіх (четвертих) класів з державної мови (українська мова і читання) та математики. У навчальних закладах з мовами навчання національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання.
3.2. Атестація результатів навчальної діяльності учнів з державної мови, якщо вони вивчали її лише у двох останніх класах початкової школи, здійснюється за бажанням учнів, їх батьків (осіб, які їх замінюють).
3.3. Оцінка за атестацію з цих предметів виставляється за результатами річного оцінювання, яке здійснюється на підставі оцінок за підсумкові письмові роботи з урахуванням семестрового оцінювання навчальних досягнень учнів.
3.4. У загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня проведення підсумкових письмових робіт відбувається за участю осіб, уповноважених відповідними органами управління освітою, та фахівців.
3.5. Педагогічна рада навчального закладу на підставі результатів навчальної діяльності учня ухвалює рішення про переведення його до основної школи або дає рекомендації щодо доцільності підвищення учнем рівня його результатів з окремих предметів та за згодою батьків або осіб, які їх заміняють, вирішує питання про залишення учня на повторний курс навчання.
4. Атестація в основній школі
4.1. Атестація в основній школі проводиться з державної мови (письмово), математики (письмово), географії, біології, а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу (у навчальних закладах з мовами навчання національних меншин атестація може проводитись з мови навчання) у формі, визначеній Міністерством освіти і науки України: усне опитування, комплексне завдання, письмова робота, поєднання усних та письмових робіт за збірниками завдань, затвердженими Міністерством освіти і науки України.
4.2. Випускники основної школи, які в поточному навчальному році не вивчали державну мову, замість атестації з цього предмета можуть проходити атестацію з мови навчання.
5. Атестація у старшій школі
5.1. Атестація у старшій школі проводиться з державної мови (письмово), історії України та трьох предметів (у тому числі в навчальних закладах з мовами навчання національних меншин - з мови навчання) за вибором учнів.

................
Перейти до повного тексту